eitaa logo
مدرسه علم و دین
2.2هزار دنبال‌کننده
420 عکس
202 ویدیو
63 فایل
نقد نئوآتئیسم وابسته به موسسه فرق و ادیان حق پژوهی مشهد «مرکز تخصّصی نقد فرق و ادیان» 📩 ارتباط: @Admin_elhad 🔰لینک گروه مدرسه علم و دین https://eitaa.com/joinchat/188809439Cf9c4db02ee
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه علم و دین
#صوت | تریبون آزاد دانشجویی با عنوان «بررسی چالش‌های علم فیزیک جدید و انکار خدا توسط فیزیک‌دانان #آت
تریبون آزاد بخش دوم 14020817 .mp3
زمان: حجم: 37.22M
| تریبون آزاد دانشجویی با عنوان «بررسی چالش‌های علم فیزیک جدید و انکار خدا توسط فیزیک‌دانان » 🔻بخش دوم 🔹مباحث: امروز هیچ مسأله ای در علم و دین ساده نیست. مفهوم آفرینش از هیچ از منظر فیزیک کوانتوم هستی در فلسفه و فیزیک چالشها و انتقادات دانشجویی و... 👤آقای دکتر رسول رکنی‌زاده (استاد گروه فیزیک دانشگاه اصفهان) 👤آقای دکتر محمدعلی وطن‌دوست (استادیار گروه فلسفه دانشگاه فردوسی) دانشگاه فردوسی مشهد-دانشکده علوم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
استاد دکتر ضیاء توحیدیجلسه نهم دکتر ضیاء توحیدی.مراحل تاریخی و سیر تولد مکانیک کوانتومی. ..mp3
زمان: حجم: 40.39M
🎧 | دوره آموزشی (پیش‌نیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا» 🔎جلسه نهم مراحل تاریخی و سیر تولد مکانیک کوانتومی: 1⃣ مرحله۱ اِتر 2⃣ مرحله۲ الکتریسیته ساکن و مغناطیس 3⃣ مرحله۳ اتم 4⃣ مرحله۴ سال1900 5⃣ مرحله۵ سال1913بور(بوهر) پدر مکتب کپنهاگی 🎙 دکتر رضا ضیاء توحیدی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
استاد دکتر ضیاء توحیدیجلسه دهم دکتر ضیاء توحیدی.مراحل تاریخی و سیر تولد مکانیک کوانتومی .mp3
زمان: حجم: 35.17M
🎧 | دوره آموزشی (پیش‌نیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا» 🔎جلسه دهم مراحل تاریخی و سیر تولد مکانیک کوانتومی: 6⃣ مرحله۶ شبهات علیه مدل بور 7⃣ مرحله۷ جدی گرفتن ایده پلانک 8⃣ مرحله۸ 1926 9⃣ مرحله۹ گفتگوی کپنهاگ 0⃣1⃣ مرحله۱۰ اصل مکملیت 1⃣1⃣ مرحله۱۱ 1927 ارائه تعبیر کپنهاگی 2⃣1⃣ مرحله ۱۲ از 1927 تاکنون چرا تعبیر کپنهاگی رسمیت یافت؟ 🎙 دکتر رضا ضیاء توحیدی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
پاور جلسه9و10 دکتر ضیاء توحیدی. تاریخچه تولد مکانیک کوانتومی.pptx
حجم: 1.33M
🔸 استفاده شده در جلسه نهم و دهم توسط استاد دکتر ضیاء توحیدی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
پاور جلسه9و10 دکتر ضیاء توحیدی. تاریخچه تولد مکانیک کوانتومی.pdf
حجم: 693.4K
🔸 استفاده شده در جلسه نهم و دهم توسط استاد دکتر ضیاء توحیدی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
✅ دانشگاه آکسفورد بهتر از ما به شبهات خداناباوران پاسخ می‌دهد! 💠 پروفسور مهدی گلشنی، استاد بازنشسته دانشگاه صنعتی شریف، در نشست علمی «احیای دین و فلسفه در جهان غرب در دهه‌های اخیر» گفت: تغییراتی که در دو سه دهه اخیر حاصل شده است در داخل منعکس نمی‌شود؛ فیزیک‌دانان و فلاسفه در غرب فهمیده‌اند که باید با هم کار کنند؛ 🔸 انیشتین چند دهه قبل این سخن را گفت و الان برخی دانشگاه‌های غربی مانند کلمبیا به این نتیجه رسیده‌اند. در سال ۲۰۱۲ آکسفورد و کمبریج این کار را کردند تا فلاسفه و فیزیکدانان با هم کار کنند. ما غافلیم و متأسفانه فلاسفه، فیزیکدانان را تحمل نمی‌کنند و برعکس. 🔹 دانشجوی ما خداباور وارد دانشگاه می‌شود ولی بی‌خدا بیرون می‌رود، در حالی که در ۵ سال اخیر بخش فلسفه فیزیک در برخی دانشگاه‌های غربی راه‌اندازی شده است و باید جلوی ضرر کنونی را بگیریم و تحولات مثبت را تقلید کنیم. 📝متن کامل : B2n.ir/philoscience-506 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
🔹پرسش‌هایی از جنس خداناباورانه ۱: ❓ آیا تعارضی بین علم و دین وجود دارد؟ در مواقع مواجهه با تعارضات، حق را به کدام طرف بدهیم؟ ✅ این پرسش، کوتاه است اما جوابش، کوتاه نیست. قدم به قدم پیش می‌رویم، تا نهایتا بتوانیم به یک پاسخ خوب برسیم. 🖇 قبل از ورود به اصل بحث، می‌خواهم نکته‌ای را درباره انواع و اقسام تعارضات شرح بدهم تا مخاطبان ارجمند چنین گمان نکنند که تعارض، فقط در خصوص دین و علم رخ می‌دهد. تعارض، یک امر خیلی عادی و نرمال و متداول است که در بین دو منبع می‌تواند رخ دهد: 1️⃣.تعارض نظریه علمی با نظریه‌های علمی دیگر. 2️⃣.تعارض نظریه علمی با احکام ریاضیات. 3️⃣.تعارض دو برداشت متفاوت از یک نظریه علمی. 4️⃣.تعارض دو برداشت متفاوت از یک قضیه‌ی ریاضیاتی. 5️⃣. تعارض برداشت شخصی از دین با نظریه علمی 6️⃣.تعارض برداشت موجه از دین با برداشت شخصی از نظریه علمی. 7️⃣. تعارض برداشت موجه از دین با برداشت موجه از نظریه علمی. تعارض‌ها در صورتی که به خوبی مدیریت شوند، موجبات پیشرفت را فراهم می‌آورند؛ اما باید بدانیم که در هنگام تعارض، نباید عجولانه قضاوت کنیم و به نفع یکی و به ضرر دیگری حکم صادر کنیم. 🔹مغالطه‌ای که غالبا توسط افراد ضد دین به کار می‌رود این است که صرف وجود تعارض بین علم و دین را برای محکوم کردن دین کافی می‌دانند زیرا یک پیشفرض در پسِ ذهن آنان وجود دارد که در هر صورت، حق را باید به علم داد؛ حتی خودِ علم هم اینگونه به خودش حق نمی‌دهد که این علمگرایان افراطی به او حق می‌دهند. علم بسیار موجود متواضعی است. ✍️ دکتر رضا ضیاء توحیدی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
هدایت شده از مدرسه علم و دین
✅ کانال مدرسه علم و دین در تلگرام راه اندازی شد. 🔸 لینک ورود به کانال در تلگرام👇 https://t.me/elmvadin 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
🔹پرسش‌هایی از جنس خداناباورانه ۲: ❓چرا آتئیسم با روح کلی حاکم بر علم و ساینس سازگاری ندارد؟ ✅ آتئیست ها تنها منبع معرفتی را ساینس می دانند؛ روح کلی حاکم بر ساینس این است که: در هیچ موردی نمی‌توانم به نحو قطعی نظر بدهم و همواره جایی را برای تردید باقی می‌گذارم. تفاوت آتئیست با آگنوستیک همین است که آتئیست به نحو قطعی ادعایش را مطرح می کند ولی آگنوستیک ها خود را مردد می بینند. ادعاهای تند و قطعی آتئیست های علمگرا برای افرادی که ویژگی غیرقطعی بودنِ علم را می شناسند و ادعای علمی بودن را از این آتئیست‌ها می شنوند، بسیار شگفت انگیز است! 🔹منصفانه بخواهیم بگوییم: آتئیسم یک فرقه دگم شبه مذهبی است که برعلیه مذهب های دیگر اظهارنظرهای دگماتیک و انحصارگرایانه را با سوء استفاده از برچسب های علمی، مطرح می کند، اما آگنوستیک فردی است که نمی‌داند برای دستیابی به باورهای فراطبیعی از چه راهی باید برود. بین این دو آدم، تفاوتِ فراوانی وجود دارد. آتئیسم، ولو فریاد می زند که دین باید محو شود، ولی خودش شاخصه های ادیان و فرقه ها را دارد. 🔹یک آتئیست در صورتی که ساینس را مبنای جدی برای خودش انتخاب کند و سپس به ( مجموعه ی اظهارنظرهای تندو تیز و دگم خودش) بیاندیشد، خود را با یک دوراهی مواجه خواهد دید: یا باید ساینس را جدی نگیرد، یا باید از آتئیسم به آگنوستیسیزم تغییر مسیر بدهد. 🔹از این منظر می‌بینیم آتئیست‌ها نه خود را پایبند استدلال‌های فلسفی محض معرفی می کنند و نه اهمیتی برای استدلال های عقلی قائل می شوند و هنگامی که به آنان می گوییم این دگم بودن شما، با روح علم و ساینس سازگار نیست، جواب هایی می دهند که از پیروان فرقه های دگم و غیرعقلانی و تعصباتی می شنویم. به مثال زیر دقت فرمایید: یک دستگاه فوق پیشرفته از محصولات یک شرکت مهم خارجی به دست ما افتاده است. آن را به متخصصان خودمان می دهیم تا با مهندسی معکوس، آن را بفهمند. 🔹از آنجا که دستگاه فوق، بنا به فرض، فوق العاده پیچیده است، مهندسان اظهارنظرهای خود را به صورت غیرقطعی (توجه کنید) اعلام می کنند زیرا هنوز از تمامی زوایای این سیستم پیچیده آگاه نشده اند. جمله مهم این است که: اظهارنظرهای غیرقطعی از این افراد در این مورد، پذیرفتنی است. 🔹اما حال فرض کنید توانسته باشید با شرکت مهم خارجی فوق الذکر و شخصی که سازنده همین دستگاه پیچیده است، مرتبط شوید. اگر از او اظهارنظر غیرقطعی بشنوید، برای شما پذیرفتنی نخواهد بود. انتظار معقول و موجه ما این است که آن را به نحو قطعی بیان کند نه با شک و شاید و اگر و مگر! زیرا او خودش آن را ساخته است. او که دیگر نباید غیرقطعی نظر بدهد. سازنده اگر اظهارنظر غیرقطعی بکند، مذموم و ناپسند است اما غیرسازنده ها اگر به نحو غیرقطعی اظهارنظر کنند، کاملا موجه و پسندیده است. ✍️ دکتر رضا ضیاء توحیدی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
دکتر رستگارمقدمجلسه یازدهم دکتر رستگار مقدم ادامه مباحث نسبیت خاص.mp3
زمان: حجم: 27.46M
🎧 | دوره آموزشی (پیش‌نیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا» 🔎جلسه یازدهم ادامه مباحث نسبیت خاص 🔹نسبیت همزمانی ❓آیا علیت (فرم ساده علیت) به وسیله نسبیت دچار مشکل می شود؟ 🔹اتساع زمان 🎙 دکتر رستگار مقدم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
دکتر رستگارمقدمجلسه دوازدهم دکتر رستگارمقدم موضوع ادامه مباحث. پارادوکس دوقلوها.mp3
زمان: حجم: 26.26M
🎧 | دوره آموزشی (پیش‌نیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا» 🔎جلسه دوازدهم ادامه مباحث نسبیت خاص 🔹پارادوکس دوقلوها 🔸پرسش‌ها 🎙 دکتر رستگار مقدم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin
برنامه نشست‌های موسسه راهبردی حق پژوهی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی 🔸جمعه ۱۰ آذرماه: 🕥ساعت ۱۰:۳۰: آشنایی با کلیات فرقه‌شناسی، حجت‌الاسلام استاد امیرحسین کامل نواب 🕕ساعت ۱۸: رونمایی «مستند انجمن معتادین گمنام NA» در غرفه رویدادها و کارگاه‌های آموزشی 🔸شنبه ۱۱ آذرماه: 🕡ساعت ۱۸:۱۵: آشنایی با انجمن حجتیّه و نقد باورها و عملکرد انجمن حجتیّه، حجت‌الاسلام استاد مرتضی امین‌نیا 🔸یکشنبه ۱۲ آذرماه: 🕒ساعت ۱۵: آشنایی با الحاد نوین، حجت‌الاسلام استاد احمد منصوری 📍آدرس: نمایشگاه بین‌المللی مشهد، سالن عطار، بخش داخلی غرفه‌های حوزه علمیه خراسان، مؤسسه راهبردی حق پژوهی 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید @elmvadin