eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
482 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
410 ویدیو
60 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زمان سلام الله علیه ✨
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 #داستانهای‌بحارالانوار 💚 #‌داستان‌امروز 💌گزارشی از جهنم! 🌼از امام صادق (علیه الس
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 💚 💌نفرین مادر! 🌸امام محمد باقر (علیه السلام) نقل می‌فرماید: در میان بنی اسرائیل، عابدی به نام جریح بود. او همواره در صومعه ای به عبادت می‌پرداخت. روزی مادرش نزد وی آمد و او را صدا زد، او چون مشغول عبادت بود به مادرش پاسخ نداد، مادر به خانه اش بازگشت. بار دیگر پس از ساعتی به صومعه آمد و جریح را صدا زد، باز جریح به مادر اعتنا نکرد. برای بار سوم باز مادر آمد و او را صدا زد و جوابی نشنید. از این رفتار فرزند دل مادر شکست و او را نفرین کرد. 🌸فردای همان روز، زن فاحشه ای که حامله بود نزد او آمد و همان جا درد زایمانش گرفت و بچه ای را به دنیا آورده و نزد جریح گذاشت و ادعا کرد که آن بچه فرزند نامشروع این عابد است. این موضوع شایع شد و سر زبان‌ها افتاد. مردم به یکدیگر می‌گفتند: کسی که مردم را از زنا نهی می‌کرد و سرزنش می‌نمود، اکنون خودش زنا کرده است. ماجرا به گوش شاه وقت رسید که عابد زنا کرده است. شاه فرمان اعدام عابد را صادر کرد. در آن هنگام که مردم برای اعدام عابد جمع شده بودند، مادرش آمد و وقتی او را آن گونه رسوا دید، از شدت ناراحتی به صورت خود زد و گریه کرد. 🌸جریح به مادر رو کرد و گفت: مادرم ساکت باش! نفرین تو مرا به اینجا کشانده است، و گرنه من بی گناه هستم. وقتی که مردم این سخن را از جریح شنیدند به عابد گفتند: ما از تو نمی پذیریم، مگر اینکه ثابت کنی این نسبتی که به تو می‌دهند دروغ است. عابد (که در این هنگام مادرش دیگر از او نارضایتی نداشت) گفت: طفلی را که به من نسبت می‌دهند، پیش من بیاورید!طفل را آوردند و او با زبان واضح گفت: پدرم فلان چوپان است. به این ترتیب، پس از رضایت مادر، خداوند آبروی از دست رفته عابد را بازگردانید، و تهمت‌هایی که مردم به جریح می‌زدند برطرف شد. پس از آن، جریح سوگند یاد کرد که هیچ گاه مادر را از خود ناراضی نکند و همواره در خدمت او باشد. 📘بحار، ج ۱۴، ص ۲۸۷ ┄┅═══✼🦋✼═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰امیرالمومنین امر به صبر در دولت اولی و دومی و سومی شده بود❗️ 🌹امام محمّد باقر سلام الله علیه فرمود: 💠منظور از لیل در این آیه «وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشاها» {تاریکی شب روشنایی روز را می‌پوشاند. } دومی است که بر امیر المؤمنین در مقامی که متعلق به او بود ستم روا داشت و آن جناب دستور داشت که صبر کند تا دولت آنها منقضی گردد. ⭕️وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشی قَالَ اللَّیْلُ فِی هَذَا الْمَوْضِعِ الثَّانِی غَشَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام فِی دَوْلَتِهِ الَّتِی جَرَتْ عَلَیْهِ وَ أُمِرَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام أَنْ یَصْبِرَ فِی دَوْلَتِهِمْ حَتَّی تَنْقَضِیَ. 📔بحارالانوار ج ۲۴، ص ۷۱، ح ۵ •• @mohadesin_marefat_110 ••
🔰حَبتَر(ابابکر) و دُلام(عمر‌) 🌸امام صادق سلام الله علیه فرمود: 💠«وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشاها» {تاریکی شب روشنایی روز را می‌پوشاند. } حَبتر و دُلام است که پرده بر روی حق کشیدند. ⭕️وَ اللَّیْلِ إِذا یَغْشاها حَبْتَرٌ وَ دُلَامٌ غَشِیَا عَلَیْهِ الْحَقَّ. 📔بحارالانوار ج ۲۴، ص ۷۲، ح ۶ 💢علامه محمّد باقر مجلسی رحمهُ الله در ذیل این روایت می فرماید: 🔶حبتر و دلام (کنایة عنهما) کما سیأتی فی کتاب الفتن. 🔺حَبتَر یعنی ابوبکر و دُلام یعنی عمر، همان طور که در کتاب فِتَن خواهد آمد. 📔بحارالانوار ج ۲۴، ص ۷۳، بیان روایت ۶ •• @mohadesin_marefat_110 ••
🔰غیر اهل بیت کسی تأویل و بطن قرآن را نمی داند❗️ 🌹امام محمّد باقر سلام الله علیه فرمود: 💠قرآن برای مردم مثال می‌زند و خطاب به پیامبر و ما اهل بیت است و معنی آن را جز ما اهل بیت نمی دانند. ⭕️وَ الْقُرْآنُ ضَرَبَ فِیهِ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَ خَاطَبَ نَبِیَّهُ صلی الله علیه و آله بِهِ وَ نَحْنُ فَلَیْسَ یَعْلَمُهُ غَیْرُنَا. 📔بحارالانوار ج ۲۴، ص ۷۱، ح ۵ •• @mohadesin_marefat_110 ••
امام زمان سلام الله علیه ✨
🔳تلاش هاى ناكارآمد براى بى اعتبار كردن حديث غدير 5⃣«حديث غدير» بر امامت بلافصل، دلالت نمى كند! 📌آن
🔳تلاش هاى ناكارآمد براى بى اعتبار كردن حديث غدير 6⃣آيا «حديث غدير» بر امامت باطنى دلالت مى كند؟ 📌آخرين تيرى كه در تركش براى خصم مانده اين است كه برخى از اهل تسنّن امامت را به دو بخش تقسيم كرده اند: 1⃣🔺امامت باطنى؛ 2⃣🔺امامت ظاهرى؛ ♦️🔹امامت باطنى - كه امامت در نزد متصوّفه نيز همين است - همان امامت در معنا و قضاياى معنوى و امور باطنى است و به پندار برخى از اهل تسنّن، على عليه السلام امام مسلمانان و خليفۀ بلافصل رسول خدا صلى اللّه عليه و آله در امور باطنى است و سه خليفۀ نخست، همان خلفاى ظاهرى بر مسلمانان هستند و حقّ حكومت و امر و نهى دارند كه امّت بايد مطيع آنان بوده و از اوامر و نواهى آنان اطاعت كنند. 💠❗️اينان چنين مى گويند. گويى امر امامت و رياست عامّۀ بر امّت امرى است كه به نظر آنان موكول شده است تا به اختيار خود، آن را به دو قسم نمايند؛ سپس هر بخشى را به هركه مى پسندند و هواى نفسشان به آن طرف مايل است عطا كنند؛ به گونه اى كه بخشى را به حضرت على عليه السلام و فرزندانش عليهم السلام عطا نمايند و بخش ديگرى را به خلفاى سه گانه، آنگاه به معاويه؛ سپس به يزيد و پس از آن به متوكّل و... تا امروز ارزانى دارند. گويى امر امامت در اختيار آنها و روى هوا و هوس آن هاست كه به على عليه السلام بگويند: تو امام به اين معنا هستى و تو فلانى امام به معناى ديگر. ⚠️گويا اينان سخن خداوند متعال را نشنيده اند و يا شنيده اند؛ ولى خود را به ناشنوايى مى زنند كه مى فرمايد: «وَ رَبُّكَ يَخْلُقُ ما يَشاءُ وَ يَخْتارُ ما كانَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ سُبْحانَ اللّهِ وَ تَعالى عَمّا يُشْرِكُونَ»؛ پروردگارت هرچه را بخواهد مى آفريند و اختيار مى كند و آنان [در برابر او] اختيارى ندارند. خدا از شرك آنان منزّه و برتر است. ❇️آيا اين بيان تهديدآميز آيۀ كريمه و حكم نمودن به شرك كسانى كه براى خود حقّ اختيار قائلند، براى جلوگيرى از خودكامگى كسانى كه هستند كافى نيست؟ البتّه به طور كامل روشن شد كه اين اشكال به شبيه تر است تا سخن علمى، و نهايت چيزى كه از اين اشكال استفاده مى شود، اين است كه اهل تسنّن از هر گونه مناقشۀ قابل قبولى در دلالت «حديث غدير» عاجز گشته اند كه به اين مطالب واهى پناه آورده اند. 📚📕قسمتی‌از مطالب کتاب گرانقدر "نگاهی به حديث غدير" آیت الله سید علی حسینی میلانی •• @mohadesin_marefat_110 ••