eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
15.7هزار عکس
10.2هزار ویدیو
594 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ دستور دادستانی برای برخورد قانونی با کشف حجاب و حامیان کشف حجاب معاون دادستانی کل با انتشار این متن از تصمیمات جدید قوه قضاییه در برخورد با کسانی که با هنجارشکنی می‌کنند و در اماکن عمومی حاضر می‌شوند، خبر داده است. باید از قوه قضاییه بابت این اقدام قانونی و قاطعانه تشکر کرد. وظایف ضابطان دادگستری و قوه قضاییه در برخورد با جرم کشف حجاب ✅ جرم «کشف حجاب» یکی از جرائم مشهود است و ماموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آیین دادرسی کیفری، مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی نمایند. اخیراً طی بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده است در سراسر کشور با قاطعیت با جرم کشف حجاب برخورد نماید. ✅ در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور نیز اعلام شده است که در اجرای ماده ۳۲ قانون آیین دادرسی بر اقدامات ضابطان در زمینه برخورد با جرم کشف حجاب نظارت نموده و در اجرای ماده ۱۱ و بند (پ) ماده ۲۳۵ قانون مذکور از روسای دادگاه‌ها بخواهند علاوه بر جزای نقدی، مرتکبان جرم کشف حجاب را به مجازات‌های تکمیلی و تبعی نیز محکوم کنند و به روسای کل دادگستری سراسر کشور نیز اعلام شده است به قید فوریت برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد جدی و بازدارنده با جرم کشف حجاب به عمل آورند. ✅ مجازات اصلی جرم کشف حجاب به موجب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ ده روز تا دو ماه حبس می‌باشد. اما از آنجا که در اجرای سایر مقررات مجازات حبس کمتر از سه ماه الزاما باید تبدیل به مجازات جایگزین حبس شود، با در نظر گرفتن مواد ۲۳، ۲۶، ۶۵ و ۸۷ قانون مجازات اسلامی دادگاه‌ها می‌توانند کسانی را که مرتکب جرم کشف حجاب می‌شوند علاوه بر پرداخت جزای نقدی به تحمل یک یا چند مورد از مجازات‌های تبعی و تکمیلی مانند تبعید، منع از اشتغال به حرفه یا کار معین، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، منع از خروج از کشور، الزام به انجام خدمات عمومی رایگان، منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی، توقیف وسایل دخیل در ارتکاب جرم ( مانند بستن محل کسب و توقیف وسیله نقلیه، توقیف رسانه) الزام به یادگیری حرفه، شغل یا کار معین و... به مدت ۶ ماه محکوم نماید. ✅ مجازات جرم کشف حجاب از جمله مجازات‌های درجه ۸ است، بنابراین به موجب مواد ۳۴۰ و ۴۲۷ قانون آیین دادرسی کیفری به این جرم مستقیما در دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود و رای دادگاه قطعی و غیرقابل تجدید نظر می‌باشد. ✅ مجازات جرم تشویق و ترغیب دیگران به کشف حجاب بسیار سنگین‌تر از جرم کشف حجاب است، چرا که تشویق و ترغیب به کشف حجاب یکی از مصادیق بارز تشویق به فساد محسوب می‌شود و مجازات تشویق به فساد به موجب بند (ب) ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی یک تا ده سال حبس می‌باشد بنابراین دادگاه‌ها مکلفند کسانی را به هر طریق دیگران را ترغیب به کشف حجاب می‌نمایند به مجازات فوق الذکر محکوم کنند. عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور 🆔@emamsadegh_ir
