eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ بندیکت و نگارش کتاب اخلاق ◽️اسپینوزا پس از طرد از جامعه یهودیان هلند، نام خود را از «باروخ» به معادل لاتینی آن «بندیکت» تغییر داد و باقی‌مانده عمر را در انزوا گذراند؛ در بیرون از آمستردام اتاق آرامی در زیر شیروانی اجاره کرد و به تألیف آثار فلسفی پرداخت و شغل تراشیدن عدسی برای عینک و دوربین را برای امرار معاش برگزید. ◽️در پایان سال ۱۶۶۰ م. به همراه صاحب‌خانه قبلی خود که دوستی خوبی بین آن‌ها برقرار شده بود، به دهکده راینسبورگ رفت. وی در خانه‌ای محقر اقامت گزید و به تحقیق و پژوهش همت گماشت. در آن‌جا چنان سرگرم و مجذوب کارهای علمی و فلسفی شد که بسیار اتفاق می‌افتاد که برای مدت زیادی خانه را ترک نمی‌کرد؛ چنان که یک بار به مدت سه ماه از خانه بیرون نیامد. ◽️ در ۱۶۶۱ م. شروع به نگارش رساله‌ای در باب بهبود عقل کرد؛ اثری که نشانگر نفوذ دکارت در او بوده و در عین حال متضمن انتقاداتی از دکارت است. وی در همان دوران، با علما و حکمای بزرگ عصرش مانند لایب‌نیتس مکاتبه داشت. ◽️تألیف اثر بزرگش موسوم به «اخلاق» را در ۱۶۶۳ م. آغاز کرد ولی تا ۱۶۷۵ م. تکمیل نشد؛ زیرا موقتاً آن را کنار گذارد تا رساله‌ای در دفاع از آزادی فکر و بیان بنویسد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۶ و ۱۳۷، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️ بندیکت و نگارش کتاب اخلاق ◽️اسپینوزا پس از طرد از جامعه یهودیان هلند، نام خود را از «باروخ» به
◾️پایانی بر داستان اسپینوزا ◽️رساله اخیرالذکر که در ۱۶۷۰ م. با نام مستعار به چاپ رسید، با مخالفت شدید [علمای یهود و سپس مسیحیان] روبرو شد و به زودی پی بردند که مؤلف واقعی آن کیست. بنابراین با آثار و مقالات خود، اسپینوزا را مورد حمله و اتهام قرار دادند. ◽️در نتیجه او به صلاح خود دید که اثر دیگری منتشر ننماید و این نشان می‌دهد که فضای هلند در سده هفدهم میلادی، آن‌چنان که شایع است بردبار و شکیبا هم نبوده است و محدودیت‌هایی حتی برای اسپینوزای یهودی وجود داشته است. ◽️وی در باقی‌مانده عمرش کتاب «اخلاق» را کامل کرد و بر روی اثری به نام «رساله‌ای در باب سیاست» کار کرد که موفق به تکمیل آن نشد و پس از مرگش به چاپ رسید. ◽️اسپینوزا در سال ۱۶۶۴ م. به دهکده کوچکی در نزدیکی لاهه و در سال ۱۶۷۰ م. به شهر لاهه رفت و تا پایان عمر در این شهر اقامت گزید. او در ۲۱ فوریه ۱۶۷۷ م، در حالی که چهل‌وچهار سال بیش نداشت، بر اثر بیماری سل، در لاهه دار فانی را وداع گفت. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۶ و ۱۳۷، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️پایانی بر داستان اسپینوزا ◽️رساله اخیرالذکر که در ۱۶۷۰ م. با نام مستعار به چاپ رسید، با مخالفت ش
◾️بقای اسپینوزا در تفکرات اندیشمندان غربی ◽️پس از اسپینوزا، کمتر اندیشمندی را می‌توان یافت که مستقیم یا غیرمستقیم از وی تاثیر نگرفته باشد. خصوصاً هگلی‌ها که روح جهان و نوعی حلول گرایی خاص تاریخی و زمانی و تکمیل خدا در کل تاریخ بشریت را مطرح می‌کنند، متأثر از اسپینوزا و خداشناسی وی هستند. ◽️همچنان که «آورباخ» توجه داده است، افکار اسپینوزا، دو قرن را تغذیه کرد. گرچه عقل گرایان بعدی از وی متأثر بودند، اما برخی عرفای اسپینوزایی نیز پدید شدند که از وی تأثیرات زیادی گرفتند، از جمله «پونیتان فان هاتم» که طریقتش به «هاتمیسم» شهره گشت. ◽️ انتقادات وی به کتاب مقدس، دستمایه جنبش روشنگری فرانسه علیه کلیسا شد و آن‌ها افکار طبیعت‌گرایانه‌اش را تقدیس کردند. نویسندگان و فلاسفه و مورخان بزرگی چون «هیپولیت تَن»، «کاستیو فلوبر»، «ارنست رِنان»، «اِدگار کوئینه»، «آلفونسو دِ لامارتین»، «ژول میشیله»، «ژُرژ ساند» و... در فرانسه و «گوته»، «هنریش هاینه»، «شلایر ماخر»، «جان گوتلیب فیشته (فیخته)»، «فردریش ویلیام ژوزف وُن شلینگ»، «هگل» و... در آلمان، از او به نیکی یاد کردند و به نشر افکارش پرداختند. بعدها در قرن هجدهم و نوزدهم در روسیه و انگلیس و آمریکا نیز مورد توجه قرار گرفت. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۷ و ۱۳۸، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 ترور، از خصوصیات صهیونیست‌ها ◾️ یهودیان و اسرائیلی‌ها تخصص شان ترور است. حتی پیش از شکل‌گیری رژیم صهیونسیتی، تشکیلات هاگانا که آقای بن‌ گوریون (مؤسس رژیم صهیونسیتی) ایجاد کرده بود، با هدف ترور رهبران و شخصیت‌های ضد یهود در فلسطین شکل گرفته بود. ◾️ پس از شکل‌گیری رژیم صهیونسیتی، موساد این خط را در پیش گرفته و تقریباً اغلب ترورهایی که در منطقه رخ می‌دهد، ترورهایی است که موساد شکل داده و در حال حاضر موساد به یک ماشین کشنده در منطقه تبدیل شده است. 📎 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال اسرائیلی تهران» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جنگ شناختی دشمن در آشوب های شهریور 1401(0).mp3
2.56M
📻 | سخنان دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی پیرامون جنگ شناختی، نشست «جنگ شناختی دشمن در آشوب‌های اخیر» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️بقای اسپینوزا در تفکرات اندیشمندان غربی ◽️پس از اسپینوزا، کمتر اندیشمندی را می‌توان یافت که مستق
◾️اثرات اسپینوزا در جهان غرب ▫️ هایدگر و گادامر نیز به نحوی متأثر از اسپینوزا بودند: با توجه به این پرسش که «آیا ما در هستی می‌توانیم خودمان را در خارج از حلقه هستی فرض کنیم و آن‌گاه برای رسیدن به مطلق هستی و حقیقت هستی، که برای اسپینوزا همان جوهر است، کوشش کنیم؟» این یک پرسش عمیق و فلسفی است، بهترین وجه توسط «هایدگر» و «گادامر» بازگو می‌شود. ▫️ اسپینوزا در تقاطع بسیاری از پیشینه‌های تاریخی و سنت‌ها واقع شد و انسان گرایی او دقیقاً محصول تعادلی است که از میان بایدها و نبایدهایش از این دو [تاریخ و سنت‌ها] پدید آمدند. ▫️او شاید بهتر از هرکس دیگری دکارت را فهمید. انجمن فکری پیرو اسپینوزا در فرانسه، غوغایی برپا کرده است. از چند سال گذشته نیز توجه به اسپینوزا در دانشگاه‌های جهان، افزایش یافته است. «انجمن آمریکای شمالی اسپینوزا» هم در دهمین سالگردش گسترده‌تر می‌شود. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۸، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
34.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | تمدن پارادوکسیکال - قسمت دوم 👈برشی از نشست «شورش‌های آخرالزمانی، غرب و ایران اکنون، همراه با بررسی فیلم جوکر» با حضور استاد محمد حسنی فیلم کامل در آپارات: 🌐 aparat.com/v/PAp8n 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📍 چگونگی تأثیرپذیری ذهن 💬 بحث مهمی که متعدد در علوم شناختی مطرح می‌شود تأثیر پذیری ذهن است. ذهن از یک خط مستقیمی تأثیر نمی‌پذیرد؛ برای مثال دو نفر با شما صحبت می‌کنند، شما از همان‌ها تأثیر بپذیرید، خیر اینطور نیست. 💬 ذهن از رویکردهای مختلف با چارچوب‌های مختلف تأثیر می‌پذیرد. برای مثال از نوع نشستن، معماری خانه، تا نصحیت کردن دیگران و خواندن قرآن تأثیر می‌پذیرد و این‌ها کنار هم قرار گرفته و شما یک تصمیمی را انتخاب می‌کنید. 💬 دیدید زمان‌هایی افراد تلنگر می‌خورند؟ آن تلگنر هم ریشه در پس زمینه‌های ذهنی طرف دارد. ذهن به دلیل انباشت‌های گذشته و جرقه‌ای که حالا خورده، یک تصمیم خاصی می‌گیرد. 📎 دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی، نشست «جنگ شناختی دشمن در آشوب‌های اخیر» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️یاکوب فرانک و ریاست فرقه دونمه ▫️در حوالی نیمه سده هجدهم از درون فرقه رازآمیز کابالا و بر بنیاد میراث شبتای‌زوی و ناتان غزه‌ای، فردی به نام «یاکوب (یعقوب) فرانک» ظهور کرد و فرقه‌ای را بنیاد نهاد که به «فرانکیسم» شهرت یافته است. «یعقوب‌بن یهودا لیب» که با نام «یاکوب فرانک» (۱۷۲۶_۱۷۹۱) شهرت دارد، به یک خانواده ثروتمند تاجر و پیمانکار یهودی ساکن اوکراین تعلق داشت و همسرش نیز از یک خانواده ثروتمند تاجر بود. ▫️فرانک در جوانی به طریقت کابالا جذب شد، کتاب ظُهر را خواند و به عضویت فرقه شبتای‌زوی درآمد. در دسامبر ۱۷۵۵، فرانک سوی سران فرقه دونمه برای تصدی ریاست این فرقه در لهستان به همراه دو خاخام راهی زادگاه خود شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۹، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 دست‌های پشت پرده دنیای دیجیتال ◾️ دانشگاه آکسفورد کتابی به نام (AI GOVERNANCE: A Research Agenda) را منتشر کرده است. در این کتاب یک تکنیک و نرم‌افزار را معرفی می‌کند به نام «Artifical intelligence governance» یا به طور مخفف «AI- governance»این فن و مهارت فقط بر روی پلت‌فرم‌های دنیای دیجیتال قابل اجرا است و بر روی دیتاها سوار می‌شود و اطلاعات را بو می‌کشد و رصد می‌کند. ◽️ این نرم‌افزار خارج از دنیای دیجیتال هیچ کارایی ندارد. نکته‌ی دیگر این که ریشه «AI» نرم‌افزار است؛ نرم‌افزاری که سخت‌افزار را هم به حرکت می‌اندازد. 📎 دکتر بهروز مینایی، دوره رسانه و جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اطلاعاتی پیرامون فتنه‌های ۴ دهه اخیر و فتنه ۱۴۰۱ 📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️نفوذ شرابی در کشورهای اسلامی ◽️ در سده هجدهم، خاخام شالوم شرابی (۱۷۷۷_ ۱۷۲۰)، که به یک خانواده یهودی مستقر در یمن تعلق داشت، در بیت‌المقدس مستقر شد و به رهبر معنوی فرقه کابالا در شمال آفریقا و به تعبیر دائره المعارف یهود «در سراسر مشرق‌زمین» بدل شد. طریقت شرابی به مشرب صوفیان مسلمان شباهت آشکار داشت. در پیرامون و گروهی از شاگردان زبده حضور داشتند که سران فرقه او به شمار می‌رفتند. ◽️بدین‌سان، بیت‌المقدس به یکی از کانون‌های مهم تولید کابالیست‌های یهودی و تکاپوی آنان در شمال آفریقا و سراسر مشرق زمین بدل شد. با توجه به پیشینه تاریخی و فضای فکری و سیاسی مکتب کابالا، روشن است که این کانون می‌توانست تأثیرات جدی بر فرقه‌های اهل تصوف داشته باشد و به منبع الهام انواع مدعیان مهدویت در میان مسلمانان بدل گردد. ◽️دایرةالمعارف یهود می‌نویسد: «اقتدار تفوق‌آمیز این حلقه به سرعت در تمامی کشورهای اسلامی تثبیت شد و مواضعی بسیار نیرومند کسب کرد.» طریقت شرابی تا سده بیستم در بیت‌المقدس مستقر بود. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۸ و ۱۳۹، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
◾️یاکوب فرانک و ریاست فرقه دونمه ▫️در حوالی نیمه سده هجدهم از درون فرقه رازآمیز کابالا و بر بنیاد
◾️نفوذ یاکوب و پیروانش در مسیحیت ▫️فرانک در رأس فرقه شبتای در پودولیا قرار گرفت ولی کمی بعد، در ژانویه ۱۷۵۶، کارش به رسوایی کشید. زمانی که فرانک و پیروانش در یک خانه دربسته مشغول اجرای مناسک جنسی مرسوم در فرقه شبتای بودند، به علت باز شدن تصادفی پنجره‌ها، مردم مطلع شدند و تمامی آنان را دستگیر کردند. مقامات شهر، یاکوب‌فرانک را آزاد کردند؛ زیرا گمان بردند وی تبعه دولت عثمانی است. ▫️فرانک به عثمانی بازگشت و مدتی به ظاهر مسلمان شد. کمی بعد، بار دیگر به پودولیا رفت و رهبری فرقه شبتای را در گالیسیا، اوکراین و مجارستان به دست گرفت. مدتی بعد، یاکوب‌فرانک و صدها تن از پیروان یهودی او گروه گروه به مسیحیت (مذهب کاتولیک) گرویدند. مقامات اسقفی منطقه نیز با خشنودی آنان را به سلک مسیحیت پذیرفتند. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۳۹ و ۱۴۰، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 |آینده‌سازی منفی در سینمای ایران 📎 استاد سعید ارجمند‌فر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 انواع مکاتب امنیتی در جهان (بخش اول) 🔘 تأمین امنیت، روش‌ها و مکاتب مختلفی دارد، چهار مکتب مهم دنیا عبارتند از؛ 1⃣ مکتب روس‌ها؛ نظر روس‌ها در مکتب امنیتی خودشان این است که یک اشکالات و نیازهایی در درون ما وجود دارد و یک دشمنی در خارج می‌خواهد از آن اشکالات سوءاستفاده کند و ما را تحریم کند. ما باید تا می‌توانیم این اشکالات و ضعف‌های خود را برطرف کنیم تا تحریم دشمن دیگر هیچ اثری نداشته باشد. ◻️ طبق همین مکتب، روس‌ها در دهه‌های گذشته توسط هیتلر، ناپلئون و گروه‌های دیگر مورد هجوم قرار گرفته‌اند، اما صبر کردند و در فصل زمستان آن‌ها را شکست دادند؛ زیرا به‌دنبال نابودی تهدید نیستند، بلکه به دنبال تقویت خود هستند تا تهدید، دیگر اثری نداشته باشد و آن موقع دشمن را نابود کنند. 📎 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
⚡️مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند: 🧕دوره آموزشی 📌ویژه بانوان ✨سرفصل‌های دوره: 💡 در فضای مجازی 💡هویت زنانگی در فضای مجازی 💡 زنانه و فضای مجازی 💡کنشگری در فضای مجازی 💡جریان‌شناسی در ایران 💡جریان‌شناسی فمینیسم در 💡زنانگی در 💡تطور بازنمایی زن و جنسیت در نقاشی غربی 💡زن در رسانه ملی 💡زن در شبکه‌های ماهواره‌ای 💡زن در سینمای مسیحی 💡نقد فیلم ابلق 👈همراه با دورهمی آسیب‌شناسی و الزامات کنشگری زنان در شبکه‌های اجتماعی 📋ثبت نام از 15 الی 22 آذر 💳هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، تخفیف برای ثبت نام گروهی 📆شروع دوره از 24 آذر 📍مکان: قم، هنرستان، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد، پلاک 245 🖇جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی @Media_Institute در ایتا پیام دهید یا با شماره 09197455891 تماس حاصل فرمایید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 انواع مکاتب امنیتی در جهان (بخش دوم) 2⃣ مکتب اسرائیلی‌ها؛ اسرائیلی‌ها به‌دنبال رفع نقاط ضعف و آسیب‌پذیر نیستند. نظر آن‌ها این است که باید نقاط تهدید را پیدا کرده، به دل آن تهدید زده و در همان نقطه آن را نابود کرد. ◾️ اسرائیلی‌ها همان‌طور که شهید صیادخدایی را در قلب تهران ترور می‌کنند، سریال می‌سازند و در آن عملیات‌های خرابکاری خود را در قلب تهران به نمایش می‌گذارند. اسرائیل غالباً به دشمن نزدیک خود کاری ندارد و به دل آن دشمن می‌زند و هسته مرکزی را خراب می‌کند. 📎 استاد امیر ایوب، نشست «جنگ جهانی چهارم با نگاهی به سریال تهران» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جنگ سایبری در شبکه‌های اجتماعی.mp3
6.82M
📻 | جنگ ارتش‌های سایبری در شبکه‌های اجتماعی 👤استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
28.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📑 |پژوهشی پیرامون نافرمانی مدنی زنان (بخش سوم) 📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکه‌های اجتماعی» 🎥فیلم کامل نشست: 🌐aparat.com/v/8joSX 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️مسیحی شدن یاکوب فرانک؛ شروعی برای مسیحی شدن مردم ◽️ دایرةالمعارف یهود می‌نویسد: «در سال‌های ۱۷۵۶_۱۷۶۰ بخش بزرگی از پیروان یاکوب‌فرانک به مذهب کاتولیک گرویدند و فرقه‌ای مشابه دونمه را در لهستان تشکیل دادند. آنان تنها در ظاهر کاتولیک بودند.» دایرةالمعارف یهود به صراحت فرقه فرانکیست را «یک فرقه مخفی یهودی» می‌خواند. مسیحی شدن فرانک سبب جلب برخی مسیحیان لهستان و شرق اروپا به این فرقه شد. ◽️گردانندگان فرقه فرانک در لهستان و روسیه، یهودیان ثروتمند و تحصیل کرده، گروهی از خاخام‌های جوامع کوچک یهودی و برخی از آنان پسران سران جوامع یهودی شرق اروپا بودند. بخش مهمی از اعضای فرقه، میهمانخانه‌دارها و میخانه‌دارهای یهودی بودند. ◽️در موراویا و بوهم، تعدادی از اعضای خاندان‌های اشرافی و ثروتمند مسیحی به این فرقه گرویدند. باید افزود که پیروان یاکوب‌فرانک در آن زمان به‌عنوان فرقه شبتای‌زوی شناخته می‌شدند و خود آنان نیز خویش را «مؤمنین» یعنی پیروان شبتای‌زوی، می‌خواندند. نام «فرانکیست» از سده نوزدهم به ایشان اطلاق شد. 📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۰، محمد حسین فرج‌نژاد و رفیع‌الدین اسماعیلی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💠 هفته اول دوره زن و رسانه برگزار می‌شود ◽️ پنج شنبه ۲۴ آذرماه: ◾️ کلاس اول و دوم از ساعت ۱۴:۱۰ الی ۱۷:۳۰ جریان‌شناسی فمینیسم در سینمای ایران با تدریس دکتر مهدیان ◾️کلاس سوم از ساعت ۱۷:۵۰ الی ۱۹:۲۰ تطور بازنمایی زن و جنسیت در نقاشی غرب با تدریس دکتر روزبهانی ◽️ جمعه ۲۵ آذر: ◾️ صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ هویت، زنانگی در رسانه با تدریس حجت الاسلام دکتر علی جعفری ◾️ بعدازظهر از ساعت ۱۳ الی ۱۶ جریان‌شناسی فمینیسم در ایران با تدریس استاد حجت الاسلام دکتر کدخدایی 🖇 این دوره به صورت حضوری و آفلاین قابل استفاده است. در صورتی که هنوز ثبت نام نکردید، به آی دی @Media_Institute در ایتا پیام دهید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸هم‌اکنون؛ اولین جلسه از دوره «زن و رسانه» با حضور دکتر مهدیان با موضوع جریان شناسی فمینیسم در سینمای ایران در حال برگزاری است. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📸هم‌اکنون؛ اولین جلسه از دوره «زن و رسانه» با حضور دکتر مهدیان با موضوع جریان شناسی فمینیسم در سینما
💬تحول اساسی در تاریخ سینمای ایران 📌روابط مبتذل در سینمای قبل از انقلاب در ایران به حدی بود که بسیاری از کشورهای اروپایی فیلم‌های ایرانی را سانسور می‌کردند. 📌خانم لورا مالوی نظریات نسبتاً دقیقی دارد. ایشان نظریه نگاه خیره مردانه را توصیف می‌کند و می‌گوید در سینما، ناخودآگاه مردانه، فیلم‌ساز را سوق می‌دهد به سمتی که زن را تبدیل به کالا می‌کند. در این نگاه، زن منبع لذت برای ۲ شخصیت می‌شود؛ یکی مرد درون فیلم و دیگری تماشاگر فیلم. 📌وقتی در این حوزه مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که در سینمای قبل از انقلاب در ایران چه بسیار زن را به بدن تقلیل می‌دهند و کاری می‌کنند که زنان منبع لذت باشند و کارهای مهم انجام ندهند. 📌تحلیل‌گران سینما می‌گویند پهلوی دوم بدلیل اینکه روی جوانان جامعه کنترل داشته باشد، سینمای مبتذل را ترویج می‌دهد تا جوانان سراغ انقلاب و کارهای اساسی علیه سلطنت نرود. 📌در صورت زیاد شدن آزادی‌های جنسی، کنترل مردم آسان‌تر می‌شود؛ اما در سینمای پس از انقلاب این آزادی‌های جنسی از بین می‌رود. حکومتی که از این نوع آزادی‌ها جلوگیری می‌کند، مطالبه‌گیری افراد جامعه علیه خود را تقویت می‌کند زیرا مردم آن جامعه درگیر مسائل جنسی نشده‌اند. 👤 دکتر مهدیان، دوره زن و رسانه 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad