استاد محمدحسین فرجنژاد
💭تلویزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو
💭پس کو رفاهی که دم از آن میزدند؟ کجاست آن توسعه بینالمللیِ آرمانیِ فیلمها و انیمیشنهای جریان اصلی؟ کو وعدههای تبلیغات تجاریِ سرمایهداران؟ ظاهراً رسالت تاریخی میلیاردها نفر از مردمان قشر خاکستری، در منظر اینان، جز مصرف انبوه و بی انتها نیست. واقعا دنیای آزاد همین است؟ جنت آخرالزمانی غرب همین بود؟
💭این بود نتیجه تسلط سرمایهداری بر جنگهای اقتصادی و نبردهای نوین رسانهای و شناختی اقتصادی؟ اقیانوس فقرا و مستضعفین جهان را چه شده است؟ مردمان سلطهپذیر، دیگر به اندازه سیلی هم مؤثر نیستند. تودههای غافل را چه میشود؟ انسان مغروق در سرمایه داری و غرق در موسیقی و فیلم و سکس و شبکههای اجتماعی، زیر یوغ اربابان اطلاعاتی ـ ارتباطاتی.
💭این بود حقیقت تلخِ تصویرسازان بهشت موعود مادی؟ آدمی باید به کجا و کدامین پناهگاه، ره بیابد؟ جبرگرایان تاریخی چپ و راست، خوب توصیف میکنند؛ ولی راه فراری برای این وضعیت بغرنج ندارند. ژورنالیسمی ساختهاند تهاجمی و کوبنده؛ به بلندای برجهای والاستریت و بنا شده بر گرده خون آفریقاییهای شکارشده در استعمار سنتی؛ اما همچون «خانهای بر روی آب». بیبخار و نومیدکننده و جز افسردگی و سودازدگی، نتیجه سوداگری و حاکمیت سرمایه و احزاب نخواهد بود. با ماتریالیسم و دئیسم و سکولاریسم، راه فراری از این وضعیت نمیتوان یافت؛ سرنوشت اومانیسم، بازنمایی ذهنی رفاه است و لاغیر.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💭پس کو رفاهی که دم از آن میزدند؟ کجاست آن توسعه بینالمللیِ آرمانیِ فیلمها و انیمیشنهای جریان اصل
💭فردگراییِ بیموطن و جامعهگراییِ بیخدا، ره به قبرستان روح دارد، نه گلستان وجود. اعتلای آدم در گذر از اسارت نفس خودپسند و رهایی از اومانیسم ساختارمند در علم اقتصاد مدرن است. پس چه باید کرد! اما انسانهای رشید و فعال، طوفان ویرانگر ساختارهای متصلب اقتصاد لیبرال را به راه انداختهاند و تصمیم به بنای ساختمان دیگری دارند.
💭و بهراستی امروز، اقتصاد شناختی و اقتصاد رفتاری که در دانشگاههای غرب متداول شده است، در خدمت تأثیرگذاری عمیقتر بر مردمان و تسلط بیشتر بر مصرفکنندگان برنیامده است؟ جز این است که امروز، مبانی پوزیتویستی و مادیِ علوم شناختی، تسلط تبلیغاتی شرکتها بر مردم را بیشتر کرده است؟ پس باید به هوش بود که صرف «تقلید» و «ترجمه» در علوم شناختی و اقتصاد رفتاری و شناختی، برای ما سعادت و رفاه را به ارمغان نخواهد آورد؛ ولی باید بشناسیماش به هزار دلیل.
_پایان یادداشت_
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
19.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬تأثیر مکاتب میترائیسم، آناهیتائیسم و گنوسی بر تمدن غرب
#صهیونیسم
#یهودیت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🎲نگاهی به تقسیم بندی یهودی - صهیونی تاریخ
🎯برخی تاریخنگاران یهودی، مانند حبیب لوی در کتاب «تاریخ یهود ایران»، تاریخ بنیاسرائیل را از حضرت ابراهیم(ع) آغاز میکنند. البته اینکه یهودیان، به دلیل روحیه نژادپرستی خود، حضرت ابراهیم(ع) را یهودی بنامند، در قرآن نیز به آن اشاره شده است.
📕آنان کل این تاریخ را به نُه دوره تقسیم میکنند که از این قرار است:
🔻دوره اول: از زمان حضرت ابراهیم که حدود 3950 سال پیش (1950 ق.م) آغاز میشود و تا ورود حضرت یعقوب و فرزندانش به مصر طول میکشد. (290 سال)
🔻دوره دوم: از ورود بنیاسرائیل به مصر حدود 3650 سال پیش (1650 ق.م) تا خروج از مصر. (210 سال)
🔻دوره سوم: خروج از مصر (حدود 1447 ق.م) و سرگردانی چهل ساله بنیاسرائیل در تیه (بیابان) به دلیل سرپیچی از فرمان الهی.
🔻دوره چهارم: حکومت قضات یا داوران بنیاسرائیل که حدود سال 1410 ق.م آغاز شد تا 195 سال ادامه یافت.
🔻دوره پنجم: سلطنت یهودا که از حدود 1210 ق.م شروع شد و تا 491 سال تداوم یافت.
🔻دوره ششم: دوره هجرت بنیاسرائیل به آشور و بابل که از حدود 720 ق.م آغاز شد و 204 سال ادامه داشت.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 119 و 120، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎲نگاهی به تقسیم بندی یهودی - صهیونی تاریخ 🎯برخی تاریخنگاران یهودی، مانند حبیب لوی در کتاب «تاریخ ی
🔻دوره هفتم: دوره تجدید استقلال دوم که قسمتی از این دوران مصادف با سلطه هخامنشیان است. از حدود سال 587 ق.م آغاز شده و تا سال 70 م یعنی حدود 586 سال تداوم یافت.
🔻دوره هشتم: از مهاجرت بنیاسرائیل و تسلط بابل بر فلسطین (سال 70 م)، تا تشکیل دولت غاصب اسرائیل در فلسطین در سال 1984 م. (دوران طولانی 1878 ساله)
🔻دوره نهم: عصر تشکیل دولت یهودی در فلسطین از 1948 م تاکنون.
🔴البته واضح است که نویسنده کتاب «تاریخ یهود ایران» با تمایلات صهیونیستی، چنین تقسیم بندی برای تاریخ یهود داشته است، لذا باید نگاهی دقیق و با تأمل به این تقسیم بندی و ملاکهای قومی و سیاسی از جانب وی داشت.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 119 و 120، محمدحسین فرجنژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
جنگ سایبری با پیامرسان های داخلی.mp3
1.7M
🎙 #پادکست| جنگ سایبری و لزوم آموزش دیدن برای فعالیت حرفهای در اینستاگرام و توییتر (3)
🖇جنگ سایبری با پیامرسان ها داخلی
🖇دشمنی با پیامرسان ایتا
🖇شبکه نفوذ داخلی
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
تا پای جان.mp3
1.28M
🎙 #پادکست| جنگ سایبری و لزوم آموزش دیدن برای فعالیت حرفهای در اینستاگرام و توییتر (4)
🖇نفوذ شیطان از طریق تصاویر مستهجن در وجود انسان
🖇عملیات رسانه ای در انواع پیامرسان ها
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
↙️ پای کار اسلام
♨️ یادش بخیر، از بانیان اصلی برگزاری این همایش بزرگ👆 استاد #فرج_نژاد بود.
🔷مهمان جلسه، جناب آقای دکتر ابراهیم رزاقی بودند.
بعد از جلسه و موقع شام، غذایی که بچهها اون هم با پول خودشون تهیه کرده بودند، چلو کباب، را نخوردند و گفتند که براشون خوب نیست و مایلند تا پنیر یا ماست بخورند.
🔴 استاد فرج نژاد غذای مهمان را داد به راننده ایشون و گفت ببر برای خانوادت.
بعد هم سریع دوید و رفت برای استاد غذای حاضری تهیه کرد و همراهیشون کرد و گفت زشته استاد بدون شام بروند.
💢 وقتی آقای فرج نژاد به دکتر ابراهیم رزاقی گفت که من از مشتریهای همیشگی شما و از شاگردان شما هستم، گل از گل دکتر رزاقی شکفت.
🔷 راوی: سید ضیاءالدین رضی
https://eitaa.com/eslamesyasi
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
پادکست کامل جنگ سایبری.mp3
6.82M
🎙 #پادکست| پادکست کامل جنگ سایبری
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| دین و سینما (بخش اول)
👈استاد محمدحسین فرجنژاد
📎فیلم کامل را اینجا ببینید.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
8.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| دین و سینما (بخش دوم)
👈استاد محمدحسین فرجنژاد
📎فیلم کامل را اینجا مشاهده کنید.
🆔 eitaa.com/fekrat_net
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad
🔻بارها میشد همراه استاد به کتاب فروشی میرفتیم. میگفت فلان کتابفروشی کتابهای خوبی داره. کتاب فروشی ها را خوب می شناخت.
🔻میگفت سید این ماه فقط تونستم صد تومان کتاب بخرم!!
یعنی کتاب توی سبد خرید استاد جاش محکم بود.
🔻یه بار گفتم استاد فلان کتاب را خوندم خیلی دید من را به انقلاب باز کرد. خیلی استقبال کرد و گفت «حدیث پیمانه» را اگر بخوانی فوق العاده است. عاشقش میشی.
🔻درباره کتاب #زرسالاران میگفت این کتاب ما را بیدار کرد!
چقدر این کتاب را دوست داشت. با اینکه بارها خونده بود اما جلسه مطالعه و مباحثه اش را برای ما می گذاشت تا رشد کنیم.
🔻اینقدر این کتاب را دوست داشت که بخاطرش رفته بود شیراز تا با نویسنده کتاب استاد #عبدالله_شهبازی گفتگو کنه.
🔻یکبار در فروشگاه انتشارات آقای خسروشاهی دنبال کتاب خودش (کتاب اسطوره های صهیونیستی در سینما) میگشت. گفتم مگه کتاب خودتون را ندارید؟ گفت نه، میخوام برای کسی بخرم!
🔻برای شهرستان لیست پیشنهادی مطالعه کتاب میخواستم. یک جزوه معرفی کتاب برای سنین مختلف با موضوع های مختلف بهم داد.
خوشحال می شد که داریم کتاب خوان میشیم و سرعت خواندنمون بالا رفته.
کتاب یا در دستش بود، یا توی کیفش یا توی اتاقش یا محل کارش.
♨️ راوی: سید ضیاءالدین رضی
#فرج_نژاد
https://eitaa.com/eslamesyasi
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 instagram.com/dr.farajnezhad