26.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب کدام یک از مسئولان را لعنت کردند؟
در قسمت 84 برنامه حافظه تاریخی ایرانی، به تبارشناسی تاریخی یکی از جملات اخیر رهبر انقلاب پرداخته ایم.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
چرا کاندیدای ریاست جمهوری امریکا، در تبلیغات انتخاباتی خود، از قانونمند کردن فضای مجازی میگوید، اما برخی از مسئولین و مدیران جمهوری اسلامی، کوچکترین مدیریتی بر این فضای آلوده و مسموم را برنمیتابند؟
حکومتهای دموکراتیک غربی قرار بود بر اساس مکتب اومانیستی، طبق خواست و ارادهٔ مردم قانونبندی و اداره شوند.
اما این شعارها از ابتدا، یک دروغ بود
دنیای غرب راهکار هوشمندانهای داشت
آنها به جای عمل بر طبق خواستههای مردم، با کمک رسانه، ذائقهٔ مردم را مطابق آنچه مصلحت سردمداران حکومتها اقتضا میکند یکدست و امیال آنها را به آن سمت مدیریت میکردند
یعنی حکومتهای به ظاهر دموکراتیک، در واقعِ پشت پردهٔ خود، دیکتاتوریهای نوینی هستند که با همسو کردن خواستههای مردم با خواستهها و منافع خود، آنها را مدیریت میکنند
با پدیدار شدن فضای مجازی و رسانههای مجازی، این شیوه به گستردهترین شکل ممکن ادامه پیدا کرد و حکومتها سعی در گسترش قلمرو رسانهای خود به کشورهای دوردست کردند
باید بدانیم که مشکل اصلی فضای مجازی و فیلمها و سریالهای غربی، مباحث جنسی و ضد اخلاقی نیست تا با سانسور و فیلتر کردن سایتهای ضد اخلاقی بتوانیم مردم را در آنجا رها بگذاریم
غرب در رسانههای خود، در حال تغییر فکر و نظر و جهانبینی مردم جهان است
این کار را در قالب خبر و گزارش و مصاحبه و آهنگ و دیالوگ و فضاسازی و غیر مستقیم انجام میدهد و نه الزاما مستقیم و گلدرشت
هر حکومتی که توانست، مدیریت فضای رسانهای و مجازی خود را در دست بگیرد، توانست مردم را طبق ارزشها و هنجارهای خود مدیریت کند و هر حکومتی که مردمش را در فضای مجازی غربی رها گذاشت، بعد از مدتی افکار عمومی کشورش را مدیریت شده توسط استعمارگران نوین غربی یافت
خلاصه اینکه:
۱. استعمارگران در فضای مجازی، خواستههای خود را به مردم یک کشور میباورانند
۲. مردم مطابق باور و خواست غیر واقعی، مطالبهگری میکنند
۳. مدیران و مسئولین آن کشور، مجبور به تن دادن به خواستههای مردم میشوند
اینجاست که میبینیم در فضای مجازی کشومان، مطالبهٔ ورود به استادیوم و دوچرخه سواری و روسری انداختن، جای تسهیل ازدواج و اشتغال و مسکن و درمان را میگیرد و مطالبهٔ اصلی جامعه نشان داده میشود
این تنها برای قالب کردن این مطالبه، بر مطالبات بر حق مردم است
کار به جایی رسیده است که در نظام جمهوری اسلامی که باید احکام الهی در جامعه پیاده شود، برخی از کاندیداها، برای اینکه رای بیاورند، باید خود را مطالبهگر خواستههای غیر واقعی و القا شدهٔ فضای مجازی به مردم، نشان دهند و حتی بعد از رای آوردن نیز، پیگیر همین خواستهها باشند
در واقع برخی مدیران نظام جمهوری اسلامی، به جای مدیریت فضای مجازی در راستای تقویت ارزشهای دینی و مبارزه با ناهنجاریها، در حال مدیریت شدن توسط همین فضای مجازی هستند
حال اگر بپرسید که چرا کاندیدای ریاست جمهوری امریکا، در تبلیغات انتخاباتی خود، از قانونمند کردن فضای مجازی میگوید، اما برخی از مسئولین و مدیران جمهوری اسلامی، کوچکترین مدیریتی بر این فضای آلوده و مسموم را برنمیتابند؟ جواب این است
آمریکاییها فضای مجازی را برای تغییر امیال مردمشان، مدیریت میکنند اما برخی مدیران ما، توسط رأی دهندگانی مدیریت میشوند که خود، بواسطهٔ فضای مجازی، مدیریت شدهاند
در واقع این منتخبین، گمان میکنند که بر خواستههای مردم سوار شده و از آنها رای گرفتهاند
مردم نیز گمان میکنند که مطابق خواست خود، نماینده انتخاب کردهاند و به خواستههای واقعی خود رسیدهاند
در حالی که هر دو در توهم هستند و برندگان واقعی، همان استعمارگران غربیَند که توانستهاند رأیدهنده را خواهان و رأیگیرنده را پیگیر و مجری خواستههای غرب کنند
تا وقتی که بیمار، بیماری را باور نکند، امکان درمانش فراهم نخواهد شد
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
‼️فیلسوفان صهیونیست!
۱- هابرماس فیلسوف آلمانی در مورد کشتار بیرحمانه زنان، کودکان و ویرانسازی مدارس، مساجد، کلیساها و بیمارستانها در غزه به همراه دو فیلسوف صهیونیست دیگر بیانیهای صادر کرده و اقدامات ارتش اسرائیل را «اصولی» دانسته است!
او با تردستی خود را بهعنوان یک اندیشمند چپگرا معرفی کرده است، درحالیکه همه چپگرایان عالم امروز علیه آمریکا و اسرائیل سازههای اصلی تظاهرات میلیونی مردم در 5 قاره را تشکیل میدهند. او جانب رژیم اشغالگر قدس را گرفته و حاضر نیست از ظلمی که به ملت فلسطین میرود تبری جوید.
بیانیه هابرماس یک رونمایی از فیلسوفان سیاسی صهیونیسم است که اندیشههای منحط خود را بر بخشی از جامعه دانشگاهی تحمیل کردهاند.
فیلسوفان صهیونیست معتقدند بشر در موقعیتی از تاریخ است که خدا غایب است لذا هر غلطی و جنایتی را میتواند مرتکب شود.
در برابر این فیلسوفان، کسانی هستند که معتقدند اسرائیل، محصول روایتی از تاریخ است که واقعیت ندارد. اسرائیل یک «ناداستان» است که براساس توهم، تخیل، تحریف و دروغ نوشتهشده است.
۲- از بیانیه هابرماس میتوان فهمید که چرا برخی از اصلاحطلبان که سر در آخور «فتنه» علیه نظام، مردم و انقلاب دارند در مورد حمایت از مردم فلسطین تردید دارند و سکوت کردهاند و یا بیشرمانه از اسرائیل حمایت میکنند!
برخی اصلاحطلبان در ایام فتنه میزبان او در دانشگاه تهران بودند.
«اصولی» که هابرماس از آن یاد میکند و اسرائیل غاصب را مجاز به ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی میکند، همان اصولی است که مدرنیته براساس آن پایهگذاری شده است و در نیمه اول قرن بیستم با دو جنگ جهانی میلیونها انسان را به کام مرگ کشاند. جنگ جهانی اول و دوم محصول مناقشات جاهطلبانه سه فرزند مدرنیته یعنی «فاشیسم»، «کمونیسم» و «لیبرالیسم» بود. برخی محافل علمی و دانشگاهی ما از عفونت فکری فاشیسم، کمونیسم و لیبرالیسم رنج میبرد.
آنها اجازه نمیدهند انقلابیون با اندیشههای ناب الهی این گندزدایی را انجام دهند.
۳- خداوند رحمت کند حضرت علامه طباطبایی را؛ او در دهه ۳۰ کمر همت بست و با جمعی از شاگردان خود نقد متأملانه و متفکرانه محصولات فکری مدرنیسم را در دستور کار حوزه علمیه قم قرار داد. اما سرسپردگان عقلانیت مدرن تاب شنیدن نقدهای بنیادین به تفکر غربی را نداشتند و حتی تا چاقوکشی علیه متفکر نامدار معاصر یعنی آیتالله شهید مطهری پیش رفتند!
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی فرمودند: «علامه طباطبایی استاد تهاجم به اندیشههای مهاجم بود»
و نیز فرمودند: «اغلب شاگردان علامه طباطبایی جزو شهیدان انقلاب و نقشآفرینان در انقلاب اسلامی بودند.»
اینکه در اولین ماههای انقلاب دو فیلسوف الهی از شاگردان علامه یعنی آیتالله مطهری و آیتالله مفتح به تیغ ترور سپرده شدند، نشان از آن میداد که هرگونه تحولخواهی برای خروج از پارادایم مدرنیته را فیلسوفان صهیونیست کفر میدانند و اجازه «افقگشایی» فکری را ذیل نام انقلاب اسلامی نمیدهند.
۴- جامعه دانشگاهی ما گرفتار یک «دشمن خانگی» است که از آبشخور فیلسوفان صهیونیست در حوزه حقوق، علوم سیاسی و جامعهشناسی تغذیه میکند. مأموریت این جماعت «انسدادآفرینی» در راه پیشرفت کشور و مسئلهسازی و شبههپراکنی در برابر حقانیت اسلام، انقلاب و امام (ره) است.
این دشمن خانگی اجازه «افقگشایی» در حل مشکلات مردم نمیدهد تا ثابت کند، اسلام در حل مشکلات انقلاب، عاجز است.
لذا امام خامنهای عزیز در همین دیدار با برگزارکنندگان کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی فرمودند: «ما نیازمند پایگاه فکری تهاجمی برای پاسخ به شبهات هستیم. تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبایی یاد بگیریم.»
۵- امروز مردم ۵ قاره جهان همگام با ملت ایران در کشورهای خود با هر فکر و ایده و نژادی به خیابانها آمدهاند.
پربسامدترین واژه در اجتماعات بشر امروز «مرگ بر صهیونیسم» است.
مردم دنیا «اسرائیل» را نماد و نمود اصلی ارزشهای مدرنیسم میدانند ارزشهایی که آمریکا و اشرار جهانی به سرکردگی انگلیس و فرانسه و آلمان از آن دفاع میکنند.
ارزشهایی که برای حفظ آن به طفل شیرخواره رحم نمیکند و کودککشی را یک ارزش میداند. ارزشهایی که مساجد و کلیساها را ویران میکند و برای اینکه ثابت کند برای جان انسانها اهمیت قائل نیست بیمارستانها و خانهها را بمباران میکند.
اسرائیل عالیترین محصول تمدن غرب است. محصول و ماهیت تمدن غرب جز جنگ و خونریزی، نقض حقوق بشر و نقض آزادیهای اساسی و مردمسالاری دینی نیست.
امروز شاهد بیداری و حرکت وجدان بشری در برابر تبهکاریهای فکری فیلسوفان صهیونیست هستیم. هیچ قدرتی نمیتواند جلوی این حرکت الهی و انسانی را بگیرد.
✍ محمدکاظم انبارلویی
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🏡 از تأثیرات سکولاریسم بر معماری چه میدانیم.
نگاهی به نمونههای معماری در ایران گواه این مطلب است که مسجد به عنوان رکن مهم در معماری همواره لحاظ میشد. برای مثال: میدان نقش جهان اصفهان نمونهای بارز است از شکلگیری بازار و مدرسه و دارالحکومه در مجاورت مسجد.
علاوه بر این، شباهت معناداری در الگوهای کالبدی- فضایی مسجد و بازار وجود داشت که بازار را شبیه مسجد میکرد.
➖ اما با ورود مدرنیته به عرصه معماری شهری ایران، ما شاهدیم که برای نخستینبار در ایران معاصر، میدان توپخانه تهران با تأثیرپذیری از مبنای سکولاریسم، بناهای مذهبی را از بدنههای یک فضای مهم شهری حذف کرده است. چهار بدنه این میدان عبارتند از چهار کاربری نوظهور شامل بلدیه (بدنه شمالی)، نظمیه (بدنه غربی)، بانک شاهنشاهی (بدنه شرقی)، و ساختمان پست و تلگراف (بدنه جنوبی).
این رویه چنان ادامه یافت که امروزه شاهد تسلط بانک بهعنوان نماد ثروت بر بافت شهری معاصر هستیم که در مقایسه با تسلط مسجد بهعنوان نماد معنویت و عبودیت بر بافت شهری سنتی به ما خبر از سکولار شدن معماری شهری میدهد. این یعنی ظهور شهر ثروت در برابر شهر عبودیت.
➖البته کار به همینجا محدود نماند و مساجدی در شهرهای معاصر ایران ساخته شدند که معماری آن به وضوح برگرفته از مراکز تجاری و فراغتی است. نمونههایی مانند: مسجد ولیعصر و مسجد و مؤسسه فرهنگی امام رضا در تهران. درست بعکس گذشته که بازار از کالبد مسجد متأثر بود.
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی عبدالحمید دو ساله با حسن آقامیری هم سفره شده!
( سلطان تناقض )
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دزدیِ باستانی صهیونیستها!
دکتر موسی حقانی در برنامه «به افق فلسطین»: رژیم صهیونیستی در زمان پهلوی بیشترین اشیای باستانی را از ایران برد!
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
ظهور و قدرتیابیِ یک فرقه انحرافی
از همان آغاز سقوط سلسله قاجار و به تخت نشستن رضاشاه، دوره جدیدی در فعالیت و تبلیغات بهائیان آغاز شد. رضاشاه به دلیل کاستن از اقتدار و سیادت علمای شیعه و به انزوا کشاندن روحانیت، از ورود بهائیان به صحنههای اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی استقبال کرد. رشد خزنده و تدریجی بهائیت در ایران، در دوره محمدرضا پهلوی روندی آشکار و شتابان به خود گرفت. بهائیان از چنین فضای مناسبی سود جسته و با وارد شدن به مشاغل مهم دولتی در راستای افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی خود کوشیدند. نفوذ گسترده و همهجانبه بهائیان در ایران نگرانی و اعتراض مردم و علمای طراز اول شیعه بهویژه آیتالله بروجردی و امام خمینی را نسبت به فعالیت بهائیان برانگیخت.
فرقه بهائیت، توسط میرزا حسینعلی نوری، معروف به بهاءالله ــ که جانشین سیدمحمدعلی باب شده بود ــ و با حمایت دولتهای استعمارگر انگلستان و روسیه در اواسط دوران قاجاریه در ایران بهوجود آمد. پس از مرگ میرزا حسینعلی، به ترتیب پسر او عباس افندی، معروف به عبدالبهاء، و سپس شوقی افندی (که خود را ولی امرالله نامید)، نوه دختری عباس افندی، که هر دو تربیتیافته و مورد حمایت گسترده انگلیسیها بودند، به مقام رهبری بهائیان رسیدند و به تجدید حیات فرقه بهائیت پرداختند.
از منظر تاریخی، ایران و بهویژه شهر شیراز ــ به عنوان محل ظهور سیدمحمدعلی باب ــ همواره برای بهائیان به مهد امرالله معروف و بدین لحاظ از قداست ویژهای برخوردار بوده است و به همین سبب نیز بهائیان در مدت بیش از یک قرن تلاش کردند تا اسلام شیعی را مضمحل و نابود ساخته و ضمن گسترش بهائیت آن را به مذهب رسمی ایران بدل سازند. بنابر شواهد تاریخی، حیات سیاسی و اقتصادی بهائیان در ایران تا پیش از دوره پهلوی، به استثنای یک دوره کوتاه در عصر قاجاریه، چندان محسوس و قابل توجه نبوده است و فقط در دوره پهلوی و با روی کار آمدن شوقی افندی شبکه بهائیت از تشکیلات و سازمانهای گستردهای در سراسر جهان برخوردار شد و بهویژه پایگاه سیاسی و اقتصادی قدرتمندی در ایران بهدست آورد.
نکته مهم این است که قدرت بهائیت در دوره پهلوی و بهویژه در زمان محمدرضاشاه، روند رو به رشدی داشت. بعد از مرگ شوقی افندی و فعالیتهای تشکیلات منسجم و منظم بیتالعدل، که از سوی حکومت وقت و افراد زیادی از صاحبمنصبان حمایت میشد، افزایش یافت. در واقع، رژیم محمدرضاشاه به عنوان دولتی مدرن تحت تأثیر ایدئولوژی سکولاریسم و ساختار متمرکز قدرت به طراحی و تنظیم سیاستهایی همچون همکاری، اعطای منافع و پایگاه قدرت در حوزههای اقتصاد، سیاست و امنیت در قبال این فرقه پرداخت که زمینههای نفوذ روزافزون آنان در لایههای مختلف سیاست و جامعه ایرانی را فراهم میساخت.
مستندات تاریخی اثبات میکند که از دوران قاجار تا اواخر دوره پهلوى، فرقه #بهائیت همواره به عنوان عامل استعمار ایفاى نقش نموده و به عنوان اهرم فشار در مقابل اسلام و روحانیت قرار گرفته است. علما نیز از همان آغاز مواجهه با این فرقه، با شناختى که از ماهیت و وابستگى آنها به استعمار داشتند، مخالفت و مبارزه برضد آنان را در اشکال مختلف انجام دادند. کسانى چون شیخ فضلاللّه نورى، نواب صفوى، آیتاللّه بروجردى و حجتالاسلام فلسفى همواره بهائیان را به عنوان دشمن مسلمانان و عاملان استعمار شناخته و خطر آنها را به مسلمانان گوشزد مىکردند.
منبع:
پژوهشکده تاریخ معاصر
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
✅ برخی پزشکان به راحتی گواهی تغییر جنسیت صادر میکنند
معاون رئیسجمهور در امور زنان: برای این افراد تغییر جنسیت صورت نمیگیرد و در اصل مقطوع النسل میشوند و حدود ۵۰ درصد این افراد به خودکشی میرسند.
✅ سیانان نوشت: احتمالاً ارتش رژیم صهیونیستی خودش اسلحههایی را در بیمارستان الشفاء قرار داده و همانها را به خبرنگاران نشان داده است
🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir