فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ #نوجوانان_ایران به تلاش دشمنان برای #نقاشی_روی_موج
🏴 امروز نوبت #نوجوانان بود تا به مدعیان تضعیف اعتقادات مردم بگویند: تهاجم ناجوانمردانه آنان علیه چیزی بیش از #نقاشی_روی_موج_نبوده
🏴 امروز (هفتم محرم ۱۴۴۱) نوجوانان ایرانی {{با #بی_اعتنایی به #تهاجم_ناجوانمردانهی دشمنان ملت}}، بیاد حضرت #قاسم_بن_الحسن علیهماالسلام آمدند تا به دنیا اعلان کنند: #محکم_ترازهمیشه پای باورهای دینی و #ارادتشات_اهلبیت_رسول_خداص ایستادهاند.
🏴 🏴 راستی!!
چرا
دشمنان ملت نمیفهمند که تلاشهای#چهل_ساله آنان #نقاشی_روی_موج بوده.
چرا
از #بی_اعتنایی_ملت شرم نمیکنند؟!؟!؟!
🏴🏴 آنچه در بالا مشاهده میکنید، سوگواری پرشور #نوجوانان_حسینی در ویژه برنامه «اَحلی مِنَ العَسَل» در #حرم_مطهرامام_خمینی (ره) است.
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
👆👆👆 حضور نوجوان تهرانی در مراسم #احلی_من_العسل، در حرم امام خمینی(ره)
و
🔷🔷🔷 یادآوری سه نکته 👇👇👇
💓💓 اول:
اگر در فصل تابستان و تعطیلی مدارس قرار نداشتیم، دشمنان بهانه جو ادعا میکردند که ««دانش آموزان را به زور بردهاند!!!!»»
💓💓 دوم:
امروز، این مراسم، در سراسر کشور برگزار شد
و در تهران نیز در چندین محل، #ازجمله #حرم_امام رضوان الله تعالی علیه، #حرم_حضرت_عبدالعظیم علیه السلام و.... با حضور چشمگیر نوجوانان برگزار شد.
💓 💓 سوم
حقیقتا شایسته است که هر ایرانی به #هشیاری_هموطنان در مقابل تهاجم دشمنان و تبدیل کردن این تهاجم به #نقاشی_روی_موج افتخار کند.
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#مسئله_شرعی
#سرفه كردن و #آروغ زدن و #آه كشيدن در نماز
مسأله 1134 رساله امام خمینی(ره):
سرفه كردن و آروغ زدن و آه كشيدن (1) در نماز اشكال ندارد (2) ، ولى گفتن آخ و آه و مانند اينها كه دو حرف است اگر عمدى باشد (3) نماز را باطل مىكند (4) .
(1) تبريزى: يا اشاره كردن. .
📕 رساله 14 مرجع، مسأله 1134
بدون اختلافی در بین فقها
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#حكایت
تلاش حضرت سیدالشهدا(ع) برای #نجات_یك_غریق
در مسیر حركت حضرت اباعبدالله(ع) بطرف كوفه، در منزل به نام «بنى مقاتل» به امام(ع) اطلاع دادند كه ((عبيداللّه بن حرّ جعفى)) نيز در اين منزل توقف كرده است...
امام عليه السلام نخست حجاج بن مسروق را به نزد وى فرستاد.
حجاج نزد عبیدالله رفت و به او گفت: اى فرزند حر! هديه گرانبها و ارمغان پرارجى براى تو آوردهام اگر بپذيرى، اينك حسين بن على عليهما السلام به اينجا آمده است و تو را به يارى مىطلبد، به او بپيوندى تا به ثواب و سعادت بزرگى نائل گردى كه اگر در ركاب او بجنگى به ثواب بى حدى رسيدهاى و اگر كشته شوى به شهادت نائل شدهاى .
عبيداللّه بن حر گفت:
به خدا سوگند! من از شهر كوفه بيرون نيامدم مگر اينكه اكثر مردم اين شهر، خود را برای جنگ با او و سركوبى شيعيانش آماده مىكردند و براى من مسلم است كه او در اين جنگ كشته خواهد شد و من توانايى يارى و كمك او را ندارم و اصلاً دوست ندارم كه او مرا ببيند و من او را.
حجاج به نزد امام عليه السلام بازگشت و پاسخ ((ابن حر)) را به عرض آن حضرت رسانيد...
خود امام با چند تن از اصحابشان به نزد عبيداللّه آمد و او از امام استقبال نمود و خوشآمد گفت.
جريان اين ملاقات از زبان خود عبیدالله
خود عبيداللّه جريان اين ملاقات را چنين توصيف مىكند كه:
چون چشمم به آن حضرت افتاد، ديدم من در دوران عمرم زيباتر و چشم پر كنتر از او نديدهام ولى در عين حال به هيچكس مانند او دلم نسوخته است و هيچگاه نمىتوانم آن منظره را فراموش كنم كه وقتى آن حضرت حركت مىكرد چند كودك نيز دور او را گرفته بودند.
((ابن حر)) مىگويد:
چون به قيافه امام تماشا كردم، ديدم رنگ محاسنش شديدا مشكى است.
پرسيدم كه رنگ طبيعى است يا از خضاب استفاده كردهايد؟
امام پاسخ داد: اى ابن حر! پيرى من زودرس بود. و از اين گفتار امام فهميدم كه رنگ خضاب است .
به هرحال،
پس از تعارفات و سخنان معمولى كه در ميان عبيداللّه و آن حضرت رد و بدل شد، امام خطاب به وى چنين فرمود:
پسر حر! مردم شهر شما (كوفه) به من نامه نوشتهاند كه همه آنان بر نصرت و يارى من اتحاد نموده و پيمان بستهاند و از من درخواست كردهاند كه به شهرشان بيايم ولى حقيقت امر برخلاف آن است كه آنان به من نگاشتهاند و تو در دوران عمرت گناهان زيادى را مرتكب شده و خطاهاى فراوانى از تو سرزده است آيا مىخواهى توبه كنى و از آن خطاها و گناهها پاك گردى ؟.
عبيداللّه گفت:
مثلاً چگونه توبه كنم ؟
امام فرمود:
فرزند دختر پيامبرت(ص) را يارى كرده و در ركاب وى با دشمنان او بجنگى.
عبيداللّه گفت:
به خدا سوگند! من مىدانم كه هركس از فرمان تو پيروى كند، به سعادت و خوشبختى ابدى نائل شده است ولى من احتمال نمىدهم كه يارى من به حال تو سودى داشته باشد؛ زيرا در كوفه كسى را نديدم كه مصمم به يارى و پشتيبانى شما باشد و به خدا سوگندت مىدهم كه از اين امر معافم بدارى؛ زيرا من از مرگ سخت گريزانم ولى اسب معروف خود ((ملحقه)) را به حضورت تقديم مىكنم. اسبى كه تا حال به وسيله آن دشمنى را تعقيب نكردهام جز اينكه به او رسيدهام و هيچ دشمنى با داشتن اين اسب مرا تعقيب ننموده است مگر اينكه از چنگال او نجات يافتهام .
امام عليه السلام در پاسخ وى فرمود:
حال كه در راه ما از نثار جان امتناع مىورزى ما نيز نه به تو نياز داريم و نه به اسب تو زيرا من از افراد گمراه براى خود نيرو نمى گيرم.
امام اين جمله را نيز اضافه نمود:
همان گونه كه تو بر من نصيحت نمودى من نيز نصيحتى به تو مىكنم و آن این كه تا مىتوانى خود را به جاى دوردستى برسان تا صداى استغاثه ما را نشنوى و جنگ ما را نبينى ؛ زيرا به خدا سوگند! اگر صداى استغاثه ما به گوش كسى برسد و به يارى ما نشتابد خدا او را در آتش جهنم قرار خواهد داد.
اما عبيداللّه از اين سخنان پندآميز امام پند نگرفت و به سپاه وى نپيوست ولى تا آخر عمر از اين جريان اظهار ندامت و پشيمانى مىنمود و براى از دست دادن چنين سعادتى ابراز تأسف و تأثر مىكرد.
نمونهاى از تأثر او را از اشعار او كه خويشتن را مورد خطاب وسرزنش قرار داده است مىتوان به دست آورد.
آه ! از حسرت و تأسف سنگين كه تا زنده هستم در ميان سينه و گلويم در حركت است و بى قرارم كرده است .
آنگاه كه حسين بر اهل نفاق و ستم پيشگان از مثل من يارى مىطلبيد.
آنگاه كه حسين مىخواست براى برانداختن اهل ضلال و نفاق به ياريش بشتابم .
آرى، اگر آن روز از راه جان، يارى و مواساتش مىنمودم در روز قيامت به شرافتى بس بزرگ نايل مىشدم.
منبع:
«سخنان حسين بن على (ع ) از مدينه تا كربلا» تألیف محمّد صادق نجمى از
انساب الاشراف ، ج 3، ص 174
طبرى ، ج 7، ص 306
كامل ابن اثير، ج 3، ص 282
مقتل خوارزمى ، ج 1، ص 226
اخبارالطوال ، ص 246
امالى صدوق مجلس 30
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آ
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، پیامهای 👇👇
#آیه۳۷سوره_اعراف
☝️ نكتههای آیه ☝️
🌷 فمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِباً أو كَذَّبَ بََايتِهِ أُوْلَئِكَ يَنَالُهُمْ نَصِيبُهُم مِّنَ الْكِتَابِ حَتَّى إِذَا جَآءَتْهُمْ رُسُلُنَا يَتَوَفَّوْنَهُمْ قَالُواْ أَيْنَ مَا كُنتُمْ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ قَالُوا ضَلُّواْ عَنَّا وَ شَهِدُواْ عَلَى أَنفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُواْ كَافِرِينَ
🌷 ترجمه 👇
پس كیست ستمكارتر از كسى كه بر خداوند دروغ بندد، یا آیات او را تكذیب كند؟ آنان بهرهى خود را از (دنیا به مقدارى كه در) كتاب (الهى كه براى آنان نوشته شده) خواهند برد، تا آنكه چون فرستادگان ما براى گرفتن جانشان به سراغ آنان آیند، گویند: كجاست آنچه (و آنكه) به جاى خداوند مىخواندید؟ گویند: همه از دید ما ناپدید ونابود شدند. و آنان علیه خود شهادت مىدهند كه كافر بودهاند.
🌷 پیامها 👇
1- تكذیب و افترا بر خدا و بدعتگذارى، از بزرگترین ستمهاست. «فمن أظلم»
2- هر انسانى داراى نصیب و بهرهاى ثبت شده و حتمى در دنیاست. «ینالهم نصیبهم من الكتاب»
3- فرشتگانى مأمور قبض روح هستند. «رسلنا یتوفّونهم»
4- روح، تمام حقیقت انسان است. «یتوفّونهم» و نفرمود: «یتوفّون انفسهم»
5 - انسان، با دیدن نشانههاى مرگ، از خواب غفلت بیدار مىشود و با مأموران قبض روح گفتگو دارد، ولى چه سود؟ «یتوفّونهم قالوا... قالوا»
6- اوّلین مرحلهى بازپرسى انسان، از لحظهى مرگ آغاز مىشود. «أین ما كنتم»
7- از اولینّ سؤالها در قیامت، سؤال از معبود است. «أین ما كنتم تدعون»
8 - غیر خدا، سرابى بیش نیست و مشركان هنگام مرگ، به پوچى تمام معبودها اقرار مىكنند. «قالوا ضلّوا عنّا»
9- اوّلین قاضى در قیامت، وجدان انسان است. «شهدوا على انفسهم انّهم كانوا كافرین»
تفسير نور 👆
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
یکی از صحنههای از #قتل_عام۱۷شهریور
با انتخاب یکی از صحنههای #قتل_عام مردم ایران توسط #رژیم_دست_نشانده_پهلوی در روز جمعه سیاه، خواستیم یاد و نام شهدای #۱۷شهریورسال۱۳۵۷ که در میدان شهدا تهران به شهادت رسیدند را گرامی بداریم و قطرهای از دریای دین خود را به آنان اداء نمائیم🌷
پس
یادشان کنیم با هدیه صلوات 🌺
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
#یک_حدیث از امام على عليه السلام:
اللَّجاجَةُ تَسُلُّ الرَّأيَ
ترجمه:
لجبازى، خِرَد را به زنجير كشد
📚 نهج البلاغه حکمت ۱۷۹
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
به نظرتان اینجا 👆👆 کدام شهر است؟
آری
اینجا، نماد نیرنگ آمریکا، یعنی، #لسآنجلس است.
روزنامه لس آنجلس نوشت:
#لسآنجلس شهری که هالیوود تصویرگر رویای آمریکایی را در خود جای داده، محل زندگی حدود #۶۰هزاربیخانمان است که روزانه #سه_نفرشان_درخیابانهاجان_میدهند.
https://www.irna.ir/news/83468869/%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-%DB%B3-%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%84%D8%B3-%D8%A2%D9%86%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#مسئله_شرعی
از «رساله 14 مرجع،»
🔷 مسأله 1125 رساله امام خمینی(ره):
🔷 موقع نوشتن اسم مبارك حضرت رسول صلى اللّٰه عليه و آله و سلم مستحب است صلوات را هم بنويسد و نيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد مىكند صلوات بفرستد (1) .
🔷 اين مسأله، در رسالۀ آيت اللّٰه بهجت نيست
🔷 (1) مكارم: هر چند بر زبان جارى نكند؛ و صلوات از اذكار بسيار با فضيلت و پر ثواب است.
📕 رساله 14 مرجع، مسأله 1125
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 پاسخ امروز زنجانیها
به ادعای دور شدن مردم ایران از دین
آری
#وحوش_ضدبشرآمریکایی_وغربی از این میسوزند که ملت ایران، خط سرخ #شهادت را به مسیر سبز #انتظار گره زده است.
به همین دلیل 👆👆
برای محقق کردن ادعایشان، دائم درحال #القاءدروغهای_عجیب هستند
اما 👇👇
شعورشان نمیرسد که اقداماتشان #نقاشی_روی_موج است و هیچ تأثیری ندارد.
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#حكایت
در منزل ((بنى مقاتل)) شخصی كه برخی از منابع او را «عمروبن قيس مشرقى» و برخی «ضحاك شرقى» معرفی كردهاند، به حضور حضرت حسين بن علي علیهمالسلام شرفياب گرديد.
آن حضرت پرسيد: آيا براى نصرت و يارى من آمدهايد؟
عرضه داشتند نه؛ زيرا از طرفى ما داراى فرزندان زيادى هستيم و از سوى ديگر مال التجاره مردم در نزد ماست و نمىدانيم سرنوشت شما به كجا خواهد انجاميد و صلاح نيست كه مال مردم در دست ما تلف و ضايع گردد.
در اينجا امام عليه السلام خطاب به آن دو چنين فرمود:
پس از اين منطقه دور شويد تا صداى استغاثه من به گوش شما نرسد و اثرى از من نبينيد؛ زيرا هركس صداى استغاثه ما را بشنود يا اثرى از ما ببيند ولى به استغاثه ما جواب مثبت ندهد و به فرياد ما نرسد خداوند او را با ذلت تمام در جهنم سرنگون خواهد نمود.
او پس از آن اعتذار، تحت تأثير موعظه و سخنان حسين بن على عليهما السلام قرار گرفت و از همراهانش مفارقت كرد و برای پیوستن به ياران امام عليه السلام خدمت امام(ع) رسید.
امّا با آن حضرت شرط نمود كه من تا آنجا از تو دفاع خواهم كرد كه دفاع من به حال شما مفيد و در پيروزى شما مؤثر باشد و در غير اين صورت در مفارقت و جدائى از شما آزاد خواهم بود.
امام (ع) اين بيعت مشروط را از وى پذيرفتند.
او خودش داستان رفتارش در روز عاشورا را چنین نقل كرده است.
من در روز عاشورا چون متوجّه شدم كه لشكريان كوفه بر پى كردن اسبهاى ياران حسين بن على عليهما السلام همّت گماشتهاند اسب خود را در زير يكى از خيمههاى خالى بستم و پياده به دشمن تاختم و دو نفر از آنان را به هلاكت رسانده و دست سوّمى را قطع نمودم: و حسين بن على عليهما السلام مكرّر مى فرمود: دستت درد نكند خدا از خاندان پيامبر جزاى خيرت دهد.
او اضافه كرده است: وقتى ديدم همه ياران حسين بن على بجز سويد بن عمرو و بشر حضرمى به شهادت رسيدند به خدمت آن حضرت آمده و عرض كردم: يابن رسول اللّه ! مىدانى كه در ميان من و شما شرطى بود.
حضرت فرمود: راست مىگويى، ولى چگونه مىتوانى از اين معركه جان سالم ببرى؟ اگر توانايى آن را دارى، در رفتن آزادى.
مىگويد: امام چون اذن مرخّصى داد و بيعت را از من برداشت، اسب خود را از درون خيمه بيرون كشيدم و سوار شدم و تازيانه بر آن زدم و از گوشهاى صفوف دشمن را باز كرده به حركت سريع خود ادامه دادم ولى پانزده نفر از افراد دشمن مرا تعقيب كردند در نزديكى ((شفيه)) كه روستايى است در كنار فرات به من نزديك شدند چون برگشتم سه تن از آنان مرا شناختند و به ياران خود گفتند تا از تعقيب من منصرف شدند و بدين گونه از مرگ حتمى نجات يافتم .
📚 منبع:
«سخنان حسين بن على (ع ) از مدينه تا كربلا» تألیف محمّد صادق نجمى از
عقاب الاعمال مرحوم صدوق با پاورقى آقاى غفارى ، ص 409
رجال كشى ، ص 74.
تاریخ طبرى ، ج 6، ص 238 تا 255
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، نكتههای 👇👇
#آیه۳۸سوره_اعراف
🌷 قالَ ادْخُلُواْ فِى أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَ الْإِنسِ فِى النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّى إِذَا ادَّارَكُواْ فِيهَا جَمِيعاً قَالَتْ أُخْرَيهُمْ لِأُولَهُمْ رَبَّنَا هَؤُلَآءِ أَضَلُّونَا فََاتِهِمْ عَذَاباً ضِعْفاً مِّنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَكِن لَّا تَعْلَمُونَ
🌷 ترجمه 👇
(خداوند، پس از اعترافشان به كفر در لحظهى مرگ) مىفرماید: شما نیز در میان گروههایى از جنّ و انس، كه پیش از شما بودهاند، به دوزخ داخل شوید. هرگاه گروهى وارد (جهنّم) شود، گروه همكیش خود را لعن و نفرین كند، تا آنكه همه یكجا در دوزخ بهم رسند. آنگاه گروه متأخّر دربارهى گروه قبلى گوید: خدایا! اینان بودند كه ما را گمراه كردند، پس عذابى دو چندان از آتش دوزخ برایشان بیاور (كیفرى براى گمراهى خودشان و كیفرى براى گمراه ساختن ما. خداوند) مىفرماید: براى هر كدام، (عذابى) دو برابر است، ولى نمىدانید.
🌷 نكتهها 👇
از صحنههاى تكاندهندهى قیامت، گفتگوى دوزخیان با یكدیگر، به ویژه با سران و بزرگانى است كه سبب جهنّمى شدن آنان شدهاند. به همین جهت آنجا دوستان بىتقوا نیز با هم دشمن مىشوند. «الاخلاّء یومئذ بعضهم لبعض عدوٌّ الاّ المتّقین» [95] ، گاهى هم تقاضا مىكنند كه عاملان گمراهى خود را ببینند و پایمالشان كنند. «أرِنَا الّذین اضلاّنا من الجنّ و الانس نجعلهما تحت أقدامنا» [96] و گاهى اطاعت از بزرگان را عامل سقوط خویش مىدانند. «أطعنا سادتنا و كُبرائنا و اضلّونا السبیلا» [97] امّا انسان داراى اختیار و آزادى عمل است و نمىتواند انحراف و خطاى خود را تنها به گردن دیگران اندازد.
امام صادق علیه السلام فرمودند: مراد از رهبران «هؤلاء اضلّونا»، رهبران فاسد و ائمّهى ظلم و جور مىباشد. [98]
در قیامت رهبران جور و پیروان آنها، هركدام دو برابر عذاب مىشوند، زیرا قرآن در پاسخ تقاضاى منحرفان براى عذاب دو برابر رهبران خود مىفرماید: هم رهبران دو برابر كیفر دارند و هم پیروان آنها، «لكلٍّ ضِعف» رهبران، چون هم خود منحرف شدند و هم دیگران را منحرف كردند، و امّا پیروان آنها نیز براى انحراف خود و براى اینكه با پیروى و حمایت خود به رهبران باطل رونق دادند.
🌷 پینوشتها 👇
95) زخرف، 67
96) فصّلت، 29
97) احزاب، 67
98) تفسیر نورالثقلین
تفسير نور 👆
💗 پیامهای آیه را فردا بخوانید💓
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
#دخترکاراتهکای_ایرانی، برقله مسابقات ژاپن ایستاد
یادتان هست #وحوش_آمریکائی جمهوری اسلامی را 😳زن ستیز😳 معرفی میکردند؟
ولی 👇👇👇
سارا بهمنیار، #دخترکاراتهکای_ایرانی، نماینده ایران در دسته ۵۰ کیلوگرم زنان در رشته «کومیته»، روز یکشنبه (98/6/15) در رقابت با الکساندرا ریچیا از فرانسه، موفق شد او را ۵ بر ۱ شکست دهد و به #مدال_طلای این رشته دست یابد.
👏 اینجا وطن من است
به #قهرمان_پروری كشورم #افتخار میكنم
🔷 پس بگذار دشمنان ملت #روی_موج_نقاشی_بكشند
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 کم کم به لحظه آغاز حمله ددمناشان امویان و #تحمیل_جنگ به سیدالشهدا علیهالسلام نزدیک میشویم.
🏴 فریاد #هیهات_مناالذله امام حسین علیه السلام سرمشق امروز همه بشریت در مقابل خونخواری های آمریکا است.
🏴 تاسوعا و عاشورای حسينی علیه السلام را به #ملت_هشیارایران و عموم عزاداران و عشاق آن حضرت تسليت عرض میکنیم
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
#یک_حدیث از امیرالمؤمنین عليه السلام:
✅ دانشها، تفريح اهل ادب هستند
📚 غررالحكم حدیث ۹۹۳
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#مسئله_شرعی 👈 از «رساله 14 مرجع»
استحباب صلوات، هنگام شنيدن نام مبارك حضرت رسول (ص)
🌷 مسأله 1124 رساله امام خمینی(ره) 👇👇
هر وقت انسان اسم مبارك حضرت رسول صلى اللّٰه عليه و آله و سلم مانند محمد و احمد، يا لقب و كنيۀ آن جناب را مثل مصطفى و ابو القاسم بگويد يا بشنود، اگر چه در نماز باشد، مستحب است صلوات بفرستد.
⬅️ اين مسأله، در رسالۀ آيت اللّٰه بهجت نيست
⬅️ مكارم:
صلوات بر پيغمبر و آل او بعد از نماز، يا در حال نماز و هم چنين در ساير حالات از مستحبّات مؤكّد است و نيز مستحبّ است هر موقع نام مبارك حضرت رسول صلى اللّٰه عليه و آله و سلم خواه محمد باشد يا احمد و هم چنين لقب و كنيه آن جناب را مانند مصطفى و ابو القاسم بشنود صلوات بفرستد، حتى اگر در نماز باشد، هم چنين اگر خودش اين نامهاى مقدس را بر زبان جارى كند، صلوات بفرستد.
📕 رساله 14 مرجع، مسأله 1124
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#حكایت
امام حسین(ع): #هرگزشروع_كننده_جنگ_نخواهم_بود
قافله امام عليه السلام و به موازات آن سپاهيان حر، به حركت خود ادامه دادند تا به ((نَيْنوا)) رسيدند و در اينجا با مردى مسلح كه سوار بر اسب تندرو بود مواجه گرديدند و او پيك ابن زياد و حامل نامهاى از سوى وى برای ((حر)) بود.
((حر)) نيز متن نامه را براى امام عليه السلام خواند و آن حضرت را در جريان ماءموريت خويش قرار داد.
متن نامه چنين است :
با رسيدن اين نامه بر حسين بن على فشار وارد بياور و در بيابانى بى آب و علف و بى دژ و قلعه اى فرودش آر)).
امام(ع) فرمود:
پس بگذار ما در بيابان نينوا و يا غاضريات يا شفيه فرود آييم .
حر گفت :
نمى توانم با اين پيشنهاد شما موافقت كنم؛ زيرا من ديگر در تصميم گيرى خود آزاد نيستم و همين نامه رسان، جاسوس ابن زياد نيز مى باشد و جزئيات اقدامات مرا زير نظر دارد.
در اين هنگام ((زهير بن قين)) به امام عليه السلام عرض كرد:
براى ما جنگ كردن با اين گروه كم، آسانتر است از جنگ كردن با افراد زيادى كه در پشت سر آنهاست و به خدا سوگند! طولى نخواهد كشيد كه لشكريان زيادى به پشتيبانى اينها برسد و آن وقت ديگر ما تاب مقاومت در برابر آنان را نخواهيم داشت .
امام در پاسخ زهير چنين فرمود:
من هرگز شروع كننده جنگ نخواهم بود.
آنگاه امام عليه السلام خطاب به حرّ فرمود: بهتر است يك قدر ديگر حركت كنيم و محل مناسبترى براى اقامت خود برگزينيم . حرّ موافقت نمود و به حركت خود ادامه دادند تا به سرزمين كربلا رسيدند دراينجا حرّ و يارانش به عنوان اينكه اين محل به فرات نزديك و محل مناسبى است از پيشروى امام جلوگيرى نمودند.
وقتى حسين بن على عليهما السلام تصميم گرفت در آن سرزمين فرود آيد، از نام آنجا سؤ ال كرد، پاسخ دادند كه : اينجا را ((طف )) مى گويند.
امام پرسيد نام ديگرى نيز دارد؟ عرضه داشتند:((كربلا)) هم ناميده مى شود.
امام با شنيدن اسم ((كربلا)) گفت :((اَللهُمَّ اَعُوذُبِكَ مِنَ الْكَرْبِ وَالْبَلاء؛)) خدايا! از اندوه و بلا به تو پناه مى آورم )). سپس فرمود: ((اينجاست محل فرودآمدن ما و به خدا سوگند! همين جاست محل قبرهاى ما و به خدا سوگنداز اينجاست كه در قيامت محشور و منشور خواهيم گرديد و اين وعده اى است از جدم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و در وعده او خلافى نيست )).
📚 منبع:
طبرى ، ج 7، ص 308
الكامل ، ج 3، ص 282
مقتل خوارزمى ، ج 1، ص 234
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، پیامهای 👇👇
#آیه۳۸سوره_اعراف
☝️ نكتههای آیه ☝️
🌷 قالَ ادْخُلُواْ فِى أُمَمٍ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِكُم مِّنَ الْجِنِّ وَ الْإِنسِ فِى النَّارِ كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتَهَا حَتَّى إِذَا ادَّارَكُواْ فِيهَا جَمِيعاً قَالَتْ أُخْرَيهُمْ لِأُولَهُمْ رَبَّنَا هَؤُلَآءِ أَضَلُّونَا فََاتِهِمْ عَذَاباً ضِعْفاً مِّنَ النَّارِ قَالَ لِكُلٍّ ضِعْفٌ وَلَكِن لَّا تَعْلَمُونَ
🌷 ترجمه 👇
(خداوند، پس از اعترافشان به كفر در لحظهى مرگ) مىفرماید: شما نیز در میان گروههایى از جنّ و انس، كه پیش از شما بودهاند، به دوزخ داخل شوید. هرگاه گروهى وارد (جهنّم) شود، گروه همكیش خود را لعن و نفرین كند، تا آنكه همه یكجا در دوزخ بهم رسند. آنگاه گروه متأخّر دربارهى گروه قبلى گوید: خدایا! اینان بودند كه ما را گمراه كردند، پس عذابى دو چندان از آتش دوزخ برایشان بیاور (كیفرى براى گمراهى خودشان و كیفرى براى گمراه ساختن ما. خداوند) مىفرماید: براى هر كدام، (عذابى) دو برابر است، ولى نمىدانید.
🌷 پیامها 👇
1- در بهشت، كینه و دشمنى نیست، سراسر صلح و صفاست ولى در جهنّم، افراد یكدیگر را لعن و نفرین مىكنند. «لَعَنت أختها» چنانكه در آیه 25 سورهى عنكبوت مىخوانیم: «یكفر بعضُكم ببعض و یَلعَنُ بعضُكم بعضاً»
2- جنّ نیز مانند انسان، تكلیف دارد و گنهكاران هردو سرنوشتى مشابه دارند و در یك دوزخ قرار مىگیرند. «الجنّ والانس فى النار... لعنت اختها»
3- كفّار، یكباره وارد دوزخ نمىشوند، بلكه به ترتیب و نوبت. «كلما دخلت»
4- ولایتها، محبّتها و حمایتهاى غیر الهى، در قیامت به كینه و نفرین و دشمنى تبدیل مىشود. «لعنت اُختها»
5 - در قیامت، همه مىكوشند گناه خود را به گردن دیگرى اندازند یا براى خود شریك جرم پیدا كنند. «هؤلاء اضلّونا»
6- گاهى انسان كیفرهایى مىبیند كه خود آگاه نیست. «ولكن لا تعلمون»
تفسير نور 👆
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
#یک_حدیث از امام صادق (ع)
ایمان خود را قبل از ظهور تکمیل کنید چون در لحظات ظهور، ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلا قرار میگیرند.
📚 اصول کافیف ج 1، ص 370 حدیث 6
کمالالدین، ج 1، ص 18
#اعتدال در ایتا، تلگرام و سروش👇
ا 👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف یا تغییر لینك #آزاد
.
#مسئله_شرعی
سجدۀ شكر بعد از نماز
🌷 مسأله 1123 رساله امام خمینی(ره)👇
مستحب است بعد از نماز، سجدۀ شكر نمايد و همين قدر كه پيشانى را به قصد شكر بر زمين بگذارد كافى است (1) ، ولى بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يك مرتبه، «شُكْراً للّٰهِ» يا «شُكْراً» يا «عَفْواً» بگويد (2) و نيز مستحب است هر وقت نعمتى به انسان مىرسد يا بلايى از او دور مىشود سجدۀ شكر به جا آورد.
⬅️ (1) مكارم:
و اگر شكر خداوند را به زبان نيز آورد بهتر است و به قصد رجاء يك مرتبه يا سه مرتبه يا صد مرتبه «شكراً للّٰه» بگويد و مستحب است هر وقت نعمتى به انسان برسد يا بلايى از او دفع شود سجدۀ شكر به جا آورد.
⬅️ (2) خوئى، تبريزى:
شكراً للّٰه يا عفواً بگويد
📕 رساله 14 مرجع، مسأله 1123
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
۱۶ شهید و ۷۵ مجروح در حادثهای در کربلا
وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که در جریان بزرگداشت مراسم عاشورای حسینی در شهر کربلا دست کم ۱۶ نفر به شهادت رسیده و ۷۵ نفر دیگر زخمی شده اند
این حادثه به دنبال ازدحام جمعیت و ریزش یک دیوار در باب الرجا واقع در حرم سید الشهدا به وقوع پیوسته است
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#حكایت
وقتی حرّ طى نامهاى ورود حضرت امام حسين بن على عليهما السلام را به منطقه تحت حكومت ابن زياد به وی اطلاع داد. عبیدالله بن زیاد نامهای خطاب به امام عليه السلام نوشت:
متن نامه چنین است:
اما بعد، من از ورود شما به سرزمين كربلا مطلع گرديدم و اميرمؤمنان! يزيد بن معاويه به من دستور داده است كه سر به بالين راحت نگذارم و شكم از غذا سير ننمايم تا اینكه یا تو را به قتل برسانم يا به فرمان من و به حكومت يزيد گردن بگذارى. والسّلام
امام عليه السلام چون نامه ابن زياد را خواندند، آن را بر زمين انداخت و فرمود:
رستگار نباد مردمى كه خشنودى خلق را بر غضب خدا مقدم داشتند.
نامهرسان از امام (ع) پاسخ نامه را درخواست نمود.
امام در جواب او فرمود:
مالَهُ عِنْدِى جَوابٌ
یعنی:
نامه ابن زياد در پيش ما پاسخى ندارد((1))
لاَنَّهُ حَقَّتْ عَلَيْهِ كَلِمَة الْعَذابِ
یعنی:
زيرا عذاب خدا بر وى ثابت گرديده است.
چون نامه رسان نزد ابن زياد برگشت و عكس العمل امام را در مورد نامه اش به اطلاع وى رسانيد، ابن زياد شديدا خشمناك گرديد.
امّا امام عليه السلام در روز عاشورا پاسخ این گستاخی ابن زیاد را دادند و چنين فرمود:
ان الدّعى ابن الدّعى قد ركزنى بين اثنتين بين السّلّة والذلّة و #هيهات_مناالذلة يأبى اللّه لنا ذلك و رَسُولُهُ ...))
اعتدال
((1)) واكنش امام خامنهای به پیام ترامپ كه توسط نخست وزیر ژاپن بيان شد چقدر شبهات دارد با اين رفتار حضرت سیدالشهدا(ع)
📚 منبع:
مقتل خوارزمى ، ج 1، ص 239
بحار، ج 10، ص 189
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
.
.
#پیشنهادحفظ_یک_آیه_دردوروز
✍️ همراه با نکتهها و پیامهای آیه
#اختصاصی👈 @etedalhamrah
سهم امروز، نكتههای 👇👇
#آیه۳۹و۴۰سوره_اعراف
🌷 و قَالَتْ أُولَهُمْ لِأُخْرَيهُمْ فَمَا كَانَ لَكُمْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ
🌷 إنَّ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بَِايَتِنَا وَ اسْتَكْبَرُواْ عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَ بُ السَّمَآءِ وَ لَايَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى يَلِجَ الْجَمَلُ فِى سَمِّ الْخِيَاطِ وَ كَذَلِكَ نَجْزِى الْمُجْرِمِينَ
🌷 ترجمه 👇
و گروه پیشگام (در عذاب)، به پیروان مىگویند: شما هیچ برترى بر ما ندارید، پس عذاب را به خاطر آنچه كسب مىكردید بچشید.
همانا كسانى كه آیات ما را دروغ شمردند و مستكبرانه از آن اعراض كردند، درهاى (رحمت) آسمان به روى آنان باز نمىشود و به بهشت وارد نمىشوند، تا آنكه شتر از سوراخ سوزن بگذرد (یعنى نشدنى است)، و اینگونه مجرمان را كیفر مىدهیم.
🌷 نكتهها 👇
امام صادق علیه السلام فرمودند: اعمال و ارواح مؤمنان به سوى آسمان برده مىشود و درهاى آسمان به روى آنان گشوده مىشود، امّا ارواح و اعمال كافران را كه به آسمان بالا مىبرند ناگهان ندا داده مىشود كه «اهبطوا الى السّجّین» آن را به سوى دوزخ پائین بیرید. [99]
«جَمَل»، یا بهمعناى شتر است، یا طناب ضخیمى كه با آن كشتى را در ساحل مهار مىكنند. امّا در اینجا چون مقصود بیان محال بودن ورود كفّار به بهشت است، معناى شتر و عبور شتر از سوراخ سوزن، مناسبتر است. در تفسیر نمونه مىخوانیم: كلمهى «جَمَل» بیشتر در معناى شتر استعمال شده است و با توجّه به روایات، این معنا تناسب بیشترى دارد.
در انجیل لوقا نیز آمده است: ورود شتر به سوراخ سوزن، آسانتر از ورود سرمایهداران و دولتمردان به ملكوت اعلى است. [100]
شاید بتوان از ظاهر آیه 40 استفاده كرد كه بهشت در آسمانهاست و براى ورود به بهشت باید از درهاى آسمانى گذشت. [101]
حضرت على علیه السلام فرمود: درهاى آسمان در پنج موقع باز است: هنگام نبرد مجاهدان اسلام، زمان نزول باران، هنگام تلاوت قرآن، موقع فجر و وقت نداى اذان. [102]
بر خلاف آنكه درهاى رحمت آسمان و زمین به روى مؤمنان با تقوا باز مىشود، «ولو انّ اهل القُرى آمنوا واتّقوا لَفتَحنا علیهم بركات من السماء والارض» [103] ، درهاى آسمانى به روى كافران معاند و تكذیبگر بسته شده و گشوده نمىشود. «لاتُفتّح لهم ابواب السماء...»
🌷 پینوشتها 👇
99) تفسیر مجمع البیان
100) انجیل لوقا، باب 18، آیه 24
101) تفاسیر المیزان و كبیر
102) تفسیر نورالثقلین
103) اعراف، 96
تفسير نور 👆
💗 پیامهای آیه را فردا بخوانید💓
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد
این☝️لوائیست كه تا #روزقیامت برپاست
🏴 💓 حسین جان در این روزها یکبار دیگر همراه با ذکر #عطش فرزندانتان، مقاومت در مقابل #تحریم را تمرین کردیم
و
🏴 💓 زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ به خیابان آمدیم و #مانورخونخواهان شما را برگزار کردیم
🏴 💓 آقاجان، از ما بپذیر و در نبرد با یزیدیان زمان، حافظ #ملت_هشیارایران باش.
#اعتدال 👇👇
«ایتا»، «تلگرام» و «سروش»
ا👈 @etedalhamrah
#انتشار با حذف يا تغيير لينك #آزاد