52.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
♨جست و جوی کمال در سوال!/ پرسش! نماد کمال و تربیت یافتگی.
🔰دکتر محمود مهر محمدی
💎سواد در گستره ی دانستن دیگر معنا نمی شود بلکه ( باید آن را) در گستره ی مجهولات ناب، سوالات با کیفیت و عالمانه ای که دانش آموزان مطرح می کنند جست و جو بکنیم.
💎 باید طرح سوال خوب از طرف دانش آموزان را نماینده ی ویژه و برجسته ی تربیت یافتگی بدانیم اما سوالی که پس از درک درس جدید است( نه برای فهم درس).
#معلم
#روح_پرسشگری
#شیوه_ارزشیابی
🍃 به فانوس بپیوندید 🍃
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
406.mp3
3.94M
♨توصیه به دانشجومعلمان/استفاده از فرصت ها.
🔰استاد علی حق شناس
🌼🌼🌼🌼🌼
💎این نیز بگذرد...
💎دوران آموزش معلمی شما می گذرد...
💎اگر انبان چهارساله ات ضعیف باشد گام 30ساله ات ضعیف است و فراموش نکن چنین معلمی قبل از اینکه ده ها نسل را قربانی کند خودش قربانی شده است.
🌼🌼🌼🌼🌼
#دانشجومعلم
#دانشجومعلم_ایده_آل
#اغتنام_فرصت_ها
🔺به فانوس بپیوندید🔻
👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
☘️ نکته ☘️
🔹 بچه ها ، شوخی شوخی به گنجشک ها سنگ می زنند و گنجشک ها ، جدی جدی می میرند !
203.mp3
8.73M
♨معلم، روزنه ی نور و گمشده ی دانش آموز/ روش ایجاد جاذبه در کلاس/مهارت کلاسداری.
🔰استاد علی حق شناس
🌼🌼🌼🍂
💎معلم باید این جور باشد که وقتی می آید کلاس، دانش آموز حس بکند یک روزنه ای از نور به رویش گشوده شده است
💎معلم نور است و نور آرامش بخش و نشاط آور است.
🌼🌼🌼🍂
#معلم
#روش_های_تربیتی
#مدیریت_کلاس
🌷 به فانوس بپیوندید 🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
فانوس
♨معلم، روزنه ی نور و گمشده ی دانش آموز/ روش ایجاد جاذبه در کلاس/مهارت کلاسداری. 🔰استاد علی حق شناس
🌱" نکته "🌱
♨️ باد ، با چراِغ خاموش کاری ندارد ؛ اگر در سختی هستی ، بدان که روشنی!
پ.ن: معلم نور است و نور نقیض ظلمت است.
751b6c745b986f92f2b31e75e93df89416199614-480p.mp3
34.26M
♨فلسفه برای کودک/ زبان عقل و تفکر انتقادی/ تفاوت تربیت غرب و تربیت اسلامی.
🔸 استاد طوبی کرمانی(استاد فلسفه دانشگاه تهران)🔸
💎سوالات بچه ها سخت نیست اما جواب منطقی فلسفی و مناسب سنشان دادن یک هنر است.
💎ای کاش نه معلمی بود؛ نه پدری بود و نه مادری... انسان اگر خودش بود و خودش بود، با فطرت پاکش حقیقت را پیدا می کرد.
پ.ن: گفته های استاد واقعا شنیدنی است.
#معلم
#روش_های_تربیتی
#تفکر_انتقادی
🌷 به فانوس بپیوندید 🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
فانوس
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 4) ✍استاد علی حق شناس 🌸🌸🌸🌸🌸 ❇️مصادیق و انواع فرصتهای معلّمی قبل از ا
🔰معلم و اغتنام فرصت(قسمت 5 )
✍استاد علی حق شناس
🌸🌸🌸🌸🌸
🔷نکته سوم:
«معلم رند» یعنی معلم زیرک و فرصت شناس، معلمی است که به داشته ها و سرمایه های خود، یعنی به موقعیت های مسیر معلمی خود توجه می کند، نه به نداشته ها و فقدان های خود.
او به داشته های موجود خیره می شود نه به نداشته ها، و یادمان باشد وقتی به داشتههای خود مینگریم، دلمان گرم می شود و اعتماد به نفس پیدا می کنیم و همین امر موجب می شود که برخی از نداشته هایمان را طراحی کنیم و تحصیل نماییم؛ و برعکس، آنگاه که به نداشته هایمان خیره می شویم دلمان سرد می شود و احساس ضعف و یأس می کنیم و همین موجب میشود که برخی از داشته هایمان را از دست بدهیم.
🔷نکته چهارم:
قابل توجه است که بهره مندی معلم از فرصتها و مجال هایی که خواهد آمد، امری نسبی است؛ یعنی اغتنام و بهره گیری معلمین از فرصت ها و موقعیت ها، مطلق نیست یعنی بنا نیست که همه ی معلمین از فرصتها بهرهمند باشند و نیز بنا نیست که یک معلم حتی بتواند همان از همان مقدار فرصت های موجود خود به طور کامل استفاده نماید، زیرا نسبتِ دارا بودنِ فرصت ها و نیز نسبتِ بهره مند شدن از همان مقدار نسبی فرصتها، در گرو عوامل و عللی است که از بحث ما خارج است.
تنها قابل ذکر است که هر معلمی، شایسته است تلاش نماید که از طرفی، محدوده ی فرصت های خود را گسترش دهد و از فرصت های دیگری نیز برخوردار شود از طرفی، تلاش کند که از همان فرصتهای موجود خود بتواند حداکثر و کامل استفاده نماید.
🌱🌱🌱🌱
🙏با فانوس همراه شوید🙏
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
☘️ نکته ☘️
🔻 همیشه بخاطر داشته باش هرگاه به قله رسیدی ، همزمان در کنار دره ای عمیق قرار داری !
♨معلمی که قواعد عمومی و اختصاصی تربیت و اصول روانشناسی را می داند، اما از عشق به تعلیم و تربیت آتشی به جان ندارد، در شغل خود هزاران بار بیشتر در خطر و اشتباه است تا زمانی که از این قواعد و این اصول چیزی نمی دانست.
(کمنیوس)
📚نیمه ی پنهان آموزش و پرورش، دکتر عبدالعظیم کریمی
🔰کو آب؟
🔹گاهی درگیری ما با کار معلمی، سبب میشود که همانند نویسنده ای باشیم که تشنهی نوشتن است و چنان غرق در نوشتن میشود که فرصتی برای تراشیدن مداد پیدا نمیکند!
🔹گاهی نزدیکی زیاد به امری، ما را از شناختن هویت و ابعاد آن دور میسازد؛
گاهی انبوه درختان مانع دیدن جنگل میشود.
عده ای از ما گاهی همچون ماهی در آب احساس بی نیازی از شناخت آب میکنیم اما (ماهی سیاه کوچولوی بهرنگ) جور دیگر می اندیشد...
◾اخلاق حرفه ای در مدرسه
(احمد فرامرز قراملکی و همکاران)
❇️به دریایی شناور ماهیی بود
كه فكرش را چو من كوتاهیی بود
در این اندیشه روزی گشت بی تاب
که می گویند مردم آب، کو آب؟
🌷🌷🌷🌷
🌛با فانوس همراه شوید🌜
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
210.mp3
8.66M
♨روش تدریس/بررسی دلایل متوجه نشدن درس از سوی دانش آموز
🔰استاد علی حق شناس
🌺🌺🌺🌺
💎1. شما چیزی را می توانید به دانش آموز بفهمانید که خودتان فهمیده باشید.
💎2. فهمیدی اما تعابیرت مناسب موضوع نیست.
💎3. شرائط مخاطب مناسب نیست.
🌺🌺🌺🌺
#معلم
#روش_تدریس
🔺با فانوس همراه شوید🔻
👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha