فانوس
▪️مصاحبه ای کمیاب با ادیب فرزانه دکتر غلامحسین یوسفی در واپسین ماههای عمر 🌸🌸🌸 @fanoosemellatha
👆👆
♨️درباره ی فیلم ارسال شده:
استاد غلامحسین یوسفی، شخصیت والایی است. جایگاهی رفیع در میان بزرگان آسمان علم و فرهنگ ایران دارد که شرح و تفصیلش را به مصداق مشک آن است که خود بوید نه آنکه عطار گوید به خود شما و آثار مکتوب ایشان واگذار می کنیم.
اما دیدن این فیلم که از سوی یکی از مخاطبین عزیز برای فانوس ارسال شده است، بسیار جالب و درس آموز بود.
تواضع و فروتنی بی مثال ایشان برای همگان عبرت آفرین است.
آری، این چنین است مرام ادب آموختگان فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی. خود را هیچ نمی بیند و گویی هیچ نیست. هرچه دارد را از اساتیدش می داند و به آخرین حد احترام و ادب از آنان یاد می کند.
بسیار رقیق القلب است و با یاد استادان و خصوصا مادر خود به گریه می افتد...
ای کاش فیلم ادامه داشت و می دیدیم آن دو استادی که قصد داشت از آنان نام ببرد چه کسانی بودند...
پس از دیدن این قطعه فیلم، برای شادی روح دکتر یوسفی و همه ی معلمان وی و همه ی خدمت گزاران ادب و فرهنگ ایران، حمد و سوره ای بخوانید.🌷
🌱🌱🌱
@fanoosemellatha
#معرفی_کتاب
📚مجموعه 7جلدی برنا
🔸کاری از کانون دانش پژوهان نخبه
✅با عناوین زیر:
1- مبانی و نقشه راه
2- مدیریت
3- تربیت کادر
4- جذب و گزینش
5- تعامل با خانواده, مدرسه و مسجد
6- معرفت افزایی و تهذیب
7- اموزش و تعلیم
⬅️مجموعه کتب 7جلدی برنا(بستر رویش نخبگان انقلابی)؛ توسط گروهی از پژوهشگران کانون دانش پژوهان نخبه، بر اساس تجربهی متراکم و مستمر بیستسالهی این مجموعه و همچنین مطالعه روی موضوعات مرتبط با راهاندازی و ادارهی یک تشکیلات علمی تربیتی نخبهپرور پدید آمده است.
✅✅در کتب برنا سعیشده با نگاهی جامع، علمی و کاربردی؛ راهبردها و راهکارهایی مناسب برای تحقق یک مجموعهی تعلیمی-تربیتی نخبهپرور پیشنهاد گردد.
🔺قیمت با قاب شکیل: 160هزار تومان
🔹قیمت با تخفیف: 130هزار تومان
💠 اورژانس کتاب با قابلیت ارسال در سریع ترین زمان :
(👈 برای سفارش و خرید کلیک کنید):
🆔 @mohammadi1992
🆔 @latifi_book
⬅️ کانال ما را در ایتا به دوستانتان معرفی کنید:
http://eitaa.com/joinchat/2240348186C41e4b5a8bc
فانوس
#معرفی_کتاب 📚مجموعه 7جلدی برنا 🔸کاری از کانون دانش پژوهان نخبه ✅با عناوین زیر: 1- مبانی و نقشه راه
🔰ما مسئلهی رعایت نخبگان و نگاه به نخبگان را به یک حالت شبکهای در بیاوریم. ما نخبه را شناسائی میکنیم، انتخاب میکنیم، کمک میکنیم و ثبات در حرکت نخبگی به او میدهیم؛ این کافی نیست. باید یک حرکت شبکهاىِ سازنده و یک چرخه به وجود بیاید، که از پرورش و ساخت نخبه آغاز میشود؛ یعنی مربیگری. ریشه و پایه هم در آموزش و پرورش است؛ همچنان که یکی از جوانها گفت. ما باید استعدادهای نخبه را شناسائی کنیم و تربیت کنیم، بعد در میان اینها گزینش و انتخاب لازم است؛ بعضی نخبهترند، بعضی استعدادهای برترند؛ انتخاب بهترینها. بعد از آن، نگهداری و ارتقاء است؛ نه فقط نگهداری، بلکه نگهداری همراه با ارتقاء و پیشرفت. کمک کنید این نخبه اگر امروز در رتبهی دهم است، در آیندهی نه چندان دوری به رتبهی اول برسد؛ ارتقاء پیدا کند. بعد این نخبه، خود وارد چرخهی نخبهسازی شود - یعنی حالت شبکهای پیدا کند - خود این نخبه، نخبهساز و نخبهپرور شود. در این صورت، حالت درونزائی به وجود خواهد آمد و حرکت مضاعف خواهد شد.
📚مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان 12مهر91
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
📍دستور العمل های صفر و صدی پاسخگوی آموزش مجازی نیست
🔻تاریخی (دبیر کل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی)
▫️فهم آسیب های دنیا مجازی بسیار استراتژیک است. ما همین امروز در فضای مجازی نوجوانانی داریم که تعداد فالوئرهایشان از برخی شخصیت های هنری بیشتر است. از آن طرف هم نوجوانانی داریم که همچنان گوشی هوشمند ندارند که بخواهند وارد فضای مجازی شوند.
▫️ما با یک فضای صفر و صد رو به رو نیستیم. نمی توانیم یک بسته سیاستی مشخص کنیم و لاغیر. چون این روزها برخی آیین نامه های باید و نبایدی داده می شود که به نتیجه نمی رسد.
▫️سواد رسانه ای تنها توسط آموزش و پرورش قابل ارتقا نیست. مهم این است که این سواد رسانه ای تا وقتی به فهم کسی نرسید نباید اجازه ورود به بستر فضای مجازی را داشته باشد.
▫️واقعیت این است برای اینترنت ملی هیچ مطالبه جدی رخ نمی دهد! با این هوشمندی دانش آموزان ظرف یک سال نه دو سال به راحتی می توانند به محتواهای خطر آفرین دسترسی پیدا کنند. راه حل اساسی داشتن اینترنت ملی است؛ الان کشورهای توسعه یافته نیز از این بستر برخوردار هستند.
📎گزارش کامل در:
mehrnews.com/xTdwW
#مدرسه_مجازی
#نقد_آپ
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
@Nezammabahes
۱۶آذر، روز دانشجو بر همهی دانشجویان و دانشجومعلمان مبارک باد.
#تبریک
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
♨️فرصتی برای پرواز!..
✍علیرضا بهوندی(دانشجومعلم و فعال فرهنگی)
🔹دانشجویی.. زمانی ست برای آزمون و خطا کردن؛یادگرفتن و یاد دادن؛ تحرک و نایستادن!
🔹دانشجو..سراسر حرکت است، نگاه کردن، یادگرفتن، تغییر در خود و راه را پیش گرفتن!
🔸دانشجویی.. زمانیست برای رشدِ در تنهایی ها ؛ بدونِ هُل دادن ؛ ولی پر از بُرخوردن ..
🔹دانشجویی.. مدتی آوارگیست؛ برای رسیدنِ به حق؛
🔹فرصتی برای ساختن، زخم خوردن و التیام گرفتن.
🌀محمود درویش خوش نوشت:
- كيف بَنَيت نفسك
+جرحاً على جرح !
- چگونه خودت را ساختی؟
+زخم به زخم !
اری فرصتی ست برای ساختن!
فرصتِ دانشجویی.. شمشیری دولب است که مالکیتِ صفتِ اختیار در انسان را به بهترین شکل نمایان میسازد در طرفی کمال و آدابدانی و در طرفی عیب و نارسی..
_قدر بدانیم و پاس بداریم ثانیه هایش را!
هر روزِ جهان است، فرازی و نشیبی
این نیز نگاهی ست به افتادن سیبی..
💠روز_دانشجو_مبارک ).
#روز_دانشجو
#دانشجو_معلم
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
🏔 همیشه بخاطر داشته باش هرگاه به قله رسیدی،
همزمان در کنار دره ای عمیق قرار داری !
@fanoosemellatha
🔰کو آب؟
🔹گاهی درگیری ما با کار معلمی، سبب میشود که همانند نویسنده ای باشیم که تشنهی نوشتن است و چنان غرق در نوشتن میشود که فرصتی برای تراشیدن مداد پیدا نمیکند!
🔹گاهی نزدیکی زیاد به امری، ما را از شناختن هویت و ابعاد آن دور میسازد؛
گاهی انبوه درختان مانع دیدن جنگل میشود.
عده ای از ما گاهی همچون ماهی در آب احساس بی نیازی از شناخت آب میکنیم اما (ماهی سیاه کوچولوی بهرنگ) جور دیگر می اندیشد...
◾اخلاق حرفه ای در مدرسه
(احمد فرامرز قراملکی و همکاران)
❇️به دریایی شناور ماهیی بود
كه فكرش را چو من كوتاهیی بود
در این اندیشه روزی گشت بی تاب
که می گویند مردم آب، کو آب؟
🌷🌷🌷🌷
🌛با فانوس همراه شوید🌜
👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
🔰میرزا حسن تبریزی(رشدیه)
زاده 13تیر1230
درگذشته 18آذر1323
#معلمان_بزرگ
#اهالی_فرهنگ
•┈••✾•🍀🌹☘️•✾•┈•
@fanoosemellatha
🌱 تأمل🌱
♨️ اغلب، خداوند به ملاقات ما می آید ، ولی ما اکثر مواقع در خانه نیستیم!
تصویر از : mahdi.ghaem
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
🔰سید عبدالحسین دستغیب شیرازی
زاده 1292
درگذشته 20آذر1360
#معلمان_بزرگ
#اهالی_فرهنگ
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha