eitaa logo
اشارت
222 دنبال‌کننده
137 عکس
38 ویدیو
103 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 1 📂# 🔹یکی از مشکلاتی که در خیلی از مراحل تاریخی بوده است، اینکه عموماً اقوام با بعضی معارف که آشنا می شوند خودشان را از معارف دیگر مستغنی می دانستند؛ به همان اندازه هم تصمیمات وسیعی نمی گرفتند. انسان به اندازه ای که خودش را وسیع حس کند تصمیماتش منطبق با وسعتش است. 🔸انسان توان این را دارد که با روبه رو شدن با زیبایی ها معرفتی بیابد، نسبت به حقایقی گشوده شود.بستگی به خودمان داردکه در برخورد با زیبایی ها یک حالی به ما دست دهد یا جهانی جلوی ما گشوده شود. با رجوع به انقلاب اسلامی به تفکر می رسیم، تفکری که از جنس روبه رو شدن با زیبایی هاست. @tashakole_esharat
🖌 2 📂# 🔸اگر ما در رجوع به رخدادهای تاریخی از قیاس و ... عبور کنیم و وجودی برخورد کنیم ( وجود عین گفت و گو است ) ، جانِ ما در گفت و گو با آن رخداد قرار می گیرد. همیشه روح هر قضیه ای یگانه است. انقلاب اسلامی یگانه است، مظاهرش متکثر است، مثل استقبال از حضرت امام،گرفتن لانه ی جاسوسی، دفاع مقدس. ظرف انقلاب اسلامی قلب حضرت روح الله(ره) است اما نه اینکه حضرت امام تصمیم بگیرند که بهشان اشراق بشود. حس تاریخی مثل حس کردن جاذبه است. شما جاذبه را نمی توانید منکر شوید، اما مثل حس کردن دیوار نیست. با حس تاریخی می فهمیم که حقیقتی در عالم هست(می فهمیم به اعتبار اینکه حس می کنیم). 🔹امیرالمؤمنین تمام وجودشان ایجاد بود، نور بود. جناب صدرا می فرماید انسان اگر درست سلوک کند، وجودش شدید می شود، نه وجودش عالم بشود. شما با فهم حقیقت اگر کاری کنید که وجودتان شدید شود،عمل کرده اید به معنای اینکه خودتان را وارد صحنه کرده اید. اگر تمدنی بخواهد نابود شود، معنایش را از دست می دهد. والله العلی العظیم تاریخی شروع شده است که برای دنیای مدرن معنایی باقی نمانده است. @tashakole_esharat
🖌 1 📂# 🔸هرکس باید درفهم امر تاریخی خودش شرکت کند،نمی شود سؤال کند. این سوال کردنش مساوی خارج شدن از آن حضور است. خیلی باید این را جدی بگیریم که اگر انسان می خواهد در این فهم شرکت کند ، همان آن که سوال می کند عملاً شرکت نکرده است. من دغدغه ام این نیست که مشکلات مردم حل بشود، دغدغه ام بیشتر این است احساس حضور در تاریخ بکنند. 🔹دین می خواهد انسان ها در یک افق معنوی ، نه یک نظم مکانیکی همدیگر را پیدا کنند. اوج نظم این است که جان انسان با حرکات انسان یکی باشد و حرکات انسان صورتِ جان انسان است.جانِ انسان حضور رب است، رب هم در یگانگی محض است. ما می دانیم که آینده ی بشر، آینده ی حضور رب است در نظمی بی نهایت. با این بحرانی که امروز بشر را آلوده کرده است، فقط آن جاهایی که انقلاب اسلامی سوسو می زند ، امید اتصال هست. اتصالی که نظم اجتماعی درست کند، اتصال بین عبد و رب است. @tashakole_esharat
🖌 2 📂# 🔹نمی دانم چقدر روی این جمله ی حضرت آقا که فرمودند وزیر امور خارجه آمریکا با این جمله اش که گفته بود ایران حقوق بشر را از سعودی ها یاد بگیرد دلقک است فکر کردید. شما ممکن است خوشتان آمده باشد از این جمله؛ اما پشت این جمله خیلی جبرائیل خوابیده است که یک قضیه ای در تاریخ دارد اتفاق می افتد که وارونه ترین وارونه ها که به صحنه بیاید هیچ لغتی بهتر از دلقک نمی شود برایش گفت. 🔸داعش یعنی اسلامی که اروپا می خواست به عنوان اسلام معرفی کند. اقل نتیجه اش این شد که عزت انقلاب اسلامی و اسلام به قرائت شیعه عجیب نفوذ کرد. کینه های هزار ساله ای که اینها بین شیعه و سنی درست کرده بودند ، همه اش از طریق داعش رفع شد. وقتی یک شهید می آورند و مردم دارند نگاهش می کنند، تمام سنت انبیاء و ملائکه و ... را دارید می بینید.برای همین منقلب می شوید، ولی گاهی خود آگاهی به این صحنه ندارید. یقیناً چیزهایی را حس می کنید که تمام شب زنده داران تاریخ همین را می خواستند. اینها به این جهت است که یک هویت تاریخی پیش آمده است. @tashakole_esharat
33.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 این گوشی که بتواند ندای ملکوتی را بشنوه این گوش را باید در خودمون بوجود بیاوریم . @tashakole_esharat
در مطرح شد: «مناظره‌ی بین آقای علیزاده و آقای عبدی نکات ظریفی به همراه دارد که ما را به تفکر دعوت می‌کند و به نظر می‌آید قدمی به سوی بلوغ انقلاب است تا هرچه عمیق‌تر لایه‌های اصیل انقلاب را مدّ نظر قرار دهیم.» صوت و فیلم مناظره خدمتتان ارائه می گردد👇 @esharat
گفت و گوی آقایان علی علیزاده و عباس عبدی - ناشناس.mp3
39.1M
📍انجمن اسلامی دانشجویان پاریس 🎵 👤 آقای و انقلاب اسلامی ايران از آرمان ١٣٥٧ تا واقعیت ١٣٩٧ ⏱ مدت زمان: 160:04 💾 حجم فایل 60.0 MB @esharat @parisdebate
ما با انقلاب اسلامی، خود را پیدا کردیم و با آن خود را ادامه می‌دهیم 🔸با سلام: نظر جنابعالی در رابطه با این موضوع مهم یعنی رخدادهای 22 بهمن‌ این سال‌ها که هر سال به شکلی خاص و با پیامی جدید به صحنه می‌آید، چیست؟ گویا انقلاب چیزهای در درون دارد که هرسال، شمّه‌ای از آن را در 22 بهمن‌ها رو می‌کند. بنده حیرانم که از یک طرف، همه‌چیز به ظاهر حکایت از آن می‌کند که مردم از دست انقلاب عصبانی‌اند و از طرف دیگر می‌بینیم ماورای سختی‌ها و حتی خیانت‌ها، نگاه دیگری به انقلاب دارند و به قول خودشان انقلاب‌شان را دوست دارند و برای حفظ آن حاضرند جان بدهند. استاد: قضیه چیست؟ 🔹باسمه تعالی: سلام علیکم: در ذهنم هست که میشل‌فوکو آن فیلسوفِ پست‌مدرن گفته بود انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین نقدِ ایده‌ی جامعه‌شناسی کلاسیک است که معتقد است فرهنگ‌ها در حالِ سکولارشدن هستند و «دین» در حالِ خارج‌شدن از تاریخ است. به این فکر کنید که انقلاب اسلامی به مثابه‌ی رویدادی تاریخی از مسیر تاریخی و تقدیری دیگر روایت می‌کند که در کشاکش با مدرنیته، نگاهی دیگر را در تاریخ ما وارد کرد. ماهیت انقلاب اسلامی موجب رویداد نظریه‌ای شد که هنوز که هنوز است متفکران دنیای مدرن نسبت به آن سرگردانند. انقلاب اسلامی نشان داد ما در عین آن‌که از جهتی ذیل تاریخ غربی هستیم، تاریخ متفاوتی را مدّ نظر داریم. ما با انقلاب اسلامی، خود را پیدا کردیم و از آن به بعد مسیری را ادامه می‌دهیم که بر خلاف مسیر تفکر کلیشه‌ای روشنفکران تحت تأثیر فرهنگ مدرنیته است. انقلاب اسلامی به تفکر ما سر و سامان داد در حدّی که از معضله‌ی بی‌هویتی و بحران هویت، بیرون آمدیم. راهپیمایی‌های مکرر 22 بهمن را شما در کدام انقلاب‌ها به این صورت دیده‌اید تا بنده از سخن خود منصرف شوم که می‌گویم انقلاب اسلامی، قدرت هویت‌بخشی دارد؟! انقلاب اسلامی به اعتبار گشتِ تمدنی و نجات از انحطاط تاریخی که ما را گرفتار کرده بود، انقلاب کبیر این دوران است و بیشترین تراکم اجتماعی را دارا می‌باشد. رستاخیزی است جمعی، در پاسخِ به مسائل جامعه‌ی ایران به لحاظ این‌که مردم وضع جدیدی را فهم کرده‌اند. چرا روشنفکرانِ کلیشه‌ای هنوز متوجه‌ی نظریه‌ی شکست‌خورده‌ی خود نیستند و معتقدند ما داریم سکولار می‌شویم؟! نمی‌بینند اگر هنوز ظاهر بعضی افراد سکولار است، قلب‌ها چگونه به سوی ایمان رجوع نموده است. مردم ما در انقلاب اسلامی، امکان غرب‌شناسی برایشان فراهم شد و فهمیدیم که غرب، چیزی است که در هر حال با ما فاصله دارد. انقلاب اسلامی با داد و ستد با غرب شکل گرفت، ولی از درونِ نحوه‌ای از تفکر پست‌مدرنیسم امکان اثبات حرکتی به ظهور آمد که باید برای زندگی، خدا را به مناسبات برگرداند و در بستر فرهنگ بومی خود با دنیای جدید و امکانات آن به داد و ستد نشست. طاهرزاده @esharat
ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673 فایل صوتی شرح متن بیاینه در سلسله جلسات انقلاب اسلامی و وظیفه ای که پیش روی ماست👇 @esharat
- @sar_nevesht.mp3
24.1M
📅 ۲۴ بهمن ماه 1397 📍سلسله جلسات انقلاب اسلامی و وظیفه ای که پیش روی ماست 🎵 شرح 👤 سخنران: ⏱ مدت زمان: ۵۸:۰7 💾 حجم فایل 54.4 MB @esharat @sar_nevesht97
🔴 توصیه رهبری درباره در جلسه‌ای خصوصی آیت‌الله شب‌زنده‌دار صبح امروز در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدار اخیرش با رهبر انقلاب روایتی از آنچه ایشان درباره گفته بودند را نقل کرده است: ▪️ایشان فرمودند «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم ... من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند..» این درخواست و مطالبه را ایشان دارند. ▪️آیت‌الله شب‌زنده‌دار در ادامه گفته: من دیروز در مشهد به طلاب عرض کردم که این بیانیه را مثل کتب درسی به مباحثه بگذارید و بعد در راه نشر و تبیین و پیاده‌سازی آن تلاش کنید. خود ما هم هر روز یک بخشی از بیانیه را همین‌جا قرائت خواهیم کرد. 🖇 https://www.instagram.com/negar_resane/ @esharat
جلسه سی و نهم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
36.67M
📅 28 بهمن ماه 1397 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: شماره 94 تا 97 جزوه ندای بی صدا ⏱ مدت زمان: 65:05 💾 حجم فایل 53.0 MB @tashakole_esharat
🖌 1 📂# 🔹نکته ی بسیار مهمی که انسان باید در ذات هر حرکت و رخدادی ببینید، همین ذات بینی است.یعنی اینکه ببینیم ذاتِ این رخداد چیست. ما در انقلاب اسلامی بخواهیم و نخواهیم در مواجه با غرب ظهور کردیم. ما تا قبل از مشروطه به یک معنا در تاریخ دیگری زندگی می کردیم. عموما کدخداهایی بودند که عِرق دینی داشتند و می خواستند خدمت کنند. اما دنیای مدرن پیش آمد. روشنفکران گفتند که باید از فرق سر تا نوک پا غربی بشویم، علما و دلسوزها هم به فکر رفتند.ما در مواجه با دنیای جدید آمدیم شدیم انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی. انقلاب مشروطه ضعف هایی در ذاتش بود که نمی توانست بماند، درست است که منتقل شد به انقلاب اسلامی اما خودش نتوانست بماند (رجوع کنید به سخنان مقام معظم رهبری در این مورد) ذاتِ انقلاب اسلامی مواجه با غرب است. 🔸در این دنیا (از یونان تا دنیای مدرن) اوج کمال انسان لیبرال دموکراسی است، اما آیا جهانِ ما همین جهان است؟ اگر شما انسانی شدید که بناست یک شهروند خوبِ دنیای مدرن باشید و دنیای مدرن اوج کمال انسان است ،‌خب پس قانون را رعایت کردن می شود کمال انسان؛‌اگر حقیقت انسان عبودیت است کمال انسان رعایت آدابی است که عبودیت را به انسان برگرداند. @esharat
🖌 2 📂# 🔹سیر عبودیت خودش یک تمدن می خواهد. انقلاب اسلامی می خواهد این تمدن را برای ما بیاورد که در مقابلش تمدن غرب است. راه طولانی است چون اراده ی معطوف به قدرت نمی گذارد انسان عبودیت داشته باشد. انقلاب اسلامی بناست عبودیت را به صحنه آورد ، این عبودیت تمام مناسبات بشر را بر هم می زند. ما بخواهیم و نخواهیم در دو جا بیشتر نمی توانیم باشیم. یا اراده ی معطوف به قدرت، که الان انقلاب اسلامی آلوده به این است و حقیقتش این نیست؛ یا در راستای عبودیت باشد که به باطنی ترین ابعاد انسان نظر دارد. 🔸انقلاب اسلامی یک معنای تاریخی دارد که 20،30 سال پیش از مشروطه در مواجه با غرب به وجود آمده است. انقلاب اسلامی ازآنِ تاریخ جدید است. کارامام جامعه نظم اجتماع است. از طرفی امام جامعه وجه کلی هرکس است. یعنی فردیت شما که رعایت دستورات دینی است با هویت امامتان که شخصیت اجتماعی شما را تشکیل می دهد یگانه می شود. میشل فوکو می گوید، آیت الله خمینی نقطه ی کانونی تمرکز اراده ی مردم ایران است، امام خمینی (ره) آمده است که حیات اجتماعی به ما بدهد. @esharat
جلسه چهلم - گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
40.53M
📅 5 اسفند ماه 1397 📍تشکل اشارت 🎵 شرح یادداشت 👤 سخنران: پرسش و پاسخ از جزوه ⏱ مدت زمان: 63:54 💾 حجم فایل 52.1 MB @esharat
بیانیه گام دوم انقلاب - ناشناس.mp3
7.06M
📍تشکل اشارت 🎵 تبیین اجمالی از بیانیه گام دوم انقلاب 👤 سخنران: ⏱ مدت زمان: 07:12 💾 حجم فایل 6.7 MB @esharat