💢 تعاملات جهانی
📻 به طور معمول تعاملات جهانی در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد با قراردادها و توافق های دوجانبه یا چندجانبه آغاز و چگونگی تعامل از آغاز تا پایان در آنها تعیین میشود.
📍 دو طرف تلاش میکنند مواد قرارداد، جمله ها و تک تک کلمات به گونه ای انتخاب شوند که اهداف آنها را تأمین کند و منافع مورد انتظار را به حداکثر ممکن برساند؛ از این رو تمام محکم کاری ها در قرارداد انجام میشود؛
‼️ کشوری که از موضع اقتدار پای قرارداد حاضر شده باشد افزون بر تأمین منافع و مصالح خود در مواد قرار داد از طرف مقابل ضمانت اجرایی قوی مطالبه میکند و خود هیچ تضمینی برای اجرا نمیدهد؛ اما کشوری که از موضع ضعف پای قرارداد
را امضا میکند تضمین میدهد ولی ضمانتی برای اجرا نمیگیرد.
✍ نصرالله انصاری
#شماره۳۶
🆔 @farhang_puya
‼️ اسلام است که دانشگاه را اصلاح می کند
«کلام امام خمینی در مورد اصلاح دانشگاه و اسلامی کردن دانشگاه»
⚠️ دانشگاهی که حق نداشت از مصالح ایران و اسلام صحبت کند، دانشگاهی که نماز خواندن در آن عیب بود، دانشگاهی که تمام گرفتاریهای ما منشأش در آن بود دانشگاه نبود.
📌 شما باید کوشش کنید و دانشگاه را اصلاح کنید و احساس کنید که اسلام است که می تواند دانشگاه را اصلاح کند و اصلاح دانشگاه زمانی آسان است که فرزندانمان را از دوره دانش آموزی زیر نظر بگیریم که اگر فرزندانمان در کودکی درست تربیت شدند دانشگاه زحمتش کمتر می شود.
✍ بابک بابازاده
#شماره۱۶
🆔 @farhang_puya
کلیدِ نفوذ به جوامع
علامه مصباح یزدی (ره):
▪️در اين دوران معاصر به گونهاى است كه اگر بخواهند كسانى در جامعه ديگرى نفوذ كنند، كليد نفوذ، نفوذ فرهنگى است. به عنوان نمونه، سرمايهدارانِ آمريكايى وقتى بخواهند اموال ما و كشورهاى شرقى و كشورهاى جهان سوم را -به قول خودشان- تصاحب كنند و سلطه اقتصادى پيدا كنند، اين كار را از فعاليت فرهنگى شروع مىكنند.
۱۳۸۱/۰۵/۰۵
#نفوذ
#فتنه
🆔 @farhang_puya
🎧 موسیقی وسیله ای برای تغییر تدریجی فرهنگ
🔹 به گفته بسیاری از محققان غربی و شرقی، در صنعت موزیک در بسیاری از آهنگ ها، مفاهیم کاملاً ضد انسانی و غیر اخلاقی از جمله اعتیاد، دزدی، قتل، مسائل جنسی، همجنس بازی، کفر و ناسزاگویی، تقدیس شیطان، توهین به تعالیم پیامبران و ... مطرح می شود که عمدتا به صورت تبلیغی و تشویقی بیان می شوند.
🔹 تکرار مکرر این آهنگ ها و مفاهیم است که زمینه تغییر تدریجی فرهنگ جوامع را فراهم می آورد و
این چنین میشود که معنویت و مسائل اخلاقی و انسانی به مدد آهنگ های پرمحتوای خواننده های دست نشانده شیطان، به مرور زمان از جوامع انسانی رخت بسته و جای خود را به تفکرات دنیاپرستی، ماتریالیستی و اومانیستی و غیر انسانی می دهد و ذره ذره بشریت را به سوی نابودی سوق می دهد.
✍ هادی شجاعی
#شماره۲۰
🆔 @farhang_puya
💢نگاه به قومیت ها از دید جامعهشناسی
🔹علم جامعه شناسی مفهوم قومیت را در قالب دانش واژه ی قوم مركز، مورد مطالعه قرار می دهد قوم مرکزی از دیدگاه جامعه شناسی، نوعی رفتار و طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخشیدن و ارزش نهادن مفرح و گروه اجتماعی، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم، می انجامد.
🔸 در طرز تلقی بر قوم «مرکزی گرایش به کم ارزش خواندن فرهنگ ها و تمدن های مستهجن، تلقی کردن آنان با توجه به آداب و رسوم و عادات گروه خ خویشتن وجود دارد که به هنجار قلمداد می شود و معیار داوری قرار میگیرد.
🔹قوم مرکزی، سرانجام به پیدایی عقاید، قالبی از تصاویر ذهنی از پیش ساخته، خرافات درباره ی مردم یا نژادهای دیگر و بیگانه هراسی می انجامد و یکی از عوامل عدم تفاهم و کشمکش های بین جوامع است. در یک جامعه ی فراگیر و گسترده از نوع آن باید گروه های متعدد و متفاوت و گاه نژادها و ملل گوناگون با یکدیگر زندگی کنند.
🔸اکثر پدیده های مرتبط با قوم مرکزی تجلی می نماید و تفاوت های اقتصادی و نوع زندگی بین این در داخل یک تمدن خاص و گسترده خرافات طبقاتی، حرف های نژادی و مذهبی پدید می آید و با طرز تلقی های تنگ نظرانه و بالنسبه مشابه با قوم مرکزی به منصه ی ظهور می رسند.
✍سید علی حسنی املی
#شماره۴۶
🆔 @farhang_puya
🌷حدیثی گرانبها از پیامبر اکرم صلیالله و علیه و آله و سلم🌷
🆔 @farhang_puya
🎙 مصاحبه نشريه فرهنگ پويا با دکتر منوچهر محمدي
💢 فرهنگ پویا: برخی از پژوهشگران معتقدند که هیچ یک از نظریه های غربی جهان مشمول نیست، بلکه همه بومی اند که با
ادعای جهانی عرضه میگردند شما این نظر را می پذیرید؟
🔗 دکتر منوچهر محمدی: نه همه ما بشر و مخلوق خدا هستیم و همه با یک فکر و فطرت غریزی و طبیعی و الهی خلق شده ایم؛ بنابراین همین طور که در مبانی معرفت شناسی برای همه انسانها می توانیم چارچوب نظری داشته باشیم در سیستم علم سیاست و حکومت هم میتوانیم داشته باشیم کما این که تشابه های خیلی زیادی هم وجود دارد و لذا آنها هم بومی باقی نماندند. مثلاً این تفکیک قوا که در فرانسه اولین دفعه مطرح بود مگر بومی باقی ماند؟ در اکثر کشورها حتی ما که انقلاب اسلامی ،کردیم این تفکیک قوا وجود
دارد.
🖋 تهيه و تنظيم: محمدرضا فلاّ ح تفتي
#شماره۱۶
🆔 @farhang_puya
💠 علامه مصباح یزدی(ره)
در اخلاق دینی، صحبت تنها از فایده و نیت نیست، صحبت از اطاعت خدا است. چیزهایی که به عنوان اوج ارزشها مطرح می شود، قرب خدا و «اِبْتِغاءَ مَرْضاتِ اَللّهِ» است. #نیت شرط است ولی نیت اینکه من بتوانم به خدا نزدیک شوم. این وجه امتیاز #اخلاق_دینی است.
۹۸/۲/۱۸
🆔 @farhang_puya
💢 بحران های داخلی باعث شد مجال و فرصتی ناب برای اجرای طرح های استراتژیک آمریکا شد
📌 از طرف دیگر در کوران بحرانها و دعواهای سیاسی است که جریان مخالف از فضای تشنج سود برده و ظهور و بروز می یابد، بی آنکه حساسیتی را برانگیزد. علاوه بر اینها، بحرانهای داخلی و سرگرمی سران و درونی شدن انقلاب، مجال و فرصتی ناب برای اجرای طرحهای استراتژیک آمریکا ایجاد می کرد؛
📌 از جمله طرح خاورمیانه بزرگ و در دل آن شبکه سازی از مسلمانان ليبرال منطقه، طرح مهندسی معکوس فوکویاما با پشتوانه های میلیاردی و طرح فروپاشی شیعه در سال ۲۰۱۰ که مایکل برانت
روی آن کار کرده بود.
📎 آنچه هم زمان در داخل دنبال می شد، در واقع فاز جدید استحاله از درون بود؛ یعنی گذر از بهره گیری از جنبش های دانشجویی و مطبوعات و فعّال کردن نیروهای معارض در مجلس و نهادهای درون نظام، برای پیگیری ساختارشکنی
نظام حقوقی پس از هنجار شکنی از نظام ارزشی و اصولی.
🖋 سمیه طاهریان
#شماره15
🆔 @farhang_puya
💢 ایجاد بحران ابزاری برای تحقق استحاله فرهنگی
❌ از حملات متعدد به
ارگان های انقلابی به بهانه های واهی و
کم ارزش مانند تهاجم به شورای، نگهبان مجلس خبرگان سپاه پاسداران، بسیج، حزب الله، صدا و سیما، نیروی انتظامی وزارت اطلاعات و ... گرفته تا بزرگ نمایی و حاشیه پردازی وقایع تجمعات دانشجویی به شکلی اغراق آمیز و نسبت دادن قتل های مشکوک زنجیره ای به رهبران نظام، طرح مجدد عناصر مطرود نظیر منتظری و ایجاد بحران حول این محور پیش بینی و کودتای خیالی علیه دولت و نسبت دادن آن به جناح های داخلی نظام و...
🚫 ایجاد بحران از سویی موجب رودررو قرار گرفتن جناح های درون نظام و ایجاد خصومت میان آنها و از سویی سبب پایین آمدن آستانه حساسیت مردم به اصول می شود و این همان استحاله فرهنگی است که کم کم در حال تحقق است.
🖋 سمیه طاهریان
#شماره15
🆔 @farhang_puya
📌 باید در چارچوب طرح چراغ خاموش اجرا شود...
➕ یکی از نمایندگان مجلس و عضو فراکسیون مشارکت در جلسهٔ همایش «نقد دولت خاتمی» در دانشگاه اصفهان، تاکتیک مذکور را این گونه بیان میکند: فعلا صلاح میدانیم با چراغ خاموش حرکت کنیم...
♦️ ما مصمم هستیم طرح اصلاح قانون مطبوعات، لغو گزینش و رفراندوم قانون اساسی را در مجلس مطرح کنیم، ولی اگر بخواهیم در این برنامه ها موفق شویم باید آرام آرام حرکت کنیم و همه اینها
باید در چارچوب طرح چراغ خاموش دنبال شود. اکبر گنجی نیز در گفت و گو با نشریه «کریستین ساینس مانیتور»، عمق هدف خود و همراهانش را در فاز جدید چنین ترسیم کرد:
♦️ «امیدوارم که انقلاب بدون خونریزی چکسلواکی، مدل ایران قرار گیرد لکن رویگردانی صریح و آشکار از انقلاب و اصول و آرمان های امام خمینی در مطبوعات و سخنان این طیف تجدیدنظر طلب به طرز افراطی رخ نمایی کرد، اصلاح طلبی و روند و حرکت براندازانهٔ آنها را با بحران مشروعیت مواجه ساخت.»
🖋 سمیه طاهریان
#شماره15
🆔 @farhang_puya
📣 مراقب باشید جدول دشمن را کامل نکنید / اگر دیدید راهی که میروید کفار را خوشحال میکند یعنی همراه پیغمبر نیستید
رهبر انقلاب در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی:
🔸باید مراقب باشیم راه را خطا نرویم؛ اشتباه نکنیم. حق را با باطل عوضی نگیریم. قرآن معیار داده به ما؛ قرآن میفرماید که «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ» آیا ما با پیغمبر هستیم یا نیستیم؟ راه این است دیگر. علامت دارد. «وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» اگر شما دیدید این راهی که داریم می رویم، راهی است که کفّار را خوشحال میکند، بدانید که «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» نیستید؛ پس مع رسول اللّه نیستید، همراه پیغمبر نیستید.
🔸حواسمان باید جمع باشد. بدانیم چه کار میکنیم. بدانیم چه میگوییم؛ حرفی که میزنیم در جهت نقشهی دشمن نباشد. جدول دشمن را کامل نکند. گاهی ممکن است کسی غفلت بکند؛ کسی یک حرکتی بکند؛ یک حرفی بزند که جدول نقشهی دشمن را کامل کند، این خطرناک است. باید مراقبت کرد که این اتفاق نیفتد. اگر ما مراقب باشیم دشمن هیچ غلطی نمیتواند انجام بدهد. ۱۴۰۲/۶/۲۰
🆔 @farhang_puya
⭕️ ورود سید محمد خاتمی به جریان سیاسی کشور؛ فرصتی برای تجددطلبان جهت استحاله فرهنگی
🔶 راهبران تهاجم فرهنگی با تشکیل بنیادهای به ظاهر فرهنگی، با طیفهای فرهنگی-سیاسی داخل کشور ارتباط برقرار کرده و از آنها حمایت مالی، معنوی و اقتصادی نمودند تا آنکه در سال ۷۶ با برگزاری هفتمین انتخابات ریاست جمهوری، سیدمحمد خاتمی با شعار «اصلاح طلبی»، «جامعه مدنی» و «گفتگوی تمدنها» و با سیاست «توسعه سیاسی» وارد جریان سیاست کشور شد.
🔷 این فضای باز به وجود آمده فرصتی شد تا جریان تجدیدنظر طلب در برخی مراکز خصوصا مطبوعات و دانشگاهها جای پا محکم کنند و براندازی را در استحاله فرهنگی و عقیدتی با تهاجم به بنیانهای فکری و عقیدتی انقلاب و اصول و ارزشهایی مانند حاکمیت دینی ولایت فقیه، ظلمستیزی فرهنگ جهاد و شهادت و ... در
ابعاد گستردهتر از قبل دنبال نمایند.
🖋 سمیه طاهریان
#شماره۱۵
🆔 @farhang_puya
هنگامی که حضرت آقا تاکید بر وحدت میان شیعه و سنی می کنند، دلیل اش دست گذاشتن دشمن بر این نقطه حساس است.
یکی از اصول راهبردی نزد اندیشمندان کشور های استعمارگر « تفرقه بی انداز و حکومت کن » است. هنگامی که یک امت و یک جامعه دچار اختلاف و نزاع بین یکدیگر شدند، توجه شان از دشمن اصلی به دشمن فرعی باز می گردد و درگیر مسئله کوچک می شوند و از اقدامات دشمن اصلی غافل می شوند؛ در حالی که همین نزاع و اختلاف محصول تلاش همان دشمن اصلی است...
🆔 @farhang_puya
💢 جبهه نفوذ پس از ارتحال حضرت امام وارد ارزشزدایی از اصول انقلاب اسلامی شد
🔹پس از سال 67 دشمن وارد عرصه جدید ایدئولوژی زدایی اسلام از ایران شد. پس از آنکه این استراتژی جدید، برای اجرا به
واحدهای عملیاتی داخل و خارج از کشور سپرده شد، خط جدید نفاق نیز شکل گرفت و شروع به یارگیری کرد. سران این جریان پس از ارتحال حضرت امام (ره) با به راه انداختن جنگ سرد و بـا هدف تغییر محیط سیاسی - فرهنگی و تخریب انسجام اسلامی و وحدت ملی، با ایدئولوژی زدایی یا همان ارزش زدایی از اصول و ارزش های انقلاب و استحاله از درون و فروپاشی سیستم ولایت فقیه و پس از آن انقلاب اسلامی را نظاره گر باشند.
🖇 پروژه ای که سال های ۶۷ تا ۷۵ دوران جنینی را طی کرد و به دوران بلوغ پا نهاد؛ یعنی در سال هایی که تعدادی از خارج رفتگان با استفاده از سیاست در های باز در وجه فرهنگی و تعدیل (در وجه اقتصادی) به کشور برگشتند و با بهره گیری از خلاءهای موجود در جامعه، سینما، تأتر، کتاب و مطبوعات را تحت تأثیر قرار دادند تا بستر آنچه شجاع الدین شفا (سرپرست امور فرهنگی دربار و سخنگو و معاون وزیر دربار در آخرین روزهای اقتدار محمدرضا پهلوی و یکی از سرشناس ترین عناصر وابسته به طیف سلطنت طلب های خارج از کشور) بیان کرده بود، آماده شود:
🧷 «اصولاً استراتژی جدید ما مبارزه فرهنگی با جمهوری اسلامی است. ما باید فرهنگ مردم را عوض کنیم تا جمهوری اسلامی ساقط شود.»
🖋 سمیه طاهریان
#شماره15
🆔 @farhang_puya
🖇 علت حمایت اصلاحطلبان از منافقین؛ اشتراک در سرچشمههای فکری
🔹 بارها نشریات زنجیرهای بهطور رسمی به دفاع و جانبداری از منافقین پرداختند و به انحای مختلف، عملکرد آنها را توجیه و تفسیر کردند. البته قبل از دوره اصلاحات، آقای منتظری از موضع قائم مقام رهبری،در برههای بارها بر طبل حمایت از منافقین کوبیدند و حتی در نامهای به چهار تن از مسئولان وقت، به تطهیر نام و در واقع ماهیت آنها پرداختند و صریحا منافقین را دوباره به جایگاه مجاهدین ارتقا دادند.
🔸 با این همه نمیتوان حمایت آقای منتظری از منافقین را همسنخ حمایت اصلاحطلبان از آنها دانست؛ چرا که آقای منتظری به واسطه بیتدبیری، سادهلوحی و تحت تأثیر قرار گرفتن، به سوی جانبداری از منافقین کشیده شد.
🔹اما قصه حمایت اصلاح طلبان از منافقین، ریشه در برخی اندیشهها و رگههای فکری مشترک دارد. بررسی نمونههای دفاع نشریات اصلاحطلب از منافقین، مدعای فوق را بهخوبی ثابت میکند.
✍ اکبر مظفری
#شماره۸
🆔 @farhang_puya
✍ امام على عليه السلام:
به روزى اى كه قسمتت گشته راضى باش تا توانگرانه زندگى كنى
📚غررالحكم حدیث2332
🆔 @farhang_puya
🖇 مؤلفههای جنگ روانی دشمن برای به زانو درآوردن جبهه حق از منظر قرآن کریم(۱)
1⃣ تحریک افکار عمومی: این نوع از جنگ روانی اصولا از دو طریق صورت میپذیرد؛ اول بازداشتن نیروهای تحت فرمان از پیوستن به جریان حق، کما این که در آیه ۷۵ سوره اعراف به این مسئله اشاره شده است؛
🔚 «اشراف متکبر قوم او به مستضعفانی که ایمان آورده بودند، گفتند آیا به راستی شما یقین دارید که صالح از طرف پروردگارش فرستاده شده است؟آنها گفتند ما به آنچه او به آن مأموریت یافته ایمان آوردهایم.»
2⃣ تحریک عواطف آنها در برابر حرکت مصلحان: مانند آنچه در آیه ٦٢ سوره هود آمده است؛
🔚 «گفتند ای صالح! تو پیش از این مایه امید ما بودی! آیا ما را از پرستش آنچه پدرانمان می پرستیدند نهی میکنی؟ در حالی که ما در مورد آنچه به سوی آن دعوتمان میکنی در شک و تردید هستیم.
✍ علی اکبر عالمیان
#شماره۲۳
🆔 @farhang_puya
🖇 مؤلفههای جنگ روانی دشمن برای به زانو درآوردن جبهه حق از منظر قرآن کریم(۲)
2⃣ قدرتنمایی و ارعاب؛ از دیگر شیوههای دشمن، مانور قدرت در جامعه است تا با این شیوه ضمن مخفی نمودن نقاط ضعف جبهه خود، بهزعم باطل خود در دل طرفداران حق وحشت بیندازند.
⏮ در جریان جنگ حنین نیز همین شیوه موجب شد تا دشمن در آستانه پیروزی کامل قرار گیرد، اما به لطف خدا این توطئه ناکام ماند. خداوند به این مسئله در آیه ۲۵ سوره توبه اشاره میکند؛
🔚 «خداوند شما را در جاهای زیادی یاری کرد و بر دشمن پیروز شدید و در روز حنین نیز یاری نمود. در آن هنگام که فزونی جمعیتتان شما را مغرور کرد، ولی این فزونی جمعیت هیچ به دردتان نخورد و زمین با همه وسعتش برای شما تنگ شده، سپس پشت به دشمن کرده و فرار نمودید.»
✍ علی اکبر عالمیان
#دشمن_شناسی
#معارف
#شماره۲۳
🆔 @farhang_puya
🖇 مؤلفه های جنگ روانی دشمن برای به زانو درآوردن جبهه حق از منظر قرآن کریم(۳)
3⃣ راه اندازی هیاهوی سیاسی؛ از جمله شیوههای دشمن جهت ایجاد جنگ روانی، راهاندازی هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی به منظور بر هم زدن آرامش و تمرکز طرفداران جریان حق و تزلزل صفوف و به انفعال کشاندن آنها است.
🔸 خداوند در آیه ١٥٦ سوره آل عمران از هیاهو و جنجالهای سیاسی و تبلیغاتی دشمنان پرده برداشته و به مسلمانان هشدار میدهد که جریان باطل این سخنان را گر چه در لباس دلسوزی بیان میکنند، اما نظری جز مسمومسازی فضا و تضعیف و تخریب روحیه شما ندارند.
✍ علی اکبر عالمیان
#شماره۲۳
🆔 @farhang_puya
⭕️ روحانیت سکولار، بزرگترین خطر برای حوزههای علمیه
🔶 شاید بتوان گفت بزرگترین هشداری که امام به روحانیت میدهد و بزرگترین خطری که در آینده روحانیت میبیند، همین است که آن روحانیت اصیل، خدای نکرده در برابر فشارها، تهمتها و افتراها میدان را خالی کند و حوزهها به دست کسانی بیفتد که عافیتطلب و معتقد به جدایی دین از سیاست هستند.
کسانی که شعار ولایت میدهند، اما به تعبیر بنده ولایتیهای بیولایتند! کسانی که اصلا حکومت دینی را قبول ندارند و با واژهها و پوشش دینی حکومت دینی را رد میکنند.
🔸 امام در واقع به همان جریان انجمن حجتیه و امثال اینها اشاره میکنند که هرگونه حکومتی را
قبل از حکومت امامزمان(عج)، حکومت
طاغوت میدانند و از بعضی احادیث و روایات تفسیر غلط میکنند. امام(ره) نسبت به اینها احساس خطر بسیار شدیدی میکنند و میفرمایند اینها در آینده بزرگترین خطر برای حوزههای علمیه خواهند بود. ما این احساس خطر و این هشدار را در بیانات مقام معظم رهبری هم میبینیم.
✍ حجت الاسلام و المسلمین محمد عراقی
#حوزه_علمیه
#شماره۲۶
🆔 @farhang_puya
⭕️ حوزههای سکولاریزه کردن جمهوریاسلامی
🔸 پروژه سکولاریزاسیون ایران در سه حوزه به صورت توامان و البته با حمایت صریح دشمنانخارجی جمهوریاسلامی دنبال شد. نخست تبدیل قوهمجریه به یک نهاد حاکمیتی سکولار و حذف یا حداقل کمرنگکردن رویکردهای دینی در سیاست گذاریها.
🔹 دوم تغییر باورهایعمومی، کمرنگکردن و به حاشیه راندن دین از جامعه و در یک کلام، محدود نمودن اسلام به حوزه فردی و شخصی، نهایتا فتح سنگر به سنگر نهادهایی که در نظر و نفر دلبسته به نظاماسلامی و یا وابسته به رهبری بودند.
✍ هادی مجیدی
#شماره۳۱
🆔 @farhang_puya
🎙 مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با مهندس ابراهیم محمدزاده:
📌 نشریه فرهنگ پویا: در تبیین خط نفوذ از دیدگاه امام و خط امام چه مؤلفههایی را باید در نظر گرفت؟
💢 هرکس میخواهد خط امام را بفهمد، باید مقدمه کتاب عقل و جهل امام را بخواند. امام نیامده نسخه بنویسد، امام آمده طبیب دوار بطبه باشد.
♨️ اگر بخواهیم نفوذ را از دیدگاه امام به عنوان دوا ببینیم
خیلی هست. از همه مهم و سختتر شاید نفوذ در روحانیت باشد. امام میگوید روحانیت متعهد، به خون سرمایهداران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنها سر آشتی نداشته و نخواهد داشت.
#حوزه_علمیه
#شماره۳۱
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کارفرمای آشوب
🖇 داستان تحرکات سیاسی و نظامی اسرائیل برای ایجاد آشوب در ایران
🆔 @farhang_puya