استاد محمدحسین فرجنژاد
💡الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1) 🔦مرحوم فرجنژاد یک الگویی در علوم انسانی به ما د
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
🔦کار پژوهشی سوم این است که یک موضوع را از ساحتهای مختلف یعنی از ساحت معنا شناختی و مبنی شناختی و کارکرد شناختی برسی بکند یعنی یک موضوع را از سه ساحت و از سه پنجره مختلف ببیند. این دیگر به مراتب از کار دومی که حیثیت تحلیلی آن بحث میشود سخت تر است. البته شناختی دقیقتر و عمیقتر به انسان میدهد.
🔦 مرحوم فرجنژاد شخصیتی بود که هیچگاه مثل یک فیلسوف محض و فلسفهدان محض به مسألههای فلسفی مستقلاً نمیپرداخت و به عنوان جامعهشناس مسئله را جامعه شناختی بررسی نمیکرد؛ بلکه موضوع را میگرفت از ساحتهای مختلف به آن موضوع مینگریخت تا ابعاد مختلف آن را بشناسد.
🔦این مطلب را بنده در مطلبهای معرفتشناسی از او تعبیر کردم «رئالیست پنجرهای» یعنی وقتی انسان واقعیتی را میخواهد ببیند از پنجرههای مختلف، از ساحتهای مختلف بنگرد و ببیند. مرحوم فرج نژاد این شخصیت فرهیخته، واقعاً یک تعبیر که ملاصدرا دارد «النفس في وحدتها کل القوي» و البته نفس میتواند ساحتهای نازلتر و عالیتر داشته باشد؛ این شخصیت یک چنین توانی داشت که میتوانست با کودکان با زبان کودکان سخن گوید، با اهل علم هم با زبان علم سخن بگوید. (این هنر هر کسی نیست.)
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| پاراکتابهای کار شده در کانال:
📘پایه های تاریخی تمدن مدرن غربی
eitaa.com/farajnezhad110/807
📘بستر سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/801
📘فرم زدگی افراطی در سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/799
📘فالوور یا تحلیلگر؟!
eitaa.com/farajnezhad110/798
📘تفاوت سینمای دینی در نگاه مسیحیت و یهود با نگاه اسلام
eitaa.com/farajnezhad110/796
📘مدرنیته و تغییر نگاه به انسان، خدا و جهان
eitaa.com/farajnezhad110/789
📘دشمنی سینمای غرب با حضرت عیسی(ع)
eitaa.com/farajnezhad110/785
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/782
📘تخریب پیامبران در سینمای شرق و غرب
eitaa.com/farajnezhad110/777
📘لزوم پرداختن محققان به سینمای دینی
eitaa.com/farajnezhad110/775
📘جهتدهی به جامعه با سینما
eitaa.com/farajnezhad110/768
📘دین، ماهیتی ثابت دارد
eitaa.com/farajnezhad110/762
📘بازگشت به دین در عصر جدید
eitaa.com/farajnezhad110/761
📘واژه شناسی و اصطلاح شناسی اسطوره
eitaa.com/farajnezhad110/754
📘لزوم بازشناسی سینمای غرب
eitaa.com/farajnezhad110/751
📘نگاهی به تقسیمبندی یهودی-صهیونی تاریخ
eitaa.com/farajnezhad110/987
📘اسطوره در نظر اندیشمندان مسلمان
eitaa.com/farajnezhad110/1060
📘عصر پیدایش اسطورهها
eitaa.com/farajnezhad110/1061
📘عصر پیدایش اسطورههای یهودیت
eitaa.com/farajnezhad110/1063
📘عصر اسطورههای مسیحیت یهودی شده
eitaa.com/farajnezhad110/1064
📘عصر اسلام و توسعه علم حکمتآمیز
eitaa.com/farajnezhad110/1088
📘عصر رنسانس و تاریکی اروپا
eitaa.com/farajnezhad110/1092
📘یهود و پافشاری بر اهدافش در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1093
📘مسیحیت صهیونیستی در سینما
eitaa.com/farajnezhad110/1094
📘هالیوود و صهیونیسم
eitaa.com/farajnezhad110/1096
📘به کارگیری اسطورهها در راه اهداف یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1123
📘اسطوره پردازی، ساحل نجات یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1138
📘رویای یهود برای تسلط بر ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1142
📘سو استفاده یهود از ارض موعود
eitaa.com/farajnezhad110/1144
📘خودبزرگبینی یهود
eitaa.com/farajnezhad110/1145
📘پروپاگاندا برای انیمیشنهای خاص
eitaa.com/farajnezhad110/1156
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| دورههای کار شده در کانال:
◾️دین و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/998
◾️دین و سینما (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/999
◾️دین و سینما (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1012
◾️دین و سینما (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1018
◾️دین و سینما (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1038
◾️دین و سینما (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1053
◾️دین و سینما (بخش هفتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1054
◾️دین و سینما (بخش هشتم)
eitaa.com/farajnezhad110/1055
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1098
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش دوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1113
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش سوم)
eitaa.com/farajnezhad110/1127
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش چهارم)
eitaa.com/farajnezhad110/1130
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش پنجم)
eitaa.com/farajnezhad110/1131
◾️کارگاه سواد رسانه (بخش ششم)
eitaa.com/farajnezhad110/1137
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
◾️معاد و تناسخ در قرآن و سینما (بخش اول)
eitaa.com/farajnezhad110/1150
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📋 #لیست| معرفی استاد:
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1155
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1159
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1210
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1213
📎الگوی روشی استاد فرج نژاد و تطبیق آن بر سینما (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1214
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1044
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1045
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1046
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (4)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1047
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (5)
https://eitaa.com/farajnezhad110/1049
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1146
📎دکتر فرج نژاد الگویی برای علوم انسانی (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1151
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (1)
eitaa.com/farajnezhad110/1022
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (2)
eitaa.com/farajnezhad110/1023
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (3)
eitaa.com/farajnezhad110/1024
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (4)
eitaa.com/farajnezhad110/1027
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (5)
eitaa.com/farajnezhad110/1028
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (6)
eitaa.com/farajnezhad110/1029
📎فعالیتهای علمی و رسانهای استاد فرج نژاد از زبان دکتر شرفالدین (7)
eitaa.com/farajnezhad110/1030
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡سینما یا سیاهچال توهم
🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در قالب های شبه یهودی و شبه مسیحی و شبه معنویت های شرقی، ولی مدرن شده ای چون قهرمان پردازی های خیره کننده مارول و دی. سی، کابالیسم حقیقت نما، عرفان های نوپدید جذاب، آخرالزمان گرایی پرحادثه، ملودرام های سکولار و گاه ضداخلاقی، خشونت های رقیق شده برای کودکان، جادوگرایی معجزه وار و سایر شگردهای اغوا و پروپاگاندا به کار گرفته است.
🔦پس چنانچه مؤمنان و متدینان دل سوز جهان، برای خدا قیام نکنند و آثاری زیباتر و کیفی ترو پرتیراژ را به جهانیان ارائه ندهند، ذهن جوانان از اغوای یاران باطل به واسطه انیمیشن های پر زرق و برق و جلوه های ویژه رایانه ای، پر خواهد شد و خیال پاک فرزندان و نوجوانانمان از افق خیال اعلى، به عالم توهم ادنی درخواهد غلتید.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡سینما یا سیاهچال توهم 🔦فراموش نکنیم که کارخانه رویاپردازی هالیوود، افکار انحرافی و مادی خویش را در
🔦آن روز است که آرمان های انسانی و میراث الهی مان به یغما خواهد رفت و نسل جدیدمان در طبیعت گرایی های شبه دینی و اوهام شیطانی و توهمات بشری و الگوهای غرب زده و مقلدانه غرق خواهد شد و در سبک زندگی مادی آمریکایی، به ورطه تباهی و خلسه نارسیستی پست مدرنیسم کور، گرفتار خواهد آمد.
🔦پس آنگاه خواهد بود که جامعه ما نیز همچون مستضعفان ژاپنی و اروپایی، بند بردگی صنایع عظیم نظامی - فرهنگی آمریکا را به گردن خواهد انداخت و در نظامات ناقص زندگی غربی، به سوی هلاکت حرکت خواهد کرد و به جایی خواهد رسید که یا باید در غرب هضم شود یا اینکه همچون آفریقا و هند و ترکیه، همه وجود خود را به هیچ بینگارد و حتی از زبان و میراث مادری خویش نیز بگذرد و از میلیاردها صفحه از مکتوبات فرهنگی خود نتواند استفاده کند. پس رواست که بیش از گذشته به پویانمایی و تولید و توزیع آثار و محصولات ویژه کودکان و نوجوانان خود بپردازیم و از کاوش های مطالعاتی بیشتر و دقیق تر دراین خصوص ابا نداشته باشیم.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 19
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖 مولفههای کابالا(قبالا)؛جادومحوری
🖇با آن که تورات در فقرات مختلفی، سحر را ممنوع اعلام کرده بود، اما قبالاییان بی توجه به هشدارهای تورات، مشتاقانه آن را فرا گرفتند.
🖇آگریپا در اثر خود به نام «سه کتاب در باب فلسفه مکتوب» به تفصیل کلمه کالابا، کارهای شگفت انگیزی که با مکتوبات عبری انجام شده است، مربعهای جادویی و نام فرشتگانی که از طریق محاسبه و استخراج کشف شدهاند، همه را شرح میدهد. آگریپا اعمال کابالایی را بخشی از جادوی طبیعی میداند که تاکنون در مورد آن غفلت شده است.
🖇در حقیقت صوفی یهودی در جهت مهار نفس سرکش خود و فرمانبرداری از خداوند گام برنمی دارد، بلکه میکوشد تا از راه تامل و معرفت اشراقی به ماهیت خداوند پی ببرد، تا بتواند در خدا تاثیر بگذارد و بر جهان سلطهای امپریالیستی پیدا کند. در اینجاست که رابطه تصوف یهودی یا قبالا با سحر و جادوگری مشخص میشود.
📚نشریه دیدهبان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژهنامه طلبهطراز، صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡معرفی کمپانی والت دیزنی
🔦کمپانی والت دیزنی در شانزدهم اکتبر ۱۹۲۳ به وسیله والتر الیاس والت دیزنی انیماتور تهیه کننده و کارگردان آمریکایی و با مشارکت بابا و برادرش روی اولیور دیزنی در قالب یک استودیو کوچک انیمیشنسازی تأسیس شد این کمپانی اکنون غول تجاری هالیوود دانسته میشود دفتر مرکزی این شرکت و استودیوی اصلی آن در شهر بربنک ایالت کالیفرنیا و یکی از اعضای اصلی میانگین صنعتی داوجونز است.
🔦مایکل ایسنر و رابرت ای باب ایگر در سال ۱۹۸۴ همزمان با مرگ والتر الیاس والت دیزنی یک یهودی به نام مایکل ایزنر ریاست شرکت دیزنی را برعهده گرفت. وی بلافاصله هم کیشان یهودی خود را وارد شرکت کرد و به قول مایکل مدود منتقد سینمایی به زودی یهودیان سراسر دیزنی را در بر گرفتند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 56 و 57 و 58
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡معرفی کمپانی والت دیزنی 🔦کمپانی والت دیزنی در شانزدهم اکتبر ۱۹۲۳ به وسیله والتر الیاس والت دیزنی ا
🔦او در روزهای اول مدیریت خود دستور داد فیلمی درباره حادثه های پیچ و تاب دار جنسی در یک خانواده یهودی عادی در لسآنجلس بسازند. در واقع ایسنر دیزنی را به عنوان ابزاری برای ایجاد ابتذال شدید تبدیل کرد. شرکت محبوب کودکان دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی بیپروا به تولید آثار غیر اخلاقی نامناسب برای کودکان پرداخت.
🔦شرکت والت دیزنی با مجموع دارایی ۹۵ میلیارد دلار و در اختیار داشتن ۱۹۵ هزار کارمند از بزرگترین شرکتهای تولید و توزیع محتوا در جهان به شمار می رود هم اکنون رئیس هیئت مدیره والت دیزنی (رابرت ای باب ایگر) است که همزمان در هیئتمدیره شرکت اپل نیز عضویت دارد. با مدیریت این فرد یهودی شرکت والت دیزنی به مرور توانست شرکت های پیکسار «مارول اینترتینمنت» و «لوکاس فیلم» را تصاحب کنند و سلطه خود را بر تولید و توزیع محتوا و گسترش داد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 56 و 57 و 58
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
🔰 کارگاه قرآن و سینما
بهمن۱۳۹۶
💠معاد و تناسخ در قرآن و سینما
🔸دکتر مرحوم محمدحسین فرجنژاد
🔸دکتر سعید مستغاثی
📌جلسه دوم
💢تماشا در سایت فکرت:
⭕️fekrat.net/?p=8077
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
💡شرکت فاکس قرن بیستم
🔦 شرکت فاکس قرن بیستم تا سال ۲۰۱۸ تحت مدیریت کمپانی نیوز کورپوریشن بود و در تاریخ ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۸ به وسیله شرکت صهیونیستی والت دیزنی به قیمت ۷۱/۳ میلیارد دلار خریداری شد. این شرکت که در منطقه( سنچری سیتی) لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا قرار دارد،در سال ۱۹۳۵ تاسیس شد.
🔦 از شاخص ترین آثار نمایشی این شرکت می توان به ریو، هورتن ،عصر یخبندان و روبات ها اشاره کرد که مولفه های استعماری در آنها دیده میشود. برای نمونه، انیمیشن عصر یخبندان به توجیه استعمارگری میپردازد که یکی از فعالیتهای قوم یهود است.در این انیمیشن، شخصیت سرخ پوستان به شکل سنجابهایی دیده میشوند که حتی نمیتوانند حرفهای موجودات تازه وارد را درک کنند و رفتارشان ،به نوعی نمایانگر رفتار و آداب سرخ پوستان است. در انتها نیز با حمایت و یاری بومیان آنجا، این قاره، کاملا دوستانه و مسالمت آمیز به تصرف آنگلوساکسون ها(مندی و گروهش) در می آید. از طرفی شاهد ترویج داروینیسم نیز در این انیمیشن هستیم. مثلاً در سکانسی که زمین درحال شکافتن است؛ زرافه هایی را می بینیم که برای نگه داشتن دو طرف زمین،گردنشان دراز می شود.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۷۱
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡معرفی شرکت دریم ورکز
🔦«دریم ورکز» یک شرکت سرگرمی آمریکایی است که در زمینه فیلم سازی، ضبط موسیقی، تولید برنامههای تلویزیونی و بازیهای ویدئویی فعالیت میکند. این شرکت در سال ۱۹۹۴ به وسیله «استیون اسپیلبرگ» ، «دیوید گفن» و «جفری کاتزنبرگ» تاسیس شد.
🔦 این استودیو توانست با تولید فیلمها و انیمیشنهای پرفروش، به سرعت جای خود را در میان استودیوهای دیگر باز کند. این استودیو به ویژه با وجود فرد توانایی مانند جفری کاتزنبرگ که ده سال در استودیوی «والت دیزنی» سابقه اجرایی داشت، در زمینه انیمیشن بسیار قوی عمل کرد و با تولید انیمیشنهای «شاهزاده مصر» ، «ظهور نگهبانان»، «فرار جوجه ای»، «شرک»، «ماداگاسکار» و... و کسب جایزه اسکار در سال ۲۰۰۲م، در زمینه انیمیشن توانست به سومین استودیوی مطرح جهان بعد از «والت دیزنی و پیکسار» تبدیل شود.
🔦 در سال ۲۰۰۵ مذاکراتی بین استودیوهای «پارا مونت» و «دریم ورکز» انجام شد که بر اساس آن، قراردادی به مبلغ ۱/۶۶میلیارد دلار بین طرفین منعقد گردید. طبق این قرارداد، تقریباً امتیاز کامل استودیو «دریم ورکز» به پارامونت واگذار شد. در حال حاضر تنها بخش مستقل از استودیوی دریم ورکز، کمپانی «دریمورکز انیمیشن» است که همچنان به کار خود ادامه میدهد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۲ و ۶۳
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad