فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناکتر از سردار سلیمانی است..!
روح سلیمانی کار را تمام می کند نه مجسمه اش
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اسموتریچ: من به صراحت میگویم که ما خواهان یک کشور یهودی هستیم که شامل اردن، عربستان سعودی، مصر، عراق، سوریه و لبنان میباشد.
شعاراز بحر الی النهر را به گور خواهید برد
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید با درآمد یک روزش تو آمریکا چی خریده؛ بعد بگید چرا به ما میگن جهان سوم!!
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیشرفت یا تربیت؟!
🎞 برشی از سخنرانی استادعلیصفاییحائری
🧕🧑🏻💼مربیان تربیتی که مهمترین روشِ مسئولیت پذیری در نوجوانان را اردو بردن و یا برگزاری هیئت می دانند به این نکته توجه داشته باشند که:
🔹 نوجوان در جو و شرایط جمع ، وظایف و مسئولیت هایی را می پذیرند ولی باید دید آیا بیرون از این وضعیت در خلوت هم با همان کیفیت مقید به انجام مسئولیت هستند یا نه؟ ❗️
🔹 مثلا گاهی فرد در نماز جماعت نماز خود را می خواند چون تحت تاثیر جمع است ولی در خانه با نهایت بی میلی می خواند و یا اصلا نماز نمی خواند،
🔹پس این فرد به رشد یافتگی و درک ایمان و حضور خدا در جلا و خفا نرسیده است.
✅ اردو ، هیئت و گعده های تربیتی خوب است مخصوصا در بعد تعاملات اجتماعی و روحیه ی پذیرش و تحمل دیگران!
🚫 ولی این مزایا نباید ما را دچار تله ی شناختی کند و فکر کنیم که نوجوانان چون در جمع اعمال صالحی انجام می دهند پس دیگر به درجه ی ایمان و عمل صالح رسیده اند.
در خیلی از شرکت ها برای زودتر انجام گرفتن کارها از روش انجام کار به صورت جمعی استفاده می کنند.
زیرا هدف آنها فقط انجام همان کار و محقق شدن پیشرفت ، ارزش افزوده و راندمان در کارهاست ، که این هم لازمست.✅
🚻 پس نباید انتظار داشت در امور تربیتی این روش جواب دهد. (زیرا اسلام به دنبال انسان خود ساخته و خود آگاه هست و نه تحت تأثیر و جو زده!)
🔹 چرا که هدف شرکت ها ، کارخانجات و... پرورش ابعاد مختلف انسانی و قدرت روحی او نبوده و نیست!❗️
✍ مینا تارخ
#دست_نوشته
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
ان شاالله خدا به مسئولان ما قلبی عطا کند که بتوانند با آن تفقه کنند و بهترین تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها را داشته باشند!
خدا رو شکر اغلب سیاستمداران ما نترس و شجاع هستند و ان شاالله اون عده ی قلیل هم بند دلشون محکم بشه و با ایمان قلبی به خدا در برابر کفار بایستند.
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
اندیشکده اصطناعت
✏️جلسه دوازدهم ✅ قسمت چهارم (پایانی) 🔔رسیدگی به محیط زندگی یا کار، رسیدگی به ارتباطات سالم انسانی -
با عرض پوزش به دلیل تاخیر در ارسال صوت های برنامه ریزی
شما را به گوش دادن مابقی صوت ها دعوت می کنم👇
1_3273948005.mp3
4.48M
🔔جلسه سیزدهم
🔹قسمت اول
💡شناخت قوای فکری ما به عنوان سومین منبع انرژی در ما
#صوت
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
1_3273950745.mp3
5.74M
💡جلسه سیزدهم
🔸قسمت دوم
🔔گاهی اطلاعات ما از قابلیت های تلفن همراهمان بیشتر از آگاهی ما از عملکرد مغزمان است.
#صوت
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
1_3273952046.mp3
4.4M
🖌جلسه سیزدهم
✅ قسمت سوم (پایانی)
🤯وضعیت مغز اغلب انسانها...
#صوت
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی دیگه از نقد های انیمیشن ببعی قهرمان
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
✍تارخ
در کل بنده با انیمیشن هایی که حیوانات ناطق می شوند و به جای انسان زندگی می کنند موافق نیستم ، چون در این صورت در پازل حیوان انگاری بشر توسط دانشمندان یهود بازی می کنیم.
مثلا در انیمیشن بچه زرنگ و پسر دلفینی قهرمان اصلی فیلم یک انسان بود و اگر حیوانات هم صحبت می کردند باز در نقش همان حیوان بودند . نه اینکه پلیس و خلبان و...
بستگی دارد به تحلیل یک انیمیشن از چه بعدی بپردازیم
اگر می گوییم انمیشن ایرانی اسلامی هست پس وقتی خودمان بودجه و طراحی و فیلمنامه و...... کل کار رو انجام می دهیم قطعا باید از المان های ایرانی اسلامی استفاده شود نه اینکه فقط به محتوای آموزشی که به ناچار در اغلب انیمیشن های غربی هم موجوده است بسنده کنیم، ترویج قهرمان پروری در اکثر انیمیشن ها موجود هست و کار خیلی متمایزی نیست در سوپرمن و دختر کفشدوزکی و.... برای نجات مردم و خود کفایی خیلی تلاش میکنند!
لذا غربی ها برای جا انداختن سمبل های خودشان که خط ثابتِ اکثر انیمیشن ها هست در عادی سازی و ترویج آن نهایت دقت را دارند و در هر فرصتی آن را روندی عادی القا می کنند.
برای آموزش برخی مطالب چون هزینه ساخت انیمیشن ها بسیار بالاست به ناچار سمبل ها رو نادیده می گیریم ولی حالا که قرار است زمان و هزینه ساخت را مملکت اسلامی تامین کند نباید وقت، بودجه و....ما در ترویج المان های غیر ایرانی و ایمانی صرف گردد.
وقتی به درستی پرچم آمریکا با آرم عقاب مفهوم دشمن و دشمنی را می رساند
پس سمبل ها هم کارکرد خودشان را دارند و بهتر بود آن طرف قضیه هم سمبل های درستی برای ببعی انتخاب می شد.
سبک زندگی لیبرالی در این انیمیشن به چشم می خورد و هیچ ارتباطی به تعالی و تمدن ایرانی, اسلامی ندارد. و فقط تکیه بر تلاش خود است و لحظه ای به یاد نیروی قوی تر و بالاتر برای توکل کردن نیستند. و رسیدن به آرزوی شخصی یکی از ملاک های امانیسم می باشد.
نباید در انیمیشین به بهانه ی اینکه مثلا یک بخش با رویکرد قدرتمدار که نقطه قوت آن است دیگر مسائل سهوا یا عمدا نادیده گرفته شود. و یا به مثابه انمیشن های غربی سمبلهای تمدن غرب در آن موج بزند. و در ذیل آن نکات مثبتی هم باشد.
به هر حال اگر نقد انیمیشنی ایرانی صورت میگیرد پس اولویت با رویکرد ایرانی اسلامی هست.
وگرنه قطعا و حتما هر اثر ،نکات مثبتی دارد که دیگران همه متوجه آن می شوند و بسیار واضح است. و یکی از نکات آن رسیدن شخصیت اصلی داستان با تمام سختی و فراز و نشیب به هدف خودش هست.
به امید ساخت انیمیشن های حرفه ای تر و با رویکرد معرفتی دقیق تر
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
May 11
هدایت شده از اندیشکده اصطناعت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢افکاری که در اذهان کودکان اسراییلی کاشته میشود. توسعه طلبی و خود حق پنداری.
از متنی که پدر برای پسرش میخواند:
«الون: لبنان زیباست میخواهم به آنجا بروم.
پدر: لبنان هنوز مال ما نیست.
الون: لبنان مال ماست.»
اندیشکده اصطناعت 👇:
https://eitaa.com/estenaat_ir
1_3273962665.mp3
7.42M
🖌جلسه چهاردهم
🔹قسمت اول
💡شارژ انرژی فکری با نگاه «حل مساله»ای پیدا کردن
#صوت
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
1_3431816674.mp3
7.6M
✨جلسه چهاردهم
✅قسمت دوم
تاثیر آموختن مهارتهای حل مسأله بر تحول و افزایش عملکرد و بهرهوری ما
#صوت
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
1_3273973554.mp3
8.55M
💡جلسه چهاردهم
🔹قسمت سوم (پایانی)
🤔یک لحظه توقف کن و از خودت بپرس: من دارم دقیقا چی کار می کنم؟؟
#صوت
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ خندههای مشمئزکننده و وقیحانه صهیونیستها از قتلعام شدن فلسطینیان در برنامه زنده شبکه 14 اسرائیل!
♦️اظهارات بیشرمانه «یوتم زیمری»، خبرنگار صهیونیست در استودیوی کانال 14 اسرائیل که با خندهها و تشویقهای ممتد حاضرین همراه شد:
✖️الان تعداد فلسطینیها کمتر شده؛ ارتش واقعا دارد کارش را خوب انجام میدهد...آفرین! (ارتش موفق شد با کشتن فلسطینیها از تعداد آنها بکاهد)
تنها راه حل برای وضعیتی که در آن قرار داریم تعمیق بیشتر و بیشتر و بیشتر اشغالگری است!
پ.ن: در مقابل اینا میشه سلاح رو زمین گذاشت ؟
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
🔴 اسرائیل حکم بازیگر صحنه هست!
🔹 کارگردان اصلی تو قاره اروپا و آمریکاست!
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خون حسین هر روز تازه تر می شود.
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
🔻نظرات صفحه الجزیره عربی در واکنش به سفر رئیس مجلس به بیروت عالیه
چندتا وزیر عربی رفتن لبنان از اول دشمنی صهی......
خدا ایران رو زنده نگه داره
قلوب آنها مانند آهن آبدیدهس
به اسلام عزت بخشیدن و خدا آنهارو با اقتدار عزیز کرد.
اقتدارشیعی و ایرانی و...
قهرمانانی از قهرمانان فارس.
و...
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سال ۲۰۴۰: کودک از والدینش میپرسه: فقط نشستید و نسل کشی غزه رو تماشا کردید؟ چرا هیچ کاری نکردید؟
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
🎓 پاسخ روانشناسان به این ۱۳ پرسش چیست؟❗️
♨️ روانشناسی و گرایشهای آن، امروزه یکی از پُر طرفدارترین رشتههای علوم انسانی در کشور هستند. گرایشهای متعدد این علم در مراکز علمی و آموزشی، از دانشگاهها و مراکز حوزوی بنیاد تا رسانههای جمعی، مجلات، شبکههای اجتماعی و غیره در گسترهی پژوهشی و ترویجی انتشار مییابند. عموم خانوادههای چه متدیّن و چه غیر متدین در غالب مسائل مهم زندگی از ازدواج تا طلاق، تربیت فرزند تا شیوه تعامل با کهنسالان، از وسواس و استرس تا بیخوابی و افسردگی برای مشاوره به روانشناسان فراخوانده میشوند، پس از همه روانشناسان سختکوش سؤال میکنم:
🔻۱- دین اسلام به همراه توصیههای اخلاقی، فقهی و عرفانی به معرفی الگوهای عملی و کامل خود میپردازد. به صورت واضح میخواهیم بدانیم که انسان تراز یا اسوهی روانشناسان چه کسانی هستند. به عبارت سادهتر روانشناسان عزیزمان میخواهند شخصیت ما را شبیه به چه کسی بسازند؟ واتسون، فروید، اسکینر، ژان پیاژه یا ...؟
🔻۲- مکاتب روانشناسی، دین را یک پدیدهی اجتماعی ساخته دست بشر میدانند یا برای آن جایگاه آسمانی قائلاند؟
🔻۳- با توجه به این که علوم رفتاری، ظنّی هستند و قرآن مجید در آیه «إِنَّ الظَّنَّ لاَ یغْنِی مِنَ الْحَقِّ شَیئاً» مسلمانان را از تبعیت ظنون نهی میکند، التزام به این آموزههای کاربردی چه حجّتی برای یک فرد مذهبی خواهند داشت؟
🔻۴- اگر واقعیت را آنچه که هست و حقیقت را آنچه که باید باشد بدانیم، آنگاه سؤالی که مطرح میشود این است که در نسبت حق و باطل که مهمترین دغدغه دینی را تشکیل میدهد، نسبت روانشناسی و گرایشهای آن با حق و حقیقت چیست؟ و اساساً روانشناسی که در غالب موارد، به دنبال کشف رابطه بین متغیرها است، توانایی اظهار نظر درباره حق و حقیقت را دارد؟
🔻۵- مبنای انسان شناسی مکاتب مطرح روانشناسی، همچون شناخت گرایی، رفتار گرایی و انسان گرایی که در دانشکدههای روانشناسی کشورمان تدریس میشود، بر بنیان داروینیسم بنا شده است یا کریشینیسم؟
🔻۶- در روش تحقیق علمی، گزارههایی علمی خوانده میشوند که تکرار پذیر، مشاهده پذیر و آزمون پذیر باشند. سؤالی که مطرح میشود این است که آیا همه یا حتی بخشی از گزارههای روانشناسی که در کتابهای درسی دانشگاه تدریس میشود، توسط دانشجو یا حتی اساتید ایشان مشاهده، تکرار یا آزموده شده است؟ و یا ایشان این گزارهها را به عنوان نقل قول تاریخی آموخته و به آنها اعتقاد خدشه ناپذیر پیدا کردهاند؟
🔻۷- آیا مراد از "روان" همان "روح" است؟ اگر پاسخ منفی است که باید پرسید اساساً روانشناسان مطرح همچون فروید، ژان پیاژه و دیگران اعتقادی به حقیقت روح به عنوان اشرف مخلوقات دارند؟
🔻۸- آیا اصطلاح "ذهن" که به کرّات در روانشناسی مورد استفاده قرار میگیرد، وجود عینی دارد یا خیالی؟ به عبارت دقیقتر بخشی از جسم است یا کارکردی از کارکردهای روح؟ در صورت جسمانی بودن، دقیقاً محدوده فیزیکی آن کجاست؟ و اگر کارکردی از کارکرد روح است، چه معانی مترادفی در لغتنامه فارسی برای آن میتوان یافت؟
🔻۹- با توجه به تناقضات فراوان در بین مکاتب روانشناسی و اذعان به این نکته که روانشناسی همچون سایر علوم انسانی، علمی فرهنگی محسوب میشود و به کار بستن آن در جوامع مختلف، نتایج متنوع در پی خواهد داشت، چگونه یک دانشجوی کارشناسی میتواند از تلفیق این تناقضات و تفاوتها به راهکار واحد رسیده و درمانگر موفقی برای یک مُراجع ایرانی باشد.
🔻۱۰- آیا روانشناسان عزیز کشورمان به عنوان یک درمانگر، در مشکلات روزافزون دنیای معاصر، مشکلات شخصی، خانوادگی و اجتماعی کمتری دارند؟ و به عبارت صریحتر، طلاق، افسردگی، اعتماد به نفس و کج رویهای اجتماعی به صورت معناداری در بین آنها در مقایسه با توده مردم متفاوت است. به عبارت دیگر معلومات ایشان شمشیر بذم است یا رزم؟
🔻۱۱- موضعگیری علم روانشناسی در برابر رذائل اخلاقی مانند حرامخواری، رباخواری، گناه همجنسبازی، اشتغال به لغو، لهو و غفلت که مورد نهی شدید دین مبین اسلام واقع شدهاند تا چه میزان دغدغهمند است؟
🔻۱۲- روانشناسان برای درمان بسیاری از مشکلات روانی، مراجعه کننده را وادار به اعتراف به اسرار و مشکلات و گناهان خود میکنند. با توجه به این که اعتراف به گناه از دیدگاه مسیحیتِ تحریف شده امری مقدس، اما از دیدگاه اسلام گناه مضاعفی محسوب میشود، مراجعه کننده متدیّن چه حجّت شرعی برای اعتراف دارد؟
🔻۱۳- آیا تبدیل متغیرهای کیفی همچون هوش بهر، میزان استرس، هوش اجتماعی و ... به متغیرهای کمّی که به دلیل سادهسازی آنها در تفاهمات علمی صورت میگیرد، به تحریف واقعیتها و یا فروکاست نمیانجامد؟
✍حجتالاسلام علی ارجمند عینالدّین
https://eitaa.com/zatanmasmoom
اندیشکده اصطناعت👇
https://eitaa.com/estenaat_ir
هدایت شده از جنبش مبارزه با علوم الحادی (ذاتا مسموم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند روز پیش در مجمع فعالان کودک استان البرز شرکت کرده بودم ، یک استاد روان شناسی کودک که در بین مخصوصا مذهبی ها بسیارطرفدار داشتند و طوری بود که می گفتند مثلا کارگاه استاد فلانیه!... انگار وحی منزل بود
بیشتر از 45 دقیقه نتونستم حرفهاشو تحمل کنم دائما در بدی های داخل و خوبی های مدل تربیت کودک در ژاپن ، کانادا ، انگلیس و آمریکا می گفت و تا می گفتی تربیت کودک مثلا در ژاپن باید خروجی اش در نوجوانی دیده شود پس چرا آمار خودکشی و افسردگی و ... در نوجوانان ژاپن یا انگلیس اینقدر بالاست اصلا چرا مجبور به تأسیس وزارت تنهایی شدن ؟
میگفت فکر کردی ایران خودکشی نداره و بعد بحث رو عوض میکرد و وارد هر بحثی می شد کلی اشکال اساسی در مبانی توحیدی داشت و معجونی از حرفهای فلاسفه و روانشناسان غرب رو یه چیزی التقاطی به نام هوش تعادلی تبدیل کرده بود که با رویکرد معرفت مدار بخواهیم بهش نگاه کنیم همون نظرات لاتسئو و ترکیبی از نظرات لاکان، پلاچیک ، پیاژه و.... بود.
می گفت آمریکا حامی کودک است و ارزش کودک برایش مهم است و همه به هم لبخند می زنند ولی به این بخش که می رسید که چرا بمب های کودک کش را توسط اسراییل بر سر کودکان می ریزند، بحث عوض می شد. می گفت صلح همیشه خوبه و ما مسلمانان نباید جلوی ظالمان بایستیم تا جنگ رخ ندهد!
از همه قسمتهای بحث مهمتر اینکه سوره والعصر رو به نفع دانشمندان علوم انسانی در غرب (که بارها حضرت آقا تأکید کردن علوم انسانی غربی ذاتا مسموم است چرا که مبنایش چیستی و پلوراریزم است) تفسیر کردن وگفتند که آمنوا و عملوالصالحات یعنی قوانینی که دانشمندان قراردادن نه قوانین الهی
@zatanmasmoom
❌توجه ❌
سلام خدمت آموزه گیران گرامی ، به اطلاع میرساند روز دوشنبه ، مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ ، کلاس تربیت مربی حکمت و استراتژی برگزار نمیگردد .