eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
483 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
409 ویدیو
59 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
امام زمان سلام الله علیه ✨
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 #داستانهای‌بحارالانوار 💚 #‌داستان‌امروز 💌عاقبت کسی که حدیث پیامبر را مسخره کند!
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 💚 💌طلب روزی حلال، صدقه است! 💐از امام صادق علیه السلام نقل است که: علی بن الحسین(امام سجاد) علیه السلام سحرگاه در طلب روزی از منزل خارج شد، عرض کردند: یابن رسول الله! کجا می‌روید؟ فرمود: از منزل بیرون آمدم تا برای خانواده‌ام صدقه ای بدهم. 💐عرض کردند: چطور به خانواده تان صدقه می‌دهید؟ فرمود: هرکس از راه حلال روزی را به دست آورد (و برای خانواده خود خرج نماید) در پیشگاه خداوند برای او صدقه محسوب می‌شود! 📘بحار، ج ۴۶، ص ۶۶ ┄┅═══✼🦋✼═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برائت و تبری جزئی از " توحید " است ❗️ 🔶تَصْدِيقُ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ تَصْدِيقُ رَسُولِهِ (صلی الله علیه وآله وسلم وَ مُوالاةُ امیرالمؤمنین عَلِيٍّ علیه سلام وَ الِائْتِمامُ بِهِ وَ بِاَئِمَّةِ الْهُدىٰ سلام الله علیهم وَ الْبَراءَةُ إِلَى اللّهِ عَزَّوَجَلَّ مِنْ عَدُوِّهِمْ هٰكَذٰا يُعْرَفُ اللّهُ عَزَّوَجَل . 🔺امام محمّد باقر سلام الله علیه فرمودند : تصديق خداوند عزّوجلّ، تصديق پيامبرش صلی الله علیه وآله ، موالات حضرت مولا امیرالمومنین امام علي سلام الله علیه ، پذيرفتن امامت ایشان و امامان هدايت سلام الله علیهم و بيزاري جستن از دشمنان آنان به درگاه خداوند تعالي. خداوند عزّوجلّ اين چنين شناخته مي‌شود . 📚📕الکافی جلد ۱ صفحه ۱۸۰ 📚📕بحارالأنوار جلد ۶۹ صفحه ۱۷۸ 📌پست های مرتبط: 🌐تولی و تبری از اصول دین است. 🌐صلح نداریم برائت ما از شما برای خداوند است. 🌐لعنت ملائکه برای متوقفین در لعن و تبری. 🌐بزرگترین فتنه و بدتر از دجال کسانی هستند که برائت و تبری ندارند. •• @mohadesin_marefat_110 ••
دو موردِ ناخوشایند برای انسان❗️ 🔺عن رسول الله صلّی الله علیه وآله ؛ شَيئانِ يَكرهُهُما اِبنُ آدَم ، يَكَرَهُ المَوتَ وَ المَوتُ راحةٌ لِلمؤُمِنِ مِنَ الفِتنةِ ، وَ يَكَرَهُ قِلّةَ المالِ وَ قِلَّةُ المالِ اَقلُّ لِلحساب. 🔶پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله فرمودند ؛ دو چيز است که برای آدمیزاد ، ناخوشايند است :‌ مرگ ، درحالی‌که مرگ برای مؤمن راحتی از بلاها و فتنه هاست. کمی مال ، درحالی‌که مالِ کمتر ، حسابش نیز کمتر و سبک‌تر است. 📚📕خصال جلد ۱ صفحه ۷۴ •• @mohadesin_marefat_110 ••
خواستن از مردم، اسارت است❗️ 🔺عن أمیرالمؤمنین عليه السلام : تَفَضَّلْ عَلَى‏ مَنْ شِئْتَ تَكُنْ أَمِيرهُ‏ ، وَ اسْتَغْنِ عَمِّنْ شِئْتَ تَكُنْ نَظِيْرَهُ‏ ، وَ افْتَقِرْ إلى‏ مَنْ شِئْتَ تَكُنْ أَسِيْرَهُ . 🔶اميرمؤمنان امام على سلام الله عليه مى‏‌فرمايند : به هركس نيكى كنی امير او می شوى . از هركس بى‌نياز شوی هم‌تراز او می‌شوى . از هركس طلب حاجت كردى اسير او می‌گردى . 📚📕وسائل‌ الشيعة جلد ۱۲ صفحه ۴۲۶ •• @mohadesin_marefat_110 ••
امام زمان سلام الله علیه ✨
🔳نگاهى به راويان حديث غدير 📌همان طور كه بيان شد، حديث غدير در اصطلاح «دراية الحديث» فراتر از حدّ ت
🔳تواتر لفظى حديث غدير 📌تواتر - آن سان كه در مباحث مربوط به آن آمده است - بر سه قسم است: ۱. تواتر لفظى؛ ۲. تواتر اجمالى؛ ۳. تواتر معنوى. 📍با توجّه به اين كه گروهى از دانشمندان اهل سنّت حديث غدير را در كتاب هايى كه به احاديث متواتر تعلق دارد، نقل كرده اند، روشن مى شود كه اين حديث - با همان متنى كه گذشت - داراى تواتر لفظى است كه خود نكته مهمّى است؛ زيرا دانشمندان علم حديث و درايه اهل سنّت مى گويند كه تواترِ لفظى در احاديث نبوى جدّاً اندك است، به گونه اى كه گفته اند: فقط يك حديث متواتر لفظى داريم و آن گفتار پيامبر صلى اللّه عليه و آله است كه مى فرمايد: إنَّما الأعمالُ بالنيّات؛ كردارها فقط در گرو نيت هاست. 👳🏼‍♂شيخ عبد العزيز دهلوى در كتاب تحفۀ اثنا عشريّه(۱) مى گويد: 📜اگر حديثى به حدّ تواتر رسيد و صدورش از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله قطعى شد، در حكم آيۀ قرآن خواهد بود؛ پس همان گونه كه قرآن كريم قطعىّ الصدور و از جانب خداوند متعال است و جايز نيست واژه اى از آن رد و يا باطل شود و هر كه چنين كند كافر خواهد بود و ترديدى در اين مطلب نيست؛ چرا كه با تواتر قطعى به دست ما رسيده است؛ همان طور هر حديثى كه با سندهاى قطعى و يقينى و در حدّ تواتر از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله به ما برسد، به منزلۀ آيه اى از آيات قرآن خواهد بود. 🔰نتيجۀ كلام دهلوى پيرامون حديث غدير اين مى شود كه فرمايش رسول خدا صلى اللّه عليه و آله كه فرمود: مَنْ كُنْتُ مَولاهُ فَهذا عَلِيٌّ مَولاهُ؛ از اين جهت كه به صدور آن از پيامبر اكرم صلى اللّه عليه و آله قطع و يقين داريم؛ همانند آيه اى از آيات قرآن بوده و تكذيب و رد آن حرام است. ❗️۱) اين كتاب به صورت اختصار، به زبان عربى و به قلم آلوسى بغدادى و با پاورقى هاى يكى از دشمنان دين چاپ و منتشر شده است. وى در اين پاورقى‌ها با دشنام و كلمات نامربوط، بغض و كينۀ خود را به اهل بيت عليهم السلام و شيعيان آن بزرگواران ابراز داشته است. 📚📕قسمتی‌از مطالب کتاب گرانقدر "نگاهی به حديث غدير" آیت الله سید علی حسینی میلانی •• @mohadesin_marefat_110 ••
امام زمان سلام الله علیه ✨
•┈┈••••✾•🍃🌼🍃•✾•••┈┈• ☂ #نهج‌البلاغه ☀️ #حکمت‌ها ┄┅═══✼کلام مولا؏✼═══┅┄ 🔺قُرِنَتِ الْهَیْبَةُ بِال
┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ ☂ ☀️ ┄┅═══✼کلام مولا؏✼═══┅┄ 🔺لَنَا حَقٌّ، فَإِنْ أُعْطِینَاهُ، وَ إِلَّا رَکِبْنَا أَعْجَازَ الْإِبِلِ، وَ إِنْ طَالَ السُّرَی. 🔶ما را حقی است که اگر به ما داده شود (آزادیم) و الّا (همچون اسیران و بردگانی خواهیم بود که) در عقب شتر سوار خواهیم شد هرچند زمانی طولانی این سیر در تاریکی بگذرد. 📒 ┄═❁❈شرح❈❁═┄ ✍🏼این جمله حکمت آمیز خواه مقارن ایام سقیفه گفته شده باشد یا در شورای شش نفره عمر برای انتخاب خلیفه پس از او، اشاره به مسئله خلافت دارد که حق مسلّم اهل بیت و امیر مؤمنان علی علیه السلام بود. ابن ابی الحدید معتزلی سنی گوید: و هذا الکلام تزعم الإمامیة أنه قاله یوم السقیفة أو فی تلک الأیام و یذهب أصحابنا إلی أنه قاله یوم الشوری بعد وفاة عمر و اجتماع الجماعة لاختیار واحد من الستة. (شیعیان امامی چنین می‌پندارند که علی علیه السّلام این سخن را به روز سقیفه یا همان روزها فرموده است، ولی یاران معتزلی ما بر این عقیده اند که این سخن را پس از مرگ عمر و به روز شوری و هنگامی که آن گروه شش نفره برای انتخاب یک تن از میان خود اجتماع کرده بودند، گفته است.) ✍🏼با توجه به این که «اعجاز» جمع «عَجُز» به معنای پشت و «سُری» به معنای سیر شبانه است مفسران در این که منظور از این تشبیه چیست، احتمالاتی داده اند: سیّد رضی می‌گوید: «این کلام از سخنان لطیف و فصیح امام است و معنای آن این است که اگر حق ما به ما داده نشود همچون افراد خوار و بی مقدار خواهیم بود و این بدان سبب است که کسی که پشت سر دیگری سوار بر مرکب می‌شود در قسمت عقب مرکب خواهد بود، همچون برده و اسیر و مانند آنها». تفسیر دیگر اینکه منظور این است اگر حق ما را به ما ندهند به زحمت و مشقت فراوان خواهیم افتاد همان گونه که شخص ردیف دوم به هنگام سوار شدن بر شتر چنین حالی را خواهد داشت. تفسیر سوم این که اگر ما به حقمان نرسیم مخالفان ما برای مدتی طولانی ما را به عقب خواهند انداخت و ما هم طبق فرموده پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله صبر می‌کنیم و برای گرفتن حق خویش دست به شمشیر نخواهیم برد. این احتمال نیز بعید نیست که هر سه تفسیر در مفهوم کلام امام جمع باشد به این معنا که اگر ما را از حق خود محروم سازند هم ما را به خواری می‌کشانند و هم به زحمت و مشقت می‌افکنند و هم مدت طولانی ما را از حقمان محروم می‌دارند و به فرمان پیغمبر اکرم ناچاریم صبر کنیم. ✍🏼هر یک از این تفسیرهای سه گانه را انتخاب کنیم اشاره به این نکته است که مخالفان ما افراد بی رحمی هستند که تنها به غصب حق ما قناعت نمی کنند، بلکه اصرار دارند ما را به ذلت و زحمت بیفکنند و هرچه بیشتر رسیدن ما را به حقمان تأخیر بیندازند، همان گونه که تاریخ این واقعیت را نشان داد که دشمنان امام هفتاد سال بر فراز تمام منابر در سراسر جهان اسلام آن حضرت را لعن می‌کردند و فرزندانش را در کربلا به خاک و خون کشیدند و خاندان او را به اسارت کشاندند و آنچه از دستشان بر می‌آمد از ظلم و ستم بود روا داشتند ولی آنها صبر کردند، تا این شب تاریک و سیاه و ظلمانی برطرف شود و البته باور ما این است که پایان این شب سیاه و ظلمانی همان ظهور مهدی موعود خواهد بود که در آن زمان حق به صاحب حق می‌رسد و جهان دگرگون می‌شود و عالم دیگری جای این عالم ظلمانی را خواهد گرفت. ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