هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
1⃣ تمدن مدرن، جائرانه است، نه بهمعناي اينکه تماماً ظلم است؛ جور يعني ظلمِ آميخته با عدل؛ اتفاقاً همین آمیختگی کار را دشوار ساخته است.
2⃣ در مقابلِ جور مدرنیته، باید عصر جدیدی ايجاد میشد تا انسان دوباره با عالم غيب مرتبط شود و از بستر ارتباط با حضرت حق، مفاهیمی مثل سعادت، آزادي، عدالت و کرامت محقق شود.
3⃣ انقلاب اسلامي يک حرکت عدالتخواهانه در مقابل نظام جائرانۀ مدرن است که بايد پنج مرحله را طي کند؛ ۱. انقلاب اسلامی؛ ۲. نظام اسلامی؛ ۳. دولت (حکمراني اسلامی)؛ ۴. جامعه اسلامی: ۵. تمدن اسلامی.
4⃣ تحقق عدالت در امروز، با کمک به تحقق حکمرانی اسلامی ممکن است.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«اگر بخواهیم عدالت را در مقياس اجتماعي در نظر بگيريم، مقياس اجتماعی آن انقلاب اسلامي است. انقلاب اسلامي يک حرکت عدالتخواهانه، در مقياس جامعۀ جهاني و در مقابل نظام جائرانۀ مدرن است که بهاصطلاحِ خودشان بعد از دورۀ روشنگري، شکل گرفته است. بزرگترین جور در دورۀ روشنگري اين است که رابطۀ انسان را با غيب عالم بریدند و او را زمینی و محبوس کردند؛ بهجای اينکه انسان مبتني بر ارادۀ حق و تعالیم قدسی در عالم زندگي کند، به او گفتند مبتني بر نفسانيت خودت زندگي کن و به عقلانيت خودبنياد خودت تکيه کن. این بزرگترين جوری است که اتفاق افتاده است؛ يعني ايدئولوژي مدرن که زيرساختيترين لايۀ تمدن مدرن است، بنيان جور جدید در عالم است.
البته اين جور، به اسم عدل در عالم واقع میشود. مکتب مارکسيسم و سرمايهداری، هر دو مدعي عدالت هستند، یعنی عدالت مکتب رفاه و عدالت مارکسيستي. گرچه این دو مکتب، وقتي با هم ميجنگيدند، يکي از آنها
شعار آزادي ميداد و دیگری شعار عدالت؛ ولي هر دو، هم مدعي آزادي هستند و هم مدعي عدالت؛ اما هر دو میخواهند عدالت و آزادي را در بستر انانيت انسان محقق کنند؛ در حالی که اين بستر، از بنيان، خلاف عدالت و آزادي است؛ یعنی مبتني بر پرستش نفس، نه عدالت محقق ميشود و نه آزادي.
تمدن مدرن از این ايدهها شروع شد و در ادامه به یک انقلاب فلسفي تبدیل شد و حول آن، انديشههاي فلسفي شکل گرفت و فيلسوفان مدرنِ دوران روشنگري، يکي پس از ديگري آمدند و بعد، انديشههاي اجتماعي، و دانش و انقلاب علمي، و انقلاب صنعتي، و بعد هم ساختارهاي جهاني، و سبکزندگي جهاني، شکل گرفت. اين تمدن، جور است؛ نه بهمعناي اينکه تماماً ظلم است، جور يعني ظلمِ آميخته با عدل. اتفاقاً همین آمیختگی کار را دشوار ساخته است؛ استیلای شیطان همان جاست که حق و باطل، و عدل و ظلم، با هم آمیخته ميشوند؛ «فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ».
عدالتخواهان بايد به این نکته توجه کنند که نظام جائرانهاي بر جهان حکومت ميکند که ايدئولوژي و فلسفه دارد، و دانش و فناوریهای متناسب با ایدئولوژی و فلسفهاش را ایجاد کرده و ساختارهاي اجتماعي و نظام جهاني متناسب با خودش را شکل داده و هر روز هم میخواهد سيطرهاش را بر جهان گسترش دهد.
پس از یک سو، آنچه در این تمدن محقق ميشود، در همه زوايايش جور است و از سوی دیگر، اين جور مبتني بر انديشههاي فلسفي و علمي است؛ يعني یک نظام علمي، مبتني بر دانشهاي اجتماعي، ایجاد کرده است.
با این جور، که چنین وسعت و پیچیدگیای دارد، چگونه باید مقابله کرد؟ طبيعتاً بايد در مقابل عصر مدرنیته، دوران و عصر دیگری ايجاد میشد تا انسان دوباره با عالم غيب و عالم الهي مرتبط شود و از بستر ارتباط با حضرت حق، مفاهیمی مثل سعادت، آزادي، عدالت و کرامت اجتماعي، محقق شود. اين اتفاق، نياز به يک انقلاب بزرگ جهاني داشت که حضرت امام (ره)، چنین انقلابی را ایجاد کردند. اين انقلاب، بهتعبير رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي (حفظه الله) بايد #پنج_مرحله را طي کند؛ مرحلۀ اول و دوم، یعنی انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، محقق شده و در مرحلۀ سوم، باید دولت اسلامی ـ يعني حکمراني اسلامي ـ محقق شود. اين مرحلهبندی بهمعنای تئوريزه کردنِ حرکت انقلاب اسلامي است و تحقق عدالت، با کمک به تحقق #حکمراني_اسلامي ممکن است. عدالتخواهي اگر در اين مسير قرار نگیرد و به اين وسعت نرسد، یک عدالتخواهي کور است و به نتيجه هم نخواهد رسيد. در مراحل بعدی هم بايد جامعۀ اسلامي و تمدن اسلامي ایجاد شود. اما آیا اين تمام عدالت است؟ قطعاً اینگونه نیست. تمدن اسلامی، تنها بخشي از آن طرح بزرگي است که نبياکرم(ص) براي عالم دارند و ذيل طرح نبياکرم(ص) و ذيل پرچمداري امام زمان (عج) محقق خواهد شد.»
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از شناخت رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خیال میکنند کمال، رئیس شدن است!
🔹 فطرت انسان ،فِطْرت اللّه التی فَطر النّاس عَلیها؛ این فطرت توحید است، #فطرت کمال مطلق است. اگر تا آنجا نرسید هرچه میخواهید دنبال یک گم شده ای هستید.
📥 @shenakhte_rahbari
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️۲۰۳۰ سرکاری
عجیب است که در خود سند ۲۰۳۰ هیچ الزامی برای تبدیل به سند ملی وجود ندارد.
اما کمیسیون ملی یونسکو در کشورمان به عنوان تنها کشور در دنیا، الزام کرده که این توصیه نامه یونسکو تبدیل به سند ملی شود.
ببینید وادادگی فرهنگی و سیاسی تا چه مقدار در وجود این مسئولین نفوذ کرده.
ماجرای استخرهای مختلط در مهدکودک های کشور و آموزش مسائل جنسی به کودکان هم که هیچ پاسخگویی ندارد و ارگانها به یکدیگر پاسکاری می کنند.
در این وانفسای اجرای ۲۰۳۰ در کشور به صورت چراغ خاموش با یک عکس کتابهای درسی همه سر کار می رویم و اصلی فرعی را یادمان می رود.
باور کنیم در حوزه رسانه، به سادگی بازی می خوریم.
مجهز نیستیم. توان مدیریت افکار عمومی را نداریم.
آرایش جنگی در مقابل یک ارتش تا بن دندان مسلح نداریم.
قدرت روایت دارایی های خودمان را نداریم.
دهه محرم تمام شد و یک مدیریت هیئتی پروژه ملی ما را به بهترین شکل رقم زد.
این را در حافظه مان به گوشه ای انداختیم و باز یقه همدیگر را گرفتیم، آن هم با طراحی کلان دشمن کل ملت که من و شمای طرف دعوا برایش تفاوتی نمی کند.
پناهیان تمام شود سراغ ماجرای دیگری می رود.
ما فقط باید به آن چیزی که او می خواهد، فکر کنیم و بنویسیم و هزینه بدهیم.
این حقیقت استکبار است، همان فریاد فرعون است که «انا ربکم الاعلی»
#سند_۲۰۳۰
#آرایش_جنگی_در_فضای_مجازی
✍حجت الاسلام کاظم زاده
@tamardom
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از بیداری طلاب
✅ امام سجاده عليهالسلام:
📍 نَظَرُ الْمُؤمِنِ فى وَجْهِ اخيهِ الْمُؤمِنِ لِلْمـَوَدَّةِ وَالمَحـَبَّةِ لَهُ عِبـادَةٌ؛
📌 نگاه مؤمن از روى دوستى و مهربانى به سيماى برادر مؤمِنش عبادت است.
📚 تحف العقول، علميه اسلاميه، ص۳۳۲
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از نشر آثار دکتر #ازغدی
#بخوانیم
🔷 در جامعه اسلامی چه کسانی باید مسئول باشند؟؟
◀️ #پيامبر اكرم( ص) فرمود:
«علَى الْوالِي خَمس خِصالٍ»؛
حاكمان اسلامى،مسئولان #حكومت و #دولت اسلامى بايد پنج خصلت داشته باشند: يكى ايناست: «اَيستَعِينُ على اُمورِهِم بِخَيرِ منْ يعلَم»؛ بايد مسئوليتهاى مديريتى و حكومتى به كسانى داده بشود كه بيش از ديگران آن كار را مى شناسند. كارشناس هستند، «خَيرِ منْ يعلَم»؛ يعنى كسانى كه اعلم و متخصص در آنفن هستند. شما ببينيد پيامبر اكرم( ص) كه مظهر قدس است و براى تهذيبنفوس آمده و هدف اصلى اش توحيد و معنويت است، در عين حالمى فرمايد: اگر كسانى وارد مديريتهايى در جامعه اسلامى بشوند واضطرارى هم در كار نباشد، اما ديگرى را مى شناسند كه از او آشناتر است،آن كار را نبايد بپذيرد. گرچه خود نيز ناوارد نيست ولى ديگرى از اوواردتر است.
#تمدن_نوین_اسلامی
🔶گزیده ای از کتاب #محمد پیامبری برای همیشه استاد رحیم پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@azghadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف کارشناس شبکه آی۲۴ اسرائیل به اقتدار جمهوریاسلامی و قدرتنظامی ایران:
🔸رزمایش نظامی ایران پیام روشنی داشت؛ هرکس حاکمیت ایران را در زمین، دریا و آسمان نقض کند، با پاسخ ایران روبرو میشود.
🔹آمریکاییها جرأت حمله به ایران را ندارند چون میدانند حمله به هر هدفی در ایران چه عواقبی را برای کل منطقه رقم خواهد زد؛ موشک باران عینالاسد بزرگترین سند برای سخنان من است.
⭕️ صهیونیستها پیام موشکهای "قاسم سلیمانی" و ابومهدی" را دریافت کردند
💢روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در تحلیلی با عنوان "ایران قدرت موشکهای جدید دور بُرد خود را به نمایش گذاشت" با اشاره به توانمندیهای موشکهای تازه رونمایی شده "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی" نوشت:
🔸اینکه نظامیان ایران بُرد این موشکهای بالستیک را بین 1000 تا 1400 کیلومتر اعلام کردند، پیام مهمی برای اسرائیل داشت؛ چرا که فاصله ایران تا اسرائیل 1000 کیلومتر است و ایرانیها اهمیت این پیام را میدانند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش جالب کارشناس شبکه «من و تو» به پروپاگاندای رسانههای ضدایرانی در خصوص حذف دختران از روی جلد کتاب درسی و وضعیت زنان در ایران:
🔸 رشد بانوان طی ۴۱ سال گذشته در تاریخ ایران بینظیر بوده است.
🔹 وضعیت بانوان ایرانی افتخاری برای حکومت جمهوری اسلامی است.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📷 مراسم عزاداری شهادت امام سجاد علیهالسلام صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب برگزار شد. ۹۹/۶/۲۴
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️ انسان نمیتواند بگوید میخواهم عدالت را محقق کنم، ولی با خدا و امام زمان(عج) کاری ندارم.
⚡️اين یک شوخی است که کسی خيال کند بیرون از انقلاب اسلامي، یا با تضعیف محورِ نظام اسلامی (يعنی ولايت فقيه)، عدالت محقق میشود.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«نظام سیاسیِ تحقق عدالت، نظام خلافت الهي بر محور معصوم است. اصليترين رکن اين عدالت در مقیاس کل تاریخ، خود معصوم است؛ خود او، کلمۀ عدل است.
در مقیاس نظام اجتماعي، نظام سياسيِ عادلانه در مقابل تمدن جور، نظام ولايت فقيه است. رکن اصلي در این نظام، خود فقيه عادل جامعالشرايط است. لذا اگر کسي خيال کند دنبال عدالت است، ولی بخواهد خارج از دایرۀ ولایت امام زمان(عج) اقدام کند، همۀ اقداماتش جائرانه است؛ کمااینکه انسان نمیتواند بگوید ميخواهم عدالت را محقق کنم، ولی با خدا کاری ندارم؛ این انسان حتماً ظلم ميکند؛ عدالت بدون توحید، ممکن نيست. وقتي انسان از مدار بندگي بیرون رفت، خودش يک ابليس میشود.
تحقق عدالت در مقياس تاريخ و جامعه، قواعدي دارد؛ کمااينکه دستگاه شيطان، وقتی يک تمدن جائرانه ایجاد ميکند و بهدنبال طرح توسعۀ پايدار در مقياس جامعه جهاني است، همه الزامات آن را هم ايجاد ميکند و براي همۀ جامعۀ جهاني، طرح دارد، اَسناد بينالمللي تصويب ميکند و بعد اِعمال ميکند. بنابراین، يک ساختار جهانيِ هماهنگ وجود دارد که مبتني بر یک ايدئولوژي جائرانه شکل گرفته و فلسفهها و دانشهایش هم جائرانه است. در مقابل چنین نظامی، چه اقدامی باید انجام بدهیم؟ اقدام ما باید بزرگ باشد؛ انقلاب اسلامی، اقدام بزرگ جامعۀ مؤمنين در عصر غیبت است که بر محور امام زمان (عج) شکل گرفته تا مقدمۀ ظهور باشد. امتي بر محور وليّ فقيه و نيابت عامۀ امام زمان (عج) قيام کرده و اين قيام به يک نظام تبدیل شده و در مرحلۀ بعد، اين نظام باید به #حکمراني_اسلامي تبدیل شود. بنابراين عدالتخواهي يعني تلاش براي تحقق مراحل بعدیِ انقلاب اسلامي.
اين یک شوخی است که کسی خيال کند بیرون از انقلاب اسلامي، یا با تضعیف محور نظام اسلامي ـ يعني ولايت فقيه ـ عدالت محقق ميشود؛ عدالت، تعریف دارد و ساختار کلان میخواهد. کمااینکه در يک قدم بالاتر، کسي نمیتواند بگويد با امام زمان(عج) کاری ندارم اما میخواهم عدالت را محقق کنم! جواب او این است که عِرض خود ميبري و زحمت ما ميداري. این نگاه، انسان را در دام شيطان میاندازد و او را جزو قواي شيطان قرار میدهد، تا آنجا که شيطان بهوسيلۀ او، جور خودش را محقق ميکند؛ این یک توهم است که انسان خيال کند من به امام کار ندارم و خودم محور عدالت در عالم هستم.
عدالتِ نازل شده در حيات تاريخي و اجتماعي انسانها، بر محور انسان عادل شکل ميگيرد؛ کمااینکه کسی نمیتواند عدالت را در عرض توحيد قرار دهد، چون عدالت از صفات فعل حضرت حق است. اگر جهان بر مدار عدل ميچرخد، به این دلیل است که اله عالم، عادل است. پس عدالت در عرض توحید نیست و در عرض خلیفةالله هم نیست، بلکه خليفة الله ـ که مقام عصمت دارد و محل مشيت الهی است ـ خودش کلمۀ عدل است؛ لذا آیۀ شریفۀ ««وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صِدْقاً وَ عَدْلاً»، به امام تأويل ميشود. لذا همانطور که عبوديت در عالم، با امام محقق ميشود (بِنَا عُبِدَ اللَّهُ وَ بِنَا عُرِفَ اللَّهُ)، عدالت هم با امام محقق ميشود و اگر ما منتظر عدالت هستيم، منتظر ظهور فعل امام هستيم.
اگرچه عدالت بهوسيله حضرت حق محقق ميشود، و منتظر عدالت، در انتظار ظهور فعل الهي است و ميخواهد خداي متعال عالم را پر از عدل کند (اللَّهُمَّ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً)، اما آن دست الهی که حضرت حق، عدالت را با آن محقق ميکند، خود امام است. عدالت، جداي از امام نیست، بلکه ظهور فعل خود امام است؛ لذا ما دنبال تجلیِ خود امام هستيم؛ حتی عادل شدن انسان، بر محور امام ممکن است. گاهي در فلسفه اخلاق ميگويند عدالت، حاکميت قوۀ عاقله بر قواي ديگر است؛ اين تعريف، ناقص است. عدالت یعنی انسان بر محور معصوم حرکت کند. اگر تمام قواي انسان، ذيل معصوم بود و ارادۀ معصوم در قوای انسان ظاهر شد، انسان، عادل است؛ مثلاً سلمان، انسان عادل است. اما اگر انسان بر مدار نفس خودش حرکت کرد، جائر است. حرکت کردن بر مدار خدا، به حرکت بر مدار امام بر ميگردد؛ یعنی پرستش خدا، که پايگاه اساسي عدل است، بر محور تولي به امام واقع ميشود. امام همان عبد حقيقی است که با او، هم عبادت در عالم جاري ميشود و هم عدالت».
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
⚫️ شهادت امام سجاد علیهالسلام تسلیت باد.
🔻استاد شهید آیتالله سید محمدباقر صدر:
عموم مسلمانان وابستگی عاطفی شدید و دوستی روحانی ژرفی با این امام والا علیهالسلام داشتند و پایگاههای مردمی ایشان در هر جایی از جهان اسلام دامنه یافته بود. جایگاه والای ایشان در نظر حاجیان خانه خدا به این مطلب اشاره دارد؛ وقتی هشام بن عبدالملک حج گزارد و طواف کرد، خواست دست به حَجَر بساید. اما از انبوهیِ جمعیت نتوانست دست به حجرالاسود برساند. بنابراین منبری برایش گذاشتند و او به انتظار نشست.
آنگاه حضرت زین العابدین علیهالسلام آمد و آغاز به طواف کرد. چون به جایگاه حجر رسید، ناگهان انبوهه مردم شکافت و همه کنار کشیدند تا ایشان به حجر دست کشد. این بهخاطر معرفت عمیق و محبتی بود که نسبت به ایشان داشتند، گرچه از سرزمینها و خاندانهای گوناگون بودند. فرزدق این صحنه را در قصیده دلانگیز و پُرآوازه خود ثبت کرده است.
🔸 امامان اهل بیت علیهمالسلام؛ مرزبانان حریم اسلام، ص ۵۷۰.
🆔 @shahidsadr
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
🎥 #اعدام_نکنید، این بار در کوفه!!
🔺واکنش سلبریتی های کوفه به اعدام های مختار با هشتگ های😐👇:
#شمر_را_نکشید
#کوفه_من_تسلیت
#سنان_را_اعدام_نکنید
🆘 @JEDALL | جـــــدال
شهید کلاهدوز:
🔻#لکه_گیری_روضه_سید_الشهداء (ع)
روضه امام حسین (ع) قدرت لکه گیری اش بسیار زیاد است. هر چیزی که نمیتوان لکه اش را با آب خالی یا با حلالهای قویتر شست، چارهاش روضه امام حسین (ع) است.
قدرت روضه امام حسین (ع) خیلی زیاد است و لکههای دل را برطرف میکند.(آیت الله حائری شیرازی - ره)
🔸 خانواده هایی که علاقمندند در منزلشان روضه اهل بیت (ع) برگزار کنند میتوانند تقاضای خود را به شماره 09119004014_09382531416 اعلام نمایند.
✔️ برگزاری مراسم حتی برای خانواده های 2 نفره
🔺با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
🔹 تمام هزینه های مرتبط با اعزام مداح و سخنران توسط گروه فرهنگی جهادی محراب تأمین خواهد شد.
#روضه_های_خانگی
#مصباح_الهدی
شورای معارف اسلامی
🏴 گروه فرهنگی جهادی محراب
📡 @fjmehrab
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
⚡️بنياميه جلوی معرفی #شرک را گرفتند تا بتوانند شرک را به اسم #توحيد به مردم تحمیل کنند.
⚡️ اگر انسان، دستگاه #جُور را نشناسد، نمیتواند #عدل را به پا کند؛ چون ممکن است جور را با عدل اشتباه بگیرد.
⚡️ #شفافيت و #نقد _ اگر در ذیل اندیشه اسلامی انجام شود، نه ذیل ادبیات مارکسیستی و غربی _ به تحقق عدالت کمک میکند.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«ما که ميخواهيم عدالت به پا کنيم، بايد بفهميم جور و ظلم چيست؟ اگر ظلم و جور را نشناسيم، نميتوانيم دنبال عدالت باشيم. امام صادق(ع) در روایتی فرمودند بنياميه مانع معرفي توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفي شرک را گرفتند تا مردم شرک را نشاسند. نظامي که بنیامیه به پا ميکند، مشرکانه است و خودش محور شرک است؛ این نظام را به اسم توحيد، به مردم قالب میکنند.
اگر انسان، جور را نشناسد، نمیتواند عدل را به پا کند. اگر کسي خيال کرد عدالت سوسياليستي، عدالت است، ديگر چه ظلمي بدتر از اين ميتواند انجام بدهد؟ یا اگر کسي خيال کند میتواند ذيل نظريۀ اجتماعي غرب و ذیل نظریۀ بازار، عدالت ایجاد کند و بعد بخواهد با ایجاد شفافيت ذیل این نظریات، عدالت درست کند، مبتلا به ظلم میشود. مقصود این نیست که شفافيت را دنبال نکنيم؛ شفافيت به عدالت کمک ميکند؛ اما شفافيتی که در دستگاه نبياکرم (ص) واقع میشود، اقتضائات و مناسک و شريعت خودش را دارد. برخی خيال ميکنند صرف نقد به عدالت منتهی میشود؛ البته در ادبيات مارکسيستي اینگونه است، کسی که نقد میکند، آنتيتزي است که جبراً به يک سنتز ميرسد، یعنی نقد، به تحقق سنتز کمک ميکند. ولي در دستگاه نبياکرم (ص) که اینچنین نیست؛ اگر جهتگيري انسان در نقد، جهتگيري حقی نباشد، يعني اگر انسان در جهت پرستش خدای متعال نقد نکند، خودش به عامل ضد عدالت تبدیل میشود.
الگوهاي توسعۀ مدرن، محور جور در عالم هستند و عالم را از جور پر کردهاند ـ «كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً» ـ بهخصوص که این الگوها در شکل اخير، توسعۀ پايدار را در مقياس جهاني دنبال میکنند و باز بهخصوص که نظام سلطه در حال تبدیل توسعه به حکمراني مجازي است. لذا اين توسعه، ضد عدالت است. ساختارهايي که ذيل این توسعه برای تحقق عدالت شکل گرفتهاند، اصل در جور هستند و جور را محقق میکنند، چون ساختارهای تکامل نفسانيت هستند؛ يعني ترازوها، جائرانه هستند. در این نظام، آن نفسهايي که غليظترند، بقيه را تحت سلطۀ خودشان درميآورند؛ کمااينکه این اتفاق افتاده است و مردم را اینگونه فریب دادهاند که نظام سلطه، نظام طولي بود، اما نظام بازار، نظام عرضي است؛ در حالی که در نظام بازار، تسلط نفوس خبيثه از نظام سلطۀ قديم بیشتر است؛ يعني بردهداري مدرن پيچيدهتر از بردهداري قديم است. امروزه تسلط نظام سلطه و نفوس خبیثه ـ از ثروتمندان و قدرتمندان بزرگ روي صحنه تا ثروتمندان و امپراطوريهاي بزرگ پشت صحنه ـ سلطهشان بر جهان بيشتر از بردهدارهاي قديم است و بيش از گذشته مردم را ميدوشند! اينها داراييهاي انسان را به فعلیت رسانده و آن را تبدیل به ثروت کرده و مصادره ميکنند؛ حتی عواطف انسان یا جاذبههاي وجودی بانوان را به فعليت رسانده، و به اسم کرامت، عدالت و آزادي، مصادره میکنند.
بنابراین ما برای برپایی عدالت، بايد جور را بشناسيم، بهخصوص جورِ تاريخي و اجتماعي. جور، يک نظام تاريخي دارد که بر محور اولياء طاغوت و مستکبرين است. اين فراعنه، يک نظام تاريخيِ استکبار برپا کردهاند. ما باید این نظام جائرانۀ تاريخي را بشناسيم. همچنین باید نظام اجتماعي جور و اضلاع مختلفش را در مقياس جهاني بشناسيم. اين نظام جائرانۀ جهانی، هم بُعد فرهنگي دارد، هم بُعد اقتصادي و هم بُعد سياسي. همۀ این ابعاد، جائرانه است. محور این ظلم، استکبار بر خداي متعال است؛ هروقت استکبار بر خداي متعال شکل گرفت، ظلم به مخلوقات هم شکل ميگيرد. نمیتوان بر خدا استکبار کرد و در عین حال به مخلوق او، محبت کرد؛ کسي که زير بار خدا نميرود، زير بار مخلوقات هم نميرود؛ کسي که حاضر نيست ذيل خدای متعال که واجد همۀ اسماء حسناست، قرار بگيرد، ذيل مخلوق هم قرار نمیگیرد؛ این یک توهم است که گمان کنیم انسانی که بر خدا استکبار میکند، به دیگران فکر میکند. ما باید اين جورِ گسترده را که يک دستگاه جهانی است و شکل جديد آن، شامل کل تمدن جديد غرب میشود، بشناسیم. جور يعني عدل و ظلمِ به هم آميخته؛ و همين آمیختگی، کار را سخت ميکند؛ «فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِ لَمْ يَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِينَ»؛ اگر باطل از آميختگي با حق جدا شود و شفاف عرضه شود، کساني که دنبال حق هستند ترديد نميکنند. وقتي حق و باطل آمیخته ميشود، کار، دشوار ميشود. اين نظام جائرانۀ جهانی، اصليترين حجاب عدالت است؛ بنابراین بايد آن را کنار بزنيم.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3239
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از 🇮🇷 کشکول 🇮🇷
#حکایت
خر مشهدی رجب را شبانه دزدیدند.
صبح شد و داد مشهدی رجب بالا رفت.
اهالی روستا جمع شدند.
یکی گفت : تقصیر معمار است که دیوار را کوتاه ساخته، دزد براحتی اومده داخل.
یکی گفت : تقصیر نجار است، درب طویله را محکم نساخته.
یکی گفت : تقصیر قفلساز است، قفل ضعیفی ساخته.
یکی گفت : تقصیر خود الاغ است که سر وصدا نکرده تا مشهدی رجب بفهمه.
یکی گفت : تقصیر خود مشهدی رجب است که شبها میرفته راحت میخوابیده، اون باید روزها میخوابید و شبها کنار الاغش مینشست.
خلاصه همه مقصر بودند، به جز شخص دزد.
کانال 🇮🇷 کشکول 🇮🇷 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4271177777C6eae3b2c3b
هدایت شده از ریحانه
📛 پله پله تا سقوط
🔹رهبر انقلاب: سوق دادن به تجمل و آرایش های بیهوده و مخارج سنگین و تبدیل شدن به یک وسیله ی مصرف، ستمِ بزرگی بر زن است. شاید هیچ ظلمی بالاتر از این نباشد؛ چون او را از آرمانها و اهداف تکاملی خودش غافل و منصرف می کند و به چیزهای کوچک و حقیر سرگرم می نماید. ۱۳۶۹/۱۰/۱۶
#حقوق_بانوان
❣️️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
📗 #معرفی_کتاب | او
👨👩👧👦 کتابهای خوب برای کودکان
🎭 این کتاب راه خداشناسی را به خوبی و در قالبی جذاب به کودکان نشان میدهد و برای مخاطب گروه سنی «ب» مناسب است. در این کتاب، نویسنده برای اثبات وجود خداوند، از باد، جاذبه، هوا، فکر، جان یا روح مثال میزند.
📍ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
📝 نویسنده: محسن چینیفروشان
🛍 خرید از فروشگاههای اینترنتی فروش کتاب
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از میراث فقاهت گلستان
حضرت آیت الله سید میرتقی حسینی گرگانی (دام ظله) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، نظام آموزشی حوزه های علمیه را در حد کلی قابل قبول و برخی از برنامه ها را نیز دارای نواقص و ضعف دانسته و گفتند: اهداف نظام آموزشی حوزه های علمیه در دراز مدت قابل دسترس است، ان شاء الله تعالی.
ایشان با اشاره به بیماری کرونا، این دست مسائل را نه تنها مانع بلکه فرصت ارزیابی کرده و افزودند: کرونا برای اهل تحقیق حوزه های علمیه فرصت است و در آینده شاهد ظهور کتاب های متعدد و جدیدی خواهیم بود. این نشان از این است که بیماری کرونا مانع تعلیم و پژوهش نیست.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم؛ برنامه ریزی برای سال تحصیلی با وجود بیماری کرونا را نیازمند واکاوی بیشتر بیان کرده و با تأکید بر اینکه حضور در درس بسیار اهمیت دارد خاطر نشان کردند: ارائه دروس در فضای مجازی کافی نیست، لیکن همه گیری بیماری کرونا و مسائل بهداشتی هماکنون موجب سرگردانی طلاب شده است. مدیر محترم حوزه های علمیه گفته اند اصل بر برگزاری دروس به صورت حضوری است و کلاس ها با تعداد کم و فاصله اجتماعی برگزار شود و نیز کلاس هایی در فضای مجازی برگزار شود اما هنوز نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد.
وی تعدد نظر در آموزش و پرورش را ناشی از این نگرانی ها خواند و گفت: در بخش های دیگر نیز این نگرانی ها هست. برای نمونه اساتیدی که سالخورده هستند از گروه های پر خطر محسوب می شوند و نمی توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی در محل درس حضور یابند و از طرفی با ماشین شخصی نیز اجازه داده نمی شود تا نزدیک محل درس بروند. بدین جهت مسؤولان باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا امنیت بهداشتی برای دانش پژوهان تأمین شود.
حضرت آیت الله حسینی گرگانی ادامه یافتن این شرایط را در آینده مشکل آفرین دانست و افزود: این شیوه برای دروس خارج مقدور است اما باید پرسید آیا برای سطوح عالی و مقدمات نیز این شیوه مناسب است؟ امروزه برخی از طلاب شهرستانی ساکن قم به دنبال انبار هستند تا اثاث خود را آنجا گذاشته و خود به شهرستان بروند. امتداد این شرایط باعث ضربه به طلاب می شود و طلاب از فرصت بهرهگیری اخلاقی و حضور در درس و فهم و نقد بحث و... محروم می شوند؛ این مسائل باید مورد ارزیابی مدیران و مسئولان حوزه علمیه قرار بگیرد.
تلگرام @nebras_alhoda 🆔
ایتا https://eitaa.com/hgorgani 🆔
سروش http://sapp.ir/hgorgani 🆔
اینستاگرام https://instagram.com/hgorgani.ir 🆔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اختصاصی جامنیوز
🎥 دکتر«جمال زهران» استاد ارشد علوم سیاسی دانشگاه سوئز مصر:
🔸 عادیسازی روابط با اسرائیل از سوی امارات، نقطه سیاهی در تاریخ کشورهای عربی و اسلامی بود که باعث جسورتر شدن رژیم صهیونیستی میشود.
هدایت شده از کانال تخصصی شهید رابع علامه شیخ فضل الله نوری
📜 برگی از تاریخ ناگفته و ناشنیده🔰
✍ به بهانه سالروز پایان تحصن مشروعه خواهان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)/ ۲۵ شهریور ۱۲۸۶ شمسی🔰
✍ حرم حضرت در طول تاریخ، مکانی برای پناه و اجتماع اعتراضی بود. از جمله تحصن مشروعه خواهان(اسلام خواهان) به زعامت مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) در جریان مبارزه با لامذهبین غربگرای مشروطه (در ۲۱ خرداد ۸۶ ش) که با عکس العمل شدید از سوی مشروطه خواهان جریان انگلیسی مواجه شد! محاصره، در تنگنا قراردادن، ممانعت از ارسال آب و غذا، تهدید و ضرب و شتم و تیراندازی به متحصنین که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی شد تنها بخشی از جنایت غربگرایان مشروطه نسبت به متحصنین بی دفاع و غیر مسلح بود.(در این تحصن علاوه بر مردم متدین، بیش از پنجاه مجتهد طراز اول از سراسر ایران، مرجع شهید را همراهی نمودند)، شیخ در طول تحصن، در زاویه مقدسه حرم، هر شب، بالای منبر میرفت و با بیانات عالمانه و باصلابت، فتنه انگلیسی مشروطه را با استدلال منطقی، به چالش می کشید و ماهیت و چهره واقعی عاملان دین ستیز آنرا افشا می کرد، پایمردی شیخ در مقابل جناح سکولار مشروطه و خطر حمله تروریستهای آنان به متحصنین، او را وادار به نوشتن وصیت نامه در این تحصن نمود، شیخ همچنین برای شکستن انحصار رسانه ای غربگرایان، دستور انتشار روزنامه ای را تحت عنوان"لوایح"(روزنامه شیخ فضل الله) صادر نمود.
شیخ در جریان تحصن، طی مکتوبی خطاب به علمای ایران و عراق، نسبت به پیامد های سوء مشروطه هشدار داد و پیش بینی کرد که مشروطه چیان غربزده، کشور را به سمت نابودی اسلام و روحانیت، رواج بی بند و باری، شیوع منکرات و مسکرات، کشف حجاب و دوری قرآن از جامعه، سوق خواهند داد!🔰
⁉️ براستی آیا چنین نشد که شیخ گفته بود؟!
✍ امجد الواعظین تهرانی، از فعالان مشروطه، که در ایام تحصن مرجع شهید علامه نوری(ره) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با ایشان دیدار و گفتگو داشته، می نویسد:
⁉️ از شیخ پرسیدم:
علت مخالفت شما با آقایان علما [مشروطه خواه] و مشروطه خواهان چیست؟آیا علمای اعلامی مانند، آخوند ملا کاظم خراسانی، حاجی حسین تهرانی و آخوند عبدالله [دیوشلی] مازندرانی که فتوای مشروطه را داده اند، مشروعیت مشروطه را در نظر داشته اند یا خیر؟
✅ ایشان جواب داد:
در مملکت اسلام، مشروطه باید "مقید" به "قید" مشروعه باشد [ثبت رسمی قانونی، نه اینکه فقط در ذهن و باور و خیال، که قابل انکار و نقض باشد]
این آقایان [آقایان مشروطه طلب مقیم نجف] از ایران دورند، حقیقت اوضاع را از نزدیک نمی بینند و نامه ها و تلگرافهایی که به ایشان می رسد [یکطرفه] از طرف مشروطه خواهان[غربگرا] است.و دیگر مکاتیب را[که مبتنی بر حقایق است] به نظر آقایان نمی رسانند.
👈جالب است، بسیاری از علما و روحانیونی که در مکتوب فوق، مورد خطاب شیخ محسوب می شدند، تحقق هشدار های او را در عصر مشروطه و عصر رضاخان دیدند، همچون، آخوند خراسانی و آقازاده اش، میرزای نائینی، حاج آقا نورالله اصفهانی، سید محمد طباطبایی و آقا زاده اش، سید عبدالله بهبهانی و آقا زاده اش...[اما متأسفانه، حرکت جدی هم برای جبران، انجام نگرفت‼️⁉️]
✍ سیر تاریخ مشروطه کاملا" بر صدق تمامی اظهارات و پیشگویی های شیخ، صحه گذاشت. ندامت بعدی مخالفین شیخ و نیز سیر معکوس و متنزل تاریخ مشروطه، گواه دور بینی و آینده نگری شیخ شهید و صحت هشدار های اوست.
بهر روی، در هوش یا بهتر بگوییم، نبوغ سیاسی شیخ، جای هیچ حرفی نیست.اما، آیا آن پیش بینی های شگفت، صرفا" از نبوغ سیاسی او بر می خواست یا وی، به یمن عشق و اخلاص استواری که به خداوند و اولیای پاک وی داشت، از یک بصیرت باطنی و روشن بینی الهی و معنوی نیز برخوردار بود، و رابطه ای با غیب و نهان جهان داشت؟...به نظر می رسد که، جواب مثبت باشد.
✍ دکتر شهریار زرشناس استاد و پژوهشگر حوزه ادبیات، فرهنگ و سیاست میگوید: «شهید آیتالله شیخ فضلالله نوری یک نابغه و پدیدهای بینظیر است. در دورهای که هنوز مظاهر روشنفکری ظهور نکرده و ماهیت ادعاهای آنها دقیقاً آشکار نشده و برخی روحانیون برجسته -اگر در برابر ظواهر زیبای روشنفکری همراه نمیشوند- اما دچار انفعال میشوند، شیخ فضلالله عمق این جریان را میبیند، این مسئله نشانه عظمت علمی و فکری ایشان است.» لوایحی (روزنامه شیخ فضل الله) که شیخ فضلالله در تحصن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نوشته نشان از شناخت عمیق از اندیشه غرب دارد. ایشان واقعاً اولین غربشناس تاریخ ما و مظهر روحانیت بیدار، آگاه، هوشیار، هوشمند، مقاوم و مجاهد است. پرسشهایی که ایشان از ماهیت غرب مدرن مطرح میکند نسبت به زمان خود شاهکار است. چنین درکی بینظیر است و کمتر کسی این درک را دارد.»
🔸 منابع: ک، گوشه ای از رویدادهای انقلاب مشروطیت ایران/ک، آخرین آواز قو/ک، خانه بر دامنه آتشفشان/گروه سیاسی بولتن نیوز/ک، بازخوانی روزنامه شیخ فضل الله نوری...
✳️ @ShahidRabe
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
نشنال اینترست: موشکهای ایران روزگار ارتش آمریکا را سیاه میکند
🔹نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین نیروی موشکی منطقه غرب آسیا را دارد و در حال به روز رسانی فناوری موشکی خود است، نوشت موشکهای ایران قادر است روزگار ارتش آمریکا را سیاه کند.
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ sapp.ir/safir_channel سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کارشناس شبکه اسرائیلی: حکومت ایران بسیار قدرتمند است
🎥 "ألیف صباغ" تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفتگو با شبکه صهیونیستی آی24:
🔸اینکه فکر کنیم تحولات در منطقه باعث میشود ایران تحت حاکمیت آمریکا یا اسرائیل قرار بگیرد «تخیلاتی مانند رویا است که باید به آن خندید»؛ حکومت ایران بسیار قدرتمند است.
🔹هر کشوری با اسرائیل ائتلاف کند تنها به ابزاری برای رسیدن تلآویو به اهداف خود تبدیل میشود؛ اسرائیل به بحرین و امارات کمکی نخواهد کرد.