eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
💬مطالبه‌ی برخی کاربران توییتر جهت تجدید چاپ کتاب‌های استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 سونی پیکچرز انیمیشن 🔦 این شرکتِ زیرمجموعه سونی پیکچرز، در سال 2002 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست. نخستین محصول این شرکت، انیمیشن «فصل شکار» بود که در سال 2006 با هزینه 85 میلیون دلار ساخته شد. 🔦 در سال 2011، انیمیشن «اسمورف ها» با بودجه حدوداً 110 میلیون دلاری ساخته شده و 563 میلیون دلار فروش داشت که بیشترین میزان درآمد کمپانی سونی در پخش انیمیشن است. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 78 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
ذبح عدالت در فلسطین .mp3
1.76M
🎙| ذبح عدالت در فلسطین 👤 استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡بررسی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 🔦 شیطان‌پرستان معتقدند جن‌های آبی با تسخیر جهان به وسیله لوسیفر (شیطان)، به دنیای انسان‌ها می‌آیند و برخی ماسون‌ها معتقدند جن‌ها هنگام احضار، آبی‌رنگ هستند. در انیمشین هتل ترانسیلوانیا نیز با جن یا هیولایی آبی‌رنگ مواجهیم. 🔦 جاناتان که نقش اصلی را دارد‌، برای حضور در هتل باید با آبی کردن صورتش، خود را شبیه جن‌ها کند. تلاش برای عادی کردن ارتباط با جن، موارد دیگری نیز داشته است؛ غول آبی چراغ جادو، اسمورف‌های آبی، جیمز سالیوان (هیولای آبی شرکت هیولاها)، جن‌های آبی آواتار. 📓 دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 79 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 نقش بزرگ رسانه 🔦 در جهان امروز، رسانه با رسالت انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، نقش بزرگی برعهده گرفته است. به طورکلی در جهان امروز، رسانه دو بُعد متفاوت دارد؛ رسانه بنابر گفته پاتریک مورداک «می‌تواند به عنوان قوی‌ترین دشمنِ حکومت‌های جابر و ستمگر نقش‌آفرینی کند» یا اینکه دائماً دراختیار حکومت‌های ظالم باشد و به جای قوی‌ترین دشمن، بهترین مؤید شمرده شود. 🔦 از این رو، می‌توان گفت صهیونیسم جهانی، همگام با پیشرفت رسانه‌ها، از همه مصداق‌های رسانه به نفع خود استفاده کرده و صنعت رسانه و تبلیغات را در خدمت اهداف پلید خود درآورده است. البته آن‌ها همچون گذشته در تلاش برای باقی ماندن هستند، ولی نتوانسته‌اند به اهداف پلید خود برسند؛ چرا که قرآن کریم وعده نابودی باطل را داده است. 🔦متفکران صهیونیسم از بدو پیدایش رسانه‌ها، تأکید بسیاری بر مدیریت رسانه‌های جهان داشته‌اند. در سال 1776، یک یهودی به نام آدم وایزهاپ، استاد علم لاهوت و حقوق بین‌الملل دانشگاه نکولدشتات آلمان، انجمن پنهانی برای یهودیان تأسیس کرد و آن را «انجمن نورانیان» نامید و برای سیطره بر جهان، اساسنامه‌ای نوشت. در اصل چهارم آن چنین آمده است: «نورانیان باید مطبوعات و تمام رسانه‌های دیگر را در سیطره خود داشته باشند». 🔦اسپیرواگنو، معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1973 از معاونت کنار گذاشته شد؛ علت، شناخت و نفرت او از مافیای یهودی - کمونیستی بود که ایالات متحده را تحت‌سلطه خود قرار می‌داد. 📓 دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 79 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬انیمیشن و روان‌شناسی ◽️به طورکلی روان شناسی از دو جنبه می‌تواند با انیمیشن پیوند بخورد؛ جنبه نخست، اصول و قواعدی از دانش روان‌شناسی با ابعاد گسترده آن است که می‌توان از آنها بهره‌مند شد و به جذابیت انیمیشن افزود؛ اعم از جذابیت انیمیشن در ساحت رنگ، نورپردازی و سایر فرم‌های بصری یا خلق کاراکترهای جذاب و یا داستان‌پردازی‌های روح‌افزا. ◽️همچنین روان‌شناسی مؤلفه‌هایی را در اختیار سازندگان انیمیشن قرار می‌دهد که می‌تواند هرچه بیشتر بر اثرگذاری آن بر مخاطب و جذابیت انیمیشن بیفزاید. ◽️جنبه دیگر را می‌توان بررسی و سنجش تأثیرات انیمیشن‌ها بر روان مخاطب دانست؛ خشونت، اضطراب، ترس و سایر آثاری که رسانه‌ها و از جمله انیمیشن بر مخاطب می‌گذارند، بررسی تأثیراتی که انیمیشن بر ذهن و مغز کودک می‌گذارد و پیامدهایی که کودکان و نوجوانان با مشاهده این آثار در حوزه‌های فردی و اجتماعی به آن دچار خواهند شد از جمله این موارد است. ◽️به عبارت دیگر مؤلفه‌های روان‌شناختی جنایت در پویانمایی می‌توان جنبه اول راه رویکرد درونی دانست که برارزش محصول می‌افزاید و جنبه دوم راه رویکرد بیرونی برشمرد که به ارزیابی روانی محصول می‌پردازد. 📖دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 148 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
امروز توی خیابان‌ها که رد می‌شدی، چیزی که خیلی توجه‌تان را جلب می‌کرد، گل‌فروشی‌های شلوغ بود. ازدحامی از جنس محبت به پاس مهربانی‌های مادران. چه زیباست تصوری که با دیدن این عکس‌ها در ذهنم مرور می‌شود؛ لحظه‌ی تقدیم گل آقا علیرضا و محمدرضا و مطهره خانم به مادر... 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸تقدیر از خانواده استاد فرج نژاد در مراسم میلاد بانوی دو جهان 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: بر اساس آموزه‌های قرآن آقای فرج نژاد قطعاً جزء شهداست 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡تسخیر اندیشه به واسطه قصه‌ها 🔦تسخیر اندیشه نسل‌ها به واسطه «قصه‌ها» مسئله‌ای است که اندیشمندان بسیاری درباره آن هشدار داده‌اند؛ به گونه ای که افلاطون معتقد است «قصه گویان کسانی هستند که بر جوامع حکومت میکنند». 🔦او از نخستین اندیشمندانی بود که اهمیت قصه را برای کودکان دریافت و بخشی از کتاب جمهوری را به بیان اهمیت قصه برای کودکان اختصاص داد. 🔦البته اتاق‌های فکر غربی و اربابان کاپیتالیسم جهانی نیز از این مهم غافل نمانده‌اند و در دهه های گذشته با استفاده از ابزار انیمیشن، سعی در جهت دهی افکار عمومی جهانی و تحمیل فرهنگ غربی بر دنیا داشته‌اند. 🔦تزریق باورهای اومانیستی ماتریالیستی اگزیستانسیالیستی و دیگر ثمره‌های فلسفه غرب به داستان‌های خوش رنگ و لعابِ انیمیشنی، از آنها تروایی ساخته که به عمق ناخودآگاه مخاطبان (اعم از کودک و بزرگ سال) نفوذ میکند و معنویات و هویت اسلامی را هدف قرار می‌دهد. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۸۱ و ۸۲ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡بی‌کرانگی از عوامل جذابیت انیمیشن 🔦 «بی انتهایی»، «قدرت نامحدود» و «دانایی از غیب»، سه ضلع مثلث «بیکرانگی» هستند. انسان فطرتاً شیفته و مجذوب این سه گانه است و آرامش و نشاط خود را با رسیدن به این مرحله می یابد. 🔦 خداوند بلندمرتبه در حدیثی قدسی میفرماید: «بنده من! مرا اطاعت کن تا تو را مثل خود سازم. من زنده‌ای هستم که نمیرم، تو را هم زنده‌ای قرار دهم که نمیری. من دارایی هستم که فقیر نمی‌شوم، تو را نیز چنان سازم که فقیر نگردی. من هر چه اراده کنم می‌شود تو را نیز چنان قرار دهم که هرچه اراده کنی، شود». 🔦 نکته مهم این حدیث این است که بنده، از‌ راه «اطاعت از وجود نامحدود» می‌تواند در بی‌انتهایی خداوند فانی شود و به‌گونه‌ای وجود نا‌محدود بیابد. نامحدود شدن از سوی خداوند به بنده اعطا می‌شود، در قبال «نیازی» است که در فطرت انسان وجود دارد. 🔦 انیمیشن به واسطه بازنمایی خیالی از این «نیازی انسانی»، مخاطب را جذب می‌کند و به سمت خود می‌کشاند و با نمایش سرابی دروغین، سعی در پاسخ دادن به این نیاز فطری می‌کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۳۶ و ۱۳۷ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💬انیمیشن و روان‌شناسی ◽️به طورکلی روان شناسی از دو جنبه می‌تواند با انیمیشن پیوند بخورد؛ جنبه نخست،
🔰ابعاد وسیع رابطه روان‌شناسی و انیمیشن 💠رابطه دو مقوله روان‌شناسی و انیمیشن، ابعاد وسیعی را دربرمی‌گیرد. دانش روان‌شناسی در مخاطب‌سنجی و تحلیل و ارزیابی ویژگی‌های روانی مخاطبان، نقش مهمی ایفا می‌کند. 💠از سویی برای اثرگذاری انیمیشن باید دانست که مخاطب کیست و چه ویژگی‌هایی را داراست تا محصولی متناسب با آن را انتظار داشت و از سوی دیگر تأثیراتی را که محصولات انیمیشن بر مخاطبان گذاشته‌اند، توصیف، تبیین و ارزیابی نمود اما ساحت مشترک میان این دو مقوله، به مخاطب منحصر نیست. 💠روان‌شناسی سهمی بزرگ در ساخت انیمیشن دارد. روان‌شناسی رنگ و نور، از جمله مباحثی است که در طراحی بصری و فرمی انیمیشن دخیل است یکی از مؤلفه های اساسی انیمیشن، خلق کاراکترهای جذاب است. 💠روان‌شناسی شخصیت و روان شناسی اجتماعی، پایه و اساس مبانی برای خلق شخصیت قرار می‌گیرند. هرچه سازندگان انیمیشن، بیشتر قدرت تحلیل شخصیت داشته باشند و ابزارهای قدرت را در رفتارهای غیرکلامی در روابط میان فردی بهتر بشناسند، قطعاً کاراکتر جذاب‌تری متناسب با داستان به تصویر خواهند کشید. 📘دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 148 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡جاذبه‌های کاذب به تعبیر شهید آوینی 🔦جاذبه‌های کاذب، جاذبه‌هایی منافی آزادی و اختیار تماشاگر و مانع او از رشد و تعالی کمال طلبانه به‌سوی حق است. جاذبه‌ کاذب، جاذبه‌ای است که تماشاگر را سحر می‌کند و او‌ را از رجوع به فطرت خویش باز‌می‌دارد. هر جاذبه‌ای که عقل بشر را تحت سیطره خویش و تماشاگر را به ورطه تسلیم در برابر وهم و شهوت و غضب بکشاند، جاذبه کاذب است. 📄مقاله «جذابیت سینما»، شهید مرتضی آوینی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad