eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
483 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
408 ویدیو
59 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
منکر حضرت حیدر(ع) منکر خدا و پیامبر است❗️ 🔳حضرت رسول اکرم(ص و آله) به امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود: 🔶الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ نَبِیّاً مَا آمَنَ بِی مَنْ أَنْکَرَکَ وَ لَا أَقَرَّ بِی مَنْ جَحَدَکَ وَ لَا آمَنَ بِاللَّهِ مَنْ کَفَرَ بِکَ. 🔺قسم به آن خدایی که مرا به نبوت مبعوث نموده است، به من ایمان نیاورده کسی که منکر تو باشد و اقرار به نبوتم ندارد کسی که مخالف تو باشد و کافر به تو به خدا نیز ایمان ندارد. 📚📕بحارالانوار ج ۲۴، ص ۶۴، ح ۵۰ •• @mohadesin_marefat_110 ••
بوسیله امیرالمومنین خداوند عبادت شده و معالم دین الهی شناخته می گردد❗️ 🔳پیامبر اکرم(ص و آله) به امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود: 🔺وَ اللَّهِ یَا عَلِیُّ مَا خُلِقْتَ إِلَّا لِیُعْبَدَ بِکَ وَ لِتُعْرَفَ بِکَ مَعَالِمُ الدِّینِ وَ یُصْلَحَ بِکَ دَارِسُ السَّبِیلِ. 🔶به خدا سوگند یا علی، آفریده نشده ای مگر برای راهنمایی مردم به پرستش و عبادت خدا و آشنایی آنها به مسائل و معالم دینی و مذهبی و هموار نمودن راه فرسوده و نابسامان زندگی مردم گمراه. 📚📕بحارالانوار ج ۲۴، ص ۶۴، ح ۵۰ •• @mohadesin_marefat_110 ••
امام زمان سلام الله علیه ✨
#حرمت‌لعن‌و‌سبّ‌علنی #لزوم‌رعایت‌تقیه 🔰نـهـی از سـبّ و لـعـن در جـایـی کـه مـخـالـفـیـن هـسـتـنـد و
🔰مـذمـت لـعـن و سـبّ عـلـنـی در کـلـام امـام جـواد سـلام الله عـلـیـه 🔸قِیلَ لِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الرِّضَا علیه السلام إِنَّ فُلَاناً نَقَبَ فِی جِوَارِهِ عَلَی قَوْمٍ فَأَخَذُوهُ بِالتُّهَمَةِ وَ ضَرَبُوهُ خَمْسَمِائَةِ سَوْطٍ قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ علیه السلام ذَلِکَ أَسْهَلُ مِنْ مِائَةِ أَلْفِ أَلْفِ سَوْطٍ مِنَ النَّارِ نُبِّهَ عَلَی التَّوْبَةِ حَتَّی یُکَفِّرَ ذَلِکَ قِیلَ وَ کَیْفَ ذَلِکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ إِنَّهُ فِی غَدَاةِ یَوْمِهِ الَّذِی أَصَابَهُ مَا أَصَابَهُ ضَیَّعَ حَقَّ أَخٍ مُؤْمِنٍ وَ 👈🏾جَهَرَ بِشَتْمِ أَبِی الْفَصِیلِ وَ أَبِی الدَّوَاهِی وَ أَبِی الشُّرُورِ وَ أَبِی الْمَلَاهِی وَ تَرَکَ التَّقِیَّةَ👉🏾وَ 👈🏾لَمْ یَسْتُرْ عَلَی إِخْوَانِهِ وَ مُخَالِفِیهِ فَاتَّهَمَهُمْ عِنْدَ الْمُخَالِفِینَ وَ عَرَضَهُمْ لِلَعْنِهِمْ وَ سَبِّهِمْ وَ مَکْرُوهِهِمْ👉🏾 🔹به امام جواد علیه السلام گفتند: در کنار فلانی بر قومی شبیخون زدند و او را به تهمت دستگیر کردند و پانصد تازیانه زدند. آن حضرت فرمود: این آسان تر است از صد هزارهزار تازیانه آتشین. او را برای توبه آگاه کردند تا کفاره آن خلافش باشد. گفتند: چطور باشد یا ابن رسول الله؟ 👈🏾فرمود: در بامداد روزی که آن ماجرا برایش اتفاق افتاد، حق یک برادر مؤمن را ضایع کرد و ابی الفصیل و ابو دواهی و ابوالشرور و ابوالملاهی را بلند و آشکار سبّ و شتم کرد و تقیه نکرد.👉🏾👈🏾او نه از برادرانش پرده پوشی کرد و نه از مخالفانش. آنان را نزد مخالفان بدنام ساخت و به لعن و دشنام و بدکاری آنان دچار کرد.👉🏾 📚📕بحارالانوار جلد ۷۲ صفحه ۴۱۷ حدیث ۶۸ ✍وجه استدلال: 1⃣بنابر فرموده علماء همچون علامه مجلسی اعلی الله مقامه منظور از ابی الفصیل و ابو دواهی و ابوالشرور و ابوالملاهی چهار خلیفه یعنی ابابکر و عمر و عثمان و معاویه اند. 2⃣شاهد سخن ما این فرموده امام است که : جهر بشتم. جهر به معنای آشکار کردن است که بر دو قسم است یا جهر قولی یا بلند کردن و آشکار کردن صدا یا جهر فعلی. (📚قاموس قرآن ج ۲، ص ۷۹)جهر چیزی یعنی علنی انجام دادن آن که گویند: اجهره اعلنه. و وقتی در مورد چیزی که قولی باشد بکار رود مثل لعن و سبّ، به معنای علنی اظهار لعن و سبّ است چنانکه گویند: اجهار الکلام: اعلانه. و به کسی که علنی و آشکارا گناه کند می گویند مجاهر است. (📚لسان العرب ج ۴، ماده جهر) شتم نیز در لغت به معنای قذف و سبّ است. (📚لسان العرب ج ۱۲، ماده شتم) در این کلام نورانی امام سلام الله علیه، آشکار کردن لعن و سبّ ائمه ضلال را خلاف تقیه دانستند و نهی فرمودند، ایضاً از این کلام استفاده می شود که لعن و سبّ یا باید جهراً در مکانی خصوصی و در خلوت خود باشد، یا باید خفیاً و سرّاً در دل حتی اگر مکان عمومی یا حتی مسجد اهل سنت است مهم این است که ائمه فرمودن حیث لا یسمعونکم: جایی لعن کنید یا طوری لعن کنید که آنان نشنوند. 3⃣نکته آخر: امام جواد علیه السّلام مذمت می کند کسی را که برادر شیعه خود را در معرض لعن و سبّ و اذیت های مخالفین قرار می دهد با ترک تقیه و لعن و شتم آشکارا و علنی. (عَرَضَهُمْ لِلَعْنِهِمْ وَ سَبِّهِمْ وَ مَکْرُوهِهِم) 👌🌹از این نکته ناب دو نکته هم استخراج و استفاده می شود: الف)در جایی که امام کراهت دارد از اینکه شیعه ای با لعن علنی برادر دینی خود را در معرض لعن و اذیت مخالفین قرار دهد چطور ما جسارت می کنیم با لعن و سبّ علنی خود، امام معصوم را در معرض فحاشی وهابیت قرار می دهیم؟! فتأمل🙂 ب)رد می شود توهمات و تراوشات ذهنی افرادی که می گویند تقیه فقط برای حفظ جان خود است و ما لعن و سبّ علنی در امنیت خود می کنیم و مهم نیست شیعه ای در بلادی که حاکمیت سنی است در معرض اذیت آنان قرار گیرد. •• @mohadesin_marefat_110 ••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان سلام الله علیه ✨
💠حدیث روز💠 💎هر انتظاری و هر شمردنی پایانی دارد ✍امام علی علیه السّلام: 🔻کُلُّ مَعدودٍ مُنقَضٍ، و ک
💠حدیث روز💠 💎مرگ و فناء پایان انسان ✍امام علی علیه السّلام: 🔻وَأی علی نَفسهِ ألاّ یَضطَرِبَ شَبَحٌ مِمّا أولَجَ فیه الرُّوحَ، إلاّ و جَعَلَ الحِمامَ مَوعِدَهُ، و الفَناءَ غایَتَهُ. ❇️خداوند مقرّر داشت جنبده ای که جان در آن دمیده است، نجنبد مگر اینکه مرگ را وعده گاه او قرار دهد و نیستی را پایان کارش. 📚ترجمه میزان الحکمه جلد ۱۱، صفحه ۹۰
امام زمان سلام الله علیه ✨
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 #داستانهای‌بحارالانوار 💚 #‌داستان‌امروز 💌ارشاد و اصلاح دشمن با بذل مال! 🍄مدتی بو
┄┅═══✼🦋✼═══┅┄ 🌹 💚 💌نامه امام موسی بن جعفر (علیه السلام) به استاندار یحیی بن خالد! 💐شخصی از اهالی ری نقل می‌کند: یحیی بن خالد کسی را استاندار (والی) ما کرد. مقداری مالیات بدهکار بودم. از من می‌خواستند و من از پرداخت آن معذور بودم، زیرا اگر از من می‌گرفتند فقیر و بینوا می‌شدم. به من گفتند والی از پیروان مذهب شیعه است، در عین حال ترسیدم که پیش او بروم، زیرا نگران بودم که این خبر درست نباشد و مرا بگیرند و به پرداخت بدهی مجبور ساخته و آسایشم را به هم بزنند. تصمیم گرفتم برای حل این قضیه به خدا پناه برم، لذا به زیارت خانه خدا رفتم و خدمت مولایم امام موسی بن جعفر علیه السلام رسیدم و از حال خود شکایت کردم. 💐آن حضرت پس از شنیدن عرایض من نامه ای این چنین به والی نوشت: (بدان که خداوند را در زیر عرش سایه ای است که کسی در زیر آن ساکن نمی شود مگر آنکه فایده ای به برادرش رساند و یا مشکل او را بر طرف سازد و یا دل او را شاد کند و این برادر توست. والسلام. ) پس از انجام حج به شهر خود بازگشتم و شبانه به نزد آن مرد رفتم و از او اجازه ی ملاقات خواستم و گفتم: من پیک موسی بن جعفر علیه السلام هستم. استاندار خود پابرهنه آمد و در را گشود و مرا بوسید و در آغوش گرفت ومیان دو چشمم را بوسه زد. هر بار که از من درباره ی دیدن امام علیه السلام می‌پرسید، همین کار را تکرار می‌کرد و چون او را از سلامتی حال آن حضرت مطلع می‌ساختم، شاد می‌گشت و خدا را شکر می‌کرد. 💐سپس مرا در خانه اش قسمت بالای اتاق نشانید و خود رو به رویم نشست. نامه ای را که امام خطاب به او نوشته و به من داده بود به وی تسلیم کردم. او ایستاد و نامه را بوسید و خواند. سپس پول و لباس خواست پول‌ها را دینار دینار و درهم درهم و جامه‌ها را یک به یک با من تقسیم کرد، و حتی قیمت اموالی را که تقسیم آنها ممکن نبود به من می‌پرداخت. وی هر چه به من می‌داد می‌پرسید: برادر! آیا تو را شاد کردم؟ و من پاسخ می‌دادم: آری! به خدا تو بر شادی من افزودی! سپس دفتر مالیات را طلبید و هر چه به نام من نوشته بودند حذف کرد و نوشته به من داد مبنی بر این که من از بدهی مالیات معافم و من خداحافظی کردم و بازگشتم. 💐با خود گفتم: من که از جبران خدمت این مرد ناتوانم، جز آن که در سال آینده، هنگامی که به حج مشرف شدم برایش دعا کنم و وقتی محضر امام موسی بن جعفر علیه السلام رسیدم از آنچه او برای من انجام داد آگاهش سازم. همین کار را هم کردم و از آنچه میان من و آن مرد گذشته بود، سخن گفتم. سیمای آن حضرت از شادی برافروخته گشت. عرض کردم: سرورم! آیا این خبر موجب خوشحالی شما شد؟ حضرت فرمود: آری! به خدا این خبر مرا و امیر المؤمنین علیه السلام و جدم رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم و خدای متعال را مسرور کرد. 📘بحار، ج ۴۸، ص ۱۷۴ ┄┅═══✼🦋✼═══┅┄