امام زمان سلام الله علیه ✨
📣 #قسمت_پنچم ➖آیا عائشه مرتکب زنا شده است⁉️ ➖بررسی ادله موافقین و مخالفین ✍بسم الله الرحمن الرحیم
📣 #قسمت_ششم
📣 #قسمت_آخر
➖آیا عائشه مرتکب زنا شده است⁉️
➖بررسی ادله موافقین و مخالفین
✍بسم الله الرحمن الرحیم
🔰ادله قائلین بر زنا عائشه
8⃣استناد به ازدواج طلحه و عائشه
▪️علی بن ابراهیم القمی در تفسیرش گوید:
🔹حکم حدّ بر عائشه به خاطر گناهی که در راه بصره مرتکب شده بود باید اجرا شود. طلحه او را را دوست داشت و زمانی که میخواست به سوی بصره برود طلحه به او گفت: بر تو جایز نیست که تا محرم نشده ایم از اینجا بیرون بروی؛ پس عائشه خود را به همسری او در آورد.
🔺وليقيمن الحد علي فلانة فيما أتت في طريق و كان فلان يحبها فلما أرادت أن تخرج إلي البصرة قال لها فلان لايحل لك أن تخرجي من غيرمحرم فزوجت نفسها من فلان.
📚تفسیر قمی ج 2 ص 378
🔸آقای یاسرالحبیب در چند بخش این استدلال را مطرح کرده:
♦️زنازاده بودن طلحه و اینکه پدر اصلی طلحه ابوسفیان می باشد را اثبات کرده است و برخی از مطاعن آن ملعون را بیان کرده.
📚دانستنی های حمیراء صفحه 902
♦️و سپس این را که طلحه و عائشه عاشق همدیگر بودند را اثبات کرده است.
📚دانستنی های حمیراء صفحات 906 تا 912
♦️سپس به سخن علی بن ابراهیم قمی استناد کرده و این ازدواج را نوعی زنا و خیانت به رسول خدا دانسته است.
📚دانستنی های حمیراء 906
♦️و به این دلیلش این را اضافه کرده که: اگر از یک جهت دیگر نیز نگاه کنیم ازدواج طلحه و عائشه شرعاً جائز نبوده و زنا است و آن جهت اینکه طلحه شوهر خواهر عائشه یعنی ام کلثوم بنت ابی ابکر بن قحافه بود و جمع دو خواهر شرعاً جائز نیست و بر اساس نقل مورخین ام کلثوم از طلحه جدا نشده بود. به همین دلیل این ازدواج از این جهت نیز حرام شرعی بوده و زنا محسوب می شود.
📚دانستنی های حمیراء صفحه 914
◀️اشکالاتی که به این دلیل وارد می کنند: 1) اوّل آنکه در اینکه این تفسیر نوشته علی بن ابراهین قمی است اختلاف است و چه بسا این قسمت از زیادات شاگردان ایشان باشد. 2) اینکه عائشه با طلحه ازدواج کرده است قول معصوم نیست و قول خود علی بن ابراهیم قمی است که حجیت ندارد و نظر شخصی ایشان است.
🔶چون پاسخ این دو اشکال طولانی است و مطلب بسیار میخواهد به همین دلیل محققین را به قسمت مربوطه ارجاع می دهیم که در آنجا آقای یاسرالحبیب و آقای محمّد جمیل حمّود عاملی تفصیلاً به این دو اشکال پاسخ دادند و اثبات کردند که این کتاب منتسب به علی بن ابراهیم قمی و نوشته خود ایشان است و این قولی که می گوید عائشه با طلحه در راه بصره ازدواج کرد سخن معصوم است نه سخن علی بن ابراهیم قمی:
📚دانستنی های حمیراء صص 927 تا 935
📚خيانة عائشة بین الاستحالة و الواقع صص 145 تا 148
#زنا_عائشه #فحشاء
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110
1⃣دلیل اوّل در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات
🔵قرآن عزیز می فرماید:
🔺إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا.
▪️خداوند فقط می خواهد پلیدی و رجس را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد.
📜سوره احزاب آیه 33
⬇️نظرات مفسرین اهل سنت در مورد رجس⬇️
✅عالم سنی جصاص در احکام القرآن گوید:
🔸یحتمل التّطهیر من الذنوب و یحتمل التّطهیر من الاحداث و الجنابة و النّجاسة ... فلما احتمل معنیین فالواجب حمله علیهما.
🔹احتمال داده می شود تطهیر از گناهان باشد و این احتمال نیز داده می شود که تطهیر از احداث و جنابت و نجاست باشد ... زمانی که دو معنی محتمل است پس واجب اینکه بر هر دو معنی حمل می کنیم.
📓احكام القران للجصاص - ط العلميه ج 2 ص 490
✅عالم سنی ثعالبی در جواهر الاحسان گوید:
🔸والرِّجْسَ اسم يقعُ على الإثم وعلى العذابِ وعلى النَجَاسَات والنقائِص، فأذْهَبَ الله جميعَ ذلك عن أهْل البَيْتِ.
🔹رِجس اسمى است که شامل عذاب و نجاسات و هرگونه نقصى مى شود خداوند تمام آن را از اهل بیت دور کرده است.
📓تفسير الثعالبي = الجواهر الحسان في تفسير القرآن ج 4 ص 346
✅عالم سنی آلوسی (همون آلبابو😆) در روح المعانی گوید:
🔸إن الرجس يقع على الإثم وعلى العذاب وعلى النجاسة وعلى النقائص.
🔹رجس شامل گناه عذاب و نجاست و هر گونه نقصی میشود.
📓تفسير الألوسي = روح المعاني ج 11 ص 193
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110
امام زمان سلام الله علیه ✨
1⃣دلیل اوّل در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات 🔵قرآن عزیز می فرماید: 🔺إِنَّمَا یُرِیدُ
2⃣دلیل دوم در طهارت آل الله علیهم السّلام از تمام نجاسات
🔵رسول اکرم (ص و آله) فرمود:
🔺إِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ طَهَّرَنَا اللَّهُ مِنْ کُلِّ نَجَسٍ.
▪️ما اهل بیتی هستیم که خداوند ما را از هر گونه نجسی و از تمام نجاسات پاک قرار داده است.
📓بحارالانوار ج 16 ص 376
📓تفسیر فرات کوفی ص 307
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110
📣أنا أنا أنا📣
♥أمیرالمؤمنین علي ﷻ فرمود:
●أنا بکلّ شيء علیم●
✴️منم کسي که همه چیز را داناست.
●أنا الذي عنده مفاتیح الغیب●
✴️منم کسی که نزد اوست کلید های غیب.
●أنا الذي أتولّي حساب الخلائق اجمعین●
✴️منم آن کسی که حساب بندگان را به عهده دارد.
●أنا الأسماء الحسنی، التي أمر الله أن یدعی بها ●
✴️منم نام های خوب خدا که خداوند فرمود بخوانند او را به آن نام ها.
●أنا الذي اقتبس موسی منه فهدی●
✴️منم آن نوری که موسی از آن نور گرفت پس هدایت شد.
●أنا مخرج المؤمنین من القبور●
✴️منم خارج کننده مومنین از قبور.
●أنا الغفور الرّحیم و عذابي هو العذاب الألیم●
✴️منم غفور و رحیم و عذابی که من بدهم عذابی دردناکیست.
📕خطبه البیان
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110
mohsen tavakolian19ramezan1398 01.mp3
زمان:
حجم:
4.54M
♥️مست علے ﷻ روح الامین...
●ای شاه ولایت
●جانم به فدایت
●اوصاف تو خارج از فهم و درایت
♥️به دار مجازات کشیده شدم آقا♥️
۩تو را میپرستم۩
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110
➖خیر و شرّ دو مخلوق خداوند اند.
🔺امام صادق ﷻ فرمود:
🔸إِنَّ الْخَیْرَ وَ الشَّرَّ خَلْقَانِ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ لَهُ فِیهِمَا الْمَشِیَّةُ.
🔹خیر و شر دو مخلوق خدایند که برای او در آن دو، مشیتی است.
📚بحارالانوار ج ۲۳ ص ۳۱۰
🔰نهج الحقّ في معرفة امناء الرّب♥️
🌐@mohadesin_marefat_110