eitaa logo
امام رئوف (استاد زهره بروجردی)
2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
75 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 *«يا بَني آدَمَ لا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطانُ كَما أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُما لِباسَهُما لِيُرِيَهُما سَوْآتِهِما إِنَّهُ يَراكُمْ هُوَ وَ قَبيلُهُ مِنْ حَيْثُ لا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّياطينَ أَوْلِياءَ لِلَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ»* 🔆 *«اى فرزندان آدم! مبادا شيطان فريبتان دهد، آنگونه كه پدر و مادرِ (نخستين) شما را از بهشت بيرون كرد، (با وسوسه‌ى خوردن از آن درخت) لباس را از تن آن دو بركند تا عورت‌هايشان را بر آنان آشكار سازد. همانا شيطان و گروهش شما را از آنجا كه شما آنها را نمى‌بينيد مى‌بينند. ما شياطين را دوستان و سرپرستان كسانى كه ايمان نمى‌آورند قرار داديم.»* 📗 سوره اعراف، آیه ۲۷ ❇️ خدای سبحان می‌فرماید: تو گمان می‌کنی شیطان مقصر است! ما شیاطین را ولیّ کسانی قرار دادیم که ایمان ندارند. شیطان بی‌دعوت جایی نمی‌رود. موجودی‌اش را بی‌جا مصرف نمی‌کند. وقتی ایمان من متزلزل شد، تزلزلش را بیشتر می‌کند! 💢 اینکه گمان کنیم شیطان بر همه مسلط است، توهمی بیش نیست. حقیقت آن است که تسلط شیطان بر کسانی است که ولایتش را از طریق قبولی وسوسه‌های شیطانی می‌پذیرند. ⬅️ *اجازۀ ورود و دخالت را به شیطان می‌دهیم که می‌تواند بر ما مسلط شود.* ✅ *برخی از افراد، حریم دارند؛ به همین دلیل به‌راحتی به شیطان اجازه نمی‌دهند کسی به حریم‌شان وارد شود. ما در مقابل شیطان نباید بدون حریم باشیم.* ❇️ آیت الله شاه آبادی می‌فرمود: «شیطان، سگ شکاری است، می‌داند با چه کسی درگیر شود. به صاحب باغ و فرزندان او کاری ندارد.، می‌داند آنها بیگانه نیستند. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«أَرْحَمُ الرَّاحِمِین»* 🔆 *«مهربان‌ترین مهربانان»* ❇️ رحمت، مهربانى و رقتّى است که مقتضى احسان نسبت به شخص مرحوم است. گاهى فقط در مهربانى و گاهى فقط در احسان بکار می‌رود. ✴️ رحمت دربارۀ خدا به‌معناى احسان و نعمت است و ارحم الراحمین کسی است که بالاترین درجۀ احسان و بخشایشگری را داراست. ❇️ خدا رحم و احسان را به بندگان خویش ارزانی داشته است و این رحم و احسان در میان بندگان دارای مراتبی است تا جایی که مادران از این هدیۀ الهی بیشتر بهره برده‌اند. 🔶🔸 همچنین پیامبران نسبت به امت خویش اینگونه‌اند: 🔆 *«لَقَدْ جَاءكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ »* 🔆 * «رسولى از خود شما به سويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است ، و اصرار به هدايت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است.»* 📗 سوره توبه، آیه ۱۲۸ ❇️ به اذن حق در پیشرفت و کمال ما همه نقش دارند، عقل درونی ما نقش دارد، عقل بیرونی که وجود مقدس پیغمبر خاتم است، نقش دارد؛ اما اصل نقش با خدای سبحان است و خدا به عقل درونی و عقل بیرونی این نقش را داده است که ما را به کمال برسانند. ❇️ پیغمبر به اذن خدا راحم است؛ اما خدا «أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ» است. بالا ترین حد از مهربانی نزد خداست و تا جایی که امکان داشته باشد در حق بندگان خود لطف و مهربانی دارد. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
پرس لاین دوشنبه ۱۲/آذر https://survey.porsline.ir/s/KlesHSj کلاس دستاوردهای ماندگار👆 ------------------------------------------- https://survey.porsline.ir/s/gAJz4p6 کلاس راهکارها👆
🔆 *دعای صبحگاهی روز سه شنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34987
💠 *«سیره سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها»۸* ⏹️ داستان فاطمه و اصحاب قدرت با قصۀ«فدک» پایان نمی‌یابد و دوباره با هجوم به خانۀ وِی برای بردن علی به سوی بیعت ادامه می‌یابد. تاریخ به این واقعه که می‌رسد، شرم بر چهره دارد؛ علی و طناب و دست بسته، فریادهای فاطمه بر سر مهاجمان و سپس شکستن در و ضجه‌های دختر پیامبر و پهلوی شکسته و جنین ازدست رفته و سپس افتادن در بستر بیماری، همگی، رخدادهایی است که تاریخ نیز از گفتنِ آن بی‌تاب می‌شود... 🔷 و باز این دختر پیامبر است که در دفاع از «امامت»، فریادش را از پشت در خانه‌اش به آسمان شهر می‌رسانَد؛ اما گوش مدینه، کر است و نمی‌شنود. مردمی که سکوت علی را می‌بینند؛ سکوتی که بر هر دلی که «علی» را درک کند و زمانه را بشناسد، همچون صاعقه می‌زند و می‌سوزاند؛ اما به دل‌های سخت و سنگ این قوم، کارگر نیست! ⏹️ اینجاست که «مصلحت»، تنها توجیهی است که در ذهن مردم نقش می‌بندد و پاسخ عاجزانه‌ای برای فریادهای ویرانگر فاطمه می‌شود. 🔷 «مصلحت» همان تازیانۀ شومی است که صاحبان «زر و زور و تزویر» در همیشۀ تاریخ بر گُردۀ «حقیقت» ‌نواخته‌اند و زرنگ‌ها از آن تیغی ساخته و «حق» را به‌سوی قبله و به نام خدا ذبح شرعی کرده‌اند و همچون گوشت قربانی بر سفرۀ ایمان و باور مردم نهاده‌اند... ⏹️ و اینک ناباورانه، این تیغ و تازیانه در کف دوستان دیروز علی است تا بر امامتش بتازند و آن را به مسلخِ «قدرت» ببرند. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنیِّ أَعُوذُ بِکَ مِن … تَعَاطِی الْکُلْفَةِ.»* 🔆 *«خدایا! من به تو پناه می برم از اینکه كارهایم را با تكلف و سختی انجام دهم.»* 📘 صحیفه سجادیه، دعای هشتم 💢 «کار را سخت دیدن» طبق فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام صفت منافقین است. ✅ مؤمن کار را سبک می‌داند؛ زیرا روی حول‌و‌قوۀ خدا حساب باز می‌کند؛ به همین جهت همۀ کار‌ها برای او آسان می‌شود. ✅ وقتی معتقدیم که خداوند مشتری کارهای ماست و كارهای اندک ما را به قیمت هنگفت می‌خرد، منّت او را هم می‌کشیم که اجازۀ انجام آن کارها را به ما داده است. ⬅️ سخت به نظر آمدن کارها برای این است که دیدگاه و اعتقادات ما نادرست است. وقتی معتقدیم خداوند «عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» است و با قوۀ او کار انجام می‌شود، پس آن کار به احسن وجه انجام می‌پذیرد. 🍃 امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: 🔆 «وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَیهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَیهِ أَمْرُهُ» 🔆 «هر کس سخت بگیرد، راهها بر او تنگ می‌شود و امر بر او دشوار.» 📘 نهج‌البلاغه، حکمت ۳۱ 🔷 ما در امور دینی هم حق نداریم کار را با مشقّت انجام دهیم؛ بلکه کار دینی باید عاشقانه انجام شود. 🔷 هر چقدر نگاهمان در همه جا و همۀ زندگی این باشد که همۀ امور به حول‌و‌قوه خداست، دیگر سختی بی‌معناست. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«وَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً قالُوا وَجَدْنا عَلَيْها آباءَنا وَ اللَّهُ أَمَرَنا بِها قُلْ إِنَّ اللَّهَ لا يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ أَ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ»* 🔆 *«و هرگاه كار زشتى كنند، (در توجيه آن) گويند: ما پدران خود را بر اين كار يافتيم و خداوند ما را به آن دستور داده است. بگو: خداوند هرگز به كارهاى زشت فرمان نمى‌دهد. آيا چيزى را كه نمى‌دانيد به خدا نسبت مى‌دهيد؟!»* 📗 سوره اعراف، آیه ۲۸ ‼️ فرد مرتکب فحشاء‌ می‌شود و می‌گوید خدا دستور داده است! مثلا من بداخلاقم؛ اما آن را به ماه تولد خود نسبت می‌دهم و می‌گویم: متولدین این ماه این‌گونه هستند! ⁉️ خدای سبحان می‌فرماید: توهمتان را به خدا نسبت می‌دهید! به چه جرأتی به خدا نسبت می‌دهید؟! ⬅️ وقتی آدمی وارد دنیای توهم شود از حقیقت جدا می‌افتد. ⬅️ گاهی اوقات خدای سبحان افراد را رها می‌کند و به‌تدریج سقوط می‌کنند. خدا سنت امهال دارد؛ اما سنت اهمال ندارد. مهلت می‌دهد اما به‌موقع نعمت‌ها را از شما سلب می‌کند. ⁉️ شریعت با فطرت ما سازگار است و پُر از باید و نباید؛ چرا فکر ‌می‌کنیم می‌شود متدین باشیم و روی همۀ بایدها و نبایدها خط بکشیم؟ 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
💢 *«دوستی نابجا»* 🔆 *«يَا بُنَيَّ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْأَحْمَقِ، فَإِنَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَنْفَعَكَ فَيَضُرُّكَ؛ وَ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْبَخِيلِ، فَإِنَّهُ يَقْعُدُ عَنْكَ أَحْوَجَ مَا تَكُونُ إِلَيْهِ؛ وَ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْفَاجِرِ، فَإِنَّهُ يَبِيعُكَ بِالتَّافِهِ؛ وَ إِيَّاكَ وَ مُصَادَقَةَ الْكَذَّابِ، فَإِنَّهُ كَالسَّرَابِ يُقَرِّبُ عَلَيْكَ الْبَعِيدَ وَ يُبَعِّدُ عَلَيْكَ الْقَرِيبَ»* 🔆 *«پسرم، از دوستى با احمق برحذر باش، كه مى خواهد تو را سود دهد ولى زيان مى رساند. از رفاقت با بخيل بپرهيز، چه اينكه آنجا كه به شدت به او نيازمندى از تو دريغ خواهد كرد. و از دوستى با بدكار كناره بگير، زيرا تو را به اندك چيزى مى‌فروشد. و از رفاقت با دروغگو حذر كن، چراكه مانند سراب است، دور را در نظرت نزديك، و نزديك را دور مى‌كند.»* 📘 نهج البلاغه، حکمت ۳۷ 🔷🔹 گاهی انسان دوستان صمیمی خود را با ویژگی‌هایی که دین معرفی کرده است انتخاب نمی‌کند. *حضرت ویژگی‌هایی را برای برای دوست صمیمی معرفی می‌فرماید.* 💢 یکی از اشتباهات این است که هرکسی را به حریم خصوصی خویش راه دهیم. 🔹 حریم خصوصی در زندگی بسیار مهم است و باید افراد سالم را در حریم خصوصی راه داد؛ در غیر اینصورت قطعأ آسیب می‌بینیم. 🔹 وقتی فردی عاقل، کریم، متدین و صادق نیست، نمی‌توان او را در حریم خصوصی راه داد، البته این به‌معنای قطع ارتباط با دیگران نیست. ✅ خوبان عالم سراغ دوستانی می‌روند که ویژگی‌های مثبت داشته باشند. افرادی که ملتزم به تقیّدات دینی، اخلاقی، شرعی و اعتقادی باشند، شایستۀ دوستی هستند. ارتباط دوستانه با کسی که به‌راحتی دروغ می‌گوید، غیبت می‎کند، تهمت می‌زند و ... ارتباطی تباه است؛ زیرا از خط مشروعی که شریعت برای او کشیده، تجاوز کرده است. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِي مَلَأْتَ أَرْكَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ»* 🔆 *«خدایا! به عظمت خودت قسم، به عظمتی که ستون‌های هر چیز را پُر کرده و همه جا را گرفته است، عظمت وجود می‌خواهم.»* ⁉️ چرا اسم عظیم خداوند از اسامی جمالیه است؟ در دعای جوشن در فراز «یا مَنِ العَظمَةُ بَهائُه» عظمت، به زیبایی چشمگیر تعبیر می‌شود؛ چون بهاء به‌معنای زیبایی فروزنده و چشمگیر است. 🔰 داعی در دعای سحر با فراز «اللهُمَّ انّی اَسئلُکَ مِن بَهائِکَ بابهاهُ» خداوند را به نور جمالی که درخشش خاصی دارد و چشمگیر است، قسم می‌دهد که عظمت می‌خواهم. ❇️ گر چه اسم عظیم خداوند، خضوع و خشوع را به‌همراه دارد؛ اما هیبت خداوند را نمایش نمی‌دهد؛ بلکه جمال خداوند را اظهار می‌کند. 🔷 انسان با اسم عظیم خداوند صید و نگرشش زیبا می‌شود و فقط زیبایی را در عالم شاهد است. 🔰 داعی در دعای صباح طلب خود را بیان می‌کند: 🔆 «وَ اغرِسِ اللهُمَّ لِعَظَمَتِکَ فی شُربِ جَنانی...» 🔆 «خدایا! عظمت خودت را در نهانخانۀ قلبم غرس کن تا چشمه‌های خشوع در وجودم حاکم شود.» ⁉️ چه فرقی بین خضوع و خشوع وجود دارد؟ 🔷 خضوع، ظاهر کار را بیان می‌کند؛ اما خشوع، باطن فعل است؛ از این جهت داعی از خداوند درخواست دارد که بارالها دلِ و وجودم، همواره درمقابل خودت رکوع داشته باشد؛ یعنی تسلیم شود. 📚 «از بیانات استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔆 *دعای صبحگاهی روز چهارشنبه* را می‌توانید در لینک زیر قرائت فرمایید: 🌐 https://emamraoof.com/?p=34995
🟩 *«دختر پیامبر، رهسپار ابدیت»* 🍃 آنگاه که پیامبر اکرم به دخترش می‌گفت: «تو نخستین کسی هستی که پس از درگذشتم در پیِ من می‌آیی»، این سخن در باور کسی نمی‌گنجید. 🔲 مگر می‌شود دختری که در اوج جوانی است، رهسپار مرگ شود! اما مویه‌های دردناکش بر سر مزار پدر و رخدادهای پیاپی شهر مدینه، به‌ویژه هجوم بر در خانۀ علی علیه‌السلام و رنجورگشتن و بستری شدن غریبانۀ فاطمه سلام ‌الله‌علیها در خانه، مردم شهر را آماده کرده بود تا هر لحظه صدای شیون از آنجا برخیزد. ⬜️ *حادثه تزدیک شده است.* اکنون که قهرمان این روزهای مدینه (فاطمه) همۀ تیرهای آگاهی را به‌سوی نادانی و مصلحت‌اندیشی‌های مردم و اصحاب قدرت پرتاب کرده است، دیگر طاقت ایستادن در معرکۀ تزویر را ندارد و نبرد برای او دشوار شده است. 🔲 مَرکب تاریخ نیز دختر پیامبر را به ماه جُمادَی سال یازدهم هجری رسانده است. تن رنجور فاطمه سلام‌الله‌علیها دیگر توان رفتن ندارد. ⬜️ او نیز بِسان پدر، رسالت خویش را گذارده است. دنیا دیگر جای ماندن برای او نیست و او به آخرین منزلگاه هستی در این جهان رسیده است. 🔲 لحظه‌های جدایی از همسر و فرزندانش از پی هم آمده‌اند. در آن سو، پدر را می‌بیند که به انتظارش نشسته و آغوش مِهر به سوی او گشوده است. ⬜️ فاطمه، بی‌تاب رفتن است. صبح سوم جمادی از راه می‌رسد و آفتابِ مدینه تیغ برکشیده است. خبری در کوچه‌های شهر می‌پیچد و مردم، به در خانهِ علی گِرد آمد‌ه‌اند و ناباورانه چشم به دهان او دوخته‌اند. 🔲 ابر سیاه اندوه، آسمان مدینه را می‌گیرد چراکه فاطمه از این جهان حقیر درگذشته است و به‌سوی ابدیّت می‌رود. درود خدا و رسول و اهل ایمان بر او باد. 📚 «حوزه نت» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام
🔰 در دعای وداع حضرت عرض می‌کنیم: 🔆 *«وَجَعَلَنِی مِمَّنْ ینْقَلِبُ مُفْلِحاً مُنْجِحاً»* 🔆 *«و قرارم دهد از کسانی که بازگردند، رستگار کامیاب»* ❇️ فضای زیارت انسان را با نیازمندی‌هایش آشنا می‌کند. از این رو، پس از زیارت از خدای سبحان می‌خواهد در زمرۀ افرادی قرار گیرد که به چند صفت متصف و آراسته باشند: 🔆 *«مُفْلِحاً» ؛ «رستگار» ✍🏼 «فلاح» به‌معنای رسیدن به مقصود و چشم‌بستن بر ناکامی‌هاست. انسان مفلح، حیاتی امیدوارانه دارد؛ به همین جهت زائر حضرات معصومین علیهم‌السلام به طفیل زیارت و قرار گرفتن در ظل عنایت امام، طالب قرار گرفتن در زمرۀ مفلحین و کامیابان است. 🍃 زائر، وسیلۀ رسیدن مطلوب خویش را همین زیارت می‌داند. ✨ *من که امروزم بهشت وصل حاصل می‌شود* *وعدۀ فردای زاهد را چرا باور کنم؟* 🔆 «مُنْجِحاً» ؛ «کامیاب» ✍🏼 «نجاح» به‌معنای با سرعت به مطلوب رسیدن است. انسان با حضور در حریم قدسی معصوم، می‌داند موانعی که بر سر راه مطلوب اوست، به سرعت مرتفع می‌شود. 📚 «گزیده‌ای از کتاب ضیافت سلطان، اثر استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام