eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
522 دنبال‌کننده
860 عکس
156 ویدیو
34 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کربلایی رسول برنا
Untitled 10.mp3
5.76M
📜سوز صدام ابلفضل 🍇💙 🎤کربلایی رسول برنا 🎵شور محشر حضرت ابوالفضل علیه السلام 🍃❤️ 🍃 بسیار عالی و زیبا 🍃 🌹 یا ساقی العطاشا 🌹 ●「ڪانال‌نشر مَداحے کربلایی رسول برنا」• احلی من العسل🍯 🍇[ @rasolborna ]🍇
هدایت شده از کربلایی رسول برنا
Untitled 12.mp3
8.62M
📜ایاک نعبد ایاک نستعین💜 🎤کربلایی رسول برنا 🎵واحد فوق العاده ❤️ 🍃اجرای جدید🍃 🌹 یا علی مدد 🌹 ●「ڪانال‌نشر مَداحے کربلایی رسول برنا」• احلی من العسل🍯 🍇[ @rasolborna ]🍇
هدایت شده از کربلایی رسول برنا
MAX-SOUND-GROUP Mixdown 6.mp3
11.21M
📜ای خدای عارفان... 🎤کربلایی رسول برنا 🎵شور طوفانی امیرالمومنین علیه السلام 🍃بسیار زیبا🍃 ●「ڪانال‌نشر مَداحے کربلایی رسول برنا」• احلی من العسل🍯 🍇[ @rasolborna ]🍇
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠مخالفت های شیخ مفید اهل مکتب بغداد عقل گرا با شیخ صدوق اهل مکتب حدیثی قم (قسمت چهارم) 🔻شیخ صدوق روایاتی را در کتاب الاعتقادات در باب القضاء والقدر نقل نموده که شیخ مفید در تصحیح اعتقادات گوید: این ها همه احادیث شاذ اند و مردود! در کل صدوق سخنان مفیدی در این باب نگفته است و بهتر بود برای او در رابطه با قضاء و قدر که آشنایی ندارد حرفی نزند. (📚تصحيح اعتقادات الإمامية ص ۵۴) سپس شیخ مفید چهار معنی لغوی قضاء را بررسی می کند. 🔷آیت الله صافی گلپایگانی در دفاع از شیخ صدوق و نقد اشکال شیخ مفید می نویسد: اولا- شیخ صدوق در این باب در صدد بیان معانی قضاء و قدر نبوده است! ثانیا- شیخ صدوق آشنا با معانی لغوی قضاء که شیخ مفید گفته بوده و خودش هم در کتاب توحید ۱۰ معنی برای قضاء از قرآن استخراج می کند! با اینکه شیخ مفید تنها ۴ معنی توانسته ذکر کند! ثالثا- شیخ مفید بر چه اساس و معیاری این روایات معتبر و صحیح را شاذ و مردود می نامد؟!! با اینکه شیخ صدوق در کتابش توحید ۳۶ روایت برای توضیح قضاء و قدر آورده است! (📚بين العلمين الشيخ الصدوق والشيخ المفيد ص ۳۱) @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
❇️بررسی شبهات در رابطه با حدیث "انا نقطة تحت الباء" (قسمت دوم) 💢بعضی اشکال کرده بودند که این روایت انا النقطة تنها در آثار حافظ رجب برسی است که نقل های او قابل اعتماد نیست و او غالی است. 📌در پاسخ این افراد گوییم: 1⃣اتهام غلو مردود است و خود حافظ رجب برسی اهل تفویض و غلات را در کتاب مشارق انوار الیقین نقد و رد کرده است و علامه امینی رحمة الله علیه نیز در کتاب الغدیر دفاعاتی از حافظ رجب برسی دارد، برای تفصیل رجوع کنید به کتاب الغدیر عربی مجلد ۷ ص ۴۹. 2⃣ابن شهرآشوب مازندرانی که حدود ۲ یا ۳ قرن قبل از حافظ رجب برسی می زیسته، نقلی شبیه به روایت انا نقطة تحت الباء دارد که این نشان می دهد این روایت قبل از حافظ رجب برسی توسط علمای بزرگ شیعه مطرح بوده است: قَالَ علیه السّلام:‌ أَنَا النُّقْطَةُ أَنَا الْخَطُّ. (📚المناقب ج ۲ ص ۴۹) یا عالم اهل سنت محمّد ترمذی که حدود ۲ و یا ۳ قرن پیش از حافظ رجب برسی می زیسته نقل می کند از ابن عباس که: امیرالمومنین علی علیه السّلام از شب تا صبح داشت برای ما تفسیر و شرح نقطه باء بسم الله الرحمن الرحیم را می گفت(📚بنقل از غایة المرام علامه بحرانی ج ۵ ص ۲۰۸ كان علي بن أبي طالب يشرح لنا نقطة الباء..) 