💡الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1)
🔦مرحوم فرجنژاد یک الگویی در علوم انسانی به ما داد. من میخواهم این الگو را به صورت یک مصداق از کتاب دین در سینمای شرق و غرب که توسط مرحوم فرج نژاد و جمعی از دوستان تهیه شده، از بخشهایی که با قلم خودشان نوشته شده، مطالبی را عرض کنم.
🔦در بخش سوم کتاب که مکاتب غربی و مؤلفههای یهودی یا مسیحی در سینما را مطرح کرده است و در فصل اول یهودیت در سینما را توضیح دادند، یکی از کارهایی که معمولاً محققین انجام میدهند در یک رشته خاص میپردازند. مثل یک فیلسوف که درباره یک مسئله فلسفی صحبت می کند (اصل علیت را تجزیه و تحلیل میکند) البته کار دشواری است . ولی دشوارتر از آن کاری است که کسی بیاید یک موضوع را حیثیت تحلیلی آن را بررسی کند.
🔦 مثلاً فرض کنید سینما و علل و عواملی که تاثیر گذار است بر سینما، مثلاً سینما هالیوود و سینمای بالیوود را با مبانی فکری و فلسفی که تاثیر گذار بر سینما است توضیح بدهند. این کار به مراتب سختتر است از کاری که فقط از یک رشته خاص پرداخته شده است. چون در آن کار پژوهشی یک مسئله از فلسفه وارد برسی قرار میگیرد اما در کاری که یک موضوع را حیثیت تحلیلی آن را بحث میکند این خیلی کار دشواری و سخت و سنگینتری است.
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖پروپاگاندا برای انیمیشنهای خاص
🖇رشد هنر - رسانه انیمیشن در امریکا و حتی چین و ژاپن، مولود رشد صنایع و فناوری ها و مدیریت و تفکر راهبردی فرهنگی - سیاسی - اقتصادی آنهاست و یک شبه اتفاق نیفتاده است.
🖇این نظام ترسناک، با در کنار هم قرار گرفتن نظامهای منسجم ظاهر و پنهان برنامه ریزی، انباشت ثروت، تولید اندیشه راهبردی هنری و فلسفی، شناسایی و تربیت نیروی انسانی همفکرِ مدیران ثروتمند کمپانیها، تولید، پخش، تبلیغات عظیم و شبکه اکران و توزیع گسترده در هالیوود و شرق آسیا، برپا شده است.
🖇از اینرو با وجود مشتریانی که پیشتر به وسیله پروپاگاندای کارتلهای رسانهای، همچون «نیوز کورپوریشن»، «سونی»، «کام کست»، «وریزون»، «کاکس»، «اِی.تی اَند تی»، «ویاکام»، «سی.بی.سی کورپوریشون» به تسخیر این سیستم درآمدهاند.
🖇بهتازگی شاهد بودهایم که برخی از انیمشینها مانند «یخ زده» و مجموعه چند قسمتی «پاندای کونگفوکار»، حدود یکمیلیاردواندی دلار فروش داشتهاند؛ البته برخی از این انیمیشنها، همزمان در مجموعه سینماهای زنجیرهای مختلفِ بسیاری از مناطق زمین، گاهی بین چهار تا دوازده هزار سینما در چندین کشور، اکران میشوند و نهتنها مانعی در توزیع آنها در کشورهای مختلف وجود ندارد، بلکه ذهنهایی که از تبلیغات اغواگر کارتلهای بزرگ «صنعتی - سینمایی - رسانهای» اشراب شدهاند، در صف اکران آنها منتظرند.
📚دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 20
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استادفرج نژاد.mp3
3.44M
🎙مشکل اصلی و راه چاره از نظر استاد فرجنژاد چه بود؟
🗨استاد فرجنژاد:
در حوزه چقدر به قرآن اهمیت میدهیم؟
دشمن شناسی یعنی تاریخ و قرآن؛ آنوقت در حوزه چقدر تاریخ و قرآن خوانده میشوند؟کم کاری حوزه در بحث دشمن شناسی مشهود است.
🔙راه حل آنست که 5 مسأله را دنبال کنیم:
1. ولایت فقیه
2. دشمن شناسی
3. تاریخ
4. قرآن
5. معنویت و ارتباط با شهدا
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استادفرج نژاد (2).mp3
3.65M
📻 #بشنوید| پاسخ استاد فرج نژاد به یک پرسش اساسی
💡برای تربیت نخبگان باسواد و انقلابی چه باید کرد؟
🕰ما پس از پنجهزار ساعت وقت گذاشتن، به یک درخت معرفت رسیدهایم و معتقدیم که این علوم را باید بیاموزیم:
👈 قرآن، حکمت و تاریخ
که ریشه هستند.
👈دشمن شناسی
که حاصل این سه علم است.
👈در درجه بعد ادبیات، فقه،
اصول و معارف هستند.
👈درمرحله بعد، اقتصاد،
روانشناسی و جامعه شناسی.
📙من به این نتیجه رسیدم که پولدار شدن با عالم شدن قابل جمع شدن نیست. اگر مسیر علم را انتخاب را کردید روزی 16 ساعت وقت بگذارید و بهانه تابستان و تعطیلات و جمعه و... را هم بگذارید کنار.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1) 🔦مرحوم فرجنژاد یک الگویی در علوم انسانی به ما د
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
🔦کار پژوهشی سوم این است که یک موضوع را از ساحتهای مختلف یعنی از ساحت معنا شناختی و مبنی شناختی و کارکرد شناختی برسی بکند یعنی یک موضوع را از سه ساحت و از سه پنجره مختلف ببیند. این دیگر به مراتب از کار دومی که حیثیت تحلیلی آن بحث میشود سخت تر است. البته شناختی دقیقتر و عمیقتر به انسان میدهد.
🔦 مرحوم فرجنژاد شخصیتی بود که هیچگاه مثل یک فیلسوف محض و فلسفهدان محض به مسألههای فلسفی مستقلاً نمیپرداخت و به عنوان جامعهشناس مسئله را جامعه شناختی بررسی نمیکرد؛ بلکه موضوع را میگرفت از ساحتهای مختلف به آن موضوع مینگریخت تا ابعاد مختلف آن را بشناسد.
🔦این مطلب را بنده در مطلبهای معرفتشناسی از او تعبیر کردم «رئالیست پنجرهای» یعنی وقتی انسان واقعیتی را میخواهد ببیند از پنجرههای مختلف، از ساحتهای مختلف بنگرد و ببیند. مرحوم فرج نژاد این شخصیت فرهیخته، واقعاً یک تعبیر که ملاصدرا دارد «النفس في وحدتها کل القوي» و البته نفس میتواند ساحتهای نازلتر و عالیتر داشته باشد؛ این شخصیت یک چنین توانی داشت که میتوانست با کودکان با زبان کودکان سخن گوید، با اهل علم هم با زبان علم سخن بگوید. (این هنر هر کسی نیست.)
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| پاراکتابهای کار شده در کانال:
📘پایه های تاریخی تمدن مدرن غربی
eitaa.com/farajnezhad110/807
📘بستر سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/801
📘فرم زدگی افراطی در سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/799
📘فالوور یا تحلیلگر؟!
eitaa.com/farajnezhad110/798
📘تفاوت سینمای دینی در نگاه مسیحیت و یهود با نگاه اسلام
eitaa.com/farajnezhad110/796
📘مدرنیته و تغییر نگاه به انسان، خدا و جهان
eitaa.com/farajnezhad110/789
📘دشمنی سینمای غرب با حضرت عیسی(ع)
eitaa.com/farajnezhad110/785
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/782
📘تخریب پیامبران در سینمای شرق و غرب
eitaa.com/farajnezhad110/777
📘لزوم پرداختن محققان به سینمای دینی
eitaa.com/farajnezhad110/775
📘جهتدهی به جامعه با سینما
eitaa.com/farajnezhad110/768
📘دین، ماهیتی ثابت دارد
eitaa.com/farajnezhad110/762
📘بازگشت به دین در عصر جدید
eitaa.com/farajnezhad110/761
📘واژه شناسی و اصطلاح شناسی اسطوره
eitaa.com/farajnezhad110/754
📘لزوم بازشناسی سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/751
📘نگاهی به تقسیمبندی یهودی-صهیونی تاریخ
eitaa.com/farajnezhad110/987
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/1060
📘عصر پیدایش اسطورهها
eitaa.com/farajnezhad110/1061
📘عصر پیدایش اسطورههای یهودیت
eitaa.com/farajnezhad110/1063
📘عصر اسطورههای مسیحیت یهودی شده
eitaa.com/farajnezhad110/1064
📘عصر اسلام و توسعه علم حکمتآمیز
eitaa.com/farajnezhad110/1088
📘عصر رنسانس و تاریکی اروپا
eitaa.com/farajnezhad110/1092
📘یهود و پافشاری بر اهدافش در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1093
📘مسیحیت صهیونیستی در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1094
📘هالیوود و صهیونیسم
eitaa.com/farajnezhad110/1096
📘به کارگیری اسطورهها در راه اهداف یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1123
📘اسطوره پردازی، ساحل نجات یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1138
📘رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1142
📘سو استفاده یهود از ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1144
📘خودبزرگبینی یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1145
📘پروپاگاندا برای انیمیشنهای خاص
eitaa.com/farajnezhad110/1156
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| دورههای کار شده در کانال:
◾️دین و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/998
◾️دین و سینما (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/999
◾️دین و سینما (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1012
◾️دین و سینما (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1018
◾️دین و سینما (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1038
◾️دین و سینما (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1053
◾️دین و سینما (بخش هفتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1054
◾️دین و سینما (بخش هشتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1055
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1098
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1113
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1127
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1130
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1131
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1137
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️معاد و تناسخ در قرآن و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1150
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| معرفی استاد:
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1155
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1159
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1210
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1213
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1214
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1044
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1045
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1046
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (4)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1047
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (5)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1049
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1146
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1151
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1022
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1023
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1024
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1027
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1028
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1029
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1030
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡سینما یا سیاهچال توهم
🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در قالب های شبه یهودی و شبه مسیحی و شبه معنویت های شرقی، ولی مدرن شده ای چون قهرمان پردازی های خیره کننده مارول و دی. سی، کابالیسم حقیقت نما، عرفان های نوپدید جذاب، آخرالزمان گرایی پرحادثه، ملودرام های سکولار و گاه ضداخلاقی، خشونت های رقیق شده برای کودکان، جادوگرایی معجزه وار و سایر شگردهای اغوا و پروپاگاندا به کار گرفته است.
🔦پس چنانچه مؤمنان و متدینان دل سوز جهان، برای خدا قیام نکنند و آثاری زیباتر و کیفی ترو پرتیراژ را به جهانیان ارائه ندهند، ذهن جوانان از اغوای یاران باطل به واسطه انیمیشن های پر زرق و برق و جلوه های ویژه رایانه ای، پر خواهد شد و خیال پاک فرزندان و نوجوانانمان از افق خیال اعلى، به عالم توهم ادنی درخواهد غلتید.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡سینما یا سیاهچال توهم 🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در
🔦آن روز است که آرمان های انسانی و میراث الهی مان به یغما خواهد رفت و نسل جدیدمان در طبیعت گرایی های شبه دینی و اوهام شیطانی و توهمات بشری و الگوهای غرب زده و مقلدانه غرق خواهد شد و در سبک زندگی مادی آمریکایی، به ورطه تباهی و خلسه نارسیستی پست مدرنیسم کور، گرفتار خواهد آمد.
🔦پس آنگاه خواهد بود که جامعه ما نیز همچون مستضعفان ژاپنی و اروپایی، بند بردگی صنایع عظیم نظامی - فرهنگی آمریکا را به گردن خواهد انداخت و در نظامات ناقص زندگی غربی، به سوی هلاکت حرکت خواهد کرد و به جایی خواهد رسید که یا باید در غرب هضم شود یا اینکه همچون آفریقا و هند و ترکیه، همه وجود خود را به هیچ بینگارد و حتی از زبان و میراث مادری خویش نیز بگذرد و از میلیاردها صفحه از مکتوبات فرهنگی خود نتواند استفاده کند. پس رواست که بیش از گذشته به پویانمایی و تولید و توزیع آثار و محصولات ویژه کودکان و نوجوانان خود بپردازیم و از کاوش های مطالعاتی بیشتر و دقیق تر دراین خصوص ابا نداشته باشیم.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖 مولفههای کابالا(قبالا)؛جادومحوری
🖇با آن که تورات در فقرات مختلفی، سحر را ممنوع اعلام کرده بود، اما قبالاییان بی توجه به هشدارهای تورات، مشتاقانه آن را فرا گرفتند.
🖇آگریپا در اثر خود به نام «سه کتاب در باب فلسفه مکتوب» به تفصیل کلمه کالابا، کارهای شگفت انگیزی که با مکتوبات عبری انجام شده است، مربعهای جادویی و نام فرشتگانی که از طریق محاسبه و استخراج کشف شدهاند، همه را شرح میدهد. آگریپا اعمال کابالایی را بخشی از جادوی طبیعی میداند که تاکنون در مورد آن غفلت شده است.
🖇در حقیقت صوفی یهودی در جهت مهار نفس سرکش خود و فرمانبرداری از خداوند گام برنمی دارد، بلکه میکوشد تا از راه تامل و معرفت اشراقی به ماهیت خداوند پی ببرد، تا بتواند در خدا تاثیر بگذارد و بر جهان سلطهای امپریالیستی پیدا کند. در اینجاست که رابطه تصوف یهودی یا قبالا با سحر و جادوگری مشخص میشود.
📚نشریه دیدهبان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژهنامه طلبهطراز، صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡معرفی کمپانی والت دیزنی
🔦کمپانی والت دیزنی در شانزدهم اکتبر ۱۹۲۳ به وسیله والتر الیاس والت دیزنی انیماتور تهیه کننده و کارگردان آمریکایی و با مشارکت بابا و برادرش روی اولیور دیزنی در قالب یک استودیو کوچک انیمیشنسازی تأسیس شد این کمپانی اکنون غول تجاری هالیوود دانسته میشود دفتر مرکزی این شرکت و استودیوی اصلی آن در شهر بربنک ایالت کالیفرنیا و یکی از اعضای اصلی میانگین صنعتی داوجونز است.
🔦مایکل ایسنر و رابرت ای باب ایگر در سال ۱۹۸۴ همزمان با مرگ والتر الیاس والت دیزنی یک یهودی به نام مایکل ایزنر ریاست شرکت دیزنی را برعهده گرفت. وی بلافاصله هم کیشان یهودی خود را وارد شرکت کرد و به قول مایکل مدود منتقد سینمایی به زودی یهودیان سراسر دیزنی را در بر گرفتند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 56 و 57 و 58
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡معرفی کمپانی والت دیزنی 🔦کمپانی والت دیزنی در شانزدهم اکتبر ۱۹۲۳ به وسیله والتر الیاس والت دیزنی ا
🔦او در روزهای اول مدیریت خود دستور داد فیلمی درباره حادثه های پیچ و تاب دار جنسی در یک خانواده یهودی عادی در لسآنجلس بسازند. در واقع ایسنر دیزنی را به عنوان ابزاری برای ایجاد ابتذال شدید تبدیل کرد. شرکت محبوب کودکان دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی بیپروا به تولید آثار غیر اخلاقی نامناسب برای کودکان پرداخت.
🔦شرکت والت دیزنی با مجموع دارایی ۹۵ میلیارد دلار و در اختیار داشتن ۱۹۵ هزار کارمند از بزرگترین شرکتهای تولید و توزیع محتوا در جهان به شمار می رود هم اکنون رئیس هیئت مدیره والت دیزنی (رابرت ای باب ایگر) است که همزمان در هیئتمدیره شرکت اپل نیز عضویت دارد. با مدیریت این فرد یهودی شرکت والت دیزنی به مرور توانست شرکت های پیکسار «مارول اینترتینمنت» و «لوکاس فیلم» را تصاحب کنند و سلطه خود را بر تولید و توزیع محتوا و گسترش داد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 56 و 57 و 58
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
🔰 کارگاه قرآن و سینما
بهمن۱۳۹۶
💠معاد و تناسخ در قرآن و سینما
🔸دکتر مرحوم محمدحسین فرجنژاد
🔸دکتر سعید مستغاثی
📌جلسه دوم
💢تماشا در سایت فکرت:
⭕️fekrat.net/?p=8077
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
💡شرکت فاکس قرن بیستم
🔦 شرکت فاکس قرن بیستم تا سال ۲۰۱۸ تحت مدیریت کمپانی نیوز کورپوریشن بود و در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۸ به وسیله شرکت صهیونیستی والت دیزنی به قیمت ۷۱/۳ میلیارد دلار خریداری شد. این شرکت که در منطقه( سنچری سیتی) لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا قرار دارد،در سال ۱۹۳۵ تاسیس شد.
🔦 از شاخص ترین آثار نمایشی این شرکت می توان به ریو، هورتن ،عصر یخبندان و روبات ها اشاره کرد که مولفه های استعماری در آنها دیده میشود. برای نمونه، انیمیشن عصر یخبندان به توجیه استعمارگری میپردازد که یکی از فعالیتهای قوم یهود است.در این انیمیشن، شخصیت سرخ پوستان به شکل سنجابهایی دیده میشوند که حتی نمیتوانند حرفهای موجودات تازه وارد را درک کنند و رفتارشان ،به نوعی نمایانگر رفتار و آداب سرخ پوستان است. در انتها نیز با حمایت و یاری بومیان آنجا، این قاره، کاملا دوستانه و مسالمت آمیز به تصرف آنگلوساکسون ها(مندی و گروهش) در می آید. از طرفی شاهد ترویج داروینیسم نیز در این انیمیشن هستیم. مثلاً در سکانسی که زمین درحال شکافتن است؛ زرافه هایی را می بینیم که برای نگه داشتن دو طرف زمین،گردنشان دراز می شود.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۷۱
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡معرفی شرکت دریم ورکز
🔦«دریم ورکز» یک شرکت سرگرمی آمریکایی است که در زمینه فیلم سازی، ضبط موسیقی، تولید برنامههای تلویزیونی و بازیهای ویدئویی فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۴ به وسیله «استیون اسپیلبرگ» ، «دیوید گفن» و «جفری کاتزنبرگ» تاسیس شد.
🔦 این استودیو توانست با تولید فیلمها و انیمیشنهای پرفروش، به سرعت جای خود را در میان استودیوهای دیگر باز کند. این استودیو به ویژه با وجود فرد توانایی مانند جفری کاتزنبرگ که ده سال در استودیوی «والت دیزنی» سابقه اجرایی داشت، در زمینه انیمیشن بسیار قوی عمل کرد و با تولید انیمیشنهای «شاهزاده مصر» ، «ظهور نگهبانان»، «فرار جوجه ای»، «شرک»، «ماداگاسکار» و... و کسب جایزه اسکار در سال ۲۰۰۲م، در زمینه انیمیشن توانست به سومین استودیوی مطرح جهان بعد از «والت دیزنی و پیکسار» تبدیل شود.
🔦 در سال ۲۰۰۵ مذاکراتی بین استودیوهای «پارا مونت» و «دریم ورکز» انجام شد که بر اساس آن، قراردادی به مبلغ ۱/۶۶میلیارد دلار بین طرفین منعقد گردید. طبق این قرارداد، تقریباً امتیاز کامل استودیو «دریم ورکز» به پارامونت واگذار شد. در حال حاضر تنها بخش مستقل از استودیوی دریم ورکز، کمپانی «دریمورکز انیمیشن» است که همچنان به کار خود ادامه میدهد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۲ و ۶۳
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡 انیمیشنهای تلویزیونی مصر
🔦 درباره پویانمایی تلویزیونی خاورمیانه میتوان سخن را از مصر آغاز کرد؛ جایی که نخستین سریال انیمیشنی عربی در سال ۱۹۹۰م به نام (بکار) با کارگردانی (منی ابوالنصر) تولید شد و ساخت این سریال با اعمال تغییراتی تا سال ۲۰۱۵ م همچنان ادامه یافت. بکار پسربچهای است که به سراسر جهان عرب سفر و ماجراجویی میکند. او از همان ابتدا با فرهنگ عربی و اسلامی خود توانست قلب کودکان عرب را تسخیر کند.
🔦(سوبر هنیدی)(۲۰۰۷م) سریالی کمدی با مضامین اجتماعی - سیاسی، به سبک دو بعدی است و بزرگسالان، مخاطبان اصلی آن هستند. (کراکیب)(۲۰۰۷م) نخستین سریال سه بعدی عربی است که به کارگردانی (سامح مصطفی) در پانزده قسمت تولید و از شبکه یک مصر پخش شد. این سریال داستان دو موجود فضایی را با روحیات متضاد با یکدیگر بازی میکند که از سیارهای بزرگ و پیشرفته تصادفاً به زمین میآیند و امکان بازگشت ندارند. هدف ( کراکیب) این است که شیوه ورود به اجتماع را به نوجوانان بیاموزد و تعامل با دیگران و رفتارهای اجتماعی را به آنان یاد دهد.
🔦 (قصص الانسان فی القرآن) تحت اشراف الازهر و به کارگردانی (مصطفی فرماوی )در سی قسمت بیست دقیقهای تولید شده است. سریال (قصص الانسان فی قرآن) (۲۰۱۳م)، سریال (قصص الحیوانات فی القرآن)(۲۰۱۱م)، سریال (عجائب القصص فی قرآن) (۲۰۱۴م)، (حسین فی دنیا الارقام) (۲۰۰۷م) و (کلیم الله) (۲۰۱۳م) همگی سریالهای مصری با صبغه دینی هستند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 98 و 99
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖نازیها و یهودیان، یهود ستیزی یا همکاری؟
🖇با روی کار آمدن نازیها در آلمان، سینماگران یهودی آمریکا با انتشار بیانیه ای تلاش داشتند تا آمریکا را وادار به اقدام علیه نازی ها کنند. اما سیاستمدار آمریکایی جوزف کندی (پدر جان.اف.کندی) در ملاقاتی مخفی با سران کمپانی ها، با این استدلال که اگر آمریکا وارد جنگ شود مردم، یهودیان را مسئول خواهند دانست، آنان را متقاعد به عقب نشینی کرد.
🖇یهودیان، قهرمانانی اسطوره ای نظیر《سوپرمن》اختراع کردند که در ظاهر روزنامه نگاری روشنفکر، اما در واقع قهرمانی است که دولت ها و نیروهای خبیث را با قدرت خویش سر جایشان مینشاند.و همچنین چارلی چاپلین یهودی فیلم 《دیکتاتور بزرگ》را در هجوِ هیتلر ساخت و سر انجام پس از ورود آمریکا به جنگ جهانی، هالیوود و دولت در یک اتحاد بی سابقه برای تبلیغات و رواج میهن پرستی شریک شدند.
🖇یهودیان اعتقاد داشتند همه اختلاف نژادی در آمریکا باید کنار گذاشته شود تا نازی های ضد یهود شکست بخورند و به برکت شورِ جنگی ضد نازی، یهودیان هالیوود برای نخستین بار جرات کردند مساله یهود ستیزی و ظلم به یهود را در سینما مطرح کنند، مانند فیلم 《توافق آقایان》 که برنده اسکار بهترین سناریو شد.
🖇امروزه در مجامع تبلیغاتی دنیا یهود ستیزی یا سامی ستیزی یا آنتی سیمیتیزم به معنای اذیت وآزار بی منطق یهودیان توسط دیکتاتورهایی چون هیتلر اطلاق میشود.اما اکثر این مجامع تبلیغاتی، خود یهودی و صهیونیستی هستند.
📚نشریه دیده بان اندیشه، ویژهنامه استاد محمد حسین فرج نژاد، صفحه ۱۳۲
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡 شرکت تایم وارنر
🔦 شرکت چندملیتی تایم وارنر، سومین شرکت پردرآمد جهان پس از والت دیزنی و کام کست در این حوزه است. نفوذ این شرکت در حوزه محتوایی بسیار بالاست؛ به گونه2ای که تنها یکی از زیر مجموعه آن به نام ( HBO ) در بیش از ۷۰ کشور، کانال در دسترس و در ۱۵۰ کشور جهان، محتوای در دسترس دارد.
🔦( ترنر) از زیرمجموعههای تایم وارنر، اخبار، سرگرمی، انیمیشن، شبکه های رسانه ای جوانان و نوجوانان و... را تحت پوشش قرار میدهد . برخی از زیر مجموعه های ترنر عبارتند از: CNN TBS،TNT، HLN ، شبکه کارتون ،tru TV و Turner Sports.
🔦 زیرمجموعه مطرح دیگر تایم وارنر، استودیو برادران وارنر است. برادران وارنر به تولید فیلم و سرگرمی خانگی، توزیع جهانی از طریق ویدیو خانگی و توزیع دیجیتال، انیمیشن، کتب کمیک، صدور مجوز و سینماهای بین المللی می پردازد و سالانه بین ۱۸ تا ۲۲ فیلم، ۵۰ سریال و چندین بازی تولید یا توزیع می کند. مجموع دارایی این شرکت بیش از ۶۹ میلیارد دلار است و ۲۶ هزار نفر برای آن کار می کنند.
🔦شرکت تایم نیز زیر مجموعه دیگر تایم وارنر است که ۹۶ عنوان مجله منتشر می کند و مشهور ترین آن ها عبارتند از: تایم، لایف و پیپل، مدیریت این شرکت در اختیار جفری بیکز است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۷۴ و ۷۵
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن های پرفروش دریم ورکز
🔦 موفقیت تولیدات سینمایی و انیمیشن دریم ورکز بسیار جالب توجه بود. جفری کاتزنبرگ بر مبنای تجارب خود از کمپانی دیزنی و با همکاری چند انیماتور جوان و نابغه بریتانیایی، (فرار جوجهای) را تولید کرد. این انیمیشن ۴۲ میلیون دلاری، ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا به فروش رسید. هجویه تند دریم ورکز بر ضد دیزنی، یعنی انیمیشن(شرک)، شش برابر هزینه ۶۰ میلیون دلاری اش، پول به جیب به این کمپانی سرازیر کرد و (شرک ۲) با هزینه ۷۵ میلیون دلاری، ۹۱۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشت. میزان فروش انیمیشن جدید آنها یعنی (ماداگاسکار) نیز بیش از ۴۲۵ میلیون دلار بوده است.
🔦 فیلم های سینمایی این کمپانی جدا از موفقیت های تکنیکی، سیاسی و هنری، اغلب فروش بالایی داشته اند؛ (گلادیاتور)، (زیبایی آمریکایی)، (نجات سرباز رایان)، (جنگ دنیاها)، (با والدین ملاقات کن) و قسمت دوم آن، در کنار فروش دی وی دی هایشان، همگی فیلم های پرسودی بودند. این شرکت توانست در قبال فروش فیلم هایش، به مبلغ نجومی سیزده میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون دلار دست یابد.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۶۳
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی - سینمای هندوئیسم 1
📆26 بهمن 1396
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
🔰 موسسه مطالعاتی شناخت، فعال در زمینه رسانه و مخاطب پژوهی در جهت انجام پروژه های خود، از تعدادی نیروی متعهد و کارآمد با شرایط ذیل دعوت به همکاری مینماید.
عنوان شغلی:
- پژوهشگر و تحلیلگر داده های کمی و کیفی (تمام وقت)
- مصاحبه گر عمیق و پرسشگر میدانی و تلفنی(دورکاری)
#شرایط_کاری :
▫️ ساکن شهر تهران - بازه سنی ۲۲ الی ۲۸ سال - ▫️ کارشناسی و مقاطع بالاتر
▫️توانمندی نگارش و آشنایی کامل با روش های تحقیق و ابزارهای کمی و کیفی
▫️ توانمندی انجام مصاحبه های عمیق و نیمه عمیق و انجام پیمایش های خیابانی و تلفنی
▫️دارای حقوق، بیمه و مزایا برای نیروهای تمام وقت و انعقاد قرارداد یکساله با تمام افراد
▫️واجدین شرایط، رزومه خود را به همراه زمینه های مورد علاقه و مدل پیشنهاد همکاری به شماره زیر در شبکه های اجتماعی بله و واتساپ ارسال بفرمایید:
📳 ۰۹۰۳۱۴۱۴۰۳۹
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇خیلی جرئت میخواهد بعد از 240 روز از نبودنت دست بر قلم ببرم و بر کاغذ شرح حالی بر فراغت بنویسم. لحظات زیادی را بدون تو گذراندیم و اکنون در آخرین شب جمعه سال، یاد تو از ذهنهایمان بیرون نخواهد رفت.
🖇هر روز سوختیم و سوختیم و جای خالی تو بر صندلی محل کار، پشت میزکار در خانه، صدای دلنشین تو پشت تلفن، جای خالیات پای تختهها و حضور گرم تو که دلگرمی و پشتوانهی بچه انقلابیهای قمی بود، حس میشود.
🔙تنها خواسته شما از ما، تلاش و سختی کشیدن و دویدن برای بالا بردن پرچم انقلاب بود. همیشه به ما می گفتید: بچه ها مرد بشید. استاد جان! راهت ادامه دارد.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad