eitaa logo
اشارت
222 دنبال‌کننده
137 عکس
38 ویدیو
103 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 ٣ 📂 🔸عالِمان واقعى ، واقعا ميتوانند راهنماى جامعه باشند. من نظرم اين است كه اگر بفهميد رجوع به عالِم يعنى چه ،در خانه ى عالم را هم كه نگاه كنيد منتقل ميشويد به يك سبك ،مرحوم علامه رحمة الله عليه استادانشان را كه نام بردند ،اسم آقاى قاضى را نياوردند،گفتند من از ايشان چيز[به معناى علم] ياد نگرفتم بلكه زندگى ياد گرفتم. در روايت داريم كه منظور از عالِم اهل البيت عليهم السلام است البته صورت تام و تمام يك نوع حياتِ قدسى اهل البيت [عليهم السلام] هستند،من نظرم اين است كه نگاه كردن به مُدرس ثواب دارد ؛چون مدرس يك شخصيت تاريخى است نه يك استاد فقه و اصول. 🔹بدون ادراك آشنايى با ادراك بسيط ؛شما يا ادراك بسيط رو ميفهمى كه هست و ندارى يا اصلا نميفهمى؛اگر نميفهمى كه هيچ ،ما اصلا نميتوانيم با هم همزبان باشيم اما يك وقت است كه ميفهمى كه يك چيزى رو ميشناسم اما ندارم،نتوانستم در آن حاضر شوم با آن گفت و گو نميكنم ،نداى بى صدايى رو نميشنوم اينجا ست كه ميگويند كه به عالِم رجوع كن... يعنى ادراك بسيط را ميفهميد به هويت انقلاب اسلامى براى همين هم ميفهمى شهيد حججى يعنى چه!ميفهمى رهبرى[حفظه الله] چه ميگويند! ولى هنوز در آن وارد نشدى،اين عيبى ندارد ،در واقع ميگويند ورود ،ورود درستى است هر چند كه هنوز جاده گشوده نشده است 🔸انقلاب اسلامی نور این دوران است ، همه جا انقلاب اسلامی است، عمده این است که نگاهمان را نسبت به این حقیقت دوران وجودی کنیم؛ اینها سلوك ميخواهد،اينها خلوت می خواهد @tashakole_esharat
. قرار بود اشاره کنیم حرف نزنیم داد نزنیم اشاره که داد زدنی نیست اگر پای زبانمان را بیرون از خانه ی اشارات بگذاریم سرنوشتمان تلف شدن است هم تلف شدن خودمان هم واژگان و تنها کاری که میکنیم قبرستانی از کلمات میسازیم اگر حد زبان را نشناسیم اگر از آن تعدی کنیم قطعا در دام بافتن ها می افتیم امروزه عنکبوت های سخن همه ی شهر را در دام تارحرافی هایشان بافته اند و حقیقت را پوشانده اند تار ها و عنکبوت ها نمی گذارند بیابی آنها جلوی هر در به سوی حقیقتی را میبندند روزنه ی چشم یافتمان را میبافند باید خانه زبان را از این شهر بافته ها و بافنده ها بیرون ببریم. پایت را در هر خانه ای غیر ازخانه ی اشاره_حقیقت بگذاری در دام عنکبوت ها هستی و بدان "سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است." (عنکبوت/41) سعیدصاعدی @EshareNakhana @tashakole_esharat
گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی - استاد اصغر طاهرزاده.mp3
48M
📅 26 فروردین ماه 1397 📍تشکل اشارت 🎵فایل صوتی شرح یادداشت 👤 سخنران: ⏱ مدت زمان: 55:56 💾 حجم فایل: 46.8 MB @tashakole_esharat
🖌 ۱ 📂 🔹 روایت پیامبر(ص) را مکرر دارید که حضرت تقاضا می کردند"رب زدنی تحیرا" ، حیرت یک نوع سرگردانی است، لازمه ی حیرت این است که موضوع برای ما راز شود، پیامبر خدا چه می دیدند که از حضرت حق می خواستند که حیرتشان زیاد شود نه اینکه یک چیزی دستشان بیاید!؟ حالا که آن موضوع دست یافتنی نیست یا باید آن را تقلیل ‌دهیم که دست یافتنی شود که دیگر این،آن نیست. یا باید از آن منصرف شویم؟ شخص سومی هست که سلمان وار می گوید می توانم با آن رابطه ی راز آمیز برقرار کنم... 🔸 اولین الفبایی که ما باید با هم در میان بگذاریم این است که اگر با یک رخداد وجودی روبه رو هستیم و مفهوم پردازی آن را به حجاب می برد، باید مواظب باشیم نسبت به آن مفهوم پردازی نکنیم... 🔹تمام تاریخِ - شاید هزارساله -تولید آدم ها بوده است ،نه کشف حقیقت. تحلیل بسیاری وقت ها یافتن نیست ساختن است، گویا ما دغدغه ی یافتن را از دست دادیم، راضی می شویم به همین که ساختیم، به آن سوبژکتیو می گویند یعنی انسان با خودش زندگی می کند،بنا شده است ما با خودمان زندگی کنیم یا حقیقت طوری بر ما ظهور پیدا کند که ما با نفی خودمان با حقیقت زندگی کنیم!؟ @tashakole_esharat
🖌 ۲ 📂 🔸اگر حواسمان نباشد، بامفاهیم ایمن نیستیم، از اینکه نگاهمان ابزاری بشود برای اغراض شخصی؛ و آن موقع دیگر انقلاب اسلامی کارایی و حضور تاریخی ندارد. یک ابزار است در دست سیاستمداران و احزاب که در آن صورت از غیاب استوار _انقلاب اسلامی_ که وجه اشراقی آن است غفلت می شود و آن وقت انقلاب اسلامی از ما می گریزد. غافل می شویم که با این روش این حقیقت می رود. حقیقت رفت و آمد دارد،انقلاب اسلامی می شود برود اما نه به این منظور که سیاستمداران و نگاه مارکسیستی می گویند،حتی این نگاه در بین مذهبی ها هم هست که با این مشکلات و .. انقلاب می رود ، این نگاه، نگاه ابزاری است، وقتی یک چیزی تجلی کرد که نمی رود، باید مراقب بود خطر ندیدنش برایتان پیش نیاید. اسلام که هیچ وقت نمی رود اما سقیفه ندیدند، این خطر است که آدم نبیند. 🔹انقلاب اسلامی یک حقیقت رازگونه ای است که در تاریخ آمده است، و پاسداری از آن این است که نگذاریم از هویت رازگونگی آن غفلت شود، این جلسه ی ماهم برای همین است. ما آینده مان در نسبت با این حقیقت باید درست تعریف شود، اگر عادی شد دیگر نمی توانیم خودمان را به آن وصل کنیم. ماقبول داریم که انحطاط داریم، اگر متوجه وجه رازگونگی اش شویم می توانیم آینده مان را درست تعریف کنیم، اصلا راز هیچ وقت تمام نمی شود که بگوییم تمام شد برویم سراغ یک چیز دیگر. من نظرم این است که اگر خوب فکر کنیم اصلا هیچ نیازی نیست که ما روایت برای حضور و ظهور حضرت مهدی( علیه السلام) داشته باشیم، خود ذات اسلام می گوید که این حقیقت بالاخره به یک انتهایی می رسد با این خصوصیات ،این روایت که می فرماید اگر یک روز هم از این دنیا مانده باشد آن قدر طولانی می شود تا مهدی بیاید روایتی است برای بصیرت ما، یعنی ذات اسلام باید یه آنجا ختم شود. @tashakole_esharat
🖌 ۳ 📂 🔸من هنوز حیران آقای حسن باقری در هستم. ما می گوییم این ها آینه هایی هستند که می توانند قصه ی حقیقت دوران را بگویند. این ها خودشان آیت می شوند نه اینکه مثل یک استاد دانشگاه بگویند. خودرهبری هم یک آیت است، این سخنان، سخنان یک آدم درون نظام سیاسی فکری نیست. این آیت ها، خودشان می توانند بگویند که این حقیقت چه جنسی است. 🔹ماگاهی متوجه نیستیم که دریک رخداد باید به مسلمان ها تفهیم شود که مسئله بزرگتر از شماست، شما همه تان هم کشته شوید می ارزد. صدهزاران طفل سر ببریده شد تا کلیم الله صاحب دیده شد عجیب است که باید صد هزار طفل را فرعون سر ببرد تا کلیم الله بفهمد باید چه کاری کند. گاهی یک حقیقتی را به بعضی ها نشان می دهند که خیلی بالاتر از آن است که عقل عُرفی بفهمد، از حرکاتشان می فهمیم خبرهایی هست، روحیه ی ولی شناسی اینجا خیلی کار ازش می آید. @tashakole_esharat
🖌 ۴ 📂 🔸شما ▫️یا باید نسبت تان را با حقیقت برای همیشه تعطیل کنید، مثل اینکه تمام جهان امروز تعطیل است. من و شماهم تعطیل هستیم فکر نکنید ما در شرایطی هستیم که حقیقت را درک کردیم. ▫️یا باید بگوییم که اصلا نیست و دروغ است ▫️یا اگر که احتمال می دهیم هست باید ببینیم چه نسبتی باید با آن برقرار کنیم. شنیدن یک چیزی نیست که به راحتی حل شود، می دانم که الان فکر می کنید که چه کنم که این ندا را بشنوم، اصلا بنا شد فکر نکنیم، می خواهید با فکر بفهمید چیزی را که در آن فکر نمی آید! 🔹خداراشکر می کنم که در فضای انقلاب اسلامی خدا می خواهد به ما بدهد. مثلا همین را من اشارت از آن می دیدم. اشاره یعنی خیلی بیا بالا،فقط با اشک می شود رفت بالا با این نگاه قصه ی اشک بر شهدا برای شما یک معنای خاص می دهد. 🔸ما اعتقادمان این است که انقلاب اسلامی ستاره ی درخشان دوران و محفل و مجلس ما می شود بشود، می توان با آن زندگی کرد و پوچی می رود. آینده با آن معنا پیدا می کند، عشق می آید. انقلاب اسلامی منتظر است که چه موقع برای شما بدرخشد! @esharat
گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی - استاد اصغر طاهرزاده.mp3
32.88M
📅 2 اردیبهشت 1397 📍تشکل اشارت 🎵فایل صوتی شرح یادداشت 👤 سخنران: ⏱ مدت زمان: 60:01 💾 حجم فایل: 50.2 MB @esharat
🖌 ١ 📂 🔹 مراقب باشید فکر نکنید که با حقیقت مرتبط هستید. قضیه این است که چیزی بالاتر از اطاعت هم هست، یعنی سلمان و اباذر تنها با اطاعت نیست که در صحنه هستند.مطمئن باشید انقلاب اسلامی از این جنس است. شما اصلا نباید نگران باشید که چه می شود، این چه می شود این است که یک چیزی دستمان بیاید، چرا بناست چیزی دستمان بیاید؟ مگر ما هنوز بناست کسی باشیم که چیزی دستمان بیاید؟ 🔸 نور بیشتر از آنکه بخواهید نگاهش کنید هست،این روحیه را دارید،دلواپس نباشید که من چیزی دستم نمی آید، بیش از آنچه بخواهید دستتان می آید اما به شرط اینکه آن پدیده را بیش از آنکه فکر می کنید رویش حساب کنید. 🔹 من می گویم هرجا زیبایی هست حقیقت هست، نه اینکه حقیقتی هست و زیباست، بااین خودتان را به منطق ارسطویی می برید. قرآن اصرار دارد زیبا باشد، برای اینکه با زیبایی اش خودش را ثابت می کند، همه ی حقیقت در قرآن آمده که همه ی زیبایی آمده وسط. @esharat
🖌 ۲ 📂 🔸 انقلاب اسلامی حقیقت دوران است. همه ی چیزها براساس انقلاب اسلامی است. بشر با این زبان مُندرِس همدیگر را نمی فهمند، ما نمی فهمیم همدیگر را ،یک چیزی باید این وسط باشد که به همه ی ما نور بدهد. ما می خواهیم بگوییم با حضور انقلاب اسلامی که گستره ی عالم است این زبان محقق می شود؛ زبان محرمی جای زبان نامحرمی را می گیرد، امروز زبان نامحرمی وسط است. 🔹 در روایت از امیرالمومنین (ع) داریم مومن الیف است، خیلی می تواند الفت بگیرد. حالا شما دنیای مدرن را ببینید، همه نسبت به هم بیگانه اند. حالا شما نگاه کنید نسبت امیرالمومنین(ع) به معنای تجسم ایمان با میثم چه رابطه ای بوده است، می گویند اسرار گفتند نه به این معنا که یک سری را گفتند، الفت واقع شده است. آرزوی من و شما این باشد که یک الفتی محقق شود. 🔸 دفاع مقدس ظهور حقیقت انقلاب است که همه حس می کنند مال خودشان است. خیلی ها هم که نسبتی با انقلاب ندارند می بینید که نسبت به شهدا یک تواضعی دارند. اول انقلاب هم خیلی عجیب بود، همه فکر می کردند مال هم هستند. مورد خیلی زیاد بود که انسان ها نسبت به هم خودشان را در یک فضای دیگری می دیدند. 🔹 تا حالا ما یک اشاراتی داریم. یک اشاره این است که ما می توانیم هر چیزی را با حقیقتی به نام انقلاب اسلامی معنا کنیم. یک مثالی می زنم، آیا می شود با قرآن فکر کرد؟ بالاخره شما باید با یک چیزی فکر کنید، مثلا قرآن می گوید " ان اکرمکم عندالله اتقاکم " خب پس بزرگی ها را با تقوا می سنجیم، این را می گویند با قرآن فکر کردن. آیا در این عالم، الان، اگر بخواهیم خودمان را معنا کنیم،نماز بخوانیم و روزه بگیریم، از سیطره ی مدرنیته و نهیلیسم هم آزادیم!؟ به خودتان رجوع کنید، الان ظلمات سخت غلیظ شده است. خیلی فرق می کند این که باید نماز را بخوانم با اینکه در افقی که خودمان را بانماز یافتیم این یافت را پاس بداریم. @esharat
🖌 ۳ 📂 🔸 شما وقتی بدن مطهر یک شهید را می بینید فکر می کنید که دارید بدن را می بینید، خیلی چیزها می بینید، برای همین است که آنقدر اشک میریزید، هزاران سنت با این بدن با شما روبه رو می شود، منتقل می شوید به صحنه ی تاریخی. در روایت داریم که بزرگترین عقوبتی که خدا به کسی می دهد این است که لذت مناجات خودش را از او می گیرد، من می گویم درک این سنت و حضور تاریخی را از او می گیرد. 🔹 خیلی باید هشیار باشیم. انقلاب اسلامی آمده است که عالمی را بگشاید که با این عالم پیچ تاریخی محقق می شود. پیچ تاریخی یعنی اصلا یک جای دیگری می روید، یک حقیقت در عالم با تو زندگی می کند. حالا مشکلاتمان زیاد است. آن قدر رسوبات تفکر دنیای مدرن همه ی ما را معنی کرده است که انتظار اینکه مسئله به این زودی حل شود را نداریم.اما من توصیه ای به شما دارم ، یک جایی برای خودتان در این عالم غیر از جای مدرنیته فکر کنید. مقام اصلی ما گوشه ی خرابات است خداش خیر دهد آنکه این عمارت کرد ما معتقدیم حافظ هنوز که هنوز است دارد تاریخ را تغذیه می کند. @esharat
🖌 ۴ 📂 🔸 بهترین لطفی که انقلاب اسلامی به بشر امروز کرد جای آمریکا را نشان داد.جای آمریکا فقط برای شما نیست، حضرت آقا می فرمودند گاهی که ما درزمان ریاست جمهوری با مسئولان دنیا ارتباط داشتیم، همه می گفتند این که شما می گویید حرف ماست. فکر نکنید ۵۰ سال پیش هم رهبران کشورها همین حرف ها را داشتند. وقتی یک رخداد تاریخی پیش بیاید معنی و جایگاه هر چیزی روشن می شود. 🔹 گذشته ی غرب آینده ی ملت هاست. آینده ی غرب را نمی دانیم چه می شود [ آینده ای ندارد ] حالا ما آمده ایم به آینده ای که گذشته است نظر کنیم یا اصلا یک چیز دیگری می خواهیم!؟ دنیای مدرن بشریت را یا برده کرده است یا خواجه، هرچه ام جلوتر رفت برده ها برده تر شدند و خواجه ها خواجه تر. پس هیچ وقت نمی توانیم به توسعه یافتگی که غرب رسیده است برسید؛ اصلا الهامی که به قلب امام (ره) شده است چیز دیگری است. @esharat
گوش سپردن به ندیا بی صدای انقلاب اسلامی - استاد طاهرزاده.mp3
34.45M
📅 7 اردیبهشت 1397 📍تشکل اشارت 🎵فایل صوتی شرح یادداشت 👤 سخنران: ⏱ مدت زمان: 60:01 💾 حجم فایل:51.3 MB @esharat
1 🔸حقیقت این است که جز خدا در عالم نیست. وقتی شما رسیدید به اینکه دو تا نیست در عالم ، فقط اوست که اوست خب حالا کجاست؟ همیشه در نسبت با خودتان یک چیزی را می فهمید!!! حالا وقتی شما در میان نباشید اصلا فهمی نمی ماند. ما معتقدیم در نسبت با حقیقت باید به اینجا رسید، اسم این تحیر است. بی جا نگفتند که آدم یک نوع گمراهی برایش پیش می آید، در لغت هم معنی گمراهی می دهد ولی گمراهی به این معنا که هیچ چیز دیگر نیست که بخواهد به آن علم پیدا کند. گمراهی در مقابل راه است، وقتی شما تجلی مطلق حضرت حق بشوید که دیگر راه نیست، راه همیشه نسبت شماست بایک چیزی ، چیزی نیست که نسبتی برقرار شود. 🔹 ما به انقلاب اسلامی تعلق داریم نه آن به ما! این معنی" مُعَلقَةٌ بِعِز قُدسِک" است، معلق یعنی جایی نیست که من به آن بند باشم، فقط اوست درصحنه، مناجات شعبانیه فوق العاده است. اگر کسی بخواهد در حقیقت دوران ،خودش را بیابد باید عهدش یقین به معنای حق الیقین باشد نه عین الیقین و نه علم الیقین. @esharat
2 🔸انقلاب اسلامی آینده ای را جلوی ما گذاشته است که همین الان فراسوی مرگ هستیم. 70 در صد از اصحاب کربلا رسیدند به اینکه باید فراسوی مرگ آینده را تنظیم کنند. این برای همه نیست. 🔹 ،ما را به عالم خودش دعوت می کند، نه اینکه بگوید بدان که این هست. اگر دینی توانست به کسی عالم بدهد او را نجات داده است، به این معنا که او را در حقیقت وارد کرده و به یقین رسانیده اش ( یقین یعنی حق الیقین ، یعنی ما را در بر بگیرد) . عالم داشتن یعنی نمی توانی غیر از این باشی و در عالم به سر می بری. 🔸 شما در نسبت با حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه) چگونه هستید؟ آینده ای است که اکنون است.عالَم است، دیگر اطلاعات و تکلیف و برای خدا و ... معنی نمی دهد، لوجه الله است.لوجه الله برای خدا نیست، یعنی او ما را در بر می گیرد. 🔹شما دیدید بچه هایی که بدون انقلاب اسلامی اصلا نمی توانند تنفس کنند. هیچ زندگی دیگری برایشان معنا نمی دهد. این ها در عالم انقلاب اسلامی خودشان را معنا کردند. ما آینده را تماما زلال و بی خطر می بینیم. ما ابدا دلواپس آینده ی انقلاب اسلامی نیستیم، دلواپس مردم هستیم که دستشان از این نور کوتاه شود. انقلاب اسلامی اگر آینده ی برافراشته است باید روی اینکه چگونه آن را از آن خود کنیم فکر کنیم. 🔸انقلاب اسلامی عالم برافراشته ای است، هرکس هم بیرون از این عالم است مزه ی انقلاب اسلامی را نمی چشد. اگر کسی مانع حضور ما در حوالت تاریخی است با او می جنگیم یا راه خودمان را می رویم؟ آمریکا مانع است، اگر بدانیم انقلاب اسلامی حوالت الهی است بر ما و این مانعش است جنگ بین ما و آمریکا می شود یا جنگ بین خدا و آمریکا؟ انقلاب اسلامی حمله ی صدام را تقدیر الهی می دید، حضرت امام (ره) هم فرمودند اگر این جنگ نبود پایه های انقلاب ما محکم نمی شد و انقلاب ما صادر نمی شد. در بستر انقلاب اسلامی همه چیز معنای خاص دارد، شما باید در قضیه ی اربعین حضور خدا را پیدا کنید. @esharat
3 🔹اگر ما نسبتمان را با انقلاب اسلامی سیاسی کردیم، عالمی را که با انقلاب سراغ ما می آید نمی یابیم. با انقلاب اسلامی عالمی به سراغ ما می آید که واقعا حیف است آدم آن را ازدست بدهد. 🔸 انقلاب اسلامی آمده است به انسان ها بگوید خیلی بالاتر از این حرف ها هستید، در حدی که نه از مرگ بترسید نه از تحریم و نه از مصیبت هایی که اهل دنیا برای خودشان مصیبت می دانند. دیدید که همه ی مصیبت ها از اول انقلاب به لطف الهی( قبل از جنگ) به سراغ ما آمد. 🔹 انقلاب اسلامی یک نوع انسان خاص را مخاطب خود قرار داده است. آن انسانی که به شرافت خود فکر می کند، او مرگ و زندگی دیگر برایش فرقی نمی کند. این انسان آن قدر این شرافت برایش بزرگ است که هیچ راهی او را حقیرش نمی کند. این شرافت به این معناست که مخاطب انقلاب اسلامی هستند. شهید می داند تا این شرافت را جواب ندهد خودش به فعلیت نرسیده است. 🔸 همیشه خدا در ایثارها خودش را نشان می دهد. هیچ جای دیگری نمی توانید سراغ خدا را بگیرید. اگر خدا را بشناسید در ایثار ها او را می بینید و اشکتان جاری می شود، چون آشناست. این ایثار متعالی تنها صحنه ای است که انسان به صدای خدا جواب می دهد. @esharat