☑️ اسطوره پردازی، ساحل نجات یهود
🔘 اسطوره پردازی سینمایی، صهیونیستها را به هدف هایشان نزدیک کرده است. به گونهای که آنها سینما را ساحل نجات خود و مهمترین وسیله برای حفظ حافظهی تاریخی یهودیان و گسترش ارزشهای مادی میدانند و برای پشتیبانی و هدایت یاران پراکندهشان در دیگر کشورها، ابزاری نیرومندتر از سینما نیافتهاند.
🔘 یکی از ویژگیهای اسطوره، رازآمیز بودن آن است که بر جذابیت فیلم سینمایی میافزاید و بهرهگیری از ابهامهای عمدی،در جای جای فیلمنامه،به دلپذیری و زیبایی این فیلمها کمک میکند. از این رو اساطیر، برای فیلمنامهنویسان و کارگردانان و داستاننویسان، جایگاه ویژهای دارند و آنها به آسانی میتوانند از آنها برای خلق آثار نو، سود جویند. با توجه به ویژگی صهیونیستها که جعل و کتمان تاریخ و فریب انسان است، میتوان دلیل دیگر استقبال آنان از اسطورهها را یافت.
📚 اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه ۷۱، محمد حسین فرج نژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
تمام تلاشش این بود که بیان کند که چه خونها که ریخته شد
و چه دهانها دوخته
و چه حرمتها شکسته شد
که ما ولادت و ولایت مولا را جار بزنیم و فریادِ «فقط حیدر امیرالمومنین است» سر دهیم..}
#غنیمتبشمار
#فرجنژاد
#استاد_صبر
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
☑️ رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود #پاراکتاب 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Neja
☑️ رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود
🔘 صهیونیستها میگویند چون ما از نژاد ابراهیم(ع) هستیم و در کتاب «تورات» چنین وارد شده است که: «در این روزها خداوند با ابراهیم پیمان بست و گفت: این سرزمین، از رود مصر گرفته تا سطح بزرگ و از آنجا تا سطح فرات را به نسل تو میبخشم.» این وعده در جاهای دیگری هم، دربارهی سرزمینهای خاصی آمده است که بیشتر شامل کرانهی باختری رود «اردن» فعلی میشود. در برخی جاها، به گونهای نمادین، از تپهی کنار شهر بیتالمقدس، «زایان» (zion) یا شهر «اورشلیم» به عنوان نماد ارض مقدس و سرزمین موعود یاد شده است.
🔘 با مطالعه اساطیر باستان «خاورمیانه» در مییابیم که در همه اسطورهها از جمله مصریان ، اهالی «بینالنهرین» و هیتیها، از وعدهی زمین یاد شده است. روژه گارودی در این باره میگوید: «اگر عبرانیان چنین وعدهای دریافت نمیکردند، حقیقتا استثنائی بودند.»
🔘 این وعده به دلیل ویژگی جغرافیایی فلسطین یا نژاد بنیاسرائیل نبود، بلکه به دلیل بیعت آنان با خداوند بود که هر زمان که شکسته شد و پیامبران او فراموش شدند و ماده گرایی و انسانمحوری، آرمان صهیونیستها گشت، آن وعده هم از بین میرود و ملاک، حرکت در مسیر توحید ناب است؛ زیرا خداوند، مالک تمام سرزمینهاست و خلیفههای واقعی او جانشینان وی در زمین هستند.
🔘 بر اساس این اسطوره، فیلمهای بسیاری چون پرنس مصر، ده فرمان و کتاب آفرینش ساخته شده و در فیلمهای دیگری به شکل نمادین، فردی دور از خانه یا کودکی دور از مادر یا خانواده، به نمایش در آمده است که پس از تلاش بسیار، به خانه و سرزمین مادری خود باز میگردد. در فیلم و پویانمایی ماتریکس، برای رهایی سرزمین «زایان»، تلاش بسیاری شد.
