eitaa logo
سرباز ولایت
36 دنبال‌کننده
1هزار عکس
987 ویدیو
545 فایل
امام خمینی(ره)ریاخون
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🌀 موضوع: انتخابات درکلام رهبری 🍃🌻🍃 💢 د) معنای واقعی انتخابات ✅ شماره نهم/ انتخابات در کشور ما معنای واقعی خود را دارد در خیلی از کشورهای به اصطلاح دمکراتیک انتخابات این طوری نیست انتخابات تابع صندوق های پول قدرتمندان و ثروتمندان وخواست آنهاست . این که نامزدی از دل مردم حرکت کند آراء مردم را جلب کند جریان سیاسی دنبال او نباشند مردم خودشان فکر کنند و انتخاب کنند در کمتر جایی از دنیا دیده می شود. @samenfalavarjan
💠 🌀 موضوع: انتخابات درکلام رهبری 🍃🌻🍃 💢 ح) انتخابات همیشه اهمیت دارد ✅ شماره هشتم/ انتخابات همیشه برای کشورما و نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده ،چون همیشه تعیین کننده است ، همیشه نشانه ی یک حقیقتی در داخل کشور ماست ، که این برای دوستان ما در دنیا ونیز برای دشمنان ما پیامهائی دارد. @samenfalavarjan
💠 🌀 موضوع: شاخصه‌های مدیران 🍃🌻🍃 💢 الف) من انتخاب میکنم: ✅ شماره یک/ " همه با انتخاب مردم سر کار آمدند " امروز مسئولین کشور از خبرگان رهبری که رهبر را نصب می کنند و عزل می کنند گرفته تا ریاست جمهوری تا مجلس تا شوراها منتخبین مردمند جریان های گوناگون هم سرکار آمدند این جور هم نبوده است که ما بگوئیم یک جریان نه از اول تا امروز این چند رئیس جمهوری که سرکارآمدند هر کدام به یک شغل یک جهت گیری و گرایش سیاسی داشتند اما با انتخاب مردم برسرکار آمدند. @samenfalavarjan
💠 💢 به عشق حاج قاسم رای میدهم 🍃🌻🍃 🌹جمهوری اسلامی ، مرکز اسلام و تشیع است امروز قرارگاه حسین بن علی ، ایران است بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند ، دیگر حرم ها می مانند.
💠 💢 الف) منشور انتخابات در کلام رهبری 🍃🌻🍃 🌷 رای من هدیه به حاج قاسم است
🔸آنچه باید یک فعال سیاسی بداند... 👈نشست تخصصی جامعه شناسی انتخابات جمهوری اسلامی ایران 📌سلسله نشست های سیاسی 🔸با حضور استاد گروه فقه سیاسی دانشگاه حضرت باقرالعلوم علیه السلام قم 🎤 جناب حجت الاسلام دکتر بهنام طادی ⏰زمان :سه شنبه مورخ 28 اردیبهشت راس ساعت ۱۰ صبح ✔️نشست بصورت مجازی برگزار می گردد 💠جهت دریافت لینک نشست مجازی💠 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇https://bbb3.esfhozeh.ir/b/qh7-zt2-izy-inf
▼حرف روز      اهمیت موقعیت‌شناسی در انتخابات یکی از مؤلفه‌های اصلی بصیرت و ازجمله مواردی که در زمان‌های مهم و سرنوشت‌ساز مانند انتخابات می‌تواند خود را نشان دهد (موقعیت‌شناسی) است. امر مهم و خطیری که هرچه آحاد مردم نسبت بدان توجیه گردند هم در میزان مشارکت و هم در انتخاب اصلح تأثیرگذار خواهد بود. موقعیت‌شناسی دارای 2 شاخص اصلی زمان‌شناسی و مکان‌شناسی است: 1- زمان‌شناسی: مقام معظم رهبری در خصوص زمان‌شناسی می‌فرمایند: «بعضى‌ها احساس مسئولیت داشتند در دوران مبارزات امّا نمی‌فهمیدند این را کجا خرج کنند؛ جایى خرج می‌کردند که به ضرر حرکت عظیم مبارزاتىِ امام بزرگوار بود؛ بعد از انقلاب هم همین‌جور؛ تا امروز هم همین‌جور است. بعضى‌ها احساس دارند، احساس مسئولیت می‌کنند، انگیزه دارند امّا این انگیزه را غلط خرج می‌کنند؛ بد جایى خرج می‌کنند اگر این رکن نباشد، امربه‌معروفش هم اشتباهى درمى‌آید، جهادش هم اشتباهى درمى‌آید، امرِ مورد اهتمامش هم دچار خطا می‌شود و به کج‌راهه مى‌افتد».  2- درست نشناختن محیط هم یکی از موانع پیش رو است. رهبر معظم انقلاب در این زمینه معتقدند: «بعضی‌ها هستند محیط را درست نمی‌شناسند؛ وقتی ما محیط را نشناختیم، احتمال خطا و اشتباه برایمان زیاد است؛ وقتی‌که جنگاور و رزم‌آور ندانست کجا قرار دارد، دشمن کجا است، دوست کجا است، ممکن است سر اسلحه‌اش را به‌طرف دوست بگیرد، به خیال اینکه دارد به دشمن شلیک می‌کند؛ محیط را باید شناخت، جبهه‌بندی‌ها را باید دید، باید شناخت. بعضی از کارهایی که بعضی‌ها می‌کنند، مثل شخصی است که در سنگر خوابش برده، حالا بیدار شده و می‌بیند صدای تق‌وتوق می‌آید، نمی‌داند دشمن کدام طرف است، دوست کدام طرف است، همین‌طور بی‌هوا توپخانه را یا خمپاره را یا تفنگ را آتش می‌کند به یک سمتی؛ اتفاقاً به سمت دوست شلیک می‌شود. بعضی‌ها کارشان این‌جوری است؛ نمی‌فهمند با چه کسی دارند مبارزه می‌کنند؛ بنابراین شناخت محیط خیلی لازم است».  بر همین اساس، در موقعیت خطیر انتخابات باید هم زمان‌شناس بود و هم مکان‌شناس؛ بدین معنا که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. کنشگرانی که در مسیر انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند باید متوجه این شاخص‌های مهم باشند و به خاطر مطامع حزبی و جریانی در فرایند انتخابات رفتاری نداشته باشند که به‌جای رونق به انتخابات و حل معضلات کشور، چالش آفرین و سازنده دوقطبی‌های کاذبی باشند که فضای کشور را غبارآلود کنند تا دشمن از این فضا ماهی خود را بگیرد! (نویسنده: مصطفی برزکار
▼گزارش روز                                  ابعاد نهان جنگ غزه «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر این رژیم گفت: «اهداف ما از جنگ کنونی، برقراری آرامش، تقویت نیروهای میانه‌رو در منطقه و به چالش کشیدن ظرفیت راهبردی حماس است و به همین منظور به حملات علیه حماس ادامه می‌دهیم». این گزاره وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بسیار مهم است؛ زیرا همان‌گونه که مطرح کرده است، این جنگ بیش از آنکه در پاسخ به مسائل اخیر و مسجدالاقصی باشد، در پاسخ به یک سری از مسائل و در ابعادی فراتر از مسائل فلسطین است. گزاره‌های خبری: 1- در کنار موضع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «مراف میکائیل»، رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: «ما اینک در نقطه‌ای هستیم که حماس تاکنون این اندازه قدرتمند و خطرناک نبوده است. ارتش اسرائیل به نقطه بن‌بست رسیده و هیچ تعریف جامع و راهبردی برای برون‌رفت از عملیات غزه وجود ندارد». این موضع‌گیری نشان از قدرت حماس در ابعاد مختلف نظامی و حتی سیاسی دارد. 2- در راهبرد امنیتی رژیم صهیونیستی، سه تهدید اصلی تعریف شده است: الف) حماس که به‌عنوان تهدیدی درونی (درون سرزمین‌های اشغالی) مطرح شده است؛ ب) حزب‌الله که به‌عنوان تهدیدی بیرونی و در جبه‌های شمالی و شرقی رژیم مطرح است؛ ج) ایران که رژیم صهیونیستی به‌عنوان تهدیدی فراتر از تهدیدهای دیگر برای خود متصور کرده است. همان‌گونه که مشاهده می‌شود، اکنون صهیونیست‌ها به تهدید نزدیک یعنی حماس مشغول هستند. این بحث کاملاً در مواضع مقامات این رژیم مشاهده می‌شود و به‌گونه‌ای متوجه شده‌اند که قدرت حماس در درون سرزمین‌های اشغالی به‌مراتب بالاتر از مسائلی است که به آن فکر می‌کنند. گزاره‌های تحلیلی: با توجه به چالش‌های کنونی رژیم صهیونیستی در ابعاد سیاسی و نظامی و عدم مقابله با تهدیدهای کنونی، این رژیم تصمیم به حملات کنونی علیه حماس گرفته است. در سخنان مقامات صهیونیست دو مؤلفه بیش از همه مشهود است و باید به آن پرداخته شود. اول؛ قدرت حماس. رونمایی حماس از دستاوردهای نظامی‌اش در جنگ کنونی بسیار برای صهیونیست‌ها غافلگیرکننده بوده است. این رژیم معتقد است که چنانچه حماس در درون سرزمین اشغالی قدرت‌نمایی کند، هرگونه مقابله و عکس‌العمل در برابر آن مشکل خواهد بود. به همین منظور تمام توان خود را برای مقابله با حماس به کار گرفته است. دوم؛ تقویت نیروهای میانه‌رو. این گزاره در سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مشهود است. حال با توجه به این مسئله باید به این دو نکته پرداخته شود که منظور گانتس از نیروهای میانه‌رو در منطقه چه کسانی هستند؟ و هدف از تقویت نیروهای میانه‌رو چیست؟ به‌احتمال‌زیاد آن چیزی که گانتس از آن به‌عنوان نیروهای میانه‌رو یاد کرده، در منطقه برخی کشورهای عربی همچون امارات است. برخی رسانه‌ها خبری تاکنون خبر از دست داشتن امارات و کمک این کشور به رژیم صهیونیستی در درگیری‌های کنونی در فلسطین اشغالی داده‌اند تا جایی که از پیشنهاد دولت امارات به طرح حمله زمینی به رژیم صهیونیستی نیز سخن به میان آمده است. هدف از تقویت نیروهای میانه‌رو نیز کاملاً مشهود و معلوم است؛ رژیم به دنبال یک توازن قوای منطقه‌ای بر اساس سیادت رژیم اسرائیل و سپس هم‌پیمانان منطقه‌ای آن است. (نویسنده: محمدرضا فرهادی
افراد در مقابل حق چند دسته اند👇👇👇 ۱)حق ستیز ۲)حق گریز😡 3)حق گرا✅
حق گریز :میداند حق چیست ولی میخواهد با توجیه کردن و نشنیدن و زیر پا گذاشتن حرف حق ...کنار روی حق عبور بکند. خیلی کسانی که برای ریاست جمهوری سال۱۴۰۰شرکت کردند از همین قسم هستند
👌✅یکی از خصوصیات مومنین باید اونها باشد افراد نسبت به پذیرش حق چند دسته هستند:👇👇👇 بعضی ها از حق فراری اند ، و حتی اگه حق رو هم بفهمند ، بازهم برای اینکه زیر بارش نرند، بهانه تراشی میکنن. در آیات زیادی در قرآن ، از این گروه یاد شده که چگونه با انبیاء الهی مقابله و به اذیت و آزار اونها مشغول میشدند.😔 👏اما یه عده ای هم هستن که فقط دنبال حقّند و هرجا که حق را پیدا بکنند، از او استقبال میکنند کلا کارشون و شغلشون پذیرش حق است واقعا خوش به حال اونهایی که جزء این دسته اند 👌دیگه برای اینها هیچ چی غیر حق و حقیقت مهم نیست ، دیگه کاری ندارند این حق از کی و کجا مطرح میشه ، بلکه فقط حق براشون مهمه چنانکه خداوند در آیه 53 از سوره قصص به این دسته اشاره فرموده : و (آنها افرادی اند که) هرگاه بر آنان (آیات حق) خوانده شود (وَإِذَا يُتْلَى عَلَيهِمْ) مي‌گويند: «(این همان چیزی است که ما به دنبالش بودیم و) به آن ايمان آورديم؛ (و میگویند ما به دنبال حق بودیم و) اينها همه حق است و از سوي پروردگار ماست (قَالُوا آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّنَا) 👌نسبت به احکام دینی هم همینطوره ، بعضی ها حتی اگه وحی منزل هم بیاد ، بهونه گیری میکنند ، اما برخی تنها به دنبال کلام حقّ هستند ، حتی اگر آن کلام ، از زبان یک انسان ساده خارج بشه ، باز هم قبول میکنند
چطور آدم حق ستیز میشود (یعنی با حق مبارزه میکند)اول حق را نمی‌شناسند(حالا میدانید چرا دین این همه توصیه به علم میکند تا مرحله چهارم اتفاق نیفتد) دوم: «لِلْحَقِّ کارِهُونَ»؛ کراهت دارند سوم: «کذَّبُوا بِالْحَقِّ»؛ این خطرناک است تکذیب می‌کنند نمی‌پذیرند. چهارم: «فَلَمَّا جَاءهُمُ الْحَقُّ مِنْ عِندِنَا قَالُواْ إِنَّ هَذَا لَسِحْرٌ مُّبِينٌ» (یونس / 76)؛ ستیز می‌کنند پس نمی‌شناسند یک کراهت دارند دو تکذیب می‌کنند سه مبارزه می‌کنند ما به اینها می‌گوئیم حق‌ستیز
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️ از ديدگاه (ره) - (بخش سوم) 🔷 و را ميتوان حاصل انديشه های حضرت (ره) دانست و از اين رو، رجوع به آن انديشه های (به عنوان يكی از منابع انديشه سياسی اسلام) ميتواند پاسخگوی بسياری از مسائل و معضلاتی باشد كه جامعه ما در حوزه‌ی انديشه سياسی با آن مواجه شده است. 💠ويژگيها و دموكراسی و حضرت امام عبارتند از: 🔷د) عدالت خواه: عدالتخواهی، نفی تبعيض و اهميت قائل شدن برای ضعفا از ديگر مشخصات و حضرت امام است كه به روشنی در عبارات زير نمايان است: «آن كه در است، در جاهای ديگر نيست. هيچ دموكراسی مانند دموكراسی موجود در اسلام به ضعفا اهميت نداده است». [صحیفه‌نور،ج۵ص۲۵۸] همچنين « اسلامی يعنی يك حكومت مبتنی بر و »؛ [همان،ج۳ص۲۶۸] و يا «نظام صدر اسلام، دموكراسی بوده؛ اينگونه كه ميان حاكم جامعه و رعيت هيچ تبعيضی در برخورداری از امكانات وجود نداشته است.»[همان،ص۹] ... نویسنده: محمدصادق‌کوشکی (تأملاتی در انديشه سياسی امام خمينی ره) ص۷۱ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات
💎انتخابات باید مظهر عقلانیت و بلوغ فکری جامعه باشد . اگر فضای حاکم بر انتخابات پول پاشی و تبلیغات فریبنده رسانه ها و دعوت سلبریتی ها شد ، آنگاه انتخاب عاقلانه و آگاهانه به حاشیه رفته و فضای احساسی و غیر عقلانه حاکم می شود . در چنین حالتی افراد اصلح و کارآمد انتخاب نخواهند شد. ⛔ کسانی انتخاب می شوند که رسانه قویتر و پول بیشتری داشته باشند!!!!* ⛔ ⚠. *آنچه از تجربیات چند دور گذشته انتخابات ایران برآورد می شود ، آن است که جریان غربگرای داخل یا همان اصلاح طلبان بیشتر روی محور رسانه و پول جذب رأی کرده اند ، به خط کردن سلبریتی ها یکی از شگردهای تبلیغاتی آنها در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ بوده است. سلبریتی برای رضای خدا تبلیغ نمی کند ، او پول میشناسد و بس !!!! ⚠ همانقدر که حسابش را شارژ کنند ، همانقدر هم تبلیغ می کند.* ⚠. *قدر مسلم ذهن بسیاری از مردم جامعه و بخصوص جوانان و زنان که احساسات بیشتری دارند ، در تحت سیطره رسانه و تبلیغات است. ⛔ رسانه قدرت تفکر را از مخاطب می گیرد ، لذا مخاطب غلام حلقه بگوش رسانه میشود . ⚠ کدام آدم عاقلی می پذیرد که شخصی اگر رییس جمهور شود ، در پیاده رو دیوار می کشد و زن و مرد را جدا می کند!!!!!👈 هیچ عقل سالمی چنین نظری را نمی پذیرد ، اما با قدرت رسانه و تخریب ذهن مردم ، این سخن پذیرفتنی شد و خیلی ها ترسیدند که اگر آقای رییسی بیاید چنین خواهد کرد.!!!!!* ⚠. *گفتیم پول و رسانه انتخابات سالم را خراب می کنند ، چون تفکر و عقلانیت را کنار می زنند و جوی احساسی و غیر عقلانی حاکم می کنند. 👈 فوتبالیست ها ، بازیگران سینما و تلویزیون آیا تخصصی در عالم سیاست و اقتصاد دارند؟؟؟؟ ⚠ پاسخ همه شما خیر است ، اما همینها پول میگیرند و از فلان کاندید ریاست جمهوری حمایت می کنند. خیلی از طرفداران اینها هم بدون بررسی و بدون فکر ، از این جماعت پیروی می کنند.⛔ بعد از انتخابات هم کمپین « من پشیمانم» راه می اندازند که هیچ فایده ای برای مردم نخواهد داشت!!!* ⚠. *نتیجه گیری : اگر فضای حاکم بر انتخابات جمهوری ۱۴۰۰ دوباره بسمت پول پاشی و فریبکاری ای رفت ، هیچ بعید نیست دولت سوم روحانی با شخصیتی مانند علی لاریجانی یا اسحاق جهانگیری تکرار شود !!!! 👈 اگر فضای حاکم تغییر کرد و انتخابات بسمت عقلانیت و کارآمدی رفت و انتخابهای احساسی و لیدری سلبریتی ها کمرنگ شد ، امید است دولتی قوی و کارآمد تشکیل شود و ان شاالله مردم ثمره خوب آن را خواهند چشید.*
⭕️ - شاخص پنجم - 🔹شاخص پنجم و آخرین شاخص،  و سیاسی؛ که غیر از تقوای فردی [است‌] که البتّه آن هم لازم است. یک تقوای فردی داریم که من و شما خودمان از گناه پرهیز کنیم، خودمان را حفظ کنیم؛ قُوا اَنفُسَکُم وَ اَهلیکُم نارًا وَقودُهَا النّاسُ وَ الحِجارَة؛ خودمان را از آتش دوزخ الهی، از آتش غضب الهی دور کنیم؛ این تقوای فردی است. -تقوای اسلامی مربوط به اجتماع- این است که در راه تحقّق این چیزهایی که از ما مطالبه کرده است، تلاش کنیم. همه‌ی آن آرمانهایی که عرض کردیم، آرمانهای اسلامی است؛ یعنی مسئله، فقط مسئله‌ی یک محاسبه‌ی عقلائی نیست؛ 🔹اینکه ما عرض کردیم