eitaa logo
سرباز ولایت
34 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1هزار ویدیو
558 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🌸 🍀 ✅ 🌀 موضوع: مشارکت حداکثری 🍃🌻🍃 🇮🇷برای ایران قوی ما منتظر انتخاباتیم 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
🇮🇷🌸 🍀 💠 🌀 موضوع: 🍃🌻🍃 🌺 مقام معظم رهبری: چه کسی لایق حکمرانی است؟! 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
🇮🇷🌸 🍀 💢 ✅ تکرار یا تغییر؟ (۱۵) 🍃🌻🍃 🌀 پیامدهای دولت انقلابی؟ 🔻تحولات پیرامونی کشور ما بسیار متکثر و پرشتاب شده است، ضربه های پیاپی به اسرائیل، فتنه انگیزی در عراق پس از شکست‌های آمریکا در این کشور، مذاکرات عربستان با ایران پس از شکست های تحقیر آمیز در یمن، خروج خفت‌بار آمریکا از افغانستان و انتقال برخی نیروهای داعش از سوریه به این کشور و ...، همه حکایت از تغییرات جدی موازنه قوا به نفع جبهه مقاومت در منطقه دارد و اکنون دولت باید با دیپلماسی فعال بتواند این دستاوردهای راهبردی را تبدیل به آورده های مشخص سیاسی و اقتصادی برای کشور نماید و تنها دولتی تواند چنین امری را دارد که انقلابی و با کفایت باشد. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🌸 🍀 ✅ 💢 موضوع: ساختن آینده به جای بافتن وعده!‼️ 🍃🌻🍃 ❌ کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌های خود را فراموش نکنند. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍀 🇮🇷🌸
⭕️چرا رهبر انقلاب از عملکرد دولت در حوزه فرهنگ ناراضی بودند؟ (بخش اول) 🔷پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴، عرصه فرهنگ کشور را دستخوش تغییر و تحولاتی کرد. با توجه به اینکه با شعارهای انقلابی توانسته بود آراء مردم را برای ریاست جمهوری کسب کند، انتظار اولیه از ایشان، بهبود وضعیت نامناسب فرهنگی کشور بعد از دولت اصلاحات مطابق با موازین دینی و بومی اصیل ایرانی بود. 🔷در دولت ‌احمدی‌نژاد، اگرچه وزرای انقلابی و توانمندی همچون صفارهرندی و سیدمحمد حسینی حضور داشتند و دستاوردهایی نیز در حوزهٔ فرهنگ فراهم آوردند، اما همچنان سایهٔ نگاه‌های مهندسی‌وار در کنار بر کل حوزهٔ تصمیمات و عملکردهای دولت نهم و دهم در عرصه فرهنگ، سنگینی می‌کرد. 🔷در دومین دیدار سالانه هیئت دولت نهم با رهبر انقلاب، در چهارم شهریور ۱۳۸۶، تعبیری را در باب فرهنگ به کار بردند که به‌خوبی بیانگر وضعیت فرهنگ در کشور و برنامه‌ریزی‌های مسئولان بود. ایشان از به‌عنوان یک بخش مظلوم نام بردند و سفارشی به مسئولان کشور به‌خصوص دولت وقت نمودند که حاکی از غفلتی در دولت و یا حداقل نقطه ‌ضعفی در عملکرد کلی دولت در کشور بود. 🔷«نکتهٔ بعدی که می‌خواهم سفارش کنم، این است که از بخش رفع مظلومیت کنید. بخش فرهنگ انصافاً بخش مظلومی است. الان در گزارش آقای رئیس‌جمهور، اصلاً اسمی از فرهنگ نیامد؛ یا در اولویت‌بندی‌ها این اولویت فدای اولویت‌های دیگر شد و آن‌ها تقدم پیدا کرد که در کوتاهی وقت، بیان بشود! این مظلومیت است دیگر. واقعاً مسئلهٔ فرهنگ را دست‌کم نگیرید. خیلی از مشکلات جامعهٔ ما با فرهنگ‌سازی حل می‌شود. توجه بکنید که امروز، عمده قوای دشمنان ما در جبههٔ فرهنگی دارد کار می‌کند. این جنگ‌های روانی، این فعالیت‌های فرهنگی، این بودجه‌های پنهان و آشکاری که برای منحرف کردن ذهن‌ها می‌گذارند، همه‌اش مربوط به است.»[۱] 🔷 ۲ شهریور ۹۱ به‌صراحت از برنامه‌ای که سال قبل، معظم‌له از ارائه آن به دولت خبر داده بودند و هنوز اجرا نشده است، سخن می‌گویند: «در زمینهٔ فرهنگ ... به کارهای سطحی نباید اکتفاء کرد. به کارهای عمیق‌تر، کارهای بنیانی‌تر، کارهایی که از یکی‌شان ده‌ها کار صادر می‌شود و نشئت می‌گیرد، توجه کنید. من یک‌وقتی نسخه‌ای از آن کارهای عمیقِ لازم را به آقای رئیس‌جمهور دادم؛ همان‌ها باید دنبال شود و باید دنبال می‌شد.»[۲] 🔷اگرچه در سال ۸۸ رهبری در جریان انتخابات اعلام کردند که نظرات رئیس‌ جمهور نسبت به هاشمی رفسنجانی در حوزه فرهنگ به دیدگاه‌های من نزدیک‌تر هستند، اما در همان سال‌های ۸۴ تا ۸۸ نیز بین با وجود دارد و این‌گونه نیست که نظرات احمدی‌نژاد با نگاه‌های رهبری به‌صورت کامل منطبق باشد. پی‌نوشت‌ها [۱] وبسایت‌دفتر ‌مقام‌معظم‌رهبری [۲] همان منبع: مشرق نیوز
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️ رقیب تمدنی غرب به واسطه‌ی تغییر مفهوم قدرت (بخش اول) 🔶امام خمینی(ره) با در سال ۵۷ مفهوم قدرت در عرصه‌ی بین‌الملل را تغییر دادند. لذا فشار، تحریم، جنگ‌های مستقیم و نیابتی در منطقه تنها برای جلوگیری از نفوذ و تغییر ماهیت قدرت توسط انقلاب اسلامی، صورت می‌گیرد. 🔷از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی، است. توانست با تغییر مفهوم قدرت به تبدیل شود و بهترین دلیل برای این مدعا را می‌توان به فعالیت‌های گسترده‌ی غرب برای جلوگیری از اقتدار و نفوذ جمهوری ‌اسلامی ایران در دیگر کشورها دانست. این فعالیت‌ها در عرصه‌های فرهنگی، فشار و تحریم‌های بین‌المللی و همچنین ایجاد جنگ و برهم زدن امنیت همسایه‌های ایران به واسطه‌ی دخالت‌های مستقیم و جنگ‌های نیابتی در طی این ۴۲ سال انجام گرفته است. 🔷 از جمله مفاهیم محوری و اساسی است که در کانون نظریه‌ پردازی‌های علم سیاست و روابط بین‌الملل قرار دارد. بطورکلی به معنی در رفتار دیگران، برای گرفتن نتیجه مطلوب است. راه‌های متعددی برای این تأثیرگذاری وجود دارد، مانند: تهدید، متقاعد کردن از طریق پرداخت مالی یا جذب دیگران و همکاری با آن‌ها. از طرفی، گاهی می‌توان بدون دستور دادن بر رفتار دیگران تأثیر گذاشت، اگر بتوان این باور را القا کرد که اهداف مشروع است، می‌توان بدون استفاده از تهدید به هدف رسید. به همین دلیل ازجمله عناصر تشکیل ‌دهنده قدرت یک کشور، است. 🔷در ادبیات سیاسی عبارت است از «نظام فکری و عقیدتی که قابل ‌اعمال بر واقعیت‌های خارجی است.»[۱] ایدئولوژی دارای کارکردهایی است که می‌تواند باعث تقویت روحیه ملی شود. در چارچوب سیاست خارجی ایدئولوژی یک قالب ذهنی از شیوه نگرش، نسبت به جهان فراهم می‌آورد و بالاخره این عنصر تشکیل‌دهنده قدرت، معیارها و ضوابط مشخص و معینی در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌دهد تا بر اساس آن چارچوب، هدف‌ها و منافع ملی خویش را ترسیم کند. ضمناً می‌تواند اصول و معیارهایی را در اختیار عامه مردم قرار دهد تا بر مبنای آن هرگونه انحراف و تغییر جهت مغایر با اصول پذیرفته ‌شده را مورد قضاوت قرار دهند. پی‌نوشت: [۱] اصول‌سیاست‌خارجی و سیاست بین‌الملل (عبدالعلی قوام)، انتشارات سمت، چاپ۱۰، ص۵۰ منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ ؛ فرصتی بی‌نظیر برای استحکام پایه‌های کشور 🔹دو مطلب را میخواهیم عرض کنیم: یکی اینکه به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم است و نباید مردم را دلسرد کرد از انتخابات؛ این یک مطلب. یک مطلب دیگر هم این است که انتخابات را با حرفهای بیهوده و وعده‌های فریبنده و بدون پشتوانه نباید خراب کرد. به معنای واقعی کلمه کسانی که مایلند در این کارزار انتخاباتی وارد بشوند، فکر کنند، به معنای حقیقی کلمه کار ارائه بدهند به مردم. 🔹در مورد مطلب اوّل، خب انصافاً یک فرصت بی‌نظیر است؛ یعنی یک فرصت بی‌بدیلی است؛ هیچ چیز دیگری جای انتخابات را برای کشور و استحکام پایه‌های اقتدار کشور نمیگیرد. حضور مردم است و وقتی مردم حاضر باشند، نظام را هیچ قدرتی نمیتواند تکان بدهد. مظهر مهمّ حضور مردم هم انتخابات است. بنابراین کسانی که در انتخابات شرکت میکنند، در واقع برای اقتدار کشورشان، برای حفظ کشورشان، برای امنیّت خودشان و آینده‌ی کشور و سرنوشت کشور دارند تلاش میکنند. بیانات‌مقام‌‌معظم‌رهبری‌۱۴۰۰/۲/۱۲ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
🔹‏لاریجانی: "حوزه اقتصاد پادگان و دادگاه نیست که با زور مشکلات کشور را بتوان را حل کرد." پ ن: کلیدواژه‌‌های دوقطبی انتخابات از نگاه علی لاریجانی، "" و "" است؛ هم نامزدهای نظامی را می‌زند و هم ابراهیم رئیسی را! غافل از اینکه خود لاریجانی ۱۰سال سابقه نظامی دارد! و به کمک برادرش در قوه قضاییه اهدافش را دنبال می کرد
🌦« بهار سرنوشت» 🔷سلسه بحث هایی پیرامون انتخابات 1400 🔷 ✍️ «قسمت هشتم » 🔸نقش شورای نگهبان در میزان مشارکت مردم🔸 در بخش ششم و هفتم به چهار نکته اشاره شد: 1️⃣-شورای نگهبان مثل هر مجموعه انسانی دیگر، مصون از خطا نیست. 2️⃣-شورای نگهبان کسی را مجبور نمی کند که به چه کسی رأی دهید. 3️⃣ شورای نگهبان در چارچوب قانون عمل می کند . 4️⃣–انسان دائماً در حال تغییر است و شورای نگهبان نمی تواند جلو تغییر افراد احراز صلاحیت کرده را بگیرد. : نکته مهم و در خور توجه این است که معمولا مردم در انتخابات به «گفتمان» حاکم رأی می دهند نه به «شخص»، اگر «گفتمان سازندگی» حاکم شود، حتماً اکثریت مردم ، فردی مثل هاشمی و تیم کارگزان را انتخاب می کنند ، در دوره حاکمیت «گفتمان عدالت خواهی»، کسی مثل احمدی نژاد برگزیده می شود. در دوره گفتمان لیبرالی و اعتدالی، شخصی مثل روحانی با اقبال روبرو می گردد. اگر شورای نگهبان مثلا هاشمی یا روحانی و ... را رد صلاحیت کند، مردم به فرد دیگری نزدیک به این گفتمان رأی خواهند داد. پس برای تغییر رئیس جمهور یا نماینده مجلس، روشنگری و تغییر گفتمان عامه مردم، راه حل و چاره کار است نه متهم کردن این و آن . به تعبیر روشن تر، فرد پیروز در انتخابات، معلول و برآیند گفتمان حاکم است نه تایید و رد صلاحیت کاندیدا ها . از این رو شورای نگهبان نقشی عمده ای در انتخاب یا عدم انتخاب افراد ندارد. : شورای نگهبان علی رغم صحبت های سخنگو ، نمی تواند و نباید بدون توجه به شرایط زمانی، سیاسی و اجتماعی و صرفاً مبتنی بر قوانین، نسبت به تأیید یا رد کاندیدا ها تصمیم بگیرد. طبق نظر اندیشمندان حوزه مدیریت راهبردی، برای هر تصمیمی باید به دو مولفه ی « اسناد بالا دستی» و «کنکاش محیطی » توجه کرد. آرمان ها ، اهداف و قوانین، در واقع اسناد بالا دستی هستند و شرایط و واقعیت های موجود(نقاط ضعف، قوت ، تهدید و فرصت ) در فضای اجرا ، کنکاش محیطی است . این ملاحظه مهم، در سنت خداوند هم قابل مشاهده است . خدای حکیم، انبیاء و دستورات خویش را متناسب با هر زمان ومکان، متفاوت نازل می فرمایند. تفاوت در تاکتیک و روش انبیاء و ائمه (علیهم صلوات الله) ناشی از همین تفاوت شرایط زمان و مکان و فرهنگ بوده است . بدیهی است شورای نگهبان نیز علاوه بر قانون، بایستی ملاحظات سیاسی اجتماعی و اقتضائات زمانه (نقاط ضعف، قوت و تهدید و فرصت ) را در نظر بگیرد . بطور مثال اگر یقین داشته باشد در صورت رد صلاحیت فردی(مخصوصا جایی که اکثریت جامعه حامی وی باشند ) جامعه دچار یک بحران شدید می شود و شرایط فرد نیز مغایرت فاحش با قانون نداشته باشد، قاعدتاً باید برای مصالح بزرگتر، این فرد را تایید کند. برخی معتقدند تأیید مرحله دوم روحانی توسط شورای نگهبان، براساس این اصل بوده است . : اگر مردم بر اساس یک منطق سالم و با نیّت خیر به کسی( حتی اگر نالایق و ضعیف و منحرف از آب در بیاید) رأی داده باشند، پیش خداوند مأجورند و مستحق ملامت نیستند ولی‌اگر بدون تحقیق یا از روی نا آگاهی و لجاجت رأی داده باشند، قطعا مسئول و پاسخگو هستند و در خرابی های به بار آمده، شریک خواهند بود.
🔴 شش دلیل عدم حمله زمینی اسرائیل به غزه 🔹 علی‌رغم قشون‌کشی و نمایش اعزام نیرو و ارسال گسترده تجهیزات سنگین نظامی ارتش اسراییل به اطراف غزه، این رژیم به‌دلایل مختلف حمله زمینی به غزه نخواهد کرد؛ از جمله: ▪️الف. محاسبه‌ناپذیر بودن پاسخ گروه‌های مقاومت برای ارتش اشغالگر ▪️ب. نگرانی از تلفات بالای ارتش. ▪️ج. افزایش شدت و عمق حملات موشکی نیروهای مقاومت به شهرهای اصلی. ▪️د. بی‌نتیجه بودن حمله در کوتاه آمدن نیروهای مقاومت. ▪️ه. افزایش دامنه درگیری‌ها که بشدت به‌ضرر اسرائیل است. ▪️و. وجود اختلاف جدی در سطح تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی. ✳️