eitaa logo
حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام
1.1هزار دنبال‌کننده
18.9هزار عکس
12.8هزار ویدیو
678 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان مدرسهٔ علمیهٔ امام صادق علیه‌السلام گرگان (محمدتقی خان سابق) در سال ۱۳۵۴ه.ش توسط مرحوم آیت‌الله حاج سید حبیب‌الله طاهری گرگانی تجدید بنا شد 🔹سایت : www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین @HD57_65
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰واسپاری، نقض غرض است دولت، برنامه می‌خواهد نه باب! 🔸ما در این ۴۵ سال، دو گونه رئیس جمهور داشته‌ایم؛ آنها که خود مستقیماً با مردم تعامل می‌کردند، و آنان که باب پیدا کرده بودند و آن باب‌ها جای رئیس‌جمهور حرف می‌زدند و موضع می‌گرفتند و اعمال قدرت می‌کردند! 🔸بنی‌صدر در مقابل دیگر قوا و نهادها، خیلی ادعای قلدری داشت و شاخ و شانه می‌کشید؛ اما در واقع، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با ریاست مسعود رجوی، همه کاره او و دفتر وی بودند و جای رئیس‌جمهور فضاسازی می‌کردند. 🔸شهید رجایی، دوران کوتاهی رئیس‌جمهور بود و پس از وی، آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور شد که تعامل مستقیم و بی‌واسطه با مردم داشت. مرحوم هاشمی نیز، خود با افکار عمومی تعامل داشت؛ هر چند که به مرور، برخی دولتمردان اطراف وی با تشکیل حزب، نقطه ثقل دومی را هم بر ساختند. 🔸پس از آن، حزب کارگزاران در کنار حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب)، نفوذ پر قدرتی در دولت خاتمی پیدا کردند و بنابراین، به گفتمان‌سازی مستقل در کنار خاتمی پرداختند. هر جاها هم که خاتمی نتوانست یا نخواست پا به پای تندروی های بی حد و مرز آنها حرکت کند، او را به پیاده نمودن از قطار اصلاحات تعدید نمودند. 🔸آقای احمدی‌نژاد در ابتدا با عبور از احزاب و تاکید بر هویت مستقل سر کار آمد، اما در دولت دوم، بشدت تحت تاثیر برخی اطرافیان به ویژه اسفندیار رحیم مشایی قرار گرفت و نسبت به وی کاملا منفعل بود. همین هم، دولت موفق او را در سال های پایانی، تبدیل به دولتی ناموفق کرد. 🔸آقای روحانی، خود را فراتر از احزاب ائتلافی و حامی می دید و حتی مرحوم هاشمی، از برخورد از موضع بالای روحانی گله داشت؛ با این وجود، برخی اصلاح طلبان، روحانی و دولت او را نامزد و دولت و رحم اجاره ای خود نامیدند. 🔸شهید رئیسی (ره) در زمره روسای جمهوری بود که کاملا استقلال رای داشت و با وجود تعامل سازنده با احزاب و محافل و شخصیت های مختلف، شخصیت مستقل خود را حفظ کرد و شخصا، بیشترین تعامل مستقیم با مردم و صاحب نظران را داشت. 🔸آقای پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور، کدام رویکرد را در پیش می گیرد؟ مستقل از احزاب و محافل حامی، و بالا دست آنان، یا زیر دست و تابع آنها؟ قرار است مستقیما با مردم تعامل کند، یا باب و واسطه داشته باشد؟! 🔸بیش از ده روز از انتخاب آقای پزشکیان می گذرد. روز اول پس از انتخاب، اعلام شد که او کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران خواهد داشت، اما ساعتی بعد، برنامه لغو شد که تا امروز هم ادامه دارد. 🔸پزشکیان در این قریب دو هفته، هیچ تعامل رسانه ای مستقیمی با مردم نداشته و امثال آقای ظریف و آذری جهرمی، جای او با مردم حرف زده و در واقع به جای باب و واسطه رئیس جمهور منتخب ظاهر شده اند! 🔸این در حالی است که مردم و کارشناسان از شص آقای پزشکیان و نه دیگران توقع دارند که بگوید درباره برنامه و اولویت های حاکم بر دولت جدید چگونه فکر می کند و بر مبنای آن برنامه، ترکیب دولت را چگونه می چیند و کار را تا کجا پیش برده است؟ 🔸در حالی که طرف غربی حتی از گفتن تبریک خشک و خالی به آقای پزشکیان دریغ کرد و مقامات بی سر و پای آمریکایی، انتخابات ایران را زیر سوال بردند، منطقی این است که دولت به مسیرهای دیگری در داخل و خارج (به جای تکرار فرصت سوزی چند ساله روحانی) بیاندیشد و این همه، نیازمند تحرک مستقیم و دو چندان آقای پزشکیان در سر و شکل دادن به دولت و برنامه ها و اولویت آن است. این مهم، قطعا از امثال ظریف بر نمی آید و واسپاری مسئولیت به آنان، نقض غرض است. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌آیا مجلس روضه، صرفاً محفل اشک است یا محفل عبرت نیز می‌باشد؟ ✍پاسخ 1⃣اشک بر امام حسین علیه‌السلام قیمتی دارد که قابل اندازه‌گیری نیست. مجالس اشک اباعبدالله الحسین علیه السلام، محبوب خدا و اهلبیت علیهم‌السلام هستند. 2⃣در عین حال، مجلس روضه، بیش از آنکه محفل اشک باشد باید محفل عبرت باشد. عبرت درباره این نکته اگر هدف قیام عاشورا دانسته نشود و مدنظر عزاداران نباشد، ممکن است تبدیل به عزادارانی شویم که کاری به کار امام حسین علیه‌السلام نخواهیم داشت و فقط در پی گریه بر او هستیم. 3⃣امام حسین علیه‌السلام را کوفیانی کشتند که در کوفه ماندند و بعد از شهادتش، در عزایش گریستند. 4⃣امام را اهل مدینه ای کشتند که وقتی کاروان بازگشته به مدینه را بدون او دیدند، شیون به پا کردند. 5⃣این مهم نشان می‌دهد که اولاً اشک برای امام حسین علیه‌السلام آنگاه از ارزش بالاتری برخوردار است که از روی معرفت باشد. 6⃣هدف از قیام عاشورا، اصلاح در امت اسلام است. اصلاح آنگاه لازم است که فساد و انحراف در جامعه است. کسی که الگویش، امام حسین علیه‌السلام است، نمی‌تواند نسبت به فساد و انحراف در جامعه بی‌تفاوت باشد. عزادار، اگر نسبت به آنچه امام حسین علیه‌السلام برایش جان داد، بی‌تفاوت باشد، همان کسی است که میگوید: کاری به کار حسین علیه‌السلام ندارم، فقط گریه کردن برایم مهم است!!! 7⃣اگر امام زمان علیه‌السلام بنا بود با تکیه بر عزاداران امام حسین علیه‌السلام قیام جهانی خود را برپا کند خیلی وقت پیش قیام می‌کرد. بنابراین، هرچند عزاداران در برپایی مجالس اهلبیت علیهم‌السلام نزد خدا پاداش می‌گیرند، ولی هر عزاداری نمی‌تواند یار حسین و مهدی علیهماالسلام شود. ✅کانال یادداشت‌های اعتقادی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌آیا قیام امام حسین علیه‌السلام برای تشکیل حکومت در کوفه بود یا شهادت در کربلا؟ ✍ پاسخ 1⃣وقتی در جامعه اسلامی، ظلم فراگیر و دین به فراموشی سپرده می‌شود، تکلیف و وظیفه‌ی مسلمانان، اعتراض به چنین وضعیتی است. 2⃣بر اساس این تکلیف، امام حسین علیه‌السلام حرکت اصلاحی خود را آغاز می‌کند. به تصریح امام حسین علیه‌السلام، هدف از این حرکت و قیام، اصلاح در امت پیامبر است. اعتراض ایشان این بود که حق فراموش شده و از باطل نهی نمی‌شود. 3⃣اصلاح در امت پیامبر، مراتب مختلفی دارد. بالاترین مرتبه ی اصلاح، آنجاست که فرد مصلح، بتواند حکومتی تشکیل دهد و بدین ترتیب بستر اصلاح عمومی را در جامعه فراهم سازد. به دیگر سخن، اقامه دین، آنگاه ممکن است که حکومت دینی تشکیل شود. 4⃣ امام حسین علیه‌السلام به عنوان فرد مصلحی که خداوند حق حکومت به او داده، وقتی نامه های متعدد کوفیان را دریافت کرد، نماینده ی خود، مسلم بن عقیل را روانه ی کوفه کرد تا در صورت مهیا بودن شرایط برای تشکیل حکومت به کوفه رود. 5⃣بنابراین، خروج امام از مکه، برای تشکیل حکومت در کوفه بود‌ تا بالاترین مرتبه ی اصلاح در جامعه را انجام دهد. 6⃣تحقق این مرتبه از اصلاح، نیازمند همکاری امت بود. اگر امت پای کار امام می‌ماند، امام حسین علیه‌السلام به کوفه می آمد و حکومت تشکیل می‌داد، ولی چون مردم با امام همکاری نکردند، ایشان به کوفه نرسید و قیام ایشان در برابر ظلم، به شهادتش در کربلا خلاصه شد. ✅کانال یادداشت‌های اعتقادی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
الصحيفة السجادية الکاملة مع الدليل الموضوعي و المعجم اللغوي و الفهارس - تحقيق علي أنصاريان.pdf
15.09M
📚 الصحيفة السجادية الکاملة مع الدليل الموضوعي و المعجم اللغوي و الفهارس ✏️تحقیق: علی انصاریان 🇮🇷 ناشر: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق ⏳تاریخ نشر: نامشخص 🔆 توضیح: در انتهای دعاهای صحیفه هم فهرست موضوعی دعا وجود دارد و هم معجم المفهرس الفاظ این کتاب. (شبیه این کار را مرحوم دشتی در آخر نهج البلاغه انجام داده است). #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
صحیفه سجادیه، ترجمه استاد شیخ حسین انصاریان.pdf
2.95M
📚 صحیفه سجادیه ✏️مترجم: حسین انصاریان 🇮🇷 ناشر: مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی ایران ⏳تاریخ نشر: 1392 ه.ش/ چاپ دوم #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
مفتاح الفلاح، في عمل اليوم والليلة - الشيخ البهائي محمد بن الحسين الحارثي العاملي، تعليق المحقق محمد إسماعيل الخواجوئي.pdf
19.78M
📚 مفتاح الفلاح ✏️نویسنده: بهاء الدین عاملی (شیخ بهائی) 📖 تحقیق: سید مهدی رجائی 🇮🇷 ناشر: جامعه مدرسین/ قم ⏳تاریخ نشر: ۱۴۳۲ ه.ق / چاپ چهارم 📣 زبان: عربی 📄 تعداد صفحه: ۸۰۹ صفحه #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
ترجمه مفتاح الفلاح - شیخ بهایی.pdf
15.71M
📚 مفتاح الفلاح (ترجمه) ✏️نویسنده: بهاء الدین عاملی (شیخ بهائی) 📖 ترجمه: علی بن طیفور بسطامی 🇮🇷 ناشر: حکمت/ تهران ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۷ ه.ش/ چاپ هشتم 📣 زبان: فارسی 📄 تعداد صفحه: ۴۸۳ صفحه #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
المراقبات.pdf
12.11M
📚 المراقبات ✏️نویسنده: میرزا جواد ملکی تبریزی 🇮🇷 ناشر: دار الاعتصام/ قم ⏳تاریخ نشر: ۱۴۱۶ه.ق / چاپ اول 📄 تعداد صفحه: ۴۷۳ 🔆 توضیح: کتاب المراقبات از مشهورترین کتبی اخلاقی و سیر و سلوک است که آموزه های آن به ترتیب اعمال ماه‌های قمری تنظیم شده است. #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
almoragebat.pdf
1.91M
📚 ترجمه المراقبات ✏️نویسنده: میرزا جواد ملکی تبریزی 📖ترجمه: ابراهیم محدث 🇮🇷 ناشر: موسسه فرهنگی الامامین الحسنین ⏳تاریخ نشر: نامشخص 📄 تعداد صفحه: ۴۶۵ #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
_lml_-_lsyd_ly_bn_mws_bn_twws.pdf
36.5M
📚 اقبال الاعمال (الإقبال بالأعمال الحسنة) ✏️نویسنده: سید بن طاووس 📖 تحقیق: شیخ حسن اعلمی 🇱🇧 ناشر: موسسه مطبوعات اعلمی / بیروت ⏳تاریخ نشر: ۱۴۱۷ ه.ق /چاپ اول 📣 زبان: عربی 📄 تعداد صفحه: ۸۷۲ 🔆 توضیح: کتاب گران‌سنگ «إقبال‌الأعمال» تألیف عالم ربانی، سید رضی‌الدین ابوالقاسم علی‌بن‌موسی معروف به «سید ابن‌طاووس» می‌باشد که دربارۀ اعمال سال قمری است. #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
البلد_الأمين_والدرع_الحصين_الشيخ_تقي_الدين_ابراهيم_العاملي_الكفعمي.pdf
27.11M
📚 البلد الأمين ✏️نویسنده: تقی الدین ابراهیم کفعمی 📖 تحقیق: علاء الدین اعلمی 🇱🇧 ناشر: منشورات اعلمی / بیروت ⏳تاریخ نشر: ۱۴۱۸ ه.ق/ چاپ اول 📣 زبان: عربی 📄 تعداد صفحه: ۷۳۵ 🔆 توضیح: البلد الامین که نام کامل آن "البلد الأمين و الدرع الحصين من الادعیة و الأعمال و الأوراد" می باشد، از کتب مشهور ادعیه و زیارات شیعه است که از قدیم مورد توجه بوده و یکی از منابع اصلی مفاتیح الجنان است. #️⃣ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
📌چند روایت از تظاهرات عاشورای ۵۷ در تهران 🔻از «شعار مرگ بر شاه» تا  «نذری زنان با حجاب و بی‌حجاب» 📝شب عاشورا، شهر تهران در تاریکی مطلق فرو رفته بود و از بام‌ خانه‌ها فریاد «الله اکبر» و «لا اله الا الله» برمی‌‌خاست. گاهی به طعنه شعاری نیز به بعضی خانواده‌هایی که به پشت‌بام نیامده بودند و یا به گونه‌ای از همراهی خودداری می‌کردند، داده می‌شد: «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن». شماری از جوانان و نوجوانان بی‌توجه به حکومت نظامی و مقررات منع رفت‌وآمد، در کوچه و خیابان به شعاردادن مشغول بودند. مردم خطاب به سربازان شعار می‌دادند: «توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد، حتی اگر شب و روز برما گلوله بارد»، «ارتشی ارتشی، تا کی برادر کشی؟» بدین ترتیب مردم تهران شب عاشورای ۵۷ را تا دیروقت در پشت‌بام‌ها گذراندند. 🔗این‌جا بخوانید: https://irdc.ir/0002N7 ‌🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir