eitaa logo
فانوس
300 دنبال‌کننده
333 عکس
174 ویدیو
122 فایل
🔷می گویند ملت ها یک فانوس دارند و این فانوس معلم است. 🔶#فانوس پاتوقی است برای همه ی کسانی که دلشان برای تعلیم و تربیت نسل جدید می تپد. ⚡کانون فرهنگی_ تربیتی فانوس⚡ ارتباط با ما: @A_fanoos
مشاهده در ایتا
دانلود
فانوس
💠استاد و درس (2) 🖌علی صفایی حائری ▶️ ✳️برادر و خواهر معلم! در حالی که فرصتها چون ابر می گریزند و ز
💠استاد و درس (3) 🖌علی صفایی حائری ▶️ 🔅بگذار صمیمانه از تو بپرسم، این سوال را، ڪه، راستی، «چرا معلم شده ای»؟ انگیزه و نیت تو برای انتخاب این ڪار چه بوده است؟ ❓آیا معلمی را به عنوان یڪ «شغل» همانند سایر شغل ها، برای ڪسب درآمد گزیده‌ای؟ آیا در طلب یڪ ڪار به اصطلاح بی دردسر و با چند ماه تعطیلی با مزد و مواجب بوده ای؟ اگر چنین است، در خویش تجدید نظر ڪن با مسئولیت خدایی و انسانی ات را به خاطر آور، ڪه تو همانند یڪ ڪارمند اداره نیستی... ❇️ تو با «انسان هایی» سر و ڪار داری ڪه بسیاری از مسائل «زندگی »شان را از تو می آموزند؛ اعمال و حرڪات تو را الگو قرار می دهند. بخش عظیمی از شخصیت شان را از «حرف ها» و «رفتار» تو می سازند. اگر فاسد باشی، نسل هایی را فاسد ڪرده ای و اگر صالح باشی، نسل ها را اصلاح ڪرده ای. ✳️معمولاً سوال می شود ڪه در ڪلاس چگونه باید بود؟ در حالی ڪه سوال مهم تر این است ڪه اساساً چرا باید معلم بود؟... ⏸ 👣ادامه دارد... 👣 🌼با فانوس همراه شوید🌼 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
👆درنگ هیزم شکن، قبل از آنکه نیرو و قدرت بخواهد، مهارت لازم دارد!
403.mp3
12.8M
♨معلم در قرآن/ اکرمیت معلم/ حرمت امامزاده به متولیش است!/ خدا معلم ها را دوست دارد! 🔸استاد علی حق شناس🔸 💎اقرا و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم. وصفی را که برای خدا می کند که به اعتبار آن خدا اکرمیت دارد معلمی خداست. عجیب است خالقیت و این همه موهبت ها را به عنوان توصیف نیاورده است. 🌛با فانوس همراه شوید🌜 👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
📖«از مکتب‌خانه تا مدرسه» ✍نوشتۀ فروزنده محفوظ 🔸نشر قطره 👇👇👇
🔸به گفتۀ نویسنده،«این کتاب بیان این نکتۀ کلیدی است که آنچه امروز هستیم بر مبنای همه رویدادهایی است که از گذشته‌های دور تا دوران معاصر بـر مـا و بـر سرزمینمان گذشته است. سعی کرده‌ام در این اثر طومارهـای گذشـته را بـا نظمی نوین بیان کنم تا خواننده نیز بتواند چشم‌انداز آینده را در حد توانـایی خود جست‌وجو و پیش‌بینی کند. 🔸در واقع این کتاب نگاهی گذرا و خلاصـه‌ به فرهنگ و از دیرباز تا پایان دورۀ پهلوی همراه با معرفی مختصر از اندیشمندان تأثیرگـذاری اسـت کـه از سختی‌ها نهراسـیدند و در سـرزمینی کـه همـواره دسـتخوش ناآرامی‌هـا، یورش‌هـا و بی‌عدالتی‌ها بوده است، توانستند با اندیشه‌ها و کارهایشان راه را بـرای مـا مردمان امروز و نسلهای آینده تا حدود زیادی هموار کنند، به عنـوان نمونـه کـه بارهـا او و معلمـانش را تهدیـد کردنـد و یـازده بـار مدرسه‌هایی را کـه او بـا دشـواری می‌سـاخت، ویـران کردنـد، امـا او از پـا ننشست و من به سهم خود فکـر مـی‌کنم کـه همـۀ تحصـیل‌کردگان ایـن سرزمین به این انسان بزرگ مدیون هستیم.» 🔹اثر حاضر از رهگذر یازده فصل با عناوین زیر، به در ایران و در گذشته می‌پردازد: ▪️فصل اول: وضعیت جغرافیایی، اجتماعی و سیاسی ایران پیش از اسلام ▪️فصل دوم: آموزش و پرورش در ایران باستان ▪️فصل سوم: شیوه‌های تعلیم و تدریس در قرن‌های نخستین پس از اسلام ▪️فصل چهارم: مکتب و آموزش مکتب‌خانه‌ای ▪️فصل پنجم: حکومت سلسله‌ها‌‌ی ایرانی پس از اسلام ▪️فصل ششم: دورۀ غزنویان، سلجوقیان، تأثیر مخرب نظامیه‌ها، حمله مغول‌ها به ایـران و اثرهای ناگوار آن ▪️فصل هفتم: چکیده‌ای دربـارۀ قـرون وسـطی و آغـاز رنسـانس در اروپـا و همزمانی آن بـا سلسلۀ صفویان در ایران ▪️فصل هشتم: سلسلۀ صفویان، آموزش و پرورش دردورۀ صفویان و دلایل انقراض صفویان ▪️فصل نهم: وضعیت ایران پس از صفویه تا روی کار آمدن قاجارها ▪️فصل دهم: انقلاب مشروطیت ▪️فصل یازدهم: اواخر دورۀ قاجار و همزمانی آن با جنگ جهانی اول ▪️فصل دوازدهم: اوضاع ایران به هنگام روی کار آمدن رضاخان و آغاز سلسلۀ پهلوی 🌐منبع: پایگاه خبری رب ┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈ فانوس، رهیافتی‌در زیستِ‌معلمانه 💡 eitaa.com/fanoosemellatha 💡 t.me/fanoosemellatha
17.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰صحبت های Nadia Lopez ❇️ یک مدرسه بسازیم تا یک زندان تعطیل شود 🔹ماجرای فعالیت های یک مدرسه در منطقه ای با آسیب ها و مشکلات بسیار زیاد ❇️ با وجود همه ی مشکلات، با همکاری یک تیم آموزشی از همکاران که ، ، و را تامین می کنند، انقلابی در آموزش ایجاد کردم. ❇️ در ، قدرت بالایی وجود دارد. 🍀به فانوس بپیوندید☘️ 👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
📖زنگ آخر 🎙راوی:محمدرضا سر شار 🔸دوران درس و مدرسه شاید برای خیلی از ما یادآور بهترین لحظه های زندگی باشه. بازی و شیطنت های کودکانه، کنار هم بودن، زنگ تفریح های پرهیاهو و البته تب و تاب شب امتحان و پرسش کلاسی همه و همه کنار هم زیبا بود. 🔹پیشنهاد می کنم کتاب زنگ آخر رو بشنوید تا سفری کوتاه به اون روزها داشته باشید. 💞 به فانوس بپیوندید 💞 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
👆درباره ی کتاب زنگ آخر👆 ❇️ آفتاب پاییزی حسابی تابیده بود و من تو راه مدرسه بودم. بابا گفته بود که زنگ های اول مدرسه برای بدرقه ی من بمون و زنگ آخر حتما به مدرسه برو، اما من نمی تونستم بهش بگم که اتفاقا من درس زنگ آخر رو نخوندم و دلم نمی خواد به مدرسه برم. ❇️... اما چاره ای نبود و باید می رفتم. من برای اینکه از کنار بابا جُم نخورم و تا آخرین لحظه کنارش باشم، درس اون روز رو نخوندم. بابا خیلی به آینده ی من امیدوار بود و من باید هرطور شده برای این فکر بابا تلاش می کردم. ❇️زنگ آخر با آقای مجیدی درس علوم داشتیم. اون خیلی سخت‌گیر بود و هر جلسه درس می پرسید. با خودم گفتم ای کاش درس خونده بودم و آماده به مدرسه می اومدم. اما دیگه فرصتی نبود. به مدرسه رسیدم و به کلاس رفتم. یکی از بچه ها با صدای بلند گفت امروز آقای مجیدی نمیاد و قراره آقای ناظم به کلاس ما بیاد. قند تو دلم آب شد و خیالم راحت شد. اما طولی نکشید که آقای مجیدی وارد کلاس شد.... **** 💞 به فانوس بپیوندید 💞 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha
📚1.مدیر مدرسه ✍🏻جلال آل احمد https://eitaa.com/fanoosemellatha/214 📚2.نخستین آموزگار ✍️چنگیز آیتماتوف https://eitaa.com/fanoosemellatha/259 📚3.میخواهم درس بخوانم ✍️عبدالرحمن دیه جی https://eitaa.com/fanoosemellatha/293 📚4.مدرسه ✍️محمد میرکیانی https://eitaa.com/fanoosemellatha/304 📚5.زندگی من ✍️برنیسلاو نوشیج https://eitaa.com/fanoosemellatha/325 📚6.مردی برای ابدیت ✍️ نیما مهر https://eitaa.com/fanoosemellatha/416 📚7.مردان فاخر https://eitaa.com/fanoosemellatha/365 📚8.زنگ آخر 🎙محمدرضا سرشار https://eitaa.com/fanoosemellatha/443
♨دو صد گفته چون نیم کردار نیست!/ چگونه گفته هایمان تا عمق روح دانش آموز اثر می گذارد؟ 🔸استاد مرتضی مطهری🔸 🔰در حدیث است: مردم را به سوی خیر و نیکی بخوانید ولی بوسیله غیر زبان، یعنی به وسیله عمل و پیشقدم شدن. فرزندان آدم با آنکه دارای قوّه فکر و تشخیص می‌باشند و می‏بایست همواره مستقل فکر کنند و مستقل عمل نمایند، کم و بیش تحت تأثیر عمل دیگران و روش دیگران می‌باشند. 🔰در اطراف حق و عدالت و انصاف و کرم و تقوا و گذشت و فداکاری و حرّیت و آزادی، سخن زیاد گفته شده و از این جهت کم و کسری وجود ندارد؛چیزی که کمتر یافت می‌شود عمل به حق و طبق عدالت و انصاف است. چیزی که کیمیاست واقعیت فداکاری و گذشت است. اکسیر نایاب، یک روح حرّ و آزاد است. از این روست که بشر کمتر به سخن و گفتار وقعی می‌گذارد اما در مقابل عمل سر تعظیم فرود می‌آورد؛ یعنی آنجا که با شخصیتی روبرو می‌شود که حقیقتاً از حق و عدالت منحرف نمی‌شود و تقوا و پرهیزکاری را پیشه می‌سازد و روحی حرّ و آزاد دارد، خود به خود خاضع و علاقه‌مند می‌شود. 🔰این است سرّ اینکه سخنان حکما و فلاسفه از متون کتب، کمتر تجاوز می‌کند ولی‏ تعلیمات انبیا جهانگیر می‌شود. پس از قرنها که نظر می‏ افکنیم می‌بینیم موجی که پیغمبران و اولیای خدا ایجاد کرده‌اند هنوز باقی است بلکه روز به روز بر عظمت و اهمیتش افزوده می‌شود. این موج، موج عمل و پیشقدم شدن است. سخن هرگز نمی‌تواند چنین موجی عظیم به وجود آورد. موج سخن، کوچک و ضعیف است و زود با برخورد به موجی بزرگتر از خود نابود می‌گردد. 🌷 به فانوس بپیوندید 🌷 👇👇👇👇👇👇 📲 eitaa.com/fanoosemellatha 📲 t.me/fanoosemellatha