23.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥قرائت غربی اُمانیسم
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
🔸این نحوۀ امانیسم که در جهان غرب پخش شده، امانیسمی هست که ریشههای انحرافی و مادیگرایانۀ یهودی و مسیحی آن در جهان مدرن تأثیر گذاشته است.
🔹تعبیر «نَرَی اللّهَ جَهرَةً» که یهودیان میخواستند خدا را ببینند بعدها که به صورت مکاتب فکری تدوین شد، تبدیل شد به تفکر حسگرا و در دنیای جدید تفکر«اصالة الحس »و «اصالة التجربه» تمام فضاهای حیاتی دانشگاهها را در برگرفته است.
#ببینید
#یهود_و_صهیونیسم
#استاد_فرج_نژاد
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📋سلسله نشستهای تخصصی
🔖با موضوع: تبیین نقش و جایگاه زنان در مقاومت
👤با حضور
سرکار خانم سیده هدی موسوی
📌خواهر دبیرکل اسبق حزب الله لبنان٬شهید سید عباسموسوی
📆زمان برگزاری
پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳
ساعت ۱۴:۰۰
📍مکان نشست
یزد، حوزه هنری، سالن استاد فرجنژاد
🖥 لینک شرکت در نشست
https://www.skyroom.online/ch/shenakhtorg/zionism
✍️ راه ارتباطی جهت کسب اطلاعات بیشتر؛
@farajnejad
#اطلاعیه
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#نشست_تخصصی
#مقاومت
#موسوی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💻رسانه چیست؟
🔸به هر پدیدهای که بتواند پیام را از فرستنده به گیرنده به همان نحو صحیح مدنظر فرستنده بیان کند، رسانه میگویند؛ لذا شما از کاغذی که رویش چیزی بنویسی و بدهی دست یکنفر تا اتفاقی که بین چند کشور در سازمان ملل میافتد تمام اینها یک رسانه است و همه دارد پیامی را منتقل میکند.
🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#عکس_نوشته
#بازنشر
#سواد_رسانه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📸#گزارش_تصویری
📌دوره پیشتخصصی توانمندسازی و ارتقاء تربیتی معلمین مهد قرآن و مدارس قرآنی صدرا
(پایههای چهارم تا نهم)
👤با حضور
حجتالاسلام و المسلمین محسن وافی
📆۶ دی ماه ۱۴۰۳
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی
👨👩👧👦سبکهای تربیتی و تأثیر آنها بر کودکان
▪️مطالعات روانشناختی نشان دادهاند که سبکهای تربیتی والدین تأثیر عمیقی بر رشد روانی، اجتماعی و اخلاقی کودکان دارند. بر اساس نظریه بامریند(Baumrind) چهار سبک اصلی تربیتی به شرح زیر هستند؛
1️⃣استبدادی(Authoritarian)
این سبک، بر کنترل شدید، اطاعت بیچونوچرا و نادیده گرفتن نیازهای عاطفی کودک استوار است. این کودکان ممکن است در بلندمدت دچار اضطراب، عدم انعطافپذیری و مشکلات روانشناختی شوند.
2️⃣دموکراتیک(Permissive)
در این سبک، والدین آزادی زیادی به کودکان میدهند و محدودیتهای کمتری اعمال میکنند. این سبک منجر به بروز رفتارهای تکانشی، عدم توانایی در کنترل خویشتن و مشکلات جدی در همکاری با دیگران میشود.
3️⃣رهاشده(Uninvolved یا Neglectful)
این سبک، اغلب در خانوادههایی دیده میشود که با مشکلاتی مانند اعتیاد یا اختلالات روانی دستوپنجه نرم میکنند. این کودکان اغلب در زندگی بزرگسالی دچار مشکلات اساسی در برقراری روابط سالم و مدیریت زندگی میشوند.
4️⃣اقتدارگرایانه(Authoritative)
این سبک تعادلی میان محبت و محدودیت ایجاد میکند و بهعنوان بهترین سبک تربیتی شناخته میشود. این کودکان معمولاً مسؤولیتپذیر، متعهد و با اعتمادبهنفس هستند.
🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#روانشناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊ضرورت ترویج نظریۀ مقاومت
👤رهبر معظم انقلاب
🔹 نظریۀ مقاومت در مقابل دشمن قویپنجه را تبلیغ کنید، ترویج کنید. بعضی تصوّر نکنند که چون دشمن بمب دارد، موشک دارد، دستگاههای تبلیغاتی دارد و از این قبیل، ما عقبنشینی [کنیم]؛
🔹نخیر، نظریۀ مقاومت، یک نظریۀ اصیل و درست است؛ هم در مقام نظر، هم در مقام عمل.
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔥 به دلیل استقبال دانشجویان و مهارتآموزان مؤسسه استاد فرجنژاد، جشنوارۀ تخفیف فوق ویژۀ دورۀ جامع ژورنالیسم(خبرنگاری) تا 9 دی تمدید شد.
📌این دوره مخصوص افرادی است که قصد دارند اصول و شیوۀ حرفهای فعالیتهای رسانهای و خبرنگاری را بیاموزند.
❗️این تخفیف ویژه برای دورۀ جامع ژورنالیسم تکرار نخواهد شد.
خرید دورۀ جامع ژورنالیسم با تخفیف 695000 تومانی
https://farajnejad.ir/?p=8198
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔍 اقلیتهای یهودی دوران قاجار و پهلوی
✍️اسداللهی
🔸تاریخ معاصر ایران گواهی میدهد که اقلیت یهود بهویژه پس از صعود رضاخان تا زمان سقوط محمدرضا پهلوی از جایگاه و موقعیت ممتاز و برجستهای در کشور برخوردار بودند.
✨ چنانچه نویسندگان یهودی از آن دوران با عنوان دوره شکوفایی عظمت و آزادی یهود با تمجید و نیکی فراوان یاد میکنند. حبیب لوی نویسندۀ مشهور یهودی در اینباره نوشته است؛
«بدون تردید جلوس رضاشاه کبیر بر تخت سلطنت ایران یکی از واقعیات تاریخی مهم این کشور به شمار میرود».(حبیب لوی جلد سوم،ص 959)
🕎 با سلطنت رضاخان پهلوی انقلاب عظیمی در بهبود وضع آزادی و آسایش یهودیان ایران پدید آمد.
✴️ به طوری که در منابع یهودی از آن دوران به عنوان «عصر طلایی» یاد میشود:
مسلماً دوران پهلوی را میتوان برای یهودیان «عصر طلایی» نامید چه از نظر اقتصادی و چه کسب آزادی و مساوات که این خود نعمت بزرگی است.
(یهودیان ایران در تاریخ معاصر، انتشارات مرکز شفاهی یهودیان ایرانی، جلد دوم، چاپ آمریکا، پاییز 1997[1376]، صفحۀ 30)
✴️ طبق اطلاعات و اسناد موجود، امتیاز و موقعیت یهود نهتنها با دیگر اقوام بلکه حتی با مردم مسلمان ایران نیز به هیچوجه قابل مقایسه نبود، این بخشی از امکانات خوب یهودیان در ایران بوده است.
⬅️تشکیل و اعلام موجودیت صهیونیستها در میان یهودیان ایران که سابقۀ آن به سالهای پس از مشروطه و قبل از روی کار آمدن رضاخان برمیگردد.
🔹«آمنون نتصر» در نشریهای یهودی در این باره مینویسد: «در دورۀ احمدشاه قاجار، تقریبا تمام رجال سیاسی ایران از جمله سردار سپه رضاخان پهلوی از فعالیتهای صهیونیستی در ایران باخبر بودند و حتی در پارهای از جشنهای صهیونیستی شرکت میکردند.»
🔸تشکیلات صهیونیسم طی سالهای پایانی دورۀ قاجار در ایران موجودیت خود را آشکار ساخت؛ پس این واقعیت در تاریخ معاصر ایران قابل کتمان نیست که تشکیلات صهیونیسم ایران متشکل از شماری از سران و سرشناسان یهود در ایران ضمن ارتباط و پیوند سازمانی با صهیونیسم جهانی در زمان روی کار آمدن رضاخان و سلسله پهلوی به طور رسمی و گسترده در ایران فعالیت داشته است.
🔹تلاش برای ترویج و تبلیغ اندیشه صهیونیستی در ایران با هدف ایجاد «موطن ملی یهود» در سرزمین اسلامی فلسطین در نزد عموم مردم، مغایر ادعای وطندوستی این گروه بود. نمونۀ آن، انتقال تعدادی از یهودیان به سرزمین اشغالی بود که حبیب لوی به آن اشاره میکند:
«در سال 1919م [1298ش] چند فامیل از همدان برای اورشلیم حرکت نموده بودند و در این سال1920م[1299ش] دو دسته از تهران و شیراز مهاجرت نمودند». (حبیب لوی، ص 922)
📌آمنون نتصر، در صدمین سالگرد صیونیسم در نشریۀ چشمانداز شماره 56، چاپ1997 آمریکا، دربارۀ قدرت و چگونگی پیدایش صهیونیسم در جامعه یهود ایران چنین نوشته است:
«تأسیس نخستین مدرسه آلیانس در سال 1898م و از همه مهمتر اوج گرفتن موج مهاجرت یهودیان ایرانی به سرزمین اسرائیل، اینها از جمله وقایعی بود که در روند شکلگیری تشکیلات صهیونیسم ایران اثرگذار بودند. در سال 1918 سازمانی تحت عنوان «تشکیلات صیونت» در تهران و پس از آن در هجده شهر دیگر افتتاح شد. این تشکیلات تا سال 1926م نخستین سال سلطنت رضاشاه با آزادی نسبی فعالیت میکرد».
❗️جریانهای یهود با برخورداری از آزادی و امتیازها در دوران سلطنت پهلوی، باعث ایجاد سازمانها و کانونها و تشکلهای یهودی در ایران شدند و این امر با افزایش ثروت و نفوذ آنها در دربار پهلوی و نقش پراهمیت آنها در اواخر حکومت قاجار و حکومت شاهنشاهی پهلوی شد.
▫️بنابراین همیشه با دید خالصانه و تطهیر نمیتوان به دورهای از تاریخ نگاه کرد، گاهی با بررسی لایههای پنهانی تاریخی میتوان به اسراری شگفت دربارۀ قومی خاص رسید که این موضوع، نگاه عموم جامعه را عمیقتر و با بصیرتی بیشتر شکل خواهد داد.
#یادداشت
#یهود_و_صهیونیسم
#تاریخی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
🎦تفکرات اگزیستانسیالیستی در عطرآلود
🖋چوپانیان
🔸روایت حاکم بر فیلم عطرآلود بیش از آنکه روایت خالص دینی باشد روایتی شبیه به آن چیزی است که نویسندۀ کتاب رواندرمانی اگزیستانسیال یعنی دکتر اروین یالوم از سرطان دارد.
🔹شخصیت اصلی فیلم هادی مقدمدوست بسیار شبیه به مراجعان سرطانی دکتر اروین یالوم است. انگاری که فیلم عطرآلود در حقیقت ترویج دهندۀ توصیههای آموزشی رواندرمانگران مکتب اگزیستانسیالیم به بیماران صعبالعلاج برای مواجهه با مرگ قریبالوقوع است.
🔸توصیههایی که جز بیخیالی و یا تمرکز بر خلق یادگاری عظیم برای بازماندگان چیزی برای انسان در حال سفر به سوی خالق و سرای ماندگار ندارد.
🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#عکس_نوشته
#بازنشر
#نقد_فیلم
#سینما_و_تلویزیون_ایران
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📖سبک زندگی آمریکایی انیمیشنها
🔸در بیشتر داستانهای هالیوودی، سبک زندگی مدرن آمریکایی و مؤلفههای ویژه آن اهمیت خاصی دارد؛ تا جایی که تکیه بر برخی از این مؤلفهها، زمینهساز نجات و پیروزی میشود.
🔹تکیۀ داستان باب اسفنجی بر موسیقی در موقعیتهای حساس، داستان تغییر سبک زندگی مرغها در فرار مرغی با توجه به الگوی خروس آمریکایی، تغییر رویکرد هیولاها به انسانها در زندگی مدرن جامعۀ انسانی و نیز تأکید بر تغییر روند سنتی زندگی به جریان مدرن در مسأله شادی، جشن رقص و موسیقی در هتل ترانسیلوانیا، از نقاط عطفی است که جریان نجات را در این داستانها پیش میبرد.
🔸بنابراین میتوان گفت جریان یهودی - هالیوودی در القای سبک زندگی مدرن آمریکایی تلاش کرده و در بسیاری از انیمیشنها بر آن تأکید دارد.
📔کتاب دین انیمیشن سبک زندگی،محمدحسین فرجنژاد و همکاران، صفحۀ 244.
🔻برای تهیۀ کتاب دین انیمیشن سبک زندگی به سایت استاد مراجعه کنید.
🔗https://B2n.ir/u15870
#پاراکتاب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
⬅️استعمار با کمک علم استعماری
🎙دکتر محمد محمدینیا
🔹علم و غرب دو مسئله و دغدغۀ مهم برای ما ایرانیان و جهان اسلام است چون ما از جهات مختلفی سرگذشتمان و نحوۀ زندگیمان که امروز داریم تجربه میکنیم با غرب گره خورده است.
🔸غرب دورهای را شروع به استعمارگری کرد و در آن دوره تمام منابع سراسر دنیا را از هر جهتی که وسعش میرسید شروع به غارت کرد که این یک حقیقت است و یک حقیقت دوّمی هم در کنار این مسئله هست که اگر علم در دست غرب وجود نداشت این غارت سراسری دنیا هرگز میسّر نبود.
🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#بازنشر
#دشمن_شناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍همینجا را مرکز دنیا بدان
🎥گوشهای از دورۀ جامع ژورنالیسم
👤 حجتالاسلام اسفندیار
🔹حضرت آقا میگوید هر جا که هستید آنجا را مرکز دنیا بدانید؛ ته حرف حضرت آقا این است که خودتون، جامعۀ خودتون، جامعۀ محلی خودتون رو دریابید.
🛒لینک خرید دورۀ ژورنالیسم با 70درصد تخفیف تا نهم دی
https://farajnejad.ir/?p=8198
#ببینید
#صاحبان_رسانه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💠همگرایی در طرحریزی استراتژیک
🔸طرحریزی استراتژیک مهمترین نرمافزار جامعه به شمار میرود. شاید تا به حال دقت کرده باشید که وقتی مدیر جامعهای بنایی را برپا میکند، مدیر بعدی آن را تخریب و ساختمانی دیگر را میسازد؛ علت این مسأله در عدم وجود طرح استراتژیک است. در صورت وجود طرح استراتژیک در سطوح کلان حکومتی، باز مسأله حل نخواهد شد.
🔹عدم همگرایی مفهومی در طرح استراتژیک باعث میشود که طرح ساخته شده، هیچگاه به مرحلۀ جامعه نرسد و در مرحله نظریه باقی بماند.علت آنکه بزرگترین طرح استراتژیکی بشر یعنی قرآن کریم هنوز به معنای واقعی کلمه در متن جامعه پیاده نشده است، عدم همگرایی مفهومی در آن است. هر یک از مجریان و یا مفسران قرآن، برداشتی را ارائه میدهند که با مجری و مفسر بعدی همگرایی مفهومی ندارد.
🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#عکس_نوشته
#بازنشر
#فناوریهای_نوین
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸 #گزارش_تصویری | دورۀ تربیت نوجوان مسجدی
(کانونهای مساجد شهرک قدس)
📅 جمعه ۷دیماه ۱۴۰۳
👤استاد :حجتالاسلام مجید فریسآبادی
#نوجوان
#دانش_آموز
#رسانه
#هویت
#تربیت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💢نشست تخصصی صهیونیسمشناسی
📻پخش از رادیو معارف
📌با موضوع تحلیل تحولات منطقه با رویکرد سوریه
👤دکتر سیدهادی سیدافقهی
📆شنبه و یکشنبه 8 و 9 دی ماه
🕰ساعت 13:30
#اطلاعیه
#نشست
#دشمن_شناسی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸#گزارش_تصویری
🔻دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی
#ابرکوه
📣جلسۀ هفتم
🔰 با موضوع:
نقش سینمای غرب در انگارهسازی شناختی
👤حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسین فلاحزاده
🗓جمعه ۷ دی ۱۴۰۳
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸#گزارش_تصویری
🔹دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی
#یزد
📣جلسۀ نهم
📅 پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳
🎤 با ارائۀ حجتالاسلام و المسلمین محسن مؤمنی
📖موضوع: جریانشناسی تحولات غرب آسیا با تأکید بر جبهه مقاومت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸#گزارش_تصویری
#یزد
📋سلسله نشستهای تخصصی
🔖با موضوع تبیین نقش و جایگاه زنان در مقاومت
👤با حضور
سرکار خانم سیده هدی موسوی
📌خواهر دبیرکل اسبق حزب الله لبنان؛ شهید سیدعباس موسوی
📆زمان برگزاری
پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین
🖊حسین عبداللهی
🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنیایی متاورسی را به تصویر میکشد که افراد با به سر گذاشتن کلاهی وارد دنیایی مجازی شده و در آنجا زندگی نزدیک به زندگی واقعی اما با تجریبات هیجانانگیزتری خواهند داشت.
🔹شخصیتها در این جهان متاورسی گیر میافتند و مجبور میشوند برای رهایی از این دنیا، بازی مرگ و زندگی را آغاز کنند.
🔸موضوع جالبی که در این انیمه با آن طرف هستیم، بحث تداخل زندگی مجازی با زندگی حقیقی شخصیتهای داستان است. مخصوصاً در فصل دوم که شخصیتی به اسم «شینون» داریم و شخصیت مجازیاش به گفتۀ خود او، با شخصیت واقعیاش کاملاً متفاوت است.
🔹با وجود اینکه قبول دارد زندگی مجازی و واقعی از هم مجزا نیستند و روی هم تأثیر دارند اما او زندگی مجازی را به زندگی واقعیاش ترجیح میدهد؛ چون میخواهد با قویتر شدن در دنیای مجازی، در دنیا واقعی هم قوی شود.
🔸در آرک(خط داستانی) اصلی «هنر شمشیرزنی آنلاین» شاهد آن هستیم که برخی زندگی مجازیشان را بیشتر از زندگی واقعیشان دوست دارند، چون در مجازی نقش قهرمانانهتری دارند. در حالی که در دنیای واقعی نقش خاصی در جامعه نداشتهاند و در جبر زندگی میکردهاند.
🔹عکس این موضوع هم وجود دارد؛ یعنی کسانی که زندگی حقیقی را بسیار بیشتر دوست داشتهاند در این دنیا عذاب میکشند. در قسمت پنجم و ششم فصل اول شاهد داستان معماگونهای هستیم که در نهایت مشخص میشود شخصی به علت ترجیح دادن شرایط دنیای حقیقی به مجازی، همسرش را به قتل رسانده است.
[ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرجنژاد
🖇تداخل زیست حقیقی با مجازی در هنر شمشیرزنی آنلاین 🖊حسین عبداللهی 🔸انیمۀ «هنر شمشیرزنی آنلاین»، دنی
🔸به راستی مرز میان دنیای حقیقی و مجازی کجاست؟ یا اینکه فرق بین دنیای حقیقی و مجازی چیست؟ کیریتو(شخصیت اصلی) برای هر دو سؤال پاسخی دارد که دیدگاه تولیدکنندگان به این مسأله را بیان میکند. از نظر کیریتو فرق بین حقیقت و مجاز در اطلاعات است.
🔹مثلاً هر مقدار اطلاعات بیشتری نسبت به مزۀ یک میوه به ما منتقل شود یعنی واقعیتر و حقیقیتر است. جالب است که با توجه به گفتۀ کسانی که تجربۀ نزدیک به مرگ داشتهاند، دنیای پس از مرگ اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به دنیای معمولی دارد. پس آنجا واقعیتر است و زندگی فعلی ما مجازی یا به تعبیری انگاری خواب است.
🔸در این انیمه، دو بار به مضمون خواب اشاره میشود؛ یکبار در فصل سوم و یکبار در فصل اول. فرض کنید آینکراد(فضای بازی داخل انیمه) دنیای خودمان است و دنیای حقیقی داخل داستان، جهان پس از مرگ باشد. کدام واقعیتر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام لذتبخشتر و آرامتر است؟ قطعاً جهان پس از مرگ. کدام طولانیتر است؟ جهان پس از مرگ به قدری طولانیتر است که وقایع دنیای واقعی(آینکراد) گویا هیچی نیست.
🔹با این حال، رخدادهای داخل آینکراد بر زندگی همۀ شخصیتها در دنیای واقعی اثر گذاشته است. همانطور که زندگی ما در این دنیا در زندگی ما در جهان پس از مرگ تأثیر دارد.
🔸علاوه بر این موارد، شاهد بحثهای اخلاقی جالبی از جانب کیریتو هستیم. در انیمههای فراوانی همچون «اوشی نوکو» دیدهایم که مردم در دنیای مجازی نسبت به دنیای حقیقی بسیار بیرحمتر و بیبندوبارتر هستند. یا مثلاً در انیمههای اینویاشیکی و بل شاهد آن هستیم که مردم در دنیای مجازی تا چه حد میتوانند ولنگار و بیتوجه باشند.
🔹در حدی که از خود میپرسیم مگر میشود آن جامعۀ متمدننمایی که در زندگی حقیقی و دنیای واقعی داخل داستان میبینیم اینچنین در فضای مجازی بیرحم باشد؟ در این میان فقط کیریتو فرق دارد. وی الگوی خوبی برای همسانسازی زیست واقعی و مجازی است. کیریتو میداند که در حال انجام بازیهای آنلاین است اما چون این فقط یک بازی است نباید از هر خط قرمزی گذشت؛ چرا که شکستن این خطوط قرمز باعث میشود تا متعاقباً به زندگی حقیقی او نیز اثر بگذارد.
🔸همانطور که انجمن تابوت خندان در بازی هنر شمشیرزنی آنلاین و گان گیل آنلاین واقعاً مردم را میکشتند. خوب است این نکتۀ اخلاقی را از کیریتو بیاموزیم. رفتار مجازی ما که تا حدود زیادی رفتاری ناشناس و غیرقابل ردیابی برای عام است، رفتار حقیقی ماست نه چیزی که از خودمان در جامعه ساختهایم.
🔹فضای مجازی این فرصت را به ما داده تا یا دوباره ماسک بپوشیم آن هم بیشتر از همیشه یا اینکه خود واقعیمان باشیم. حالا اگر خود واقعیمان باشیم، چقدر انسان درستکاری هستیم؟
#یادداشت
#رسانه_های_شرقی
#نقد_انیمه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔖آرمانِ تسلط بر عالمِ عارفانِ یهودی
🔸میل به تسلط بر عالم در بسیاری از قبالائیان[عارفان یهودی] دنیاطلب موج میزند. اساساً تفاوت عمدۀ عرفان ناب اسلامی با عرفان یهودی در همین نکته است که در عرفان اسلامی سالک به فکر رضایت خداست حتی اگر به ضرر مادی او باشد ولی در عرفان یهودی فرد به دنبال رسیدن به راز عالم و رسیدن به کنترل عالم برای تسلط بر آن است.
🔹این اندیشۀ دنیا پرستانه پس از رنسانس توسط اولین فیلسوفان غربی همدل با یهودیان دنیاطلب پیگیری شد. بیکن و دکارت نقش عمدهای در جا افتادن این تفکر در ابتدای مدرنیسم داشتند.
📔کتاب تحلیل نفوذ فرهنگ کابالیستی(عرفان یهودی) در سینما، فرجنژاد و اسماعیلی، صفحۀ 166.
📚برای خرید این کتاب به صفحۀ خرید کتاب آن در سایت استاد مراجعه کنید.
#پاراکتاب
#یهود_و_صهیونیسم
#تاریخی
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📸حریم خصوصی دیجیتال فرزندان
🔸برای به اشتراک گذاشتن محتوا در مورد فرزندانمان باید به دو موضوع اساسی فکر کنیم؛
1️⃣نخستین مورد، آسیب ملموسی است که بچهها میتوانند در هنگام اشتراکگذاری آنلاین والدین تجربه کنند.
2️⃣دومین مورد این است که وقتی ما اطلاعات و مطالبی را دربارۀ فرزندان خود به صورت آنلاین به اشتراک میگذاریم بدون اینکه آنها را در فرآیند تصمیم گیری دخالت دهیم، فرصت ارزشمندی را برای آموزش موضوع «رضایت گرفتن قبل از به اشتراک گذاری» به فرزندانمان از دست میدهیم و قادر نخواهیم بود به آنها نشان دهیم که برای حریم خصوصی افراد ارزش قائل هستیم.
#عکس_نوشته
#سواد_رسانه
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
✅ سلسله نشستهای تخصصی صهیونیسمشناسی
3️⃣ جلسۀ سوم
🔻موضوع این جلسه:
بررسی تحولات جبهه مقاومت و جریانات حاکم بر سوریه
🎙با حضور استاد:
دکتر حمیدرضا الماسی
(رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه)
🕰زمان برگزاری:
دوشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۳
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌 مکان برگزاری:
قم، خیابان بسیج، جنب خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
🔻لوکیشن:
https://nshn.ir/sbsJGd5xvg47
📲نحوۀ برگزاری به صورت #مجازی در بستر اسکایروم
⚠️ برای ثبتنام و دریافت لینک، به آیدی زیر پیام دهید:
@farajnejad
09917623582
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#صهیونیسم_شناسی
#نشست
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💡نشست تغییر فرهنگ در سایه اقتصاد تجملی
🔖جریانشناسی عید کریسمس در سینمای هالیوود
🎙با حضور استاد
حسین عبداللهی
🕰زمان برگزاری:
۳شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۳
ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷
📌 مکان برگزاری:
قم، خیابان بسیج، جنب خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
🔻لوکیشن:
https://nshn.ir/sbsJGd5xvg47
📲نحوۀ برگزاری به صورت #مجازی در بستر اسکایروم
⚠️ برای ثبتنام و دریافت لینک، به آیدی زیر پیام دهید:
@farajnejad
09917623582
#نشست
#سینما_و_تلویزیون_غرب
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔰معرفی مؤسسه استاد فرجنژاد
🔹استاد فرجنژاد، طلبه صهیونیسمپژوهی بود که عمر خود را پای انقلاب و تربیت شاگرد صرف کرد.
🔸در مؤسسه استاد فرجنژاد دنبال تبیین این الگوی نایاب انقلابی و ادامه دادن راهش هستیم.
💡بهترین دورههای آموزشی علمی و مهارتی در راستای دشمنشناسی
🎥نشستهای متعدد با موضوع رسانه و دشمنشناسی
✍️ نقد فیلمها و بازیهای ویدیویی از حیث فنی و حکمی
📚یهودپژوهی و صهیونیسمشناسی
🔖و دهها موضوع دیگر برای رشد شما در موسسه استاد فرجنژاد فراهم شده
🔘تفاوت ورود استاد به نقد رسانهای
🔸تفاوت جدی و مهم ورود استاد فرجنژاد به عرصۀ نقد فیلم با بسیاری از افرادی که در حاضر در این زمینه قلم میزنند این است که ایشان مطالعات خود را از دشمنشناسی و اسلامشناسی آغاز کرد و از آنجا که در مطالعات خود دریافت چه مقدار رسانه به عنوان ابزار دشمن اهمیت دارد، به عرصۀ رسانه و سپس سینما به عنوان یکی از وجوه مهم رسانه ورود پیدا کرد و به همین دلیل است که جنس نوشتههای او با دیگر افراد این حوزه متفاوت و عمیق است.
#عکس_نوشته
#استاد_فرج_نژاد
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرجنژاد
📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا