eitaa logo
ماهنامه فرائد
91 دنبال‌کننده
24 عکس
0 ویدیو
6 فایل
🔶ماهنامه علمی تخصصی «فرائد» ✅وابسته به موسسه فقهی امیرالمومنین(ع)_قم 📍تحت اشراف آیه الله فرحانی ارتباط با سردبیر: @Mohammad_reza_babaie
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بازخوانی یادداشت «خود من؛ به قلم آقای مهدی رسولی طلبه درس خارج موسسه فقهی امیرالمومنین(ع)» به بهانه انتخاب در زمره برترین یادداشت‌نویسان حوزه علمیه قم👇 همیشه در حیرت بودم که چرا مسئلۀ «رفاقت» در میان آموزه‌های روح‌نواز معصومین(ع)، بسان جواهری منحصر به فرد بوده و درخشانیِ متفاوتی دارد! چه سرّی در رفیق و رفاقت نهفته است که آن را چنین عزیز کرده است؟ •واقعا چرا دو رفیق باید در هر شادی و غم در کنار هم باشند؟ حتی در آخرین قدمگاه دنیوی که تشییع و تدفین است؛ گویا دو رفیق از شروع رفاقت تا نَفَس آخر باید همچون دو شاخه از یک درخت، همیشه کنار هم باشند و تنها عذر فراق دنیوی از رفیق، انتقال او به آخرت است! •چرا دو رفیق باید در شخصی‌ترین مسائلِ زندگی هم یاری‌رسانِ یکدیگر باشند که حتی پاسداری از زوجۀ رفیق که شخصی‌ترین و محرمانه‌ترین وظیفۀ هر مردی است نیز جزو وظایف رفیق می‌باشد؟! •چرا دو رفیق باید چنان در تب و تاب هم باشند که حتی وظیفۀ جست‌وجو برای گمشدۀ یکدیگر نیز در مرام‌نامۀ رفاقت هک شده است؟! • چرا دو رفیق باید چنان غمخوار هم باشند که حتی اگر یکی از آن‌ها در جرگۀ ظالمین وارد شد، در آن حال هم رفیقش باید دلسوز و ناصح و هادیِ او باشد و رهایش نکند؟! • چرا دو رفیق باید چنان تکیه‌گاه یکدیگر باشند که اگر رفیق‌تان به مشکل فقر و تنگدستی مبتلا شد و شما تمام اموالتان را با او تقسیم نمودید، باز هم حق کامل او را رعایت نکرده‌‌اید؛ بلکه باید رفیق‌تان را بر خودتان مقدّم کرده و علاوه بر تقسیم کامل ثروت‌تان با او، باید رفیق‌تام را در نیمۀ سهم خود نیز شریک کرده و خلاصه بیشترِ اموال خود را در دامان او بگذارید. • چرا حق رفاقت باید چنان موثر در نامۀ اعمال انسان باشد که رحمة للعالمین نیز بازخواست و پرسش از حقوقِ رفاقت را در سرای آخرت، مسلّم دانسته‌اند؟ • چرا حق رفاقت باید چنان در اوجِ اهمیت و ارزش باشد که ضایع کردنِ حقوقِ رفاقت، خروج از ولایت و طاعت خدا بوده و خداوند را هیچ بهره‌ای از بندگیِ رفیقِ بی‌رعایت نیست؟! مدت‌ها بود که غبار جهل و ابهام بر طاقچۀ عقلم در حل این مسئله نشسته بود! روایات و معارف عجیبی در باب رفاقت از اساتید و بزرگان شنیده بودم که طرح مبهمی را در صفحۀ ذهنم نقاشی کرده بودند! چه حقوق و وظایف سنگینی!!! مگر رفیق کیست؟! آیا این سلسۀ حقوق و رعایات، صرفاً تدبیری برای راه افتادن امورات مردم با یاریِ یکدیگر است؟ آیا صرفاً ترفندی اجتماعی برای حلّ معضلات و کش‌مکش‌های افرادِ یک جامعه است؟ آیا صرفاً راهبردی سیاسی برای وحدت جامعه و مقابله با دشمنان است؟ کبوتر عقلم برای حل این ابهام و سوال، به هر لانه‌ای سر زد تا اینکه بالاخره جواب خود را در روایت عجیبی از شیخ الائمه امام صادق(ع) یافتم! یک دلیل انسان‌شناسانه که ذهنم را آرام کرد و دانستم که واقعاً رفیق کیست و رفاقت چیست...! دلیل ارزش و اهمیت «رفاقت»، دلیلی فراتر از امورات افراد و اجتماع و سیاست است؛ اینها همه آثاری است که با رفاقتِ افراد در یک جامعه نمایان می‌شود؛ اما حقیقت رفاقت، چیز دیگریست...! «من»! بله! خود «من»! رفیق، خود «من» است! عَنْ أَبِی‌عَبْدِاللَّهِ (ع) قَالَ: «...فَإِنَّهُ مِنْکَ وَ أَنْتَ مِنْهُ...». رفیقت از توست و تو از او هستی! رفیق، کسی غیر خودت نیست که بخواهی فکر کنی که فلان حق را نسبت به او رعایت کنم یا نه! انسان که به خودش بی‌‌مهری نمی‌کند و برای خودش کم نمی‌گذارد! یک روح در دو بدن شنیده‌ای؟ همان است! بگذار خودمانی بگویم: «رفاقت، خودخواهی‌ست، نه دیگر خواهی»! •تو اگر رفیقت را خواستی، نه حتی خواستنِ یک همراه خوب، بلکه «خودت» را خواستی! •اگر خوشحال باشد، نه از خوشحالی او، بلکه از خوشحالیِ «خودت» کیف می‌کنی! •اگر غمگین باشد، نه از غم او، بلکه از غم جوشیده از دل «خودت» ناراحت می‌شوی! در این رابطۀ «خودیّت»، گویا حجابی وجود ندارد، نه حجاب پدر و فرزندی، نه حجاب برادر و خواهری، نه حجاب زن و شوهری! این رابطه از جنس دیگریست؛ خیلی از حرفاها و امورات هست که جز به رفیق نمی‌توان گفت و جز از رفیق نمی‌توان خواست! او «خود» شماست! انسان که با «خودش» تعارف ندارد! هیچ کسی نمی‌تواند جای خودتان را برای خودتان پُر کند؛ پس هیچ کسی نمی‌تواند جای «رفیق» را در زندگی‌تان پُر کند! لذا روایت است که اگر کسی رفیق ندارد، اندوخته‌های ندارد! واقعاً صد حیف برای کسی که «خود/رفیق» ندارد! اگر دو رفیق به جایی برسند که حقوق بیان شده در روایات را نسبت به هم رعایت کنند، هر کدام از آنها وقتی روبه‌روی آیینه بایستند، یکدیگر را در آیینه می‌بینند! اما اگر تنها شما نسبت به رفیق‌تان، اهلِ رعایتِ تمامِ حقوق باشید، تنها اوست که شما را در آیینه می‌بیند و نه شما او را؛ و اگر تنها او اهلِ رعایتِ تمامِ حقوق باشد، تنها شما او را در آیینه می‌بینید. به امید اینکه هر انسانی در طول عمرش حداقل یک «خود» داشته باشد.
سیاست، تجارت قمار ✍محمدرضا بابایی؛ سردبیر ماهنامه فرائد موسسه فقهی امیرالمومنین(ع) قانون تجارت ترامپ و سه‌گانه «ترس، اطلاعات غلط، فشار»: ترامپ سیاست خارجی خود را مانند یک معامله‌گر طراحی کرده بود. او بر این باور بود که اگر بتواند طرف مقابل را تحت فشار روانی قرار دهد، می‌تواند شرایط مذاکره را به نفع خود تغییر دهد... ادامه یادداشت را در روزنامه جوان بخوانید👇 https://www.javanonline.ir/005NjH به ماهنامه فرائد بپیوندید 👇 https://eitaa.com/faraedmag
. 🔆استاد حسن ابراهیم‌زاده از استادان جریان‌شناسی و یادداشت‌نویسی، در یکی از گعده های نویسندگی طلاب می گفت: «یادداشت‌نویس باید کتاب و مقاله پژوهشی بخواند.» ☑️ ما فکر می‌کنیم کسی که یادداشت می‌نویسد باید در همان فضای مجازی باشد و سوژه ای شکار کند و متن کوتاهی بنویسد؛ در حالی که هر یادداشتی نیاز به جامعیت اطلاعاتی درباره سوژه و موضوع خود دارد؛ این جامعیت را با مقاله‌خوانی می‌توان به دست آورد. 🔗چرا می‌گوییم مقاله‌خوانی؟! در نوشتار دیگر عرض خواهم کرد... به ماهنامه فرائد بپیوندید👇 https://eitaa.com/faraedmag
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 مهلت ارسال آثار به رویداد رسانه‌ای «یادگار ماندگار حاج شیخ» تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۳ 🔹 این رویداد فرصتی ارزشمند برای فعالان رسانه‌ای، مستندسازان و پژوهشگران است تا با تولید و ارائه آثار خلاقانه، نقش تاریخی و تمدنی حوزه علمیه قم و همچنین نقش آن در تحولات فکری و فرهنگی جامعه را بازتاب دهند. 🏆 جوایز برگزیدگان: ✔️ نفر اول هر بخش: ۵ میلیون تومان ✔️ نفر دوم هر بخش: ۴ میلیون تومان ✔️ نفر سوم هر بخش: ۳ میلیون تومان 📌 مهلت نهایی ارسال آثار: ۱۰ اسفند 📩 آثار خود را از طریق لینک زیر ارسال فرمایید:👇 http://bsrqom.ir ◻️ تماس با دبیر رویداد: @AliSHabani598 🔻آثار زمانی پذیرفته می‌شوند. بنابراین، آثار تولیدی در سال‌های گذشته نیز می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. @HawzahNews
📚 شماره ماهنامه پژوهشی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(علیه السلام) با عنوان «فرائد» منتشر شد. 📖برای خواندن یادداشت‌ها روی آن کلیک کنید. 1️⃣ فقاهت کتابخانه یا تفقه جامعه؟ 📌 به قلم آقای علیرضا شهامت _ طلبه پایه هشتم مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 2️⃣ نسبت انبعاث مکلفین با تکلیف الهی. 📌به قلم حجه الاسلام محمدابراهیمی _ معاون آموزش مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 3️⃣جایگاه علم اجمالی در علم اصول. 📌به قلم حجه الاسلام محمدحسین اسقانیان _ طلبه پایه هشتم مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 4️⃣ واکاوی فقه مضاف مبتنی بر نگاه سیستمی. 📌 به قلم حجه الاسلام محمدرضا بابایی _ طلبه درس خارج مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 👈🏻علاقه مندان می توانند نسخه چاپ شده آن را جهت درج و‌ نصب در مدراس و اماکن علمی مختلف با مراجعه حضوری به معاونت پژوهش مدرسه تهیه نمایند. به کانال ماهنامه فرائد بپیوندید👇 https://eitaa.com/faraedmag
ماهنامه اسفند.jpg
20.06M
تصویر شماره 21 ماهنامه پژوهشی فرائد موسسه فقهی امیرالمومنین(ع)
ضیافت_شهدایی (رمضان همگام با سجاد)محمد حسین اسقانیان مهمانی ای که اگر فرصت ها را نشناسیم نمی‌توانیم استفاده کامل را از آن ببریم فرصت شناسی همچون شهدایی که ره صد ساله ‌‌‌را یک شب طی کردند افرادی که دویدنو دویدن تا بخدا رسیدن نه به مقام شهرت پول ... اما چطور؟😊 📝بخشی از وصیت شهید سجاد زبرجدی شما چهل روز دایم الوضو باشید خواهید دید که درهای رحمت خداوند چگونه یک به یک در مقابل شما باز خواهد شد. نمازهای واجب خود را دقیق و اول وقت بخوانید، خواهید دید که چگونه درهای خداوند در مقابل شما باز خواهد شد. سوره واقعه را هر شب یک مرتبه بخوانید، خواهید دید که چگونه فقر از شما روی برمی گرداند. انسان اگر می خواهد به جایی برسد، با نماز شب می رسد. برادران و خواهران من، اگر ما در راه امام زمان(عج) نباشیم بهتر است هلاک شویم و اگر در راه امام زمانمان استوار بمانیم بهتر است آرزوی شهادت کنیم، زیرا شهادت زندگی ابدی است. برادران و خواهران من، امام زمان(عج) غریب است. نباید آقا را فراموش کنیم، زیرا آقا هیچ وقت ما را فراموش نمی کند و مدام در رحمت دعای خیرش هستیم. از شما بزرگواران خواهشی دارم، بعد از نمازهای یومیه دعای فرج فراموش نشود و تا قرایت نکردید از جای خود بلند نشوید زیرا امام، منتظر دعای خیر شما است. هر گناه ما، مانند سیلی است برای حجت ابن الحسن (ارواحنا فداه) همه ما همدیگر را در آخرت زیارت می کنیم. یکی با روی ماه و یکی با روی سیاه، انشالله همه با روی ماه باشیم و.... به ماهنامه فرائد بپیوندید👇 https://eitaa.com/faraedmag
ب اسم الله الرحمن الرحیم! ✍️جواد جعفری بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم چرا به اسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم! شاید در مورد صفات رحمانیت و رحیمیت خیلی تفاسیر گوناگونی شنیده باشیم و نقل مجالس‌ها بوده باشد که همه شامل رحمانیت ذات‌اقدس‌الهی می‌باشند ولی رحیمیت خاص می‌باشد و مختص مومنین و افرادی است که برای خدا و خلق خدا قدمی برداشته باشند ولی در مورد اینکه چرا به اسم الله مرسوم شده است شاید نپرداخته باشیم و حایز اهمیت نبوده باشد ! چرا نگفتن به الله الرحمن الرحیم ؟! چرا به اسم الله اشاره کردند ، مگر این اسم الله چه ویژگی دارد ؟ حضرت امام در تفسیر سوره حمد می‌فرمایند: نهایت خدا شناسی اسم شناسی است ، یعنی هر چقدر ما خدا شناس باشیم و در صدد شناخت خدا باشیم و استکمال نفسانی پیدا کرده باشیم و در قوس صعود کمالات تدریجی را پشت سر هم طی کنیم نهایتا به اسم الله خواهیم رسید ! چرا که رسیدن به ذات اقدس الهی جزو محالات است ( البته طبق نظر بعضی ها ) و اوج کمال انسان این است که مظهر ذات‌اقدس‌الهی باشد به مرحله وجهه‌الله برسد که دفعتا‌ما این مقام بر اولیا حاصل بوده است . حال این اسماء الله چه کسانی هستند که نهایت خدا شناسی ما ختم به آنان می شود ؟ اسماء در قرآن : و لله الاسماء الحسنی فادعوه بها و ذروا الذین یلحدون فی اسمائه(اعراف/سوره۷، آیه۱۸۰.) الله لا اله الا هو له الاسماء الحسنی(طه/سوره۲۰، آیه۸.) هو الله الخالق البارئ المصور له الاسماء الحسنی(حشر/سوره۵۹، آیه۲۴.) روایات در مورد اسماء‌الحسنی: ‌ (امام صادق علیه‌السلام: نَحْنُ وَ اللَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى‌ الَّتِي لَا يَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِمَعْرِفَتِنَا. به خدا قسم، ما اسماءالحسنی هستیم که خدا هیچ عملی از بندگان را بدون شناخت(معرفت) ما قبول نمی‌کند)کلینی، کافی ، ج۱، ص۱۴۳-۱۴۴. عیاشی از مفسران شیعه هم ذیل همین آیه، از امام رضا(ع) نقل کرده است: «هنگام سختی، از ما کمک بگیرید و این همان سخن خداست: وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ فَادْعُوهُ بِها.(عیاشی، کتاب‌التفسیر، ، ج۲، ص۴۲) نهایت خدا‌شناسی اسما‌ءشناسی است، و طبق روایات اسماء الله هم اهل بیت علیهم السلام می باشند ، هر چقدر خداشناس باشیم نهایتاً علی شناس خواهیم بود ! حال شاید تلقی دیگری باشد که عالم همه مظهر‌خدا و وجهه‌الله است ولی برگشت مطلب بر اهل نظر پوشیده نیست که باز به این اسماء‌الله با این تفسیر بر می گردیم ! به کانال ماهنامه فرائد بپیوندید👇 https://eitaa.com/faraedmag
تجربه تبلیغی در اسنپ ✍ هادی زمانی پارسال در همین ایام بود که به قصد تبلیغ در عزم سفر به شهر بناب در استان آذربایجان شرقی را کردم. بعد از سپری کردن مسافت زیادی با اتوبوس،در میانه راه پیاده شدم و برای این که قبل از اذان ظهر به مقصد برسم، از شهر میاندوآب تا شهر بناب را اسنپ گرفتم. راننده اسنپ وقتی به محل رسید و متوجه شد که من روحانی هستم،خیلی سرد برخورد کرد. این موقعیت را به دید یک فرصت نگاه کردم و در قلبم از خدای متعال مدد خواستم که ای خدای هادی ، به من نورانیت عطا کن تا بتوانم دل های غوطه ور در تاریکی جهل را روشن کنم. با کمی احوال پرسی فهمیدم که شخص فرهیخته ای می باشد. پرسیدم این شهر از چه بناهای تاریخی و دیدنی برخوردار است؟ چند نمونه را شمرد و نکات تاریخی جالبی برایم نقل کرد. از مشاهیر میاندوآب پرسیدم و او افرادی همچون مهدی باکری نام برده و از اصالت آنجا توضیحات خوبی ارائه داد. الحمدلله باب ارتباط باز شده بود، من هم از پاسخ های او سوالات دیگری را می پرسیدم، تا این که به تناسب مباحثی که می گفت، سر نخ ناراحتی خود را اظهار کرد و گفت : حاج آقا، ما خیلی کشور خوبی داریم،به شرطی که افراد متظاهر به دین داری، در پشت پرده فساد نکنند. چیزی نگفتم، او هم تا دید من با روی گشاده و محبت گوش می کنم ادامه داد: ببین، متاسفانه روحانیت کار را خراب کرده است، همین فلان آقا رو نشنیدی که برای فلان جا چقد پول بالا کشیده؟ خلاصه کلی توضیح داد که مشکل در حکومت آخوندی هست. وقتی مطالبش تمام شد، ما بیشتر راه را سپری کرده بودیم. گفتم اجازه هست بنده هم نظرم را راجع به این مساله عرض کنم؟ گفت بفرما، حتما... گفتم چند مقدمه تقدیم می‌کنم تا به نتیجه برسم،هر کجا بیانم را قبول نداشتی، بگو تا اصلاح کنم،گفت باشه. گفتم: ۱.قبول دارید که دیدگاه ها و حتی عملکرد های ما ریشه در اطلاعات و دریافتی های ما از اخبار پیرامون دارد.یعنی اگر کسی غالبا از چیزی تعریف بشنود، نسبت به آن موضوع دیدگاه مثبتی پیدا کرده و به آن علاقه مند می شود و چنانچه در محیط مخالف آن زندگی کند، نسبت به همان موضوع، احساس تنفر خواهد داشت؟ راننده گفت همین طور است. گفتم مقدمه دوم: به نظرتان اطلاعات روزمره ما از کجا تامین می شود؟ صبح که بیدار می شویم اول گوشی را نگاه می کنیم ،هنگام کار با گوشی مشغول هستیم، موقع غذا خوردن در فضای مجازی سرک می‌کشیم و تا قبل خواب هم،اول پیام های متنوع در کانال ها و گروها را بررسی می کنیم و می خوابیم. ما نه تنها اخبار جهان ،بلکه حتی اخبار محله و شهر خودمان را هم از فضای مجازی پیگیری می کنیم.همین خبر فلان آقا که کیلومترها از شما فاصله دارد را شما چطور در همان ساعات اولیه متوجه شدید؟ گفت درسته. مقدمه سوم را این گونه شروع کردم که می دانید کسانی که این اخبار را منتشر می کنند چه دیدگاهی نسبت به ما دارند؟ پشت میز فضای مجازی چه کسی نسشته است؟ چه اهدافی را دنبال می کند؟ آیا قبول دارید که هیچ خبر و اساسا هیچ رسانه ای بدون هدف نیست؟ یعنی مالک هر رسانه ای از انتشار تک تک محتواها،منافع خود را دنبال می کند! حالا جا دارد ببینیم عمده ما، مواد خبری خود را از کدام رسانه اخذ می کنیم؟! راستش اکثریت مردم ما، با اینستا و تلگرام مشغول هستند، قبول دارید؟ گفت قبول دارم. گفتم خدایی تا حالا چند پیام از موفقیت های ایرانی ها را در اینستاگرام مشاهده کردید؟ چند تا از پیشرفت های پزشکی،صنعتی، عمرانی ایران را، این سکوهای خارجی در اخبار خود منعکس کرده اند؟ چرا بیش از ۸۰ درصد اخباری که در این رسانه ها منتشر می شود،مربوط به نقاط ضعف کشور است؟ یعنی ما هیچ نقطه مثبتی نداریم!؟ واضح است که اگر هر روز اخبار بی شمار منفی از آخوندا بشنویم، نمی توانیم خیلی از واقعیت ها را ببینیم. ببین برادر، حکومت ولی فقیه که به حکومت حضرت علی ع نمی رسد!اصلا باورتان می شود که وقتی امیرالمومنین ع در مسجد شهید شد، عده ای از مردم همان زمان گفتند: مگر علی نماز هم می خواند ؟! پی در پی دشمن،سیاه را در ذهن مردم سفید و سفید را سیاه جلوه می دهد. ما در بسر می بریم. دشمن من و شما نمی خواهدواقعیت‌ها را ببینیم. ما از امکانات گوناگون اجتماعی فراوان و ارزان برخوردار هستیم، شبکه بهداشت و درمان قابل دسترس در هر محله، وفور اغذیه سالم، امکانات آموزشی رایگان در اقصی نقاط کشور، وجود سوخت و گاز ارزان حتی در دور ترین روستاها ،امنیت بالا و...از جمله واقعیت هایی است که در اخبار مجازی منتشر نمی شود ولی واقعیت عینی ما بوده و از آنها بهره مندیم،جالب اینجاست که در کشورهای پیشرفته اروپایی و غربی،مردم حتی در اولیه ترین نیازها،به شدت دچار چالش هستند و با گرانی سرسام آوری دست و پنجه نرم می کنند ولی منعکس نمی شود. درمقصد شماره‌ای گرفت و رفاقتی شکل گرفت... به ماهنامه فرائد بپیوندید 👇 https://eitaa.com/faraedmag
ماهنامه فرائد
تجربه تبلیغی در اسنپ ✍ هادی زمانی پارسال در همین ایام بود که به قصد تبلیغ در #ماه_مبارک_رمضان عزم
سلام و احترام روایت‌های تبلیغی خود را مکتوب کرده و برای ما ارسال کنید. شاید همین یکی از راه‌های ترویج تبلیغ و شگردهای تبلیغی باشد.👇 @Mohammad_reza_babaie به کانال ماهنامه فرائد بپیوندید👇 https://eitaa.com/faraedmag
سلام و احترام موسسه فقهی امیرالمومنین(ع) در نظر دارد با توجه به مسائل موجود در جامعه کنونی اقدام به تشکیل هسته حل مسئله کرده و مسائل موجود جامعه را بوسیله مبانی امامین انقلاب حل و ارایه راهکار داشته باشد. این پیام دعوتنامه‌ای است برای تمامی طلاب دغدغه‌مند موسسه فقهی امیرالمومنین(ع) که آثار خود را در قالب یادداشت و با پرداخت به مسئله امروز جامعه و پیشینه آن در مبانی فقهی، اصولی و فلسفی امامین انقلاب مرقوم فرموده و به آیدی ذیل ارسال فرمایند. @Mohammad_reza_babaie ⭕️این هسته به مدیریت جناب استاد شیخ احمد فرحانی ذیل بنیاد شیخ انصاری هدایت‌گری خواهد شد. ⭕️ پس از بررسی یادداشت‌ها از طلاب محترم برگزیده دعوت به مصاحبه خواهد شد. به کانال ماهنامه فرائد بپیوندید👇 https://eitaa.com/faraedmag
ماهنامه فرائد
#اطلاعیه سلام و احترام موسسه فقهی امیرالمومنین(ع) در نظر دارد با توجه به مسائل موجود در جامعه کنونی
سلام و احترام نفرات هسته حل مسئله مبتنی بر مبانی امامین انقلاب تکمیل شد. انشاءالله در فراخوان‌های بعدی از حضور سایر طلاب بهره‌مند خواهیم شد.