🔖پروژه آخرالزمان سازی سینما (انواع آخرالزمان در سینما)
🖇از جهات مختلفی میتوان انواعی برای پایان دوران در سینمای مرسوم غرب متصور شد. در یک تقسیم بندی میتوان به این اقسام تصویر کردن آخرالزمان در سینما برسیم:
۱-آخرالزمان دینی که در آن پیشگویی های کتاب مقدس (با محوریت تورات) به تصویر در می آیند. حتی انجیل هم با نگاه به تورات تصویر میشود.
۲-آخرالزمان تکنولوژیک که حدیث چالش وسیع انسان و مصنوعات اوست که بر او برتری یافته اند؛ چه از نوع ماشین های قوی یا موجودات زنده ای که با مهندسی ژنتیک تغییر کرده اند.
۳-آخرالزمان علمی-تخیلی که در آن جدال گسترده ای بین انسان و موجودات فرازمینی یا بیگانه به تصویر در می آید.
۴-آخرالزمان اسطوره ای که موجودات و مفاهیمی از اعماق افسانه ها و اساطیر به امروز می آیند و شرایط سخت آخرالزمان را برای بشر ایجاد میکنند.
۵- آخرالزمان طبیعی که بشر با انواع و اقسام بلایا و مصیبت های طبیعی مثل سیل ها و زلزله های شدید، امراض فراگیر، آتشفشان های بی رحم، شهاب سنگ های بزرگ و حشرات و حیوانات عجیب و غریب علیه سلطه افراطی بشر می شورند و بشر در نبرد با این بلایا به شرایط صعبی می رسد که اگر تلاش نکند و در مقابل این ها مقاومت نکند، آخرین نفس های حیات خود را می زند و به پایان جهان می رسد.
۶-آخرالزمان متافیزیکی-جادویی که ساحران و جادوگران و رمالان امروزی یا دیروزی، برای بدست آوردن قدرت، عرصه را بر آدمی تنگ کرده و اوضاع را به سمت وحشت و هراس واپسین روز های حیات بشری پیش می برند.
🖇در هرکدام از این انواع، فیلم های زیادی ساخته شده است که در تمام آنها ، نجات بخش کره زمین باید از نژاد یهودی یا آنگلوساکسون باشد و اگر منجی یا منجیان غربی نباشند، همه افراد بشر در خطر نابودی یا بردگی همیشگی شیطان هستند.
📚نشریه دیده بان اندیشه، ویژه نامه استاد محمد حسین فرج نژاد، صفحه۹۹و ۱۰۰
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد 🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی - سینمای هندوئیسم 2
📆26 بهمن 1396
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| موفقیتهای ایران در سینما
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡شرکت پیکسار
🔦 استودیو انیمیشن پیکسار، شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۹۸۶ به وسیله استیو جابز (بنیان گزار شرکت اپل) به قیمت پنج میلیون دلار خریداری شد. گروه پیکسار، متشکل از دانشمندان و متخصصان علوم رایانه ای بود که بسیار خلاق و مبتکر بودند.
🔦این شرکت در سال ۲۰۰۶ به قیمت ۷/۴میلیارد دلار به شرکت صهیونیستی والت دیزنی واگذار شد. برخی از محصولات این شرکت عبارتند از: داستان اسباب بازی، زندگی یک حشره، دانشگاه هیولاها، بالا، ماشین ها، دایناسور خوب و شگفت انگیز. میزان درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ دوازده میلیارد دلار بوده است.
🔦در انیمیشن دانشگاه هیولاها، شخصیت نقش اول (مایکل وازوفکی) هیولایی است که دو شاخ کوچک و یک چشم در بالای سرش قرار دارد؛ (تک چشم) یکی از نمادهای معروف فراماسونری است. آرم دانشگاه نیز در این انیمیشن، نماد تک چشم است. (شاخ بالای سر) شخصیتهای این انیمیشن نیز نماد شاخ دوئل است که از نماد های معروف شیطان پرستی است. این نماد در معماری دانشگاه نیز وجود دارد.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۷۳
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشنهای تلویزیونی سوریه
🔦 سوریه پیش از دچار شدن به جنگهای داخلی، یکی از پیشتازان هنر انیمیشن در خاورمیانه بود. شرکت (تایگر پروداکشن) سوریه در سال ۲۰۰۶م، سریال (کلیله و دمنه) را بر اساس کلیله و دمنه ابن مقفع، به سفارش شبکه الجزیره قطر، در ۲۹ قسمت بیست دقیقهای ساخت. (رزام حجازی) کارگردان، قصد داشت حکمتها و مثلها را با داستانهای حیوانات، به کودکان یاد دهد و راههای حل مشکلات را به آنان بیاموزد.
🔦 (حکایات باح یا باح): داستانهای هرچه باداباد (۲۰۰۸م)، سریال پویانمایی است که به همت شرکت (النجم) با همکاری Emari Toons به هدف انتقال فرهنگ اسلامی - عربی به کودکان ساخته شده و از محک معیارهای یک اثر انیمیشنی اسلامی، روسپید بیرون میآید. روایت شفاهی داستان به وسیله راوی، باعث پرورش احساسات خیال و خلاقیت کودک میشود و در نتیجه، از پویانماییهای جسته و گریخته غربی متمایز میگردد.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۹۹ و ۱۰۰
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡 انیمیشن شاهزاده روم
🔦(أميرة الروم): شاهزاده روم (۲۰۱۵م) محصول مشترک ایران و لبنان، درباره شاهزاده ای مسیحی و پاک دامن به نام (ملیکا) نحوه قیصر کبیر روم است که با اختیار خویش و با طرحی خود خواسته، برای درک محضر امام حق، به سرزمینهای اسلامی منتقل و در نهایت، مادر امام عصر (عج) میشود.
🔦(حامد جعفری) تهیه کننده و (هادی محمدیان) کارگردان و نویسنده این فیلم ۷۶ دقیقهای سه بعدی هستند. هزینه تولید آن ۷۰۰ هزار دلار با زبان اصلی فارسی است. این قیمت در سال ۲۰۱۵ م حدود یک درصد هزینه تولید انیمیشنی با همین تراز در هالیوود بود. کیفیت بالا و هزینه کم، از برجستگیها و مزیتهای نسبی اقتصادی - فرهنگی - روانیِ تولید انیمیشن در ایران و کشورهای جبهه مقاومت است.
🔦این فیلم محصول (گروه هنر پویا) با همکاری (موسسه مجله مهدی) لبنان است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و پیشفروش نسخه عربی آن به مجله مهدی کشور لبنان تولید شده است. از جمله نقدهایی که به این فیلم وارد کردهاند، فیلمنامه آن است که میتوانست بهتر باشد؛ از جمله جهش زمانی توجیه نشده، استفاده نکردن از منابع شیعی کافی و نپرداختن به جزئیات زندگی امام عسگری (ع) و یاران ایشان.
🔦برجستگیهای قابل ذکر این اثر نیز طراحی شخصیت، استفاده به جا از موسیقی مسیحی، عربی و ایرانی، رنگ و نور جذاب، لباس، بداعت در نوع روایت قصه و حرکات مناسب با امکانات است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۰۹ و ۱۱۰
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡موسیقی در قوم یهود
🔦 موسیقی در آموزههای یهودیان امری پسندیده و دارای آیینهای خاص است و در جامعه یهود، سابقهای بسیار طولانی دارد. در تورات آمده است هنگامی که قوم یهود از سرزمین مصر بیرون آمد و از دریا گذشتند، (میریام) خواهر گرامی حضرت هارون و حضرت موشه به همراه عده بیشماری از خانمهای همکیش، سرود خوانان و دف زنان از دریا عبور کردند.
🔦اشارات تورات به موسیقی، اهمیت موسیقی را برای یهود نشان میدهد؛ چنان که یکی از پیغمبران ایشان به نام داوود، خود آواز خوشی داشته است و عده زیادی از سرایندگان و نوازندگان دور او بودهاند و زبور داوود با الحان مخصوصی خوانده میشده است. در اخبار یهودیان هست که داوود برای سپاسگزاری از خداوند، با چهار هزار نوازنده سازهای زهی به درگاه خدا نیایش میکرد.
🔦یهودیان از جمله اقوامی هستند که هنر موسیقی را در عصر خود به درجه عالی رساندند. ریشه این مسئله را می توان در دو چیز دانست: اول نقش حضرت داوود و دوم قرائت آهنگین تورات که شیوه کهن رایجی بود. موسیقی از همان جا به کنیسه (کنیسا) ی یهود راه یافت که قدیم ترین شیوه موسیقیایی در سنت یهود است.
🔦در تاریخ آمده است چون حضرت داوود به تخت سلطنت نشست، موسیقی را رونقی بسیار داد و به تدریج موسیقی در نمایشهای مهم سیاسی و مذهبی اهمیت خاصی یافت؛ به طوری که هیئت ارکستر و دسته آواز خوانی که به وسیله حضرت داوود ترتیب داده شد؛ حدود چهار هزار نفر نوازنده و خواننده داشت.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه 184 و 185
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| کشورهای موفقِ دارای سینما (1)
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| کشورهای موفقِ دارای سینما (2)
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
📸در این لحظات شادی یادی کنیم از استاد عزیز و دلسوزمان و خانوادهشان که سال گذشته این لحظات را دور هم بودند...
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡انیمیشنهای تلویزیونی سوریه 🔦 سوریه پیش از دچار شدن به جنگهای داخلی، یکی از پیشتازان هنر انیمیشن
🔦(الجره حکایات من الشرق): کوزه داستانی از شرق (۲۰۰۱م)، دو داستان هم زمان را دنبال میکند که اساس هردو، نبرد بین خير و شر است. خانواده ای در مزرعه خود گنجی مییابند و قصد دارند آن را به صاحبش بازگردانند و همسایه طمع کارشان مانع میشود. داستان دوم فیلم نیز درباره موشهایی است که هر روز تخم مرغ های مزرعه را میدزدند و حیوانات مزرعه با همکاری یکدیگر دزد را پیدا میکنند.
🔦(خیط الحیاط): طناب زندگی(۲۰۰۵م) داستان پسرک یتیمی را بازگو میکند که آرزو دارد بزرگ شود و بار تامین مخارج زندگی را از دوش مادرش بر گیرد. او طنابی جادویی پیدا میکند و موفق میشود به آینده برود، اما متوجه میشود برخی از دوستانش مردهاند و پسرش نیز قصد دارد به جنگی برود که شاید بازگشتی نداشته باشد. او ترجیح میدهد به زمان خودش برگردد و زندگی خود را از سر گیرد. کودکان عرب با مشاهده این فیلم، زندگی پسرک را درک میکنند و تحت تاثیر قرار میگیرند و مخاطبان غیر عرب نیز با گوشهای از فرهنگ اسلامی و عربی آشنا می شوند.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۹۹ و ۱۰۰
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖حمله هالیوود به عصمت پیامبران و حجیت وحی در فیلمهای هالیوودی
🖇دربارهی پیامبران نوعی رابطه علی و معلولی میان ساده لوحی و پیامبری برقرار است. این تلازم جعلی صهیونیستی، باعث میشود مخاطب، پیامبران را برتر از خود نداند و جذب آنها نشود؛ در نتیجه وحی را به منزله یکی از روش های معرفت نپسندد و اسیر حس گرایی پوزیتیویسم و عقل معیشت اندیش روزمره راسیونالیسم شود.
🖇کنار گذاشتن وحی در زندگی بشری، نتیجه ای جز فقر، فساد، تبعیض گسترده جهانی، اختلاف طبقاتی، آلودگیهای گوناگون و حاکمیت پول و ماشین بر زندگانی آدمی ندارد.
🖇چنان که اکنون شاهدیم در نبود وحی، بازیهایی همچون آزادی رسانهها، دموکراسی فریبنده، مکتبهای مادی و غفلتهای صنعتی و سرگرمیهای مضر و بیفایده، حقیقت تلخ موجود را پوشانده است و مردم دنیا را سرگرم کرده است.
📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۹۴
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| هویت تمدنی در سینمای هر کشور
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| سینمای ایران بعد از انقلاب
🗓 12 مهر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
moarrefi ketab-kamel3.doc
238.6K
👆کاری از مرحوم فرجنژاد
🔅 ليست کتب و منابع مفيد مطالعاتي ساده و متوسط براي جوانان بر اساس موضوع
🖋 این فایل بینهایت با ارزش است. ضمن قرائت فاتحهای به روح جاویدالاثر محمدحسین فرجنژاد، این فایل را ذخیره و به دوستان خود برسانید.
#معرفی_کتاب
#سیر_مطالعاتی
#استاد_فرج_نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡نقش رسانه در عصر جدید
🔦 در جهان امروز رسانه با رسالت انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، نقش بزرگی برعهده گرفته است. به طور کلی در جهان امروز، رسانه دو بعد متفاوت دارد؛ رسانه بنابر گفته پاتریک مرداک (میتواند به عنوان قویترین دشمن حکومتهای جابر و ستمگر نقشآفرینی کند) یا اینکه دائما در اختیار حکومتهای ظالم باشد و به جای قویترین دشمن، بهترین موید شمرده شود.
🔦از این رو، میتوان گفت صهیونیست جهانی، همگام با پیشرفت رسانهها، از همه مصداقهای رسانه به نفع خود استفاده کرده و صنعت رسانه و تبلیغات را در خدمت اهداف پلید خود درآورده است. البته آنها همچون گذشته در تلاش برای باقی ماندن هستند، ولی نتوانستهاند به اهداف پلید خود برسند؛ چراکه قرآن کریم وعده نابودی باطل را داده است.
🔦 متفکران صهیونیسم از بدو پیدایش رسانهها، تاکید بسیاری بر مدیریت رسانههای جهان داشتهاند. در سال ۱۷۷۶، یهودی به نام آدم وایزهاپ، استاد علم لاهوت و حقوق بینالملل دانشگاه نکولدشتات آلمان، انجمن پنهانی برای یهودیان تأسیس کرد و آن را (انجمن نورانیان) نامید و برای سیطره بر جهان، اساسنامهای نوشت. در اصل چهارم آن چنین آمده است: (نوارانیان باید مطبوعات و تمام رسانههای دیگر را در سیطره خود داشته باشند.)
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۷۹
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖مهم ترین دلایل بنیادینِ رشد و پیشرفت سریع تمدن اسلامی
🖇شاید در این بخش، بد نباشد مهم ترین دلایل بنیادین رشد و پیشرفت سریعج تمدن اسلامی را گوشزد کنیم. این دلایل عبارتند از:
الف)بنای تمدن اسلامی بر شالوده فطرت توحیدی بشر و نیازهای واقعیِ انسان مخلوق خداوند.
ب) عقل گرایی و تکیه بررسول باطن برای گفتگو با مردم در عین سخن گفتن نرم به زبان قوم.
ج)محوریت عبودیت خدا در تمام ساحت های حیات و نفی ظلم پذیری از هر انسانی.
د)محوریت عدالت طلبی در همه عرصه های وجود فردی و اجتماعی در سیاست و اقتصاد و فرهنگ.
ه)ترسیم الگوی جامع و فراگیر 《سبک زندگی اسلامی》برای اداره میدان های مختلف اندیشه و زندگی.
و)نفی اختلاف طبقاتی و طرد استبداد و استکبار و حتی مخافت با عجب حاکمان و قدرتمندان و مردمی بودن.
ز)توصیه فراوان به همه مردم مبنی بر لزوم آگاهی و بصیرت و علم آموزی، ز گهواره تا گور.
📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۸۱
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🔖عرفان یا حرمان سینمایی
🖇مغولان بت پرست در حدود قرن دوازدهم و سیزدهم میلادی به یاری صلیبیون یهودی و مسیحی شتافتند تا جهان اسلام را از سمت شرق زیر فشار بگذارند و در همکاری استراتژیک با مسیحیان و یهودیان جنگ طلب، دولت های مصر و عباسیان را براندازد؛همچنین در ادامه سیاست همسویی مغولان و غریران، در نقشه سعدالدوله یهودی، وزیر دربار ارغون، پادشاه بودایی مغول، برنامه تخریب کعبه و الزام مسلمانان به بت پرستی و کشتار آنها پیش بینی شده بود.
🖇در چند دهه اخیر، برنامه ریزان و زرسالاری جهانی و مجامع کنترل و مهندسی فرهنگ در غرب به این نتیجه رسیده اند که مسیحیت برای کنار آمدن مردم با ماشینیسم و پول پرستی و لذت طلبی و فردگرایی و معناستیزی و حس گرایی کافی نیست. باید چاره ای بیندیشند و به سمت نوعی معناگرایی جهت دار و همساز با سکولاریسم و پست مدرنیسم پیش روند.
🖇آنها آشکارا پروسه شکست مدرنیته را لمس کرده بودند و نمیتوانستند استقبال از دین عقل گرا و عرفانی اسلام را در قلب غرب تحمل کنند. لازم بود به دستگاه های تبلیغاتی گسترده، غرب را به سمت معناگرایی خاصی سوق دهند.
🖇این شدکه موجی حساب شده به سمت عرفان های هند به ویژه بودیسم وذن بودایی و سپس عرفان مسیحی و تصوف یهودی(کابالیسم/قبالائیسم) و عرفان های سرخپوستی و ادیان جدید و معناگرایی عصرنوین و عرفان های اومانیستی و لائیک و حتی شیطان پرستی(سیطنیسم) و کهانت مصر باستان و جادوگرایی و اتقاطی از اینها راه افتاد.
🖇سینمای غرب بخصوص در آمریکا، یکی از اصلی ترین ابزار های ترویج این قبیل عرفان های وارونه بود. فیلم های بسیاری در این راستا ساخته و در همه دنیا با تبلیغات فراوان توزیع و پخش شد. در این میان، سینماگران و فوتبالیست ها و خواننده ها و فاحشه ها، شوالیه های جنگ سرد فرهنگی معاصر شدند. آنان مبلغانی برای عرفان های نوپدید رسانه ای شدند و در این جنگ نرم، زرسالاران صهیونیست و مسیحیان را یاری رساندند.
📚نشریه دیده بان اندیشه،یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه ۸۶و۸۷
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡ترویج همجنسگرایی و فساد اخلاقی
🔦 دیزنی در بسیاری از تولیدات خود، چه در محتوا و چه در اعمال پشت صحنه، ثابت کرده است که حامی همجنسگرایی و انواع فساد اخلاقی است.
🔦این شرکت به جز فساد فراگیری که در آثار خود را ترویج میکند، صراحتاً و بیحیایی ویژه تفکر صهیونیستی اومانیسم لیبرال، از سال ۱۹۹۱ ( رژه های غرور همجنس گرایان) را پشتیبانی مالی میکند و از ۱۹۹۵ به کارکنان همجنسگرا و جفتهای آنان، بیمه درمانی ارائه کرده است.
🔦هوارد اشمن، سراینده اشعار اسحار کوچک، دیو و دلبر، و علاءالدین که در ۱۹۹۱ در اثر ایدز از دنیا رفت، مورد حمایت دیزنی بود و بعد از مرگش، از او تجلیل قابل توجهی شد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۶۱
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- سینمای هندوئیسم 1
📆3 اسفند 1396
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، فرق و ادیان انحرافی- معنویت گرایی در سینمای هند- سینمای هندوئیسم 2
📆3 اسفند 1396
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (2) 🔦کار پژوهشی سوم این است که یک موضوع را از ساحته
💡الگوی روشی استاد فرجنژاد و تطبیق آن بر سینما (3)
🔦مرحوم فرجنژاد وقتی که به مقوله سینما میپردازد هم معناشناسی سینما میکند، با روش پدیدار شناختی مبانی سینما را میبیند، با روش جامعهشناختی و روانشناختی برسی میکنند.
🔦یک نمونهای را فقط از این کتاب (دین در سینمای شرق و غرب) که در صفحه ۱۱۹ کتاب ببینید؛ نگاه تازه به بنیاسرائیل و یهود و نگاهی به تقسیمبندی یهودی - صهیونی تاریخ از کتاب تاریخ یهود (نوشته حبیب لوی) که تاریخ بنیاسرائیل را از ابراهیم علیه السلام شروع میکند.
🔦در این کتاب تاریخ یهود در ۹ دوره ذکر کرده شده: دوره اول از زمان حضرت ابراهیم علیه السلام تا ورود از یعقوب علیه السلام به مصر. دوره دوم از ورود بنیاسرائیل به مصر تا خروج از مصر. دوره سوم خروج از مصر و سرگردانی چهل ساله بنیاسرائیل در بیابان. دوره چهارم حکومت قضات یا داوران بنیاسرائیل است.
🔦دوره پنجم سلطنت یهودیان که شروع میشود تا سال ۴۹۱ میلادی. دوره ششم مهاجرت بنی اسرائیل به آشور و بابل. دوره هفتم دورۀ تجدید استقلال دوم. دوره هشتم مهاجرت مهاجرت بنی اسرائیل از بابل به فلسطین و تسلط به آن و تشکیل دولت اسرائیل (دولت غاصب) در فلسطین. دوره نهم اصل تشکیل دولت یهودی در فلسطین ۱۹۴۸ تا کنون.
👤حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
💡انیمیشن در جهان اسلام
🔦 آغاز تولید انیمیشن در جهان اسلام و به ویژه در خاورمیانه، با سنگاندازی علمای سلفی روبرو بود و نخستین تلاشها، صبغه اسلامی نداشت، اما به مرور تاثیر انکارناپذیر فرهنگ غربی بر عقاید کودکان مسلمان که از طریق انیمیشن به افکار آنان تزریق میشد، سیل عظیمی از مقالات انتقادی را به دنبال داشت که همگی به افزایش تولیدات داخلی انیمیشن با معیارهای اسلامی دعوت میکردند.
🔦بر این اساس، می توان گفت انیمیشن خاورمیانه در قرن بیستم، کودک محور بود و مخاطبان بزرگسال در درجه دوم اهمیت قرار داشتند. مشکلات سیاسی و اقتصادی قرن بیستم، باعث شد خاورمیانه نتواند همپای غرب و ژاپن در هنر - صنعت انیمیشن رشد کند، ولی طلوع آفتاب هزاره سوم، با تغییرات چشمگیری در این زمینه هم زمان بوده، شاهد ظهور شرکتهای خصوصی پویانمایی و افزایش توجه نهادهای دولتی به این هنر سود آور بودهایم.
🔦با این حال، مقایسه توان بالقوه خاورمیانه با تولیدات کنونی، همچنان بر ضعف کمی منطقه در این عرصه دلالت دارد. البته تولیدات شرکتهای خصوصی انیمیشن خاورمیانه، موفقیتهای تحسین برانگیز داشته اند و هم اینک برخی آثار آنان، به شرط آنکه از روش و فرهنگ غربی سخن گفته باشند، در شبکههای جهانی به نمایش درمیآیند.
📓دین،انیمیشن و سبک زندگی،صفحه 115 و 116
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad