eitaa logo
کانال عشق
312 دنبال‌کننده
14هزار عکس
10.9هزار ویدیو
95 فایل
الله کانالی عمومی بافرهنگ معنوی خاصان ان شاالله اللهم عجل لولیک الفرج ❤️🍎عشق یعنی : به ؛ خدای حسین رسیدن خدای حسین راداشتن خدای حسین راچشیدن خدای حسین رابه ادراک نشستن و... ♥️ارتباط با ادمین خادم عزیزان دل @eshgh_14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام هادی(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «الْغِنَى قِلَّةُ تَمَنِّيكَ وَ الرِّضَا بِمَا يَكْفِيكَ وَ الْفَقْرُ شِرَّةُ النَّفْسِ وَ شِدَّةُ الْقُنُوطِ» بى‌نيازى، یعنی كمىِ آرزو، و رضايت به چيزى كه تو را كفايت مى‌كند؛ و فقر يعنى سيرى‌ناپذيرىِ نفس و نااميدى شديد. بحارالأنوار، جلد ۷۵، صفحۀ ۳۶۸ 🌐 Saehat.ir 📱 @Lotfiiazar
ما فکر می‌کنيم هم مثل ماه‌های ديگر می‌آید و می‌رود. چون کرده‌ايم همه چیز را با معیارهای ظاهری و حسی بسنجیم. اما چنین نیست. رجب با همهٔ ماه‌ها فرق دارد. این‌گونه نیست که راحت بگوییم: «اگر توانستم ذکرهای این ماه را بگويم، می‌گويم و اگر نگفتم هم نگفتم! روزه‌اش را گرفتم، گرفتم؛ نگرفتم هم نگرفتم! نمازش را خواندم، خواندم؛ نخواندم هم نخواندم! طاعت و حسن خُلق داشتم که داشتم، نداشتم هم نداشتم!» نمی‌شود از کنار رجب به سادگی و بی‌خیالی گذشت. زیرا آثار و برکات اين ماه، در محاسبات ماده نمی‌گنجد و فوق این‌هاست. برگرفته از @Lotfiiazar
🍀🌺🍀🌺 🌺🍀🌺 🍀🌺 🌺 🌦 طلوع باران 🌦 🍀 ادامه ی جلسه ی سوم ماهیت مرگ 🍀 معمولا انقدر از مرگ هراس داریم،که تا حرفش به میان می‌آید، می گوییم: « حرفای خوب بزنیم،مرگ چیه» حتی از فکر کردن به مرگ هم فراری هستیم؛ حیات حقیقی در گرو مرگ است.... حال چگونه؟؟! 🌺 سعادت و شقاوت ما بیش از آنکه به حیاتمان بستگی داشته باشد، به نوع مرگمان بستگی دارد؛ چون وقتی نگاه ما به مرگ غلط است، حیات را هم درست نمی‌بینیم و در همۀ امور طبق میل خود دست می‌بریم. 🍃 ما فقط آمده‌ایم که بمیریم تا حیات حقیقی را ظهور دهیم. 🍃 اما اگر اسیر کف‌ها شویم، دیگر به جای «سمیع» و «بصیر» و «متکلم» و سایر اسماء الهی، گوش و چشم و زبان خود را همه‌کاره می‌بینیم و به جای دین و حکم خدا، با فکر و ارادۀ خودمان نظر می‌دهیم. حال، کف‌هایی که ما را اسیر و از آب جدا می‌کنند، گاهی تعلق به مال و مقام و شأن و شئون دنیا دارند و گاه حتی علم و عبادتی که آن را از خود می‌بینیم و برایمان عُجب و ریا می‌آورد. ما از آغاز زندگی، بارها بی‌تأثیر شدن اسباب ظاهری و ظهور آیات الهی را دیده‌ایم و وسیله و سببی را که در دستمان بوده، از دست داده‌‌ایم؛ اما نفهمیده‌ایم که این، مرگ است و معترض شده‌ایم! مرگ دیگران و قطع کلی آن‌ها از همۀ اسباب را هم بارها دیده‌ایم؛ اما باز به خود نیامده‌ایم و از دنیا و اسبابش دل نکنده‌ایم. خداوند "يَا مَنْ فِي‏ الْمَمَاتِ‏ قُدْرَتُهُ"است (دعای جوشن کبیر: ای آن‌که قدرتش در مرگ است.)؛ اما ما در مواجهه با مرگ‌ها به جای اینکه قدرت خدا را ببینیم و قادر شویم، فقط ارث و میراث برده‌ایم ! ادامه دارد... @ketabezendagi 🌺 🍀🌺 🌺🍀🌺 🍀🌺🍀🌺
🌳💐🌳💐🌳💐🌳 💐🌳💐🌳 🌳💐 🌦 طلوع باران 🌦 💐ادامه ی جلسه ی سوم ماهیت مرگ 💐 یک جاهایی لازم است مقابل حرف یا عملی سکوت یا صبر کنیم ... ؛ خلاف نفس خود عمل کنیم اما در درون کاملا در فشار و سختی هستیم، جریان این سختی و فشار چیست؟؟! 🌳💐 مرگ، حکم قطعی خدا برای نفْس است؛ پس وقوع مرگ، اطاعت مطلق نفْس از خداست: "وَ ما كانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ..."؛ [ سورۀ آل‌عمران، آیۀ 145: هیچ نفسی نمی‌میرد، مگر به اذن و ارادۀ خدا.] هنگام رفتن از دنیا، همۀ نفوس به جبر از این حکم اطاعت می‌کنند. اما در دنیا جبری نیست و باید مرگ را اختیار کرد. مثلاً مرگ اختیاری در حرف زدن، این است که نفسمان مطیع حق باشد و حق را بگوییم، اگرچه تلخ باشد؛ جایی هم لازم است، سکوت کنیم، اگرچه استخوان در گلو و تیغ در چشممان باشد! با این نوع مرگ است که حقیقت نورانیت را می‌بینیم و "أَنْفُسُكُمْ فِي النُّفُوسِ" ؛ [ زیارت جامعۀ کبیره: نفس‌های شما (اهل‌بیت(ع) در نفس‌هاست.] را کشف می‌کنیم؛ و چون حیات ولایت از ما ظهور پیدا می‌کند، قدرت می‌گیریم و قادر می‌شویم. مرگ اختیاری، حیات "عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ" [ سوره‌ی آل عمران،آیه 169: نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.] را در پی دارد، آن هم نه فقط برای شهدا. 🍃 زندۀ حقیقی کسی است که هر لحظه می‌میرد و حیات می‌گیرد. چه در جهاد اصغر و چه جهاد اکبر، نفْس خود را به دست مرگ می‌سپارد و در تلخ و شیرین، مطیع حق می‌شود؛ 🍃 و چون این حقیقت را یافته که مرگ هر لحظه هست و قیامت هر لحظه برپا می‌شود، همین جا به بهشت امنیت و کمال می‌رسد. او چون مرگ را چشیده، شیرینی حیات را می‌فهمد و حاضر است از همه چیز خود بگذرد تا آن حیات برتر را حفظ کند. اما اگر غیر از این باشد و شخصیت خود را فدای به دست آوردن و حفظ کف‌ها کند، مرده است، اگرچه ظاهراً نفَس بکشد؛ چنان‌که خداوند برای این نوع زندگان که هدایت نمی‌پذیرند، مرگ را اثبات می‌کند: "إِنَّكَ لاتُسْمِعُ الْمَوْتى‏..."! [ سورۀ نمل، آیۀ 80 : همانا تو نمی‌توانی مرده را بشنوانی! ] ادامه دارد.... @ketabezendagi 🌳💐 💐🌳💐🌳 🌳💐🌳💐🌳💐🌳