♻️فلسفه صلوات بر پیامبر 🔸صلوات بر پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله رمز بقای اسلام و نام مبارک ایشان است. 🔸صلوات و درود سبب می‌شود که ما به مقام والای آن حضرت بیشتر آشنا شویم و از اخلاق، اعمال و صفاتش الگو بگیریم. 🔸از تعابیر استفاده می‌شود که صلوات بر آن حضرت، باعث پاکیزگی اخلاق، طهارت اعمال و ریزش گناهان ما می‌شود، چنان که در زیارت جامعه می‌خوانیم: «جَعَلَ صَلواتَنَا عَلَیْکُمْ وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وِلایَتِکُمْ طِیبا لِخُلُقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْکِیَةً لَنَا وَ کَفَّارَةً لِذُنُوبِنَا؛ خداوند صلوات ما را بر شما و ولایت‌مداری ما را نسبت به شما، موجب پاکیزگی اخلاق، طهارت نفوس و نموّ و رشد معنوی و کفّاره گناهان ما قرار داده است.» 🔸تجدید عهد و توفیق ارتباط‍‌ آحاد امت با پیامبر و امامان خویش در همه حال؛ این خود انگیزه‌اى مى‌شود براى اطاعت مردم از پیامبر؛ هم چنان که یکى از حکمت‌هاى اقامه نماز به یاد خدا بودن و ایجاد ارتباط‍‌ عهد و پیمان با اوست. 🔸این شعار دینى، جنبۀ سیاسى هم دارد و یک نوع مقابله با نفاق مى‌باشد، از این رو در روایت آمده است که صلوات را بلند بگویید تا نفاق از بین برود. 🆔 @emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 تصاویر واقعی از رصد ملاقات افسر رابط MI6 با اکبری ❗️وقتی قبح جاسوس بودن ریخت! 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 چگونه اطلاعات شهید فخری زاده توسط اکبری به انگلیسی ها داده شده است ؟ 🔹ماموریت های مهم MI6 برای ابَرجاسوس ایرانی تبار 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🔥🔥 اعدام؛ خط پایان یک ابَرجاسوس ♦️تصاویر لحظه دستگیری اکبری ✍چندتن دیگر از این جاسوسان از دولت روحاني در این دولت ممکن است وجود داشته باشند باید تلاش بیشتری کرد 🆔@emamsadegh_ir
❗️ فروش جوراب‌های مارک COCA SHANA از پشم سگ و خرگوش در بازار به نام جوراب پشمی بسیار گرم! ▪️در توضیحات روی خود جوراب نوشته: ۷۰٪ پشم سگ و ۳۰٪ موی خرگوش. ✍ عزیزان کلاً موقع خرید دقت کنیم. لباسها یا کفشهای آرم و مارک شیطان‌پرستی، نوشته‌های بد و توهین رو لباسها، رنگ‌های گروه‌های منحرف جنسی، جلد گوشی و لوازم‌التحریر و غیره الآن بصورت قاچاق در بازار پیدا می‌شود. 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 در قضایای اخیر نقشه دشمن بی‌نقص و جامع بود اما محاسباتشان درباره ایران اسلامی غلط بود و شکست خوردند 🔻 رهبر انقلاب: در این قضایای اخیر نقشه‌ی دشمن، نقشه‌ی جامعی بود، محاسبه‌ی دشمن محاسبه‌ی غلطی بود. نقشه‌ی دشمن نقص نداشت، منتها محاسبه‌ی دشمن برای پیاده کردن این نقشه محاسبه‌ی غلطی بود. نقشه‌ی دشمن نقشه‌ی جامعی بود یعنی همه‌ی عوامل مسلطی که یک قدرت میتواند برای اخلال و تخریب در یک کشوری به کار ببرد همه‌ی این عوامل را ردیف کردند. عامل اقتصادی وجود داشت که البته خب وضعیت اقتصادی کشور هم خوب نبود و خوب نیست، مشکل معیشت مردم زمینه‌ای بود که آنها بتوانند از این عامل استفاده کنند. عامل امنیتی، نفوذ، تیمهای جاسوسی از همه طرف، غوغای ایران هراسی در دنیا از چند ماه قبل شروع شد. همراه کردن بعضی عناصر داخلی با خودشان این هم از مدتی پیش شروع شد... از اینها استفاده کنند، اینها را آماده کنند، برای همراهی. عامل تبلیغات فراگیر؛ تلویزیونها، ماهواره‌ها، فضای مجازی، اینترنت، اینها همه عواملی است، دشمن همه‌ی اینها را ردیف کرد. بنده بعنوان یک آدمی که این مسائل را نگاه میکنم و زیر نظر دارم و می‌فهمم، در دلم به مهندسی خوب دشمن آفرین گفتم، خوب مهندسی کرده بود، همه چیز را در جای خود، به اندازه‌ی خود آماده کرده. چرا موفق نشد؟ چون یک پایه‌ی دیگر یعنی محاسبه‌اش غلط بود، بله این کارها همه کارهای مهمی است، کارهای مؤثری است در کشورهایی هم اثر میگذارد امّا اینجا نتوانست؛ چون محاسبه‌ای که روی ایران اسلامی کرده بود محاسبه‌ی درستی نبود.۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🆔 @emamsadegh_ir
🔴 زن محجبه 🔶انقدر ما در این جنگ مشغول اقناع بی حجاب شده ایم که اصل ماجرا یادمان رفته است اصل ماجرا چیست؟ اصل ماجرا تشکر از زن ایرانی است که بر خلاف این عملیات گسترده روانی، واشوب های شهری، بر سر ارزش های اخلاقی خود ایستادگی کرد. اصل ماجرا زنی است که از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب از ترکیه گرفته تا حتی کره و انجلیا و جنیفر هم نتوانست آب در دل اعتقاداتش را خالی کند و او پایداری کرد. ◀️شاید عده ای قلیل به هر دلیلی روسری باز کرده اند، اما واقعیت آن است زن ایرانی مقاومت و پایداری عجیبی بر سر ارزش های زنانگی از خود نشان داد. ⏪ می‌خواهم ادعا کنم، یقینا این همه پایداری از نگاه تیز بین رسانه ها و همین ها که دنبال عریان کردن زن ایرانی بودند به دور نخواهد ماند و یقینا پیام آن را دریافت کرده اند و کم کم زمزمه های این تحسین را خواهیم شنید، و یقین میدانم این پایداری زنان ایرانی تکیه گاه روانی تمام زنانی در کشورهای دیگر خواهد بود که بر خلاف هجمه فرهنگ غربی بر علیه زن مسلمان، بر سر ارزش های خود پایداری خواهند کرد. دست مریزاد به این بانوی اصیل ایرانی امسال روز زن شما بیشتر مبارک ✍عالیه سادات 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | حُسن متون شیعی، برانگیختن احساسات در کنار عمق معرفتی است 🔺 بیانات امروز رهبر انقلاب در 🆔@emamsadegh_ir
🌸مادری و بالاترین شیرینی زندگی علامه مصباح یزدی(ره): 🔸️امروز در جوامع غربی در اثر برخی آلودگی‎ها این محبت فطری زنان به فرزند، کم شده و در حال سرایت به بعضی جوامع دیگر هم می باشد؛ دیگر دلشان نمی‎خواهد زحمت بچه داری را تحمل کنند، می‎خواهند آزاد باشند. تازه در سی-چهل سالگی حالا شاید یک فرزندی هم پیدا کردند [و به همین کفایت می کنند.] غافل از اینکه بالاترین شیرینی زندگی، در سایه داشتن فرزند و بالاترین ثوابها در اثر تربیت فرزند برای انسان پیدا می‎شود. ۱۳۹۶/۰۹/۱۴ 📱 @mesbahyazdi_ir 🆔@emamsadegh_ir
📩 آهنگ اگر لفظ هم نداشته باشد، معنا دارد و معنا را منتقل میکند / من اصرار دارم این را توجه کنید و مراقب باشید در شعر و مداحی و سینه‌زنی از آهنگ ترانه‌های نامناسب استفاده نکنید 🔻 رهبر انقلاب: آهنگ مفهوم دارد و معنا را منتقل میکند؛ یعنی شما اگر چنانچه یک آهنگی را اجرا کنید لفظ هم نداشته باشد -مثلاً بعضی‌ها با حنجره‌شان آهنگ تولید میکنند یا بعضی با این وسائل و سازها آهنگ ایجاد میکنند،‌ زبان هم ندارد- اما معنا دارد و معنایی را منتقل میکند. آهنگ اینجوری است دیگر. یک آهنگ هست که شجاعت را القاء میکند. این آهنگی که ایشان میخواند: «ای لشکر صاحب‌الزمان آماده باش آماده باش». اگر این کلمه را هم نخوانند این لحن، لحن آماده‌سازی است. یک آهنگ هم هست، افسردگی می‌آورد، افسرده میکند انسان را، مأیوس میکند، انسان را اینها فرق میکند. یک آهنگ هم هست انسان را به گناه میکشاند؛ خیلی از آهنگها که در ترانه‌های مربوط به دستگاه‌های موسیقی، قبلاً اینها را تنظیم کرده بودند از این قبیل بود. این دستگاه‌های موسیقی معروف هر کدام یک آهنگی دارد، یک ترانه‌ای قبلش دارد. که این ترانه،‌ آهنگ را القاء میکند به آن خواننده. این ترانه‌ها اغلب ترانه‌های نامناسب است، مواظب باشیم شعری که میخوانیم، آهنگی که میخوانیم،‌مدّاحی‌ای که میکنیم، چه آن جایی که مصیبت میخوانیم، چه آن جایی که سینه میزنیم، چه آن جایی که مدح میخوانیم، مواظب باشیم با اینها مخلوط نشود. این چیز مهمی است من اصرار دارم این را توجه کنید.۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🏷 | 💻 Farsi.Khamenei.ir 🆔@emamsadegh_ir
◼️علیرضا اکبری که اطلاعات مهمی در حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، دیپلماتیک و سیاست‌های منطقه‌ای ایران را در اختیار سرویس جاسوسی انگلیس قرار داده بود. ◼️در این دو تصویر، خلاصه‌ای از سوابق و مسئولیت‌ها و خیانت‌های وی، ذکر شده است… 🆔@emamsadegh_ir
💢و باز درها بر همان پاشنه‌ها می‌چرخد!💢 🔹دو روز از فرمایشات مهم حضرت آقا درباره زنان و خانواده می‌گذرد و تقریباً نتیجه‌اش در رشد همگرایی جامعه حزب‌الهی تا جایی که برای بنده مشهود است، تقریباً هیچ است! 🔹همه کسانی که از قبل موضعی دارند، جملاتی از حضرت آقا را گزینش کرده‌اند و بر درستی دیدگاه خود با تأکید بر «فصل الخطاب بودن کلام رهبری» اصرار می‌ورزند! 🔹تقریباً گفتگویی شکل نمی‌گیرد و رفت و برگشت‌ها، بیشتر شبیه «بیانیه‌های سیاسی پی در پی» است تا «گفت و شنودی فرهنگی»! 🔹کسی را ندیده‌ام که با فرمایشات حضرت آقا تکان قابل توجهی خورده باشد، کأنه آنچه در پوشش گفتگو انجام می‌دهیم را بیشتر ابزاری برای ابراز و تحمیل دیدگاه خود می‌دانیم، تا مجالی برای تأمل و شنیدن و آموختن! 🔹ایده گفتمان انقلاب اسلامی در برخورد با حجاب را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد؛ این ایده مرزهای روشنی با جریان توسعه‌خواه، مدیران التقاطی و جریان تحجر دینی دارد و در ذیل قابل صورت‌بندی است:👇 ➖بی‌تردید اهمال نسبت به بی‌حجابی، اشتباهی جبران‌ناپذیر است. ➖هیچ توجیهی در به تعویق انداختن توجه و حساسیت نسبت به مقوله حجاب، پذیرفتنی نیست. ➖باید حاکمیت در مسئله حجاب، مورد مطالبه و امر به معروف ونهی از منکر قرار گیرد. ➖در برخورد با پدیده بی‌حجابی، «تمرکز بر برخورد انتظامی و قضایی» ایده‌ای متحجرانه است. ➖مهمترین عامل رشد بی‌حجابی، تحقق پروتکلهای ایده توسعه غربی در کشور، توسط جریان مدیران التقاطی و در میانه‌ی چُرت خرگوشی جریان متحجر است. ➖برخورد انتظامی و قضایی با بی‌حجابی حتما باید در جای خود مورد تأکید قرار گیرد. ➖امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب، نباید منجر به نفرت آفرینی و برچسب زنی ضد انقلابی و ضد دینی به بی‌حجابان شود. 🔹 ایده گفتمان انقلاب اسلامی درباره بی‌حجابی را می‌توان در میان این سلب و ایجابها بهتر فهم کرد: 👇 1️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بی‌حجابی را باید پذیرفت و با آن کوتاه آمد؛ هرگز! ➖بلکه بدان معناست که در برخورد با بی‌حجاب، نباید نقطه برخورد را فقط نکته آشکار و هویدای آن در خیابان قرار داد. 2️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که بی‌حجابی اهمیت ندارد و باید مواجهه با آن را به بعد موکول کرد؛ هرگز! ➖بلکه بدان معناست که ما با مجموعه‌ای از منکرها مواجه هستیم که بنا به فرمایش رهبری مسئله بی‌حجابی به صورت مستقیم در رأس آنها نیست. از امروز باید مبارزه با بی‌حجابی را با شدت و حدّت ادامه دهیم، ولی در ضمن یک منظومه و نظام امربه معروفها و نهی از منکرها که در آنها رعایت اولویتها شده باشد. بی‌حجابی، پیوست فرهنگی فرآیند توسعه مدرن است که متأسفانه آگاهی و به تبع آن، حساسیتِ جریان دینی به علت وجود سه دیگری گفتمان انقلاب اسلامی (جریان غربگرایی، مدیران التقاطی و تحجر دینی) درباره آن کم است. 3️⃣ در این ایده، اینگونه نیست که حاکمیت، وظیفه‌ای در قبال بی‌حجاب ندارد؛ هرگز! ➖بلکه بدان معناست که از حاکمیت باید مطالبه حساسیت به مقوله حجاب داشته باشیم و از او بخواهیم که از یک بام و دو هوای خواستن و نخواستن رشد فرهنگی و از جمله حجاب بیرون بیاید. باید به او بفهمانیم که مطالبه ما فقط بر روی برخورد انتظامی و قضایی با حجاب نیست، بلکه حاکمیت باید در وهله‌ی اول، همه تصمیمات غلطش را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که بر مقوله «فرهنگ اسلامی ـ ایرانی» و از جمله «حجاب زنان» تأثیرات منفی می‌گذارد، متوقف کندو از دوگانه «سیاست‌زدگی در شعار» و «سیاست‌زدایی در عمل» دست بردارد که نتیجه آن چیزی نبوده است تاکنون جز «هویت‌زدایی انقلابی»؛ و البته به میزان شدت و جدیتش در این کار، برخورد انتظامی و قضایی را در دستور خود قرار دهد. (تقدم دولت‌سازی بر جامعه‌سازی) 4️⃣در این ایده، اینگونه نیست که باید امر به معروف زبانی و همگانی را از دستور کار خارج کرد؛ هرگز! ➖ بلکه بدان معناست که در برخورد با بی‌حجابی، خط قرمز امر به معروف و نهی از منکر عمومی این است که نباید «نفرت‌آفرینی» کند و دلها را از هم دورتر نماید؛ نباید با برچسب «ضد انقلابی» و «ضد دینی» همراه باشد؛ نباید به گسست اجتماعی بینجامد؛ نباید اولویتها نادیده انگاشته شود؛ باید از منظر برادری و رحمت باشد؛ باید دلسوزانه و متعهدانه باشد؛ باید به دور از عصبانیت و خشم باشد. باید متوجه بود که مقوله بی‌حجابی هرچه باشد، بیش از هرچیز درمانش منوط بر «هویت‌زایی انقلابی»است که هم می‌تواند حاوی عنصر جهت است و هم امکان کنش و تأثیر اجتماعی را فراهم می‌کند و هم بستری است برای رشد عقلانیت و آگاهی.... 🆔@emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 بررسی امکان شناخت حضرت (سلام‌الله‌علیها) ✳️در بین تمام ممکنات، غیر از دو موجود، یعنی پیغمبر اکرم(صل‌الله‌علیه‌و‌آله) و علی(علیه‌السلام)، کسی نمی‏تواند، نه کمّاً و نه کیفاً، عظمت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را ادراک کند. هیچ‌کس نمی‏تواند جلالت، عظمت و فضائل او را غیر از پدر و همسرش، نه کماً و نه کیفاً، ادراک کند و این یک قانون عقلی است. لذا اشتباه نشود که منی که هیچ هستم، می‏توانم راجع به جلالت و عظمت زهرا (سلام‌الله‌علیها) بیانی داشته باشم! من اصلاً نمی‏توانم ایشان را به تمامه ادراک کنم؛ چون بهرۀ وجودی‏ من،در آن حدّ و اندازه‌ای نیست که بتوانم او را با آن عظمت ادراک کنم تا بتوانم دربارۀ او چیزی بیان کنم. چون بیان، فرع بر ادراک است و کسی که ادراک کامل ندارد، ضرورتاً بیانش اگر به بهترین شکل هم باشد، ناقص خواهد بود. بله، این درست است که هر کس در حد حصّۀ وجودی خودش از آن حضرت بهره‏ای می‏برد، امّا همۀ مطلب این چیزها نیست. حالا من یک مثال می‌زنم تا مطلب روشن شود. ما خداوند را آن‌طور که هست، نمی‏توانیم ادراک کنیم؛ نمی توانیم نسبت به خداوند احاطه پیدا کنیم؛ امّا این‏طور هم نیست که اصلاً خداوند را ادراک نکنیم؛ بلکه به قدر وسعمان و به قدر حصّۀ وجودی‌مان او را درک می‌کنیم. خداوند نامتناهی است و من متناهی هستم؛ متناهی نسبت به نامتناهی نمی‏تواند احاطه پیدا کند؛ ولی هر کس به قدر حصّۀ وجودی خودش خدا را می‏فهمد و درک می‌کند. یک نفر از یک اقیانوس، به مقداری که می تواند، آب برمی‏دارد؛ امّا او که نمی‏تواند تمام اقیانوس را در ظرف خود بریزد. بنابراین نمی تواند نسبت به تمام اقیانوس احاطه پیدا کند. من این مثال را بیان کردم که بگویم عقلاً متناهی نمی‌تواند نامتناهی را به‌طور کامل درک کند؛ درست همان‌طور که جا دادن یک اقیانوس در یک ظرف کوچک محال است. حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه 🌹 حضرت علیهاالسلام، روز مادر و روز زن بر شما مبارک باد🌹 ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹🌹 🆔 @emamsadegh_ir
🌺حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) حوریه‌ای بهشتی است🌺 📝ما روایت بسیاری نسبت به بهشت و معراج پیغمبراکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) و خصوصیّات آن داریم امّا این روایت از ابوصلت هروی است. او کسی است که خدمت امام هشتم (علیه‌السلام) بود. ابوصلت هروی نقل می‌کند که حضرت رضا (علیه‌السلام) فرمودند: «قَالَ النَّبِيُّ (صل‌الله‌علیه‌وآله) : لَمَّا عُرِجَ بِي إِلَى السَّمَاءِ أَخَذَ بِيَدِي جَبْرَئِيلُ» پیامبراکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: وقتی مرا به سوی معراج بردند، جبرئیل دست مرا گرفت، «فَأَدْخَلَنِي الْجَنَّةَ»؛ مرا وارد بهشت کرد، «فَنَاوَلَنِي مِنْ رُطَبِهَا فَأَكَلْتُهُ»؛ از رطب بهشتی به من داد و من آن را خوردم. «فَتَحَوَّلَ ذَلِكَ نُطْفَةً»؛ همان میوه بهشتی بود که به صورت نطفه‌ای شد «فِي صُلْبِي» در صُلب من قرار گرفت. آنگاه که به زمین هبوط کردم، آن نطفه در رحم خدیجه قرار گرفت و حامله شد، «فَحَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ» بعد دارد که حضرت فرمودند: ✳️«فَفَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِيَّةٌ»؛ چه زیبا است! زهرا (سلام‌الله‌علیها) حوریه‌ای به صورت انسان است. اوّل «حَوْرَاءُ» است بعد «إِنْسِيَّةٌ». یک وقت می‌گویی: «إِنْسِيَّةٌ حَوْرَاءُ»؛ یک وقت می‌گویی: «حَوْرَاءُ إِنْسِيَّةٌ». چقدر زیبا است! فرق را ببینید! به حضرت آدم گفتند از این میوه زمینی نخور، از اینجا می‌روی بیرون! خورد و از آنجا آمد بیرون. او در بهشت بود آمد بیرون، این از زمین می‌رود به بهشت. من نمی‌خواهم مقایسه کنم و فضیلت پیغمبر اکرم را بگویم، ببینید این چطور عروج می‌کند، او چطور هبوط می‌کند! هردو پیغمبرند. میان ماه من تا ماه گردون/ تفاوت از زمین تا آسمان است واقعاً این‌گونه است! این عروج می‌کند؛ یعنی از زمین می‌کَند می‌رود بالا، او از بالا هبوط می‌کند. ✅بعد فرمودند: «فَكُلَّمَا»؛ هرگاه، من شائق شدم «إِلَى رَائِحَةِ الْجَنَّةِ»؛ هروقت خواستم بوی بهشت را استشمام کنم، «شَمِمْتُ رَائِحَةَ ابْنَتِي فَاطِمَةَ» دخترم را بو می‌کنم؛ او بوی بهشت می‌دهد. من روایات متعدّدی در این زمینه دیدم. در روایتی است که عایشه به پیغمبر اشکال ظاهری می‌کند که زهرا(سلام‌الله‌علیها)، دختر شما بزرگ شده است، شما چرا این‌قدر او می‌بوسی و می‌بویی؟ پیامبراکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) به او می‌گوید: برو دنبال کارت! من به معراج رفتم، من می‌فهمم بوی بهشت چیست. از او بوی بهشت می‌آید. بوی بهشت در شامّه‌ام هست. او شخصی آسمانی است که در زمین جلوه کرده است. حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه 🌹 حضرت سلام الله علیها، روز مادر و روز زن بر شما مبارک باد🌹 ═══✼🍃💖🍃✼══ 🌹 🌹 🆔 @emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 یک شخصیت آمریکایی در صفحه توییتر خود نوشت: 🔹 ایران 300 سال است که به کشوری حمله نکرده است، اما ما آمریکا با 246 سال سن، 236 سال است که در حال جنگ هستیم. تهدید واقعی جهانی برای صلح کیست؟ 🆔@emamsadegh_ir
🔰 غرب، وادی تیه است. 📢 اگر انسان به سمت خدا نرود، هفتاد سال زندگي کرده، اما اگر گزارش هفتاد سال را از او بگيرند و بگویند چه کار کردي؟ به تعبیر مرحوم علامه جعفري، خواهد گفت: من دوهزار تا مرغ خورده‌ام! در دوره مدرن دو هزار تا مرغ خورده است، اما قديمی‌ها ده تا خورده‌اند! تفاوت گزارش آنها در همين چیزهاست! آيا اين وادي تيه نيست؟ هزار سال تلاش کرديم و تمدن درست کرديم، اما حاصل تمدن چه شد؟ بيشتر مرغ خورديم! قدیمی‌ها آبِ جوی‌ها را مي‌خوردند و اينها آب آشاميدنیِ لوله‌کشي‌ها را. طيّب الله انفاسکم! 🗣 آیت‌الله : «وادي تيه يعني بني‌اسرائيل با حضرت موسي کليم همراه نشدند و به وادي تيه افتادند. چهل سال گرفتار وادي تيه شدند. صبح تا شب راه مي‌رفتند و سر جاي اول خود بودند. اگر بشر به‌سمت خداي متعال حرکت نکند هر حرکتي کند وادي تيه است. اگر انسان به سمت خدا نرود، هفتاد سال زندگي کرده، اما اگر گزارش هفتاد سال را از او بگيرند و بگویند چه کار کردي؟ به تعبیر مرحوم علامه جعفري، خواهد گفت: من دوهزار تا مرغ خورده‌ام. در دوره مدرن دو هزار تا مرغ خورده است، اما قديمي‌ها ده تا خورده‌اند! تفاوت گزارش آنها در همين چیزهاست! آيا اين وادي تيه نيست؟ هزار سال تلاش کرديم و تمدن درست کرديم، اما حاصل تمدن چه شد؟ بيشتر مرغ خورديم! طيّب الله انفاسکم! دويست نوع پنير سر سفره مي‌گذاريم و لبنيات با طعم‌هاي مختلف داريم، اما قديمي‌ها يک نوع، دو نوع یا سه نوع داشتند. آيا اين وادي تيه نيست؟ اگر انسان از امام جدا شود، در وادي تيه است، در وادي سرگرداني و حيرت است. هفتاد سال تلاش کرده، اما سر جاي اول خود است؛ اگر عقب‌تر نرود. اگر در محضر خداي متعال بخواهند با یک نگاه کلان گزارش عمر آدم را بدهند، چه چيزي داريم؟ اين جمله امام حسين(ع) يعني همين: «مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الَّذِي فَقَدَ مَنْ وَجَدَك‏»؛ خدايا اگر حاصل عمر کسي رسيدن به تو نباشد چه چيزي پيدا کرده است؟ تفاوتي ندارد انسان در دوره نمرود باشد يا دوره طاغوت معاصر ما و استکبار جهاني امروز. آنها آبِ جوی‌ها را مي‌خوردند و اينها آب آشاميدنیِ لوله‌کشي‌ها را. اين همان وادي تيه است. آيا انسان تلاش کند که اين را داشته باشد و از خدا و ولی خدا جدا باشد؟ مي‌خواهم بگويم اگر مسير خدا را کنار بگذاريد، بين اين دو چه تفاوتي است؟ تيه است. اگر کسي به امام نرسيد سرنوشت او سرگرداني است. هفتاد سال تلاش کند سر جاي اول خود است؛ اصلا جلو نرفته است.» 🆔 @emamsadegh_ir