eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
✨ #نشست| هوای سینمای ایران/ نگاهی به جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ 👤استاد محمدتقی فهیم (داور جشنواره) 👤دکتر
⭕️ آیا فجر چهل‌ویکم آغازی بر یک پایان خواهد بود؟ 🔘 جشنواره فجر امسال هم تمام شد و ما ماندیم و سینمای ایران. سینمایی که هنوز تا سینمای انقلاب اسلامی شدن راه دور و درازی در پیش دارد. راهی که بدون‌شک با مماشات و اغماض و ساده‌انگاری برخی مسولین فرهنگی پیش نخواهد رفت. این سینما بیش از هر چیز نیازمند تئوری است. تئوری‌ای که بتواند ربط و نسبت سینما و انقلاب را به‌طور شفاف ترسیم و مرزبندی کند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡ویژگی‌های مشترک سینمای کلاسیک 1️⃣ داستان فیلم معمولاً در جهان معاصر و بیرونی می‌گذرد و از بیرون به ماجرای فیلم نگاه می‌شود؛ هرچند گاهی نمای نظرگاه، خاطره، رؤیا، یادآوری یا دیگر حالت های روحی نیز به آن افزوده می‌شود. 2️⃣ فیلم معمولاً بر یک یا چند شخصیت تأکید می‌کند. 3️⃣ شخصیت‌های اصلی یک یا چند هدف خاص دارند. 4️⃣ شخصیت‌های اصلی برای دستیابی به هدف یا اهداف مدنظر، باید بر دشمن یا دشمنان چیره شوند یا از موانعی بگذرند. 5️⃣ فیلم‌ها، نقطه پایانی دارند و حس خاتمه یا پایان داستان بر آنها حاکم است و در اغلب موارد، شخصیت‌های اصلی موفق می‌شوند به اهداف خود دست یابند. 6️⃣ فیلم بر علت و معلول‌های صریح تأکید دارد: کاملاً معلوم است که چه اتفاقی، چرا و به چه دلیل رخ داده و چه پیامدی دارد. 7️⃣ فيلم‌ها از تکنیک فیلم سازی نامزاحم و ساده‌ای سود می‌برند که توجه را به خود جلب نمی‌کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۲۳ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 ایدئولوژی، هدف تشکیل رسانه ◼️ ما رسانه‌ها را ایجاد می‌کنیم که فکر، ایدئولوژی و ذهنیات خودمان را بیان کنیم. این همه هزینه خرج رسانه می‌کنیم که افکار عمومی را آن طور که خودمان می‌خواهیم هدایت کنیم. ◻️ قصدمان این است که تفکر ما در مخاطبین و جامعه غالب بشود. هدف اصلی ما این است. پس ماهیت رسانه ایدئولوژیک است و ایدئولوژی‌ها بر آن حاکم است. ◼️ تمام رسانه‌ها دارای ایدئولوژیک هستند، حتی رسانه‌های مستقل هم درون خودشان ایدئولوژیک حاکم دارند و با آن چهارچوب محتوا تولید می‌کنند. 👤 دکتر احمد باصری 🖇 دوره جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🖇 مسئله‌یابی در بیانات رهبر معظم انقلاب 👤استاد
🎥فیلم کامل «مسئله یابی در بیانات رهبر معظم انقلاب» در صفحه آپارات مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد بارگذاری شد. این نشست با حضور استاد محمدحسین وفاییان در تاریخ 1 بهمن 1401 برگزار شد. 👉 aparat.com/v/0NZgG 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
📸 | نشست هوای سینمای ایران امروز با حضور استاد محمدتقی فهیم و دکتر مهدیان برگزار شد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
⚡️دوره تکمیلی کنشگری در فضای مجازی 👤مدرس: علی اصغر سیاحت 📆زمان: جمعه 28 بهمن ماه 1401 🏢مکان: ابرکوه، پشت سرو کهنسال، ساختمان استاد فرج نژاد 📝جهت ثبت نام در این دوره به @alamdaar_133 در ایتا پیام دهید. 🖇سرفصل‌های دوره: ◽️فهم رسانه‌های اجتماعی ◽️نوشتن برای رسانه ◽️تولید محتوای رسانه‌ای برای کانال 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡زاویه دوربین در رمزگان فنی پویانمایی "یوسف پادشاه رویاها" 🔦 زاویه دوربین سرازیر: این نگاه، از بالا به پایین و برای بیان حس برتری و قدرت و حس حقارت و ذلت است. مثلا در خواب دوم یوسف، بعد از سجده دسته‌های گندم، زاویه دید اول، سربالاست و بعد سرازیر می‌شود که بر برتری یوسف بر برادرانش دلالت دارد. 🔦 زاویه دوربین سر‌ بالا: این زاویه، برای نشان دادن اهمیت و عظمت سوژه است. مثلا وقتی یوسف ابتدای فیلم و در حال آواز خواندن روی کوه و مقابل خورشید قرار می‌گیرد و خانواده او در پایین کوه مشغول کارند، یا هنگام ورود یوسف به مصر و توجه او به بناهای مصر، زاویه سربالاست که بیانگر عظمت و بزرگی تمدن مصر است. 🔦 زاویه دوربین هم سطح: از این زاویه دید معمولاً برای القای حس برابری و همدردی استفاده می‌شود. از این زاویه، در اکثر نقاط فیلم استفاده شده است که بیانگر عدم تفاوت یوسف با اطرافیان و برتری او بر آنان است یا برخی موارد، برای ایجاد حس همدردی و ترحم به کار رفته است؛ مثلاً مواردی که پدر و مادر یوسف، او را در آغوش می‌گیرند یا مواقعی که یوسف و برادران روبه روی هم می‌ایستند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۲۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت دهم.mp3
1.67M
| مهم‌ترین مولفه‌های فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت دهم ◾️مسیحیت ممزوج با یهودیت ◾️بسط مدرنیته در عالم ◾️پروتستانیزم در عالم ◾️تأثیر یهودی گری در فرهنگ غرب ◾️فیلم سازی یهودیان لیبرال 📅 26 مهر 1397 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🖇نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⚠️پروژه تنفرپراکنی رسانه‌های معاند 📲عملیات روانی در صفحه سینا ولی الله 👤استاد طاهره شجاعیان، پژوهشگر رسانه 📅دوشنبه 1 اسفندماه 1401 🕰 ساعت 15 🏢قم، خیابان هنرستان، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد، پلاک 245 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_institute ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
موسسه شناخت برگزار می‌کند: ✨ | تصویر جهان ایرانی در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی 👤حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر تقوی 👤دکتر نواب همتیان 👤دکتر حفیظه مهدیان 👤دکتر حوریه بزرگی 👤دکتر زهرا راد 👤استاد سهیلا رمضانی 📆پنج شنبه، ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ ⏰ساعت ۹ الی ۱۲ 🏢قم، هنرستان، بین خیابان شهید تراب نجف زاده و کوچه ۲۵، پلاک ۲۴۵، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای شناخت 📽پخش مستقیم و لایو از کانال ایتا فکرت @Fekrat_Net 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡 تاثیر انیمیشن بر مخاطب از منظر اجتماعی - روان‌شناختی 🔦 یکی از عوامل جذابیت انیمیشن‌ها، ارتباط عاطفی‌ای است که مخاطب با کاراکترها برقرار می‌کند. کاراکترهای موفق انیمیشنی، می‌توانند قلب مخاطب را تسخیر و رابطه شیفتگی میان خود و مخاطب ایجاد کنند. 🔦 هورتون و وول، در نظریه «ارتباطات جمعی و تعامل شبه‌اجتماعی» این ارتباط صمیمی و خودمانی بین شخصیت‌های رسانه‌ای و مخاطبان را «تعامل شبه اجتماعی» می‌نامند. آنها با اشاره به «شخصیت‌های رسانه‌ای»، آنها را شخصیت‌ها یا بازیگرانی می‌دانند که از طریق رسانه‌ها، نوعی ارتباط صمیمی با مخاطب برقرار می کنند. مشخصه مهم شخصیت رسانه‌ای ارتباط مداوم با مخاطب است. 🔦 البته آنها تأکید می‌کنند که شخصیت رسانه‌ای در این رابطهٔ یک سویه، تصور نادرست و ساختگی از صمیمیت را خلق می‌کند. 📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۴۴ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
اعتماد مخاطب، اصل تأثیرگذاری در رسانه‌ها .mp3
3.69M
📌 اعتماد مخاطب، اصل تأثیرگذاری در رسانه‌ها 👤 دکتر احمد باصری 🖇 دوره جنگ شناختی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad 🆔 rubika.ir/faraj_nejad
📸 بازدید پدر و مادر استاد فرج نژاد و پدر و مادر مرحومه بابایی (همسر استاد فرج نژاد) از مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️هر راهی اقتضائات خودش را دارد. برای رسیدن به مقصد باید مسیری را طی کرد و باید دانست بدون صبر، این مسیر به مقصد نخواهد رسید. از قم تا ابرکوه، ۷ ساعت بیشتر نیست؛ اما گاهی اوقات، اتفاقاتی که از قبل خبر نمی‌کنند، سر می‌رسند و تورا زمین‌گیر یا مسیرت را کُند می‌کنند. ◽️هر مسیری که راهنما نداشته باشد محکوم به انحراف است. برای قدم برداشتن در هر مسیری نیاز به نقشه هست. پس نقشه و راهنما دو رکن اصلی برای رسیدن به یک هدف، از طریق یک مسیر است. ما هم نیّت کردیم قدم به راهی بگذاریم که پایان‌اش یک راهنما هست. راهنمایی که عمرش را در راه تربیت راهنماها فدا کرد. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️ ۱۵:۲۵ دقیقه ظهر، ساعت شروع حرکت بود و ۱۲ بامداد مهمان شهرستان ابرکوه شدیم. از لحظه‌ی ورودمان، حس آشنایی تمام وجودم را فرا گرفت. حسی شبیه کنار استاد بودن. آرامشی که تا حسش نکنی، نمی‌توانی درک کنی. ◽️ راه، پر بود از پیچ و خم. از چاله‌های فضایی تا سربالایی و سرپایینی‌ها. از گرمای وسط ظهر تا سرمای آخر شب. از مداحی و روضه و اشک نیمه راه تا شوخی و مزاح های رفاقتانه. از فکر و نگاه به جاده تا هم‌خوانی یک مداحی. همه‌ی این‌ها شرح حال طی طریق شاگردان برای رسیدن به استادشان است. ◽️ اما هرچه بگویم، از حال و هوای نزدیک ابرکوه نمی‌توانم بگذرم. یکی از دوستان پیشنهاد داد چند صوت از استاد را توی ماشین پخش کنیم. صوت را پخش کردیم، ولی نمی‌دانم صدایی که نه سوز روضه داشت نه محتوای مرثیه، چگونه اشک روی چشم‌هایمان سرازیر کرد؟! 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️خستگی، زمانی معنا پیدا می‌کند که روح، انگیزه‌ای به جسم ندهد. خستگی روح، به مراتب مرگ‌بارتر از خستگی جسم است؛ اما اگر روح، وظیفه‌ی دمیدن انگیزه به جسم را به خوبی انجام دهد، دیگر بهانه‌ای برای ایستادن نیست. ایستادنی که انسان را راکد می‌کند؛ راکد شدنی که باعث گندیدن است... ◽️اگر از پاهایم هم می‌پرسیدی، می‌گفت من راه خودم را می‌روم، تو خودت هر طرف که می‌خواهی برو. این که اوضاع جسم است، دیگر چه برسد به دل، که از ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا حالا پیش استاد محمد حسین فرج نژاد است. ◽️حالا ساعت ۱۲ شب است و رفقا هم‌نظر هستند که همین الان برای زیارت برویم؛ اما شک داشتم بقیه دوستان که در دو ماشین دیگر هستند، هم‌نظر ما باشند. به یکی از دوستان گفتم زنگ بزن به بقیه دوستان و بپرس که آیا با ما هم نظر هستند؟ اون ها هم نظرشان همین بود. سمت گلزار شهدای ابرکوه راه افتادیم. ◽️در میان این قبرستان تاریک، یک نقطه‌ی روشن توجه‌ام را جلب کرد. به یکی از دوستان گفتم، فکر کنم همون جاست. شوق دیدار و غم فراق، دلم را آشوب کرد. همانطور که قدم می‌زدم تا به مقصود برسم، به این فکر می‌کردم که وقتی کنار مزار استاد رسیدیم چه کاری باید کنیم؟ 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️پنج دقیقه‌ای نشستیم و هر کسی به شیوه‌ی خودش با استاد خلوت کرده بود. خلوت دل در میان سکوت شب و نگاه‌هایی که به سمت سنگ قبر بود... ◽️یکی از دوستان پیشنهاد داد که با زیارت عاشورا شروع کنیم. حال و هوایی داشت. یکی از رفقا در گوشم گفت: «روضه بخونیم؟ دیر نمیشه؟» منم گفتم: «الان که دل‌ها آماده هست، وقت خوبیه». از طرفی هم گریه‌های بچه‌هارو توی زیارت عاشورا دیده بودم. ◽️روضه‌ی حضرت علی اصغر را به یاد آقا محمد رضا، روضه‌ی حضرت علی اکبر را به یاد آقا علیرضا، روضه‌ی حضرت رقیه را به یاد مطهره خانم، روضه‌ی حضرت زینب را به یاد همسر استاد و روضه‌ی سیدالشهداء را به یاد خود استاد خواندیم و گریه کردیم... 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️ساعت حدودا یک شده بود. برای خرید نهار به خیابان رفتیم. خیابان خلوت بود و همه مغازه‌ها بسته. بالاخره یه نانوایی پیدا کردیم. داخل نانوایی، سلام گرم نانوا روحم را جلا داد. نان خواستم. با ناراحتی جواب داد ۴ یا ۵ تا کارِت رو راه میندازه؟ ◽️من با خنده جواب دادم نه خیلی بیشتر از این‌ها میخوام و برگشتم تا اومدم سوار ماشین بشم، یکی از دوستان گفت برگرد بپرس که آیا نانوایی دیگری این اطراف هست؟ ◽️وارد نانوایی شدم. تا خواستم سؤالم را بپرسم، گفت اهل کجایی انگار فهمیده بود که ابرکوهی نیستم. گفتم قم. وقتی جوابم را شنید، با تعجب گفت قم! گفتم بله. گفت پس قطعا مهمان فرج‌نژاد هستید (منظورش استاد بود) گفتم اگر لایق باشیم. گفت پس نان برای شما داریم. نمیدانم چطور و از کجا ولی ۳۰ تا نون برای‌مان جور کرد. ◽️بعد از گرفتن نان آمدم تا پول نان رو بهش بدم. با لهجه شیرین یزدی گفت برو داداش، آقای فرج‌نژاد (منظورش استاد بود) گردن ما خیلی حق داره. خیلی اصرار کردم ولی اصلا اعتنا نکرد و پول رو نگرفت. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◽️موبایلم زنگ خورد و دیدم آقای بابایی (پدر همسر استاد) پشت خط است. با ماشین‌شان آمده بودند پشت درِ خانه‌ای که ما آنجا اسکان داشتیم. در را که باز کردیم سبدی از انارهای باغشان را در دستانم گذاشتند. ◽️خوش آمد گرمی به ما گفتند و خواستند تا بعدازظهر به‌همراهشان به دیدن مناطق دیدنی شهرستان ابرکوه و بعد به مزار استاد برویم. دمشون گرم. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad