205.mp3
8.37M
♨نظم پذیری معلم/ مهارت های مدیریت کلاس.
🔰استاد علی حق شناس
💞💞💞💞
💡می گویند کلاسی موفق است که مقتضیات از یک طرف باشد و موانع هیچ کدام نباشد.
💡نظم برای نظم نیست.
✔نظم دیکتاتوری و نظم متوازن.
💞💞💞💞
#معلم
#مدیریت_کلاس
#نظم_پذیری
🍃با فانوس همراه شوید🍃
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
♨مدیریت مدارس/روش حفظ مدرسه از فساد.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔰اگر می خواهی در مدرسه فساد ایجاد نشود، راهش این نیست ڪه فیلتر بگذاری تا بچۀ فاسد به مدرسه نیاید. نه، باید بچه ها را طوری بار بیاوری ڪه اگر یڪ فسادی دیدند، با #امر_به_معروف ڪنترلش ڪنند. بچه ها در مقابل فساد حالت #تهاجم داشته باشند.
🔰بعضی خانواده ها هستند بچه شان را جوری تربیت می ڪنند ڪه اگر یڪ نیش چاقو به او نشان دادی، این بچه رنگش می پرد. این بچه ها خیلی به فساد ڪشیده می شوند. چرا؟ چون #دعواندیده هستند. چون محیطشان محیط آرامی بوده. با نزاڪت با آنها صحبت ڪرده اند. از ماشین پیاده شان ڪردند. به ماشین سوارشان ڪردند. آوردند آنها را، بردند آن ها را.
خب یڪ دفعه این بچه می آید در ڪوچه، ڪسی چهار تا تهدید به او می ڪند، این بچه دل خالی می ڪند. خب این چطور می تواند از خودش دفاع ڪند؟ بچه باید در عین حال ڪه فاسد نیست، اما #قوی باشد در مقابل فساد. جسور باشد.
🔰نظام تربیتی ای ڪه ما می خواهیم این است ڪه جسارت های موجود در انسان را تبلور بدهد، بروز بدهد، ظهور بدهد. در این چند سالی ڪه زیر نظر آموزش و پرورش هست،بهتر بشود. آموزش و پرورشی می خواهیم ڪه اگر ترسو را به آن دادیم، بعد از مدتی شجاع بشود.
#نقد_آپ
#روش_های_تربیتی
#مدیر_مدرسه
🌼با فانوس همراه شوید🌼
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 7 ) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️2.ف
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 8 )
✍️استاد علی حق شناس
🌸🌸🌸🌸🌸
💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی
❇️3.فرصتِ شادابی
🔹در اینجا شادابی، متفاوت با تندرستی است و شادابی یا نشاط، نوعی آرامش و لذت روحی است و نوعی آمادگی و کشش برای هدف ها، و این شادابی و نشاط همیشه میسر نیست. گاهی هست و گاهی نیست.
🔹 گاه معلم، احساس انبساط دارد و گاه معلم، احساس انقباض نفس در خود میبیند. بنابراین معلمان می توانند در مجال و فرصتِ شادابی، بیشتر و بهتر بدرخشند تا بتوانند جبران کم نشاطی و بیمیلیِ برخی مواقع دیگر نمایند.
🔹در عبادت خدا نیز این امر صادق است. دیده ایم برخی مواقع حال و هوای خوبی داریم و اینجاست که باید بهتر و بیشتر، با خالق مان ارتباط بندگی داشته باشیم و آنجا که نوعی سُکر و نشاط روحی احساس میکنیم، به نوعی پرواز معنوی دست زنیم و سجده ها و قیاممان را باشکوه تر و طولانی تر سازیم و مصحف عزیز را بر سر و سینه نهیم و ببوسیم و ببویم و آیاتش را بیشتر از معمول، بر لب آوریم و اشک مملوّ از شعف بر گونه و چشم جاری سازیم. 🔹گاه نیز این احساس را نداریم و بنابراین فقط به واجب، اکتفا می کنیم و از نوافل و مستحباتی که توأم با بی میلی و کسالت است صرف نظر می کنیم. آری؛ همین «احساس نشاط در صحنه ی کلاس» هم برای معلمین یک فرصت است؛ فرصت تجلی و ظهور بیشتر رسالت معلمی.
🔹این نکته را اضافه کنم که معلم شاداب و بصیر، این شادابی را دو سویه میسازد؛ یعنی با پرهیز از گفتار یک طرفه، سعی می کند دانش آموزان را فعال و شریک در گفتار سازد و آنها را نیز به صحنه میآورد وگاه فضای «دانش آموز محوری» را فعال ساخته و خستگی ناشی از مستمع صِرف بودنِ بچهها را تبدیل به نشاط و شادابی می سازد.
💞 به فانوس بپیوندید 💞
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
#کتاب_گویا
#بشنوید
📖مدیر مدرسه
✍جلال آل احمد
🔹از بهترین آثار قلمی جلال و جزو کتاب های ماندگار معاصر
🔹این داستان قصه مردی را روایت می کند که از معلمی خسته شده و به دنبال گوشه ی دنجی برای استراحت و به دست آوردن پول بیشتر می گردد. او مدیریت مدرسه ای دورافتاده را میپذیرد، اما نمیداند دردسرهای این کار چقدر زیاد است...
💞 به فانوس بپیوندید 💞
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
👆👆دربارهی کتاب مدیرِ مدرسه👆👆
❇️راوی داستان که از آموزگاری به تنگ آمده است، برای آسودگی خود و داشتن درآمد بیشتر و بی دردسر به مدیریت دبستان رو می آورد؛ بی آنکه بداند چه دردسرهایی درپی خواهد داشت.
❇️دبستان نوساز شش کلاسه ای در دو طبقه و در دامنهٔ کوه. یک فرهنگ دوست پولدار، عمارتش را وسط زمین خودش ساخته بود و در اختیار فرهنگ گذاشته بود که مدرسه اش کنند؛ تا به این وسیله، قیمت زمینهای آن اطراف بالا برود و...
❇️مدیر که خود را هیچکاره می داند و آمده تا گوشه ای آرام در دفترش از گچ خوردن و بیهودگی کار آموزگاری رها شود، با دشواری سرپرستی «یک ناظم و هفت معلم و دویست و سی و پنج شاگرد» روبهرو می شود؛ پس همه توان خود را به کار می گیرد تا کمبودها و نارسایی ها را به گونه ای سروسامان دهد....
❇️مدیر مدرسه، کتاب سادهای است که مخاطب را با تکهای از تاریخ کشور آشنا می کند و ما را با پریشانحالیهای یک مرد ایرانی روشنفکر همراه می کند. لحن داستان بی غل و غش است و روایتی صاف و بیپیچیدگی دارد؛ از این رو شنیدن آن لذتی سرشار به همراه خواهد داشت.
💞 به فانوس بپیوندید 💞
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 8 ) ✍️استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی ❇️3.
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 9)
✍️استاد علی حق شناس
🌸🌸🌸🌸🌸
💠عناوین و بیان اجمالی فرصتهای معلمی
❇️4.فرصتِ داشتن دانش آموزانِ خوب و شایسته
🔹دیده اید به هر نسبت که جوهرِ روحیِ دانشآموزان، متعهدتر و آماده تر باشد، رغبت و کشش شما معلمین نیز دو چندان تر خواهد بود در حالی که اگر جوّ غالب دانش آموزان شما را افرادی بی میل و کم استعداد تشکیل دهد در شما نیز رغبت و کشش، کمتر خواهد بود. (مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد)
و حتی گاه معلم به عشق و حبّ فقط چند نفر و گاه حتی یک نفر دانش آموز مستعد و پذیرای فضیلت علم، پا به عرصه ی کلاس مینهد.
🔹مرحوم علامه طباطبایی زمانی استادِ شهید مطهری بود و پس از شهادت شهید گفت: هرگاه شهید مطهری را پای صحبت خود می دیدم به ابتهاج و رقص روحی در میآمدم.
به هر حال یکی از فرصت های معلم، دانش آموزان مستعد و علاقه مند و پیگیر است و او را به ذوق و شعف می کشاند.
🔹قابل ذکر است که این آمادگی و پذیرش درسی و علمی دانش آموز را در این جا، به عنوان یک فرصت و مستقل از شخصیت علمی، فکری و تربیتی معلم در کلاس، مورد اشاره قرار دادیم و گرنه باید گفت در بسیاری از مواقع، شور و شوق و کشش دانش آموز، معلول شور و شوق و کشش معلم است و این معلم بصیر و آشنا به ریزه کاری های معلمی است که دانش آموز خسته و بی انگیزه را پرتلاش و فعال می سازد و عکس آن نیز صادق است؛ یعنی در بسیاری از مواقع، خستگی و بی میلی و افسردگی درسی دانشآموز، بازتاب خستگی و بی میلی و افسردگی تدریس معلم است.
💞 به فانوس بپیوندید 💞
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha