🔰غیر از وجه الهی یعنی اهل بیت، همه چیز نابود شونده است.
🌹🍃قال الله الحکیم فی کتابه العظیم:
🔸کُلُّ شَیْ ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ.
💌سوره قصص / آیه ۸۸
🔹جز وجه الله همه چیز نابودشونده است.
❤️🌷حضرت امام صادق سلام الله علیه در تفسیر آیه شریفه فوق فرمود:
⭕️کُلُّ شَیْ ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ قَالَ نَحْنُ الْوَجْهُ الَّذِی یُؤْتَی اللَّهُ مِنْهُ.
💠ما وجه خداییم که باید از آن سمت به سوی خدا رفت.
📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۱۹۲ ح ۷
❤️🌷حضرت امام صادق سلام الله علیه در حدیثی دیگر فرمود:
⭕️نَحْنُ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِی لَا یَهْلِکُ.
💠ما همان وجه خداییم که منتهی به هلاکت نمی شود.
📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۲۰۱ ح ۳۳
❤️🌷حضرت امام باقر سلام الله علیه نیز فرمود:
⭕️نَحْنُ وَ اللَّهِ وَجْهُهُ الَّذِی قَالَ وَ لَنْ نَهْلِکَ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ بِمَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ مِنْ طَاعَتِنَا وَ مُوَالاتِنَا فَذَلِکَ وَ اللَّهِ الْوَجْهُ الَّذِی هُوَ قَالَ کُلُّ شَیْ ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ وَ لَیْسَ مِنَّا مَیِّتٌ یَمُوتُ إِلَّا وَ خَلَفُهُ عَاقِبَةٌ مِنْهُ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
💠به خدا قسم ما وجه اللَّه هستیم که تا روز قیامت پایدار است و نابود و هلاک نمی شود. امری که خداوند در مورد ولایت و فرمانبرداری از ما نموده است، معنی وجه اللهی است که فرمود: «کُلُّ شَیْ ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ» هر کدام از ما بمیرد، یک نفر از فرزندان او جانشینش میشود، تا روز قیامت.
📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۱۹۳ ح ۱۱
❤️🌷در روایتی دیگر از حضرت امام باقر سلام الله علیه است که:
⭕️فِی قَوْلِهِ کُلُّ شَیْ ءٍ هالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ قَالَ فَیَفْنَی کُلُّ شَیْ ءٍ وَ یَبْقَی الْوَجْهُ اللَّهُ أَعْظَمُ مِنْ أَنْ یُوصَفَ [بالوجه] لَا وَ لَکِنَّ مَعْنَاهُ کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلَّا دِینَهُ وَ نَحْنُ الْوَجْهُ الَّذِی یُؤْتَی اللَّهُ مِنْهُ لَمْ نَزَلْ فِی عِبَادِهِ مَا دَامَ اللَّهُ لَهُ فِیهِمْ رَوِیَّةٌ فَإِذَا لَمْ یَکُنْ لَهُ فِیهِمْ رَوِیَّةٌ رَفَعَنَا إِلَیْهِ فَفَعَلَ بِنَا مَا أَحَبَّ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ وَ مَا الرَّوِیَّةُ قَالَ الْحَاجَةُ.
💠خدا منزه است از اینکه به داشتن صورت و وجه توصیف شود ولی معنای آن این است: هر چیزی از بین رفتنی است به جز دین خدا و ما اهل بیت وجه خداییم که از آن به سوی خدا میآیند. تا وقتی که خداوند به بقای مردم نیازی داشته باشد ما در میان آنها خواهیم بود، هر گاه صلاحی در بودنشان ندید ما را به جانب خود میبرد و آنچه مایل باشد در باره ما انجام خواهد داد. گفتم فدایت شوم، رویه که فرمودید چیست؟ فرمود: حاجت و نیاز. یعنی تا خدا صلاح در بقای مردم بداند.
📚بحارالانوار ج ۲۴ ص ۱۹۳ ح ۱۳
🆔 @mohadesin_marefat_110
امام زمان سلام الله علیه ✨
#طباهلبیتعلیهمالسّلام #عواملشادابی 🎈🎉عوامل شادابى در روایات 🌷در پست قبل به اموری از روایات ا
#طباهلبیتعلیهمالسّلام
#ماساژ
💝ماساژ دادن بدن با روغن زیتون💝
🌹🍃حضرت امام رضا علیه السّلام فرمود:
⭕️لَو كانَ شَيءٌ يَزيدُ فِي البَدَنِ لَكانَ الغَمزُ يَزيدُ، وَاللَّيِّنُ مِنَ الثِّيابِ، و كَذلِكَ الطِّيبُ، ودُخولُ الحَمّامِ، ولَو غُمِزَ المَيِّتُ فَعاشَ لَما أنكَرتُ ذلِكَ.
💠اگر چيزى موجب افزايش نيرو و نشاطِ بدن باشد، ماساژ دادن بدن و لباس نرم، همچنين بوى خوش و استحمام، [جزيى از] آن است، و اگر گزارش شود كه مرده اى در اثر ماساژ دادن زنده شده است، من امام رضا آن را انكار نمى كنم.
📔فقه الرضا علیه السّلام ص ۳۴۶، باب فضل الدعاء
🔻البته در روایات دیگر به ماساژ بدن و چرپ ساختن آن بوسیله روغن زیتون توصیه شده است:
🌹🍃پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود:
⭕️كُلُوا الزَّيتَ وَادَّهِنوا بِهِ ؛ فَإِنَّ فيهِ شِفاءً مِن سَبعينَ داءً مِنهَا الجُذامُ.
💠روغن زيتون بخوريد و خود را با آن، چرب كنيد ؛ زيرا در آن، درمان هفتاد درد است كه جذام، از جمله آنهاست.
🔻طبق روایات روغن زیتون می تواند درمان بواسیر و جذام و جوش در بدن باشد و بنابر روایت نبوی فوق هفتاد نوع درد را با روغن زیتون می توان درمان نمود.
📔دانشنامه احادیث پزشکی ج ۲ ص ۳۲۹
🆔 @mohadesin_marefat_110
امام زمان سلام الله علیه ✨
💠حدیث روز💠 💎کم حرفی ✍امام موسی کاظم علیه السلام: 🔻قِلَّهُ المَنطِقِ حُکم عَظیمٌ، فَعَلَیکُم بِالص
💠حدیث روز💠
💎راستگویی و امانتداری
✍امام صادق علیه السلام:
🔻إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ یَبْعَثْ نَبِیّاً إِلَّا بِصِدْقِ الْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَی الْبَرِّ وَ الْفَاجِر.
❇️خدای عزوجل هیچ پیامبری را نفرستاد، مگر با راستگویی، و برگرداندن امانت به نیکوکار و یا بدکار.
📚کافی (ط-الاسلامیه) ج۲، ص۱۰۴، ح۱
امام زمان سلام الله علیه ✨
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ 🌹 #داستانهایبحارالانوار 💚 #داستانامروز 💌دشمنی با خاندان علی علیه السلام 💐هشام
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄
🌹 #داستانهایبحارالانوار
💚 #داستانامروز
💌راستگویی و امانت داری
🌼عبدالرحمن پسر سیابه میگوید: هنگامی که پدرم از دنیا رفت، یکی از دوستانش به در خانه ما آمد. پیش او رفتم. مرا تسلیت داد و گفت: عبدالرحمن! آیا پدرت چیزی از خود بجای گذاشته؟گفتم: نه! در این وقت کیسه ای که هزار درهم در آن بود به من داد و گفت: این پول به عنوان امانت نزد تو باشد و آن را برای خود سرمایه ای قرار بده و سود آن را به مصرف احتیاجات خود برسان، اصل پول را به من برگردان. من با خوشحالی نزد مادرم رفتم و جریان را به او خبر دادم. شب که شد پیش یکی از دوستان پدرم رفتم. او برایم مقداری قماش خرید و مغازه ای برایم تهیه کرد و من در آنجا به کسب و کار مشغول شدم و خداوند هم برکت داد و روزی زیادی نصیب من فرمود. تا اینکه موسم حج فرا رسید. به دلم افتاد به زیارت خانه خدا بروم. اول نزد مادرم رفته و گفتم مایلم به حج بروم. مادرم گفت: اگر چنین تصمیمی داری، پول فلانی را بده. سپس به مکه برو. من آن پول را آماده کردم و به آن مرد دادم. چنان خوشحال شد که انگار پول راه به او بخشیده ام. چرا که انتظار پرداخت آن را نداشت. آن گاه به من گفت: شاید این پول کم بود که برگرداندی. اگر چنین است بیشتر به تو بدهم. گفت: نه! دلم میخواهد به مکه بروم از این رو مایل بودم اول امانت شما را به شما باز گردانم.
🌼بعد از آن به مکه رفتم. پس از انجام اعمال حج به مدینه بازگشتم و به همراه عده ای خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم. چون من جوان و کم سن و سال بودم در آخر مجلس نشستم. هر یک از مردم سؤالی میکردند و حضرت جواب میدادند. همین که مجلس خلوت شد، نزدیک رفتم. فرمود: کاری داشتی؟ عرض کردم: فدایت شوم! من عبدالرحمن پسر سیابه هستم. فرمود: حال پدرت چگونه است؟ عرض کردم: از دنیا رفت! امام صادق علیه السلام خیلی افسرده شد و برای او طلب رحمت کرد و سپس فرمود: آیا از مال دنیا به جای گذاشته است؟گفتم: نه! چیزی از خود به جای نگذاشته است. فرمود: پس چگونه به حج رفتی؟من داستان رفیق پدرم و هزار درهم را که من داده بودم به عرض حضرت رساندم. امام علیه السلام مهلت نداد سخنم را تمام کنم. در میان سخنم پرسید: هزار درهم پول آن مرد را چه کردی؟ عرض کردم: به صاحبش رد کردم. فرمود: آفرین! کار خوبی کردی. آن گاه فرمود:میخواهی تو را سفارش و نصیحتی کنم؟ عرض کردم: آری! امام علیه السلام فرمود: (علیک بصدق الحدیث و ادأ الامانة... )(همواره راستگو و امانتدار باش... ) اگر به این وصیت عمل کنی، در اموال مردم شریک خواهی شد. در این هنگام میان انگشتان خود را جمع کرد و فرمود: این چنین شریک آنها میشوی. عبدالرحمن میگوید: من سفارش آن حضرت را مراعات نموده و عمل کردم. در نتیجه وضع مالیم خوب شد و بجایی رسید که در یک سال سیصد هزار درهم زکات پرداختم.
📘بحار: ج ۴۷، ص ۳۸۴
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄
هدایت شده از ⸤ رافـضـينوشـت ⸣
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ |سخنان تأمل برانگیز #شیخ_حسینیوسفی درباره مثنوی مولوی
#مثنوی_مولوی #نقد_مولوی
#اصول_دین_مولوی
🔗 @RafidiText
🔰افسوس کافر بخاطر انکار ولایت جنب الله
🌹🍃قال الله الحکیم فی کتابه الکریم:
🔸یَا حَسْرَتَا عَلَی مَا فَرَّطتُ فِی جَنبِ اللَّهِ.
🔖سوره زمر/ آیه ۵۶
🔹[کافر می گوید]افسوس بر من از کوتاهی هایی که در مورد جنب الله کردم.
✍از ائمه هدی علیهم السّلام در روایات متعددی که بدست رسیده، بیان شده است که جنب الله اهل بیت و ولایت ایشان علیهم السّلام می باشد و منکر ولایت روز قیامت این افسوس و حسرت را در مقابل انکار ولایت مطلقه حضرات، خواهد خورد.
❤️🌷حضرت امام صادق علیه السّلام در مورد آیه شریفه فوق فرمود:
⭕️نَحْنُ وَ اللَّهِ خُلِقْنَا مِنْ نُورِ جَنْبِ اللَّهِ وَ ذَلِکَ قَوْلُ الْکَافِرِ إِذِ اسْتَقَرَّتْ بِهِ الدَّارُ یا حَسْرَتی عَلی ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللَّهِ یَعْنِی وَلَایَةَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.
💠به خدا قسم، ما هستیم که خداوند از نور جنب اللَّه آفریده. این سخن شخص کافر است، وقتی در قیامت به پایگاه دادرسی میرسد و فریاد میزند، افسوس که چقدر در جنب خدا از دست دادم و کوتاهی کردم؛ یعنی ولایت محمّد و آل محمّد علیهم السّلام را.
📚بحارالانوار ج ۲۴، ص ۱۹۲، ح ۹
❤️🌷حضرت امام باقر علیه السّلام نقل می کند که امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود:
⭕️قال علي ع أنا جنب الله و أنا حسرة الناس يوم القيامة.
💠من جنب الله هستم و من همان کسی هستم که مردم در روز قیامت به خاطر آن حسرت میخورند.
📚تأويل الآيات الظاهرة، ص ۳۹۸
🆔 @mohadesin_marefat_110
امام زمان سلام الله علیه ✨
•┄┄┅━ ۩ ﷽ ۩ ━┅┄┄• ⚜️ #احـادیـثتـولـیوتـبـری (18) 🔳حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام نقل می کن
•┄┄┅━ ۩ ﷽ ۩ ━┅┄┄•
⚜️ #احـادیـثتـولـیوتـبـری (19)
🔳شیخ صدوق رحمهُ الله تعالی در اعتقادات امامیه نقل می کند که:
▪️قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله مَنْ ظَلَمَ عَلِیّاً مَقْعَدِی هَذَا بَعْدَ وَفَاتِی فَکَأَنَّمَا جَحَدَ نُبُوَّتِی وَ نُبُوَّةَ الْأَنْبِیَاءِ مِنْ قَبْلِی وَ مَنْ تَوَلَّی ظَالِماً فَهُوَ ظَالِمٌ.
▫️پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر کس علی علیه السّلام را مورد ستم قرار دهد که جانشین من بعد از مرگم هست، مثل کسی است که منکر پیامبری من و پیامبران قبل از من است، هر که دوست بدارد ظالمی را، او خود ظالم است.
📓الاعتقادات للصدوق، ص ۱۰۳
🆔 @mohadesin_marefat_110