eitaa logo
امام حسین ع
22.2هزار دنبال‌کننده
414 عکس
2.1هزار ویدیو
2هزار فایل
کانال مداحی و شعر و سبک https://eitaa.com/emame3vom
مشاهده در ایتا
دانلود
زبانحال حضرت رقیه سلام الله علیها . . حسین علیزاده(دلگیر) . . سبک : اصغریم ای شیرین زبانیم ... . . گل بابا سلب اولوب توانیم عرشه اوج ایلوری فغانیم یاخجی وقته بابا گلوبسن گور چخور هاردا خسته جانیم . قلبیمی تیر درد و غمله بولورم گل دوشوبدور نفس شماره اولورم . مظلوم بابا . . . . . روزگاریم بابا قرادی دوشموشم درده بی دوادی هیچ سنی بیله گورمه میشدیم وای منه لبلرون یارادی . کیم سنی سالدی بیله احواله بابا قان چکوب گل جمالیوه حاله بابا . مظلوم بابا . . . . . ای اولان غملره نشانه گلمیشم نی کیمی فغانه گوزلرینن ایراق یارالی چوخ یوروبدی منی زمانه . فرقتونده غم اوسته غم آلدی قیزین گل بابا گور نه گونلره قالدی قیزین . مظلوم بابا . . . . . شامیان بزم قوروبلا کینه اوسته بابا دوروبلا کربلادن یتونجه شامه آغلیاندا بابا ویروبلا . زجر ویردی ئوزومه بیر سیلی بابا آچ گوزین باخ ئوزیم اولوب نیلی بابا . مظلوم بابا . . . . . چوخ محن وار بابا سوزیمده چوخ اثر ایلیوب اوزومده ضربت سیلدن آنام تک قان قالوبدی بابا گوزیمده . عمه مین حالینی مراعات ایلورم معجرین آتدا ئوزیمی گیزلیرم . مظلوم بابا . . . . . آچ گوزین ای سوسوز قوناقیم گورداغلمیش نجه تفاقیم بس کی قاچدیم تکانلار اوسته آبله باغلیوب ایاقیم . یولدا چوخ دویدوله منی قوم دنی گتدیلر پا پیاده شاماته منی . مظلوم بابا . . . . . قوی ائدیم بو غمه اشاره ایلین یوخ بو درده چاره کاش بابا غارت اولمییدی دست ظلمیله گاهواره . چوخ گیجه غصه تیر غم قلبه ساچوب حال رویاده گورم اصغر دل آچوب . مظلوم بابا . . . . . غم منی ایلیوبدی دلگیر اولموشام باش و جانیدن سیر آزقالور جان چخا دوداقدان گردنیمده قالوبدی زنجیر . یوخ دین شیمره دردیمی سان ویریرم تا بو زنجیری آچا من جان ویرورم . مظلوم بابا .
🍃🍃🍃🍃 قطعه ای زمینه با صدای دلنشین جناب استاد مطیعی که در حال و هوای اربعین در آواز بیات ترک اجرا شده است. 🍁 این قطعه در واقع یادآور سینه زنی "کربلا کربلا ما داریم می آییم" که در زمان دفاع مقدس از مشهورترین سبکهای دفاع مقدس بود که جناب مطیعی در حال و هوای اربعین سبک را برگردان کرده اند. 🍁 مجددا اذان تاریخی مؤذن زاده را در ذهن تصور کنید❗️ چقدر شباهت می بینید❓ قطعه ای که در بیات ترک در شورخوانی با صدای حسین طاهری در کانال قرار گرفته بود را بشنوید❗️ چقدر شباهت احساس کردید❓ درست است... دقیقا فضاها یکی است.❗️ آواز از متعلقات دستگاه و حال و هوای عرفانی خاصی دارد که معمولا در بیشتر از آن استفاده می شود. 🍁 حال بشنوید این زمینه دلنشین به مناسبت ایام اربعین با صدای گیرا و دلنشین حاج میثم مطیعی با اشعار زیر 👇👇👇👇👇  اومدیم پای پیاده آقا، از همون لحظه که خوندی مارو تا با گریه آب و جارو کنیم. جاده ی نجف به کربلا رو زنده مونده هنوز، شور هل من معین وعده ی عاشقاست، کربلا، اربعین سر ما فدای جوون رعنای تو می خونیم هم‌قدم با حججی های تو: کربلا کربلا ما داریم میاییم    کوله بار همه از غم پُره، چه غمی؟ غمی که احیاگره اون غمی که راویِ حماسه ست، خطبه های زینب مضطره جونمونو میدیم، واسه این قافله بپذیر یاحسین، خیلی ناقابله اومدیم به یاری‌ت نگو که دیر اومدیم از تو شرمنده ایم که سربه زیر اومدیم کربلا کربلا ما داریم میاییم   قطره قطره تا به هم می رسیم، چه شکوهی داره دریای ما میل دنیا نداریم تا دنیاست، که حسینه همه دنیای ما رو سیاهیم ولی، حرّ میشیم با حسین تشنه ی بیعتیم، یا حسین یاحسین میگیم از کربلا با شهدا که گفتن حالا معنا شده حرف اونا که گفتن: کربلا کربلا ما داریم میاییم   هرکسی از طرف شهیدی، به نیابت اومده زیارت الهی نمونه هیچ زائری، به دلش آرزوی شهادت نه فقط دل که ما، سرمی دیم پای تو هم‌قدم هم‌نفس، با شهیدای تو نصیری و قمی، ابوحامد، شوشتری صدرزاده، برونسی، جهان آرا، کشوری کاظمی و هادی، خرازی و وزوایی علیپور و سیاح، شاطری و بابایی فاتح و فهمیده، ابوترابی، چمران صیاد و شیرودی، اسکندری و دوران شهریاری رضایی احمدیّ روشن همه ی شهیدا همسفر ما شدن کربلا کربلا ما داریم میاییم   به خدا بهشت ما حسینه، کِی بهشت، بهتره از کربلا راهی قدسیم و باور داریم، راه ما می گذره از کربلا دل ما با سلام، می زنه پل به تو فاتحیم یاحسین، با توسل به تو بعد عمری که از راهی شدن دم زدیم کربلا کربلا اومدیم اومدیم کربلا کربلا ما داریم میاییم    یا حسینُ یا حسینُ إنِّی، لکَ مشتاقٌ ، فَوَفِّ ظَنِّی یا حسین، یا حسین، من مشتاق شما هستم. پس گمانم را محقق کن   أنْ أَجِیءَ الأربعینَ هذا، حیث اَحْظَی بِرضاکَ عَنِّی تا در این اربعین بیایم و به رضایت شما نائل گردم    إنَّهُ الاربعینْ، مُلتقَی العاشِقِینْ اربعین اجتماع عاشقان است   یا حبیبی حسین ، نورَ عینی حسین ای عزیز من حسین، نور چشم من حسین   کربلا سَتبقَى على مدارِ العُصُور کربلا در همه روزگار باقی خواهد ماند   أربعینُ الفِدا علامةٌ للظهورْ فداکاری ها در اربعین، علامت ظهور است   کربلاء کربلاء، إلیکِ قادمون کربلا کربلا ما داریم میاییم 🍁🍁 استاد ✼═══┅🔶🍁🔶┅══
4_5776069764250075615.mp3
10.72M
💥💥💥💥 #زمینه #اربعین #میثم_مطیعی کربلا کربلا ما داریم میاییم #بیات_ترک مدرس #مرتضی_حبیبی 💥💥💥
تو رفتی و من ماندم و قافله تو رفتی و من ماندم و حرمله تو رفتی و من ماندم و ناله ها تو رفتی و من ماندم و لاله ها تو رفتی و من ماندم و اشک و آه تو رفتی و من ماندم و قتلگاه تو رفتی و من ماندم و اوج درد تو رفتی و من ماندم و آه سرد برادر حسین جان حسین یا حسین ... تو رفتی و من ماندم و هلهله تو رفتی و من ماندم و هروله تو رفتی و من ماندم و خیمه گاه تو رفتی و من ماندم و داغ ماه تو رفتی و من ماندم و نیزه ها تو رفتی و من ماندم و کربلا تو رفتی و من ماندم و رنج شام تو رفتی و من ماندم و سنگ و بام برادر حسین جان حسین یا حسین ... @emame3vom تو رفتی و من ماندم و کوفیان تو رفتی و من ماندم و خیزران تو رفتی و من ماندم و نینوا تو رفتی و من ماندم و بوریا تو رفتی و من ماندم و پیکرت تو رفتی و من ماندم و این سرت تو رفتی و من ماندم و داغ یار تو رفتی و من ماندم و این مزار برادر حسین جان حسین یا حسین...
زائر بی مرام نباشیم!!! (3) .mp3
7.7M
درخواست امام حسین علیه السلام از شیعیان 👈 زائر بی مرام نباشیم❗️ فقط همین! (قسمت سوم) لطفا با ارسال انبوه این پیام زوار اربعین رو بیدار کنید 🙏🌹
زائر بی مرام نباشیم !!!.mp3
3.24M
👈 زائر بی مرام نباشیم❗️ فقط همین! (قسمت اول) لطفا با ارسال انبوه این پیام زوار اربعین رو بیدار کنید 🌹🙏
زائر بی مرام نباشیم !!!(2).mp3
5.25M
Ⓜ️ خواب عجیب یکی از زوار اربعین زائر بی مرام نباشیم فقط همین ❗️ (قسمت دوم) 🔸فایلی که شنیدنش برا هر زائر اربعین واجبه
سلام و عرض ادب 👈 عزیزان مهدوی حتما برنامه داشته باشن برا تبلیغ تو جاده 🔶 با ارسال صوت ها و کلیپ های مهدوی به دوستانتون همه رو آگاه کنید. 🔶در مسیر اربعین هر زائر باید با حداقل 100 نفر صحبت کنه و زوار رو متقاعد کنه که قدم ها و اشک ها و دعا ها برا مولامون صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشه🌹 لبیک یا مهدی ✅ اربعین نزدیک است !! باید لشکرمان به قدرتی برسد که بتواند، فریاد لبیک یا مهدی را در کربلا چنان طنین انداز کند که عالم را بلرزاند... و چه لذتی دارد در این مسیر هم پای قدم هایِ جابر و هم نفس با آوارگیِ خردسالانِ حسین قدم هایمان را نذر ظهور کنیم... امسال، سیلِ مشتاقانِ حسینی باید به نیتِ فرجِ منتقم با عزمی راسخ و لبیک‌هایی از عمقِ جان راهی شوند... ▪️مقصد: تحت قبه‌ی سیدالشهداء جایی والاتر از این قبه برای فرج خواهیِ منتقمِ خون حسین نیست... ✅ جهت سلامتی، تعجیل و تسهیل در ظهور مظلوم‌ترین امام، مهدی (عج): صلوات با ذکر فرج .
زائر بی مرام نباشیم!!! .mp3
21.15M
#سخنرانی_مهدوی ✅ #زائر_بی_مرام_نباشیم !!! فایل کامل (جهت ایجاد جذابیت، مداحی های مهدوی هم اضافه شده) 👈 این صوت میتونه تاثیر گذار باشه و مناسب، برای پخش در اتوبوس هایی که به سمت مرز حرکت میکنن. 👈 عزیزانی که عزم تبلیغ دارن لطف کنن به فلش منتقل کرده و همراهشون باشه و همون اول سفر از راننده بخوان که پخش کنه. 👈 در مسیر هم میشه با بلوتوث، شیر ایت و ... میشه برا سایر زوار ارسال کرد. 👈 همچنین با همراه داشتن اسپیکر میتونه صوت تو مواکب و غیره... پخش بشه. اجرتون با مادر سادات 🌹🙏 ✅ جهت سلامتی، تعجیل و تسهیل در ظهور مظلوم‌ترین امام، مهدی (عج): صلوات با ذکر فرج
. شور و شعور در اربعین ما یک گونه ای همقدمی با امام سجاد و حضرت زینب و کاروان اسرا می کنیم  پس یک معنای این پیاده روی این است که ما آمدیدم در سمت کمال حرکت کنیم و مسیر را تا کمال پی بگیریم. مفهوم سومی را هم می شود مطرح کرد و آن هم این که اگر خود زیارت اربعین را بخوانیم، مفهومش دقیق تر و روشن تر خواهد شد. ما در زیارت اربعین داریم که خطاب به حضرت پروردگار گفته می شود که امام حسین خون خودش را فدا کرد و خطاب به خداوند گفته می شود که حسین خونش را تقدیم کرد، جانش را تقدیم کرد، تا جهالت را درهم بشکند و به حیرت و گیجی پایان دهد. اربعین شرکت در راهپیمایی است برای تحقق همین آرمان. یعنی پس زدن پرده های جهالت، یعنی از حیرت و گیجی و گنگی فاصله گرفتن و به سمت روشنی رفتن، یعنی سمت مشرق حق را در نظر گرفتن. این پیام روشن اربعین است. در حقیقت به یک معنای دیگری هم ما یک گونه ای همقدمی با امام سجاد و حضرت زینب و کاروان اسرا می کنیم و نوعی همدردی با اهل بیت هم داریم. شاید بشود این را هم بعد چهارم اربعین دانست.   *مساله اربعین در منابع تاریخی  · برخی در اینکه گفته می شود کاروان اسرا در روز اربعین به کربلا بازگشتند، تردید کرده اند. مستندات این موضوع چیست؟ یعنی دربار یزید اسرا را آزاد گذاشت که بازگردند؟ اساسا مبنای تاریخی این نظر به چه شکل است؟ مساله اربعین را از چند بعد می شود بررسی کرد. یکی از جهت منابع تاریخی. قدیمی ترین منبعی که به بازگشت کاروان در همان سال اول به کربلا اشاره کرده، ابوریحان بیرونی است در کتاب ارزشمند آثارالباقیه که در قرن چهارم آن را نگاشته است. بنابر این برخی که انکار می کنند و می گویند که اربعین در منابع قدیم مطرح نشده است، دقت کافی علمی نداشته اند. ابوریحان می گوید که روز اول ماه صفر زمان رسیدن کاروان به شام است و روز بیستم رسیدن کاروان به کربلا و آوردن سر حسین و قرار دادن آن در کنار پیکر؛ این را دقیقا ذکر کرده است. فرد دیگری هم به اسم محمد یا محمود ابن ذکریای قزوینی دو قرن بعد از ابوریحان این موضوع را تایید کرده است. او هم در کتاب عجایب المخلوقات خودش به همین موضوع اشاره کرده است و گفته که در روز اربعین کاروان وارد کربلا شد و سر مبارک امام حسین را هم با خودش آورد و سر در کنار بدن قرار گرفت. پس بنابر این ما برای این موضوع خوشبختانه مستندات تاریخی داریم. دیگرانی هم در قرون بعد که تاملاتی داشته اند این مساله را تایید کرده اند. اما چون بعضی هم انکار کرده اند این مساله را و گفته اند اصلا امکان ندارد که در اربعین اول آمده باشند، ما با دلایل جانبی این موضوع را اثبات می کنیم. اگر کاروان اول ماه صفر و به قول استاد شهید مرتضی مطهری روز دوم ماه صفر وارد شام شده باشند و آنها را یک هفته هم در شام نگاه داشته باشند -چون همه نوشته اند که آنها را مدت زیادی در شام نگاه نداشتند- اگر تصور کنیم 5 تا 6 روز نگاه داشته باشند و مثلا فرض کنیم که ما فکر کنیم مثلا هفتم یا هشتم صفر از شام خارج شده باشند، 12 روز برای رسیدن به کربلا کافی است. چون همین کاروان 13 یا 12 روزه به شام رسید. یعنی از کوفه وقتی کاروان را حرکت دادند -همه منابع نوشته اند که هفدهم یا پانزدهم محرم کاروان را حرکت دادند به سمت شام- تا اول محرم کاروان به شام رسیده است. تازه این در حالی است که وقتی آنها را به سمت شام می بردند در شهرها آنها را می چرخاندند و به نمایش می گذاشتند تا قدرت نمایی کنند. یزید می خواست ایجاد ترس و رعب کند در جامعه که کسی دیگر جرات قیام نداشته باشد. او می خواست به هم بگوید هر کس قیام کند با او چنین رفتار خواهد کرد. معمولا کاروان را در شهرها توقف می دادند و مانور قدرت در شهرها می دادند که در برگشت دیگر نیاز به این مسائل نبوده است.   تازه در مسیر برگشت مرکب های مناسب در اختیار کاروان قرار می گیرد. یزید دستور می دهد که آنها را موقع برگشت کاملا احترام کنید. هر جا خودشان خواستند متوقف شوند و هر جا خواستند حرکت کنند. مسئولیت کاروان را هم نعمان ابن بشیر بر عهده دارد که نسبت به اهل بیت یک انعطاف و نرمشی دارد. بنابر این اینها می توانستند از سر راه بگویند که ما می خواهیم به کربلا برویم. یعنی در مسیر رفتن به مدینه اول به کربلا بروند. اینها سه روز در کربلا بودند. اربعین همه فکر می کنند یک روز است. اینگونه نیست. ورود کاروان در مصادف با روز اربعین است، اما دو روز دیگر هم در کربلا می مانند و بعد از سه روز به سمت مدینه حرکت می کنند.   *یزید برای ظاهرنمایی بارها گفت که خدا پسر مرجانه را لعنت کند  استدلال های دیگری هم بنده دارم که در آخر کتاب «آینه در کربلاست» مطرح کردم که قطعا اربعین همان اربعین اول بوده است. و دلایل خودم را هم گفتم و گفتم که اگر کسی بگوید سال بعد بوده است، باید روشن کند که در طول این یکسال این اسرا در کجا بودند. اگر بگوییم در شام بو
دند که هیچ کس مطلبی در این باره ذکر نکرده است که یکسال در شام مانده باشند. بخصوص اینکه سخنرانی امام سجاد و خطبه خوانی حضرت زینب اوضاع را چنان در شام به هم ریخت که یزید دید امکان نگهداری آنها نیست و حتی روزهای آخر دیگر عکس العمل هایش متفاوت می شد و ظاهرنمایی می کرد که یعنی من احترام می کنم به این اسرا. این البته به خاطر عکس العملهایی بود که در جامعه واقع شد.   خطبه خوانی و سخنرانی اسرای کربلا اوضاع جامعه را تغییر داده بود. یزید برای ظاهرنمایی بارها گفت که خدا پسر مرجانه را لعنت کند. می گفت من قصد کشتن حسین را نداشتم. می گفت اگر حسین را دستگیر می کردند و پیش من می آوردند او را می بخشیدم و از کشتنش صرف نظر می کردم و برای نشان دادن اینکه من مثلا نسبت به این خانواده اینگونه نیستم می گفت که وقت غذا امام سجاد را صدا بزنید بیاید کنار سفره بنشیند چرا که من بدون ایشان غذا نمی خورم. چنین کارهایی می کرد. حتی مثلا آب انبار درست کرد و به نام امام حسین نامگذاری اش کرد. البته اینها تظاهر بود والا درون یزید این نبود و یزید همان پستی، شقاوت و سنگدلی اش را داشت. اما برای اینکه مردم را آرام کند اینگونه نشان می داد. بنابر این یزید نمی توانست اینها را یکسال نگاه دارد. باید زودتر آنها را از شام بیرون می فرستاد و آنها هم می آمدند. اگر کسی می گوید اینها در اربعین اول از مدینه آمدند هم هیچ گزارشی مبنی بر اینکه کاروان اسرا از مدینه به کربلا آمده باشد، در تاریخ وجود ندارد. بنابر این قطعا غافله در همان سال اول از شام به کربلا بازگشته است. · با این تفاسیر که اسرای کربلا پس از اربعین اول به مدینه بازگشت، این سوال پیش می آید که پس چرا مزار حضرت زینب کبری در شام است. یعنی دوباره به شام بازگشتند و آنجا زندگی کردند؟ ماجرا اینگونه بود که وقتی حضرت زینب به مدینه بازگشت، می آمد کنار بقیع و وقایع کربلا را برای مردم می گفت. حضرت سکینه، رباب و دیگر حاضران واقعه کربلا هم همین طور وقایع را بیان می کردند و وضع مدینه منقلب شد. در پس این اقدامات، عبدالله ابن حنظله قیام کرد و حاکم مدینه را از شهر بیرون کردند.   * دستور یزید برای تبعید حضرت زینب به سمت مصر   خبر به یزید رسید و به یزید گفتند اگر می خواهی مدینه را حفظ کنی یا باید حاکم اینجا باشد یا حضرت زینب. یزید دستور داد که حضرت زینب را تبعید کنند. و حضرت تبعید شد به سمت مصر و مدتی در مصر بود و بعد که همسرشان به شام می آید –همسر حضرت زینب تاجر بوده است- حضرت زینب برای دیدن همسرش از مصر به شام می آید و در این سفر در شام از دنیا می روند. در نتیجه امروزه، هم در مصر معتقدند مزاری برای حضرت زینب هست و هم در شام و هم حتی در مدینه. بعضی معتقدند که حضرت زینب در بقیع است. اما درستش همین است که ایشان در دمشق مدفون هستند. · درباره مبنای روایی این پیاده روی اربعین و این که اساسا از چه زمانی به صورت منظم شیعیان این آیین پیاده روی را شروع کردند، توضیح دهید. اولین راهپیمایی را جابر ابن عبدالله انصاری انجام داد. وی از مدینه می آید در حالی که دست او را به دلیل نابینایی گرفته اند و آورده اند و یک تعدادی هم همراهش هستند و کاملا معلوم است که جابر تنها نیست. یک تعدادی آمدند و در اربعین وارد زمین کربلا شدند. این اولین راهپیمایی است که در همان اربعین اول، یعنی در اربعین سال 61 هجری معادل 59 شمسی این اتفاق می افتد. این اولین راهپیمایی است و دیگر سالهای بعد همین رسم می شود. مختار هم این کار را می کند. مختار در طول مدت یکسال و نیم حکومتش، در سال 66 تا 67 هجری، چندین بار به کربلا می آید و زمان این آمدن را هم مصادف با اربعین انتخاب می کند. بعدها هم کسان دیگری این کار را می کنند اما اوج این حرکت در زمان آیت الله شیخ مرتضی انصاری یا شیخ اعظم است که همه می دانیم بزرگترین چهره فقهی تاریخ شیعه محسوب می شود. ایشان این حرکت را انجام می دهد و همین طور مستمر وجود داشته است تا عصر صدام. در دوره حکومت صدام چون جلوگیری می شود از این حرکت و کسانی را که راهپیمایی می کردند دستگیر کده و به قتل می رساندند، این حرکت بسیار پنهانی صورت می گرفت. از جمله فرزند امام خمینی (ره) حاج سید مصطفی خمینی، هر سال این مسیر را پیاده روی می کرده است. حتی با پای برهنه. اما از لابلای نخلستانها و گذرگاه هایی می آمده است که دیده نشود یا مثلا تحت تعقیب قرار نگیرد. بنابر این سنت حرکت در اربعین وجود داشته و این امر تازه ای نیست. · آیا پیاده روی اربعین مختص شیعیان است یا کل جهان اسلام را در بر می گیرد؟ حقیقت این است که اگر کسی در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشد، اهل تسنن را می بیند، اهل مذاهب مختلف را می بیند و حتی مسیحیان را می بینید که با همان نشان صلیب خودشان می آیند و در این مراسم شرکت می کنند. بودایی ها هم می آیند حتی. یعنی به گونه ای است که تمام مرزهای مذهبی فرو می