eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
13950323_15963_192k.mp3
1.33M
#دعای_پایانی
اُدکلن های سَمّی جام شوکران را بنوش؛ این حکمی بود که دادگاه آتن _پایتخت یونان_ برای اتهام‌های پدرخوانده فلسفه سیاسی غرب بریده بود. ازجمله بندهای شکوائیه بر ضد سقراط آن بود که او اعتقاد دارد خدا یکی است و جوانان را فاسد کرده و از پرستش خدایانی که دولت می‌پرستید خودداری کرده است. (خلاصه‌ای از کتاب تاریخ فلسفه سیاسی غرب، عبدالرحمن عالم) این تنها بخشی از وضعیت تمدنی غرب و اروپا است که چیزی خلاف ادعاهای غربی‌ها را آشکار می‌سازد. علاوه بر این‌که عده‌ای از آن‌ها سعی دارند تا یونان را به‌عنوان ریشه همه علوم و مهارت‌های انسان معرفی کنند اما واقعیت این است که وقتی دولت‌شهرهای یونان به وجود آمدند چیزی نزدیک به بیست قرن از عمر دولت‌شهرهای آشور باستان می‌گذشت. (از کتاب سیر تحول اندیشه سیاسی در شرق باستان) درواقع آن چیزی که باعث شده و می‌شود تمدن فریبنده غربی بتواند راه و روش خودش را گسترش بدهد بازی با افکار عمومی یا به عبارتی درست‌تر استفاده از جهل ملت‌ها است. مبارزه با جهل عنصری است که در زمانه سقراط چندان خریدار نداشت و درنتیجه نگرانی ناشی از جهالت یک تاجر چرم فروش که خیال می‌کرد عقیده فرزند جوانش توسط سقراط فاسد شده است نوشیدن جام شوکران را بر او تحمیل کرد. بنابراین ما باید بدانیم و بشناسیم که خمیرمایه غرب چیست و در پَس چهره‌های اتوکشیده و ادکلن زده کدام اندیشه قرارگرفته است؟ غربی‌ها سعی دارند تا حقایق تاریخی را پنهان سازند و ترجیح می‌دهند تا آدم‌ها از بنیادهای فکری‌ غرب مطلع نباشند که در این صورت هر محصول مادی و معنوی را ارائه کنند مصرف‌کنندگان با شوق و رغبت بیشتری تمایل به استفاده پیدا می‌کنند. ادعای حقوق بشر توسط مجامع غربی و اروپایی چیزی جز شوخی بد محسوب نمی‌شود و رفتار و گفتار برخی از مهم‌ترین اندیشمندانشان تأییدی بر این مطلب است. به‌عنوان نمونه 495 سال پیش در ماه مِه 1525 میلادی، مارتین لوتر آلمانی _از پیشوایان نهضت اصلاحات پروتستانی _ حمایتش را از شورش روستائیان برداشت و در تشویق سرکوب کنندگان چنین گفت که "بکشید، خفه کنید، قطعه‌قطعه کنید دهقان‌ها را، همچون سگ‌های هار" حاکمان غربی تنها نفع شخصی و جریانی خود را مورد اعتنا قرار می‌دهند و سرکوب جنبش‌های مردمی در آمریکا و اروپا این جمله سِن پُل را تأیید می‌کند که گفت: "من همیشه جانب آن گروهی را می‌دارم که هرچند انگیزه آن ناحق باشد اما از شورش زیان می‌بیند و همواره با آن گروهی مخالفت خواهم کرد که شورش می‌کند، هرچند انگیزه آن به‌حق باشد." 🆔@manaar_ir
🔷 (تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در روز میلاد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم) صبح پنجشنبه ۹۹/۸/۱۵ 🔊 زیارت عاشورا به همراه صرف صبحانه: ساعت ۷:۳۰ 🎞 پخش فیلم بیانات: ساعت ۸:۱۵ 🎙تحلیل بیانات: ساعت ۹ تا ۱۰ 🏢 مکان: خیابان صفاییه کوچه ممتاز چهارراه اول ساختمان نورالثقلین طبقه دوم اتاق جلسات *جلسه با ظرفیت محدود و با رعایت توصیه های بهداشتی برگزار میگردد. (ویژه برادران) ✍ لطفاً در صورت تمایل به حضور در این محفل، عدد ۱ را به شماره 09015353224 ارسال نمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13950323_15910_192k.mp3
1.44M
#دعای_پایانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📘کتابی که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر به آن استناد کردند کدام است؟ "انصافاً رژیم آمریکا بشدّت دچار انحطاط سیاسی و انحطاط مدنی و انحطاط اخلاقی است. این هم تحلیل نیست؛ این [مطلبی] که من میگویم، این جور نیست که حالا تحلیل باشد؛ این را خودشان میگویند؛ این حرف سخنگویان خودشان و نویسندگان خودشان و صاحبان فکر از داخل خود آمریکا است؛ آنها این حرف را میزنند. در این چند سال چند کتاب نوشته‌اند، با تیراژهای بالا در داخل آمریکا منتشر شده که برخی پرده‌ها را این کتابها بالا میزند. یکی از این کتابها را که به فارسی ترجمه شده، بنده خواندم؛ پُر از شواهدِ همین انحطاط است؛ یعنی واقعاً [اگر] کسی آن کتاب را بخواند، [میبیند که] اوّل تا آخر کتاب نشان‌دهنده‌ی انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس‌جمهور آمریکا است. این امپراتوریِ این جوری دیری نخواهد پایید؛ معلوم است که وقتی کار یک سیاست، کار یک رژیم به اینجا رسید، این دیگر خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد. البتّه بعضی‌هایشان هستند که اگر سرِ کار بیایند زودتر منهدم میکنند، بعضی هستند که اگر سرِ کار بیایند ممکن است یک خرده دیرتر منهدم بشود؛ لکن به هر حال این حقیقت است." 🗓 ۱۳ آبان ۹۹/ بیانات به مناسبت سالروز ولادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برای دریافت و مطالعه نسخه الکترونیکی «ترس؛ ترامپ در کاخ سفید» می توانید به این آدرس مراجعه کنید: https://taaghche.com/book/43065 مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من باز می‌گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان- به خیال خام خودشان- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند. صحیفه امام،جلد ۲۱،ص ۳۲۸ 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13950323_15908_192k.mp3
1.35M
#دعای_پایانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 چرا آشنایی با اندیشه‌های رهبر انقلاب برای جامعه‌ی ایران ضرورت دارد؟ ✍ علی رضا ملا احمدی، طلبه سطح ۴ حوزه و دانشجوی دکتری فلسفه تطبیقی کمی به عقب برگردیم. سقیفه و ۲۵ سال انزوای جریان امامت، نبرد صفّین و انشعاب خوارج از درون سپاه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، تنهاماندنِ امام مجتبی (علیه‌السلام) در جبهه‌ی حق و انتخاب گزینه‌ی صلح با معاویه توسّط رزمندگان، قیام اباعبدالله (علیه‌السلام) و فاجعه‌ی عاشورا، دوران محنت‌بارِ جریان امامت پس از قیام عاشورا و نهایتاً غیبت امام دوازدهم؛ همین مسیر را بیاییم جلو تا برسیم به انقلاب اسلامی. یعنی تصمیم‌های متعددی که امام(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای طی این چهل‌سال برخلاف صلاحدیدِ شخصی‌شان گرفتند که آخرینش همین ماجرای برجام باشد. حتی باز به تاریخ برگردیم و مشکلات انبیاء الهی با امّت خودشان را ریشه‌یابی کنیم. همه‌ی این اتفاقات و مشکلات ریشه در یک مشکل اساسی دارد: وقتی ارزش‌ها و اولویّت‌های فکری و فرهنگی غالب مردم دور از ارزش‌ها و اولویّت‌های ولیّ جامعه باشد، منجر به این می‌شود که امام جامعه مجبور شود از موضع و تصمیم اصلی و اوّلیه‌ی خودش عقب‌نشینی کند و تصمیمی هم‌گام و هم‌سطحِ جامعه بگیرد تا بلکه در آینده بتواند سطح فکری و فرهنگی امّت را ارتقاء بدهد. و اصلاً اگر غیر از این بود، چرا حضرت روح‌الله (ره) مجبور شود را بنوشد و چرا رهبری مجبور شود ایده‌ی را مطرح کند که در ادامه، این استراتژی هم زیر پای سیاست‌خارجه‌ی منفعل‌مان ذبح شود و به چنین روزی بیفتیم؟ این فاصله‌ی ذهنی میان امت و امامت چگونه میتواند پُر شود جز اینکه ما مدّعیان انقلابی‌گری و ولایتمداری کمر همّت ببندیم و با اندیشه‌های ولیّ‌مان آشنا شویم و پس از فهم رهبر، سعی کنیم اطرافیان خود را با این آشنا کنیم؟ 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13881130_2419_64k.mp3
1.17M
🎵اگر بخواهیم مسلمان زندگی کنیم،... 🆔@manaar_ir
🌺به کانال تبیینی و تحلیلی مَنار خوش آمدید🌺 هشتگ های موجود تاکنون برای دسترسی آسان به محتوای کانال: مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
🔰 موانع تحقق حکومت عدل محور 📋 بازخوانی بیانات آیت الله خامنه ای در باب عدالت (۸ شهریور ۸۴ در دیدار با هیئت دولت) ✍️ مجتبی میرزایی،طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و معاون پژوهشی مدرسه علمیه انصار المهدی آیت الله سید علی خامنه ای معتقدند که برای تحقق واقعی عدالت باید حکومتی عدل محور تشکیل شود و در این طریق موانعی جدی وجود دارد که منجر به عدم تحقق حکومت های عدل محور در زمان اکثر انبیاء و اوصیاء شده است. برخی از این موانع عبارتند از: 🔷 یکم : موافق نبودن عمل با حرف(استقامت در نیت) رهبر فرزانه انقلاب با تأکید بر نقش برجسته کارگزاران نظام در مسئله عدالت می گویند: "اگر دولت ما اسلامی شد، آن وقت کشورمان اسلامی خواهد شد. اگر من و شما در معاشرتمان، در رفتارمان، در طلب مالمان، در مجاهدتمان، نتوانستیم خود را به حد نصاب برسانیم، از آن دانشجو، از آن جوان بازاری، از آن عنصر در رده‌های پایین دولتی، از آن کارگر، از آن روستایی، از آن شهری چه توقعی میتوانیم داشته باشیم که اسلامی عمل کنند؟ چرا مردم را بیخود ملامت میکنیم؟ نباید ملامت کنیم. اگر کمبودی هست، خودمان را باید ملامت کنیم؛ «لوموا انفسکم»." در واقع امری که انبیاء و اوصیاء را رنج می داد، خیانت ها و عدم ثبات نیت اطرافیان و اصحاب ایشان بود، که نهضت و انقلاب ایشان را موفق به تشکیل حکومت نمی گرداند. 🔷 دوم: کمرنگ شدن ارزش عدالت در جامعه وقتی در جامعه ای عدالت کم ارزش شود و مسائل اقتصادی و دنیایی جزو دغدغه های اصلی بحساب بیاید، کمتر ملّتی دست به انقلاب و تغییر می زنند. آیت الله خامنه ای در بخشی از بیانات خود می گویند: "نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه‌ی دو کم‌کم در مقابل ارزشهای دیگر به فراموشی سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است". به عبارتی در جامعه ای که نبی خدا در آن می زیسته است مردم تمایلی به شنیدن درباره عدالت نداشته اند و اغلب از اجرای عدالت که لازمه آن برخورد با ظالمان و جباران زمان بوده است، دوری می گزیده اند. 🔷 سوم: جدایی عقلانیت و معنویت از عدالت عدالت بدین معنا که همه چیز بصورت مساوی بین افراد تقسیم شود و یا فقط به یک قشر خاص ضعیف توجه نماییم، بدون آنکه عقلانیت و حسابگری و آینده نگری در آن رعایت شود، با عدالت مورد تأیید اسلام همخوانی ندارد. در قسمت دیگری از سخن ایشان آمده است: "من میخواهم این نکته را هم عرض کنم که اگر بخواهیم عدالت به معنای حقیقىِ خودش در جامعه تحقق پیدا کند، با دو مفهوم دیگر بشدت در هم تنیده است؛ یکی مفهوم عقلانیت است؛ دیگر معنویت. اگر عدالت از عقلانیت و معنویت جدا شد، دیگر عدالتی که شما دنبالش هستید، نخواهد بود؛ اصلاً عدالت نخواهد بود." 🔷 چهارم: از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی، کوتاهی بخش های فرهنگی در کارزار فکری نیز با عدم تحقق عدالت ارتباط دارد: "اشکالی که ما همواره به بخش‌های فرهنگی داشته‌ایم، این بوده که به نقشِ خودشان به عنوان یک دولت اسلامی در صحنه‌ی کارزار فکری درست علم نمیکنند." در جامعه ای که علما و اندیشمندان و فرهیختگان آن جامعه به فساد مبتلا شوند و پیرو هوی و هوس و مال اندوزی شوند، با تطمیع و یا تهدید مستکبران و ظالمان دست از حمایت از انبیاء و اوصیاء و بطور کل حمایت خویش را از حقّ برداشته و منجر به عدم تحقق حکومت عدل محور می گردند. 🆔@manaar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انقلابِ قَلم
📝 متن کامل بیانات در #سخنرانی_تلویزیونی رهبر انقلاب به‌مناسبت سالروز ولادت پیامبر اعظم(صلی الله علی
🎙در مورد آمریکا، سیاست ما یک سیاست حساب شده و مشخّصی است و این سیاست، با رفت و آمد اشخاص تغییر پیدا نمیکند. حالا امروز انتخابات آمریکا است، بعضی‌ها همین‌ طور [حرف میزنند] راجع به اینکه چه کسی بیاید، چه کسی نیاید، اگر این بیاید چه میشود، اگر آن بیاید چه میشود. خب بله، ممکن است حوادثی اتّفاق بیفتد، [امّا] به ما ارتباطی نخواهد داشت؛ یعنی در سیاست ما هیچ تأثیری نمیگذارد؛ سیاست ما حساب‌شده است، مشخّص است و رفت و آمد اشخاص در آن تأثیر ندارد. 🆔@manaar_ir
✍️ تأثیر قیام لله 🎙 سخنان پیاده شده مرحوم آیت‌الله محیی الدین حائری شیرازی رضوان الله علیه 🔰هر جا اختلافی دیدید بدانید که قیام برای نفس است. قیام برای نفس هست که انسان را به غیبت می‌کشد، به تهمت می‌کشد، به فساد اخلاق می‌کشد. قیام برای نفس است که جمع‌ها را متفرق می‌کند و افراد متحد را متفرق می‌کند. قیام برای خدا هست که افراد متفرق را متحد می‌کند. دعوت امام امت برای قیام لله بود در کلامش اثر، خاصیت [بود]. 🔰 امام که در حیات ما زندگی او برای ما قابل لمس بود، می‌بینیم یک طلبه بوده است، بعد شده یک فاضل؛ در دوره فضل و اجتهاد و علمیتش به انگیزه قیام لله، امر به معروف و نهی از منکر کرده است. تنها بود، یکی بود، خدا یکی او را کثیر کرد. بی یار و یاور بود، خدا برایش یار و یاور قرار داد. گمنام بود، خدا او را معروف و مشهور کرد. سلاح و ساز و برگ جنگی هیچ نداشت، حتی یک چاقو قلم تراش برای [اینکه] دفاع از خود بکند نداشت. خدا به او هواپیما‌های شکاری و فانتوم و اینها داد، اینها را خدا به او داد. او از کسی نگرفت، با کسی پیوند نکرد، با کسی قرار داد نبست، با خدا قرار داد بست و هر قراری با هر کسی داشت پاره کرد. تنها، یکه، بدون تکیه به وعده کسی، نوید کسی، کمک کسی، مادیات کسی حرکت کرد. خدا به او نصرت داد. همه پیشرفت او نتیجه قیام او لله بود، همه پیشرفت مردم هم بخاطر قیام لله‌شان است. 🔰 بعد از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، قیام‌های للنفس بوجود آمد، نتیجه‌اش جنگ‌های داخلی بین مسلمان‌ها شد، نتیجه‌اش تفرقه شد، نتیجه‌اش ضعف‌ها شد، سستی‌ها شد، زبونی‌ها شد. همین مردمی که وقتی قیام لله کرده بودند، بر بزرگ‌تر‌های عالم آن روز حاکم شدند، وقتی که از قیام لله به قیام للنفس روی آوردند و هر کس برای گرم کردن تنور خودش کار کرد و هر کسی به فکر خودش افتاد. اینها که عددشان به یک میلیارد، هزار میلیون نفر رسیده بود، در دوره هزار میلیونی، چاره سه میلیون یهودی را نکردند. 🔰 آن روزی که قیامشان لله بود، سه میلیون نفر نشده بودند در مقابل میلیون‌ها مردم عالم ایستادند و پیروز شدند. امروز که مسلمان‌های عالم قیامشان للنفس است، جمعیتشان به میلیارد رسیده است، از عهده سه میلیون، آن هم یهودی، بر نمی‌آیند. 🔰 اینها عبرتی است برای اهل عبرت که ضعف خودشان را از قیام للنفس بدانند و قدرتشان را از قیام لله بدانند و ما تا اینجا به هر چه رسیده‌ایم و هر پیروزی که حاصل شده است، از لطف خدا، محبت خدا و تاییدات الهی، نتیجه قیام لله امام و قیام لله امت است و اگر امت درجات، محرومیت کشید، پیشرفت نکرد، متوقف شد، بخاطر این بوده است که آن قیام لله‌ش کامل نبوده یا قیام للنفس داخل قیام لله شده است و قیام او مخلوط شده است. 🔰 هر گاه که امت مثل امام شد، همانطوری که او در قیام لله‌ش دیگر قیام للنفس نیست، فرد هم اجازه ندهد که در قیام لله‌ش قیام للنفس دخالت بکند، آن هم مثل امام موفق می‌شود، موانعش بر طرف می‌شود، مشکلاتش حل می‌شود. هر مسئولی در هر جا که هست، هر کسی در هر حدودی که دارد کار می‌کند، سعی کند قیام برای نفس وارد قیام لله‌ش، وارد شغلش نشود، وارد کارش نشود، وارد حرفش نشود، وارد نگاهش نشود. 🔰 اگر اینطور شد خدا عمل انسان را قبول می‌کند، وقتی خدا قبول کرد انسان موفق می‌شود اما اگر قیام للنفس داخل کار شد، این مثل بشقاب پلویی می‌شود که داخلش یک فضله موش باشد. شما خودت می‌خوری که تعارف خدا بکنی؟! عمل را وقتی آلوده شد نمی‌پذیری؛ خدا هم وقتی عمل آلوده شد نمی‌پذیرد. چیزی که به خود نمی‌پسندی به دیگران نپسند. اگر آشپز به شما یک دیگ برنج داد با یک فضله موش در آن، نمی‌پذیری. 🆔@manaar_ir 🆔@sharh_hal
13950323_15907_192k.mp3
1.41M
#دعای_پایانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا