eitaa logo
♡قـرارگـاه فـرهـنگی فـاطـمة‌ الـزهرا♡
302 دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
6هزار ویدیو
45 فایل
؛✧❁﷽❁✧ 🌴عالم فدڪ فاطمه(س)است.🌴 حمایت🌹👇 کانال استیکر شمیم یاس 👈 @shamim_yaass
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ قلعه‌ی یهودیان خیبر كه تحت محافظت وهابیت یهودی قرار دارد! ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 #روشنگری درزمینه #شناخت_یهود ✅ بیشتر بدانیم: ✍ آل سعود؛ نابودی آثار تاریخی اسلامی و مرمت نمادهای یهودی: 👉 goo.gl/HSJfe7 ✍ نشانه‌هایی از ردّپای انگلیس در تخریب بقیع : 👉 goo.gl/api2Rn ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 درزمینه 💠ساده ترین دلیل عقلى بر ولایت فقیه💠 ✅اصل تنزل تدریجى مى توان با توجه به یك اصل عقلائى، ولایت فقیه را تبیین كرد و آن اینست كه اگر امرى براى عقلا مطلوب بود، ولى به دلایلى، تحقق آن مشكل یا ناممكن گشت، به طوركلى دست از آن برنمى دارند، بلكه مرتبه نازلتر آن را انجام مى دهند و به تعبیردیگر از اهم دست مى كشند و به مهم مى پردازند. آنها در امور مهم نیز این درجه بندى را رعایت مى كنند. اساسا درجه بندى اهمیت امور به همین منظور است كه اگر به دلیل شرایطى، امر درجه اول، ناممكن یا مشكل شد، امر درجه دوم را جایگزین وبدل آن قرار دهند. این اصل عقلایى را (تنزل تدریجى) مى نامیم. كه آن را اسلام نیز پذیرفته است. در فقه موارد فراوانى داریم كه در آنها این اصل اجرا شده است. براى توضیح این مطلب به دو مثال اكتفا مى كنیم. 1⃣ فرض كنید كسى قصد خواندن نماز را دارد. ایده آل آن است كه نماز به حالت ایستاده خوانده شود، ولى اگر شخصى به علت بیمارى قادر به خواندن نماز ایستاده نیست، آیا باید نماز را رها كند؟ همه فقها مى گویند: هر مقدار از نماز رامى تواند، ایستاده بخواند و هرگاه نتوانست نشسته بخواند. در مرتبه بعدى اگرشخصى نماز را نمى تواند ایستاده بخواند، دستور فقهى این است كه نشسته بخواند واگر نشسته هم نمى تواند، خوابیده بخواند. 2⃣ اگر كسى چیزى را براى جهت خاصى وقف كرد، مثلا منافع باغى را وقف شمع حرم امام معصوم علیه السلام كرد، اكنون كه شمعى وجود ندارد، منافع آن باغ را چه كنند؟ آیا مى توان گفت چون مورد اولى منتفى است، این مال موقوفه را رهاكنیم؟ یقینا چنین نیست. باید در نزدیكترین مورد روشنایى مصرف كنیم، مثلامنافع آن باغ را هزینه برق نمائیم، زیرا برق نزدیكترین امر به شمع است. این را (تنزل تدریجى) مى نامیم كه اصطلاحا رعایت (الاهم فالاهم) نیز نامیده مى شود. فقیه عادل، نزدیكترین فرد به امام معصوم براساس نظام عقیدتى اسلام، حاكمیت از آن خداست. از طرفى خداى متعال در اداره امور اجتماعى انسانها دخالت مستقیم نمى كند و حاكمیت را به انبیاء و امامان معصوم واگذار كرده است. در موقعیتى كه معصوم منصوب از سوى خدا، بر كارهاى اجتماع حاكمیت ندارد، چه باید كرد؟ آیا مى توان گفت در چنین موقعیتى حكومت را رهاكنیم؟ چنین سخنى مقبول نیست، زیرا در جاى خودش ثابت شده است كه اصل حكومت در هر جامعه اى ضرورت دارد. در اینجاست كه ولایت فقیه را با استناد به اصل (تنزل تدریجى) ضرورى مى دانیم. فقیه جامع شرایط، بدیل امام معصوم علیه السلام است و در رتبه بعد از او قرار دارد. البته فاصله میان معصوم و فقیه عادل بسیاراست ولى نزدیكترین و شبیه ترین افراد به اوست در امر حكومت ظاهرى بر مردم. حاصل آنكه خداى متعال در مرتبه اول حاكمیت است، پس از او رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله و سلم و سپس امامان معصوم علیهم السلام حاكم شرعى اند. آیا پس ازاین، مرتبه چهارمى در حاكمیت وجود دارد؟ باید گفت: در زمان غیبت امام معصوم، طبق دیدگاه شیعیان، ولى فقیه مرتبه چهارم از حاكمیت را دارد زیرا فقیه جامع الشرایط به امام معصوم نزدیكتر است. چون حاكم اسلامى باید واجد صفاتى مانند آگاهى به قوانین و مقررات اسلامى، آگاهى به مصالح اجتماعى، و صلاحیت اخلاقى كه ضامن امانتدارى و رعایت مصلحت عمومى است باشد. در معصوم تمامى این شرایط وجود دارد، زیرا معصوم به دلیل عصمتش مرتكب هیچ تخلفى از قانون شرع نمى شود و به سبب علم غیبى كه دارد به قوانین شرعى ومصالح جامعه كاملا آگاه است. فقیه جامع شرایط نیز باید همین شرایط را در رتبه نازل داشته باشد، تا حاكمیتش مشروع باشد. یعنى باید داراى ملكه فقاهت واجتهاد باشد تا احكام اسلام را بخصوص در زمینه مسائل سیاسى و اجتماعى بهتر ازدیگران بشناسد. و نیز باید داراى ملكه تقوى و عدالت باشد تا مصالح جامعه را فداى مصالح شخصى و گروهى نكند و همچنین باید به مصالح سیاسى و اجتماعى و بین المللى آگاه باشد تا شیاطین نتوانند او را فریب دهند و از مسیر عدل و قسط منحرف كنند. 📚منبع: پرسشها و پاسخها، آیت الله محمد تقى مصباح یزدى(حفظه الله) ✍نویسنده:آیت الله محمد تقى مصباح یزدى(حفظه الله) ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
#اطاعت_از_ولی_فقیه #لبیک_یا_خامنه_ای ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
4_530052982130082069.pdf
1.63M
💠ولایت فقیه|حکومت اسلامی ✍نویسنده: امام خمینی(ره) 📇نسخهPDF ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
۱۳۹۶/۱/۱ ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 درزمینه و 💠حجاب وامنیت اجتماعی💠 ✅ به منظور آگاهى بيشتر از رابطه حجاب و امنيّت اجتماعى به جنبه‏ هاى مختلف اين موضوع و اهمّيّت آن می پردازیم و تأثير آن را در حفظ ارزش‏هاى دينى بيان كنيم. به طور كلّى در اين مطلب موارد ذيل مورد بحث و بررسى قرار گرفته است: 1⃣ امنيّت اجتماعى، هدف اساسى وجوب حجاب. 2⃣ امنيّت اجتماعى، فلسفه حقيقى وجوب حجاب. 3⃣ پايه‏ هاى تحقق امنيّت اجتماعى در سايه حجاب بانوان. 4⃣ آثار و فوائد حجاب اسلامى و تحقق امنيّت اجتماعى. 5⃣ آثار سوء بد حجابى و انهدام امنيّت اجتماعى. 6⃣ بيان نتيجه و ارائه راهكارها و پيشنهاداتى جهت تثبيت امنيّت اجتماعى در سيطره حجاب اسلامى. 💠گوهر اسلام، سعادت و نجات آدمى است و باورهاى دينى، احكام اخلاقى و فقهى در راستاى اين غايت مهم نازل شده‏ اند. اين آموزه‏ هاى هستمندانه و بايستى از خالق حكيمى تجلّى مى‏ يابد كه به نيازهاى روحى و جسمى، مادى و معنوى، فردى و اجتماعى بشريّت، كاملاً آگاه است. احكام الهى مربوط به پوشش زنان نيز با اين فلسفه و حكمت مدبّرانه صادر گرديده است. زن با عنصر حجاب اسلامى، نه تنها به تهذيب، تزكيه نفس و ملكات نفسانى پرداخته و قرب الهى را فراهم مى‏ سازد، بلكه باعث گسترش روزافزون امنيّت اجتماعى و ايجاد زمينه‏اى جهت رشد معنوى مردان مى‏ گردد؛ همچنان كه خداوند سبحان، خطاب به پيامبر اكرم صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏آله مى‏ فرمايد: «به مردان مؤمن بگو تا چشمان خود را از نگاه ناروا بپوشانند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، كه اين بر پاكيزگى جسم و جان ايشان، بهتر است» 📖 نور/۳۰ ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آخر پروژه حذف‌ حجاب‌ کجاست؟ 💄آیا در غرب آزادی‌های فردی، بی قیدوشرط آزاد است؟ 🎙استاد رحیم‌پور‌ازغدی ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 درزمینه و 💠حجاب وامنیت اجتماعی💠 💠همچنين قرآن مى‏ فرمايد:  «به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو كه خويشتن را با چادرهاى خود بپوشانند كه اين كار براى آن است كه آنها به عفّت ‌شناخته شوند تا از تعرّض و جسارت، آزار نكشند (در امنيّت كامل باشند) ؛ خداوند در حقّ خلق، آمرزنده و مهربان است(۱)». همان‏گونه كه ذكر گرديد، حجاب و پوشش اسلامى براى مردان و زنان، تنها از كاركرد فردى برخوردار نيست و فقط براى سامان‏دهى خلقيّات و ملكات نفسانى آدميان، مؤثر نمى‏ باشد، بلكه از كاركرد اجتماعى نيز برخوردار است؛ غرايز، التهاب‏هاى جسمى و معاشرت‏هاى بى‏ بند و بار را كنترل نموده، بر تحكيم نظام خانواده مى‏ افزايد. 💠همچنين از انحلال كانون مستحكم و پايدار زناشويى جلوگيرى نموده و امنيّت اجتماعى را فراهم مى‏ سازد. 💠حال اگر كسانى با نگرش دينى، اسلامى يا با رويكرد جامعه‏ شناختى و روان‏شناسى به چنين كاركردها و تأثيرات مطلوب، به ويژه تأمين امنيّت اجتماعى پى ببرند، نه تنها هدفمندانه، زندگى مى‏ كنند، بلكه براى رفتارها و انديشه‏ هايشان دست به گزينش مى‏ زنند تا به اهداف متعالى الهى و انسانى دست يازند. 💠 از اين‏ رو به مسأله حجاب نيز به عنوان راهبردى كارساز جهت تأييد و ترويج ارزش‏هاى اجتماعى، تأمين‏ كننده سعادت آدمى و منشأ قرب الهى مى‏ نگرند.  بنابراين، پوشش اسلامى به منزله يك حفاظ ظاهرى و باطنى در برابر افراد نامحرم، قلمداد مى‏ شود كه مصونيت اخلاقى، خانوادگى و پيوند عميق ميان حجاب ظاهرى و بازدارى باطنى و از همه مهمّ‏تر امنيّت اجتماعى را فراهم مى‏ سازد و پيشينه آن به اندازه تاريخ آفرينش انسان است؛ چراكه پوشش و لباس هر بشرى، پرچم كشور وجود اوست. پرچمى كه وى بر خانه وجودش نصب كرده است و با آن اعلام مى‏ دارد كه از كدام فرهنگ تبعيّت مى‏ كند(۲). 💠در سال‏هاى اخير، روند شبهات درباره حجاب و پوشش اسلامى، شدت يافته است و مطرح شدن شبهات فراوان در زمينه حجاب برتر به همراه عوامل ديگرى مانند ضعف اعتقاد و عدم شناخت كافى از اين مسأله و ضرورت آن موجب تهديد امنيّت اجتماعى و اُفت روند استفاده از مصاديق چنين حجابى در جامعه شده است، كه نتيجه اتّخاذ روش تخريبى بعضى مطبوعات و رواج پوشش‏هاى نامناسب در مقابل نامحرمان است؛ لذا ما به منظور اينكه اسلام، مشوّق حجاب و پوشش كامل براى زنان و دختران در برابر افراد نامحرم است، به بيان هدف و فلسفه اين مصداق مهمّ اسلامى و رابطه فراگير و تنگاتنگ آن با امنيّت اجتماعى از جنبه‏ هاى مختلف مى‏ پردازيم.  اميد است كه راهكارهاى بيان شده در اين زمينه‏ ها براى همه اقشار جامعه اسلامى به ويژه نسل جوان و انديشمند، مفيد باشد و عزمشان را براى عمل و گسترش آن، به نحو مطلوب و احسن، جزم نمايند تا امنيّت اجتماعى، تأمين شود. ثانيا نماد فرهنگى و ملّى بشريّت، درخشش روزافزون خود را حفظ نمايد. ________________________________________ 📚 : ۱_احزاب/۵۹ ۲_فرهنگ برهنگی وبرهنگی فرهنگی،غلامعلی حدادعادل ص۴۰ ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💠زنان ودختران#غرب به خیابان آمده اند و فریاد میزنند: «ما وسیله وکالا نیستیم» 💠امروز غرب انتهای دردناک مسیری ست که برخی از زنان ایرانی تازه آن را انتخاب و شروع کرده اند…! #ارزش_زن ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
#پیام_فرهنگی ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 درزمینه ✡ یهود و شیطان و (1) 🌐 سال 1976: ✡ هارولد روزنتال (Harold Rosenthal)، یهودیِ و دستیار سناتور یاکوب جاویتس (Jacob Javits) -که او هم یهودی اشکنازی بود- اظهار می‌دارد: 👈 «بیش‌تر تمایلی به پذیرش این مسئله ندارند، اما خدای ما است.» 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص164و165 ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
♡قـرارگـاه فـرهـنگی فـاطـمة‌ الـزهرا♡
💠امام خامنه ای: یک ملت بایددشمن رابشناسد،نقشه دشمن رابداندوخودرادربرابرآن تجهیزکند ✡ #شناخت_یهود👇 ✅ک
💡 درزمینه ✡ یهود و شیطان و (2) ✡ سال 1979: 1⃣ بارون و همسر بارون (philIipi de Rothschild) با سرمایه‌گذاریِ مشترک رابرت مونداوی (Robert Mondavi) ساخت یک هرم را در نپا ولی (Napa Valley) کالیفرنیا آغاز می‌نمایند. 2⃣ نپا ولی (Napa Valley) کالیفرنیا مقر رهبر و مؤسس ، یهودیِ اشکنازی (Anton Lavey) است. 3⃣ این مکان به نام اُپوس 1 (Opus I) (به معنای اولین اثر) شناخته می‌شود و نمای این معبد به گونه‌ای است که گویی یک کارخانه‌ی شراب‌سازی است. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص168 ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
#پیام_مهدوی ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 درزمینه 💠اگر فرد لايقى كه داراى اين دو خصلت(علم به قانون وعدالت) باشد به پا خاست و تشكيل حكومت داد، همان ولايتى را كه حضرت رسول اكرم (ص) در امر اداره جامعه داشت دارا مى باشد؛ و بر همه مردم لازم است كه از او اطاعت كنند. 💠اين توهم كه اختيارات حكومتى رسول اكرم (ص) بيشتر از حضرت امير (ع) بود، يا اختيارات حكومتى حضرت امير (ع) بيش از فقيه است، باطل و غلط است. البته فضايل حضرت رسول اكرم (ص) بيش از همه عالم است؛ و بعد از ايشان فضايل حضرت امير (ع) از همه بيشتر است؛ لكن زيادى فضايل معنوى اختيارات حكومتى را افزايش نمى دهد. 💠همان اختيارات و ولايتى كه حضرت رسول و ديگر ائمه، صلوات اللَّه عليهم، در تدارك و بسيج سپاه، تعيين ولات و استانداران، گرفتن ماليات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختيارات را براى حكومت فعلى قرار داده است؛ منتها شخص معينى نيست، روى عنوانِ عالم عادل است. ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
#پیام_شهدا #اطاعت_از_ولی_فقیه ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 درزمینه ‏ 💠ولايت اعتبارى‏ وقتى مى‏گوييم ولايتى را كه رسول اكرم (ص) و ائمه (ع) داشتند، بعد از غيبت، فقيه عادل دارد، براى هيچ كس اين توهم نبايد پيدا شود كه مقام فقها همان مقام ائمه (ع) و رسول اكرم (ص) است. زيرا اينجا صحبت از نيست؛ بلكه صحبت از است. 💠ولايت، يعنى حكومت و اداره كشور و اجراى قوانين شرع مقدس، این يك وظيفه سنگين و مهم است؛ نه اينكه براى كسى شأن و مقام غير عادى به وجود بياورد و او را از حد انسان عادى بالاتر ببرد. 💠 به عبارت ديگر، ولايت مورد بحث، يعنى حكومت و اجرا و اداره، بر خلاف تصورى كه خيلى از افراد دارند، امتياز نيست بلكه وظيفه‏ اى خطير است. 💠ولايت فقيه از امور اعتبارى عقلايى‏(۱) است و واقعيتى جز جعل ندارد؛ مانند جعل (قرار دادن و تعيين) قيّم براى صغار. قيّم ملت با قيّم صغار از لحاظ وظيفه و موقعيت هيچ فرقى ندارد. مثل اين است كه امام (ع) كسى را براى حضانت‏(۲)، حكومت، يا منصبى از مناصب، تعيين كند. در اين موارد معقول نيست كه رسول اكرم (ص) و امام با فقيه فرق داشته باشد. 💠مثلًا يكى از امورى كه فقيه متصدى ولايت آن است اجراى حدود (يعنى قانون جزاى اسلام) است. آيا در اجراى حدود بين رسول اكرم (ص) و امام و فقيه امتيازى است؟ يا چون رتبه فقيه پايين‏تر است بايد كمتر بزند؟ حد زانى كه صد تازيانه است اگر رسول اكرم (ص) جارى كند، 150 تازيانه مى‏ زند، و حضرت امير المؤمنين (ع) صد تازيانه، و فقيه پنجاه تازيانه؟ يا اينكه حاكمْ متصدى قوه اجراييه است و بايد حد خدا را جارى كند؛ چه رسول اللَّه (ص) باشد، و چه حضرت امير المؤمنين (ع)، يا نماينده و قاضى آن حضرت در بصره و كوفه، يا فقيه عصر. 💠ديگر از شئون رسول اكرم (ص) و حضرت امير (ع) اخذ ماليات، خمس، زكات، جزيه، و خراج اراضى خراجيه (۳)است. آيا رسول اكرم (ص) اگر زكات بگيرد، چقدر مى‏گيرد؟ از يك جا ده يك و از يك جا بيست يك؟ حضرت امير المؤمنين (ع) خليفه شدند چه مى‏ كنند؟ جنابعالى فقيه عصر و نافذ الكلمه شديد چطور؟ آيا در اين امور ولايت رسول اكرم (ص) با حضرت امير المؤمنين (ع) و فقيه فرق دارد؟ خداوند متعال رسول اكرم (ص) را ولىّ همه مسلمانان قرار داده؛ و تا وقتى آن حضرت باشند، حتى بر حضرت امير (ع) ولايت دارند. پس از آن حضرت، امام بر همه مسلمانان، حتى بر امام بعد از خود، ولايت دارد؛ يعنى، اوامر حكومتى او درباره همه نافذ و جارى است و مى‏ تواند قاضى و والى نصب و عزل كند. 💠همين ولايتى كه براى رسول اكرم (ص) و امام در تشكيل حكومت و اجرا و تصدى اداره هست، براى هم هست. لكن فقها ولىّ مطلق به اين معنى نيستند كه بر همه فقهاى زمان خود ولايت داشته باشند و بتوانند فقيه ديگرى را عزل يا نصب نمايند. در اين معنا مراتب و درجات نيست كه يكى در مرتبه بالاتر و ديگرى در مرتبه پايين‏ تر باشد؛ يكى والى و ديگرى والي تر باشد. 💠پس از ثبوت اين مطلب، لازم است كه فقها اجتماعاً يا انفراداً براى اجراى حدود و حفظ ثغور و نظامْ حكومت شرعى تشكيل دهند. اين امر اگر براى كسى امكان داشته باشد، واجب عينى است؛ و گر نه واجب كفايى است (۴). 💠در صورتى هم كه ممكن نباشد، ولايت ساقط نمى‏ شود، زيرا از جانب خدا منصوبند. اگر توانستند، بايد ماليات، زكات، خمس و خراج را بگيرند و در مصالح مسلمين صرف كنند؛ و اجراى حدود كنند. اين طور نيست كه حالا كه نمى‏ توانيم حكومت عمومى و سراسرى تشكيل بدهيم، كنار بنشينيم؛ بلكه تمام امور [ى ]كه مسلمين [بدان ]محتاجند و از وظايفى است كه حكومت اسلامى بايد عهده‏ دار شود، هر مقدار كه مى‏ توانيم بايد انجام دهيم. _______ ۱ - امور اعتبارى، در برابر امور تكوينى، امورى را گويند كه به فرض و جعل و قرارداد ايجاد مى‏ شود و آن را به واضع و جاعل آن نيست دهند. چنانچه اگر وضع آن شارع باشد، آن را اعتبار شرعى نامند. و اگر واضع آن مردم باشند كه براى اداره امور زندگى خود وضع و جعل كنند، آن را اعتبار عقلائى گويند. ۲ - حضانت اداره و نگهدارى كودك يا مجنون را گويند. حضانت طفل در درجه اول بر عهده مادر و پدر است. و اگر اين دو حيات نداشته باشند يا فاقد صلاحيت باشند، امام و حاكم اسلامى كسى را براى اين كار بر مى‏ گزيند. ۳ - اراضى خراجيه يا زمينهاى خراجى به زمينهاى آباد گفته مى‏ شود كه مسلمانان به فرمان پيغمبر (ص) يا امام آن را فتح كرده باشند. اين نوع زمينها به تمام مسلمين تعلق دارد و خريد و فروش آن ممنوع است. حكومت اسلامى آنها را واگذار مى‏ كند و در برابر استفاده از آن مالى دريافت مى‏ كند كه به آن خراج مى‏ گويند. ۴ - واجبى را عينى گويند كه انجام آن براى يكايك مكلفين الزامى است؛ و انجام دادن يكى موجب سقوط تكليف از عهده ديگرى نمى‏ شود، مانند: نماز و روزه. و واجبى را كفايى نامند كه اگر شخص يا عده‏ اى آن را به جا آورند از عهده ديگران ساقط مى‏ شود، مانند: امربه به معروف و نهى ازمنكر.
#پیام_شهدا ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #کلیپ|روشنگری 💠 بیان ساده زیستی زندگی امام خامنه ای وشاخص بودن ایشون برای مسئولین 🎙 #استاد_رائفی_پور ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#هفته_حجاب_وعفاف ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb
💡 درزمینه 🔍بررسی مبانی حجاب وعفاف درقرآن: «حجاب و عفاف»در قاموس بشري ، واژه هاي آشنايي هستند كه در گذر زمان از سنت به سوي مدرنيته ، فراز و نشيب هاي زيادي را طي كرده است . 💠در اين ميان مردان و زنان (به خصوص زنان) در مسير تند باد حركت به سوي مدرنيسم ، در معرض برهنگي فرهنگي و فرهنگ برهنگي قرار گرفتند تا در توسعه سرمايه داري نقش خويش را ايفا كنند . 💠اما با گذر زمان از هويت و شخصيت و ماهيت خود بيشتر دور شدند ، و در يك حركت جديد با بازگشت دوباره به سوي منيت خويش و توجه به سرشت و طبيعت و احتياجات حقيقي خودرا ، در ميان معنويت ، هويت خويش را در «عفاف و حجاب» جستجو كردند . 💠نگاهي به مباني «حجاب و عفاف» كه برخاسته از حقايق دين و در افق بالاتر از عالم ماده تدوين و تبيين شده است ، در عصر برهنگي ، تنها پاسخ مثبت و حقيقي به نيازهاي دروني و بازگشت به گرايش هاي فطري جامعه انساني است كه سلامت ،امنيت ، معنويت و كمال را در خانواده و اجتماع ميسور مي سازد ؛ و اين انتخاب تنها راه رسيدن به كمال و سعادت الهي است ، مباني و ريشه و راه هاي اين حقيقت را مي توان از بطن قرآن و روايت هاي اصيل اسلامي به دست آورد . ✅ 💠 حجاب را از دو بعد لغوي و اصطلاحي مي توان تعريف كرد كه در بعد لغوي در ساده ترين تعريف حجاب به معني پوشش و فاصله ميان دو چيز معنا شده است ؛ چنان كه این منظور مي نويسد : «حجاب به معناي پوشانيدن است و اسم چيزي است كه پوشانيدن با آن انجام مي گيرد و هرچيزي كه ميان دو چيز ، جدايي مي اندازد، حجاب گويند و هر چيزي كه مانع از چيز ديگر شود او را حجب نموده است .» ✅به کانال فدک بپیوندید: 🆔⤵️⤵️⤵️ http://eitaa.com/joinchat/1974992897C1bc24670bb