🏴 #سبک_زندگی_حسینی(۹)
💠 شاخصههایتربیتیامامحسین(ع)
9⃣ اصالتودفاعازحریمخانواده
🔆 وجود مبارک امام حسین(ع) به
جایگاه خانواده اصالت بخشیدند و در کربلا
هنگام برپایی خیمهها، خیمه بانوان را در
مرکز دایره قرار داده و سایرین را دور آنها
قرار میدهند این کار یعنی محوریت با
خانواده است.
✅ حتی آنجایی که حضرت(ع) از اسب بر
زمین میافتند تا قتلگاه فاصلهای هست
چون ایشان تا آخرینرَمق، خود را به سمت
خیمهها میکشیدند تا از آنها محافظت کنند.
📝 «استاد تراشیون»
🚨 ادامه دارد ...
#تربیت_دینی
#تـکـریـم_خـانـواده
#سبک_زندگی_حسینی
"استاد تراشیون"
|
🔸کارگاه #حضوری
👈👈👈 #رایگان
تربیت مربی#کودک_نوجوان
#مشهدمقدس
🎤با حضور#عموروحانی
حجت الاسلام اخوان
مجری #صداسیما
⏰ ۱۰و۱۱مرداد
🔸(برادران و خواهران)
امکان#صدور_گواهی_معتبر
🔹 هزینه صدور گواهینامه بعهده متقاضی میباشد.
ثبت نام و اطلاعات بیشتر
👇👇
آی دی در ایتا ،شاد و تلگرام
@Basirat88
لینک کانال در ایتا
@estekhdam88
🌹💥🌹💥🌹💥🌹💥🌹💥🌹💥🌹 آغاز ثبت نام تنها دوره مجاز تربیت مربی تخصصی قرآن کریم به روش استاد محسنی در سطح پیشرفته با تدریس ایشان به صورت حضوری و مجازی
🌹سطح پیشرفته مربوط به آموزش روخوانی قرآن برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال و همچنین آموزش تکنیک حفظ قرآن کریم به روش کدگذاری با معنا و مفهوم کودکانه می باشد.
💥- شرایط شرکت در دوره: داشتن مدرک سطح مقدماتی (حداقل کسب نمره قبولی در آزمون عملی سطح مقدماتی)
- مدت دوره : 18 جلسه
تاریخ های کلاس :.
1.2.3.4.6.7.8.9.10.11.13.14.15.16.17.18.20.21مرداد ماه
- شروع دوره مجازی و حضوری پیشرفته : ۱مراداد ماه
- کلاس ساعت ۱۶ تا ۱۹ هرروز
- شهریه کلاس مجازی : 1.000.000 تومان
- شهریه کلاس حضوری : 1.200.000 تومان
- اعطای گواهینامه معتبر مربیگری الکترونیک (پس از شرکت در آزمون عملی و گذراندن دوره ی کارورزی)
دوره ی پیشرفته استاد محسنی همزمان به صورت حضوري با تعداد محدود در مشهد، بلوار نماز
و به صورت مجازی در اسکای روم با پشتیبان فنی سیستم برگزار میشود.
آی دی در ایتا ،شاد و تلگرام
@Basirat88
لینک کانال در ایتا
@estekhdam88
تصویرسازی ۳۶۰ درجه از ماجرای شهادت حضرت ابوالفضل (ع) با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی VR:
B2n.ir/e84249
🔸🔸 معلم حرفه ای کیست؟
🔷🔷🔷🔷🔷
🔴 معلم حرفه ای ، کسی است که دانش و تجربه ی کافی دارد و روش تدریس نیز می داند؛ یعنی اینکه می داند چه روش ها و فنونی را در کجا و چگونه به کار گیرد تاکلاس کارآمد و اثر بخشی داشته باشد .
🔶 معلمانی که هر سه ویژگی دانش ، تجربه و روش را توأمان دارا باشند ، معلم حرفه ای قلمداد می شوند وگرنه هر یک از ویژگی های مذکور به تنهایی نمی تواند فردی را به معلمی حرفه ای تبدیل کند . در واقع ،آنچه که معلم حرفه ای را از سایر معلمان متمایز می کند ، استفاده ی مناسب و به جا از روش های مطلوب تدریس است . هرچند نبود هر یک از دو عامل دانش و تجربه ی کافی مشکلاتی برای معلم به وجود می آورد ، نداشتن روش مناسب ، سبب از بین رفتن دو متغییر دیگر می شود .
🔵 برای تبیین مطلب ، مثالی ذکر می کنم . معلمی را تصور کنید که دانش و تجربه ی کافی در رشته ی مورد تدریس خود دارد و می داند دانش آموزان پس از پایان تدریس باید چه چیزهایی دست یابند ، چه مهارت هایی را کسب کنند و به چه نگرش هایی برسند ، به طور کلی ، اگر اهداف درس را به خوبی بشناسند ، اما روش های رسیدن به آن را نداند ، آیا امکان حصول به آن اهداف مسیر است ؟
🔵 آیا او می تواند دانش آموزان را راضی از کلاس بیرون بفرستد ؟ در این جاست که تفاوت یک فرد حرفه ای یا غیر حرفه ای کاملاً آشکار می شود . معلم حرفه ای می داند که چگونه و با چه روش هایی تدریس خود را آغاز کرده ، ادامه دهد و آن را به اتمام رساند ، و مطالب را کی و چگونه عرضه کند ، تا دانش آموزان را به حداکثر فعالیت وا دارد و آن ها را قدم به قدم به اهداف تدریس نزدیک کند .
✅ معلم کارآمد "خودپنداره مثبت " را در شاگردان خود ایجاد میکند.
❇ معلمان کارآمد رابطه خوبی با دانش آموزان خود برقرار می سازند. آنها با آزادی و آسانی با اعضای کلاس برخورد می کنند و دانش آموزان آنان را صمیمی و قابل اعتماد می یابند.
❇ معلمان کارآمد رشد خود پنداره را در دانش آموزان خود درک می کنند و فعالیت های کلاس را به نحوی سازمان می دهند که موجب شکل گیری خود پنداره مثبت در دانش آموزان می شود.
❇ معلمان کارآمد رشد خود پنداره مثبت را یکی از اهداف اساسی تدریس می دانند.
**خود پنداره: شامل نگرشها، احساسات و دانش ما درباره توانایی، مهارت و قابلیت پذیرش اجتماعی است. خودپنداره تمام ابعاد شناختی، ادراکی، عاطفی و رویه های ارزیابی را در بر میگیرد. بنابراین، مجموعه نگرشهای شخص به خود را خودپنداره مینامند.
🌟 چند اصل برای تدریس:
💢 اصل_صرفهجویی: روش تدریس باید به گونهای انتخاب شود که با کمترین مقدار زمان و اطلاعات، بهترین شکل یادگیری اتفاق بیفتد.
💢 اصل_سادهسازی: معلم باید به گونهای آموزش دهد که مفاهیم مشکل، ساده و قابل فهم شوند، نه دیریاب و دیرفهم شوند.
💢 اصل_توانمندی: تدریس باید نوعی تقویت توانایی دانشآموز باشد، نه انباشت اطلاعات و دانش نظری.
💢 اصل_فعال_بودن: آموزش باید با مشارکت و فعالیت فراگیر انجام شود و معلم، حامی و تسهیل کننده این فرآیند باشد.
💢 اصل_پیوند: آموزش باید نقش ارتباطی داشتهها و دادهها را در هر جلسه تدریس داشته باشد. باید ارتباط با دانستهها، فراموش نشود.
💢 اصل_تحریک: تدریس با برانگیختگی، همراه شود. فراگیر برای دانستن به شوق آید و با معلم، گام بردارد.
#روش_تدریس
🔷اگر میخواهید یک معلم کارآمد باشید حتما به این نکات با دقت ویژه توجه کنید
1) اسامی شاگردانتان را به سرعت یاد بگیرید.
2) مشکلات انضباطی کلاستان را در خود کلاس حل کنید.
3) سعی کنید ویژگی های فردی شاگردانتان را بشناسید.
4) از شغلتان بدگویی نکنید.
5) به موقع و سر وقت در کلاس حضور یابید.
6) دلیل فرمان هایتان را به دانش آموزان بگویید.
7) نشان دهید از تدریس و کار با آنها لذت می برید.
8) خوش برخورد و با حوصله و فروتن باشید و از مقررات خشک و خسته کننده دوری کنید
9) آنچه را که می خواهید شاگردانتان به آن عمل کنند واضح، روشن و با قاطعیت بیان کنید.
10) از شاگردانتان انتظارات بیجا و توقع بیش از اندازه نداشته باشید.
11) دانش آموزان را به سوال کردن تشویق کنید.
کانال تخصصی صدای تدریس
12) در حضور دیگران دانش آموزان را سرزنش نکنید.
13) به وعده هایتان دقیقا عمل کنید.
14) با برنامه ریزی دقیق به کلاس وارد شوید.
15) به سوالات خصوصی دانش آموزان شکل عمومی دهید و سپس پاسخ دهید.
16) مشورت و دریافت کمک از افراد متخصص یا ماهر یک مهارت است نه نشانه ضعف شخصی شما.
17) دانش آموز را به عنوان یک شخص مورد حمله قرار ندهید. فقط به رفتارهای بد اعتراض کنید.
کانال تخصصی صدای تدریس
18) بر برنامه ریزی درستان مسلط باشید و از شیوه های نو برای تدریس استفاده کنید.
19) هر روز بر معلومات خود اضافه کنید و هیچ سوالی را بی پاسخ نگذارید.
20) بیشتر به ریشه های بد رفتاری توجه کنید نه خود بد رفتاری.
21) صمیمی باشید ولی جریان تربیتی را واژگون نکنید.
22) نبض کلاس را در دست داشته باشید.
23) نصیحت بار آموزشی ندارد
#معلم_موفق
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🌿﷽🏴🌿
بزرگ شده هلند با دیدن قتلگاه امام جان داد
از هلند تا کربلا.......جوانی که سال قبل در روز عاشورا در حرم امام حسین علیهالسلام فوت کرد ، بدون هیچگونه مریضی و هیچ گونه فشاری و علتی....
جوان مرفهی از خانواده ای غیر مذهبی ، که توسط پدر و مادرش به هلند فرستاده شده بود، برای ادامه تحصیل و زندگی ، اما به یکباره برمیگردد ، همه زرق وبرق و خوشی و ثروت را رها می کند و می گوید می خواهد سرباز امام زمان شود ، خانواده اش اصلا متوجه حرف او نمیشوند .....، او وارد حوزه میشود و محرم سال قبل برای اولین بار در عمرش می خواهد به کربلا برود ،
به مادرش می گوید
مگر میشود کربلا رفت و قتلگاه را دید و زنده برگشت
با دوستش دونفری به عراق می آیند ، دوستش می گوید مستقیم کربلا بریم ،
امیر حسین قصه ما، می گوید :
اگر کربلا بریم من دیگه نجف را نمی بینم ، اما تا ابد کنار امیرالمومنین خواهم بود
و نجف را ندید
در همان حرم امام حسین علیهالسلام امیر حسین تمام کرد
با اینکه عتبه حسینی سه جا برای قبر در حرم به آنها پیشنهاد داد :
اما امیر حسین همانطور که خودش گفته بود در نجف دفن شد
اللهم عجل لولیکالفرج 🤲
┈