eitaa logo
انقلابِ قَلم
377 دنبال‌کننده
625 عکس
137 ویدیو
48 فایل
✔️ مجالی برای نقد،تبیین و تحلیل ارتباط با ما: @Admin7181
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلابِ قَلم
🗓 امام منهای خط امام، تهدید این روزها/ تحریف بنیانگذار (۴۵) ✍️ ، طلبه و مبلغه حوزه علمیه «اگر یک‌وقت مردم ببینند آقایان وضع خودشان را تغییر داده‌اند و آن چیزی را که نسبت به روحانیون در دلشان بوده است، از دست بدهند، از دست دادن آن همان و از بین رفتن اسلام و جمهوری اسلامی همان.» آهنگ این کلام امام راحل که در تیرماه ۶۴ در دیدار اعضای خبرگان، به زبان آوردند، هم چنان در گوش زمان می‌پیچد. سال‌هاست جریان ناکثین و قاسطین انقلاب تلاش می‌کنند تا ناکارآمد جلوه دادن مکتب امام، منسوخ شدن و تحریف آن را در برنامه‌های خود قرار داده و راه امام را به بیراهه بکشانند. عده‌ای که ازقضا به لحاظ ژن و نسبت، نزدیک‌ترین‌اند، اما مهر تحریف بر عقاید امام زده‌اند. پردهٔ اخیر این جنایت با بال‌وپر دادن به اعضای نهضت آزادی در جماران، رقم خورد. اعضای نهضتی که امام، آن را بی‌دین و ضد اسلام تلقی می‌کرد و مردم را از خطر اعتماد به آن بر حذر می‌داشت و هنگامی‌که اعضای بیت و منتسبین به امام در ترویج آن نقش ایفا کنند شائبهٔ انحراف بیشتر جان می‌گیرد. انحرافی که خطرش بارها توسط فرزند خلف امام، به طیف انقلابیون گوشزد شده است. در این میان سؤال اساسی آن است که هدف از تحریف امام چیست؟ روشن است هرقدر دشمن بتواند جامعه و بدنه انقلاب را از افکار و اصول ناب امام که پایه و مبانی انقلاب‌اند، دچار تحریف کند، بیشتر به هدف نابودی انقلابی نزدیک می‌شود. انقلابی که در نگاه امام و رهبری، همان انقلابی است که انسان را به عصر تمدن اسلامی می‌رساند. طبیعی است جوانان به‌عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم و نیروی انسانی و فکری انقلاب، اولین طعمه‌های این خبیثان سیاسی در تحریف افکار امام راحل‌اند تا به‌زعم باطل خود و رویارویی با اهداف و آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری، بتوانند ولایت‌فقیه را از جهت‌دهی جامعه در مسیر انقلاب اسلامی، خارج کنند. سؤال بعدی این است که این تحریف به چه شکل صورت می‌گیرد؟ تحریف ابتدا در مبانی و پایه‌های فکری مثل ضرورت استقلال، عدم وابستگی به آمریکا و غرب در همهٔ زمینه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی، رخ می‌‌دهد. در گام دوم جریان تحریف تلاش می‌کند تا به دنبال اثبات عدم کارآمدی تفکر امام بعد از زمان جنگ، باشد. و درنهایت تمام ارزش‌ها و آرمان‌های زمان انقلاب نظیر ساده زیستی، انقلابی گری، آمریکا و دشمن‌ستیزی را موردحمله قرار دهد. خطری که امام سال‌ها پیش درباره‌اش هشدار داده بود. نکته قابل‌توجه آن است که این جریان حتی در زمان حیات امام هم با نسبت‌های ناروا از قبیل عقب‌ماندگی و ناآگاهی به زمان ایشان را از هجمه‌های خود بی‌نصیب نگذاشتند. راه مبارزه با تحریف چیست؟ امروز مبارزه با جریان تحریف بنیان‌گذار از مهم‌ترین وظایف است و کلیدی‌ترین ابزار مبارزه نیز عبارت است از شناخت اندیشه ناب امام راحل ازطریق مطالعه و بازخوانی اندیشه امام درتاریخ وکتاب صحیفه امام و وصیتنامه ایشان بخصوص برای نسل جوان. زیرا امام بدون خط امام، عنصری تحریف‌شده وبی هویت است که جریان تحریف تلاش می‌کند آن را با امامِ برخاسته از مکتب اسلام ناب جایگزین کند. 🆔@manaar_ir
🗓 سالوس‌ها مشغول کارند/ تحریف بنیانگذار (۴۷) ✍️ ،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام امام خمینی در جمع دانشجویان و طلاب، جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۴۳ فرمودند «و الله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند. سیاست مُدُن از اسلام سرچشمه می‌گیرد. من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم». جملات بالا بخشی از تابلوی نمایشگر اندیشه ناب امام راحل رضوان‌الله علیه است و عمق باور امام را به مکتب اسلام حکایت می‌کند. اما یک جریان منسجم و پیچیده از مشاهده این تابلو احساس ناخوشایندی و خطر کرده است و مدت‌ها است که تصمیم گرفته تابلو را تغییر بدهد و حتی اگر لازم باشد پایه‌هایش را از جا دربیاورد. جریان تحریف به این نتیجه رسیده است که امامِ باورمند به مبارزه با استکبار و استعمار در تاروپود انسان‌های آزادی‌خواه ریشه دوانیده و آن‌قدر اوج گرفته است که دیگرکسی به تحریف گران کوتاه‌قد نیم‌نگاهی هم نمی‌اندازد پس راه چاره‌ای وجود ندارد جز این‌که قامت امام را آن‌قدر کوتاه کند که یا از قد و قواره این جریان کوچک‌تر بشود و یا حداقل هم‌طراز باشد. نتیجه این دست‌وپا زدن‌های پیدا و پنهان در چند عرصه حاصل می‌شود: عرصه اول تغییر افکار جامعه درباره امام است. جریان تحریف باید آن‌قدر پیش برود تا در ذهن همه‌کسانی که امام را دیده یا ندیده‌اند این‌گونه القاء کند که امام تنها شخصیتی مذهبی و عالم دینی دور از سیاست و اجتماع بوده و با دنیای اطرافش هیچ پیوندی برقرار نمی‌کرده است. تحریف‌کنندگان خط امام می‌خواهند بنیان‌گذار انقلاب را آن‌گونه جلوه بدهند که درگذر زمان هیچ‌کسی او را با پرچم‌داری مبارزه با طاغوت و استکبار و فریاد زننده بر سر ظالمان به ملت‌ها نشناسد و چه راهی بهتر از این‌که حضرت روح‌الله در ذهن و فکر مردم تنها با عنوان کسی که وعده دهنده آب و برق رایگان بوده است شناخته بشود _هرچند که او هیچ‌وقت این جمله را بر زبان نیاورده باشد_ و در لابه‌لای این دروغ‌پردازی‌ها اساسی‌ترین عناصر اندیشه پیر جماران پنهان و به قهقرا خواهد رفت. ساخت‌وساز اشرافی در مقبره امام راحل تنها بخشی از خط تحریف است که سبب می‌شود تا مردم و به‌ویژه آیندگان در فهم اندیشه ناب آیت‌الله‌العظمی سید روح‌الله خمینی دچار تضاد فکری بشوند و نتوانند رابطه گفتار و کردار ترویج گر ساده زیستی را با این بنای فاخر تطبیق بدهند و آن‌همه سخن که او در ستایش زندگی عاری از تجمل و نکوهش زیست اشرافی بر زبان جاری می‌کرد در لابه‌لای زرق‌وبرق مرقدش پنهان شود. عرصه دوم در مقام تحریف امام مربوط است به مهندسی کنش گری سیاسی مردم که سبب می‌شود تا ملت در انتخاب مسئولان دچار اشتباه یا تردید بشوند و با پیامدهای منفی انتخاب خود دست‌وپنجه نرم کنند. جریان تحریف در این عرصه تلاش کرده و می‌کند تا امام امت را منادی صلح و سازش با دنیا جلوه بدهد و مبارزه با سرمایه‌داری ضد مردمی را از منظومه فکری حضرت روح‌الله محو کند تا دیگرکسی به یادش نیاید که امام خمینی مبارزه را با رفاه‌طلبی سازگار نمی‌دانست و بر این باور بود که هرکس مبارزه درراه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان را با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی مزاحم یکدیگر نداند الفبای مبارزه را نشناخته است. تحریف‌کنندگان نانجیب خط امام تلاش می‌کنند تا برخلاف تأکید و دغدغه حضرت روح‌الله صندلی‌های قدرت در اختیار سرمایه‌داران و مرفهان بی‌دردی قرار بگیرد که با نصیحت و پند و اندرز اصلاح نمی‌شوند و مردم را از مبارزه برای کنار گذاشتن تشنگان قدرت منصرف سازند. نتیجه این راهبرد تحریفی آن است که آن کسانی که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند از گردونه خارج شوند و کسانی بر مسند قدرت قرار بگیرند که باور عمیقی به مکتب امام ندارند. هرچند جریان تحریف هرگز از پای نمی‌نشیند و به تلاش‌های ضد دینی و ضد مردمی خود ادامه خواهد داد اما با این‌همه آنچه دست‌وپا زدن‌های آن‌ها را به آب در هاون کوبیدن تبدیل می‌سازد رسوا کردن اندیشه و عمل ریاکارانه این جریان است که حضرت روح‌الله آن‌ها را سالوس صفت و اسلام نمایان دغل‌بازی نامیده است که وفاداری و تعهدشان به جمهوری اسلامی نمایشی و پوشالی بوده است. 🆔@manaar_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13991221_40565_1281k.mp3
11.38M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم. ۹۹/۱۲/۲۱ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از نور | Noor
نسخه جدید نرم‌افزار رونمایی می‌شود! رونمایی از نسخه جدید نرم‌افزار حدیث ولایت به صورت مجازی در روز شنبه 23 اسفند ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر و حجت الاسلام و المسلمین برگزار می‌شود. مطالعه اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/News/View/110969 مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي (نور) www.noorsoft.org مرکز خدمات داده نور www.noornet.net
هدایت شده از انقلابِ قَلم
🔵 (معارف ناب امام و رهبری) 🔵 بسم الله الرحمن الرحیم ✅ انقلاب اسلامی ایران حرکتی بود که تعجب و تأثر ملت ها و دولت های جهان را برانگیخت و از ابتدا عده ای را واداشت تا برای هضم آرمان های انقلابی در چرخه سیاست استعماری به طور جدی و همه جانبه تلاش کنند. ✅ آن چه تاکنون نتوانسته است نهضت ملت ایران در سال ۵۷ را به خط پایان برساند و آن را به سرنوشت انقلاب فرانسه یا شوروی سابق دچار سازد،معارف ناب امامین انقلاب اسلامی ایران است که برگرفته از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بوده و در عین سادگی و همه فهم بودن اما هنوز به طور کامل و شایسته مورد تحقیق و بررسی و فرآوری قرار نگرفته است. ✅ ما در "مَنار" به دنبال تبیین و تحلیل منظومه فکری و اندیشه امامین انقلاب هستیم و بر آنیم تا با واکاوی و اتصال زنجیره کلید واژه های موجود در مجموعه بیانات امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه و امام خامنه ای ایده الله بنصرته،زمینه آشنایی بیشتر مخاطبان رسانه ای،به ویژه جوانان را فراهم سازیم. بی شک اکنون که در گام دوم انقلاب قدم نهاده ایم ضرورت تبیین به عنوان عنصر مهمی برای تمدن سازی به چشم می آید. ✅ مجموعه "مَنار" در فضای رسانه فعالیت خودش را آغاز کرده است تا مصداقی باشد برای فرمان آتش به اختیار که همانا عبارت است از کار تمیز فرهنگی و امید است که این حرکت مداوم و مفید ادامه یابد. مَنار (معارف ناب امام و رهبری) 🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۲ معیار خیر و خوشبختی
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۳‏ ‏✍️ ‏"شهادت، کرامتِ عرش نشینان سنگرهای نبرد"‏ شهادت جایگاه رفیعی است که باید راه معرفتش را آموخت و با گام‌های عمل به آن نزدیک شد. ‏امام سجاد (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «القتل لنا عاده و کرامتنا الشهاده: کشته شدن عادت ما و ‏شهادت کرامت ماست.»(بحارالانوار، ج 45، حدیث 118)‏ ‏«شهادت پربارترین، عمیق‌ترین و بالقوه‌ترین واژه‌ای است که از قداست، شکوه، نورانیت و جذبه ‏والای خاصی برخوردار است و با بار غنی و محتوای عمیقی که دارد، نموداری است از تکامل ‏ایمان، عمل صالح، مقاومت، شناخت، مبارزه و جهاد.‏ کلمه‌ای که به‌تنهایی، فرهنگی گسترده دارد که هر سطر و جمله‌اش گویای بُعد والایی است در ‏حیات بشر.‏ فرهنگی که از مبدأ تا معادش از حضور، نظارت، آگاهی، انتخاب، هوشیاری و دقت، روشندلی، ‏روشنگری، تسلیم، رضا، توکل، ایثار، تقوا، عبودیت و ایمان، نغمه‌سرایی می‌کند.»(محمدرحیم ‏عیوضی،1396) شناخت این مقام شامخ، پیمودن بخش اعظمی از مسیر هدایت است؛ که امام ‏خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) می‌فرمایند: «آنجائی که یاد شهادت، یاد و ذکر شهیدان، تمجید از ‏عظمت شهیدان وجود دارد، هر انسانی، هر دلی، احساس عظمت و استغنای از غیر خدا ‏می‌کند.»(۱۳۹۰/۱۲/۱۰)‏ متن کامل را در پیوست مشاهده کنید.👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
39.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰. 📥 دریافت نسخه با کیفیت از آپارت: https://www.aparat.com/v/YMrSB
هدایت شده از عصرتبیین عصررسانه
تئوری انتخاب رئیس جمهور در اندیشه امام خامنه ای 🔻ویژگی های چندگانه ای که رهبرمعظم انقلاب برای رییس جمهور برشمردند حاوی نکات عدیده ای بود که با مقابل خوانی می توان به یک نظریه انتخاب رسید و هم اینکه مصادیق را به درستی تحلیل و جریان کاوی و شخصیت شناسی نمود. 1⃣در سخنان ایشان، اشاره شد به مدیریت و کفایت یک رییس جمهور و اینکه بیشترین مسئولیت و بازترین ید را در کشور داراست و تعابیری چون و... نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است. فردی که بیشتر از تیم کاردان و تخصصی، مشاورانش هستند و هرگونه ضعف و سستی را یا توجیه می کنند یا فرافکنی کرده و به تحریم خارجی و کمبود اختیارات و...حواله می دهند توان افق گشایی و خط شکنی در صحنه مشکلات و مدیریت چالش و بحران های احتمالی را ندارد. 2⃣تاکید کردن به عنصر ایمان هم یک تاریخ سخن دارد که چه خواص و بزرگانی چه در صدر اسلام چه معاصرین انقلاب و مشروطه، بدلیل ضعف ایمان دچار تحریف و و باج دهی شدند. 3⃣عنصر عدالتخواهی و ضدیت با فساد در برابر ویژه خواری و باندبازی و خویشاوند سالاری است که همچون حضرت امیر علیه السلام حتی خود را نقره داغ کرد و به احدالناسی باج نداد و سلامت دستگاه حکومت و اعتماد عمومی را تضمین نمود. 4⃣عملکرد انقلابی و جهادی در برابر شخصیت های یقه سفید و پشت میزنشینی است که به کنترل از راه دور و معتقدند و آستین خدمتشان نه خیس می شود نه خاکی. اتوکشیده و شیک و مجلسی رفت و آمد می کنند و پز سیاسی و وجهه بین المللی غالب بر خستگی و خاکی شدن های انقلابی و جهادی است. سر ساعت می آیند و می روند و برای میزخدمت و در قالب یک نظم بروکراتیک، فرم ساعتی پر می کنند. 5⃣اعتقاد به توانمندی های داخل و جوانان وطن، مخصوص یک تفکر غیرمحافظه کار، ریسک پذیر و در مختصات یک شخصیت انقلابی است. شخصیتی که تفکرات و تجربیاتش تماما امنیتی و محافظه کار بوده یا مبتنی بر تجربه شده هاست و روبه سوی بیگانه دارد و به تعبیری رسوب زده است، توان حل مسائل جدید و را ندارد. 6⃣امیدوار بودن هم از مهمترین ویژگی هایی است که نه فقط در شعار بلکه در آینده پژوهی و سیاست گذاری باید عنصر امید و نگاه روشن را جانمایی کرد. شخصیت و تفکر در برابر بیگانه زانو خم نمی کند و بدون هراس از دشمن و مطابق قانون و آرمان های انقلاب عمل می کند. همیشه در راس کار و بالادست تصمیمات است. نه اینکه از طرفی از مسائل باخبر شود و از طرفی زیر باران، ژست خدمت گرفته و علی رغم تذکرات دیگران تشکیل جلسه هیات دولت دهد. 🔷فاکتورهایی که مخالف پوپولیسم در ارتباط با مردم و رادیکالیسم و کج خلقی در ارتباط با جوانان و توانمندی های داخلی است. در تعارض اساسی با لیبرالیسم در نسبت با آرمان ها و مبانی انقلاب و تلورانس و تسامح در نسبت با ارزش ها و عدالتخواهی است. نظریه انتخاب، زاویه جدی با ساختارهای سوژه تلف کن و هرز رفتن استعدادها در پیچ و خم بروکراسی ها دارد. 🔹امیدواریم که با این فاکتورها در فرهنگ اجتماعی و عینیت یافتن این تئوری در صحنه کنش سیاسی، دولتی انقلابی و کارآمد را شاهد باشیم که با انگیزه، بابرنامه و جسور و امیدآفرین بوده و ایران اسلامی را به قله های تمدن اسلامی نزدیک تر نماید. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @andisheengelabi
🔰 در مَنار می خوانید: 🗒 رفراندوم لازم نیست، اصلح لازم است ✍ به قلم سرکار خانم ،طلبه و مبلغه حوزه علمیه [] 🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
🔰 در مَنار می خوانید: 🗒 رفراندوم لازم نیست، اصلح لازم است ✍ به قلم سرکار خانم #زهرا_نجاتی،طلبه و
🗒 رفراندوم لازم نیست،اصلح لازم است ،طلبه و مبلغه حوزه علمیه [] مشروعیت سیاسی به معنای «شرعی بودن» و «مطابق شریعت» نیست. بلکه مشروعیت ویژگی یک نظام است که حکومت به‌واسطه آن ویژگی حکمرانی خود را برحق و قانونی می‌داند و مردم نیز فرمان‌برداری از آن را وظیفه خود می‌داند. (پرسش‌ها و پاسخ‌ها، ص 10. ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی در منظر امام خمینی ص 91) این تفکر، مبنای اصلی انقلابی است که در سال ۱۳۵۷, به پیروزی رسید و در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، با تأیید ۹۸/۲ مردم ادامه پیدا کرد. در همان سال این شائبه وجود داشت که وقتی مردم قائل به انقلاب اسلامی هستند، این به چه علت شکل می‌گیرد؟ اما حضرت امام _رضوان‌الله علیه_ به‌عنوان تئوریسین اصلی انقلاب و رهبری ولی‌فقیه، تأکید بر لزوم این رأی‌گیری می‌کنند. اما آیا این سخن که نسل قبلی انتخابی کردند و اکنون عده‌ای آن را قبول ندارند، درست است یا نه؟ آیا باید دوباره رفراندوم اتفاق بیفتد؟ به‌طورمعمول انقلاب‌های دنیا بر هر اساسی که شکل گرفتند، سال‌های بعد، رفراندوم تکرار نشده است. این در حالی است که همه‌ساله در ایران در رویدادهای مختلفی مردم بر مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی ، صحه می‌گذارند. هرچند در مقایسه آماری دوره‌های برگزارشده از ابتدای تاکنون، انتخابات 1388 بالاترین میزان را با 85% مشارکت مردمی به خود اختصاص داده است. و همین امر موجب این شبهه شده که: این مشارکت کمتر، نشان‌دهندهٔ پشیمانی مردم است. درحالی‌که مشکلات زیادی در سال‌های جنگ و پس‌ازآن بر این جامعه تحمیل‌شده؛ و مردم همواره با راهپیمایی‌های مانند سالگرد پیروزی انقلاب، رویدادهایی مانند دیدار رهبری با مردم و همچنین انتخابات مختلف، مهر تأیید بر این نظام زده‌اند. در این میان، عواملی ازاین‌دست ممکن است باعث عدم مشارکت حداکثری در سال‌های اخیر باشد: ۱/پاشیدن گرد ناامیدی توسط رسانه‌های خائن و عوامل داخلی و خارجی. ۲/دشمنی از راه سیاه نمایی در محصولات نمایشی و نوشتاری، ۳/عدم انجام خدمت شایسته توسط مسئولینی که با رأی مردم در مناصب مختلف، جای گرفته‌اند. ۴/عدم پشتیبانی صحیح از تولیدکنندگان در اوضاع آشفتهٔ تحریم. ۵/برطرف نکردن موانع تولید ۶/ ایجاد تورم و گرانی، ۷/پرداختن به حواشی  گفتنی است منافقین داخلی نیز تمام تلاششان را کرده‌اند تا با برجسته‌سازی این موضوعات، روح ناامیدی را بیش‌ازپیش در مردم و جامعه، بدمند. اما رهبر معزز انقلاب در سخنرانی اخیرشان از لزوم امیدواری وامید آفرینی برای مردم بخصوص جوانان سخن گفتند. ایشان مانند تمام این چهل‌ویک سال، با تأکید بر لزوم حل مشکلات توسط مسئولین برطرف کردن مشکلات معیشتی و تولیدی مردم، تلاش در جبهه مخالف یعنی برانگیختن روح امید و نشاط و برشماری ثمرات این انقلاب اسلامی و تلاش برای روی کار آمدن نیروهای انقلابی را بهترین راهکار از سوی دانستند. و از مردم خواستند در انتخابات پیش رو، مسئولینی انتخاب کنند که با خدمت جهادی، انگیزه‌ای قوی و بصیرت بالا، بتوانند زندگی اقتصادی مردم را رونق ببخشند؛ و موجب رشد نهال امید، در دل مردم نسبت به انقلاب و نظام باشند. نظام اسلامی‌ای که سال‌هاست بر مبنای جمهوریت، مشروع شده و بر اساس حکومت ولی‌فقیه، از هواهای نفسانی به دور خواهد ماند. 🌐 همچنین می توانید متن کامل یادداشت را در خبرگزاری رسا بخوانید. 🆔@manaar_ir
💠 در مَنار می خوانید: 📋 رفاهِ جمهور و رفعِ تبعیض، شرط تداوم جمهوریت ✍ به قلم محمد هادی سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام[] 🆔@manaar_ir
انقلابِ قَلم
💠 در مَنار می خوانید: 📋 رفاهِ جمهور و رفعِ تبعیض، شرط تداوم جمهوریت ✍ به قلم محمد هادی سمتی،طلبه
📋 رفاهِ جمهور و رفعِ تبعیض،شرط تداوم جمهوریت،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام[] شد جمهوری اسلامی به پا / که هم دین دهد، هم دنیا به ما این بیت اول از شعری است که ابوالقاسم عبدالله فرد متخلص به حالت آن را برای اولین سرود رسمی جمهوری اسلامی خلق کرد. مضمون این بیت البته مطابق با آرمان‌های ایران است و همان دغدغه‌ای است که سبب شد تا بیست میلیون و 147 هزار و 55 نفر از واجدین شرایط رأی دادن در روزهای دهم و یازدهم فروردین 1358 تعرفه سبزرنگ را به صندوق بیاندازند و تنها 2 درصد از شرکت‌کنندگان نظرشان با این عده مخالف بود. مردم ستم دیده از ظلم و سرکشی پهلوی هنگامی‌که شعارهای گوش‌نواز آیت‌الله‌العظمی سید روح‌الله خمینی را شنیدند تصمیم گرفتند تا سرنوشت خود را تغییر بدهند و برای برطرف شدن فقر و فساد و تبعیض تا پای جان ایستادند. آمارها نشان می‌دهد که باوجود درآمدهای سرسام‌آور نفتی در دوران اول و دوم اما به‌جز اطرافیان دربار و طبقه سرمایه‌دار وضعیت معیشتی سایر مردم در سطح پایین قرار داشت. به‌عنوان نمونه‌ای از بی‌توجهی حاکمان دوره ستم‌شاهی باید از مخارج سنگین جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی یادکرد که "در یک تخمین سرانگشتی، مخارج این جشن 300 میلیون دلار برآورد شده است" (مجموعه کتاب‌های این روزها، روایتی از دست آوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی) مردم این چیزها و مواردی دیگر از فقر و فساد را لمس کرده بودند که خونشان به جوش آمد و کوچه و خیابان را با خون خود رنگین کردند تا از یوغ طاغوت رهایی یابند. درنتیجه این وضعیت وقتی صندوق‌های رأی برای برپایی حکومت جمهوری اسلامی در دسترس مردم قرار گرفت 98 درصد پاسخ شان مثبت بود و البته امیدوار بودند که با استقرار حکومت جدید و را با گوشت و پوست شان لمس کنند. امام خمینی رحمت‌الله علیه عصر 12 فروردین 58 در پیام رادیویی به ملت ایران و برای حفظ امید مردم به کارمندان و کارگران و سایر طبقات مستضعف وعده داد که حکومت جمهوری اسلامی ایران برای آن‌ها کار درست می‌کند وزندگی‌شان را مرفه خواهد کرد. وعده‌ای که دولت‌های پس از انقلاب با همه کم‌وکاستی‌ها به‌طور چشمگیری به آن عمل کردند ولی هنوز مسئله معیشت و اقتصاد در صدر جدول خواسته‌های مردم است و اکنون به پاشنه آشیل مشارکت مردم در انتخابات آینده تبدیل‌شده است. مردم باید برای گستراندن سفره خود کمترین نگرانی را داشته باشند تا امید و آرزوی دهه 50 در بهترین وضعیت قرار بگیرد و احساس مسئولیت آن‌ها را برای سهیم شدن در سرنوشت مملکت برانگیزد. واضح است که دعوت به مشارکت برای مردم خسته از صف‌های طولانی مرغ و گوشت و ناراحت از قیمت‌های غیرواقعی میوه و سایر نیازهای اولیه کار سختی است و اگر در ماه‌های پایانی عمر دولت اتفاق خوشایندی رخ ندهد و مردم تصمیم مسئولان برای برقراری رفاه و آسایش را به چشم نبینند نمی‌شود چندان به نتیجه انتخابات خوش‌بین بود. به‌عبارتی‌دیگر معیشت و مشارکت باهم گره‌خورده‌اند و تداوم جمهوریت بستگی به این دارد که رفاه دستی بر سر معیشت بکشد. رهبر انقلاب اسلامی که همیشه مسئله معیشت را مورد تأکید قرار می‌دهند در پایان مراسم درختکاری سال 99 دوباره از خوب نبودن وضعیت معیشت مردم سخن گفتند و آن را یک غصه بزرگ نامیدند و این زنگ خطری است برای پایین آمدن سطح شرکت مردم در انتخابات. در سال گذشته خط فقر به حدود 10 میلیون رسید و طبق اعلام یک مقام مسئول 40 درصد مردم در زیر این خط نامهربان قرار دارند و این معیار خوبی است برای پیش‌بینی رونق یا بی‌رمقی مشارکت و به هر میزان که مرغ و میوه از دسترس مردم دورتر شوند مشارکت هم از سوی دیگر با جمهوریت فاصله می‌گیرد و جمهوری اسلامی را با بحران مقبولیت مواجه خواهد ساخت. هرچند معنای آنچه گفته شد نادیده گرفتن سایر متغیرها و عوامل مؤثر در ایجاد انگیزه برای مشارکت نیست اما نمی‌توان و نباید از خطری که در بیخ گوش جمهوریت نظام است چشم‌پوشی کرد. مردم ایران البته در حساس‌ترین و سخت‌ترین شرایط نشان داده‌اند که به‌نظام برخاسته از اسلام که فطرت شان با آن گره‌خورده است ایمان‌دارند ولی اگر ببینند و بشنوند که با تبعیض و فساد به‌طورجدی برخورد می‌شود و نجومی بگیران بی‌انصاف و بی‌وجدان مجالی برای عرض‌اندام ندارند، گرانی و بی‌پولی را تحمل خواهند کرد و پایه‌های جمهوریت را با ستون مستحکم مشارکت حفظ خواهند کرد. 🌐 همچنین می توانید متن کامل یادداشت را در خبرگزاری رسا بخوانید. 🆔@manaar_ir
🔔فراخوان یادداشت نویسی«آری به » ✴رمزگشایی از کلیدواژه‌ی «امامتِ امت» در پیام حضرت امام خمینی ره به‌مناسبت اعلام در 12 فروردین 58 🗓 مهلت ارسال آثار: ۲۲ فروردین 1400 @Karasy
📣 ♨️ پویش مطالعه‌ی کتاب «طرح کلّی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» 📍ویژه‌ی ماه مبارک رمضان📍 🔹 با بهره‌مندی از اساتید حوزه 🔹 🔸با پشتیبانی علمی و محتوایی🔸 ▪️ در بستر فضای مجازی ▪️ ⏱ آغاز پویش از ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ 👈 ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر از طریق پیوند زیر: 🆔 https://b2n.ir/y55874 @qom_khamenei_ir
🔰پای‌درس‌استادسیدعلی‌حسینی‌خامنه‌ای (مدّ ظله العالی) 📢 کانون فرهنگی تبلیغی منار برگزار می کند: ❇️ ویژه استان فارس ❇️ 📚 کتاب اول ؛ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن اعطای گواهینامه معتبر🧾 (باحمایت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) 💢 ویژه برادران و خواهران طلبه و دانشجو 🗓 مهلت تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ 🌐 جهت درخواست ثبت‌نام به لینک ذیل مراجعه کنید: modares.khamenei.link 🔗 جهت اطلاعات بیشتر عضو کانال زیر شوید: https://eitaa.com/joinchat/4011982881Cc4ecc30267 📞 یا با شماره تماس 09174068314 حاصل فرمایید. ⚠️ با توجه به شرایط فعلی کرونا در کشور، جلسات بصورت مجازی و تنها آزمون پایان دوره بصورت حضوری خواهد بود. https://eitaa.com/joinchat/4011982881Cc4ecc30267
انقلابِ قَلم
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۳‏ ‏✍️ #طیبه_قائمی_باف
📋 عطر جهاد و شهادت / بازخوانی اندیشه رهبر انقلاب درباره شهید و شهادت/ شماره ۱۴ ‏✍️ سرکار خانم 💠 به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله العظمی شهید صدر شهادت ای مقام رفیع و منیع و بلند، تو آرزوی دیرین هر مجاهد، مبارز و عالم نستوهی هستی که هر روزش را، به تمنای وصال تو، آغاز می‌کند و می‌خواهد با جامه‌ی زیبای شهادت، به دیدار خداوند نائل گردد. خوشا سعادت علامه شهید، که به آرزوی دیرینه خود رسید گرچه ثلمه‌ای جبران ناشدنی بر پیکر شیعیان جهان باقی ماند... علامه شهید، آیة الله ، یکی از بزرگترین اندیشمندان مسلمان و به تعبیر امام خمینی «مغز متفکر اسلامی» در تاریخ اسلام به ویژه در قرن چهاردهم هجری است.(صحیفه امام، ج۱۴، ص۲۸۰) امام خامنه ای می‌فرمایند:«مرحوم آیت‏ اللّه‏ صدر بدون شک یکى از چهره‏ هاى برجسته جهان اسلام بود؛ صرفاً یک روحانى نبود، فقط یک مجتهد نبود بلکه یک امیدى بود براى آینده اسلام و به خصوص براى آینده عراق و ملّت عراق؛ یکى از آن شخصیّت‏هاى کم‌نظیرى بود که فقاهت اسلامى را با اندیشه جدید و نوآورى در مسائل و با شجاعت و با دیانت و تقوا همراه داشت».(۲۱/۱/۱۳۶۶) رهبر انقلاب از شهید آیةاللَّه صدر به عنوان عمود فکری نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی یاد کرده و کتابها و فعالیتهای ایشان را بسیار باارزش، دانسته و در مورد ایشان می‌گویند: «مرحوم آقای صدر به معنای واقعی کلمه یک نابغه بود. ما در زمینه‌ی مسائل فکری و اسلامی و در زمینه‌ی فقه و اصول و بقیه‌ی چیزها آدمهای پیشرفته زیاد داریم؛ منتها نابغه خیلی نادر است. ایشان جزو نادرهایی بود که حقیقتاً نابغه بود. ذهن و فکر ایشان فراتر از کارهایی که دیگران می‌کنند، حرکت می‌کرد. ایشان بحمداللَّه شاگردهای خوبی هم تربیت کرده بود».(۱۳۸۳/۰۳/۱۹) شهید صدر را فنا در اسلام و اهداف اسلامی و دارای فکر جهانی، آنچنان که ائمه‌ی اطهار فکر می‌کردند، معرفی می‌کنند و می فرمایند: آیت‌الله العظمی سیّد محمدباقر صدر عراقی بود و گرچه در آن روزگار در سطح مرجع عام شیعیان بود و دامنه مرجعیت گسترده‌ای داشت؛ در عراق، ایران، افغانستان، پاکستان، لبنان، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و سطح دنیا مقلدین بسیاری داشت، اما برای انجام اقدامی سیاسی که مقابله با رژیم بعثی بود، خود را مکلف به اذن‌گرفتن از مرجعی که ولی امر بود می‌دانست. این نشانه‌ی تواضع، تدین و تقوای فوق‌العاده ایشان بود. ایشان هنگامی‌ که قیام امام برپا شد در نامه‌ای به شاگردان خود نوشت: «ذوبوا فی الامام الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام...» و اعلام کرد که: «از این پس از مرجعیّت من سخن نگویید. امروز پرچم در دست است و او رهبر جهان اسلام است و همه باید از این پرچم حمایت کنیم.» این چه روشن‏ بینى عمیق و عظیمى است. این چه شجاعتى است که انسان در عراق زیر سایه سنگینِ کدرِ ظلمانىِ آن حکومت مجرم و رژیم پلیسى و اختناق شدید بنشیند و این‏ جور قوى حرف بزند و از و از رهبر این انقلاب ستایش کند. این، شخصیّت برجسته او است. مقاومت او، شجاعت او، صراحت او، صمیمیّت و انصاف او، و بالاخره شهادت او الگو است براى همه؛ مخصوصاً براى مجاهدین عراقى. و ملّت عراق به ‏طور عموم از او درس بگیرند، خاطره شهادت او را زنده نگه دارند. این شهادتهایى که این ‏جور خون‌هاى پاکى در آن ریخته می‌شود ـ که در رأس همه آنها شهادت حسین‏ بن‏ على (علیه ‏السّلام) در عاشورا است ـ باید همیشه زنده بماند و درس باشد، بایستى از آن الهام بگیریم.(21/1/1366) چقدر امروز برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و در رده های بالای نظام نیازمند این نبوغ و هستیم. ادامه دارد... 🆔@manaar_ir
🗒 راوی روایت های شیرینِ فتح 🔰 به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل‌قلم، ‏‏(رحمت الله علیه) ✍️ سرکار خانم https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
انقلابِ قَلم
🗒 راوی روایت های شیرینِ فتح 🔰 به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل‌قلم، #سید_مرتضی_آوینی
🗒 راوی روایت های شیرینِ فتح 🔰 به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل‌قلم، ‏‏(رحمت الله علیه) ✍️ سرکار خانم ✅ چقدر این روزها جایتان خالی است...‏ جای آن روحیهٔ مخلصانه‌ای که فقط به قرب خدا می‌اندیشید و عمل می‌کرد. ‏اندیشه نابی که موجب شد برنامهٔ فاخر «» را بدون تیتراژ پخش‌کنید تا ‏اصلاً معلوم نباشد توسط چه کسی و کجا ساخته‌شده است؛ زیرا معتقد بودید «باید ‏در گمنامی کارمان را بکنیم و به وظیفهٔ الهی‌مان عمل کنیم؛ مانند آن بسیجی که ‏وقتی به عملیات می‌رود، نمی‌پرسند که هستی؟ و از کجا آمده‌ای؟ ما هم باید مثل او ‏باشیم. کاری که برای خدا انجام بگیرد، اجر و قربش بیشتر است.» نمی‌دانم چرا ‏امروز این روحیه سخت فراموش‌شده؟! و همه می‌خواهند کارها، افتخارات و ‏پیشرفت‌ها را به نام خود سند کنند؟!‏ ✅ چقدر این روزها جایتان خالی است...‏ جای اندیشمندان پیشاهنگ و پیشرویی که دغدغه‌های رهبر و نیازهای جامعه را ‏درک کند و خود راهبرد لازم را پیش گیرند و وارد حیطه عمل شوند. «مجاهدانی ‏که علی‌رغم همهٔ سختی‌ها و موانع و مخالفت‌ها و تحقیرها، جسورانه گام ‏درراه‌های نرفته می‌گذارند. دشواری کار امثال شهید آوینی البته تنها ناشی از غربت ‏در بین «اغیار» نبود، بلکه او در روزگار خود حتی بین «دوستان» و «مدیران ‏فرهنگی» نیز غریب بود؛ و چه‌بسا این «غربت» ویژگی ذاتی هر «پیش‌آهنگ» و ‏‏«پیشرو» یی در عرصهٔ فرهنگ و هنر باشد.»(۱۳۷۰/۰۹/۰۴) اما امروز رخوت و ‏سستی، گاه توجیه و رهزن همه جهادهای نکرده شده است...‏ ✅ چقدر این روزها جایتان خالی است...‏ جای تحلیل‌های نابتان که هنوز کارا و به‌روز است؛ مانند آن‌که می‌گفتید: «از میان ‏عواملی که را در این یاری داده‌اند، سه عامل دارای اهمیتی ‏رکنی هستند: فنّاوری مدرن که باید آن را اساسی‌ترین عامل ‏دانست...عامل دوم انسان‌های ضعیف‌النفس، پایبند عادات و تعلقات و فریفتهٔ ‏ظواهر و سومین عامل ترس است و خصوصاً ترس از مرگ. انسان‌هایی که ‏ضعیف‌ترند، از قدرت آمریکا بیشتر می‌ترسند، ولی انسان‌های وارسته چون ‏خمینی رضوان الله علیه که پای بر فرق همه تعلقات نهاده‌اند و ترس را در وجود خود ‏کشته‌اند، به حقیقت می‌گویند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» این ملاک‌ها ‏چقدر این روزها بدردمان می‌خورد تا بهتر افراد را بشناسیم.‏ ✅ چقدر این روزها جایتان خالی است...‏ آقا سید مرتضی،این روزها خیلی دلمان برای قلم نورانی، خوش‌ذوق و توانایتان تنگ‌شده ‏است. همان نوشته‌هایی که رهبر انقلاب در مورد آن فرمودند: «این متون شاهکار ‏ادبی است و من آن‌قدر هنگام شنیدن و دیدن برنامه لذت می‌برم که قابل وصف ‏نیست». کجایید تا بنویسید و برنامه‌ای اجرا کنید که به تعبیر نور ‏وجودتان از قاب تلویزیون به مخاطب برسد. (۱۳۷۲/۰۲/۰۲) امروز از این جنس ‏قلم‌ها و برنامه‌ها خیلی کم داریم تا جلوی اغواگران حجاب و سوداگران عفافی را ‏که در بستر و به کمین جوان و نوجوان ما نشسته را بگیرد و ‏دوباره راه‌های آسمان را به جوانان نشان دهد و بگوید: جوانان ما، به راه‌های آسمان ‏آشناترند تا به راه‌های زمین.» این را آن‌چنان‌که گویا راه‌های آسمان را خودش رفته، ‏دیده و می‌داند که این‌ها آشناتر هستند!‏ به دلیل همین جای خالی است که رهبر انقلاب آرزو کردند کاش هنرمندان بتوانند ‏همچون شهید آوینی با گفتار و نوشتار و کارهای هنری و نمایشی، جزئیات جهاد عظیم این روزهای مردم را به شیرینی روایت و آن را در تاریخ ماندگار کنند. ‏‏(۱۳۹۹/۰۲/۲۱)‏ https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🗓 مردم این ها را نمی خواهند 📌 نقدی بر اظهارات اخیر تولیت مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) درباره انتخابات ✍ ،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام[] ...آیا جناب سید حسن خمینی که از رد صلاحیت نامزدهای شورای شهر و روستا گلایه می‌کند از فسادهای اخلاقی و مالی اعضای این شورا در شهرهای مختلف که منجر به بازداشت آن‌ها می‌شود اطلاع دارد؟ ما چه حقی داریم که با دمیدن در حق مشارکت مردم راه جولان آدم‌های بی‌مبالات را هموارسازیم و هم‌زمان نگران استیفای حقوق عمومی مردم باشیم؟ متن کامل این یادداشت را در مطلب بعدی بخوانید.👇 https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f
🗓 مردم این ها را نمی خواهند 📌 نقدی بر اظهارات اخیر تولیت مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) درباره انتخابات ✍️ محمد هادی سمتی،طلبه حوزه علمیه قم و دانش آموخته کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام[] "هیچ راهی جز بازگشت به مردم و هیچ‌چیزی برای کشور واجب‌تر از یک انتخابات پرشور و شامل نیست." جمله بالا بخشی از سخنرانی سید حسن خمینی در دیدار با اعضای شورای سیاسی مجمع ایثارگران است که هرچند به‌ظاهر بدون اشکال است اما توضیحات بیشتر از جانب وی حکایت از ترویج التقاط می‌کند. به‌ویژه آن‌که متولی حفظ و نشر آثار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در کمال تعجب اما بسیار هنرمندانه را به چالش می‌کشد و تصریح می‌کند که "قانون هم اگر جلوی حقوق مردم را می‌گیرد، قانون غلطی است و باید به سمت اصلاح آن رفت." درباره این اظهارات قابل‌تأمل چند نکته وجود دارد که باید روشن شود: یکم: واضح است که مشارکت در صندوق رأی، بهبود در وضعیت اقتصاد و سیاست و امنیت را تضمین می‌کند اما معنای هم‌افزایی در انتخابات آن نیست که هرکسی از هر طیف و جناح عقیدتی و سیاسی حق داشته باشد خودش را در معرض رأی قرار بدهد و هیچ قانون و قاعده‌ای مانع از پالایش نامزدهای انتخاباتی نباشد. کدام قانون و بر اساس کدام منطق عقلانی اجازه می‌دهد که کسانی بر حاکم شوند که به تأمین صلاح و سعادت دنیا و آخرت آن‌ها باور نداشته باشند؟ آیا مکتب امام راحل این را می‌پذیرد؟ آیا جناب سید حسن خمینی که از رد صلاحیت نامزدهای شورای شهر و روستا گلایه می‌کند از فسادهای اخلاقی و مالی اعضای این شورا در شهرهای مختلف که منجر به بازداشت آن‌ها می‌شود اطلاع دارد؟ ما چه حقی داریم که با دمیدن در حق مشارکت مردم راه جولان آدم‌های بی‌مبالات را هموارسازیم و هم‌زمان نگران استیفای حقوق عمومی مردم باشیم؟ دوم: منظور و مراد دقیق از بازگشت به مردم چیست؟ اگر مردم یعنی همان کسانی که متولی مرقد از فقر و تبعیضی که متوجه آن‌ها است اندوهگین شده است، پس این مردم حق‌دارند از ساخت‌وساز غیرمتعارف و از بین بردن صفا و سادگی حرم پیر جماران ناراحت باشند. مردم حق‌دارند از سکوت یا همراهی تلویحی منتسبین امام در برابر هجمه براندازان و تدارک کنندگان شبه کودتای در سال 88 که می‌خواستند با رفتاری نانجیبانه حق مردم در رأی دادن به نامزد متبوعشان را نادیده بگیرند دلخور باشند. سوم: جناب سید حسن خمینی به‌درستی گفته است که مردم تنگ‌نظری را برنمی‌تابند. بله مردم از تنگ‌نظران بی‌وجدان و نجومی بگیران بی‌انصاف که سفره انقلاب را آن‌قدر تنگ کرده‌اند که جز خود و قبیله اشان جایی برای نشستن دیگران در کنار آن وجود نداشته باشد تنفر دارند و تمایل ندارند که پس از چهل‌ویک سال همراهی صادقانه با نظام، کسانی بر صندلی قدرت بنشینند که مرزهای مردانگی و انسانیت را جابجا می‌کنند تا چه رسد به این‌که از عمق جان به انقلابِ برخاسته از خون‌های پاکِ مردمی که وفادار به آرمان انقلاب هستند باور داشته باشند. مردم می‌خواهند که کسانی عهده‌دار اداره زندگی آن‌ها باشند که به احیاء حقوق مردم مانند حق زن و فرزند خود پایبند باشند و با نگاه عادلانه به همه قشرهای جامعه دست از جان‌ودل بشویند تا تنگی معیشت مردم را برطرف سازند. مردم نمی‌خواهند با وعده بازگشت عزت به پاسپورت در سایه گفتگو با دشمنانِ دشنه به دست و با امید به بی‌نیازی از یارانه، همچنان از غصه بزرگ بی‌تدبیری رنج ببرند و در صف مرغ بایستند و از نزدیک شدن به میوه و مواد غذایی هراسان باشند. مردم این‌ها را نمی‌خواهند. 🌐 همچنین می توانید متن کامل یادداشت را در خبرگزاری رسا بخوانید. https://eitaa.com/joinchat/1687224385C9d8b257e8f