eitaa logo
انقلابِ قَلم
385 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از انقلابِ قَلم
13870808_7661_128k.mp3
346.9K
#دعای_پایانی
او کلمات قرآنی را جان می‌داد قبل از انقلاب، من ممنوع‌السفر بودم؛ یعنی نمیتوانستم به خارج از کشور سفر کنم. مدتها در زندان بودم؛ وقتی هم که از زندان بیرون آمدم، در داخل کشور محصور بودم. در آن وقت، یکی از آرزوها و تصمیمهایم این بود - به خانواده‌ی خودم هم گفته بودم - که اگر بتوانم از کشور خارج بشوم، برای دیدن قرّاء - مخصوصاً شیخ مصطفی اسماعیل - به مصر میروم. اتفاقاً شیخ مصطفی اسماعیل تا بعد از انقلاب زنده بود؛ لیکن متأسفانه ما در آن سالهای اول انقلاب، به این فکری که حالا هستیم، نبودیم؛ والّا به هر طوری بود، من شیخ مصطفی اسماعیل را به تهران میآوردم. شیخ مصطفی اسماعیل، خیلی فوق‌العاده بود. چیزهایی در تلاوت او بود که انصافاً قابل تقلید است. منهای مسأله‌ی صدا و کیفیت ادای حروف و کلمات، او کلمات قرآنی را جان میداد. یعنی وقتی که او آیه را میخواند، آن احساسی به مستمع دست میداد که در آیه اقتضای آن احساس بود. مثلاً فرض بفرمایید که در سوره‌ی هود، آن‌جایی که راجع به قضیه‌ی پسر نوح آیات کریمه را میخواند: «انّ ابنی من اهلی و انّ وعدک الحق»، انسان پدری را احساس میکند که پسر کافرش دارد در مقابلش از بین میرود؛ یعنی هم احساس رأفت به خاطر بُنوّت او، و هم احساس نفرت به خاطر کفر او. او این را با خواندن خودش به انسان القا میکند. این، چیز خیلی مهمی است و آن تأثیر قرآنی را در خواننده مضاعف میکند. شبیه این را - نه به این شدت - من در خواندن شیخ عبدالفتاح دیدم؛ او هم تا حدودی این‌طور است. مرحوم منشاوی هم جزو آن چهره‌های برجسته‌ی قرآنی است. چند نفر از مقلدان ایشان الان در این‌جا هستند. بیانات در مراسم تودیع قاریان قرآن ۱۳۷۰/۰۲/۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای حضور قلب در نماز تمرین کنیم نماز قالبی دارد و مضمونی؛ جسمی دارد و روحی. مواظب باشیم جسم نماز از روح نماز خالی نماند. نمیگوئیم جسم بیروح نماز هیچ اثری ندارد؛ چرا، بالاخره یک اثرکی دارد؛ اما آن نمازی که اسلام و قرآن و شرع و پیغمبر و ائمه (علیهم‌السّلام) این همه روی آن تأکید کردند، نمازی است که جسم و روحش هر دو کامل باشد. این جسم هم متناسب با همان روح فراهم شده؛ قرائت دارد، رکوع دارد، سجود دارد، به خاک افتادن دارد، دست بلند کردن دارد، بلند حرف زدن دارد، آهسته حرف زدن دارد. این تنوع برای پوشش دادن به همه‌ی آن نیازهائی است که به وسیله‌ی نماز بایستی برآورده شود که هر کدام رازی در جای خود دارد و مجموعه‌ی اینها، قالب و شکل نماز را به وجود میآورد. این شکل خیلی مهم است، لیکن روح این نماز توجه است؛ توجه. بدانیم چه کار داریم میکنیم. نماز بیتوجه - همان طور که عرض کردم - اثرش کم است. ۱۳۸۷/۰۸/۲۹ #ما_و_نماز
1358-10-15_128k_سخنرانى_در_جمع_انجمن_اسلامى_كاركنان_وزارت_صنايع_(وابستگى_اقتصادى).mp3
14.32M
🔊 سخنرانی در جمع انجمن اسلامی کارکنان وزارت صنایع (وابستگی اقتصادی)،۱۵ دی ۱۳۵۸/ ۱۶ صفر ۱۴۰۰،قم 📚جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۴۱ تا صفحه ۴۶ متن کامل را از اینجا بخوانید:
13870710_7693_128k.mp3
304.2K
#دعای_پایانی
مرد و زن مسلمان، کودکان مسلمان باید با قرآن انس پیدا کنید. قرآن را به معنای حقیقىِ مخاطب قرار گرفتنِ در مقابل خدا، بخوانید و در آن تدبر کنید و از آن بیاموزید. مرحله‌ی بعدش هم عمل است؛ اما من مرحله‌ی قبل از عمل را عرض میکنم: آموختن قرآن، فهم معارف قرآن، تدبر در آیات قرآن و کلمات قرآنی. بیانات در دیدار قاریان، 1386/06/22
📋 پیشرفت و مقاومت/بخش اول ✍️مجتبی میرزایی، معاونت پژوهش حوزه علمیه انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چرا مقاومت تنها راهبرد ممکن برای پیشرفت است؟ جامعه پردازان و سیاست‌گذاران و کسانی که تقسیم‌بندی‌های موضوعی را برای جهان در نظر می‌گیرند، برای عصر حاضر عناوین مختلفی وضع نموده‌اند. عصر فنّاوری، عصر تمدن و گفتگو و یا تعابیر مختلف دیگری که از زبان اقشار مختلف بشر شنیده می‌شود. اما به اعتقاد ما جدیدترین و درست‌ترین عنوان، عصر مقاومت است؛ زیرا اکنون شاهد نسلی از جامعه جهانی هستیم که دارای ذاتی گرگین و خبیث در ظاهری شیک و معطر است و مانند عصر جاهلیت قدرت و زورگویی را در بین خویش حکم‌فرما قرار داده است و اگر شما به خواسته‌هایش تن دهی-که تمامی هم ندارد- هیچ‌گونه پیشرفت و سعادتی در این دنیا و حتی در سرای ابد برایتان قابل پیش‌بینی نخواهد بود. برای اثبات ادعای خویش مبنی بر تلازم بین پیشرفت- در تمامی ابعادش- و مقاومت مطالبی را در ادامه بیان خواهیم کرد: الف) معنای مقاومت برخی به‌اشتباه در تعریف مقاومت از معانی همچون صبر، دفاع و جهاد استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که این معانی حقیقت معنای مقاومت نیستند، بلکه از آثار یا لوازم آن هستند. در قرآن کریم واژه مقاومت استعمال نشده است، اما الفاظی همچون اِستَقامُوا، فَاستَقِم، وَاستَقِم استعمال شده است که معنای مقاومت را داده و آن به معنای طلب قیام و اراده دائمی بودن این فعل است.۱ ب) فواید مقاومت ۱. نزول نعمت‌های مادّی: «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَی الطَّریقَةِ لَأَسْقَیناهُمْ ماءً غَدَقاً». بی‌تردید اگر بر مسیر الهی استقامت ورزند حتماً آن‌ها را از آب فراوان سیراب سازیم. (سوره جنّ، آیه 16). ۲. عنایت‌های خاصّ الهی: «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُون». به‌یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما تنها خداست، سپس استقامت داشتند، (در عالم آخرت) نه ترسی بر آن‌هاست و نه اندوهی خواهند داشت. (سوره احقاف، آیه 13). ۳. پیشرفت مادّی و معنوی: «مَن کَانَ لِلّهِ کَانَ اللهُ لَه».۲ انسانی که خودخواه و خودبین است و به دنبال جلب منفعت برای خویش است و همیشه خواهان پیشرفت و طیّ مسیر در پلّه‌های ترقّی است، با معامله‌ای الهی، اگر خود را وقف مسیر الهی نماید و در این راه مقاومت نماید، به هرآن چیزی که می‌خواهد خواهد رسید، زیرا که خداوند برای او خواهد بود. ضرب‌المثل معروف هست که می‌فرماید: باخدا باش پادشاهی کن. پی نوشت: ۱. (التحقیق فی کلمات القرآن، ج 9، ص 380) ۲. (بحارالانوار،ج 79، ص 197) ادامه دارد...
انسان نماز را خوب بخواند، با توجه بخواند، حضور قلب داشته باشد. حضور قلب یعنی انسان از آنچه که میگوید و آنچه که در ذهنش میگذرد و بر زبانش جاری میشود، غافل نباشد؛ اینجور نباشد که نفهمد. مثلاً من که حالا دارم با شما حرف میزنم، خب، شما مخاطبید. انسان توجه دارد که یک مخاطبی دارد و دارد گوش میکند و دارد حرف میزند. در نماز هم همین جور باشد؛ یک مخاطبی داشته باشیم، با او حرف بزنیم. من حتّی عرض میکنم اگر کسی معنای نماز را هم نداند، اصلاً هیچ نداند معنای این عبارات چیست، اما همین قدر بداند دارد با یکی حرف میزند، دارد با خدا حرف میزند، این قضیه انسان را نزدیک میکند - «قربان کلّ تقىّ»- این خودش مقرب است؛ تا اینکه حالا مثل ماها که معنایش را میدانیم و تفسیرش را میدانیم و چندین کتاب درباره‌اش خوانده‌ایم، اما وقتی که نماز میخوانیم، بالمرّه یادمان میرود که چه کار داریم میکنیم.۱۳۹۰/۰۱/۲۳
1358-10-16_128k_سخنرانى_در_جمع_فرماندهان_ارتش_(عمل_به_وظايف-_تبليغات_عليه_انقلاب_ايران).mp3
9.21M
سخنرانی در جمع فرماندهان ارتش (عمل به وظایف- تبلیغات علیه انقلاب ایران)،۱۶ دی ۱۳۵۸/ ۱۷ صفر ۱۴۰۰،قم 📚جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۵۳ تا صفحه ۵۵ متن کامل را از اینجا بخوانید. مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR
13870710_7680_128k.mp3
372.7K
#دعای_پایانی
بیان قرآن، بیان فصیح و بلیغ و خیلی والائی است و هرکسی جزئیات این بیان را نمیفهمد. بلاتشبیه مثل گلستان سعدی که انسان آن را مثلاً در جمعی بخواند. خوب، گلستان سعدی فارسىِ بلیغ است، مردم هم میفهمند؛ اما دقائق و جزئیاتش را فقط ادبا، اهل ذوق و اهل درک بالا میفهمند. حالا این را هزاران برابر بکنید. قرآن اینجوری است. دقائق و لطائف و جزئیات را ممکن است مستمعِ عرب‌زبانِ معمولی نفهمد، اما بالاخره مفهوم این کلمات را میفهمد؛ لذا دلش رقیق میشود؛ لذا در شنیدن تلاوت قرآن اشک میریزد؛ چون موعظه‌ی الهی را درک میکند. این حجابی است که ما داریم و قابل حل هم هست. نبادا کسی خیال کند حالا چه کار کنیم، نمیشود؛ نخیر، این کاملاً قابل حل است. بسیاری از کلمات و لغات قرآنی در زبان فارسی متداول ما تکرار شده است و ما میفهمیم. بیانات در دیدار قاریان،۱۳۸۶/۰۶/۲۲ #ما_و_قرآن
حضور قلب و توجه، کاری است که به تمرین احتیاج دارد. کسانی که این کارها را کرده‌اند و بلدند، به ما یاد میدهند که انسان باید در حال نماز، خود را در حضور یک مخاطب عالیشأن و عالی‌مقام که خالق هستی است و مالک همه‌ی وجود انسان است، احساس کند. هر مقدار از نماز که توانست این حالت را داشته باشد، به تعبیر روایات این نماز، نمازِ مقبول است و آن خاصیت و اثر را خواهد بخشید. و دیگر آثار نماز - که نمیشود آثار نماز را در چند جمله یا در چند فقره‌ی کوتاه خلاصه کرد - بر این مترتب میشود. ۱۳۸۵/۰۶/۲۷ #ما_و_نماز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انتشار برای اولین بار 📹 بازخوانی موضع رهبر انقلاب درباره جناح چپ در اوج فتنه ۸۸ 💻 @Khamenei_ir
1358-10-17_128k_سخنرانى_در_جمع_راهپيمايان_كفن_پوش_اليگودرز_(سياست_امريكا).mp3
9.59M
🔊 سخنرانی در جمع راهپیمایان کفن‌پوش الیگودرز (سیاست امریکا)،۱۷ دی ۱۳۵۸/ ۱۸ صفر ۱۴۰۰،قم 📚 جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۷۵ تا صفحه ۷۷ متن کامل را از اینجا بخوانید.
13861128_8579_32k.mp3
104.2K
#دعای_پایانی
انس با قرآن امیرالمؤمنین (علیه السّلام) میفرماید: ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیق؛(نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۸) «اَنیق» یعنی آن زیبایی شگفت‌آور، آن زیبایی‌ای که وقتی انسان در مقابل آن قرار میگیرد، به حیرت می‌افتد؛ زیبایی در قرآن این جوری است. البتّه ما فارس‌زبانها یعنی غیر عرب‌زبان‌ها و خیلی از عرب‌زبان‌ها این توفیق را ندارند که این زیبایی را درک کنند؛ [ولی] با اُنس زیاد با قرآن میشود درک کرد. وقتی انسان با قرآن اُنس بگیرد، زیاد تلاوت کند، زیاد بشنود، آن وقت میفهمد که غیر از جنبه‌ی معنوی، این زبان، این جملات، چقدر شیوا است، چقدر زیبا است. بیانات در محفل انس با قرآن کریم،۱۳۹۸/۰۲/۱۶ #ما_و_قرآن
📋 پیشرفت و مقاومت/بخش دوم ✍️مجتبی میرزایی، معاونت پژوهش حوزه علمیه انصار المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ۴. پیشرفت فرهنگی: از دیگر فواید مقاومت پیشرفت فرهنگی جامعه است. اگر انسان‌های مؤمن بر حرف راست و صحیح خویش استقامت ورزند و گفتمان صحیح خویش را منتقل به جامعه کرده و با صبر و ازخودگذشتگی در برابر ناملایمات روزگار تحمل نمایند، اثر استقامت خویش را خواهند دید و آن پیشرفت فرهنگی جامعه در مسیری که ایشان مخلصانه بر آن استقامت ورزیده بودند. اساساً یکی از لوازم پیشرفت هر جامعه‌ای، پیشرفت هم‌زمان تمامی افراد یک جامعه ازلحاظ فرهنگی است. وقتی همه مردم در جو معنوی قرار بگیرند و همگی خود را مقید به آداب و اعمالی نمایند، ناخودآگاه این اعمال به سنتی تبدیل می‌گردد. مخصوصاً در شرایطی که ما زیر سخت‌ترین آماج حملات سایبری و جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن هستیم. لازم هست که ازلحاظ فرهنگی کشور، ملّت و جوانان را مصون‌سازی کنیم و برای آن برنامه‌ریزی کرده و در این مسیر استقامت پولادین از خود نشان بدهیم. ۵. پیشرفت اقتصادی: جوامعی که ازلحاظ اقتصادی عقب‌مانده محسوب شوند و همیشه دست گدایی خویش را جلوی مستکبرین دراز کنند، ذلّت کمترین نصیب این اوضاعشان است. پس لازم است مردم به کمک دولت شتافته و از به وجود آمدن شکاف طبقاتی در داخل و شکستن کمر اقتصادی کشور در عرصه بین‌الملل جلوگیری به عمل‌آورند و راه برون‌رفت از این مشکلات، عملیّاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. سیاست‌هایی که متکی بر مقاومت و محصول این درخت پربار میوه پیشرفت اقتصادی است. ج) راه دشوار رسیدن به پیشرفت: شما جوان‌ها تصوّر نکنید، راهی که پیش روی ما است، یک اتوبان آسفالته بی‌مانع است؛ راه پیشرفت به روی ما باز است، امّا راه پرپیچ‌وخمی است، راه دارای فراز نشیبی است، موانعی در این راه وجود دارد، دشمن به‌طور کامل در مقابل ما فعّال است. ما باید در مقابله با موانع، این راه را طیّ کنیم.۳ ضرب‌المثلی معروف است که گویای این مضمون است: «هرکه طاووس خواهد، جور هندوستان کشد». آری یک ملّت، یک جمعیّت، یک فرد، برای اینکه بتواند به آرزوهای بلند خود دست پیدا کند، باید تلاش کند. ملّت ما این تلاش را کرد و توانست انقلاب را پیروز کند. این تلاش را کرد و توانست در جنگ تحمیلی هشت‌ساله، سربلند از آب دربیاید.۴ راهبرد اصلی جهت پیشرفت در تمام زمینه‌ها، مقاومت است. پی‌نوشت: ۳. (مقام معظّم رهبری،12/07/1397) ۴. (مقام معظّم رهبری، 14/03/1386)
اهمیت نماز نماز به معنای واقعی کلمه عمود دین است؛ معنای عمود این است که اگر نبود، سقف فرو میریزد؛ بنا شکل بناییِ خود را از دست میدهد؛ نماز این است. بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران،۱۳۹۵/۰۵/۳۱ #ما_و_نماز
📣 کانون اساتید دانشگاه باقرالعلوم برگزار می کند: ✅ نشست علمی:«بصیرت و مقاومت از مقام نظر تا میدان عمل» ✅ ارائه دهندگان: حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقاجانی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر یوسفی ⏰ زمان: یکشنبه ۲۱ دیماه ساعت ۱۸:۳۰ 🔸لینک نشست: https://b2n.ir/586481
📋 عطر جهاد و شهادت/ بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۶ ✍️ طیبه قائمی بافقی پنج‌شنبه‌ها یاد شهدا و آرزوی ثبات قدم درراه، اهداف و آرمان‌های آنان در دل‌زنده ‏می‌شود.‏ شهادت در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای یک نوع سبک زندگی است. شهدا در ‏دوران زندگی خود به‌گونه‌ای بودند که شایستگی رسیدن به مقام شهادت و لقاءالله ‏را در دوران حیاتشان کسب نمودند؛ زیرا مقام عندیت، حیات طیبه و دسترسی به ‏رزق پربرکت خداوند، برکتی است که فقط با زندگی مجاهدانه درراه خدا و ثبات ‏آن حاصل می‌شود. شهدا، ازجمله مؤمنانی هستند که بر سر عهدشان باخدا صادقانه ‏ایستادند و مصداقی بودند بر: «الذین قالوا رَبُّنَااللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا. ثبات قدم و پایداری ‏در مسیر ارزش‌ها و اصول، سمت‌وسوی اندیشه و گفتار و رفتار آن‌ها را تعیین ‏می‌کند. همان‌گونه که رهبر انقلاب می‌گویند: هدف را درست انتخاب کنید و بعد ‏بااستقامت جلو بروید؛ راهش این است. در مقابل کارشکنی،‌ وسوسه، اذیّت کردن و ‏جوسازی کردن و مانند این‌ها، تنها راه مهم و مؤثّری که وجود دارد عدم انفعال و ‏ادامهٔ راه و استقامت است. ۱۳۹۹/۰۴/۰۷‏ استقامت کردن یعنی ثبات ورزیدن در این راه و تحت تأثیر عوامل گوناگون قرار ‏نگرفتن. راه، راه همواری نیست؛ راه خدا، راه تلاش درراه خدا، راه اقامهٔ حق و ‏عدل، راه رسیدن به تمدّن اسلامی و نظام حقیقی اسلامی و جامعهٔ اسلامی راه ‏دشواری است؛ راهی است که پیغمبران در این راه با زحمت حرکت کردند و پیش ‏بردند. ۱۳۹۶/۰۸/۱۸ شهید حسن صفی خانی می‌گوید: «خود را باید آماده کنیم برای ‏تحمل سختی‌ها و آشفتگی‌ها و اگر صبر کردید و استقامت ورزیدید همانا رحمت ‏خداوند شامل شما می‌گردد و سعادت ابدی را می‌برید.»‏ راه شهدا راه استقامت و ثبات قدم است نه سستی و تن‌پروری و تسلیم دشمن ‏شدن. از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای استقامت در مقابل سختی‌ها و مشکلات و ‏مشکل‌آفرینی دشمن عمل صالح است. گرچه افراد درراه پایداری سختی‌هایی را به ‏دوش می‌کشند اما در مقابل اجر و رضایت خداوند را نیز به دست می‌آورند: «ذلِکَ ‏بِاَنَّهُم لا یُصیبُ‌هُم ظَمَاٌ وَ لا نَصَبٌ وَلا مَخمَصَةٌ فی سَبیلِ اللهِ وَلایَطَئونَ مَوطِئًا یَغیظُ ‏الکُفّارَ وَ لایَنالونَ مِن عَدُوٍّ نَیلًا اِلّا کُتِبَ لَهُم بِه! عَمَلٌ صلِح، این به خاطر آن است که ‏هیچ تشنگی و خستگی و گرسنگی درراه خدا به آن‌ها نمی‌رسد و هیچ گامی که ‏موجب خشم کافران می‌شود برنمی‌دارند و ضربه‌ای از دشمن نمی‌خورند، مگر ‏اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آن‌ها نوشته می‌شود؛ زیرا خداوند پاداش ‏نیکوکاران را تباه نمی‌کند!»(توبه/آیه ۱۲۰)«درحالی‌که اگر تسلیم دشمن بشوید، ‏سختی‌هایتان هیچ اجری هم پیش خدای متعال ندارد، بلکه تن به ظلم دادن مجازات ‏هم دارد. قرآن این‌جوری دستور می‌دهد: نه ظلم کنید، نه زیر بار ظلم ‏بروید.»(۱۳۹۸/۰۸/۲۴)‏ شهدا استقامت و اراده‌ای پولادین و ثبات درراه حق بودن را از خداوند طلب ‏می‌کنند: «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا: پروردگارا، بر [دل‌های] ما شکیبایی ‏فروریز و گام‌های ما را استوار دار»(بقره (۲)/۲۵۰) استقامت، راه دستیابی به فوز ‏عظیم شهادت است همان‌گونه که شهید مدافع حرم «ابراهیم خلیلی» در وصیت‌نامه ‏خود می‌نویسد: «هرگز از جهاد درراه خدا خسته و دلسرد نشوید و از جهاد اکبر که ‏مبارزه با «نفس امّاره» است نیز غافل نشوید و بدانید که نصرت و یاری پروردگار ‏در ثبات قدم و استقامت نهفته شده است.» ازاین‌رو پیام جاویدان سالار شهیدان ‏‏«هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» و عاشورا نماد مقاومت، ثبات قدم واستقامت در برابر دشمنان ‏دین است. آیت‌الله خامنه‌ای بر اساس این سخن نورانی از امام حسین (علیه‌السلام) ‏می‌فرمایند: «مؤمن به هیچ کیفیّتی نباید ذلّت را قبول کند. «أَبَا الله ذلک»، خدا ابا دارد ‏که ما ذلت را بپذیریم. ذلت تسلیم در مقابل کفار، ذلت پذیرش فشار کفار و تحمیل ‏کفار، این ذلت‌ها را مؤمن حق ندارد قبول بکند.»(۱۳۶۲/۶/۱۰) لذا شهید جعفرقلی ‏امجدیان تأکید می‌کند: «پدر و مادر مسلمان، هم‌اکنون مملکت اسلامی ما احتیاج به ‏استقامت و پایداری دارد تا دشمنان که در رأس آن آمریکای جهان خوار است ‏بفهمند امت اسلامی ما تسلیم خدا هستند و تسلیم زور ابرقدرت‌ها نخواهند شد و ‏پیروزی نهایی به یاری خدا با آن‌هاست.»‏ ‏یادمان باشد: "روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی ‏زندگی شهدا در جامعهٔ ما رواج پیدا کند. (۱۳۹۳/۲۷/۱۱) و چه زیبا گفت شهید ‏کرم طهماسبی که:"وقت آن رسیده با رسالت زینب وار خود، ندای الله اکبر-‏خمینی‌رهبر سر داده و سخن شهیدان را به گوش عالم برسانیم."‏ ‏ @MANAAR_IR
1358-10-18_128k_سخنرانى_در_جمع_اهالى_اروميه_(حفظ_روحيه_انقلابى).mp3
10.69M
سخنرانی در جمع اهالی ارومیه (حفظ روحیه انقلابی)،۱۸ دی ۱۳۵۸/ ۱۹ صفر ۱۴۰۰،قم بسم الله الرحمن الرحیم‌ سلام بر شما برادران و خواهران آذربایجان. درود بر شما مردم غیرتمند آذربایجان غربی و سلام بر اهالی ارومیه. شما زحمت کشیدید و از راه دور در این هوای سرد آمدید به قم که در این مجلس محقر با من رو به رو بشوید و مطالب خودتان را بفرمایید و من هم بعض کلمات را عرض کنم. برادران من، امروز روزی است که اسلام گرفتار ابرقدرتهاست، و برای اسلام عزیز و میهن شما نقشه‌های شوم کشیده‌اند. امروز روزی است که اسلام محتاج به همه قشرهای ملت و شما مردم غیرتمند است. اسلام عزیز به همه ما، به همه ملتها، به همه اقشار حق دارد و منت دارد، و ما باید از عهده حق اسلام و کشور اسلامی بیرون بیاییم. متن کامل را از اینجا بخوانید 📚جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۸۰ تا صفحه ۸۲
13861119_8616_32k.mp3
188K
#دعای_پایانی مَنار(معارف ناب امام و رهبری) @MANAAR_IR