3⃣الفضل ما شهد به الاعداء! حتی اهل سنت معترف به این روایت شریفه اند و در کتب شان قائل انا نقطة تحت الباء را امیرالمومنین می دانند مثل قندوزی حنفی در ینابیع الموده ج ۳ ص ۲۱۲ و اسماعیل حقی در تفسیر روح البیان ج ۱ ص ۷ یا محمّد امین هرری عالم معاصر سنی در تفسیر حدائق الروح والريحان ج ۱ ص ۳۲ و... @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
❇️بررسی شبهات در رابطه با حدیث "انا نقطة تحت الباء" (قسمت سوم) 💢‌شبهه دوم: در دوران امیر المؤمنین اصلا خطی که استعمال می شده نقطه ای داشته است که حضرت فرموده باشند من نقطه زیر باء هستم؟ 📌در پاسخ گوییم: 1⃣در اینکه دوران تنقیط اعجام از چه زمانی شروع شده است نقل ها مختلفه، بعضی گفته اند توسط ابوالاسود به تلقین امیرالمومنین علیه السّلام انجام شده است(📚أبجد العلوم ج ۱ ص ۳۹۰: وقيل: أبو الأسود الدؤلي بتلقين علي كرم الله وجهه) و بعضی گفته اند بعد از حضرت توسط یحیی بن معمر و نصر بن عاصم لیثی انجام شده است. صدور این سخن از حضرت امیر حمل می شود بعد از دوران تنقیط که به تلقین امیرالمومنین توسط ابو الاسود صورت گرفت و مختار کاتب اینست. 2⃣این نیز قابل ذکر است بعضی محققین مثل سید علی شهرستانی و حاجی خلیفه و صدیق حسن خان گفته اند مصحف های قبل از زمان عثمان دارای نقطه بودند و صحابه در مصحف عثمان نقطه هارا از قرآن حذف کردند و خود سخن عبد الله بن مسعود که گفته جردوا القرآن(قرآن را از نقطه ها خالی کنید) دلیل است بر اینکه مصاحف دارای نقطه بودند و سید علی شهرستانی نقل می کند که علمایی برای اثبات این مدعا(نقطه دار بودن مصاحف) به حدیث انا نقطة تحت الباء نیز استناد کردند. (📚مصحف امیرالمومنین ص ۱۰۳، 📚أبجد العلوم ج ۱ ص ۳۹۰، 📚كشف الظنون ج ۱ ص ۷۱۲) @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💠کتمان حقایق و منع از حکایت ما وقع (۹) 🔻از علمای اهل سنت اسماعیل حقی سخنی دارد که: ▫️هر کس مقتل امام حسین علیه السّلام و ظلم هایی که به او شده را بخواند تشبه به رافضی ها پیدا کرده است خصوصا زمانی که برای گریاندن و غمگین کردن مخاطب از الفاظی استفاده کند که با تعظیم منافات داشته باشد. 🔹متن عربی: من قرأ يوم عاشوراء وأوائل المحرم مقتل الحسين رضى الله عنه فقد تشبه بالروافض خصوصا إذا كان بألفاظ مخلة بالتعظيم لاجل تحزين السامعين. 📚روح البيان ج ۴ ص ۱۴۳  🔖نکته: شاید بتوان گفت یکی از اصول اهل سنت پرهیز از تشبه به شیعیان است که بعضی از علمایشان بر اساس همین اصل گفته اند هر گاه یکی از سنت های پیامبر و مستحبات شعاری برای شیعیان شد میتوان برای شبیه نشدن به آنان، این سنت و مستحب را ترک کرد، همانطور که ابن تیمیه به این تصریح کرده است: ذَهَبَ مَنْ ذَهَبَ مِنَ الْفُقَهَاءِ إِلَى تَرْكِ بَعْضِ الْمُسْتَحَبَّاتِ إِذَا صَارَتْ شِعَارًا لَهُمْ، فَإِنَّهُ لَمْ يَتْرُكْ وَاجِبًا بِذَلِكَ ، لَكِنْ قَالَ : فِي إِظْهَارِ ذَلِكَ مُشَابَهَةٌ لَهُمْ، فَلَا يَتَمَيَّزُ السُّنِّيُّ مِنَ الرَّافِضِيِّ، وَمَصْلَحَةُ التَّمَيُّزِ عَنْهُمْ لِأَجْلِ هِجْرَانِهِمْ  وَمُخَالَفَتِهِمْ، أَعْظَمُ مِنْ مَصْلَحَةِ هَذَا الْمُسْتَحَبِّ. (📚منهاج السنة النبوية ج ۴ ص ۱۵۴) @Talabeh_nevesht110
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
💢نمونه اى از مكاشفات صوفيه 1⃣در كتاب صفوة الصفا كه در شرح حالات شيخ صفى الدين اردبيلى به قلم يكى از مريدان او نوشته شده است، نقل شده كه: يكى از مردان كار كرده به شيخ گفت: در عالم خواب ديدم سرآستين شيخ از «عرش» بودى تا «ثرى» (زمين)! شيخ گفت: «فرزند! اين را به قدر حوصله تو به تو نشان داده اند»! 2⃣محى الدين عربى يكى از سلسله جنبانان اين طريقت در كتاب «مسامرة الابرار» مى نويسد: رجبيون كسانى هستند كه داراى يك نوع رياضت مى باشند و از آثار آن اين است كه در حالت مكاشفه «رافضى ها» (شيعه ها) را به صورت خوك مى بينند! 🔻نگارنده گويد: «رجبيون در واقع قيافه خود را در آيينه وجود شيعه چنين مى بينند». 3⃣شيخ عطار در كتاب تذكرة الاوليا (صفحه ۱۰۲) در حالات بايزيد بسطامى نقل مى كند كه گفت: «حق تعالى مرا به جايى رسانيد كه خلايق را جملگى در ميان دو انگشت خود ديدم»! و باز در همان صفحه نقل مى كند كه: «مدتى خانه را طواف مى كردم، چون به حق رسيدم خانه را ديدم كه گرد من طواف مى كرد»! 4⃣در همان كتاب در صفحه ۱۰۱ مى نويسد: بايزيد گفت: حق تعالى مرا در دو هزار مقام پيش خود حاضر كرد و در هر مقام مملكتى بر من عرضه داشت، من قبول نكردم! 🔻نگارنده گويد: هرگز شنيده ايد يكى از پيغمبران بزرگ خدا، يا يك نفر از ائمه اطهار عليهم السلام چنين سخنانى بر زبان رانده باشند؟! اين بلند پروازيهاى زشت و بى معنى از سران تصوف، بهترين دليل بطلان مكاشفات آنها است و ادعاهايى كه هيچ ملك مقرب و نّبى مرسلى نكرده است. 📘جلوه حق(در نقد تصوف) ص ۱۵۱ @Talabeh_nevesht110
🔰حضرت ابو طالب (صلوات الله علیه) دارای علم الهی بود. ❤️💐حضرت مفضل بن عمرو روحی له الفداء نقل می کند که حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمود: ⭕️لَمَّا وُلِدَ رَسُولُ اللَّهِ فُتِحَ لِآمِنَةَ بَیَاضُ فَارِسَ وَ قُصُورُ الشَّامِ فَجَاءَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ أَسَدٍ إِلَی أَبِی طَالِبٍ ضَاحِکَةً مُسْتَبْشِرَةً فَأَعْلَمَتْهُ مَا قَالَتْهُ آمِنَةُ فَقَالَ لَهَا أَبُو طَالِبٍ وَ تَتَعَجَّبِینَ مِنْ هَذَا إِنَّکِ تَحْبَلِینَ وَ تَلِدِینَ بِوَصِیِّهِ وَ وَزِیرِهِ. 💠چون رسول خدا صلّی الله علیه و آله زاده شد، کاخ‌های سفید فارس و کاخ‌های شام برای آمنه نمایان شد، آن گاه فاطمه بنت اسد خندان نزد ابوطالب رفت و او را نوید داد و از سخنانی که آمنه برایش گفته بود آگاهش کرد. ابوطالب به او گفت: از این شگفت زده می‌شوی در حالی که خود تو آبستن می‌شوی و وصیّ و وزیر او را به دنیا می‌آوری! 📔بحارالانوار ج ۱۵ ص ۲۷۳ ح ۱۸ ❤️💐در روایتی دیگر حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام فرمود: ⭕️کَانَ حَیْثُ طُلِقَتْ آمِنَةُ بِنْتُ وَهْبٍ وَ أَخَذَهَا الْمَخَاضُ بِالنَّبِیِّ صلی الله علیه و آله حَضَرَتْهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ أَسَدٍ امْرَأَةُ أَبِی طَالِبٍ فَلَمْ تَزَلْ مَعَهَا حَتَّی وَضَعَتْ فَقَالَتْ إِحْدَاهُمَا لِلْأُخْرَی هَلْ تَرَیْنَ مَا أَرَی فَقَالَتْ وَ مَا تَرَیْنَ قَالَتْ هَذَا النُّورَ الَّذِی قَدْ سَطَعَ مَا بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ فَبَیْنَمَا هُمَا کَذَلِکَ إِذْ دَخَلَ عَلَیْهِمَا أَبُو طَالِبٍ فَقَالَ لَهُمَا مَا لَکُمَا مِنْ أَیِّ شَیْ ءٍ تَعْجَبَانِ فَأَخْبَرَتْهُ فَاطِمَةُ بِالنُّورِ الَّذِی قَدْ رَأَتْ فَقَالَ لَهَا أَبُو طَالِبٍ أَ لَا أُبَشِّرُکِ فَقَالَتْ بَلَی فَقَالَ أَمَا إِنَّکِ سَتَلِدِینَ غُلَاماً یَکُونُ وَصِیَّ هَذَا الْمَوْلُودِ. 💠وقتی درد زایمان پیامبر، آمنه بنت وهب را فرا گرفت، فاطمه بنت اسد همسر ابوطالب نزد او رفت و همچنان نزد او ماند تا فارغ شد. یکی از آن دو به دیگری گفت: آیا آن چه را که من می‌بینم تو هم می‌بینی؟ گفت: چه می‌بینی؟ گفت: این نور را که در میان مشرق و مغرب تابش گرفته است. در همان اوان ابوطالب وارد شد و گفت: شما را چه شده؟ از چه چیز تعجب کرده اید؟ فاطمه او را از نوری که دیده بود باخبر کرد. ابوطالب گفت: می‌خواهی تو را مژده ای بدهم؟ گفت: آری. گفت: بدان که تو پسری به دنیا خواهی آورد که وصیّ این نوزاد است 📔بحارالانوار ج ۱۵ ص ۲۹۵ ح ۳۰ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰مقام شفاعت و نور الهی حضرت ابوطالب صلوات الله علیه ⭕️عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام کَانَ ذَاتَ یَوْمٍ جَالِساً فِی الرَّحْبَةِ وَ النَّاسُ حَوْلَهُ مُجْتَمِعُونَ فَقَامَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْتَ بِالْمَکَانِ الَّذِی أَنْزَلَکَ اللَّهُ بِهِ وَ أَبُوکَ مُعَذَّبٌ فِی النَّارِ فَقَالَ لَهُ عَلِیٌّ علیه السلام مَهْ فَضَّ اللَّهُ فَاکَ وَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً لَوْ شَفَعَ أَبِی فِی کُلِّ مُذْنِبٍ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اللَّهُ فِیهِمْ أَبِی مُعَذَّبٌ فِی النَّارِ وَ ابْنُهُ قَسِیمُ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ وَ الَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ نُورَ أَبِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ یُطْفِئُ أَنْوَارَ الْخَلَائِقِ إِلَّا خَمْسَةَ أَنْوَارٍ نُورَ مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله وَ نُورِی وَ نُورَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ وَ نُورَ تِسْعَةٍ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ فَإِنَّ نُورَهُ مِنْ نُورِنَا الَّذِی خَلَقَهُ اللَّهُ تَعَالَی قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ آدَمَ بِأَلْفَیْ عَامٍ. 💠از امام صادق علیه السّلام از پدرانش روایت شده است که روزی امیرالمؤمنین علیه السّلام در فضایی باز نشسته بودند و مردم در اطراف ایشان گرد آمده بودند که مردی از آن میان برخاست و گفت: یا امیرالمؤمنین شما هم اکنون دارای چنین مقام و منزلتی هستید ولی پدرت در آتش شکنجه می‌شود؟! امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمود: ساکت شو! خدا دهانت را خُرد کند! قسم به آنکه محمّد را به حق مبعوث فرمود اگر پدرم تمام گناهکاران روی زمین را شفاعت کند، قطعاً خداوند شفاعت وی را می‌پذیرد. پدرم در جهنم در حال شکنجه شدن باشد و پسرش قسمت کننده بهشت و دوزخ؟ قسم به آن که محمد را به حق به پیامبری مبعوث فرمود، نور پدرم در روز قیامت نور تمام خلایق را خاموش خواهد کرد، جز پنج نور: نور محمد صَلی الله علیهِ و سلَّم، نور من، نور حسن و حسین و نور نه تن از فرزندان حسین، زیرا نور پدرم از نور ماست که خداوند متعال آن را دوهزار سال پیش از خلقت آدم آفریده است. 📔بحارالانوار ج ۳۵ ص ۶۹ ح ۳ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰مَثَل ابوطالب علیه السّلام به مَثَل اصحاب کهف می‌ماند. ⭕️عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ أَنَّهُ سَأَلَهُ رَجُلٌ فَقَالَ لَهُ یَا ابْنَ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ أَخْبِرْنِی عَنْ أَبِی طَالِبٍ هَلْ کَانَ مُسْلِماً فَقَالَ وَ کَیْفَ لَمْ یَکُنْ مُسْلِماً وَ هُوَ الْقَائِلُ: وَ قَدْ عَلِمُوا أَنَّ ابْنَنَا لَا مُکَذَّبٌ*** لَدَیْنَا وَ لَا یَعْبَأُ بِقَوْلِ الْأَبَاطِلِ. إِنَّ أَبَا طَالِبٍ کَانَ مَثَلُهُ کَمَثَلِ أَصْحَابِ الْکَهْفِ حِینَ أَسَرُّوا الْإِیمَانَ وَ أَظْهَرُوا الشِّرْکَ فَآتَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ. 💠مردی از عبدالله بن عباس پرسید: ای عموزاده رسول خدا، آیا ابوطاالب مسلمان بود گفت: چگونه مسلمان نبوده است و گفته است: «و به تحقیق دانستند که فرزند ما نزد ما دروغگو نیست و توجهی نیز به سخنان باطل نمی کند» مَثَل ابوطالب مَثَل اصحاب کهف بود و آنگاه که ایمانشان را پنهان ساخته تظاهر به شرک می‌کردند. پس خدا دو بار به آنان اجر داد. 📔بحارالانوار ج ۳۵ ص ۷۲ ح ۶ ⭕️عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیهما السلام أَنَّهُ قَالَ: مَثَلُ أَبِی طَالِبٍ مَثَلُ أَهْلِ الْکَهْفِ حِینَ أَسَرُّوا الْإِیمَانَ وَ أَظْهَرُوا الشِّرْکَ فَآتَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ. 💠امام جعفرصادق علیه السّلام فرمود: مَثَل ابوطالب به مَثَل اصحاب کهف می‌ماند آنگاه که ایمانشان را پنهان و تظاهر به شرک کردند پس خداوند ایشان را دوبار پاداش عطا فرمود. 📔بحارالانوار ج ۳۵ ص ۷۳ ح ۸ 🆔 @mohadesin_marefat_110
🔰نبی اکرم صلی الله علیه و آله محب دوستان حضرت ابوطالب صلوات الله علیه ⭕️عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَابِطٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله یَقُولُ لِعَقِیلٍ إِنِّی لَأُحِبُّکَ یَا عَقِیلُ حُبَّیْنِ حُبّاً لَکَ وَ حُبّاً لِحُبِّ أَبِی طَالِبٍ لَکَ. 💠رسول خدا صَلی الله علیهِ و آله پیوسته به عقیل می‌فرمود: ای عقیل، من تو را دوبار دوست می‌دارم: یکی به خاطر خودت و دیگری به خاطر اینکه ابوطالب تو را دوست می‌دارد. 📔بحارالانوار ج ۳۵ ص ۷۳ ح ۹ 🆔 @mohadesin_marefat_110