eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
تلاوت قرآن یک فضیلت بزرگ و یک ثواب است؛ اما این تلاوت وسیله‏ای برای رسیدن به معرفت است. این قرآن یک اقیانوس عظیم است. هرچه بیشتر جلو بروید، تشنه‏تر می‏شوید و علاقه‏مندتر می‏شوید و دل شما روشن‏تر می‏شود. در قرآن باید تدبّر کرد. من بازهم از شما جوانان خواهش می‏کنم که با معانی قرآن انس پیدا کنید و ترجمه‏ی قرآن را بفهمید. من بارها این را از جوانان خواسته‏ام و بسیاری هم اقدام کرده‏اند. قرآن را که هر روز تلاوت می‏کنید. هرچه تلاوت کردید، ترجمه‏ی آن را هم نگاه کنید؛ بگذارید این مفاهیم در ذهن جوان شما حک شود. در آن صورت فرصت تدبّر پیدا خواهید کرد. بیانات در مراسم اختتامیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم‌،1379/08/09 #ما_و_قرآن
اینکه نماز را در هر روز گذاشته‌اند و با تناوب گذاشته‌اند، برای این است که ما دچار غفلت نشویم. یکی از بزرگ‌ترین نعمتهای خدا، همین واجب کردن نماز بر ما است. اگر نماز را بر ما واجب نمیکردند، ما غرق در غفلت میشدیم؛ صبح، از خواب که پامیشوید، به یاد خدا؛ ظهر، وسط اشتغالات زندگی و معیشتی، به یاد خدا؛ شب، در پایان یک روزی که در آن تلاش کردید و کار کردید، به یاد خدا. بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی،۱۳۹۴/۰۳/۰۶
سخنرانی در جمع استادان دانشگاه (توطئه و تبلیغات اجانب)،۲۷ بهمن ۱۳۵۷/ ۱۸ ربیع الاول ۱۳۹۹،تهران، مدرسه علوی بسم الله الرحمن الرحیم‌ من قبل از هر چیز تشکر می‌کنم از آقایان اساتید و دانشجویان که تشریف آوردند و ما با هم مواجه شدیم. مع الاسف در این دوران گذشته وضع را طوری کرده بودند که بین ما و دانشگاه و همه دانشگاهها جدایی انداخته بودند. و لهذا در این مدتهای طولانی ما با این وجوه کریمه مواجه نشده بودیم. و حالا تقریباً اول امر است. و من امیدوارم که تا آخر رابطه بین روحانیت و دانشگاه، که آن هم روحانیت است، برقرار باشد. شما آقایان می‌دانید که این اختلافی که بین جناحها در ایران واقع شد، و واقع می‌شود اگر فرصت داده بشود، اینها چیزهایی بوده است که اجانب با مطالعات خودشان به آنجا رسیده بودند که باید جاهایی که می‌تواند انسان تربیت کند آنجاها را بکوبند. اینها بعد از مطالعاتی که کردند- هم در مادیات ما و هم در معنویات ما و هم در انسانها مطالعات زیاد کردند، و کارشناسهایشان از شاید دویست سال پیش از این مشغول به این کارها بوده‌اند، و همه زمینهای ایران را اینها گردیده‌اند و هر چه بوده است در اینجا نقشه‌برداری کردند و مطالعات راجع به وضع فرهنگ مملکتهایی که می‌خواهند ازشان بهره بردارند، در وضع دانشگاههای ما، در وضع دانشگاههای دینی ما، مطالعات زیاد اینها کردند- به آنجا رسیدند که چند چیز مانع از استفاده آنهاست... جلد ۶ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۱۵۸ تا صفحه ۱۶۶ متن کامل را از اینجا بخوانید: http://emam.com/posts/sahifehbydate/57/11/27/6 #امروز_در_صحیفه
پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، ما را قدردان انقلاب اسلامی قرار بده. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، ما را قدردان خونهای پاکیزه‌ای که در راه تثبیت این نظام بر زمین ریخته شد، قرار بده؛ ما را با وظایف خودمان آشنا و به آنها عامل قرار بده. پروردگارا! در این روزهایی از ماه رمضان که باقی است -بخصوص لیالی و ایّام قدر- به ما نظر لطف و رحمت خودت را بینداز. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، ملّت ایران را در همه‌ی عرصه‌ها پیروز کن. پروردگارا! ما را در عرصه‌ی معنوی و در عرصه مادّی به پیروزی و موفّقیّت و نجاح کامل برسان. پروردگارا! روح مطهّر امام بزرگوارمان را از ما راضی و خشنود کن؛ ارواح طیّبه‌ی شهدا را از ما خشنود کن؛ قلب مقدّس ولیّ‌عصر را از ما خشنود و راضی بفرما. رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام،۱۳۹۶/۰۳/۲۲
