eitaa logo
فراخوان شعر
2.4هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
261 ویدیو
159 فایل
کانال #فراخوان_شعر کانال فراخوان شعر، از کیفیت جشنواره‌ها اطلاعی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حلقه شعر ولایی فرات
جلسه ۲۴۴ ادامه مباحث پیرامون شعر عاشورایی و شعر مناسب اجرا در هیات به همراه شعر خوانی و نقد اشعار 🔸حلقه شعر ولایی فرات @foratpoem
📣فراخوان| جشنواره علمی ادبی هنری سلمان فارسی ویژه دانشجویان ،اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان قالب های جشنواره: 🔸فیلم کوتاه 🔹گویندگی 🔸 سخنوری 🔹روایت گری 🔹 مقاله 🔸داستان کوتاه 🔹شعر 🔸 خوش نویسی 🔹 طراحی 🔸 نقاشی 🥈 جوایز نفرات برتر به ارزش : نفر اول هر رشته ۱۰۰۰۰۰۰۰ریال نفر دوم هر رشته ۸۰۰۰۰۰۰ریال نفر سوم هر رشته۳۰۰۰۰۰۰ریال ⏰مهلت ارسال آثار: ۱ مرداد لغایت ۲۴ شهریور پایان داوری و اعلام نفرات برگزیده : ۲۸ شهریور 📌 ثبت نام از طریق‌ 👇🏻 https://sff.cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=7319 📌اطلاعات بیشتر: @Salmanculture ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ دانشگاه فرهنگیان استان فارس حوزه فرهنگی واحد سلمان فارسی شیراز
⭕️فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس و مقاومت اسلامی ✅محورهای جشنواره: ۱) نقش روحانیت ( امامین انقلاب، مراجع تقلید ، ائمه جمعه و جماعات {علمای جهان اسلام بویژه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و شهید آیت‌الله آل‌هاشم} ۲) نقش حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس و مقاومت اسلامی ✅بخش‌های جشنواره: ۱) تألیف و ترجمه کتاب ۲) تحقیق و پژوهش ۳) فیلم‌نامه ۴) چند رسانه‌ای ۵) فیلم و عکس ۶) تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی ۷) شعر 🌹« مهلت ارسال آثار: تا پانزدهم دی‌ماه ۱۴۰۳ »🌹 آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره: تهران خیابان شهیددکتر بهشتی ، خیابان شهیدجواد سرافراز ، خیابان شهیدافشین حق‌پرست ، بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلفن: ۰۲۱۸۸۵۲۸۹۰۴ - ۰۲۱۸۸۷۵۶۰۵۶ آدرس دبیرخانه استانی: استان کهگیلویه و بویراحمد ، یاسوج ، بلوار سی‌متری معاد، شاهد ۱۱ ، پلاک ۸ تلفن: ۰۷۴۳۳۳۳۸۵۲۶ _ ۰۹۱۲۸۹۲۲۵۳۸ شماره ایتا جهت دریافت آثار : ۰۹۱۷۵۱۵۷۱۰۴ ✅کلیک کنید و در کانال خبرگزاری بسیج استان عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/basijnews_kb
هدایت شده از روابط عمومیECI
🙏فراخوان جمع آوری آثار فرهنگی، ادبی و هنری محور های فراخوان: ۱_تحقق تدابیر و منویات (مدظله‌العالی) در زمینه توسعه و ۲_راه کار های عملی توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در نیروهای مسلح ۳_ارتقا نگرش و انگیزه کارکنان و خانواده ها نسبت به اقامه نماز اول وقت و حضور در مساجد و نماز های جماعت 👌در رشته های: ، ، ، و 👈 مهلت تحویل آثار: ۲۵شهریور ماه ۱۴۰۳ فقط و فقط به روابط عمومی سرپرست مربوطه تحویل دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 🍃 شاعران حوزوی 🍃
عرض ارادت و تشکر؛ در این راستا و مسئولیتی که به بنده محول شده است، چند پیشنهاد کاری با دوستان شاعر و فرهیخته دارم: قطعا علاقمندان و شاعران‌، در عرصه‌ی چاپ و انتشار کارهای فخيم و ستوده با مشکلاتی مواجه می‌شوند و شاید به دلیل هزینه‌کرد و سختی راه ورود به این مسیر را دور از ذهن بدانند. ♦️انتشارات بین‌المللی حوزه مشق این مسیر را برای شما آسان کرده و خواستار جمع‌آوری چندین مجلّد از اشعار شاعران‌ است. به همین دلیل به شاعرانی که تمایل به چاپ اشعارشان دارند دستِ همکاری می‌دهیم و منتظر استقبال عزیزان هستیم. ♦️ اولین قدمی که با مشورت دکتر فردین بر‌می‌داریم، چاپ و انتشار شعر با موضوع شهدای خدمت خواهد بود، پس منتظر شعر شما با همین موضوع هستیم. ♦️ همچنین قلم به دستان و نویسندگان داستان کوتاه، دل‌نوشته و یادداشت هم می‌توانند با همین موضوع و انتشار آثار خود همکار ما باشند. ♦️برای این منظور گروهی در ایتا متشکل از شاعران‌ و نویسندگان تدارک خواهیم دید و منتظر استقبال دوستان هستیم. 🔹برای همکاری به دایرکت من مراجعه بفرمایید. @mahta_sa پ‌ن: تشکر ویژه دارم از جناب دکتر فردین احمدی مدیر مسئول انتشارات بین‌المللی حوزه مشق به خاطر این همکاری ستودنی @fardinahmadi.ir 🖊مهتا صانعی، دبیر شعر آیینی و ملی انتشارات بین‌المللی حوزه مشق. @shaeranehowzavi
هدایت شده از Pnueazro
🔹فراخوان پنجمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی منتشر شد. 🔹پنجمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی با هدف شناسایی و معرفی نویسندگان فعال و ارتقای سطح کیفی نشر استان، حمایت، تشویق و توسعه فرهنگ کتابخوانی، حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و مصححان و متخصصان کتاب استان، کمک به ارتقای فرهنگ و هویت جامعه اسلامی و حمایت و تاکید بر اهمیت زبان ترکی بعنوان بخشی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود. @pnueazro
99.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️گزارشی کوتاه از اختتامیه اولین سوگواره ملی شعر در زنجان کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
با اینکه خسته می‌شوم و گاه کم حواس اشکم هنوز هست حبیبم، تو را سپاس 🔘 دومین جشنواره تولید‌ محتوای اربعین با محوریت: 🏴 دلنوشته و شعر 🏴 عکس‌نوشت 🏴 طراحی و نقاشی 🏴 کلیپ و موشن 🏴 پادکست 🏴 تایپوگرافی و کالیگرافی در موضوعات: 🏴 محرم 🏴 امام حسین (علیه‌السلام) 🏴 سقای ادب 🏴 عاشورای حسینی 🏴 اربعین 🏴 تل زینبیه 📨 مهلت ارسال آثار: تا اربعین ۱۴۰۳ 🔰 به ۵ اثر برتر ارسالی، سنگ متبرک عتبات عالیات اعطا می‌گردد. 📌 علاقمندان می‌توانند آثار خود را جهت داوری به آیدی (@Arbaeen_8778A) در ایتا، ارسال نمایند. 🆔@basijshiraz
🔸فراخوان جشنواره فرهنگی هنری ویژه هنرمندان استان هرمزگان با عنوان میراث حسین(ع) ▪️بخش های جشنواره با محوریت محرم: 🔹هنرهای تجسمی: نقاشی(مدادرنگی، آبرنگ، رنگ روغن و ...) سیاه قلم ، گرافیگ(پوستر ، لوگوتایپ)، حجم و مجسمه 🔸موسیقی: آیینی_ مذهبی 🔹عکاسی: با تلفن همراه و دوربین 🔸فیلم سازی: مستند و فیلم کوتاه 🔹نمایشی: آیینی_ مذهبی (تعزیه و شبیه خوانی) 🔸ادبی: شعر و داستان کوتاه 🔹خوشنویسی: با قلم، خودکار و کالیگرافی 🔻به سه نفر از برگزیدگان هر رشته جوایزی نفیس اهدا می گردد. 🔹مهلت ارسال آثار: ۸ شهريور 🔸اعلام نتایج: پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ ◀️ این مسابقه صرفا از طریق پستر مجازی برگزار می گردد. 🔸راه ارتباطی و ثبت نام: ۰۹۹۰۳۶۱۳۳۹۷ 🔰لینک های فضای مجازی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس ⬇️سایت سازمان 🌐http://sazemanfv.bandarabbas.ir/ ⬇️ایتا 🌐eitaa.com/sazemanfv_com ⬆️جهت دریافت اخبار سازمان به لینک های بالا مراجعه نمائید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تمامی اهالی سرزمین شعر که مایل‌اند در زمان ضبط برنامهٔ سرزمین شعر به‌عنوان تماشاگر حضور داشته باشند، می‌توانند نام و نام‌خانوادگی و شماره تماس خود را از طریق راه‌های ارتباطی زیر اعلام فرمایند: شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۴۳ دایرکت اینستاگرام sarzaminesher کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
به‌نام حضرت صاحب سخن گوش‌زد در یکی از کنگره‌هایی که به‌تازگی شرکت کرده بودم، دوستی نکته‌ای مهم را گوش‌زد کرد، که اتفاقا سال‌ها پیش عقیده‌ی خود من نیز چنین بود. فرمود؛ «کاش امثال شما که استاد! هستید و در همه کنگره‌ها برگزیده می‌شوید، کنار بروید تا نوبت به امثال ما هم برسد.» یادم می‌آید قبلاً من هم همین‌طور فکر می‌کردم، اما از یک‌جایی به‌بعد فهمیدم اشتباه می‌کنم و براساس قاعده‌ی «برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی»، باید فکری به حال خودم و بالا بردن سطح اشعارم کنم. این بود که تصمیم گرفتم به‌جای پرداختن به این دست از حاشیه‌ها، سراغ اصل مطلب بروم و به بررسی دو عامل مهم بپردازم؛ ۱. دلایل برگزیده شدن اشعار دیگران ۲. دلایل برگزیده نشدن اشعار خودم. از همان زمان بود که مرد و مردانه شروع کردم به جمع‌آوری اطلاعات. یعنی به هر شاعری که می‌رسیدم، عوامل موفقیّتش را می‌پرسیدم و الگو می‌گرفتم. یکی دیگر از مسائل مهم همین است که ما همیشه همه‌ی آدم‌ها را با یک‌چوب می‌زنیم. مثلاً چون فلان آقا یا خانم شاعر یک‌بار ما را -به‌زعم خودمان البته- تحویل نگرفته، فکر می‌کنیم همه شاعران دنیا آدم‌های بد و مغروری هستند و با ما مشکل دارند! پس ما نباید خودمان را کوچک کنیم و به سمت‌شان برویم. اما من این قاعده را برای خودم شکستم؛ جلو رفتم. سلام کردم. پرسیدم یاد گرفتم. و انصافاً هم انجام دادم. هرکس هر راهی برای موفقیت گفت، من چند برابرش را انجام دادم تا جایی‌که به خودم آمدم و دیدم، الحمدلله به‌جایی رسیده‌ام که دوستان شاعر بد مغرور! حداقل جواب سلامم را می‌دهند. ادامه دارد ان‌شاءالله... ۱ کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
همیشه تلاش کرده‌ام روش‌هایی را که آموخته‌ام به دیگران هم منتقل کنم، که هم زکات علم اندکم باشد و هم شاید گوش شنوایی نکته‌ای را بیاموزد و خیر آخرت و دنیا را نصیبم کند. البته قبلاً در همین کانال طی صوت‌های طولانی و مفصل، توضیحاتی را درباره کنگره‌ها تقدیم کردم که گوش دادن این اصوات برای دوستانی که تازه به این جرگه پیوسته‌اند، یا حتی عزیزانی که سال‌هاست در کنگره‌ها شرکت می‌کنند و آن‌طورکه باید و شاید به جایگاه مدنظرشان دست نیافته‌اند، ضروری می‌نماید. معمولاً عزیزان هنرمند در مواقعی که موفق به کسب مقام دلخواه‌شان نمی‌شوند، اولین انتقادها را به شاعران برگزیده یا داوران کنگره وارد می‌کنند، یا حتی شاید به عوامل اجرایی و شرایط آی‌وهوایی و ... یعنی دقیقا هرچیزی غیر از خودشان. یا داوران را متهم به جانب‌داری می‌کنند، یا اعمال سلیقه‌ی مجریان برنامه را بهانه می‌کنند، و یا از خجالت شاعران برگزیده درمی‌آیند. در حالی که از مهم‌ترین عامل عدم موفقیتشان، یعنی خودشان غافل‌اند. هیچ‌گاه به این نیندیشیده‌ایم که شاید مشکل از جای دیگری‌ست، شاید انتظار ما از خودمان زیادتر از حدّ تلاش‌مان است. والله که به عنوان دانش‌آموز کلاس اول ادبیات، ساده‌ترین چیزی که در این ۱۴سال فهمیده‌ام این بوده که شعر؛« جوشش حاصل کوشش است.» یعنی هرچه بیشتر کوشش کنی، ان‌شاءالله جوشش بهتری هم خواهی داشت. بماند که خود من هم بارها حواسم از این قاعده پرت شده و یادم رفته. انتظارم از طبعم بیش‌ازحد بوده. این را گفتم که یاوم باشد در این دادگاه متهم ردیف اول خودم هستم. اینک اما قصد آن دارم که مطلب مورد نظرم را در ذیل این متن مقدمه‌گونه عرض کنم تا ان‌شاءالله دوستانم با دقت بخوانند و بدانند که البته هیچ نوشته‌ای در عالم خالی از خلل نیست، اما برای تبادل تجربیات می‌تواند مفید فایده باشد. ادامه دارد ان‌شاءالله... ۲ کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
به عنوان نمونه؛ چندی پیش که توفیق داوری یکی از کنگره‌های شعر را داشتم، در حین خواندن اشعار -که انصافاً تمام تلاشم را می‌کردم همه‌ی شعرها، حتی آن‌هایی را که مشکل داشتند کامل و با دقت بخوانم- نکاتی را که به ذهنم می‌رسید، در حاشیه دفترم یادداشت می‌کردم. بلکه بتوانم از دل آن متنی تنظیم کنم و به دست دوستانی که به کنگره‌ها نقدی دارند و یا در ابتدای راه هستند، برسانم. از جمله نکاتی که بسیار برایم حائز اهمیت بود این که متأسفانه شاعرانی که در کنگره شرکت کرده بودند، حتی فرصت اندکی برای خواندن متن فراخوان نگذاشته بودند. باور کنید همین موضوع یکی از معضلات دوستان عزیز در کنگره‌هاست. یعنی حتی بدون خواندن متن و بدون قرار گرفتن در جریان کنگره، فقط اشعارشان را به ساده‌ترین شکل ممکن برای کنگره ارسال می‌کنند و انتظار برگزیدگی هم دارند! بماند که فراوان دیده‌ام اشعار ارسالی هیچ ربطی به موضوع فراخوان نداشته‌اند. یعنی اصلاً به اصول ابتدایی کنگره هم توجه ندارند. غافل از این که همین مسئله به‌خودی‌خود، هم می‌تواند دِین شرعی و قانونی گردن‌شان بیندازد و هم می‌تواند باعث عدم برگزیده‌شدنشان در کنگره باشد. مورد عجیب بعدی که ذهنم را حسابی درگیر کرد، وجود غلط‌های املایی!!! و البته تایپی و نوشتاری فراوان در متن اشعار بود. از جمله کلماتی مانند؛ _غیمت! _زورغ!! _مشغ!!! _ و قیره...! دوستان عزیز شاعر من؛ باور کنید ظاهر شعر شما هم به‌اندازه‌ی باطن شعر مهم است! پس لطفا انقدر به راحتی از آن عبور نکرده و برایش وقت بگذارید. بارها با چشم خودم اشعار بسیار خوبی را دیده‌ام که ظاهری ناآراسته داشته‌اند و برعکس. چون منتقد، داور و یا حتی خواننده‌ی شعر ابتدا باید بتواند با ظاهر آن ارتباط بگیرد. بازهم ادامه دارد ان‌شاءالله... ۳ کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
نکته حائز اهمیت دیگر اما، ارسال اشعاری بود که سال‌هاست می‌بینم در کنگره‌ها فرستاده می‌شوند و مقامی نمی‌آورند. نمی‌دانم دوستان عزیز شاعر من کی می‌خواهند به این نتیجه برسند که شاید اشکال از اشعار خودشان هم هست که تا امروز در این‌همه کنگره شرکت‌شان داده‌اند، ولی هیچ‌گاه موفقیتی کسب نکرد کرده‌اند. شاید باید زانوی ادب در محضر استادی بزنند و به‌بررسی این اشعار بپردازند. سعی کنند درجه فنی و محتوایی شعر را اندکی بالاتر ببرند. البته این موضوع، -دور از جان دوستان و دانش‌آموزان همیشگی مکتب ادب- پیش‌مقدمه‌ای هم برای گذشتن از بیماری «خودشاعرپنداری‌مزمن»‌نیاز دارد. اما نمونه‌ای دیگر که بسیار برایم تعجب‌آور بود، شعر بسیار زیبایی بود که داد می‌زد سراینده‌اش شاعر بسیار خوب، ولی کم‌دقتی بوده است. چون تمام مصرع‌های فرد این شعر بر وزن؛ _مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلن بود و تمام مصرع‌های زوج نیز بر وزن؛ _مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلاتن. و این چیزی جز کم‌دقتی یا عدم اعتنا به اهمیت نقد و بررسی نمی‌تواند باشد. ای بسا مطمئنم که این‌گونه شعر ها را قبلاً هم در کنگره‌های دیگر دیده‌ام و حسرت خورده‌ام که طبیعتاً دلیل کنار گذاشتن‌شان، همان است که داوران دیگر را نیز مجبور به حذف آن‌ها کرده است. آن هم به‌خاطر اشکالی بسیار ساده‌ در وزن شعر. کافی‌ست این شعر به‌دست دوست شاعری یا منتقدی برسد و شاعر عزیز ما را در جریان این اشکال بگذارد. البته اگر بپذیرد و مشکلش را رفع کند، بلاشک در کنگره‌های دیگر می‌تواند موفقیتی کسب کند، ان‌شاءالله. مسئله بعد تعداد اشعاری‌‌ست که به کنگره ارسال شده بود. نزدیک به سیصد سروده که فقط و فقط و فقط صد و چهار شعر از غربال اولیه رد شدند و توانستند به داوری نهایی راه پیدا کنند. از این نکته نیز بسیاری از دوستان بی‌خبر هستند. یعنی احساس می‌کنند وقتی شعری برای کنگره‌ای می‌فرستند، قرار است با هزاران هزار اثر رقابت کند که گاهی خود همین موضوع به تنهایی می‌تواند باعث ترس از شرکت در کنگره‌ها بشود. مورد جالب دیگر این بود که حین خواندن اشعار، با کمال تعجب نام بسیاری از دوستان شاعر را می‌دیدم که بارها با چشم خودم دیده بودم در مجامع عمومی، این عزیزان برای کنگره‌ها خط و نشان می‌کشند یا عوامل کنگره‌ها را مورد نوازش قرار می‌دهند و به همه‌ اعلام می‌کنند که در کنگره‌ها شرکت نکنند! همان حرف‌های مفتی! که باعث می‌شدند افراد دیگری، مخصوصاً تازه‌کارها از یکی از راه‌های بسیار خوب برای پیشرفت در شعر زده بشوند. حرف آخر؛ من هنوز هم بر این باورم که شرکت در کنگره ها اولین و بهترین راه برای به‌دست آوردن بعضی از مطالب ازجمله محک زدن شاعر در زمان‌های مختلف از جمله؛ _ارتباط گرفتن با دیگر شعرا _آشنا شدن با جریان اشعار و روحیات خصوصیات و ویژگی‌های شاعران معاصر و بسیاری موارد دیگر است. باشد که بدانیم و بخواهیم... پایان. ۴ کانال در ایتا؛ @Farakhanesher