eitaa logo
عرفان نما
1.9هزار دنبال‌کننده
382 عکس
241 ویدیو
39 فایل
نقد شبه معنویت‌های نوپدید وابسته به مؤسسهٔ فرق و ادیان حق پژوهی مشهد 📩 ارتباط: @Haghpajohi_QZ @haqpajouhi 🔗 سایت: haghpajohi.ir/category/nozoho ⛓️‍💥 کانال تلگرام: t.me/erfan_nama 🔰 لینک گروه عرفان نما eitaa.com/joinchat/2749366708Cf7db90c1ed
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 | شرکت در انتخابات؛ توصیه به حق ▫️رهبر معظم انقلاب: شرکت و دعوت به انتخابات مصداق «وَ تَواصَوا بِالحَق» است... 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ «تناسخ» از باورهای مشترک بسیاری از معنویت‌های نوپدید است. یکی از «تعالیم اِک» در فرقهٔ «اکنکار» نیز باور به «تناسخ» است. این عقیده آن قدر برای آنان مهم و بنیادی است که اگر هر کتابی از اکنکار را ورق بزنید، در هر فصلی از آن، بارها و بارها نام تناسخ را خواهید دید. 🔺ادلهٔ عقلی و نقلی متعددی برای محال و باطل‌بودن تناسخ ارائه شده است. اگر تناسخ ممکن باشد خداوند آرزوی بازگشت به دنیا را آرزوی دست یافتنی می‌دانست؛ ولی خداوند متعال در قرآن کریم چنین آرزویی را دست نایافتنی می‌داند. امام رضا علیه‌السلام نیز کسانی را که به تناسخ باور دارند، کافر می‌دانند. 🔺برای مطالعهٔ بیشتر به کتاب «آفتاب و سایه‌ها» نوشتهٔ حجت‌الاسلام دکتر محمدتقی فعالی مراجعه کنید. 🔹در این موضوع بیشتر بدانید👇 معنویت بی‌سامان؛ تناسخ تناسخ؛ باور مشترک بسیاری از شبه معنویت‌های نوپدید در نگاه اسلام عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پیشینه موج کره‌ای؛ از اهداف اقتصادی تا حذف سانسور ✂️برشی از نشست «تحلیلی بر موج کره‌ای؛ از موسیقی تا فیلم» (۶) 👤استاد: سرکار خانم حیدری 🔗 رشته محتوا: ✂️ برش‌ها: (۱), (۲), (۳), (۴), (۵)... 📽 فیلم کامل نشست عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
| «عصر جدید، دغدغهٔ جدید»، دکتر رسول حسین‌پور 🔹 قانون جذب، انگاره‌ای با پایه و بستر مادی است که فرایند خود را به گونهٔ مجرد، تبیین می‌نماید و تا آنجا پیش می‌رود که ذهن انسان را که خود یکی از آفریده‌های مجموعهٔ هستی است، علت تامهٔ پدیده‌ها و رخدادهای مادی قلمداد می‌کند. 🔸 این قانون نه سنخیتی میان علت و معلول می‌شناسد و نه معلول را در جایگاه معلولیت می‌بیند؛ بلکه جامهٔ علت بر اندام آن نیز می‌پوشاند. 🔹 از مادی چشم‌داشت نتیجه فرامادی دارد و پاسخ درخواست‌ها و آرزوهای بشری را از کائنات - نه آفریدگار آن - بدون اثبات اینکه چگونه توان واکنش به کنش‌های انسانی را دارد، مطالبه می‌نماید. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
معنویت خویشتن‌مدار همتی.mp3
1.12M
| خودمحوری و خدای منزوی در معنویت‌های سکولار 🎙دکتر همایون همتی 💠 معنویت‌های سکولار حرکت از خود به خود در خود است؛ ولی عرفان‌های دینی حرکت از خود به خداست. لذا این معنویت‌ها را "self religion" نیز می‌گویند. معنویت‌های نفس‌مدار، نفس‌محور. هدف خودِ نفس است، کام‌جویی است، لذت‌یابی است. کنار گذاشتن درد و رنج است، کاهش درد است؛ ولی خدا و عرفان در آن نیست. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
معنویت‌گرایی به‌مثابهٔ گفتمان.pdf
322.8K
معنویت گرایی نوین به مثابه گفتمان، دکتر ابوتراب طالبی و دکتر باقر طالبی دارابی 💠چکیده: 🔹 مقالهٔ پیش‌رو دربارهٔ یکی از ابعاد فرقه‌گرایی جدید در ایران است. توجه ویژهٔ این نوشتار به «معنویت‌گرایی جدید» است. 🔸 در این مقاله به تحلیل نشانه‌های معنویت‌گرایی جدید پرداخته و داده‌ها از دو روش بررسی منابع و اسناد موجود و مصاحبه عمیق با حاملان ایرانی این گفتمان جمع‌آوری شد. 🔹 بررسی منابع موجود نشان داد که نظام معنایی «معنویت‌گرایی» به‌مثابهٔ گفتمان بر اساس مضامین و نشانه‌هایی مانند «محوریت خود» و «سفر از زندگی بر اساس انتظارات بیرونی به یک زندگی اصیل درونی»، «فردگرایی»، «نگرش کل‌نگرانه»، «التقاط» و «استفاده از روان‌شناسی» استوار است. 🔸 نتیجهٔ بررسی‌های تجربی، ثابت کرد که پیدایش گفتمان معنویت‌گرایی جدید، نشان از تعارض‌های درونی و ابهامی است که در حوزهٔ معانی گفتمان دینی وجود دارد. این مسئله، فرصت بالندگی و موقعیت مسلط «گفتمان دینی» را با چالش مواجه کرده است و زمینه را برای پیدایش «گفتمان معنویت‌گرایی» در ایران فراهم نمود. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فواید یوگا، ادعایی که در هیچ منبع معتبری ثابت نشده است. 🎙 استاد حسین عرب عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|
✅ کانال عرفان نما در تلگرام راه‌اندازی شد. 🔸 نشانی کانال در تلگرام👇 t.me/erfan_nama 🗣 امکان گفت‌وگو دربارهٔ هر یک از پیام‌های فرستاده‌شده در کانال تلگرام عرفان‌نما عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|وبگاه|ایتا|تلگرام|گروه|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مثبت اندیشی سمی! عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از حق پژوهی
40.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | بی‌حجابی؛ ریشه‌ها، واقعیّت‌ها نقش مبلّغین فرقه‌های انحرافی و مروّجین آزادی‌های بی حدّ و حصر در ترویج بی‌حیایی و بی بند و باری 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
عرفان نما
#معرفی_مقاله معنویت گرایی نوین به مثابه گفتمان، دکتر ابوتراب طالبی و دکتر باقر طالبی دارابی 💠چکی
🖼 | تفاوت فردگرایی دینی با فردگرایی سکولار 🔹در فردگرایی دینی، فرد در یک فرایند مراقبه، در پی رسیدن به مقام تسلیم در پیشگاه خدا است و سعی می‌کند تا موانعِ دنیویِ یکی‌شدن با خدا را به‌کلی از میان بردارد… عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
عرفان نما
📹 فیلم‌های کامل نشست تخصّصی «قانون جذب و راز کائنات» 🎞 هم‌اكنون از صفحه آپارات موسسه راهبردی حق پژو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 داستان‌سرایی برای اثبات ✂️برشی از نشست تخصّصی «قانون جذب و راز کائنات» (۱) 👤 استاد مظاهری سیف 🔗 رشته محتوا: 📽 فیلم کامل نشست 🎙صوت کامل نشست: (۱)، (۲)، (۳)، (۴) عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
عرفان نما
📚#معرفی_مقاله | پایه‌گذاران و نخستین مروجان قانون جذب؛ طرح و نقد پنداره‌هایی چند از جِری و اِستر هیک
| پایه‌گذاران و نخستین مروجان قانون جذب؛ طرح و نقد پنداره‌هایی چند از جِری و اِستر هیکس، رسول حسین‌پور 💠 خداشناسی قانون جذب: نشاندن انسان به‌جای خدا (سلطه اومانیسم) 🔹در برنامه‌ای ویدیویی، شخصی که مترجم کتاب استرهیکس به اسپانیولی است از او می‌پرسد: «آیا چیزی و هویتی به‌نام خدا وجود دارد که فکر کند، تصمیم بگیرد، خواسته‌های‌مان را گوش داده و به آنها پاسخ دهد؛ حتی اگر ما در هماهنگی با خواسته‌های خود نبوده و صددرصد مسئول کارهای خود باشیم؟» 🔸او نخست می‌گوید که این خداوند است که انسان‌ها را آفریده؛ اما پس از اندکی پاسخش تغییری اساسی می‌یابد: «شما همانی هستید که خداست؛ هم در قالب فیزیکی و هم غیرفیزیکی. ترکیب شما و دیگران همان خداست؛ به این علت که خداوند آگاهی است که گسترش می‌یابد. انسان در ساخت تصویری از خدا، درواقع تصویر خویش را از (خود) دستکاری کرده؛ او خود را پست‌تر کرده و بر این اساس، انسان از چیزی که خداوند است، خود را جدا کرده است». 🔹پنداشت او این است که انسان و خدا هر دو انرژی هستند، پس هیچ شکافی بین آنها وجود ندارد. هیکس انگاشته عبادت‌کنندگان هیچ‌گاه بین خود و خدایشان ارتباطی نخواهند یافت؛ چراکه از این راه مایه جدایی خود و خداوند می‌گردند. او شفاف، در پاسخ به پرسش «من کیستم»؟ می‌گوید: «شما خدا هستید... همان آفریننده جهان؛ خود را پست قلمداد نکنید» و انسان را در قالب جسمانی‌اش چنین فرض کرده است. اگرچه عبارات هیکس آشفته و به‌گونه‌ای است که گاه از اتصال به سرچشمه هستی سخن می‌گوید، اما او آدمی را آفریننده‌ای می‌داند که به این سرمنزل مکانی- زمانی آمده تا خوشی برخاسته از هدایت سرچشمه بهزیستی را در راستای ورود به ویژگی‌های زندگی مادی حس کند؛ به‌واقع هیکس کار ویژه خداوندی را به انسان نسبت داده است: «هنگامی‌که تصمیم گرفتید به این جسم بیاید، می‌دانستید می‌توانید رقم بزنید و بیافرینید و این کره خاکی الهام‌بخش آفرینش ویژه شماست». 🔸عبارت‌هایی مانند «این شما هستید که تجربه‌های زندگیتان را می‌آفرینید و شخص دیگری در آن دخالت ندارد» در پنداره قانون جذب به‌شدت مشهود است. به باور هیکس هرآنچه در سر راه انسان قرار می‌گیرد (خوب و بد)، با قدرت افکار به‌سوی او آمده و روشن است که در چنین تفاسیری از رویدادهای زندگی بشر، حضوری از خداوند به‌چشم نمی‌خورد: «... بسیاری از مردم رویدادهای ناخواسته‌ای در زندگی‌شان روی می‌دهد که نتیجه افکاری است مداوم که چندان هم قوی نیستند و عواطف نیرومندی هم پدید نمی‌آورند». 🔹بر این اساس اگر هم بنا باشد تغییر خوشایندی در زندگی رخ دهد، این تغییر به‌دست انسان سپرده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که با چرخشی تمام‌وکمال می‌توان شادکامی را به زندگی راه داد. این دیدگاه خبر از آن ندارد که جریان هستی ابتدا و انتهایی دارد و برای آفرینش شادی و غم، تنها افکار، عامل پدیدآیی نیستند؛ بلکه عوامل و اسباب فراوانی فراتر و یا در عرض آدمی وجود دارند که تدبیر و مدیریت آنها بیرون از حد توان اوست. بی‌شک انسان‌محوری، بزرگ‌ترین شالوده طرح قوانینی چون جذب است که شادکامگی‌های حباب‌گونه و کوتاه‌مدتی برای انسان امروزی به‌بار آورده است. 🔸بر مبنای اندیشه دینی، پُرواضح است که سخن استرهیکس که «شما خدا هستید» چیزی جز فروکاستن جایگاه خداوند از مرتبه «وجوب وجود» به امکان نیست. حق‌تعالی در هیچ صفتی ازجمله آگاهی شریک و همانندی ندارد و صفاتش چنان ذات واجبش، واجب‌الوجود هستند. هرآنچه غیر اوست مرکب از کمال و نقص است و معلول و مخلوقی است که از ذات علتش صادر گردیده است. همچنین گفتار هیکس، یکی‌دانستن معلول و علت و به تعبیری «اشکال دور» را نیز دارد. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🎙آیت الله جوادی آملی: این شش ماه اخیر عمر سالار شهیدان به تمام گذشته و آینده فروغ داد وگرنه اگر این شش ماه اخیر و جریان کربلا هم نبود، کسی حسین ‌بن ‌علی(علیهما السلام) را به عنوان یک عالم مذهبی هم نمی‌شناخت... 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
57.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 آسیب‌های کی پاپ ✂️برشی از نشست «تحلیلی بر موج کره‌ای؛ از موسیقی تا فیلم» (۷) 👤استاد: سرکار خانم حیدری 🔗 رشته محتوا: ✂️ برش‌ها: (۱), (۲), (۳), (۴), (۵), (۶)... 📽 فیلم کامل نشست عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
هدایت شده از حق پژوهی
🖼 | 🔹آیت‌الله بهجت قدس‌سره: بکاء[گریه] در مصائب اهلبیت علیهم‌السلام و به‌خصوص سیدالشهدا علیه‌السلام، شاید از آن قبیل مستحباتی باشد که افضل از آن نیست؛ یعنی افضل از آن در مستحبات نیست! 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | از عیش و نوشِ خودخواهانِ خداناباور تا ژستِ همدردی با فقرا در آغازِ ماه محرّم! ❗️منطق آتئیست‌ها در این ایّام: نذری که به فقرا می‌رسد غفلت از فقراست امّا سفرهای خارجی و اسراف و عیش و نوشِ خودهانِ خداناباور، آزادی‌ست و به کسی ربطی ندارد! 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🎙 رهبر معظم انقلاب: خود ماجرای عاشورا جنگ و حماسه است اما وقتی شما به بافت اصلی این حادثه‌ی حماسی نگاه می‌کنید، می‌بینید که عرفان و معنویّت هست... 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی | سایت | ایتا | تلگرام | آپارات | روبیکا | اینستاگرام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیا مفاهیم عرفان حلقه ثبت علمی شده است؟ 🎙 استاد حسین عرب عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
RJNSQ_Volume 21_Issue 84_Pages 137-154.pdf
741.8K
| آسیب‌شناسی جریان‌های فرهنگی نوپدید در ایران (مطالعه موردی عرفان حلقه)، محمدرضا تاجی اشکفتکی؛ ساسان ودیعه؛ رضا صفری شالی 🔹نوشتار حاضر با هدف مطالعه ی جامعه شناختی جریان های فرهنگی نوپدید و به منظور پاسخگویی به این سؤال انجام گرفته است که آموزه‌های عرفان حلقه، در کل دارای چه ماهیت و کارکردهایی بوده و به تبع آن، چه آسیب‌های سیاسی اجتماعی بر ایران دارد؟ 🔸یافته ها حاکی از آن است که: 🔺 آسیب‌های ناشی از ترویج آموزه‌های عرفان حلقه در حوزهٔ اجتماعی، شامل تغییر فرهنگ، ایجاد چالش در هویت ملی، متهم کردن نظام به اِعمال محدودیت، ترویج سیاست تساهل و تسامح افراطی و... است 🔺 آسیب‌ها در حوزهٔ سیاسی نیز شامل راه‌اندازی جنگ نرم، نفوذ در حاکمیت، تضعیف و تشکیک در مبانی امنیت ملی، ترور فرقه‌ای، تبلیغات ضدنظام و... است. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
معنویت سکولار و عرفان دارویی و تخدیری دکتر همایون همتی.mp3
4.68M
| معنویت سکولار و ترویج مصرف مواد مخدر و روانگردان 🎙 دکتر همایون همتی 🔹 یکی از مصادیق عرفان‌های سکولار، عرفان دارویی است. در این نوع از عرفان، روح، هیچ ریاضت و زحمتی نمی‌کشد، هیچ مرحله‌ای را طی نمی‌کند. مهم رسیدن به حال خوش و خلسه و جذبه است از هر طریقی که باشد و منشأ مهم نیست. مهم حالاتی است که پدید می‌آید. کار به جایی رسیده است که مروجان این نوع از معنویت و عرفان، موادمخدر و داروهای روانگردان نیز تولید می‌کنند. عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|
| آرامش زودگذر جایگزین آرامش حقیقی 🔹جامعه غرب دریافت که نفوذ معنویت موجب بروز شدیدترین گرفتاری‌های روحی و روانی است؛ بنابراین به‌دنبال معنویتی رفت که برخلاف جریان مدرنیته نباشد، بلکه قابلیت هماهنگی با فرآیند مدرنیته را داشته باشد. 🔸اینکه چرا غرب برای تسکین دردهای روحی متوجه معنویت شد، عوامل گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها وجود آرامشی نیرومند در پیروان ادیان آسمانی است. ✍️ مهدی قیاسی کارگر مقدم 🖇 مطالعهٔ متن کامل یادداشت عرفان نما؛ نقد شبه معنویت‌های نوپدید|سایت|ایتا|تلگرام|گروه|