باید به آن آرمانها پابند بود، باید دنبال عدالت اجتماعی بود، دنبال حمایت از محرومین بود، دنبال حمایت از مظلوم بود، با ظالم و مستکبر باید مقابله کرد، زیر بار او نرفت، اینها همه است، اسلام اینها را از ما خواسته است؛ این‌جور نیست که فقط یک محاسبه‌ی عقلائی و انسانی باشد؛ است. هرکسی این چیزها را از اسلام جدا کند، اسلام را نشناخته است؛ هرکسی را و  را از محیط زندگی اجتماعی مردم و سیاسی مردم دور کند، بلاشک اسلام را نشناخته است. قرآن به ما میگوید: اُعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت؛ عبودیّت خدا -یعنی تسلیم در مقابل خدا بودن- و اجتناب از طاغوت،  🔹و در آیه‌ی دیگر [می‌فرماید]: اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الطّاغوتِ فَقاتِلُوا اَولِیآءَ الشََّیطٰنِ اِنَّ کَیدَ الشََّیطٰنِ کانَ ضَعیفًا»؛ اینها دستور قرآن است. اینکه ما خودمان را و مردممان را و جوانانمان را و مسئولینمان را به احساس مسئولیّت در مقابل این حرفها فرا میخوانیم، فقط یک توصیه‌ی عقلائی نیست، یک توصیه‌ی سیاسی نیست؛ این یک است؛ رعایت آن، است. این تقوای دینی است؛ هم در داخل همین مندرج است؛ اگر چنانچه این تقوای دینی تحقّق پیدا کرد، تقوای سیاسی هم همراه همین است. یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که میتواند از آن استفاده کند، پرهیز بکند. بیانات‌‌معظم‌له۹۵/۳/۱۴ منبع: وبسایت‌دفترحفظ‌ونشرآثار مقام‌معظم‌رهبری
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️جنگ روانی در انتخابات (بخش نخست) 🔶اولین باری که اصطلاح را شنیدید احتمالا حدس زدید که دارای بار منفی است و ارتباط مستقیمی با دارد. همانطور که انتظار می رود در با ذهن و عقاید مردم و تاثیر بر آنها سروکار دارد. جنگ روانی را به نام­های دیگری هم می شناسند. ممکن است جایی بشنوید که از جنگ تبلیغاتی، مبارزه اطلاعاتی، جنگ سیاسی، عملیات روانی، مبارزات کلامی سخن بگویند و البته منظورشان همان جنگ روانی است. 🔷شاید یکی از کامل ترین تعاریف از جنگ روانی در نوشته­ های نصر باشد. او جنگ روانی را این گونه تعریف می­کند: «جنگ روانی یعنی استفاده از هر نوع وسیله ای به منظور تاثیرگذاری بر روحیه و رفتار یک گروه، با هدف نظامی مشخص». [نصر، صلاح، ۱۳۸۰، جنگ روانی، ترجمه محمود حقیقت کاشانی، سروش، چاپ دوم، تهران]. 🔴در چه موضوعاتی مدنظر است؟ 🔷 ۱- اهداف؛ ۲- مخاطبین؛ ۳- تکنیک­ها و تاکتیک ها؛ ۴- ترفندهای انتخاباتی؛ ۵- مدار اطلاعاتی؛ ۶- شیوه های جنگ روانی؛ ۷- ابزارهای عملیات روانی و … پیچیدگی های خود را دارد. تکنیک های جنگ روانی توسط متخصصین و کارشناسان این حوزه عملیاتی می­شوند. 🔷در کانالها و گروه‌های انتخاباتی وابسته به کاندیدا و جناح‌های خاص، برای ایجاد میشوند. این کانالها و گروهها از استفاده میکنند. به این ترتیب احتمال پیروزی خود در انتخابات را افزایش دهند. تکنیکهایی همچون: ؛ - قراردادن یک و جعلی در کنار چند خبر موثق برای افزایش پذیرش از سوی مخاطب؛ - ساختن و کذب و انتشار آنها؛ - ؛ - ؛ - با پر رنگ جلوه دادن خطر شکست؛ - پیش‌­بینی ‌های بی اساس 🔷در این نوع نگاه صرفا رسیدن به هدف مهم است و ابزارهایی که به کار گرفته می شود چندان مورد توجه نیست. سنجشی هم برای درستی یا نادرستی شیوه های تبلیغات انتخاباتی و تکنیک هایی که استفاده می شود وجود ندارد. در واقع در این شیوه ها اهمیت خود را از دست می دهد. صرفا است. ... ✍مرجان‌ساعدی - کارشناس ‌ارشد علوم‌سیاسی منبع: وبسایت‌کانون‌آگهی وتبلیغات‌نبض
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ويژگی های (عج) (بخش دوم) 🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زاوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی (عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است. 💠رشد و تكامل عقول و انديشه ها (۱) 🔷از جنبه‌ی فكر و انديشه، در عصر حكومت جهانی (عج) و خردورز و خود پيشه و خرد مدار ميشود، رشد و كمال پيدا ميكند. قبل از بيان رواياتی در اين باره، مناسب است خردمند را از زبان امام کاظم(ع) در خطابش به هشام بشناسيم؛ حضرت فرمودند: «هر چيزی نشانه ای دارد و تفكر و انديشه است، هر چيزی مركب راهواری دارد و مركب را هوار خردمند تواضع است. 🔷خردمند كسی است كه حلال، او را از شكر خدا باز ندارد و حرام، بر صبر او غلبه نكند (در برابر حرامها بردبار باشد) خردمند كسی است كه عمل كم از او پذيرفته و دو چندان ميشود. خردمندان در دنيا زهد پيشه كرده و به دنيا و زخارف آن بی اعتنا و به آخرت راغب و متمايل هستند، خردمند هر سخنی نگويد، نزد هر كس حرف نزند، از هر كسی تقاضا نكند، هر وعده ای ندهد، بيش از حد استحقاق و استعداد خويش خواهان نيست، 🔷خردمند دروغ نميگويد، هر چند در آن هوای نفس او باشد، خردمند دورويی و نفاق ندارد، خرد، چراغ روح است، خردمند خدا شناس است، در ميان بندگان بالاتر از عقل چيزی تقسيم نشده، خواب انسان خردمند، برتر از بيداری انسان بی خرد است، خداوند هيچ پيامبری را بر نیانگيخت، مگر آنكه عاقل و خردمند بود و خود او بالاتر از همه كوشش كوشش كنندگان بود. با خردمندان حشر و نشر داشته باش و از بی خردان چونان درندگان خطر ناك فرار كن و...».[۱] 🔷و اما روايات: «...اذا قام قائمنا وضع يده علي روس العباد فجمع بها عقولهم و كملت به احلامهم».[۲] و در حديثی وضع الله يده .‌.. دارد؛ به هر حال در (عج) دست خود حضرت كه يدالله است، بالای سر انسانها است، يا دست خدا بر سر بندگان است كه آن هم ممكن است به معنای حقيقی كلمه باشد كه خداوند مستقيماً دست قدرت خويش را بر سر بندگان می‌نهد و خردهای آنان را جمع و متمركز ميسازد و به ميرسند، ... ... پی‌نوشت‌ها [۱] تحف العقول، ص۲۷۵ - ۲۹۵ [۲] بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۲۸ و۳۳۶ نویسنده: علی‌محمدی‌خراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج)، ص۴۳۳ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات