eitaa logo
حوزه علمیه امام رضا علیه السلام شهرستان شازند
141 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1.8هزار فایل
کانال رسمی مدرسه علمیۀ امام رضا علیه السلام شهرستان شازند @emamreza_Shazand eitaa.com/joinchat/4015456276C9a9ff210b9 شماره کارت حوزه علمیه جهت کمکهای نقدی 💳6037991899942399 شماره حساب حوزه علمیه 💳0107061434004 ☎️ 08638225633
مشاهده در ایتا
دانلود
هنرِ تربیت مربی و بکارگیری هنر تربیت بخش اول: عمل در میدان‌های جدید این که ما در معرض تهاجم دشمنیم، از بدیهی‌ترین نکات است. هدف در این هجوم هم، در عرصه‌های فرهنگی، جوانان و نوجوانان ما هستند؛ چرا که در حال فراگیری دانش و فرهنگ و شکل‌ گیری باورها و رفتارها هستند و الگو‌پذیری‌ شان قوی است. از این رو در میدان «تهاجم فرهنگی»، آسیب‌پذیرترند. بنابراین، یک آگاه و در صحنه باید هم مرزهای آسیب‌ پذیری و میدان‌های هجوم و اشکال گوناگون را بشناسد، و هم فنون در این عرصه را بداند، تا بتواند نسل آینده‌ساز را که در معرض این شبیخون قرار دارد، نجات دهد و از گردنه‌های صعب‌العبور، عبور دهد. گرچه شیوه‌های کار به صورت سنتی را نفی نمی‌کنیم، ولی تلاش و حضور و اثر‌گذاری در میدان‌های جدیدتر و اثرگذارتر مورد انتظار است و برای این کار، «شناخت زمان» لازم است، تا به تناسب این شناخت، آمادگی برای اقدام مناسب هم وجود داشته باشد. امیرمؤمنان: می‌فرماید: «مَنْ عَرَفَ الْأَيَّامَ لَمْ يَغْفُلْ عَنِ الِاسْتِعْدَاد» هرکس زمان‌شناس باشد، از آمادگی غافل نمی‌شود.  غرر الحکم، ح ۸۹۴۲ (چاپ دانشگاه تهران)
هنرِ تربیت مربی و بکارگیری هنر تربیت بخش دوم: در نقش تک‌تیرانداز در جبهه نظامی گاهی یک تک‌تیرانداز، در هدف‌گیری یک دشمن قوی یا از کار انداختن یک سلاح کشنده و خاموش کردن آتش تیربار دشمن، در حدّ یک گردان یا بیشتر می‌تواند اثرگذار باشد. سپاه مدافع، هم نیروهای رزمنده عادی می‌خواهد، هم تک تیرانداز و آرپی‌جی‌زن و تخریب‌چی و… . یک مربی می‌تواند نقش تک‌تیرانداز را هم ایفا کند. تک‌تیرانداز، هم باید خودش مسلح باشد، هم مهارت به کارگیری سلاح را داشته باشد، هم از تمرین و ورزیدگی لازم برخوردار باشد، هم جبهة مخالف و محل حضور و نوع سلاح و محل تیراندازی و تهاجم را بشناسد و هم افزون بر همة این‌ها، دقیق و زمان‌شناس باشد. تا در لحظة حساس، با هدف‌گیری دقیق، بتواند دشمن را از پای درآورد و خودی را مصونیت بخشد. مربی تک‌تیرانداز هم، باید مجهز به روش‌های تأثیرگذاری بر نیروهای تحت تربیت و خنثی‌سازی نقش تخریبی دشمن باشد و مرزهای رخنه و هجوم را بشناسد. مربی زمان‌شناس، با ارزیابی موقعیت مناسب، اقدام لازم را انجام می‌دهد، تا کارش بیشترین اثر را داشته باشد. ➕عملِ فرهنگی پیش از موعد، هدر می‌رود. ➕عمل و پس از گذشت فرصت مناسب هم، بی‌اثر است. آن چه بعضی در مورد «عمل صالح» گفته‌اند (عملی خوب و اثرگذار، به موقع و مناسب با نیاز)، در کار تربیتی یک مربی هم مصداق می‌یابد و اگر گاهی بهترین دفاع، «هجوم به موقع» است، مربی هم باید از این شیوه بتواند استفاده کند. 👈مرّبی، کمتر از یک هنرمند نیست.
هنرِ تربیت مربی و بکارگیری هنر تربیت بخش سوم: شیوه‌های ابتکاری در یک تقسیم‌بندی، می‌توان انسان‌ها، از جمله مربیان را به سه قسمت تقسیم کرد: الف: عقب‌تر از زمان ب: معاصر زمان ج: جلوتر از زمان ➕ افراد عقب‌تر از زمان، هم از درک نیازها، شاخصه‌ها و تحولات عصر خویش غافل و عقب هستند، هم روش‌های عملی آنان، متناسب با اعصار و قرون گذشته است؛ نه امروزی. از این رو تأثیر آنان بر جامعه و مخاطبان در امور فرهنگی و تبلیغی اندک است. ➕ افراد معاصر با زمان، آنان‌اند که شرایط عصر خویش را می‌شناسد و متناسب با آن عمل می‌کنند. در روایات است کسی که زمان‌شناس باشد، مورد هجوم شبهات و امور گمراه کننده قرار نمی‌گیرد. عالم به زمان بودن، یا به تعبیر دیگر، «فرزند زمان خویش» بودن، نشانة خود آگاهی اجتماعی انسان است و او را از فریب‌ها و غفلت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها حفظ می‌کند. ➕ افراد جلوتر از زمان، آنان‌اند که با نبوغ و فهم قوی و آینده‌نگری که دارند، فراتر از زمان خودشان را هم درک می‌کنند، برای آینده فکر می‌کنند و برنامه می‌ریزند، نیرو تربیت می‌کنند و کادر می‌سازند. وقتی این پیشگامی و فراتر از زمان حاضر بودن، در دشمنان و نقشه‌های آنان است، چرا در خودی و نیروهای متعهد و مربیان نباشد که نیروهای شایسته برای زمان آینده تربیت کنند؟ شیوه‌های ابتکاری در تعلیم و تربیت، از کسانی برمی‌آید که زمان‌شناس باشند، حتی جلوتر از عصر خویش باشند و آینده را هم ببینند و به جای حالتِ تدافعی نسبت به آسیب‌ها و خطرها، حالت تهاجمی داشته باشند و میدان را در اختیار بگیرند. نه آن که همیشه تدافعی و عکس‌العملی  کار کنند. 👈مرّبی، کمتر از یک هنرمند نیست.
🌺پرونده لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته شد ♦️با توجه به پایان مهلت قانونی یک ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی مصوبه مجلس درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT، پرونده بررسی این لایحه مشابه پرونده بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع بسته شد. ♦️بر این اساس و با توجه به عدم اظهار نظر مجمع درباره لوایح CFT و پالرمو، مصوبات مجلس درباره این لوایح، دیگر اعتباری ندارد و نظر شورای نگهبان محکم و معتبر خواهد بود. ♦️چنانچه دولت همچنان به دنبال تصویب لوایح مذکور است، باید دوباره به مجلس لایحه بدهد و فرآیند قانونی تصویب آن مجددا طی شود. @tmersad313
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 طنز 🔺 «من بلد نیستم، بلدم نیستم» 🔺 گروه طنز امید ومجید @HowzehEnghelabi
. ♻️ اطلاع‌رسانی شبکه‌های مجازی حجت‌الاسلام حمید رسایی 🔻لطفا برای دوستان‌تان ارسال کنید و آنها را برای عضویت در این صفحات دعوت کنید کانال تلگرام @www_rasaee_ir کانال ایتا @rasaee صفحه اینستاگرام instagram.com/rasaee.ir صفحه توییتر twitter.com/hamidrasaee?s=09
جلسه اخلاق و ذکر روضه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها باحضور استاداوحدی مدرسه علمیه امام رضا علیه السلام شازند سه شنبه اول بهمن۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانواده سردارِ بین‌المللیِ مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از فرد توهین‌کننده به تصویر سردار گذشتند! 🎙 برادرِ حاج قاسم سلیمانی 🔺 در گفت‌وگو با رسانه ملی ╭┅────────────┅╮ 🕌 @HowzehEnghelabi 🔆 ╰┅────────────┅╯