اشارت
تفسیر سوره مبارکه مدثر و نظر به کبریائی رب العالمین #استاد_طاهرزاده شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء
سوره مدثر و آغازی حیرت افزا _@esharat.mp3
14.24M
جلسه اول
سوره مدثر و آغازی حیرت افزا
26 ماه آبان 1403
#استاد_طاهرزاده
#حضور_ایمانی
#آخرین_انسان
@esharat
اشارت
سیّد مرتضی آوینی، با حضوری که در جهان مدرن داشت و تواناییهایی که در او بود، همه حکایت از آن دارد که
#انسان_و_باز_انسان
✏️ با سلام
تا چه حد #هم_عالم_شدن با #انسان_ها خوب است؟ چطور میتوان با دیگران هم عالم شد؟ کتابهایی سراغ دارین که در رابطه با هم عالم شدن با انسان ها باشند؟
استاد طاهرزاده:
عرایضی در کتاب «عالم انسان دینی» پیش آمد که خوب است به آن کتاب رجوع شود. به هر صورت انسانها در وسعت بیکرانه حضور خود در نزد خود به #جایی میتوانند برسند که #جهان_خود را محل حضور همه انسانها حس کنند. قرآن میفرماید: «وَسَارِعُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ» به سوی مغفرت الهی و به سوی بهشتی سرعت بگیرید که عرض آن از همه آسمانها و زمین گشودهتر است و آن را برای اهل تقوا قرار دادهاند. و در همین رابطه در روایت داریم انسان مؤمن همه اهل بهشت را در بهشت خود جای میدهد و هیچ مشکلی و هیچ تنگی پیش نمیآید. و این قصه امروزین ما نیز هست که چگونه شخصیتی همچون حضرت امام خامنهای«حفظهاللهتعالی» همه انسانها را که به دنبال انسانیتاند، در جان منوّر و با صفای خود جای میدهند و گویا به تک تک آنها میاندیشند و عجیب آنکه هر آنکس بهرهای از انسانیت دارد، خود را در عالم این مرد الهی احساس میکند و هم عالمبودن در این زمانه آن است که « ذیل اسلام عزیز و انقلاب اسلامی بزرگ، با مدّ نظرقراردادنِ شخصیت رهبر انقلاب، خود را در جهان همدیگر حاضر کنیم.» خدا میداند برای درک معنای زندگی و برای عبور از #تنهایی_های آزاردهندۀ این دوران و برای عبور از نیستانگاری و نیهیلیسم در این زمان هیچ راه دیگری نیست.
#آخرین_انسان
#حضور_ایمانی
@esharat
اشارت
دور شدم از این و آن با خودم آشنا شدم آیینه در حجاز بود عاشق مصطفی شدم نبوت جواب به حضور متعالی در ن
پیامبر خدا و معنای حضور تاریخی آن حضرت.mp3
13.08M
#انسان_و_باز_انسان
تفسیر سوره مدثر
جلسه دوم
3 آبان ماه 1403
پیامبر خدا و معنای حضور تاریخی آن حضرت
#استاد_طاهرزاده
@esharat
اشارت
سیّد مرتضی آوینی، با حضوری که در جهان مدرن داشت و تواناییهایی که در او بود، همه حکایت از آن دارد که
بسیج ، #ایمان و #انسان
بسیج یک مکتب است ، یک #تفکّر است. اگر من بخواهم آن منطق و پایهای را که بسیج بر روی آن قرار گرفته در دو کلمه توضیح بدهم و عرض بکنم، باید بگویم آن دو کلمه عبارت است از «#ایمان» و «#اعتماد_به_نفْس»؛ یا می توانید تعبیر کنید: «خداباوری» و «خودباوری»؛ این دو پایهی بسیج است. بسیج بر روی خداباوری و خودباوری بنا شده. هر چه هم این درخت، امروز و فردا و آینده ثمره بدهد، ناشی از همین دو چیز است: خودباوری و خداباوری. بسیج خصوصیّات زیادی دارد که همه از این دو پایهی اصلی نشأت میگیرد. بسیج، شهامت دارد، ابتکار دارد، سرعت عمل در کارها دارد، دید وسیع دارد، دشمنشناسی دارد، در برابر تحرّکات گوناگون حساسیّت دارد ــ اینها مال بسیج است ــ امّا همهی اینها و سایر خصوصیّات ممتاز بسیج، ناشی از همان دو خصوصیّت است که اگر فکر کنیم، بشکافیم، بحث کنیم، کاملاً روشن میشود. من البتّه یک کلمهی مختصری حالا عرض میکنم.
#حضور_ایمانی
#آخرین_انسان
@esharat
اشارت
بسیج ، #ایمان و #انسان بسیج یک مکتب است ، یک #تفکّر است. اگر من بخواهم آن منطق و پایهای را که بسیج
بسیج ، #ایمان و #انسان
گفت و گو با محوریت
بیانات رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان
با حضور#استاد_طاهرزاده
چهارشنبه 7 آذرماه 1403
ساعت 14
حوزه علمیه جامعه المهدی
خانه طلاب
#حضور_ایمانی
#آخرین_انسان
@esharat
@khanehtolab
ما و بیانات رهبر انقلاب در رابطه با بسیج.MP3
58.44M
ما و بیانات رهبر انقلاب در رابطه با بسیج
گفت و گو در مورد
سخنان رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان(5 آذرماه 1403)
📅 7 آذرماه 1403
📍خانه طلاب
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
متقی
موسویان
مکتوبیان
جزینی
شیخ انصاری
افقری
@esharat
@khanehtolab
هدایت شده از اشارت
تفسیر سوره مبارکه مدثر
و نظر به کبریائی رب العالمین
#استاد_طاهرزاده
شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء
بصورت زنده از طریق کانال
https://eitaa.com/matalebevijeh
@esharat
اشارت
تفسیر سوره مبارکه مدثر و نظر به کبریائی رب العالمین #استاد_طاهرزاده شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء
قُم فَانذِر.pdf
138.7K
تفسیر سوره مبارکه مدثر
و نظر به کبریائی رب العالمین
#استاد_طاهرزاده
جلسه سوم
#حضور_ایمانی
#آخرین_انسان
@esharat
اشارت
ما و بیانات رهبر انقلاب در رابطه با بسیج گفت و گو در مورد سخنان رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان(5
.
آن انسان بسیجی که در پی عدالت نیست، در جامعه نیست؛ تا چه رسد به این که نیرویی اصیل باشد و یا تاریخی باشد.
#روحیه_بسیجی
@esharat
هدایت شده از اشارت
.
#گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
عموماً ما چیزی مثل انقلاب اسلامی را یک امر اعتباری میدانیم. ولی سعی بنده آن است که روشن کنم انـقلاب اســـلامی #امری_وجودی است، همان طور کـــه این درخت یک امر وجودی است و همانطور که ملائکه امر وجودیاند و خــدا هم وجـــــــود مطلـــق است و به همه وجـــود داده است. مـــــــــــا وجـــود را منحصر به عالم ماده نمیکنیم.آیا جز این است که آنچـــــه هم به قلب انســانها میرسد امــــری است وجــــودی؟ انقلاب اسلامی نحــــــوهای از «وجود» است که به عنــــوان حقیقت تاریخ مــــا به قلبها اشراق میشـــــــود و با زبــــان اشارت میتــــوان متذکر وجود آن شد. این را میشود به خودمان تذکر بدهیم که وقتی با آدم ها رو به رو میشویم وَجه وجودی آنها را مدنظر قرار بدهیم، و متوجه باشیم همه عالم، مظاهر وجوداند و در این رابطه میخواهیم انقلاب اسلامی را بنگریم.
#اشارت #زبان_اشارت
@esharat
اشارت
#بشنویم هفت سنگر جنگ سازندگی در دوران جنگ تحمیلی، یکی از مشکلات ما، از کار افتادن دستگاههای ما، بم
21.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعا چی بر نیوتن می گذشت؟
باید از خود پرسیدجناب نیوتن منتظر چه چیزی بود؟
که وقتی با صحنه ی افتادن سیب رو به رو شد به قوانینی در عالم منتقل شد!
حال از خود بپرسیم!
متوجه هستیم در نسبت با طبیعت منتظر چیزی هستیم؟
که اگر از این انتظار غفلت کنیم ، به روزمرگی دچار می شویم!
#شور_زندگی_در_صنعت_در_این_تاریخ
#اشارت #آخرین_انسان
@esharat
اشارت
واقعا چی بر نیوتن می گذشت؟ باید از خود پرسیدجناب نیوتن منتظر چه چیزی بود؟ که وقتی با صحنه ی افتادن س
شور زندگی در صنعت در این تاریخ.pdf
154.3K
متن پیاده شده سخنرانی
شور زندگی در صنعت در این تاریخ
#استاد_طاهرزاده
@esharat
اشارت
واقعا چی بر نیوتن می گذشت؟ باید از خود پرسیدجناب نیوتن منتظر چه چیزی بود؟ که وقتی با صحنه ی افتادن س
49.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
این آنات و لحظات شگفت آوری که مکتشفین بزرگ عالم در آن لحظات به یک حقیقت دست پیدا کردند، این آنات کار خداست این همان هدایت الهیست...
بدون تردید برای اینکه شما نخبه بشوید و نخبه شمرده شوید احتیاج دارید به توفیق الهی و هدایت الهی. صرف اینکه کسی استعداد داشته باشد و بکار ببرد آدم را نخبه نمیکند...
(رهبر انقلاب)
🎥...هدایت الهی...
🔹 آیتم میان برنامه قسمت اول
رصدخانه (رصد علم، فناوری و اقتصاد ایران)
#رصدخانه #مدرسه_علم_فناوری
@rasadkhaneir
@soha_sima
@esharat
هدایت شده از اشارت
در آن برزخ ِخبر ِشهادت سید حسن نصرالله
تا تایید شهادت او و بعد ِآن،
ما با خودمان رو به رو بودیم،
و خودمان را تجربه می کردیم.
این بار ضاحیه،
وقتِ دیدار شد
دیدار با ایمان مان،
کُفرمان،
دیدار با قُرآن...
صفحات ِ آن لحظات را ورق می زنید!
شنبه هشتم ماه مهر
غروب ،
جلسه تفسیر قرآن.
متن کتاب را می توانید از لینک زیر دریافت کنید:
+ کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله
متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن #استاد_طاهرزاده
روز شهادت سید حسن نصرالله
@esharat
هدایت شده از اشارت
قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله.pdf
2.44M
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله
متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن #استاد_طاهرزاده
در روز شهادت سید حسن نصرالله
@esharat
اشارت
کتاب قرآن و جایگاه شهادت و سید حسن نصرالله متن سخنرانی جلسه تفسیر قرآن #استاد_طاهرزاده در روز شهادت
#وَ_لا_تَهِنوا_و_لا_تَحزَنُوا_به_امت_اسلامی_فکر_کنیم
.
ما امروز فاقد امّت اسلامی هستیم.
کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می کنند امّا عنوان «امّت» را نمی توان بر این مجموعه گذاشت؛
چون هماهنگ نیستند، چون یکجهت نیستند.
امّت یعنی مجموعهی انسان هایی که در یک جهت، به سوی یک هدف،
با یک انگیزه دارند حرکت می کنند؛
ما اینجور نیستیم،
ما متفرّقیم.
نتیجهی این تفرّق، سلطهی دشمنان اسلام است؛
نتیجهی این تفرّق این است که فلان کشور اسلامی احساس می کند
اگر بخواهد خودش را نگه دارد،
باید به آمریکا تکیه کند؛
اگر متفرّق نبودیم، این نیاز احساس نمی شد.
ما می توانستیم پشت در پشت هم، دست در دست هم از امکانات یکدیگر استفاده کنیم،
به هم کمک کنیم، یک «واحد» را تشکیل بدهیم؛
این واحد از همهی قدرت های امروز دنیا میتوانست قویتر باشد.
رهبرانقلاب / شهریورماه 1403
#حضور_ایمانی #هویت_اسلامی
#امت_اسلام
@esharat
68.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزهاند و نیازمند به مشعل شهادت...
#ببینید
🎥 وعدههای صادق...
روایتی از صبر و مقاومت در نسبت با زهرا اطهر(س) و گشودن راه آینده انقلاب اسلامی
#قصه_مقاومت
#مقاومت_و_صبر
#حضور_ایمانی
@soha_sima
@esharat
اشارت
خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزهاند و نیازمند به مشعل شهادت... #ببینید 🎥 وعده
زهرای مرضیه و توجه به ظرفیت تاریخی که با اسلام گشوده شد.mp3
63.86M
🎙زهرای مرضیه و حضور معنای زندگی در همه تاریخ
▪️در محضر #استاد_طاهرزاده؛
🗓چهارشنبه ۱۴ آذر ماه
@esharat
May 11
اشارت
تفسیر سوره مبارکه مدثر و نظر به کبریائی رب العالمین #استاد_طاهرزاده شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء
#جلسه_چهارم
تفسیر سوره مبارکه مدثر
و نظر به کبریائی رب العالمین
#استاد_طاهرزاده
شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء
بصورت زنده از طریق کانال
https://eitaa.com/matalebevijeh
@esharat
اشارت
متن جلسه پنجم تفسیر سوره مدثر @esharat
صبر و مقاومت و حضور در ایمان و ابدیت _soreh_ mudather-5 (1).mp3
15.96M
مقاومت #حضوری_است_ایمانی امری که شهدا، آری! شهدا متوجه آن شدند.
و هرگز این راه، راه نیمه رفته نخواهد ماند.
كَلَّا وَالْقَمَرِ
وَاللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ
وَالصُّبْحِ إِذَا أَسْفَرَ
جلسه پنجم
تفسیر انفسی مدثر
و نظر به کبریایی رب العالمین
#استاد_طاهرزاده
#حضور_ایمانی
#آخرین_انسان
@esharat
اشارت
مقاومت #حضوری_است_ایمانی امری که شهدا، آری! شهدا متوجه آن شدند. و هرگز این راه، راه نیمه رفته نخواهد
.
مرتب می گویند که جمهوری اسلامی نیروهای نیابتی خودش را در منطقه از دست داد! جمهوری اسلامی نیروی نیابتی ندارد. یمن میجنگد چون با #ایمان است؛ حزبالله می جنگد، چون #قدرت_ایمانی او را به میدان می کشاند؛ حماس و جهاد میجنگند چون عقیدهشان آنها را وادار میکند به این کار می کند.
رهبر انقلاب
دوم / ماه دی/ ۱۴۰۳
مقاومت #حضوری_است_ایمانی امری که شهدا، آری! شهدا متوجه آن شدند.
و هرگز این راه، راه نیمه رفته نخواهد ماند.
كَلَّا وَالْقَمَرِ / وَاللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ / وَالصُّبْحِ إِذَا أَسْفَرَ
جلسه پنجم
تفسیر انفسی مدثر
و نظر به کبریایی رب العالمین
#استاد_طاهرزاده
#حضور_ایمانی
#قدرت_ایمانی
#آخرین_انسان
@esharat
سالروز عملیات #کربلای_۴
۳ تا ۵ دی ماه ۱۳۶۵
آقای نجات بخش:
به نظر بنده در جمع بین «دین» و «مدرنیته» می توان به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فکر کرد. ما یک مقطعی داریم تا انتهای فتح خرمشهر که به نظر بنده با مسامحه، می توان آن را جمع بین دین و مدرنیته دانست. ولی یک فهمی مثل شهید صیاد شیرازی را در نظر بگیرید، عقلی که شهید صیاد شیرازی دارد، عقل خاصی است. من می گویم حتی با شهید خرازی ها هم متفاوت است، یک چیزی در شهید صیاد هست که خیلی عجیب است. آدمی است که تمام تخصص های جهان را در موضوع نظامی طی کرده و بعد از آن طرف هم از بسیجی ها بسیجی تر است. اگر بخواهیم حساب کنیم یک جاهایی حرف هایی می زند که شاید آن بسیجی هایی که در میدان کارزار هستند تا این حدّ به آن موضوع که هرکس باید در جنگ و جبهه به آن نظر کند، به آن عمق نگاه نمی کنند، حوادثی که ایشان در آن حاضر بودند مثل فتح المبین، شاید مؤثرترین شخصیتی که آن را رقم می زند، تصمیماتی است که شهید صیاد سرِ بزنگاه می گیرد. احساس می کنم شاید خیلی از بسیجی ها را اگر می گفتی من تو را این طور به میدان می فرستم، می گفت برو کمی فکر کن و بعداً مرا به چنین صحنه های خطرناکی که ظاهراً پیروزی در آن نیست بفرست. تا فتح خرمشهر که خیلی هم عجیب است و با فتح هم روبه رو شدیم، فتح به معنای حتی گرفتن زمین. ولی این که می گویم «جمع دین و مدرنیته» این در یک نسبتی در فتح خرمشهر اتفاق افتاده است. بعد از فتح خرمشهر بسیاری از عملیات ها به کربلا نام گذاری می شود، و تا رسیدیم به مقطعی که حاج قاسم یا شهید حججی، نه به عنوان شخص آن ها، بلکه به عنوان جمع هرچه بیشتر بین دین و مدرنیته، پیش آمد و خبر از اتفاقاتی می دهد که ما اوایل انقلاب داشتیم. در #کربلای_۴ حاج حسین خرازی می داند از نظر نظامی شب عملیات نباید جلو برود، این جا است که به یک معنا گم و گور می شویم! متوجه نمی شویم این رفتن حاج حسین خرازی و فرمان صادرکردن در آن شب، با این که تا حدودی می دانند عملیات فاش شده، چیزی که هست به هر حال این ها یک چیزی می دانستند که دارد اتفاق دیگری غیر از پیروزی می افتد، خیلی ها هم شهادت شان را در آن جا می دانستند. این جا یک حالتی است که شما می دانید انگار چه می شود، چیز دیگری در شرکت کردن در کربلای ۴ داری می بینی، مثل آن است که یک عملیات طراحی شده برای شکست خوردن! یکی از دوستان رزمنده تعبیری آن جا داشت، آن وقتی که آقای محسن رضایی درباره ی کربلای ۴ گفته بودند بروید بگویید که یک باره کربلای امام حسین(ع) هم لو رفته بود! این جا هم همین بود. مگر خود اباعبدالله(ع) خبر ندادند فردا همه شهید می شوند، پس چرا عملیات کردند. این حس در کربلای ۴ هم بود که ما داریم کار خاصی می کنیم، کاری که ماورای این پیروزی ها و شکست ها می باشد. به نظر بنده فهم این موضوع در این جا بسیار دشوار است. فهم این که می بینی این طرف شکست است و کاری هم نمی شود کرد. منتها من می گویم همه ی اینها را در یک دستگاه کلّی تر می توان نگاه کرد و آن این که یک اتفاقی افتاده است و آن اتفاق را هم نباید کنار بگذاریم. از آن جهت که خرازیِ کربلای ۴ با خرازیِ فتح خرمشهر متفاوت است، به معنای آن که شرایط و فضا متفاوت می باشد. همتی که آنجا بود اینجا نیست. یک چیزی غایب شده و انگار رفته است.
آقای دکتر داوری هم می گوید امیدهایی داشتیم ولی دیدیم انگار نمی شود، آیا حال که آن امیدها محقق نشده به معنای پایان قضیه است یا در کربلای ۴ می شود شهید شد ولی یک چیزی را نگه داشت؟ آن چیزی که بسیار سخت است در این زمانه در رابطه با آن حرف بزنیم که چه چیزی را داریم نگه می داریم و این سؤال جدّی من است که چه چیزی را دارید نگه می دارید؟ در تاریخِ بعد از انقلاب، شواهد زیادی داریم که کربلای ۴ چه چیزی را حفظ کرد؟ البته باید در این رابطه بحث شود ولی نه آن روز به خوبی می شد درباره آن چیز که حفظ شد صحبت کرد و نه امروز. این که می گویید ما نسبت به آقای داوری در جای دیگری هستیم، من می گویم آنجا جایی است که در عین شکست می خواهیم جلو برویم تا آن چه امثال صیاد شیرازی می فهمیدند، به ظهور آید.
قسمتی از کتاب
انقلاب اسلامی و طلوع جهانی میان دو جهان / ص ۹۹
#حضور_ایمانی #۱۷۵_شهید_غواص
@esharat
اشارت
سالروز عملیات #کربلای_۴ ۳ تا ۵ دی ماه ۱۳۶۵ آقای نجات بخش: به نظر بنده در جمع بین «دین» و «مدرنیته»
ربّ النوع زیبایی_شرح غزل 68 حافظ.pdf
147K
سالروز عملیات #کربلای_4
قسمتی از شرح غزل:
#استاد_طاهرزاده
زاهد دهدم پند، ز روی تو، زهی روی
هیچاش ز خدا شرم و ز روی تو حیا نیست
زاهد که معنای عشق و دلداگی به زیبایی را گم کرده، مرا پند میدهد که از نظر به روی تو و زیباییهای آن پرهیز کنم، چه رویی دارد این زاهد! چگونه از خدا شرم نمیکند و چگونه از تو حیا نمیکند که انسان از اینهمه تجلیاتِ سراسر دلانگیز، روی برگرداند؟ آنهم وقتی در این دوران، حقیقت اینچنین آشکار به ظهور میآید، بهخصوص در صحنههای دفاع مقدس و یا در ایثار همسران و مادران شهداء که در این دوران زیباترین صحنهها از طریق آنها به ظهور آمد؛ چگونه دلدادگی به آنها را که مظهر ربّ النوع زیبایی اند را رها کنم؟ کجا است دینداری اگر این نوع معاشقهها در آن دینداری در میان نباشد؟ خدا نکند خداوند ما را از دیدن این صحنهها محروم کند و دلمان را از این تجلیات خاص به جای دیگری ببرد.
عاشق چه کند گر نکشد بار ملامت؟
با هیچ دلاور، سپر تیر قضا نیست
مگر جز این است که عاشق در مسیر عشق و در قرارگرفتن در تقدیری که برای او رقم زده شده، باید بار ملامت بر دوش کشد و تیرهای طعنه را تحمل کند. اساساً در این مسیر رسم دورکردن تیرهای بلا از خود، مرسوم نیست. زیرا همراه هیچ دلاورمردی سپری که به کمک آن بخواهد تیر قضا را از خود دور کند، نمی باشد. اینجا، جای سپربرداشتن نیست، جای سینه سپرکردن است در مقابل تیرهای قضا و پذیرفتن تقدیری که رقم خورده است.عملیات #کربلای_4 و به خط زدن غواصان در حالی که میدانستند عملیات لو رفته و همه شهید می شوند.
#حضور_ایمانی
@esharat
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما و حضورِ تاریخی
و حاج قاسم سلیمانی
اگر از بنده بپرسید،
#معنی_حضور_در_تاریخ چیست
و چگونه باید در تاریخ خود حاضر بود؟
عرض بنده یک کلمه بیشتر نیست،
به درون #خود بنگرید
و نسبتی را که باید با شهید حاج قاسم سلیمانی
داشته باشید مدّ نظر آورید.
این است معنای درک حضور تاریخی
و بودنی که بودنِ توهّمآمیز نیست.
طاهرزاده
دی ماه ۱۴۰۳
@esharat