eitaa logo
حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان ✅
1.2هزار دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
9.9هزار ویدیو
588 فایل
🔹کانال حوزهٔ علمیهٔ امام صادق (ع) گرگان 🔹سایت : 🔹www.emamsadegh.ir 🔹ارتباط با ادمین 🔹@hamidam
مشاهده در ایتا
دانلود
تبریک به جبهۀ مقاومت تبریک به و مردم غیور تبريک به لبنان تبریک به ملت شريف ✔️https://B2n.ir/s78043 ✔️@taherigorgani_ir
🔴 ایران به آمریکا هشدار داد اگر پالایشگاه‌های ما را بزنید، پالایشگاه‌ها و چاههای نفت  کل منطقه  از جمله عربستان و آذربایجان و کویت و امارات و بحرین را به آتش می‌کشیم. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
تبریک و یک خواهش در بحبوحه این شادی میمون و مبارک و باز شدن عقده دل عاشقان محور مقاومت، یک نکته مهم را مدنظر داشته باشیم «الان مهم‌ترین امر در فضای واقعی و مجازی فعلی اینست که مردم و اطرافیان و دوستان و خانواده و ... را توجیه کنیم که: اولاً نبرد ما با اسرائیل، لاجرم و ناچار است و اینطور نیست که دو گزینه جنگ و صلح با اسرائیل در برابر ما بوده باشد و ما در حالیکه می‌توانستیم با خوشی و صلح زندگی کنیم، جنگ را انتخاب کرده‌ایم. بلکه خوی تجاوزگری و کلان برنامه اسرائیل برای تصرف نیل تا فرات از یکسو و روحیه آزادگی و آزادمردی و ظلم‌ناپذیری ایرانیان مسلمان، دو راه بیشتر پیش پای منطقه نگذاشته است: یا ما اسرائیل را نابود می‌‌کنیم و یا اسرائیل ما را ثانیاً اینکه حالا که ناچار از جنگ هستیم و مسلّماً جنگ برای هر دو طرف هزینه و کشته و تلفات دارد، قطعاً و یقیناً هزینه و تلفات بسیار کمتر از هزینه و کشته‌های است. یقیناً آن طرفی که جسورانه و مبتکرانه به دل دشمن می‌زند، هزینه بسیار کمتری می‌پردازد نسبت به آنکه عقب می‌نشیند تا در خانه خود از دشمنش استقبال کند. مردم را توجیه کنید که ما هم در این جنگ هزینه و تلفات خواهیم داشت اما اگر پشت متحدین خود و نیروهای مقاومت قرار بگیریم و در مواقع لزوم مانند امشب جهت پشتیبانی از محور مقاومت مداخله مستقیم در جنگ داشته باشیم، قطعاً و حتماً هزینه و تلفات بسیار کمتری متحمل خواهیم شد نسبت به وضعیتی که نیروهای مقاومت را رها کنیم تا اسرائیل بعد از تضعیف آنها بسراغ ما بیاید، آنروز (که هرگز نخواهد آمد) مطمئنا مجبور می‌شویم تلفات و هزینه صدبرابری را تحمل کنیم» یاعلی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🔺کارشناس ترکیه‌ای در صداوسیما: نه تنها اسرائیل ترسیده بلکه جهان غرب و آمریکا نیز از حملات ترسیده‌اند 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقر موساد درحال سوختن است تحلیلگر ترکیه‌ای در شبکه سه: مقر موساد در اسراییل مورد اصابت قرار گرفته است.  با این تصاویری که می‌بینم معتقدم ایران اسرائیل را سورپرایز کرد. در شب سال نو یهودی برای اسراییل هدیه فرستادید. ✅مقر اصلی موساد بطور کامل منهدم شد 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. منبع امریکایی مدعی شد : تمام سامانه های پدافندی امریکا در منطقه مورد حمله سایبری قرار گرفت 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فرودگاهی که هواپیماهای ترور سید حسن نصرالله از آنجا بلند شدند، توسط موشک های ایرانی به طور کامل منهدم شد. 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
❌کشف حجاب و گسترش اقتصاد سیاه در سوداگری ( ۱ ) 🔻شبکه «فساد قلعه» در رژیم پهلوی 🗂اسنادی از همکاری مشترک فرقه‌های ضاله با دربار در واقعه نکت‌بار کشف اجباری حجاب و شکار دختران و زنان ایرانی 🔹تقدیم به زنان و دختران پاکدامن ایرانی که در زیر چکمه‌های کشف اجباری حجاب رضاخان حقیر، لگدکوب شدند اما تن به ذلت ندادند و تقدیم به زنان و دخترانی که در شرایط بسیار سخت و پیچیده فتنه زن، زندگی و آزادی فریب نخوردند و سنگر پوشش انسانی را رها نساختند. 🔸مدتی است که در شبکه‌های مجازی داخلی و خارجی، رسانه‌ها و روزنامه‌ها داستان تجارت دختران و زنان ایرانی در شبکه‌های سوداگری غیر انسانی و غیر اخلاقی بعضی از کشورهای عربی مخصوصا کشور امارات، بر پیشخوان خبرها می‌چرخد. 🔹این رسانه‌ها عموما همان رسانه‌هایی هستند که در هر دو سر روابط جنسی، خود را مدافع حقوق زنان در جامعه و طلبکار نظام القا می‌کنند. 🔸 رسانه‌های مذکور از یک طرف نمایش رهایی و برهنگی زن را نماد آزادگی می‌دانند و از طرف دیگر از دولت می‌خواهند از فعالیت زنان و دخترانی که یا با میل خود وارد این سوداگری شدند یا به خاطر همین شعارها فریب خوردند را بگیرد یا در این سوداگری از آنها حمایت کند. 🔹 دی ماه 1314ش. روز قانونی کردن کشف اجباری حجاب (توسط رضاخان حقیر)، برای ملت ایران یادآور رخدادهای تلخی است که اثرات آن تا به امروز ادامه دارد. 🔸مراکز فرهنگی کشور به هر دلیلی جلوی انتشار بعضی از آثاری که شرایط اسف‌بار زنان ایران را بعد از واقعه کشف حجاب مخصوصا تجارتی که در ایران به نام « سوداگری قلعه» شهرت دارد، گرفته است. 🔹سوداگران قلعه امروز دست در دست دشمنان ملت ایران در خارج و جریان‌های گمراه بهایی و ازلی و شبکه‌های تجارت انسانی آمریکا و اروپا و فراماسونری و صهیونیسم جهانی آمدند که این تجارت را رونق بخشند و حجم عظیمی از نیروهای فکری و تولیدکننده این مرز و بوم را به جای اندیشه کردن برای سازندگی، استقلال و پیشرفت کشور مشغول کفش و کلاه و لباس کنند. 👈🏻ادامه دارد 📚 فصلنامه 15 خرداد، دوره سوم، سال بیست و یکم، شماره 77 و 78، ص119-120 🆔 https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. متن بیانیه دوم سپاه پیرو اطلاعیه قبلی، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند؛ با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی را با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند. در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبر حزب‌الله لبنان شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب‌الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند. علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد ۹۰ درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است. این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع و براساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ حمایت کامل حوزه‌های علمیه از عملیات موشکی سپاه ✍ آیت‌الله اعرافی: سپاسگزاریم؛ دل آزادگان و مظلومان عالم را شاد کردید ◻️ بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین انا من المجرمین منتقمون خبر حمله شجاعانه، جوانمردانه و عادلانه سپاه و ارتش دلاور اسلامی که در سایه سار زعامت رشید فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دام الله ظله العالی در پاسخ به نقض حریم ایران اسلامی و جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان، به رژیم سفاک، وقیح و بی‌آبروی صهیونیستی، دل مالامال از خشم و غم آزادگان و مسلمانان جهان و جبهه عزتمند مقاومت را که مصیبت زده غم شهادت سید و سالار جبهه مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله بود، سرشار از شادی و افتخار نمود. حوزه‌های علمیه با همه وجود از مسئولان غیور کشور و فرماندهان مجاهد و سربلند سپاه و ارتش و نیروهای مسلح سپاسگزار بوده و و آنان از کیان جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را مطابق موازین بین‌المللی، معیارهای شرعی و عقلی و انسانی می‌داند و از آن حمایت همه جانبه و جانانه به عمل می‌آورد. همه ملت شریف ایران، علما، نخبگان و جوانان، زنان و مردان ایران مصرانه از مسئولان می‌خواهند هرگونه تهدید یا عکس‌العمل رژیم صهیونیستی و دولتهای جنایتکار پشتیبان آن را با سنگین‌ترین و همراه کند. و لینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
. یکی از اهداف ایران در عملیات وعده صادق ۲ 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌✨🌙بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد اللهم عجل لولیک الفرج اگر پرده ڪنار برود و به حقایق واقف شویم بیش از آنڪه خدا را برای دعـــــاهایی ڪه اجابت ڪرده شـــــاڪر باشــــیم برای دعاهایی ڪه  نڪرده شـــــاڪریم! 🤲 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
🍃🌸در معنای قرآن وجوه پنج گانه ای گفته شده است: ⭐️۱- قرآن اسم خاص كتاب مسلمانان و لفظی جامد است (شافعی). ⭐️۲- قرآن هم ریشه با قرینه و معنای آن، همانند بودن آیاتش با یكدیگر است (فراء). ⭐️۳- قرآن مشتق از قرن است; زیرا آیات و سوره های آن مقرون به یكدیگرند(اشعری و جمعی دیگر). ⭐️۴- قرآن كلمه ای است مهموز و از قرء به معنای جمع، مشتق شده است; زیرا جامع ثمرات كتب آسمانی گذشته است (ابن اثیر و زجاج). ⭐️۵- قرآن كلمه ای است مهموز و از قرا به معنای تلاوت و قرائت گرفته شده است. (طبرسی ،كیانی و جمعی دیگر). روشن ترین و مناسب ترین معنا برای قرآن، اشتقاق آن از ماده قرأ به معنای تلاوت و قرائت كردن است. دلیل آن، امر «اقرأ»در نخستین وحی بر پیامبر اكرم(ص) است كه بی تردید به معنای «بخوان »است. لفظ قرآن نیز نخستین بار در آیه چهارم از سوره مزمل نازل شده كه دستور می دهد: و رتل القرآن ترتیلا و «قرآن »را شمرده شمرده بخوان. در آخرین آیه از همین سوره نیز بار دیگر در یک فرمان همگانی اعلام می شود: هرچه از «قرآن » میسر می شود، بخوانید.🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۴۵ سوره (صفحه۲۱۴) وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ كَأَنْ لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِنَ النَّهَارِ يَتَعَارَفُونَ بَيْنَهُمْ قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِلِقَاءِ اللَّهِ وَمَا كَانُوا مُهْتَدِينَ و روزى كه آنان را گرد مى ‏آورد گويى جز به اندازه ساعتى از روز درنگ نكرده‏ اند با هم اظهار آشنايى مى كنند قطعا كسانى كه ديدار خدا را دروغ شمردند زيان كردند و [به حقيقت] راه نيافتند 🔷اين احساس كم بودن مقدار اقامت در دنيا - يا به خاطر آن است كه اصولا زندگی دنیا در برابر زندگى جاويدان قيامت ، به مقدار ساعتى بيش نيست . - و يا به خاطر آن است كه اين دنياى ناپايدار چنان با سرعت بر آنها گذشته كه گوئى يك ساعت بيش نبوده است . - و يا اينكه به خاطر عدم استفاده صحيح از عمر خود، چنين مى پندارند كه همه عمرشان بيش از يك ساعت ارزش نداشته است ! 🔹 جمله يتعارفون بينهم (يكديگر را مى شناسند) اشاره به مقدار درنگ آنها در دنيا است ، يعنى آنچنان عمر را كوتاه احساس مى كنند كه گويا تنها به مقدارى بوده كه دو نفر يكديگر را ببينند و معارفه اى در ميان آنها انجام گردد و از همديگر جدا شوند. 🔷 اين احتمال نيز در تفسير آيه داده شده است كه منظور احساس كوتاهى زمان دوران است ، يعنى آنها در دوران برزخ در حالتى شبيه به خواب فرو مى روند كه گذشت سالها و قرون و اعصار را احساس نمى كنند، بطورى كه به هنگام رستاخيز فكر مى كنند دوران برزخشان كه شايد هزاران و يا ده ها هزار سال بوده بيش از ساعتى نبوده است . 🔷اصولاً عظمت روز چنان است كه زندگانى پیش از آن بسیار كوتاه جلوه مى‏كند. این حقیقت در آیات دیگر هم مطرح شده است، از جمله: 🔹«لم یلبثوا الاّ عشیّةً او ضُحاها» [۴۶ نازعات] گویا در دنیا یا برزخ شبى بیشتر نبودند. 🔹«و تظّنون ان لبثتم الاّ قلیلاً» [۵۲ اسراء] گمان مى‏ كنید جز مدّت كمى قبل از قیامت نبوده‏ اید. 🔹«ان لبثتم الاّ عشراً» [۱۰۳ طه] فكر مى‏ كنید جز ده روزى ساكن نبوده‏ اید. 🔹«لبثنا یوماً او بعض یومٍ» [۱۱۲مؤمنون] فكر مى‏ كنید روز یا پاره‏ اى از روز در دنیا یا برزخ بوده‏ اید. 🔹«ما لبثوا غیرساعةً» [۵۴روم] فكر مى‏ كنید یك ساعتى بیشتر نبوده‏ اید. 🔷به هر حال هم متاع دنیا نسبت به آخرت قلیل است و هم زمانش، چنانكه گویا ساعتى بیش نبوده است. 🔹معنى جمله (يتعارفون بينهم ) هم - یا چنين خواهد بود كه آنها بقدرى زمان برزخ را كوتاه احساس مى كنند كه هيچ مطلبى از دنيا را فراموش نكرده اند و يك ديگر را به خوبى مى شناسند. - و يا اينكه اعمال زشت يكديگر را در آنجا مى بينند و باطن يكديگر را مى شناسند و اين خود يك رسوائى بزرگ براى آنها است . 🔷در ادامه آیه میگوید در آن روز به همه آنها ثابت مى شود که افرادى كه روز و پروردگار را تكذيب كردند، زيان بردند، و تمام سرمايه هاى وجود خود را از دست دادند بى آنكه نتيجه اى بگيرند 👈🏻(قد خسر الذين كذبوا بلقاء الله ). و اينها به خاطر اين تكذيب و انكار و اصرار بر گناه و لجاجت ، آمادگى هدايت نداشتند👈🏻 (و ما كانوا مهتدين ). چرا كه قلبشان تاريك و روحشان ظلمانى بود.. پناه بر خدا ! 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیه ۵۷ سوره مبارکه (صفحه۲۱۵) يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ اى مردم به يقين براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سينه‏ هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است . ♦️این آیه خطاب به مردم چهار مورد از خواص و آثار مهم قرآن کریم را ذكر مى كند: ⭐️۱ـ قرآن موعظه و مايه پند و اندرزى از سوى پروردگار شماست; هر انسانى براى دستيابى به ارزشهاى اخلاقى و انسانى احتياج به و تذكر دارد، چون در موعظه كردن و گفتن ديگران اثرى است كه در دانستن نيست و چه موعظه اى بهتر و مؤثرتر از موعظه كسى كه پرورش دهنده انسانهاست؟ خداوند همان گونه كه جسم انسان را با امكانات موجود در طبيعت پرورش داده، روح او را نيز با آيات روشنگر قرآن پرورش مى دهد. ⭐️۲ـ قرآن شفا دهنده تمام بيماريهاى روحى انسان است، اين كتاب مقدس به عنوان يك نسخه ، دردهاى روحى و اجتماعى و اخلاقى را درمان مى كند و جامعه اى سالم مى سازد. قرآن تمام كينه ها و عداوتها و خودخواهيها و جاه طلبيها را مى زدايد و با سالم سازى افراد و محيط، اجتماع سعادتمندانه اى را به ارمغان مى آورد. 🔺توجه كنيم كه قرآن تنها براى مؤمنان شفابخش است و براى كافران نه تنها مايه شفا نيست بلكه باعث خسران نيز هست چنانچه در آیه ۸۲ اسراء میفرماید: و ننزّل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنين و لايزيد الظالمين الاّ خسارا و از قرآن چيزى را كه شفا و رحمت براى مؤمنان است، نازل مى كنيم و براى ظالمان جز ضرر نمى افزايد. ⭐️۳ـ قرآن هدايت كننده مردم است; در آيه مورد بحث و در چندين آيه ديگر به قرآن «هدى» گفته شده كه مصدر است و معناى هدايت كردن مى دهد. بعضى از مفسران به آن معناى فاعلى مى دهند و مى گويند «هدى» به معناى «هادى» است، ولى ما تصور مى كنيم كه لزومى ندارد هدى را به معناى هادى بگيريم بلكه مى توان آن را به همان معناى مصدرى به قرآن اطلاق نمود و اراده مبالغه و تأكيد كرد. همان گونه كه كلماتى مانند «نور» و «رحمت» و «بلاغ» و «بصائر» را به قرآن اطلاق مى كنيم. ⭐️۴ـ قرآن براى مؤمنان است. اطلاق صفت «رحمت» به قرآن به طور مكرر در آيات متعددى آمده است و اين صفت بيشتر با صفت هدايت و در يك مورد با صفت شفا همراه بوده و هميشه بعد از هدايت و شفا آمده است. به نظر مى رسد كه مفهوم رحمت متفرع بر هدايت و شفا و چيزى بالاتر از آنهاست و يك فرد يا جامعه، نخست بايد راه را پيدا كند و ناخالصيها را بريزد و سپس به مرحله رحمت قدم بگذارد و شايسته دريافت رحمت و فيضهاى خداوند رحمان و رحيم گردد. ♦️نكته ديگر اينكه هر چند اين آيه خطاب به عموم مردم است ولى رحمت بودن قرآن فقط به مؤمنان اختصاص داده شده است. بدون شك قرآن براى كسانى كه به آن ايمان آورده اند، رحمت و بركت است و براى كافران نه تنها رحمت نيست كه نقمت و بلا و خسران هم هست. البته صفت «هدى» در بسيارى از موارد به مؤمنان يا متقين يا محسنين اختصاص داده شده و منظور از آن هدايت خاص است كه به مؤمنان اختصاص دارد و اين بالاتر از هدايت عام قرآن است كه شامل مؤمن و كافر مى شود و همگان از آن برخوردارند و آن به معناى راهنمايى و ابلاغ پيام است. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
(صفحه۲۱۶) آیه ۶۲ سوره مبارکه 🍃🌸آگاه باشید كه قطعاً بر اولیاى خدا، نه ترسى است و نه اندوهگین مى‏شوند. آن را كه حساب پاك است، از محاسبه چه باك است شعار اولیای خدا این است: «انّا نخاف من ربّنا...» [۱۰ انسان] ونتیجه ‏ى این خوف، تقواست وثمره‏ ى تقوا: «لایحزنهم الفزع الأكبر» [۱۰۳ انبیاء] على علیه السلام فرمود: خداوند ولىّ خود را میان مردم پنهان كرده است، پس هرگز مسلمانى را تحقیر نكنید، شاید او از اولیاى خدا باشد. كسى كه ولىّ خدا باشد، خدا هم ولىّ اوست. «آیاتِ : ۲۵۷بقره «اللَّه ولىّ الذین آمنوا»، ۶۸ آل عمران «واللَّه ولىّ المؤمنین» ۱۹ جاثیه «واللَّه ولىّ المتقین» 🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir
آیات ۶۲و۶۳سوره (صفحه۲۱۶) أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۶۲ ﴾ آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند الَّذِينَ آمَنُوا وَكَانُوا يَتَّقُونَ ﴿۶۳﴾ همانان كه ايمان آورده و پرهيزگارى ورزيده‏ اند . 💠 « » ترس از آينده و « » ناراحتى و اندوه براى گذشته. آيه را با لفظ (أ لا: آگاه و به هوش باشيد) افتتاح كرده ، و اين كلمه به منظور هشدار بكار مى رود 💠 خدا كسانى هستند كه ميان آنان و خدا حائل و فاصله اى نيست ، حجابها از قلبشان كنار رفته ، و در پرتو نور معرفت و ايمان و عمل پاك ، خدا را با چشم دل چنان مى بينند كه هيچگونه شك و ترديدى به دلهايشان راه نمى يابد، و به خاطر همين آشنائى با خدا كه وجود بى انتها و قدرت بى پايان و كمال مطلق است ، ماسواى خدا در نظرشان كوچك و كم ارزش و ناپايدار و بى مقدار است . 💠اولياء و دوستان راستين خدا از هرگونه وابستگى و اسارت جهان ماده آزادند، و به معنى حقيقی اش بر وجود آنها حكومت مى كند، نه با از دست دادن امكانات مادى جزع و فزع مى كنند و نه ترس از آينده در اين گونه مسائل ، افكارشان را به خود مشغول مى دارد. 💠 بدون شك، ترس و اندوه باعث اضطراب و تشويش فراوان در انسان مى شود و زندگى را در كام او تلخ و ناگوار مى سازد، ولى اگر كسى به اين مرحله برسد كه ترس و اندوه نداشته باشد، چنين كسى از آرامش و اطمينان خاطر و برخوردار خواهد شد، همان نعمت بزرگى كه جامعه هاى مادى از آن بى بهره اند. 💠البته منظور غمهاى مادى و ترسهاى دنيوى است ، و گرنه دوستان خدا وجودشان از او مالامال است ، ترس از عدم انجام وظائف و مسئوليتها، و اندوه بر آنچه از موفقيتها از آنان فوت شده ، كه اين ترس و اندوه جنبه معنوى دارد و مايه وجود انسان و ترقى او است ، و برعكس ترس و اندوههاى مادى كه مايه انحطاط و تنزل است ، میباشد. 💠 اولياى خدا آنچنان غرق صفات جمال و جلال او هستند و آنچنان محو مشاهده ذات پاك او مى باشند كه غير او را به دست فراموشى مى سپرند. 💠 با توجه به مضمون اين آيه، اين پرسش پيش مى آيد كه دوستان خدا چه كسانى هستند؟ پاسخ اين سؤال را در آيه بعدى(۶۳) مى دهد و آنان را چنين معرفى مى كند كه آنان كسانى هستند كه 👈🏻ايمان آورده اند و پيوسته پرهيزگارى مى كنند. 💠توجه كنيم كه از پرهيزگارى و تقواى مداوم و پيوسته آنها خبر مى دهد، چون مى فرمايد: «وكانوا يتقون» كلمه «كانوا» در اينجا همان مفهوم تداوم و پيوستگى را مى رساند. بنابراين، دوستان خدا كسانى هستند كه در وجود آنها ريشه دوانيده و به صورت يك صفت حاكم در آمده است و اگر كسى يك بار يا چند بار پرهيزگارى كرد و اين حالت در وجود او رسوخ نيافت، به مقام دوستى خدا نمى رسد. 💠 جالب اينكه ايمان را به صورت فعل ماضى مطلق آورده و تقوا را به صورت ماضى استمرارى ..اشاره به اينكه ايمان آنها به 👈🏻سر حد كمال رسيده ولى مساله كه در عمل روزمره منعكس مى شود و هر روز و هر ساعت كار تازه اى مى طلبد و جنبه تدريجى دارد براى آنها به صورت يك برنامه و وظيفه 👈🏻دائمى در آمده است . 💙خدا توفیق داشتن آرامش دوستی با خودش را نصیب یکایک دوستان، و من عاصی بگرداند. 🌸🍃🌸🍃🌸 🆔https://eitaa.com/emamsadegh_ir