eitaa logo
ارتباط موثر
1.5هزار دنبال‌کننده
904 عکس
325 ویدیو
7 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ارتباط موثر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکالمه یک راننده تاکسی با پشتیبانی شرکت مقیاس سنجش مهربانی، ارتباطی با هزینه و ارزش مادی کار ندارد. آقای مکوندی،برای حس خوبی که به ما دادی، متشکریم. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در روز ولادت عقیله بنی هاشم سلام الله علیها، ستون استوار مهربانی و عظمت و صبوری در کربلا، و روز پرستار، ضمن تبریک به همه مدافعان سلامت ، یاد شهدای کادر درمان گرامی باد. در ایام ولادت آن حضرت، یادِ پاره های دل این ملت ، کبوتران خونین بال مدافع حرمش را گرامی می‌داریم. درود و سلام و رضوان الهی بر همه شهداء یادمان هست که ما مدیونیم...؟ @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این صداها واقعی‌ست! پیام‌های رد و بدل شده بین پرستاران و اعضای خانواده‌شان پیامبر مهربانی و رسول اعظم خدا (ص) می‌فرماید: وَ مَنْ سَعَی لِمَرِیضٍ فِی حَاجَةٍ قَضَاهَا أَوْ لَمْ یَقْضِهَا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ کَیَوْمٍ وَلَدَتْهُ أُمُّه (الفقیه، ج۴، ص۱۶). کسی که در جهت تأمین نیاز بیماری بکوشد، برآورده شود یا نشود، از گناهانش، به سان روزی که از مادر متولد شده بیرون آید. @ertebatmoaserdini .
السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام... مولای غائب از نظر ما، مرا و یاد تو بگذار و کنج تنهایی که هر که با تو به خلوت بود نه تنهایی‌ست به اختیار شکیبایی از تو نتوان بود به اضطرار توان بود اگر شکیبایی‌ست نظر به روی تو هر بامداد نوروزی‌ست شب فراق تو هر شب که هست یلدایی‌ست... شعر: جناب سعدی @ertebatmoaserdini .
⭕️ ارتباط بهتر را باید فرابگیریم... 🔷 ارتباط با دیگران به نظر موضوع ساده‌ای است. معمولا بسیاری از ما، خود را در آن متخصص می‌دانیم. شاید به سبب اینکه از کودکی تا به حال حرف زده‌ایم و معمولاً گفت و گو کردن را امری طبیعی می‌دانیم. شاید کودک پیش از آموختن سخن گفتن، انتقال پیام و رساندن مفهوم مورد نظر خود به دیگران را فرامی گیرد و با گریه و حرکات بدن منظور خود را انتقال می دهد. 🔶 زمانی‌که شاد هستیم و خود را به کسی نزدیک احساس می‌کنیم ارتباط برقرار کردن کار دشواری به نظر نمی‌رسد. هم ما احساس خوبی داریم و هم طرف مقابل و همه چیز به ظاهر خوب و بی‌کم و کاست است. اما وقتی اختلافی وجود دارد،برای تاثیر کلام خود نیاز بیشتری به مهارت‌های ارتباطی (مهارت کلامی) احساس می کنیم. 🔷 راستی در حالت عصبانیت چگونه گفت و گو می‌کنیم؟ با اشخاصی که از ما عصبانی هستند چگونه حرف می‌زنیم؟ با انتقاد چه می‌کنیم؟ وقتی طرف مقابل به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد چه می‌گوییم؟ مواقعی که مخاطب غیر منطقی است و بیان دلیل و گاهی سخن گفتن بی اثر می شود ، چه باید کرد؟ در شرایط احساس رنجش، چگونه ارتباط برقرار می‌کنیم؟ در این مواقع برای اینکه بتوان به گونه‌ای موثر و به خوبی ارتباط برقرار کرد، انسان نیازمند فراگیری راهکار(تکنیک)های ارتباطی است تا بهتر و دقیق تر منظور خود را منتقل کند. 🔶 این نیاز از حوزه ارتباطات شخصی و خانوادگی گرفته تا ارتباطات شغلی و حرفه‌ای، گسترده است. 🔷 برای ارتقا مهارت های ارتباطی خود، سرمایه‌گذاری کنیم و به خاطر داشته باشیم: «به کاری گیری و تسلط بر این مهارت‌ و مشاهده آثار مطلوب آن بر زندگی، وابسته به فراگیری دقیق و تمرین و مداومت جدی دارد.» @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 وقتی احساس می کنیم مخاطب، از ما خوشش نمی‌آید... ما انسان‌ها در یافتن نشانه‌های طرد از سویی دیگران،به‌شدت قدرتمندیم. کوچک‌ترین نشانه‌هایی که بتوانیم از آن‌ها به کم‌محلی، بی‌عاطفگی، یا برخورد سرد طرف مقابل تعبیر کنیم، برای‌مان دردناک است. جالب اینجا است که فرقی نمی‌کند که این طرف مقابل، شریک زندگی‌مان باشد یا دوستی قدیمی و یا همکارجدید یا اصلاً بیگانه‌ای که در خیابان سر صحبت را با او باز کرده‌ایم. آزمایش‌های جدید از این هم جلوتر می‌روند: حتی اگر یک شخصیت شبیه‌سازی‌شدۀ کامپیوتری که اصلاً وجود خارجی هم ندارد طردتان کند، باز هم دلتان می‌شکند... به‌نظر نمی‌رسد که انتخاب طبیعی(و راهکارهایی که بدون مطالعه و مهارت به ذهن ما می رسد) به ما کمکی کرده باشد تا در روحیه و روابط مان از واکنش‌های منفی از قبیل اندوه، شرم، احساس ناکافی‌بودن، غیظ و خشم فاصله بگیریم. همۀ طردشدن‌ها هم‌سان نیستند. برخی از انسان‌ها از دسترسی به حقوق بنیادین بشر محروم و به معنای واقعی مظلوم واقع می‌شوند؛ برخی هم در حد آزردگی از جوابِ سرد یک دوست سابق به پیام ارسالی، احساس طرد شدگی، می‌کنند. راهکارهای متنوعی در مقابل این احساس ناخوشایند، بیان شده است. یکی از آن راهکارها، انعطاف پذیری در مقابل ناملایمات است. انعطاف‌پذیری مناسب، باعث می شود با درک شرایط، بتوانیم ضمن توجه به اهداف و حفظ ارزش‌های خود برخورد بهتری داشته باشیم. به خاطر داشته باشیم : واقعیت این است که همه مخاطبان و همه امور دنیا بر وفق مراد ما نمی چرخد، و توانمندی مواجهه با ناملایمات می تواند به انسان کمک کند تا استوارتر و عاقلانه‌تر از خشم و افسردگی و چالش‌های دیگر ناشی از این احساس دوری گزید. راهکارهای متنوع دیگری نیز در این زمینه بیان شده است... @ertebatmoaserdini .