eitaa logo
استنطاق
129 دنبال‌کننده
77 عکس
38 ویدیو
65 فایل
نوشتارها و گفتارهای قرآنی و حدیثی رضاکریمی لینک گروه مطالعاتی المیزان: http://eitaa.com/joinchat/2802319371C1ec9ed0c5a ارتباط: @rezakarimi1001
مشاهده در ایتا
دانلود
noor.MP3
25.67M
جلسه پنجشنبه 13آبان ماه1400 -تمثیل هم برای عوام و هم برای علماست. -نور علی نور وحدت در کثرت را توضیح می دهد. -لاشرقیه و لاغربیه یعنی نه مسیحی و نه یهودی. - نار و نور در دعای نور -نور در مؤمن تجلی دارد و حقیقت بیوت رجال است و آداب دخول در بیوت برای ایجاد اهلیت است. -خطبه 222 نهج البلاغه به فهم آیه نور کمک می کند. لیک عضویت: http://eitaa.com/joinchat/2802319371C1ec9ed0c5a @estentagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نتیجه گیری از حكمت ۱۵۰‌ : وقتی ظاهر و باطن دوتا می‌شود نوعى سردی در انسان به وجود می‌آورد که اثرگذاری را از بین می برد. @estentagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای رائفی‌پور کهف را تاويل می کند. در این‌ تاويل را بر اساس مبانی قرآنی انجام دادیم و در مورد معنای رقیم هم‌تحلیلی ارائه شد.
جامع چند خصلت است اول از همه اینکه فهیم است و به ادراک مراتب بالای علم رسیده است دوم اینکه در علوم مختلف شناخت دارد و حتی به شناخت ادیان و دنیای غرب علاقه نشان می داد و سوم اینکه به فهم این مراتب بالا نه فقط با بیان حکمی و عرفانی بلکه با زبان قرآن رسیده است. بسیاری واجد صفت یک یا دو صفت از این صفات هستند. برخی بزرگان اهل تأویل قرآن بوده اند و برخی افکار خود را با ظاهر قرانی عرضه می کردند. اما قرآن متنی است که برای عوام و خواص سخن دارد اما برخی قرآن را برای خواص می خواهند و برخی برای عوام. چگونه می شود که بین این دو جمع کنیم؟ هر چقدر زبان یک عالم قرانی تر شود و در توضیح قرآن قرآنی عمل کند به این هدف نزدیک می شود. در تفسیر المیزان گرچه بیان روان و ساده دیده نمی شود اما کمتر سخنان فلسفی تأویلی که بدون شواهد و استدلال و زبان قرانی باشد می بینیم. او اندیشه اش را به قرآن عرضه می کند. برای همین است که سخنان پرده درانه و شطحیات در کلام او وجود ندارد چون او مؤدب به ادب قرآنی در مواجهه با مردم است. در کتاب اسرارالایات مقداری قرآن و عرفان را به هم نزدیک می کند اما هرگز مانند علامه طباطبایی به زبان قرآنی آراسته نمی شود. به عنوان مثال علامه طباطبایی همانند عرفاء به مقام بلند امام واقف است پس مانند اخباریون و ظاهرگرایان در بند توصیفات اولیه از امام نیست اما به جای تعابیری همچون صادر نخستین و انسان کامل، کلام قرآنی  «هدایت بامر» را تفسیر می کند. این اصطلاح شفافیت و راهنمایی بیشتری برای شناختن دیگر شئون امامت را پیش پای طالب حقیقت می گذارد‌. @estentagh
هدایت شده از خدا ودیگرهیچ
نامه۳۱-۲.m4a
3.05M
سیری در نامه ۳۱ - بخش دوم @rezakarimi @estentagh
Quran and Parallel Worlds-Rezakarimi.MP3
8.13M
نقد و بررسی کتاب «قرآن و جهان های موازی» پنجشنبه ۴آذر ۱۴۰۰ @estentagh @rezakarimi
اذن دخول.m4a
5.24M
شرحی بر اذن دخول حرمهای مطهر @estentagh @rezakarimi
نامه۳۱-۳.m4a
4.52M
سیری در نامه ۳۱ - بخش سوم @rezakarimi @estentagh
حکمتها.m4a
6.16M
مقایسه ده حکمت و ده فرمان