📚 اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه ۷۵ و ۷۶ و ۷۷ و ۷۸ و ۷۹، محمد حسین فرج نژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
☑️ سو استفاده یهود از ارض موعود
🔘 برای جذب مسیحیان و یهودیان سراسر جهان، تبلیغات بسیاری صورت گرفته تا باور کنند «ارض موعود»، همان «آمریکا»ست که باید به آنجا بروند تا بستری برای ظهور موعود رهایی بخش، فراهم شود.
🔘 ویل دورانت در مجموعهی «تاریختمدن»، کریستف کلمب را یک یهودی اهل «پرتغال» میداند که برای کاستن از دشواریهای یهودیان، سفر مقدسی را برای یافتن « ارض موعود» آغاز کرد و به آمریکا رسید. به همین دلیل، از دیرباز، «نیویورک» (به معنای شهر جدید) پایتخت مالی یهودیان جهان بوده است. سینمای اروپا هم در این مسیر از رقیب هالیوودی خود دور نمانده و آثاری با همین مضمون پدید آورده است.
📚 اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه ۸۰ و ۸۱، محمد حسین فرج نژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
☑️ خود بزرگ بینی یهود
🔘 بنی اسرائیل، شامل دوازده قبیله بود که از میان آنها قبیلهی یهودا که مردمانی زیادهخواه داشت، بر دیگر قبیلهها چیره شد. خود یهودا که ریاست این قبیله را بر عهده داشت، نماد دورویی و نیرنگ در میان پسران حضرت یعقوب(ع) بود. او نقشه به چاه انداختن حضرت یوسف(ع) را کشید.
🔘 یهودیان به ویژه صهیونیستها بر برگزیده بودن نژاد عبرانی تاکید فراوانی دارند. ناهوم سوکولف میگوید: «در میان ملل متمدن، بی گمان یودیان خالص ترین نژادند.» این خودپسندی سبب شده است که انسان یهودی را از خدا بالاتر یا همردیف آن بدانند: «یهودی، خدای زندهای است در کالبد انسان؛ خدواند، مجوبر به برآورده کردن نیاز خاخامها روی زمین است.»
🔘 این قوم گرایی در فیلمهای بسیاری دیده میشود. در فیلم بیگانهای میان ما، داستان زندگی یهودیان در شهر «نیویورک» به تصویر کشیده شده است. با توجه به اینکه بیشتر مردمان نیویورک، مسیحی هستند به نظر میرسد منظور از بیگانه، یهودیان هستند ولی منظور از بیگانه یک پلیس زن مسیحی از اهالی نیویورک است که میان جامعهی یهودی میرود و اتفاقهایی برایش پیش میآید.
📚اسطورههای صهیونیستی سینما، صفحه 90 و 91 و 92 و 93 و 94، محمد حسین فرج نژاد
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (5) 🔦روحیه جهادی و مجاهد بودن انسان مجاهد زندگیاش وقف جهاد
💡دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (6)
🔦قرآن میفرماید «وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ» این دسته از مومنان مجاهد فی سبیل الله، با اموال و نفس خود، زندگی خود را وقف می کند. آیا اگر کسی از مرحوم وقت میخواست کلاس میگذاشت و میگفت به مسئول دفترم بگو و یک هفته دو هفته بعد بهت وقت میدهم؟!
🔦اگر طلبه ای کارش داشت برایش وقت میگذاشت. رویکردی داشت که هر جوان باهوشی را تور میکرد. مجاهد این است. نیروساز و پرورش دهنده است. تربیت و دستگیری میکند. بعضی آدم ها که فقط به فکر رشد خودشان هستند. میگوید عالم شوم فقیه شوم، چه کار دارم بقیه چه کار میکنند. اما بعضیها وقت میگذارند، وقت هم میگذارند کاسب هستند.
🔦من نمیخواهم بگویم که انسان نباید به معیشتاش توجه کند در حد ضرورت، اما انسان کاسب باشی یک حرف دیگر است.
🔦خداوند میفرماید «الْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ» بعد میفرماید «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً» بعد هم به این درجه بسنده نمیکند میفرماید «وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ» بعد هم به این درجه کفایت نمیکند «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيما».
🔦سه بار خداوند این مجاهدین را تشویق میکند، اول «دَرَجَةً» بعد میگوید «وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَىٰ» بعد میفرماید «أَجْرًا عَظِيما». در بعضی از مکان ها میگوید اشکال ندارد که مرگ ایشان را شهادت بنامیم.
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
🔰 کارگاه قرآن و سینما_ بهمن۱۳۹۶
💠معاد و تناسخ در قرآن و سینما
🔸دکتر مرحوم محمدحسین فرجنژاد
🔸دکتر سعید مستغاثی
💢تماشا در سایت فکرت:
⭕️fekrat.net/?p=7935
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (6) 🔦قرآن میفرماید «وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ب
💡دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (قسمت آخر)
🔦شهید، واقعاً انسانی است که زندگیاش را وقف خدا میکند «إنَّ مِدادَ العُلماءِ فِى المِيزانِ أثقَلُ مِن دَمِ الشُّهداءِ». مداد ایشان بود، ایشان نمیتوانست برود به همین جهاد بحث فقهی و کم کم آیتالله، این عناوین هم جذاب است. بیاید تحقیق کند، مثلاً درباره صلاة و حج جهاد خوب اینها کار راحتی است. کتاب فقهی را جلوی خودت میگذاری فرع فقهی که قبلاً کار شده را کار میکنید.
🔦اقوال را جمع میکنید و بعد هم میگویید (أنا رجل) ما هم این نظر را داریم. اما این موضوعات رسانه و سینما چقدر پیچیده است. آنوقت سینمای دینی که عقبه دینی دارد عقبه صهیونیستی دارد. چقدر پیچیدهتر است، چقدر منبع در این زمینه است، چقدر کار شده چقدر با مبانی اسلامی کار شده چند کتاب داریم، این جهاد علمی است.
🔦این عزیز بزرگوارمون در طب مطالعات بسیار گسترده داشته است. در هر کدام از موضوعات باید یک عمر وقت کند تا چیزی گیرش بیاید. در رسانه، در فضای مجازی، در ادیان، در صهیونیست مطالعه داشتند. این گستره مطالعات و عمق مطالعه و نگاه مسأله محوری ایشان حاکی از نگاه بینا مرحوم فرج نژاد بود.
🔦دستهای این الگو را مدون کنید، خواهش میکنم بنشینید مدون کنید، توزیع کنید. مخاطب ایشان نخبگان و فضلاء بودند. همین نوجوانان بودند، یعنی دست نوجوان را میگرفت، عموم مردم هم با کارهای جهادی که میرفت سیستان و بلوچستان و... .
🔦بعضیها مخاطبشان فقط نخبگان بعضی نوجوانان بعضی عموم مردم است. این گستره مخاطب هم یک ویژگی است که در او بود.
🔦بدون اغراق میگویم، میفهمم تحقیق یعنی چه، او واقعاً بینظیر بود. من نمیدانم چقدر باید زمان بگذرد در حوزه و دانشگاه که یکی مثل آقا محمد حسین تربیت بشود.
🔦آنوقت در این حادثه خودش همسرش و دو پسرش و دخترش آنهم دخترش با یک فاصلهی زمانی به دیدار حق شتافتند، که من شنیدم ناخودآگاه ذهنم به سمت حضرت رقیه (سَلٰامُ الله علیها) رفت.
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1)
🔦مرحوم فرجنژاد یک الگویی در علوم انسانی به ما داد. من میخواهم این الگو را به صورت یک مصداق از کتاب دین در سینمای شرق و غرب که توسط مرحوم فرج نژاد و جمعی از دوستان تهیه شده، از بخشهایی که با قلم خودشان نوشته شده، مطالبی را عرض کنم.
🔦در بخش سوم کتاب که مکاتب غربی و مؤلفههای یهودی یا مسیحی در سینما را مطرح کرده است و در فصل اول یهودیت در سینما را توضیح دادند، یکی از کارهایی که معمولاً محققین انجام میدهند در یک رشته خاص میپردازند. مثل یک فیلسوف که درباره یک مسئله فلسفی صحبت می کند (اصل علیت را تجزیه و تحلیل میکند) البته کار دشواری است . ولی دشوارتر از آن کاری است که کسی بیاید یک موضوع را حیثیت تحلیلی آن را بررسی کند.
🔦 مثلاً فرض کنید سینما و علل و عواملی که تاثیر گذار است بر سینما، مثلاً سینما هالیوود و سینمای بالیوود را با مبانی فکری و فلسفی که تاثیر گذار بر سینما است توضیح بدهند. این کار به مراتب سختتر است از کاری که فقط از یک رشته خاص پرداخته شده است. چون در آن کار پژوهشی یک مسئله از فلسفه وارد برسی قرار میگیرد اما در کاری که یک موضوع را حیثیت تحلیلی آن را بحث میکند این خیلی کار دشواری و سخت و سنگینتری است.
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖پروپاگاندا برای انیمیشنهای خاص
🖇رشد هنر - رسانه انیمیشن در امریکا و حتی چین و ژاپن، مولود رشد صنایع و فناوری ها و مدیریت و تفکر راهبردی فرهنگی - سیاسی - اقتصادی آنهاست و یک شبه اتفاق نیفتاده است.
🖇این نظام ترسناک، با در کنار هم قرار گرفتن نظامهای منسجم ظاهر و پنهان برنامه ریزی، انباشت ثروت، تولید اندیشه راهبردی هنری و فلسفی، شناسایی و تربیت نیروی انسانی همفکرِ مدیران ثروتمند کمپانیها، تولید، پخش، تبلیغات عظیم و شبکه اکران و توزیع گسترده در هالیوود و شرق آسیا، برپا شده است.
🖇از اینرو با وجود مشتریانی که پیشتر به وسیله پروپاگاندای کارتلهای رسانهای، همچون «نیوز کورپوریشن»، «سونی»، «کام کست»، «وریزون»، «کاکس»، «اِی.تی اَند تی»، «ویاکام»، «سی.بی.سی کورپوریشون» به تسخیر این سیستم درآمدهاند.
🖇بهتازگی شاهد بودهایم که برخی از انیمشینها مانند «یخ زده» و مجموعه چند قسمتی «پاندای کونگفوکار»، حدود یکمیلیاردواندی دلار فروش داشتهاند؛ البته برخی از این انیمیشنها، همزمان در مجموعه سینماهای زنجیرهای مختلفِ بسیاری از مناطق زمین، گاهی بین چهار تا دوازده هزار سینما در چندین کشور، اکران میشوند و نهتنها مانعی در توزیع آنها در کشورهای مختلف وجود ندارد، بلکه ذهنهایی که از تبلیغات اغواگر کارتلهای بزرگ «صنعتی - سینمایی - رسانهای» اشراب شدهاند، در صف اکران آنها منتظرند.
📚دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 20
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استادفرج نژاد.mp3
3.44M
🎙مشکل اصلی و راه چاره از نظر استاد فرجنژاد چه بود؟
🗨استاد فرجنژاد:
در حوزه چقدر به قرآن اهمیت میدهیم؟
دشمن شناسی یعنی تاریخ و قرآن؛ آنوقت در حوزه چقدر تاریخ و قرآن خوانده میشوند؟کم کاری حوزه در بحث دشمن شناسی مشهود است.
🔙راه حل آنست که 5 مسأله را دنبال کنیم:
1. ولایت فقیه
2. دشمن شناسی
3. تاریخ
4. قرآن
5. معنویت و ارتباط با شهدا
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استادفرج نژاد (2).mp3
3.65M
📻 #بشنوید| پاسخ استاد فرج نژاد به یک پرسش اساسی
💡برای تربیت نخبگان باسواد و انقلابی چه باید کرد؟
🕰ما پس از پنجهزار ساعت وقت گذاشتن، به یک درخت معرفت رسیدهایم و معتقدیم که این علوم را باید بیاموزیم:
👈 قرآن، حکمت و تاریخ
که ریشه هستند.
👈دشمن شناسی
که حاصل این سه علم است.
👈در درجه بعد ادبیات، فقه،
اصول و معارف هستند.
👈درمرحله بعد، اقتصاد،
روانشناسی و جامعه شناسی.
📙من به این نتیجه رسیدم که پولدار شدن با عالم شدن قابل جمع شدن نیست. اگر مسیر علم را انتخاب را کردید روزی 16 ساعت وقت بگذارید و بهانه تابستان و تعطیلات و جمعه و... را هم بگذارید کنار.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1) 🔦مرحوم فرجنژاد یک الگویی در علوم انسانی به ما د
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
🔦کار پژوهشی سوم این است که یک موضوع را از ساحتهای مختلف یعنی از ساحت معنا شناختی و مبنی شناختی و کارکرد شناختی برسی بکند یعنی یک موضوع را از سه ساحت و از سه پنجره مختلف ببیند. این دیگر به مراتب از کار دومی که حیثیت تحلیلی آن بحث میشود سخت تر است. البته شناختی دقیقتر و عمیقتر به انسان میدهد.
🔦 مرحوم فرجنژاد شخصیتی بود که هیچگاه مثل یک فیلسوف محض و فلسفهدان محض به مسألههای فلسفی مستقلاً نمیپرداخت و به عنوان جامعهشناس مسئله را جامعه شناختی بررسی نمیکرد؛ بلکه موضوع را میگرفت از ساحتهای مختلف به آن موضوع مینگریخت تا ابعاد مختلف آن را بشناسد.
🔦این مطلب را بنده در مطلبهای معرفتشناسی از او تعبیر کردم «رئالیست پنجرهای» یعنی وقتی انسان واقعیتی را میخواهد ببیند از پنجرههای مختلف، از ساحتهای مختلف بنگرد و ببیند. مرحوم فرج نژاد این شخصیت فرهیخته، واقعاً یک تعبیر که ملاصدرا دارد «النفس في وحدتها کل القوي» و البته نفس میتواند ساحتهای نازلتر و عالیتر داشته باشد؛ این شخصیت یک چنین توانی داشت که میتوانست با کودکان با زبان کودکان سخن گوید، با اهل علم هم با زبان علم سخن بگوید. (این هنر هر کسی نیست.)
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| پاراکتابهای کار شده در کانال:
📘پایه های تاریخی تمدن مدرن غربی
eitaa.com/farajnezhad110/807
📘بستر سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/801
📘فرم زدگی افراطی در سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/799
📘فالوور یا تحلیلگر؟!
eitaa.com/farajnezhad110/798
📘تفاوت سینمای دینی در نگاه مسیحیت و یهود با نگاه اسلام
eitaa.com/farajnezhad110/796
📘مدرنیته و تغییر نگاه به انسان، خدا و جهان
eitaa.com/farajnezhad110/789
📘دشمنی سینمای غرب با حضرت عیسی(ع)
eitaa.com/farajnezhad110/785
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/782
📘تخریب پیامبران در سینمای شرق و غرب
eitaa.com/farajnezhad110/777
📘لزوم پرداختن محققان به سینمای دینی
eitaa.com/farajnezhad110/775
📘جهتدهی به جامعه با سینما
eitaa.com/farajnezhad110/768
📘دین، ماهیتی ثابت دارد
eitaa.com/farajnezhad110/762
📘بازگشت به دین در عصر جدید
eitaa.com/farajnezhad110/761
📘واژه شناسی و اصطلاح شناسی اسطوره
eitaa.com/farajnezhad110/754
📘لزوم بازشناسی سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/751
📘نگاهی به تقسیمبندی یهودی-صهیونی تاریخ
eitaa.com/farajnezhad110/987
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/1060
📘عصر پیدایش اسطورهها
eitaa.com/farajnezhad110/1061
📘عصر پیدایش اسطورههای یهودیت
eitaa.com/farajnezhad110/1063
📘عصر اسطورههای مسیحیت یهودی شده
eitaa.com/farajnezhad110/1064
📘عصر اسلام و توسعه علم حکمتآمیز
eitaa.com/farajnezhad110/1088
📘عصر رنسانس و تاریکی اروپا
eitaa.com/farajnezhad110/1092
📘یهود و پافشاری بر اهدافش در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1093
📘مسیحیت صهیونیستی در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1094
📘هالیوود و صهیونیسم
eitaa.com/farajnezhad110/1096
📘به کارگیری اسطورهها در راه اهداف یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1123
📘اسطوره پردازی، ساحل نجات یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1138
📘رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1142
📘سو استفاده یهود از ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1144
📘خودبزرگبینی یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1145
📘پروپاگاندا برای انیمیشنهای خاص
eitaa.com/farajnezhad110/1156
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| دورههای کار شده در کانال:
◾️دین و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/998
◾️دین و سینما (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/999
◾️دین و سینما (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1012
◾️دین و سینما (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1018
◾️دین و سینما (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1038
◾️دین و سینما (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1053
◾️دین و سینما (بخش هفتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1054
◾️دین و سینما (بخش هشتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1055
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1098
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1113
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1127
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1130
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1131
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1137
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️معاد و تناسخ در قرآن و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1150
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| معرفی استاد:
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1155
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1159
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1210
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1213
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1214
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1044
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1045
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1046
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (4)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1047
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (5)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1049
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1146
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1151
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1022
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1023
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1024
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1027
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1028
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1029
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1030
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡سینما یا سیاهچال توهم
🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در قالب های شبه یهودی و شبه مسیحی و شبه معنویت های شرقی، ولی مدرن شده ای چون قهرمان پردازی های خیره کننده مارول و دی. سی، کابالیسم حقیقت نما، عرفان های نوپدید جذاب، آخرالزمان گرایی پرحادثه، ملودرام های سکولار و گاه ضداخلاقی، خشونت های رقیق شده برای کودکان، جادوگرایی معجزه وار و سایر شگردهای اغوا و پروپاگاندا به کار گرفته است.
🔦پس چنانچه مؤمنان و متدینان دل سوز جهان، برای خدا قیام نکنند و آثاری زیباتر و کیفی ترو پرتیراژ را به جهانیان ارائه ندهند، ذهن جوانان از اغوای یاران باطل به واسطه انیمیشن های پر زرق و برق و جلوه های ویژه رایانه ای، پر خواهد شد و خیال پاک فرزندان و نوجوانانمان از افق خیال اعلى، به عالم توهم ادنی درخواهد غلتید.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡سینما یا سیاهچال توهم 🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در
🔦آن روز است که آرمان های انسانی و میراث الهی مان به یغما خواهد رفت و نسل جدیدمان در طبیعت گرایی های شبه دینی و اوهام شیطانی و توهمات بشری و الگوهای غرب زده و مقلدانه غرق خواهد شد و در سبک زندگی مادی آمریکایی، به ورطه تباهی و خلسه نارسیستی پست مدرنیسم کور، گرفتار خواهد آمد.
🔦پس آنگاه خواهد بود که جامعه ما نیز همچون مستضعفان ژاپنی و اروپایی، بند بردگی صنایع عظیم نظامی - فرهنگی آمریکا را به گردن خواهد انداخت و در نظامات ناقص زندگی غربی، به سوی هلاکت حرکت خواهد کرد و به جایی خواهد رسید که یا باید در غرب هضم شود یا اینکه همچون آفریقا و هند و ترکیه، همه وجود خود را به هیچ بینگارد و حتی از زبان و میراث مادری خویش نیز بگذرد و از میلیاردها صفحه از مکتوبات فرهنگی خود نتواند استفاده کند. پس رواست که بیش از گذشته به پویانمایی و تولید و توزیع آثار و محصولات ویژه کودکان و نوجوانان خود بپردازیم و از کاوش های مطالعاتی بیشتر و دقیق تر دراین خصوص ابا نداشته باشیم.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖 مولفههای کابالا(قبالا)؛جادومحوری
🖇با آن که تورات در فقرات مختلفی، سحر را ممنوع اعلام کرده بود، اما قبالاییان بی توجه به هشدارهای تورات، مشتاقانه آن را فرا گرفتند.
🖇آگریپا در اثر خود به نام «سه کتاب در باب فلسفه مکتوب» به تفصیل کلمه کالابا، کارهای شگفت انگیزی که با مکتوبات عبری انجام شده است، مربعهای جادویی و نام فرشتگانی که از طریق محاسبه و استخراج کشف شدهاند، همه را شرح میدهد. آگریپا اعمال کابالایی را بخشی از جادوی طبیعی میداند که تاکنون در مورد آن غفلت شده است.
🖇در حقیقت صوفی یهودی در جهت مهار نفس سرکش خود و فرمانبرداری از خداوند گام برنمی دارد، بلکه میکوشد تا از راه تامل و معرفت اشراقی به ماهیت خداوند پی ببرد، تا بتواند در خدا تاثیر بگذارد و بر جهان سلطهای امپریالیستی پیدا کند. در اینجاست که رابطه تصوف یهودی یا قبالا با سحر و جادوگری مشخص میشود.
📚نشریه دیدهبان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژهنامه طلبهطراز، صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡معرفی کمپانی والت دیزنی
🔦کمپانی والت دیزنی در شانزدهم اکتبر ۱۹۲۳ به وسیله والتر الیاس والت دیزنی انیماتور تهیه کننده و کارگردان آمریکایی و با مشارکت بابا و برادرش روی اولیور دیزنی در قالب یک استودیو کوچک انیمیشنسازی تأسیس شد این کمپانی اکنون غول تجاری هالیوود دانسته میشود دفتر مرکزی این شرکت و استودیوی اصلی آن در شهر بربنک ایالت کالیفرنیا و یکی از اعضای اصلی میانگین صنعتی داوجونز است.
🔦مایکل ایسنر و رابرت ای باب ایگر در سال ۱۹۸۴ همزمان با مرگ والتر الیاس والت دیزنی یک یهودی به نام مایکل ایزنر ریاست شرکت دیزنی را برعهده گرفت. وی بلافاصله هم کیشان یهودی خود را وارد شرکت کرد و به قول مایکل مدود منتقد سینمایی به زودی یهودیان سراسر دیزنی را در بر گرفتند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 56 و 57 و 58
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡معرفی کمپانی والت دیزنی 🔦کمپانی والت دیزنی در شانزدهم اکتبر ۱۹۲۳ به وسیله والتر الیاس والت دیزنی ا
🔦او در روزهای اول مدیریت خود دستور داد فیلمی درباره حادثه های پیچ و تاب دار جنسی در یک خانواده یهودی عادی در لسآنجلس بسازند. در واقع ایسنر دیزنی را به عنوان ابزاری برای ایجاد ابتذال شدید تبدیل کرد. شرکت محبوب کودکان دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی بیپروا به تولید آثار غیر اخلاقی نامناسب برای کودکان پرداخت.
🔦شرکت والت دیزنی با مجموع دارایی ۹۵ میلیارد دلار و در اختیار داشتن ۱۹۵ هزار کارمند از بزرگترین شرکتهای تولید و توزیع محتوا در جهان به شمار می رود هم اکنون رئیس هیئت مدیره والت دیزنی (رابرت ای باب ایگر) است که همزمان در هیئتمدیره شرکت اپل نیز عضویت دارد. با مدیریت این فرد یهودی شرکت والت دیزنی به مرور توانست شرکت های پیکسار «مارول اینترتینمنت» و «لوکاس فیلم» را تصاحب کنند و سلطه خود را بر تولید و توزیع محتوا و گسترش داد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 56 و 57 و 58
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
🔰 کارگاه قرآن و سینما
بهمن۱۳۹۶
💠معاد و تناسخ در قرآن و سینما
🔸دکتر مرحوم محمدحسین فرجنژاد
🔸دکتر سعید مستغاثی
📌جلسه دوم
💢تماشا در سایت فکرت:
⭕️fekrat.net/?p=8077
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
💡شرکت فاکس قرن بیستم
🔦 شرکت فاکس قرن بیستم تا سال ۲۰۱۸ تحت مدیریت کمپانی نیوز کورپوریشن بود و در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۸ به وسیله شرکت صهیونیستی والت دیزنی به قیمت ۷۱/۳ میلیارد دلار خریداری شد. این شرکت که در منطقه( سنچری سیتی) لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا قرار دارد،در سال ۱۹۳۵ تاسیس شد.
🔦 از شاخص ترین آثار نمایشی این شرکت می توان به ریو، هورتن ،عصر یخبندان و روبات ها اشاره کرد که مولفه های استعماری در آنها دیده میشود. برای نمونه، انیمیشن عصر یخبندان به توجیه استعمارگری میپردازد که یکی از فعالیتهای قوم یهود است.در این انیمیشن، شخصیت سرخ پوستان به شکل سنجابهایی دیده میشوند که حتی نمیتوانند حرفهای موجودات تازه وارد را درک کنند و رفتارشان ،به نوعی نمایانگر رفتار و آداب سرخ پوستان است. در انتها نیز با حمایت و یاری بومیان آنجا، این قاره، کاملا دوستانه و مسالمت آمیز به تصرف آنگلوساکسون ها(مندی و گروهش) در می آید. از طرفی شاهد ترویج داروینیسم نیز در این انیمیشن هستیم. مثلاً در سکانسی که زمین درحال شکافتن است؛ زرافه هایی را می بینیم که برای نگه داشتن دو طرف زمین،گردنشان دراز می شود.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۷۱
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡معرفی شرکت دریم ورکز
🔦«دریم ورکز» یک شرکت سرگرمی آمریکایی است که در زمینه فیلم سازی، ضبط موسیقی، تولید برنامههای تلویزیونی و بازیهای ویدئویی فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۴ به وسیله «استیون اسپیلبرگ» ، «دیوید گفن» و «جفری کاتزنبرگ» تاسیس شد.
🔦 این استودیو توانست با تولید فیلمها و انیمیشنهای پرفروش، به سرعت جای خود را در میان استودیوهای دیگر باز کند. این استودیو به ویژه با وجود فرد توانایی مانند جفری کاتزنبرگ که ده سال در استودیوی «والت دیزنی» سابقه اجرایی داشت، در زمینه انیمیشن بسیار قوی عمل کرد و با تولید انیمیشنهای «شاهزاده مصر» ، «ظهور نگهبانان»، «فرار جوجه ای»، «شرک»، «ماداگاسکار» و... و کسب جایزه اسکار در سال ۲۰۰۲م، در زمینه انیمیشن توانست به سومین استودیوی مطرح جهان بعد از «والت دیزنی و پیکسار» تبدیل شود.
🔦 در سال ۲۰۰۵ مذاکراتی بین استودیوهای «پارا مونت» و «دریم ورکز» انجام شد که بر اساس آن، قراردادی به مبلغ ۱/۶۶میلیارد دلار بین طرفین منعقد گردید. طبق این قرارداد، تقریباً امتیاز کامل استودیو «دریم ورکز» به پارامونت واگذار شد. در حال حاضر تنها بخش مستقل از استودیوی دریم ورکز، کمپانی «دریمورکز انیمیشن» است که همچنان به کار خود ادامه میدهد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۲ و ۶۳
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad