eitaa logo
امام زمان سلام الله علیه ✨
516 دنبال‌کننده
863 عکس
156 ویدیو
34 فایل
💠ترویج معارف اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین ..بیان قران کریم و روایات ..پخش زنده توسط اساتید برجسته در مناسبت های مذهبی و دوشنبه شب ها و جمعه بعدازظهرها به نیت تعجیل در فرج و خشنودی امام زمان سلام الله علیه کپی ازاد خادم کانال @Ya_mahde_adrekni
مشاهده در ایتا
دانلود
‏امیرالمومنین علی علیه السلام‏ إِنَّ أَفْضَلَ النَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ مَنْ كَانَ الْعَمَلُ بِالْحَقِّ أَحَبَّ إِلَيْهِ وَ إِنْ نَقَصَهُ وَ كَرَثَهُ مِنَ الْبَاطِلِ وَ إِنْ جَرَّ إِلَيْهِ فَائِدَةً وَ زَادَهُ بهترین مردم نزد خداوند کسی ست که عمل به‌حق در نزد او محبوب‌تر از باطل باشد اگر چه بر ضرر او باشد و او را محزون سازد، گرچه باطل بدو سود رساند، و رتبت او را بالاتر گرداند. نهج البلاغة، خطبه ۱۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان سلام الله علیه ✨
📖 #کافی_خوانی 🔍 #کتاب_العقل_و_الجهل 📜عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ، قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللّه
📖 🔍 📜عَنْ أَبِی الْجَارُودِ: عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام، قَالَ: «إِنَّمَا یُدَاقُّ اللّه ُ الْعِبَادَ فِی الْحِسَابِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَلی قَدْرِ مَا آتَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ فِی الدُّنْیَا». ⬅️امام باقر (علیه السّلام) فرمود: خداوند در روز قیامت نسبت به بندگان خود به اندازۀ عقلی که به آنها داده است حساب رسی و باریک بینی می‌کند. 📚الاصول من الکافی ج 1 ح 7 🆔 @mohadesin_marefat_110
‏امیرالمومنین علی علیه السلام‏ الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِهِ أَوْسَعُ شَيْءٍ صَدْراً وَ أَذَلُّ شَيْءٍ نَفْساً يَكْرَهُ الرِّفْعَةَ وَ يَشْنَأُ السُّمْعَةَ ... نَفْسُهُ أَصْلَبُ مِنَ الصَّلْدِ وَ هُوَ أَذَلُّ مِنَ الْعَبْدِ شادمانی مؤمن در رخسار اوست و اندوه وی در دلش، دلش بسیار باز و در نزد خود خویشتن از همه حقیرتر داند، برتری جستن را خوش نمی‌دارد، و شهرت را دشمن دارد ... نفس او سخت‌تر از سنگ خارا در راه دین‌داری، و خوارتر از برده در فروتنی و بی‌آزاری. نهج البلاغه، حکمت ۳۳۳
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
❇️منهج رجالی وثوق صدوری یا تصحیح خبری (قسمت پنچم) 🔷شیخ مفید (ره) و توجه به قرائن برای وثوق صدوری ➖شیخ مفید از اعلام مکتب بغداد است و از متقدمین علمای شیعه می باشد که منهج حدیثی خاصی را دنبال می کند. او روایاتی را که "قابل عمل و اعتقاد هستند" به دو دسته تقسیم می کند: 📜خبر متواتر 📜خبر واحد مقرون به قرائن مفید علم 🔻شیخ تنها به ثقه بودن راوی حدیث برای صحت حدیثی اکتفاء نمی کند بلکه در بعضی موارد بعضی حدیث فردی کذاب همچون انس بن مالک را هم مورد عمل و اعتقاد قرار می دهد و قطعی الصدور می داند، لذا شیخ از قرائن استفاده می کند قرائنی که به گفته او با این قرائن علم حاصل می شود که ولو راوی روایت دروغگو بوده ولی در این حدیث اش راست گفته است و روایت صحت دارد. 🔍از قرائنی که شیخ مفید در کتب مختلف خویش مورد استفاده قرار داده است: 1⃣اینکه آن حدیث راوی اش متهم نباشد و داعی بر جعل و کذب برای او نباشد 2⃣اینکه آن حدیث با دلایل و احکام عقلیه موافق باشد چرا که سخن مخالف عقل از ارباب عقول که معصومین اند صادر نمی شود 3⃣شاهدی عرفی و عقلایی برای صحت آن روایت باشد 4⃣اینکه آن روایت مجمع علیه باشد یا از شهرت برخوردار باشد 5⃣اینکه آن روایت را تلقی به قبول کنند و مقبوله گردد 6⃣اینکه روایتی بر ضد آن روایت نقل نشود و راوی اش را رد نکنند در نقل خصوص این روایت 7⃣اینکه روایت با تجربیات و مشاهدات مخالف نباشد و آنچه با تجربیات و مشاهدات مخالف بود هزار هزار نفر هم نقل کنند مردود است 8⃣اینکه روایت با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض نباشد 9⃣اینکه روایت با کتاب الله در تعارض و مخالفت نباشد و الا مردود است 📚التذکرة باصول الفقه 📚اوائل المقالات 📚الفصول المختارة 📚المسائل السرویة 📚تصحیح اعتقادات الامامیة @Talabeh_nevesht110
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ إِيَّاكُمْ وَ فُضُولَ المَطْعَمِ فَإِنَّهُ يَسُمُّ الْقَلْبَ بِالْفَضْلَةِ وَ يُبْطِئُ بِالْجَوَارِحِ عَنِ الطَّاعَةِ وَ يُصِمُّ الْهِمَمَ عَنْ سِمَاعِ الْمَوْعِظَةَ از پر خوردن دوری گزینید که قلب را مسموم می‌سازد، و اندام‌ها را در طاعت خدا سست می‌کند، و گوش دل را از شنیدن موعظه باز می‌دارد. بحار الانوار، ج ۷۴، ص: ۱۸۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5965552872262208628.mp3
4.82M
دلبر ارباب اکبر لیلا رخسار و کردار محمّد صلی الله علیه و آله مصداق رسول مصدق علی اکبر بزن قلاده😍 رقیه اکبر پرستم کرده
هدایت شده از «طـلـبـه نـوشـت»
✍🏼استاد سید قاسم علی احمدی: ⬅️عجب است از فخررازی که در این آیه(ولایت) در اطلاق لفظ جمع بر مفرد (امیر المؤمنين ) اشکال میکند و مینویسد: حمل کردن الفاظ جمع بر مفرد به جهت تعظیم مجاز است و اصل این است که کلام بر معنای حقیقی اش حمل شود!! اما در تفسیر آیه وَلَا يَأْتَلِ أُولُوا الْفَضْلِ مِنْكُمْ وَالسَّعَةِ می گوید : مراد از «اولی الفضل » ابوبکر است که به جهت علوّ شأن و تعظيم او به لفظ - جمع آورده شده است . چگونه تعبیر به لفظ جمع از مفرد به جهت تعظیم در حق ابوبکر جایز است اما در حق امیرالمؤمنین جایز نیست؟! آیا هیچ زندیقی میتواند بگوید ابوبکر استحقاق تعظیم را دارد اما امیرالمؤمنین ندارد؟!! 📚حقانیت در اوج مظلومیت ج 1 ص 261 @Talabeh_nevesht110