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📺 پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز 🔰 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت. 🔻 این برنامه ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن، به صورت زنده از شبکه‌های رسانه‌ی ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حسابهای این پایگاه در شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد. 🔻 هرسال به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار میکردند که به علت رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، این دیدار از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز انجام خواهد شد. 💻 @khamenei_ir
انس با قرآن، معرفت اسلامی را در ذهن ما قوی‏تر و عمیق‏تر می‏کند. بدبختی جوامع اسلامی، به خاطر دوری از قرآن و حقایق و معارف آن است. آن کسانی از مسلمانان که معانی قرآن را نمی‏فهمند و با آن انس ندارند، وضعشان معلوم است. حتّی کسانی هم که زبان قرآن، زبان آن‏هاست و آن را می‏فهمند، به خاطر عدم تدبر در آیات قرآن، با حقایق قرآنی آشنا نمی‏شوند و انس نمی‏گیرند. می‏بینید که آیه‏ی «لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» یعنی خداوند مؤمنین را زیردست و زبون کفار قرار نداده است در کشورهای عربی و به وسیله ‏ی مردم عرب زبان در دنیا خوانده می‏شود، اما به آن عمل نمی‏گردد. در آیات قرآن، توجه و تنبه و تدبر نیست؛ لذا کشورهای اسلامی عقب مانده‏ اند. خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران،1369/01/10 #ما_و_قرآن
نماز بی‌ذکر و حضور، کالبدی‌ بی‌روح‌ است‌ که‌ اگر چه‌ نام‌ نماز بر آن‌، مجاز نیست‌، لیکن‌ اثر و خاصیت‌ نماز نیز از آن‌ مترتب‌ نیست‌. از این‌ حقیقت‌، در آثار دینی‌ با عنوان‌ قبولی‌ نماز سخن‌ رفته‌ است‌، و چنین‌ آمده‌ است‌ که‌ یک نماز که‌ تو می‌گزاری‌ تنها هر آنچه‌ با حضور و توجه‌ آورده‌ شده‌ قبول‌ است‌ و بس‌. پیام به سومین سمینار نماز،۱۳۷۲/۰۶/۱۶
سخنرانی در جمع گروه پژوهشهای ملی و اجتماعی (اراده الهی و وحدت ملی)،۲۸ بهمن ۱۳۵۷/ ۱۹ ربیع الاول ۱۳۹۹،تهران، مدرسه علوی بسم الله الرحمن الرحیم‌ من از آقایان تشکر می‌کنم که در این موقع حساس، همه احساس مسئولیت کردید. تا اینجا که مسائل رسیده است، رمز رسیدنش تا اینجا، وحدت همه جانبه ملت بود. اقشار ملت همه با هم بستگی پیدا کردند، و از مرکز تا دورافتاده ترین قصبات و دهات اینجا، تهران و سایر شهرها تا آخرین قصبات، تا آخرین دهات، هم صدا بودند. من در پاریس که بودم یک نفری که آشنا بود آمد گفت که من رفتم به دهات جاپلق «۱» و بختیاری و آن حدود کمره «۲» آن حدود؛ و بعضی از قرا را اسم برد، یعنی قلعه‌ای را اسم برد که این قلعه در نزدیک یک کوه واقع است و هیچ هم اطرافش [آبادی‌] نیست و من آنجا را دیده‌ام. گفت من در آن قلعه رفتم دیدم که در آن قلعه حرفها همان است که در مرکز هست و همان [شعارها] آن شخص گفت که در دهات اینجاها که رفتم، صبح که می‌شد، آن آقای دِه جلو می‌افتاد و دهاتیها دنبال او راهپیمایی می‌کردند، [تظاهرات‌] می‌کردند. رمز این پیروزی، این وحدت کلمه است و این وحدت کلمه را خدا ایجاد کرد. یعنی من نمی‌توانم تصور کنم که بشر بتواند یک ملت سی و چند میلیونی را در مدت کوتاهی این طور همزبان بکند... جلد ۶ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۱۷۲ تا صفحه ۱۷۶ متن کامل را از اینجا بخوانید: http://emam.com/posts/sahifehbydate/57/11/28/4
پروردگارا! به حقّ محمّد و آل محمّد ملّت ایران را در همه‌ی میدانهای مهمّ خود پیروز و سربلند بفرما. پروردگارا! امام بزرگوار ما را که روحش و جانش و نفَسش در میان ما زنده است، روزبه‌روز زنده‌تر قرار بده. پروردگارا! شهدای عزیز این ملّت را، جوانان فداکار این ملّت را، مشمول لطف و فضل خود قرار بده. پروردگارا! مسئولان کشور را به خدمت به این ملّت بزرگ موفّق بگردان، قلب مقدّس ولیّ‌عصر (ارواحنا فداه) را از ما راضی و خشنود کن. پروردگارا! دعای آن بزرگوار را شامل حال ملّت ایران و شامل حال این حقیر بفرما؛ چشم ما را به جمال آن بزرگوار روشن کن. رهبر انقلاب در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه)،۱۳۹۶/۰۳/۱۴
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 هم‌اکنون؛ سایت Khamenei.ir 🔺️ رهبر انقلاب با تاکید بر جمهوری اسلامی درباره برجام و تحریم‌ها: 👈 حرف و وعده فایده ندارد، فقط عمل 💻 @Khamenei_ir
دوره‌های خانگی قرآن را احیا کنید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یکی از کارهایی که خیلی مهم است، عبارت است از اینکه ما دوره‌های قرآن را، جلسات قرآن را زیاد کنیم... بعضی از عادتهای خوب وجود داشت که حالا به خاطر تلویزیون قرآن و رادیوی تلاوت و مانند اینها که داریم، یک خرده‌ای عقب افتاده که بایستی جبران بشود. یکی همین دوره‌های خانگیِ قرآن بود.» ۱۳۹۸/۰۲/۱۶ #ما_و_قرآن
اینک نماز، موهبتی‌ بی‌بدیل‌ و سرچشمه‌ی‌ فیضی‌ لایزال‌، در اختیار ما است‌ که‌ با آن‌، نخست‌ از خویش‌ و سپس‌ از هر آنکه‌ بدو مهر می‌ورزیم‌، انسان‌ صالح‌ بسازیم‌. این‌ دروازه‌ئی‌ است‌ گشاده‌ به‌ عرصه‌ئی‌ پهناور و مصفا. دریغ‌ است‌ که‌ آدمی‌ عمومی‌ را در جوار بهشت‌ مصفائی‌ بگذارند و سری‌ بدان‌ نکشد و عزیزان‌ خود را، بدان‌ سوق‌ ندهد. وحی‌ الهی‌ به‌ پیامبر عظیم‌ الشأن‌( صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌ و سلم‌) چنین‌ فرمان‌ داد: و أمراهلک بالصلوه‌ واصطبر علیها. امروز همه‌ی‌ شما خود را طرف‌ این‌ خطاب‌ بشمرید و نماز را، حقیقت‌ مقدس‌ و گوهر درخشان‌ را که‌ عطیه‌ی‌ الهی‌ به‌ امت‌ محمد مصطفی‌ (صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌) است‌، قدر بشناسید. پیام به سومین سمینار نماز،۱۳۷۲/۰۶/۱۶
1357-11-29_128k_سخنرانى_در_جمع_نمايندگان_انجمن_زرتشتيان_(رفتار_اسلام_با_اقليتها).mp3
2.03M
سخنرانی در جمع نمایندگان انجمن زرتشتیان (رفتار اسلام با اقلیتها)،۲۹ بهمن ۱۳۵۷/ ۲۰ ربیع الاول ۱۳۹۹،تهران، مدرسه علوی [بسم الله الرحمن الرحیم‌] من از آقایان تشکر می‌کنم. آقایان همه اقلیتها مطمئن باشند که اسلام با اقلیتها همیشه به طور انسانی، به طور عدالت، رفتار کرده است و همه در رفاه هستند. و اینها هم مثل سایر اقلیتها جزئی از ملت ما هستند، و ما و آنها با هم در این مملکت زندگی می‌کنیم ان شاء الله؛ و رفاه همه حاصل خواهد شد. و رمز این پیروزی که وحدت کلمه است باید حفظ بشود. ما در محل خودمان، شما در محل خودتان، سایر طبقات همین طور، همه کوشا باشیم که این ایرانی که الآن دست ما داده‌اند و خرابه‌ای است، همه با هم و با فعالیت، همه دست به هم بدهیم و این ایران خراب را از سر بنا بکنیم. اینها تمام ذخایر ما را بردند. جواهرات ما را یک مقداری‌اش را آن پدر برد، و بیشترش را این پسر و اتباعش بردند. و همین طور پولهای اینجا را به بانکهای خارج ... که میلیاردها پول از اینجا به بانکهای خارج منتقل کردند، که ان شاء الله از آنها پس گرفته خواهد شد. و شاه را خواهیم خواند به ایران، یا محاکمه خواهیم کرد او را غیاباً و اموالش را ضبط خواهیم کرد. برای اینکه آنها اموال نداشتند. این اموال اموالِ ملت است. شما هم که زرتشتیها هستید و همیشه خدمتگزار این ملت و این مملکت بودید، باید به کار خودتان ادامه بدهید و وحدت کلمه را حفظ کنید. از خداوند تعالی توفیق همه ملت ایران را خواهانم. جلد ۶ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، صفحه ۱۹۲ #امروز_در_صحیفه #رعایت_حقوق_اقلیتها #وحدت_کلمه
پروردگارا به محمّد و آل محمّد، ارتباط ما -ارتباط قلبی ما، ارتباط شبانه‌روزی ما- با قرآن را روزبه‌روز افزایش بده؛ ما را از برکات قرآن و از نِعَم قرآن و از رزق قرآن برخوردار بفرما؛ ما را از کسانی قرار نده که از قرآن فقط الفاظ آن را فرا میگیرند و به آن اکتفا میکنند. پروردگارا! لطف خودت و فضل خودت را بر این کشور، بر این ملّت با رساندن این ملّت به آرمانهایش و با پیروزی‌اش بر دشمنان کامل بفرما؛ روح مطهّر امام بزرگوار را با اولیائش محشور کن؛ ارواح طیّبه‌ی شهدای عزیز ما را با اولیائشان محشور کن؛ هرجا مؤمنینی در راه مبارزه و جهاد فی‌سبیل‌الله هستند -به هر نحوی از جهاد- آنها را بر دشمنانشان پیروز کن. #دعای_پایانی رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم،۱۳۹۶/۰۳/۰۶
در باب قرآن، ما باید اعتراف کنیم که سالهای متمادی جامعه‏ی ما با قرآن فاصله گرفت. ما در جمهوری اسلامی داریم این فاصله را کم می‏کنیم؛ عقب‏ماندگی‏ها را جبران می‏کنیم، اما این عقب‏ماندگی خیلی زیاد بوده. در دوران حاکمیتهای طاغوت، قرآن به صورت رسمی در جامعه حضور نداشت؛ گوشه کنار کسانی ممکن بود با قرآن آشنا باشند- متدینینی در خانه‏ها قرآن می‏خواندند- اما این فقط تلاوت قرآن بود؛ تدبر در قرآن، بخصوص در سطح جامعه و در منظر عموم خیلی کم بود؛ بسیار کم بود. نتیجه این شده بود که مجموعه‏های روشن‏فکری و مجموعه‏های دانشگاهی ما بکلی با قرآن فاصله داشتند؛ یعنی واقعاً در بین تحصیل‏کرده‏های آن زمان، کسی که با قرآن انسی داشته باشد، آشنائی‏ای داشته باشد- نه آشنائی خیلی وسیع‏ و عمیق، بلکه آشنائی محدود- واقعاً به چشم نمی‏خورد؛ مگر کسانی که سابقه‏ی طلبگی داشتند و از دوران طلبگی، آیاتی حفظ بودند؛ اما در دیگر کشورهای اسلامی و بخصوص کشورهای عربی، به خاطر شرائطی، وضعیت این‏جور نبود و الآن هم همین‏جور است. انسان روشن‏فکرهای آن‏ها را، تحصیل‏کرده‏های دانشگاهی‏شان را که در مناصب گوناگون دولتی هم هستند، وقتی ملاقات می‏کند، می‏بیند این‏ها از آیات قرآن به صورت تمثیل، به عنوان شاهد، به عنوان مؤید، استدلال، در کلمات خودشان استفاده می‏کنند؛ چیزی که در بین مجموعه‏ی روشن‏فکران قدیمی ما وجود نداشت، ولی در بین نسل جوان ما چرا. این به خاطر همان دور ماندن از قرآن بود، که ما دور مانده بودیم. حالا در آن کشورها کیفیت تعلیم و تربیت چه جور بود، آن یک بحث دیگر است. در کشورهای عربی بخصوص این چیز رائجی بود؛ الآن هم هست. ما از اول انقلاب با این پدیده برخورد می‏کردیم. این سیاستمداران و دولتمردان کشورهای عربی که همیشه هم ما به دوری این‏ها از مبانی قرآنی در عمل، اعتراض داشتیم و داریم و اعتراض بحق هم بود، اما قرآن در ذهن و زبان این‏ها حضور داشت. همیشه ما تأسف می‏خوردیم که ما چرا این‏جوری نیستیم. مثل اینکه حالا اگر من بخواهم تشبیه بکنم، افراد با ذوق ایرانی در خلال صحبتشان ممکن است جملاتی از گلستان سعدی، از شعر حافظ، جملاتی از فلان نویسنده‏ی معروف بیاورند، آن‏ها از قرآن همین‏جور استفاده‏هائی می‏کردند؛ اما در کشور ما چنین چیزی نبود. ما از قرآن به خاطر نوع تربیتی که قبل از انقلاب وجود داشت، فاصله گرفته بودیم. بیانات در دیدار جمعی از بانوان قرآن‌پژوه کشور،1388/07/28
پدران‌ و مادران‌ با گفتار و کردار خود، فرزندان‌ را به‌ نماز تشویق‌ و راهنمائی‌ کنند. معلمان‌، شاگردان‌ مدارس‌ و دانشگاهها را در سمت‌ و سوی‌ این‌ حقیقت‌ درخشان‌ به‌ حرکت‌ وادار نمایند. فضلاء و علماء و روحانیون‌ محترم‌، امام‌ جماعت‌ در مراکز آموزشی‌ و اقامتگاههای‌ دانشجویان‌، برای‌ نسل‌ نو را فرصتی‌ مغتنم‌ بشمرند. نویسندگان‌ کتابهای‌ درسی‌، رازها و رمزها و درس‌های‌ نماز را در کتابهای‌ درسی‌ بگنجانند. وزارت‌ ارشاد و سازمان‌ تبلیغات‌ و صداوسیما از هنر بویژه‌ هنر سینما برای‌ نشان‌ دادند گوهر نماز و چهره‌ی‌ نمازگزار بهره‌ بگیرند. هنرمندان‌ عزیز با زبان‌ شعر و قصه‌ و نقاشی‌ و جز اینها، و با آفرینش‌ آثار هنری‌ با کیفیت‌، بلکه‌ برجسته‌، دست‌ چیره‌ی‌ هنر را به‌ کاری‌ چنین‌ شایسته‌ مشغول‌ سازند. پیام به سومین سمینار نماز،۱۳۷۲/۰۶/۱۶
📣 💠 سلسله نشست‌های آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی 🔰 ثبت‌نام و دریافت پیوندِ ورود به جلسه: 🆔 http://forms.khamenei.link/?page_id=197 🗓 زمان برگزاری: یکشنبه ۳ اسفند تا شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ⏰ ساعت: ۱۹ الی ۲۱ @qom_khamenei_ir
1357-11-30_064k_سخنرانی_در_جمع_معلمان_(رد_رژیم_سلطنتی-_لزوم_تربیت_اسلامی).mp3
9.12M
سخنرانی در جمع معلمان (رد رژیم سلطنتی- لزوم تربیت اسلامی)۳۰ بهمن ۱۳۵۷/ ۲۱ ربیع الاول ۱۳۹۹،تهران، مدرسه علوی بسم الله الرحمن الرحیم‌ ... اینها همه در سایه حکومت عدل، خوب اداره می‌شود و به طور شایسته عمل می‌شود. و اگر سرانشان حزب حاکمه فاسد باشد، این فساد سرایت می‌کند به همه اقشار کشور. شما ملاحظه کردید که یک شخص فاسد که در این مملکت حکومت کرد و طی 38 سال «۱» سلطه بر مردم این مملکت پیدا کرد، آن هم سلطه غیر قانونی، چه فسادها کرد. این اصل رژیم سلطنتی مخالف با حقوق بشر است. برای اینکه ما فرض هم بکنیم که همه ملت جمع بشوند و رژیم سلطنتی را رای بدهند، البته ملت حق دارد که رژیمی را اختیار کند لکن ملت حق ندارد که رژیمی را برای آینده‌ها اختیار کند. یعنی امروز همه مقدرات مملکت به دست خود مردم باید اداره بشود. مردم حق دارند که یک نفری را به عنوان سلطان، به عنوان رئیس جمهور، به هر عنوانی انتخاب کنند. این صحیح است. خود مردم به اختیار خودشان این کار را کردند. لکن آیا مردم حق دارند که الآن برای طبقات بعد، برای فرزندان، فرزندانِ فرزندان، الآن تکلیف معین کنند؟ هیچ همچو حقی برای هیچ کس نیست... جلد ۶ صحیفه امام خمینی (رضوان الله علیه)، از صفحه ۱۹۷ متن کامل را از اینجا بخوانید: http://emam.com/posts/sahifehbydate/57/11/30/4 #امروز_در_صحیفه #تربیت_سیاسی_کودکان
انقلابِ قَلم
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۱ ‏✍️ #طیبه_قائمی_بافق
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۲ معیار خیر و خوشبختی چیست؟ ‏✍️ ‏چقدر با شهدا رفاقت داری؟ طعم محبت و احسانشان را چشیده ای؟ شهدا خیلی بامرام و با معرفتند. اصلا چرا شهادت این قدر با عظمت و اهمیت است؟ علت این است که انسانی که جان خود را در راه خدا میدهد، در حقیقت در یک لحظه‌ی نیاز و در آن وقتی که دین و راه خدا به کسانی که آن‌را رونق دهند، احتیاج دارد، آن تلاش لازم را انجام داده است. کسی که در راه خدا تلاش میکند و از راحتی و زن و بچه و آسایش معمولی و امتیازات مادّی صرف‌نظر میکند،پاداش الهی را - که همان شهادت است - به‌دنبال دارد. این نشاندهنده‌ی عظمت مجاهدت اوست.»(۱۳۶۸/۰۵/۲۵) این عظمت وقتی روشن تر می شود که امام شهیدان حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) می فرمایند: «از شهدا که نمیشود چیزی گفت. شهدا شمع محفل دوستانند.‏‎ ‎‏شهدا در قهقهۀ مستانه شان و در شادی وصولشان ‏‏عِندَ رَبِّهِمْ‏‎ ‎‏یُرْزَقونَ‏‏اند؛ و از «نفوس مطمئنه ای» هستند که مورد خطاب ‏‏فَادْخُلِی‏‎ ‎‏فِی عِبادِی وادْخُلیِ جَنَّتِی‏‏ پروردگارند. اینجا صحبت عشق است و‏‎ ‎‏عشق؛ و قلم در ترسیمش برخود می شکافد.»(1367/12/3)(پرتال امام خمینی) ‏شهدا دریادلانی بودند که با عبادت به دریای معرفت الهی متصل شدند و به اوج بندگی و معراج حق دست یافتند. که امام خمینی عارف واصل می فرمایند: «من به این چهره های نورانی و بَشّاش شما، و به این گریه های شوق شما حسرت می برم.» (صحیفه امام، ج۱۳، ص۳۹۱) مانند شهید روشن ضمیر ابراهیم تقی زاده که فرمود: «بنده راهی انتخاب کردم که دیگران آن را انتخاب کرده‌اند و رفتند. راهی که همه جوانان به آن لبیک گفتند و آنان فهمیدند که انسان یک روزبه دنیا می‌آید و بالاخره باید برود، ولی رفتنی بهتراست که انسان با کوله باری از عبادت‌ها و عشق به خداورسول خدا و امامان و ولایت امرفقیه ونعمتهایی که خداوند در این دنیا به او ارزانی داده است، از این جهان فانی برود و راه دیگر شهیدان را که درراه خدا کشته‌شده‌اند ادامه بدهد و شهادت درراه خدا بسی اجر عظیم دارد.»(سایت ایثار) شهید روح‌الله رستگار هم اهل خلوت، اهل عبادت‏، اهل گريه‏ ى نيمه‏ شب، اهل دعا، تضرّع، ارتباط با خدا، شعر و معنويت و عرفان و ذوق و حال بود. آن مردى كه چهره‏ ى باصلابتش دشمنانِ ملت ايران را مى‏ ترساند و به خود مى‏ لرزاند آن سدّ مستحكم و كوه استوار وقتى‏ كه مسائل عاطفى و انسانى پيش مى‏ آمد، يك انسان لطيف، يك انسان كامل و يك انسان مهربان بود. شهدا گنجینه های ناب بشریت اند که محبتشان شاخص خیر و معیار خوشبختی است. اگر اهل محبت و عشق و علاقه به شهدایی پس طوبی بر شما زیرا که امام باقر علیه اسلام می فرمایند: «اگر خواستی بدانی که در وجودت خیر و خوشبختی هست یا نه، به درون خود دقّت کن، اگر اهل عبادت و طاعت را دوست داری و از اهل معصیت و گناه، ناخوشایندی! پس در وجودت خیر و سعادت وجود دارد، و خداوند تو را دوست می دارد. ولی چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشی و به اهل معصیت، عشق و علاقه ورزیدی! پس خیر و خوبی در تو نباشد، و خداوند تو را دشمن دارد.»(وسائل الشّیعه، ج 16، ص 183) خداوندا در این شب تعیین گرایشها و رغبتها! سمت و سوی دلمان را به سوی اهل عبادت متمایل و از اهل سرپیچی فرامینت رویگردان بفرما! الهی آمین! ادامه دارد...‏ 🆔@manaar_ir
پروردگارا! تو را به مهدی موعود، تو را به آن‌ کسی که «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَریٰ وَ بِوُجودِهِ ثَبَتَتِ الاَرضُ وَ السَّماء» سوگند میدهیم این جوانان را و همه‌ی جوانان کشور را، همه‌ی ملّت بزرگ ایران را در سایه‌ی لطف و عنایت خود محفوظ بدار؛ ملّت ایران را بر دشمنانش پیروز کن. پروردگارا! به محمّد و آل محمّد تو را سوگند میدهیم ارواح طیّبه‌ی شهدا و روح مطهّر امام شهدا را با ارواح طیّبه‌ی محمّد و آل محمّد محشور بفرما. #دعای_پایانی رهبر انقلاب دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه‌السلام)،۱۳۹۶/۰۲/۲۰
در مدارس‌، معلمان‌ و مدیران‌، و در همه‌ی‌ مراکز، مسئولان‌، با حضور خود در صفوف‌ نماز، نمازگزاران‌ را تشویق‌ کنند. در گردهمائی‌های‌ علمی‌ و فرهنگی‌ و آموزشی‌ و تبلیغی‌، نماز را در وقت‌ خود همچون‌ الهام‌ بخش‌ صداقت‌ و هدایت‌ به‌ جای‌ آورند. نویسندگان‌ و گویندگان‌ دینی‌ درباره‌ی‌ نماز و مفهوم‌ و فلسفه‌ و هدف‌ و آثار و برکات‌ و احکام‌ آن‌ بگویند و بنویسند. مردم‌، مساجد را با حضور در نمازهای‌ جماعت‌ که‌ بهترین‌ شیوه‌ی‌ نمازگزاردن‌ است‌، رونق‌ بخشند. در همه‌ی‌ بناهای‌ عمومی‌ و جایهائی‌ که‌ همواره‌ به‌ طبع‌ حال‌، مردمی‌ در آن‌ گرد می‌آیند مانند فرودگاهها و وایستگاههای‌ قطار و بندرها و عزیمتگاه‌های‌ خودروهای‌ همگانی‌ و ادارات‌ دولتی‌ و بوستانهای‌ شهری‌ و مانند اینها نماز خانه‌ها یا مساجدی‌ بنا کنند و افزون‌ بر این‌، مردم‌، هر زمین‌ پاکیزه‌ و مناسبی‌ را به‌ هنگام‌ در آمدن‌ وقت‌ نماز، مسجد بشمار آورند و در آن‌ به‌ نماز بایستند. پیام به سومین سمینار نماز،۱۳۷۲/۰۶/۱۶
هدایت شده از خبرگزاری رسا
◾️ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» از سوی خبرگزاری رسا راه اندازی شد ▫️رهبر معظم انقلاب: «اکثر شما میدانید که انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیّت امام و تحریف انقلاب که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود هست. ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته‌ایم، باز هم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم.» ▫️با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با عنایت به اینکه در آستانه سالروز صدور «منشور روحانیت» از سوی امام راحل خطاب به حوزه و روحانیت قرار داریم، خبرگزاری رسا با هدف بازخوانی گفتمان امام خمینی(ره) رهبر کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی ویژه نامه «تحریف بنیانگذار» را راه اندازی کرده است. 🆔 @rasanewsagency
انقلابِ قَلم
🗓 امام منهای خط امام، تهدید این روزها/ تحریف بنیانگذار (۴۵) ✍️ ، طلبه و مبلغه حوزه علمیه «اگر یک‌وقت مردم ببینند آقایان وضع خودشان را تغییر داده‌اند و آن چیزی را که نسبت به روحانیون در دلشان بوده است، از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.» آهنگ این کلام امام راحل که در تیرماه ۶۴ در دیدار اعضای خبرگان، به زبان آوردند، هم چنان در گوش زمان می‌پیچد. سال‌هاست جریان ناکثین و قاسطین انقلاب تلاش می‌کنند تا ناکارآمد جلوه دادن مکتب امام، منسوخ شدن و تحریف آن را در برنامه‌های خود قرار داده و راه امام را به بیراهه بکشانند. عده‌ای که ازقضا به لحاظ ژن و نسبت، نزدیک‌ترین‌اند، اما مهر تحریف بر عقاید امام زده‌اند. پردهٔ اخیر این جنایت با بال‌وپر دادن به اعضای نهضت آزادی در جماران، رقم خورد. اعضای نهضتی که امام، آن را بی‌دین و ضد اسلام تلقی می‌کرد و مردم را از خطر اعتماد به آن بر حذر می‌داشت و هنگامی‌که اعضای بیت و منتسبین به امام در ترویج آن نقش ایفا کنند شائبهٔ انحراف بیشتر جان می‌گیرد. انحرافی که خطرش بارها توسط فرزند خلف امام، به طیف انقلابیون گوشزد شده است. در این میان سؤال اساسی آن است که هدف از تحریف امام چیست؟ روشن است هرقدر دشمن بتواند جامعه و بدنه انقلاب را از افکار و اصول ناب امام که پایه و مبانی انقلاب‌اند، دچار تحریف کند، بیشتر به هدف نابودی انقلابی نزدیک می‌شود. انقلابی که در نگاه امام و رهبری، همان انقلابی است که انسان را به عصر تمدن اسلامی می‌رساند. طبیعی است جوانان به‌عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم و نیروی انسانی و فکری انقلاب، اولین طعمه‌های این خبیثان سیاسی در تحریف افکار امام راحل‌اند تا به‌زعم باطل خود و رویارویی با اهداف و آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری، بتوانند ولایت‌فقیه را از جهت‌دهی جامعه در مسیر انقلاب اسلامی، خارج کنند. سؤال بعدی این است که این تحریف به چه شکل صورت می‌گیرد؟ تحریف ابتدا در مبانی و پایه‌های فکری مثل ضرورت استقلال، عدم وابستگی به آمریکا و غرب در همهٔ زمینه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی، رخ می‌‌دهد. در گام دوم جریان تحریف تلاش می‌کند تا به دنبال اثبات عدم کارآمدی تفکر امام بعد از زمان جنگ، باشد. و درنهایت تمام ارزش‌ها و آرمان‌های زمان انقلاب نظیر ساده زیستی، انقلابی گری، آمریکا و دشمن‌ستیزی را موردحمله قرار دهد. خطری که امام سال‌ها پیش درباره‌اش هشدار داده بود. نکته قابل‌توجه آن است که این جریان حتی در زمان حیات امام هم با نسبت‌های ناروا از قبیل عقب‌ماندگی و ناآگاهی به زمان ایشان را از هجمه‌های خود بی‌نصیب نگذاشتند. راه مبارزه با تحریف چیست؟ امروز مبارزه با جریان تحریف بنیان‌گذار از مهم‌ترین وظایف است و کلیدی‌ترین ابزار مبارزه نیز عبارت است از شناخت اندیشه ناب امام راحل ازطریق مطالعه و بازخوانی اندیشه امام درتاریخ وکتاب صحیفه امام و وصیتنامه ایشان بخصوص برای نسل جوان. زیرا امام بدون خط امام، عنصری تحریف‌شده وبی هویت است که جریان تحریف تلاش می‌کند آن را با امامِ برخاسته از مکتب اسلام ناب جایگزین کند. 🆔@manaar_ir
🗓 سالوس‌ها مشغول کارند/ تحریف بنیانگذار (۴۷) ✍️ ،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام امام خمینی در جمع دانشجویان و طلاب، جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۴۳ فرمودند «و الله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند. سیاست مُدُن از اسلام سرچشمه می‌گیرد. من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم». جملات بالا بخشی از تابلوی نمایشگر اندیشه ناب امام راحل رضوان‌الله علیه است و عمق باور امام را به مکتب اسلام حکایت می‌کند. اما یک جریان منسجم و پیچیده از مشاهده این تابلو احساس ناخوشایندی و خطر کرده است و مدت‌ها است که تصمیم گرفته تابلو را تغییر بدهد و حتی اگر لازم باشد پایه‌هایش را از جا دربیاورد. جریان تحریف به این نتیجه رسیده است که امامِ باورمند به مبارزه با استکبار و استعمار در تاروپود انسان‌های آزادی‌خواه ریشه دوانیده و آن‌قدر اوج گرفته است که دیگرکسی به تحریف گران کوتاه‌قد نیم‌نگاهی هم نمی‌اندازد پس راه چاره‌ای وجود ندارد جز این‌که قامت امام را آن‌قدر کوتاه کند که یا از قد و قواره این جریان کوچک‌تر بشود و یا حداقل هم‌طراز باشد. نتیجه این دست‌وپا زدن‌های پیدا و پنهان در چند عرصه حاصل می‌شود: عرصه اول تغییر افکار جامعه درباره امام است. جریان تحریف باید آن‌قدر پیش برود تا در ذهن همه‌کسانی که امام را دیده یا ندیده‌اند این‌گونه القاء کند که امام تنها شخصیتی مذهبی و عالم دینی دور از سیاست و اجتماع بوده و با دنیای اطرافش هیچ پیوندی برقرار نمی‌کرده است. تحریف‌کنندگان خط امام می‌خواهند بنیان‌گذار انقلاب را آن‌گونه جلوه بدهند که درگذر زمان هیچ‌کسی او را با پرچم‌داری مبارزه با طاغوت و استکبار و فریاد زننده بر سر ظالمان به ملت‌ها نشناسد و چه راهی بهتر از این‌که حضرت روح‌الله در ذهن و فکر مردم تنها با عنوان کسی که وعده دهنده آب و برق رایگان بوده است شناخته بشود _هرچند که او هیچ‌وقت این جمله را بر زبان نیاورده باشد_ و در لابه‌لای این دروغ‌پردازی‌ها اساسی‌ترین عناصر اندیشه پیر جماران پنهان و به قهقرا خواهد رفت. ساخت‌وساز اشرافی در مقبره امام راحل تنها بخشی از خط تحریف است که سبب می‌شود تا مردم و به‌ویژه آیندگان در فهم اندیشه ناب آیت‌الله‌العظمی سید روح‌الله خمینی دچار تضاد فکری بشوند و نتوانند رابطه گفتار و کردار ترویج گر ساده زیستی را با این بنای فاخر تطبیق بدهند و آن‌همه سخن که او در ستایش زندگی عاری از تجمل و نکوهش زیست اشرافی بر زبان جاری می‌کرد در لابه‌لای زرق‌وبرق مرقدش پنهان شود. عرصه دوم در مقام تحریف امام مربوط است به مهندسی کنش گری سیاسی مردم که سبب می‌شود تا ملت در انتخاب مسئولان دچار اشتباه یا تردید بشوند و با پیامدهای منفی انتخاب خود دست‌وپنجه نرم کنند. جریان تحریف در این عرصه تلاش کرده و می‌کند تا امام امت را منادی صلح و سازش با دنیا جلوه بدهد و مبارزه با سرمایه‌داری ضد مردمی را از منظومه فکری حضرت روح‌الله محو کند تا دیگرکسی به یادش نیاید که امام خمینی مبارزه را با رفاه‌طلبی سازگار نمی‌دانست و بر این باور بود که هرکس مبارزه درراه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان را با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی مزاحم یکدیگر نداند الفبای مبارزه را نشناخته است. تحریف‌کنندگان نانجیب خط امام تلاش می‌کنند تا برخلاف تأکید و دغدغه حضرت روح‌الله صندلی‌های قدرت در اختیار سرمایه‌داران و مرفهان بی‌دردی قرار بگیرد که با نصیحت و پند و اندرز اصلاح نمی‌شوند و مردم را از مبارزه برای کنار گذاشتن تشنگان قدرت منصرف سازند. نتیجه این راهبرد تحریفی آن است که آن کسانی که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند از گردونه خارج شوند و کسانی بر مسند قدرت قرار بگیرند که باور عمیقی به مکتب امام ندارند. هرچند جریان تحریف هرگز از پای نمی‌نشیند و به تلاش‌های ضد دینی و ضد مردمی خود ادامه خواهد داد اما با این‌همه آنچه دست‌وپا زدن‌های آن‌ها را به آب در هاون کوبیدن تبدیل می‌سازد رسوا کردن اندیشه و عمل ریاکارانه این جریان است که حضرت روح‌الله آن‌ها را سالوس صفت و اسلام نمایان دغل‌بازی نامیده است که وفاداری و تعهدشان به جمهوری اسلامی نمایشی و پوشالی بوده است. 🆔@manaar_ir