#تربیت_مطهر
🔰این اصل طبیعی فطری باید در تربیت فرزند آدم مورد استفاده قرار بگیرد. طفل از اول باید با کار و زحمت و سختی و شدت آشنا باشد. اما اشرف مخلوقات غالبآ برخلاف این عمل میکند؛ طبقه متمکن به خیال اینکه کار فقط به خاطر فقر است از کار و زحمت پرهیز میکنند، فرزند خود را یک بیچاره مفلوک ضعیف بار میآورند.
📚بیست گفتار ص ۱۵۱
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
🍃نکته🍃
🍀 نعره هیچ شیری، خانه چوبی مرا خراب نمی کند؛ من از سکوت موریانه ها می ترسم !
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چهارسوق
♨️مرگ تدریجی یک معلم
❌نجات از روزمرگی
⁉️راهکار شما برای این مسئله چیست؟
لطفا پاسخ های خود را با فانوس در میان بگذارید.
@A_fanoos
🌛با فانوس همراه شوید🌜
👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📸 #اینفوگرافیک/ شهدایی که روزی معلم بودند...
پ.ن: شاید هم بتوان گفت معلمانی که روزی شهید شدند...
#الگوی_شهادت
#الگوی_معلمی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
011.mp3
2.12M
#بشنوید
♨تکریم معلم/ تکریم نفوس شاگردان.
🔰استاد علی حق شناس
🌼🌼🌼🌼
🔷تکریم مادی عطف بر تکریم شانی است. وقتی که شان ما تکریم بشود تکریم مالی به وجود می آید.
🔷گاهی حتی خودمان هم متوجه شان معلمی نیستم.
🔶گرچه گرد آلود فقرم شرم باد از همتم
گر به آب چشمه ی خورشید دامن تر کنم.
🌼🌼🌼🌼
#روش_های_تربیتی
#تکریم_نفوس_شاگردان
🔺به فانوس بپیوندید🔻
👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
🔗کانال ارتباطی با دانشجو معلمان و همکاران :
@ali_1354
📕هویت معلمی
📕ایده ها
📕خاطرات معلمان
📕خاطرات از معلمان
📕تجربیات
📗مهارت های تدریس
📗محتوای آموزشی تربیتی
📗اسوه های معلمی
📗پرسش و پاسخ معلمی
📒کتب مفید
📒کلیپ و پادکست صوتی
📒و.. هر آنچه دانایی و توانایی معلمان را توسعه می دهد
🆔 :https://eitaa.com/baclassha
فانوس
#چهارسوق ♨️مرگ تدریجی یک معلم ❌نجات از روزمرگی ⁉️راهکار شما برای این مسئله چیست؟ لطفا پاسخ های خو
#پیام_مخاطب
⭕️پاسخ یکی از مخاطبین محترم در پاسخ به مسئله ی روزمرگی معلم، که دیروز در کانال مطرح شد:
https://eitaa.com/fanoosemellatha/558
💠به نظر من هر معلمی در ابتدای هر سال تحصیلی این تصور را داشته باشه که امسال اولین سال تدریس من هست. این خودش میتونه ایجاد کننده و حافظ انگیزه اون معلم باشه.
💠دومین نکته اینه که خودش رو از حاشیه های کارش که در برخورد با مسائل اداری و همینطور در ارتباط با کادر مدرسه و والدین پیش میاد دور نگه داره(البته تا جایی که امکانش باشه). گاهی این ارتباط ها بسیار دلسرد کننده است. و انگیزه اون معلم رو از بین می بره.
💠سومین مورد اینه که معلم باید خودش رو از قالب مطالب کتاب های درسی بیرون بیاره.چون این مطالب برای اون معلم که مجبوره هر سال اون ها رو تکرار کنه، خیلی تکراری هست و باعث دلزدگی و روزمرگی در کارش میشه.
💠چهارمین مورد اینه که یک معلم برای جلوگیری از روزمرگی و تکرارها که منجر به فرسودگی شغلی در او میشه باید انگیزه های درونی برای خودش ایجاد کنه. نباید انگیزه های خودش رو به عوامل بیرونی گره بزنه. هیچ عاملی به جز خود فرد نمیتونه برای او انگیزه های شغلی ایجاد و حفظ کنه.
✅به نظر من برای فرار از روزمرگی هر معلمی باید یک مهارت و یک هنر را در کنار کار معلمی انجام بده تا اون مهارت به موازات شعلش به عنوان یک سوپاپ اطمینان باشه تا بتونه سختی ها و مشکلات شغلش رو تحمل کنه.
❇️گاهی بعضی از سیاست های دولتی هم بر دلسردی معلم ها اثرگذار هست.
بنده با مدرک کارشناسی ارشد هشت سال، سابقه کاری در مقطع پیش دبستانی دارم. و هر سال به امید تغییر شرایط کاری به مقطع بالاتر تمام مشکلات کاری رو تحمل می کنیم ، ولی چون نیروی رسمی نیستیم از هیچ مزیتی در کارمون برخوردار نیستیم.
حتی با وجود پرداخت بیمه هفتصدهزارتومانی، از هیچ مزایایی از این بیمه نمیتونیم استفاده کنیم.
ازعیدی و پاداش و وجهه کاری هم هیچ خبری نیست...
چه کسی پاسخگوی این همه بی انصافی هست...
اینا همه باعث دلسردی در کار معلمی میشه.
فکر میکنم من و همکارانم با این شرایط نمونه های خوبی از مرگ معلم هستیم.
🍃 به فانوس بپیوندید 🍃
👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
فانوس
#چهارسوق ♨️مرگ تدریجی یک معلم ❌نجات از روزمرگی ⁉️راهکار شما برای این مسئله چیست؟ لطفا پاسخ های خو
🔰سال95 و 96، در پردیس فرهنگیان بوشهر،
استاد علی حق شناس، راز و رمز ها و ظرایف و لطایفی حکیمانه از ثمرات بیش از نیم قرن معلمی خود را با دانشجومعلمان(معلمان بالقوه) مطرح کردند.
آنچه در ادامه می شنوید، فرازی است که تا همیشه ی زندگی معلمی مان در گوش مان تکرار می شود.
#در_معلمی
#با_معلمی
فکر می کنم این بیت سعدی در بوستان، اینجا مصداق دارد که:
اگر در سرای سعادت کس است
ز گفتار سعدیش حرفی بس است
بله.
در خانه اگر کس است، یک حرف بس است...
#بشنوید
👇👇👇👇
https://eitaa.com/fanoosemellatha/565
🌼به فانوس بپیوندید 🌼
👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
002.mp3
4.8M
#بازنشر
🎧 #بشنوید
♨چرا ازمعلمی خسته می شویم؟/ پرسش یک مساله اساسی در زیست معلمانه
🔰استاد علی حق شناس
🌸🌸🌸🌸
🔹آیا از آن ها هستید که می خواهید #در_معلمی زندگی کنید یا از آن هایی هستید که می خواهید #با_معلمی زندگی کنید.
🔹در که آمد #عشق است، با که آمد #کاسبی.
🔷کمیت کار آدم ها را خسته نمی کند، فقدان انگیزه آدم ها را خسته می کند.
#با_معلمی
#در_معلمی
#علت_خستگی_معلمان
#انگیزه_در_معلمی
🌸🌸🌸🌸
با ما همراه باشید
فانوس(رهیافتی در زیست معلمانه)
👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
🔰محتوای کانال فانوس🔰
🔖 #فهرستها
💠استاد علی حق شناس
https://eitaa.com/fanoosemellatha/102
💠خاطرات معلمان
https://eitaa.com/fanoosemellatha/115
💠نوشته های فانوس
https://eitaa.com/fanoosemellatha/96
💠رویداد چهارسوق
https://eitaa.com/fanoosemellatha/253
💠تربیت مطهر
https://eitaa.com/fanoosemellatha/208
💠کتاب گویا
https://eitaa.com/fanoosemellatha/332
💠پرونده TED
https://eitaa.com/fanoosemellatha/530
💠معرفی کتاب
https://eitaa.com/fanoosemellatha/465
🍃 به فانوس بپیوندید 🍃
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
▪️نکته
آب حوض⛲️ را نگاه کنید؛
اگر فاسد و کثیف و لجن نباشد، کِرم 🐛و میکروب😷 در آن تولید نخواهد شد!
🔷امیرالمومنین (ع) :
🔹اگر نادان سکوت اختیار میکرد،میان مردم اختلاف پدید نمیآمد.
📚 کشف الغمه ج ۳ ص ۱۳۹
🍃🌾🌹🔍🌏🔍🌹🌾🍃
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha